HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

RouvaRuusunen mä olin joskus aiemminkin kuullut tuosta nenäjutusta, mutta en tosiaan ollut ite kiinnittäny huomiota. Nyt sitten senkin edestä. :D Muutenkin kookas nenä niin ei oo yhtään kiva - kohta muistutan varmaan Shrekiä. :LOL:

Viime yönä tääkin aloitti sairaalakassin pakkaamisen ja siellä on jo mun pinkit kollarit, musta toppi ja löysä, kevyt musta huppari sekä imetysliivit. Seuraavaksi laitettava sitten sukat ja alkkarit, joista muuten tuli mieleen otatteko ihan normialkkarit matkaan vai vielä näitä raskausajan alkkareita? Itse niin haluaisin uskoa, että voin laittaa pehmeät puuvillaiset alushousut kotiinlähtiessä - niitä olen niin kovin kaivannut. Mukavathan nää mamma-alkkarit on, mutta keinokuidut eivät käy yhteen mun alapään kanssa - vähän väliä hiivattaa nuo nivuset. :(

Isäntä menikin jo nukkumaan, kun nousee aamulla töihin. Minä nyt sitten taas valveilla heilun ties kuinka pitkään. :D Huomenna ripsihuoltokin niin näyttää taas hiukan enemmän ihmiseltä - herättyä pitää kyllä muistaa käydä suihkussa, pestä hiukset ym. kun sitten joutuu pari päivää olemaan liimahöyryjen takia kastelematta naamaa. :)

Perjantaina meilläkin äitipolikäynti eli painoarvio edessä. Odotan kyllä kovasti tietoa tuosta masuasukista, vaikka jonkin verran onkin jo tuttavuutta tässä kuukausien aikana tehty. :) Samalla reissulla sitten lätkäpeliin ja moikkaamaan tuttuja. :)

Keltakukka mäkin ajattelin laittaa vauvalle kotiutumisvaatteet valmiiksi, omaan kassiinsa tuohon kaukalon ja lämpöpussin päälle. Luulen, et täällä ois kans sama juttu, et isäntä ottais jotkut ihan liian isot vaatteet matkaan ja mahdollisesti liian vähänkin. :LOL: Pitäis muuten kaukalon telakka asentaa autoon ja treenata sen käyttöä kanssa... nimim.uusavuttomat näiden vauvatarvikkeiden kanssa. ;)

Kääks! Se on jo tammikuun 14.pvä... eli jos hyvin käy ollaan kuukauden päästä tositoimissa. Hitsiläinen, enää ei voi tuudittautua siihen, että onhan tässä aikaa. :D

Öitäpöitä!

MrsR&MrR ja EePee 35+4
 
J+
limatulppaa sitä tulee, ei se kananmunan kokoinen klöntti tainut olla vielä kaikki. Eilen seksin yhteydessä mies valitti jonkun klimpin tulleen peuhatessa ja nyt yöllä tuli lisää.

Oikea käsi ja lonkka puutuu aina välillä. Ikävä kun kädestä lähtee tunto aina välillä, särkee ja kihelmöi. Lantiosärkyä on myös tullut kuviin. Ei löydy asentoa missä ei kolottaisi :) vaikka pientä tämä on, sektiohan lähestyy!

menkkajomotusta ollut koko viikonlopun. Olen kävellyt rappusia ja iltalenkin, mutta edelleen jomottaa. Jomottaa edessä ja selässä.
sairaalakassi ja mies pakattu on ja mies odottaa synnytystä jo innoissaan.

(.) käytiin ikean boklok tapahtumassa ja kävi arpaonni. Uskoin että muutto oli jo varmistettu, ja että muutettais isompaan jos vielä niitä on ja arpaonni iskee. Nyt mietitään päät puhki onko meistä sinne metsään asumaan vai ei :)
 
Huomenta!

Eilen illalla taas jännitti tuleeko lähtö. Reilun tunnin supisteli tasan 10min välein. Join sit litran vettä ja otin 1g panadolia. Se vaikutus suppareilla oli että suoli ainakin tyhjeni. Siihempä ne sit loppuki.

