Huomenta
Kylläpäs nukkuminen olikin mukavaa
simahdin varmaan jo kymmeneltä ja heräsinkin vasta puoli yhdeksän maissa
Lapset ovat isällään, joten saa touhuta ihan omiaan koko viikonlopun, täytynee kuitenkin jonkinnäköinen lauantaisiivous järjestää tässä.
Eilen oli neuvola ja lääkäri. Sf-mitta oli hirmuinen, 23! Mutta maha nyt on muutenkin hieman outo, kaiffari oleileen pääasiallisesti oikealla puolella masua ja kohdun pohja on navan yläpuolella... kaipa tuo tuosta tasoittuu, täti vain naureskeli, joten en usko, että on syytä huoleen. Hemppa oli laskenut 116:sta, joten rautaa määräsi. Ostin paprikaa ja aion myös syödä viikonlopun aikana maksapihviä asian korjaamiseksi. Kun tuo suoli ei tahdo toimia oikein, niin ei ole syytä ehkä syödä niitä rautatabujakaan pahentamaan asiaa. Painoa oli tullut 600g viikossa kuulemma eli nyt 4,7 kg koko raskauden aikana. Tosin illalla pääsin kakkosasialle viimein, ja koska edellisestä kerrasta oli jo viikko, painokin putosi heti 1,5 kg...
Lääkäri määräsi 24.10. saakka saikkua ja sitten sitä jatketaan varmaankin loppuun saakka. Pomo oli ihan hiilenä, vaikka on koko ajan tiennyt, että olen töissä aivan äärirajoillani. Lääkäri oli mun kanssa samaa mieltä, ettei ole mitään mieltä valita joko työn tai kodin välillä, että ei tällainen elämä ole enää elämisen arvoista edes. Kun käyn töissä, makaan illat enkä pysty käytännössä tekemään mitään ja kun en käy töissä, jaksan olla lastenkin kanssa ja tehdä jopa ruokaa ja lämmittää taloa. Pomon suhtautuminen lisävaikutti sen, että tuskin olen koskaan enää palaamassa työpaikalleni... siellä ei paljoa arvostettu tekemisiäni, vaikka en siitä rahallisesti edes hyötynyt, vaikka yleensähän sen takia juuri käydään töissä, että siitä jotain hyötyä olisi. Hyväntekeväisyys on kuulkaa nyt loppu! Olisin halunnut jopa vielä jeesata heitä, niin pomo ilmoitti, että minä en saa tehdä yhtään mitään kerta olen saikulla. Tosin tutkin pykäliä ja jos hänellä on tarjota kevyempää työtä, sairasloma katkeaisi ja voisin sen tehdä, kysehän ei ole sairaudesta vaan työn raskaudesta. No, ei väkisin. Olen ilmeisesti liian kiltti.
Makeanhimo on hyvin satunnaista. Mikäs päivä se oli, kun leivoin omenapiirakkaa ja söin sen kokonaan yksin :ashamed: siinä oli vain 100g sulaa voita... viime viikolla olen muutenkin syönyt suklaata yhtäkkiä. Mutta siitä piirakasta tuli niin huono olo, että nyt ei kyllä tee enää mitään muuta makeaa mieli kuin marjoja ja jugurttia. Eilen olin ystäväni luona vaatekutsuilla ja siellä oli tarjolla yhtä sun toista makeaa enkä ottanut kuin palan juustokakkua ja sekään ei suussani maistunut oikein miltään. Sitten mietin, että miltähän maistuisi vadelma-aurajuustopizza... sanoin sen vahingossa ääneen ja sain aikaan naurunremakan
Kaikkea sitä päähän pälkähtääkin
Kaikinpuolin on ihana olo, taidan yrittää saada siipan mukaan, josko käytäisi vaikka tunnin kävelyllä metsässä, kun pitäisi niitä puolukoita kerätä. Jos hän keräisi ja minä vain haahuilisin
sillai meillä on sienetkin kerätty
Vaikka pomo kielsikin kaiken harrastamisen, niin kyllä mun täytyy kunnostani pitää huolta kuitenkin, muuten tässä käy huonosti. Pitäköön tunkkinsa ja irtisanokoon mut vaikka, ihan sama. Aion myös käydä jatkossakin uimahallissa, jos joku sitä kyttää, niin voi voi
Eipä muuta kuin oikein ihanaa viikonloppua masuinenne
Minun masussa potkii jo aika tavalla, kyllä alkaa jo jännittämään, että kumpihan sieltä tulee. Viikonlopun aikana pitäisi täytellä nuo kaavakkeetkin kaikki...
Ainiin
Keltakukka ihanaa, kerro heti minkälainen koira tulee! Tiesithän, että kotieläimet vähentävät allergioiden määrää
Äläkä ole huolissasi vauva-ajasta, koira ei tikahdu, jos et ehdi sitä pariin viikkoon isosti päivisin lenkittää, miehesi varmasti lenkittelee sitten illat ja vauva pärjää kyllä kopassaan sen aikaa, kun koira käy asioillaan
Voi meillä on hirmuinen koirakuume, kun meidän sakemanni kuoli pari vuotta sitten keväällä. Lapset muistavat koiran vieläkin joka viikko leikeissään ja eilen taas kyseltiin, että koskas tulee uusi. Toisaalta, nyt jos olen loput saikulla, niin ehtisin vallan mainiosti ehkä sellaisen kanssa vähän oleilemaan...
Viivi+Tiiti 22+2