Mutta mä luulen että viikon sisällä tää rakkauspakkaus syntyy! Ihan tulee jo tätä valtavaa masua ikävä. Huomenna olis se päivä, jolloin unessa synnytin. Huomenna pitää tuo esikoinen käyttää lastenpolilla astma-kontrollissa. Sanoinkin miehelle että voin samalla reissulla jäädä synnyttää. :D

Menkkajomottelua löytyy täälläkin! Jomottelee selässä ja reisissä. Välillä on pidempi jaksoista ja välillä tulee aaltomaisena kipuna.

MrsR Mä kattelin kuvia itsestäni esikoisen loppuraskaudessa ja huomasin että mun huulet oli turvonnu! Nyt en ainakaan peilikuvasta samaa ilmiötä huomaa mut varmaan taas jälkeenpäin valokuvat kertoo totuuden. :D

Nyt vähän Aamulypsyä radiosta ja sit vielä pikku tirsat. :)

Pink 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Huomenta!

Heti kun miehen työt taas jatkui viikonlopun jälkeen niin nukuin huonosti ja heräsin huonosti. On se kumma.

Viime yönä oli ihan hirveitä vatsakipuja jotka kylläkin johtuivat siitä että mun rakas tyttö työnsi ihan täysillä selällä tai pepulla mahaan. Tuntui että tulee läpi. :D No hieroin masua siitä kohtaa ja höpisin "mikäs mun rakkaalla on?" :D
Ja nyttenki siellä on jotain tekeillä. Taitaa yrittää saada parempaa asentoa, mutta on ahdasta :heart:

Näin aluksi ihanaa untakin. Meillä oli meijän pieni tyttö jo syntynyt ja oi mikä rakkaus mulla oli tätä pientä ihmistä kohtaan :heart: no sitten se uni muuttui sillaiseksi että veljeni joka kuoli edellis kesänä, ei ollutkaan kuollut, vaan esittänyt ja piileskellyt.. Koska tätä olen aina toivonut.. Mutta menin unessa shokkiin ja se oli hirveän tuntuista. Usein olen tätä meinaan toivonut että veljeni kävelee vastaan jossakin.. No näin ei tule valitettavasti käymään ja se on pakko hyväksyä. Onneksi on kohta tämä pieni ja ihana tyttö sylissä niin olen niin onnellinen silloin. :heart: vauva oli muuten ihan saman näköinen unessa kuin olen kuvitellut. :heart:

Nyt menen vielä nukkumaan takaisin. Ei jaksa olla hereillä. :)

Bettis ja rakas 37+2 :heart:
 
Täälläkin on pesty vauvan vaatteita!
Meinasin vielä silittää ne vaikka en muuten tykkää vaatteiden silittämisestä! =)

Voisitteko hyvät mammat auttaa?

Jossain lukee että vauva nukku paremmin unipussissa myös sisällä.. ja ilman tyynyä ja toisessa kirjassa pitää olla tyyny kun vauva on ihan pieni!
 
Heippa, täälä jännä yö takana. Heräsin puolen yön aikaan alkkarit märkinä, kävin vessassa ja sitten alkoi n.30sek välein säteillä kipua alas, ei virallisia supistuksia, mutta semmosia, et kohta alkaa. Tunnin verran varmaan valvoin kunnes se Onneksi loppui. Eka ajatus oli, et hitto vieköön vielä!

Vauvalle tyyny ei oo koskaan ollu tyynyä mein vauvoilla. Kapalossa nukkuvat, jos nukkuvat. :D

Sairaalakassia täydennetty vähän ja vauvan tutit keittelin. Samalla vois pullotkin keitellä.

Mukavaa viikon alkua! :)

Äiti maa & alli 37+2
 
Äiti maa No mihin tulokseen tulit, mikä se oli housut kastellu?

Ahhhahhaa, mitä unta näinkään! Olin ultrassa ja lääkäri rupes nauraa ku meijän vauva puristeli PIPPELIÄÄN! Tyttölupaushan me ollaan saatu kahdessa ultrassa, mutta silti mä vaan nään poikaunia, vaikka mulla on ollu tosi vahva tyttöolo alusta asti. En ymmärrä miks unessa vauva on aina poika.
 
Hui, että täällä elellään jo jänniä aikoja osan porukan kohdalla. :heart: Tsemppiä kovasti kaikille!

Itsellä ei ole vielä mitään sinne päinkään tuntemuksia ollut. Hyvin liikkuvainen on lapsi ja vatsanahat ovat kyllä koetuksella kun tuolla möyryää. :) Arpiakaan ei ole tullut uusia, ainoastaan kaksi arpea mitkä edelliseltä neidiltä tuli ovat ehkä hieman kasvaneet. Supistuksia tulee aina välillä, ei vielä ainakaan kovin kipeitä. Jonkun verran selkää jomottelee, mutta se yleensä menee sitten ohi.

Vähän meinaa alkaa jänskättämään kun ei ole vielä kaikkia asioita saatu hankittua. Mutta jospa tässä nyt vielä ehtii ihan reippaasti ne hankkimaan. Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut, pitäisi varmaan jotakin jo laitella valmiiksi ettei sitten tule kiire jos lähtö tulee yhtäkkiä.

Yöunet ovat menneet hieman vaihteleviksi, ei meinaa sellaista rauhallista unta enää kovin pitkiä pätkiä kerralla olla. Joko alkaa pissattamaan tai sitten painaa johonkin kohtaan tai muksu alkaa liikkua masussa. Mies kun on vielä kova kuorsaamaan niin jos herää niin saa kyllä jonkun aikaa taas odotella että nukahtaa siinä korinassa. :rolleyes:

Unipussin olen ajatellut että vois hankkia, samoin kun imetystyynyn. Imetystyynyä minulla ei ole ollut ennen mutta moni on sitä kehunut niin ajattelin että vois kokeilla. Unipussi on ollut tyttärilläkin ja minusta rauhotti jonkun verran yöunia. Tänään käyn hakemassa kirppikseltä löytämäni kantoliinan. Se on minusta ihana, alkuaikoina varsinkin. :heart:

Nyt pitäis alkaa tekemään kouluhommia, että sais mahdollisimman hyvälle mallille ne ennen kuin vauva ilmoittelee tulostaan.. Meinaa olla vaan hiukan motivaation puutetta. :rolleyes:

Niin ja meinas aivan unohtua POKS POKS POKS 36+0

Selma_ + Sintti
 
Viimeksi muokattu:
Jeejee, kohta alkaa helmikuisia syntymään:)

Odotan jo innokkaana, keneltä seuraavaksi kuullaan vauvauutinen (tai -uutiset):D
Täällä ei mitään uutta, mutta torstaina sitten lääkäri. Tuun sen jälkeen raportoimaan tänne, mitä sanottiin synnytyksestä. Nyt käsittääkseni sovitaan sektioaika varalle tällä käynnillä, jos ja kun pyllerö ei tule itse yllättämään ja kääntymään (ollut nyt 11 viikkoa perätilassa kääntymättä kertaakaan, joten tuskinpa kääntyy tässäkään välissä).

Pilkku_ ja pyllerö 37+4
 
Pink89 mä oon kans huomannu, et huulet on hieman turpeammat - ihan ku ois vähän täytettä hakenu. :D Ja nyt toi nenä ihan oikeasti vaivaa, se näyttää ainakin kolminkertaselta. ARGH. :D

Saatoinpa olla tänään verohallinnon tädille viimeinen pisara, kun soitin noista ennakkoveroista. :LOL: Sekin kumma virasto, kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Nyt kun sanoin, että näitä ennakoita ei ois pitäny tulla niin täti luurin päässä sanoi, että "kyllä sinä olet ennakkoperintärekisterissä ja alv-velvollinenkin ja että nämä olisi pitänyt lomakkeella se ja se keskeyttää jo aiemmin" ja sitten kun siihen vastasin, että soittelin noista ennakoista jo lokakuussa, kun olin nostanut YELin (se vaikuttaa suoraan ennakoihin) ja silloin tuli puheeksi tämä, että jään äitiyslomalle vuoden alusta niin onnistuuko se näin puhelimitse jo sopia, ettei niitä ennakoita tule maksettavaksi ja silloin mulle sanottiin, että "onnistuu ja jos ne laput kuitenkin tulee niin puhelinsoitolla pystytään ne mitätöimään". Tämä tänpäiväinen täti ei sitten ollut samaa mieltä ja oli ihan selvästi vittuuntunut siellä luurin toisessa päässä, kun vielä sanoin, miten kummassa minä voin tietää näitä juttuja, kun sielläkään ei selvästi tiedetä ja jos noista ennakoista tulee perintälappuja niin se on verohallinnon vika eikä minun, koska olen toiminut niiden ohjeiden mukaan, jotka olen sieltä saanut. Täti sitten pahoitteli tapahtunutta ja meinasin vielä sanoa, että on helvetin mukavaa selvitellä tämmöisiä stressaavia asioita loppuraskauden aikana, kun on kuvitellut nämä jo hyvissä ajoin hoitaneensa, mutta enpä enää viittiny. Kuulemma tulee päätös sitten postissa. Kauankohan sitä saa odottaa? :D

Unipusseja tää sekomamma tilasi kaksi - toinen paksumpi, toinen ohuempi. On sitten kesäkuumallekin omansa, vaikkei täällä hirsitalossa noi lämmöt kauhean korkealle nousekaan, mutta meidän geeneillä varustettu yksilö on todennäköisesti hyvin lämminverinen ja kärsii paremminkin kuumasta kuin kylmästä. ;)

Äiti maa minuakin kiinnostaa, että mikäs ne housut sitten kasteli. :D Itekin oon parina aamuna heränny hyvin kosteissa merkeissä ja säikkyny, notta ei kai ny vielä... on vaan hiostanu jostain syystä jalkoväliä (no siis se on se tyyny tietty) niin kauheasti, että on pöksyt ja lakana ja tyyny märkinä.

Mä oon niin nähny vaan tyttöunia ja samoin on nähnyt mieskin, joten olen ihan oikeasti järkyttynyt, jos sieltä tuleekin poika. Ei sillä, että se haittaisi, mutta jotenkin se vois olla alkuun pienoinen shokki. :)

Viime yö meni sitten reisille taas. Parin tunnin unet eikä millään uudelleen unta. No olenpahan saanut hoideltua noi verottaja-hommelit kuntoon ja käytyä suihkussa - ajoin kuulkaa oikein säärikarvatkin varmaan ekaa kertaa kolmeen kuukauteen. :LOL: Oli melkoinen akrobatiasuoritus, ois noi venäläiset voimistelijamisut kateellisia. ;) Okei, nostin jalan kerrallaan poreammeen reunalle ja käänsin mahan aina vastakkaiseen suuntaan ja puoliksi sokkona meni se ajelu. :D Sitten piti piruuttaan kokeilla Glamglow-ihmenaamiota, mitä noi Hollywood-tähtösetkin kuulemma käyttää ja kyllä on kuulkaa naama silonen kuin vauvan peppu eikä oo yhtään niin väsyneen, harmaan ja ankean näköinen. :) Ehkä sekin on vain itselleen uskottelua, mutta väliäkös tuolla, jos niin itse kokee - silloin se usein myös siltä näyttää. :)

Nyt voisi hipsiä hakemaan postia ja tehdä hiukan aamuevästä - minä kun en edelleenkään pysty syömään heti herättyä niin aamupalat venähtää poikkeuksetta aina brunssiksi. :) Parin tunnin päästä isi tulee hakemaan ja vie mut räpsyjä laitattamaan.

Ai niin, sain viimein sen viestin, mitä olen odottanut joulukuun alusta asti
- mun iPad mini on laitettu Itellan kuljetukseen!!!!!!!! :heart:

Ja sekin piti vielä sanoa, että tuosta Bettiksen kirjotuksesta tuli hirmuisen hyvä mieli - siellä on niin kovin rakas asukki masussa tulossa. :heart: Ja pienellä on mitä parhain suojelusenkeli koko elämän matkassa. :hug:

MrsR&MrR ja EePee 35+4

PS. Vauva-kalenteri sanoo "Tänään: käy kampaajalla, jalkahoidossa, helli itseäsi". :)
 
On niin kiva lukea mitä kaikki kirjoittavat! Ihan suomenkielen kurssi minulle joka on vaan suomea koulussa oppinut =)

Itsekin ajattelin että olisi varmasti hyvä hetki tilata jalkahoito ja kampaaja ennenkuin pienokainen tulee =)

MrsR hieno suoritus saada ne karvat ajettu!
Kengät ovat jo haastavat, niin mitäs sitten koko jalka.. kertaa 2!!

Ihanaa päivänjatkoa teille kaikille! =)
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Pink89
Mä haaveilen että saisin tuon ryteikön alapäästäni siistittyä. Mutta on vähän tuo pallo tiellä. Hirvee tuhero. :D Miehelle ehotin että vois mua vähän parturoida, mutta sano vaan että se kyllä synnytykseen kelpaa. Just ja just saan bikinirajat siistittyä...
Säärikarvat on ollu suht simppeli homma. Meillä on suihkukaappi jossa on penkki, niin siinä kun istuu jalat levällään niin ihan hyvin yltää kädet nilkkoihinkin. Ei tarvii eteenpäin yrittää taivutella vaan ennemminkin venyttää kylkiä.

Vetäisin "lounaaksi" Aino- Lumoava Lakritsi jädee. :p
 
MrsR voi kiitos, tuli ihan itku :heart: herkkä kun olen. :)
Ja mulla on sama, että nään tyttöunia vain ja meillä mies myös, niin voisi olla meillekkin pieni shokki jos poika tulisikin :D
Ja hyvä että vihdoin se sun iPad mini on tulossa! Olen jo itsekkin odotellut koska sen saat kun niin kauan siitä olet puhunut :D

Bettis ja rakas 37+2 Nyt pizzan tekoon..nams!
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
(.)
Jeejeejee, auto meni kuin menikin leimasta heittämällä läpi :) Ei tullut mitään sanomista ja oli vielä tosi mukava katsastajakin. Vaikka A-katsastus onkin törkeän hintainen verrattuna verrokkeihin, niin tuolle katsastusasemalle menen varmasti toistamiseenkin mielelläni :) Voi melkeen sanoa, että hyvästä kannattaa maksaa. Katsoi auton tosi tarkasti läpi, ja hemmetin hyvä niin. Mun mielestä on typerää, jos katsari päästää auton läpi vaikka olisi läpimätä "pommi" kyseessä.
Karvojen ajelu on tottavie aikamoista akrobatiaa, onneksi raskaus löysyttelee niveliä niin taipuu vähän paremmin :D Oman masukummun kanssa on saanut mennä sokkona jo pari kuukautta, onneksi tuo ajelu ei mitään rakettitiedettä ole.
Tänään kävin vielä ostamassa yhdet imetysliivit lisää. Ei kyllä pitänyt, mutta kun oli tosi nätit niin oli "pakko" :whistle: Ja ehkä niitä on ihan hyvä olla useammat, kuitenkin tulee maitoroiskeita ja saa olla kokoajan pyykkäämässä muutenkin. Ja voihan niitä pitää imetyksen jälkeenkin, jos on muuten hyvä ja istuva malli :)
 
" Mä haaveilen että saisin tuon ryteikön alapäästäni siistittyä. Mutta on vähän tuo pallo tiellä. Hirvee tuhero. Miehelle ehotin että vois mua vähän parturoida, mutta sano vaan että se kyllä synnytykseen kelpaa. Just ja just saan bikinirajat siistittyä..."

Pink89, yritin itsekin ajella tässä pari päivää sitten, meikkipeilin avulla!
lopputulos ei ollut hyvä mutta parmepi kun ennen :LOL:

Tota noi ne imetysliivit.. ootteko ostanut vähän isompi koko, vai tän hetkisen tissien koon mukaan? Aattelin että ne varmasti kasva vielä enemmän lopussa kun maito nousee.. vaikka se kyl riittäisi jo.. nyt jo oikea koko ei löydy normikaupassa..MORR
 
  • Tykkää
Reactions: Pink89
Moikka kaikille, loppumetreillä vasta löysin tänne mutta toivottavasti vielä ehtii saada jutun päästä kiinni :)

LA 28.2. / 1.lapsi / KOS / Tyttöä luvattu!

Täällä mennään rv 33+4 ja harjotussupistuksia on ollut silloin tällöin, mutta (varsinkin öisin) on välillä ollut myös niitä kuukautiskipu-tuntemuksia alavatsassa, miten aikaisin teillä on niitä tullut?

Tämä raskaus ei nyt ole niin ruusuisesti mennyt muutenkaan, kun olen pahoinvointien takia ollut sairaslomalla töistä kesästä asti (eli lähes koko raskauden) ja tiputuksessakin tuli käytyä pahimpaan vaiheeseen. Nyt nämä loppuraskauden närästykset tuntuu melkeen juhlalta ja pahoinvointiakin on vaan ajoittain mutta aamulla on vieläkin vaikeeta saada mitään alas. Nyt on alkanut sitten huolettaa vaavin koko, kaikkia muita paitsi neuvolatätiä :) Se sanoikin että mulla on kohtu sen verran taaksepäin että se ei sillätavalla tuo vauvamasu kasva ulospäin mutta varalta on ultra ylihuomenna. Meillä on suvussa muutenkin pieniä vauvoja ja myös äidilläni on kohtu taaksepäin kallistunut mutta millasia kokemuksia teillä on, onko vaikuttanut paljonkin mahan kokoon tollanen?

Aiempiin keskusteluihin viitaten, täällä on myös ollut päänsärkyä ja välillä näkynyt tähtiä (miehelle oon puhunut "kimalaisista", kun tuli eka mieleen sellaiset tulikärpäset) mutta oon yhdistänyt ne kyllä ravinnonpuutteeseen ja epäsäännölliseen syömiseen ton pahoinvoinnin takia, kun verenpaineet on ollut ok ja proteiinit on pysyneet 1+ melkeen alusta asti, eikä neuvolatutkimuksissakaan oo mitään tulehduksiakaan ollut tmv.
 
Imetysliivien koko
Kannattaa varata pikkuisen isommat liivit kuin normaalisti, niin on kasvunvaraa kun maito lähtee nousemaan. Näin ne neuvoi tuolla liivikaupassa ja neuvolassa myöskin. Mä otin yhtä kirjainta isommat kuin normaalisti, ja saahan niitä tarvittaessa sitten vielä lisääkin ostaa. Kannattaa käydä asiantuntevassa rintaliiviliikkeessä kysymässä apuja, ne kyllä auttaa mielellään valitsemaan kivat ja sopivan kokoiset. Ja näin myös muulloinkin kuin raskaana ollessa tai imettäessä, sitä varten ne siellä liiviliikkeissä on töissä et voi kysyä apua :)
 
Tervetuloa pupunen90 !

unipussista piti vielä kysyä, sain lahjaksi sellaisen paksumman. Onko se siis niin että vauvalle vain pitkähihainen body ja sitten pussiin? Ja pussin kanssa nukkumaan vaan pinnikseen? Saatan kysellä hassuja mutta en tunne ketään kellä olisi kokemusta tai tietoa. :D

imetysliivit niistäkin vielä.. Eli onko tietoa mistä Turussa tai sen lähistöllä kannattaa mennä kyselemään ns. Oikeaa kokoa ja missä on tälläistä opastusta? Kun en ole koskaan missään ihan liivikaupassa käynyt. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Hetkeen ei olekaan tullut taas kirjoitettua mutta lukenut olen sitäkin ahkerammin.

Tuli mieleen, että onko kukaan muu ihan ilman oireita lähestyvästä synnytyksestä? Ärsyttää, kun itsellä ei ole mitään merkkejä, välillä ihan unohtaa olevansa raskaana. Yhtään supistusta ei ole esim. vielä tullut eikä liitoskipujakaan, vaikka vauva on jo tosi alhaalla. Tuntuu, että loppua kohden olo vain paranee ja saan nukuttua ja liikuttua vielä ihan normaalisti. Tietysti pitäisi olla vain tyytyväinen eikä valittaa oireettomuutta. Toivottavasti ei mennä kuitenkaan kamalasti yliajalle.

Yhdet imetysliivit pitäisi varmaan vielä hankkia. Viime kerralla liivit oli kaksi kuppikokoa isommat kuin normaalisti, mutta nekin tuntuivat vähän liian tiukoilta. Onneksi maidon tulo tasoittuu aika nopeasti, mutta alku oli aikamoinen järkytys ja sattuikin tosi paljon.

Pilkku: Mulla kääntyi esikoinen vielä viikko ennen synnytystä, vaikka oli ollut koko raskauden perätilassa. Olikin kyllä tosi siro, niin mahtui hyvin vielä liikkumaan.

Mimaco: En ole käyttänyt alle 1-vuotiaalla tyynyä. Joskus olen laittanut jonkun harson pään alle pulauttelun takia, mutta tyynyä ei siis tarvitse.

Vilperi 37+1
 
MrsR Kiva kuulla etten ole yksin kiukkuinen. Ja nimenomaan, kun ei niitä suurempia vaivoja edes ole! Ehkä se lapsen tulo sitten saa ajatusmaailman positiivisemmaksi. En voi kuvitella mitään ihanempaa kuin oma pikku-nyytti <3

Mimaco Oletko siis toisen kotimaisen kielen edustaja? Tai onko täällä muita Kaksikielisiä perheitä/odottajia? Pelottaa tulevaisuus kun tuo toinen kotimainen ei vain onnistu minulta, että mahdankohan edes oppia enää D:

Imetysliivit Tilasin netistä n kuukausi sitten ja olivat silloin sopivat. Tissit lopettivat kasvamisen alkupyrähdyksen jälkeen ja mikäli näihin mittoihin jää niin ovat hyvät, muussa tapauksessa täytyy ostaa kokoa suuremmat.

Tervetuloa Pupunen! ikävältä kuulostaa sinunkin pahoinvoinnit :( Minulla myös tuli pahoinvoinnit takaisin loppua kohden ja siitä syystä syön todella huonosti nykyisin taas kun ei vain pysty, tai lentää laatta -.-

karvojenpoisto En pystyisi olemaan ajelematta sääri- ja alapääkarvoja. Kutittaa ikävästi jos menee liian pitkäksi :( aikamoista taiteilua on kyllä näin loppuvaiheessa ollut, mutta kyllä se sokkonaki menee ja jakkara tosiaan suihkussa myös :)

(.) Kävin tänään vihdoin ja viimein labrassa antamassa verikokeet ja ke neuvolassa kuulen sitten onko ne HB tulokset millaiset.. Tosiaan RV 10+ ne katsottu viimeksi...

Milli ja masukki POKS 38+0
 
Ultrakuulumisia tältä päivää! Käytiin aamusella siellä synnytystapa-arviossa ja saatiin nyt ensimmäistä kertaa kunnon painoarvio, joka olisi nyt 2500g (tänään 36+2). Eli ihan normikokonen muksu eikä mikään iso, millä minua pelottelivat! Lääkäri teki varsin kivuliaan sisätutkimuksen ja kohdunsuun tilanne on vielä täysin kypsymätön eli kaikki paikka vielä ummessa. Lantiot sun muut luut on kuulemma oikein hyvät ja näillä eväin sitten vaan odotellaan koska synnytys käynnistyy. Ihanaa, että lapsi ei ole iso, mutta jotenkin tuli semmonen olo, että synnytykseen menee vielä ikuisuus! Ja samalla kun se tutkimus sattui, niin iski kauhea paniikki, että jos tämä jo sattuu, niin kuinka hirveetä siitä synnytyksestä tulee.

Karvojen ajelu suoritettu täälläkin eilen sokkona. Ei mitään käryä kummonen siitä tuli, mutta ainakaan lääkäri ei tänään revennyt nauramaan :)

Mimaco85 Imetysliivien koko kannattaa olla tosiaan vähän isompi kuin normaalisti. Mulle toi rintsikoiden ostaminen on aina hankalaa, osti mistä tahansa ja auttoi kuka tahansa. Tästä syystä tilasin nyt netistä imetysliivit, jotka joustaa eli on sitä kasvun varaa. Nämä on niin hyvät, että tilasin jo toisetkin, ettei tartte pesun aikana käyttää enää normaaleja liivejä, jotka puristaa ihan hullusti. Ja ne mun tilaamat on siis Bravadon silk seamless ja itselleni otin koon XL (nyt menee normaalit rintsikat kokoa 85F). Viimeksi tilasin Raskauskeijulta Bravado / Bravado imetysliivit / | Raskauskeiju.fi mutta niitä myydään muuallakin ja ekalla kerralla tilasin eri paikasta, ku oli alennuksessa sillon muualla.

Tervetuloa Pupunen90!

Bettis Stockalla ainakin neuvovat rintsikoiden kanssa. Se on ainut paikka missä olen kehdannut pyytää apua, mutta nyt en tiedä millainen heidän imetysliivivalikoima on, kun niitä en ole sieltä ikinä ostanut.

Keltakukka 36+2
 
:wave:

väsymys aivan julmetun väsynyt, kun sai nuo esikon synttärit leivottua ja juhlittua. Eilen ihan zup olo ja mittasin jo verenpaineet kun päässä säkenöi. Yöllä huomasin että sormet on ihan turvoksissa ja tänään aamulla kun kävin vaakassa+2kg! su aamusta, siis vuorokaudessa . Että kivasti on tullut nestettä jostain : /
Tänään sitte yrittänyt touhuta että lähtis nuo nesteet liikkeelle vaikka väsy onkin, sulatan pakastinta, voi julmettu mikä homma siitä tulikaan, ja siivosin koko kämpän kun kummasti nuo lasten juhlat sotkee..

vauvan tyyny ei ole koskaan ollut pään alla, niskoille ei tee hyvää. Molemmille olen kyllä tehnyt pyöreät tyynyt selän taakse pienet rullat niin pysyvät paremmin nukkumassa kyljellään.

unipussi oli nuorimmalla mutta ei pitänyt siitä joten annoin pois ja nyt en hanki ollenkaan.

imetys tyyny oli tosi hyvä, esikoinen sai pidettyä sillä vauvaa sylissä hyvin ja vauvana nuorempi nukkui myös sillä sopivasti pysty asennossa. Oli siis refluksia niin se helpotti hänen oloa. Imetys käytössä ei kyllä ollut.

imetys liivit omistan tasan kahdet. Ja nekin on ympärys mitaltaan ainakin väärät :D en kyllä aijokkaan hankkia yksikäkään. Koska mullahan ei ole koskaan siis maitoa tullut, kuulun siihen prosentti yksikköön joka ei vaan pysty imettämään kun ei sitä maitoa tule mistään, tyhjä tissi mikä tyhjä tissi.

hankinnoista tein eilen listaa mitä pitää hommata, tänään ostin parit puolipotkarit ja listaa myös tehtävistä asioista ennen syntymää. Kuten tuo pakkasen sulatus, jotta pääsee tekemään sen täyteen ruokaa ja leivonnaisia, ja sapuska aineita valmiiksi ostamaan mistä laittaa. Että voi sitte ekat viikot olla rauhassa lasten kanssa..

kiukkuisuus voi kyllä on kiukkua ilmassa, kun on väsyä niin on myös kiukkua.

onkos kaikilla muuten nimiä jo kiikarissa? :) jostain kumman syystä kaikki olettaa että kun kaksi alkaa jo samalla kirjaimella niin alkaa myös kolmaskin. Vaikka nimiä ei kyllä ole tod.kaan valittu alkukirjaimen mukaan vaan aivan muusta syystä. Kolmesti olen jo kuullut että se alkaa kuitenkin samalla kirjaimella, no ei taida nyt alkaa vai pitäiskö muka..

Taikamyrsky 34+ 3
 
Tulin vain tsekkailemaan kesken väsymyksen.. en tajua, miten on näin vetämätön olo :O

Imetysliivien koko juu kannattaa ostaa yksi kuppikoko isompia, mutta mulle neuvottiin esikoisesta, että ostaa myös ympärysmitaltaan isommat ja se oli täysi floppi mun kohdalla. Mä en jostain syystä 'levinnyt' rintojen alta mitenkään ja sittenhän ne oli vähän niinkuin epämukavat päälläkin. Isorintaisille suosittelen Verkkokauppa kurvikkaille D-kupista alkaen | Lumingerie rintaliivit ja alusasut isorintaisille -sivulta tulee tilaamalla ihan parissa päivässä. Mulla on vasta yhdet kaarituettomat liivit alkua ajatellen ja meinasin, että tilaan sit isommat, jos tarvii, kotiin päästyäni (kokohan oli se julmetun iso 75K).

Karvojen ajelu mahtaa olla juu haasteellista, meinaan leikkasin ne varpaankynteni viime viikolla ja nyt vasta pystyy kivuttomasti astumaan vasemmalla jalalla... ihan vähän meni pikkuvarpaan kanssa jo överiksi. Onneksi en kainaloiden lisäksi ajele mitään muuta, jos mies tahtoo, ajelkoon itte :D

Nyt menen kyllä makoilemaan, aamuyöt on niin tuskaa, että ehkä alan heräämään ennen sitä tuskaa... särkylääkettä en ole kyllä ottanut, jotenkin kaihdan sitä? En edes osaa perustella miksi. Mutta sängystä ylösnouseminen on hirmuisen vaikeaa jo.

Näihin tunnelmiin alakuloinen Viivi+Tiiti 36+4

PS. viime yönä nukkumaan mennessä pohdittiin jo nimiasiaa, olisi kiva kuulla, millaisia nimiaikeita teillä on?
 

Yhteistyössä