HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

iloksi, unohdin kertoa miten mua ohjeistettiin siitä metformiinista, eli lääkäri sanoi että syö ekaan ultraan asti ainakin normaalisti... Unohdin sit kysyä lugeista, niistä jo kovasti haluaisin eroon, täytyy soittaa tänään uudestaan! Oliko niin että saat tänään verikokeen tulokset?? Tuuhan heti sitten kertoo =)

Tervetuloa joukkoon Nopsu =)
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs te kirjoittelette paljon! :D On täysi työ lueskella parin päivän aikana kertyneet sivut, mutta jatkakaa samalla linjalla vaan, en valita :).

Mulla on alkanut paha olo pahentua, tosin en ole oksentanut vielä. Inhoan oksentamista yli kaiken, oksennustaudin kourissakin kidutan itseäni odottamalla mahdollisimman kauan, ennen kuin on ihan pakko juosta :). Saan halvalla nuo pahoinvointirannekkeet onneksi ensi viikolla. Minuakin ällöttää yli kaiken teen ja paistuvan jauhelihan hajut, yöh!

Omat tissini on niin pienet, että varsinkin viime imetyksen jälkeen ei niistä enää paljon ollut jäljellä. Nytkään en ole mitään kasvamista huomannut, mutta melko arat ne koko ajan on.

Onko teillä ollut tyttö- tai poikaoloja? Toivotteko jompaakumpaa sukupuolta? Viime raskaudessa toivoimme molemmat salaa tyttöä, mutta oletimme vauvan olevan poika. Rakenneultraa ennen ajattelimme, että jos kyseessä olisikin tyttö, emme missään nimessä pukisi häntä pinkkiin. Mutta kun tyttölupaus tuli, oltiin molemmat aivan innoissaan ostamassa pinkkejä vaatteita, kröhöm! Nyt minulle on aivan sama, kumpi tulee, mutta mies toivoisi esikoiselle pikkusiskoa. Saa nähdä, syksyllä selvinnee...

nappikeitto + pikkunappi 6+1
 
Tosiaan hurjia kokoja täällä monilla :) Mulla oli joku 75d viime raskauden loppupuolella, mutta sitten imetyksen ja synnytyksen jälkeen nuo on nyt mallia "roiskeläppä". Ei haitta yhtään kun on hyvä syy ollut katoamiseen :D

tervetuloa muillekkin uusille! :) Täälläkin jännätään sitä iloksin verikoetta !!

(.) Lievä ällö-olo jatkuu, tuntuu että siihen ultraan on vielä pieni ikuisuus. Aika ei kulu millään :D

omppu ja pähkinä 4+5
 
Mulle ei oikeastaan ole niinkään väljä kumpi tulee, kunhan tulee. Tuon tulevan tripa isoveikan takia pikkusen toivon poikaa, mutta tyttökin varmasti otetaan yhtä avosylin vastaan. Ihana päästä seuraamaan nyt vähän isompien lasten hoivaamista :) Nyt jo ymmärtävät jotain vauvankin päälle. Oloa ei oikein olo, eikä oikein koskaan ole ollut ja jos onkin, se vaihtelee. Mä nyt odotan, et ilmestyykö se linea negra a.ka kuravana, jos ilmaantuu niin veikkaan pikkusen enemmän poikaa :) Mutta siihenkin on vielä matkaa, rv 15 pintaan vois ehkä näkyä.. Joten moooooontaaaaa viikkoa edessä vielä.
Vaikka toisaalta en halua, et aika menee nopeasti koska haluan nyt ottaa ihan kaiken irti tästä viimeisestä raskaudesta :) Mutta aika kittuuttamista tämä kuitenkin on sinne np:n asti ;)

Öllöttää ja väsyttää.. Sain se makaronilaatikon tehtyä ja ihan kunnialla :D. Ei tarvinnut välistä lähteä vessaan.. Pian varmaan tarviikin :x.

Äiti maa & Usko 6+5

Nii ja hei! Teekupposeen, mallia 2dl kuuluu laittaa ainakin 3 lusikallista sokeria :p huom. ainakin! Kahvee on nyt lopullisesti tekemässä pesäeroa (siihenkin ainakin 3sokkoo ja maitoa enemmän kun kahvia) en saa kupillista kerralla alas. Vaikea vaan oppia taas siihen, ettei aamukahvia tarvikkaan keittää. Meillä kun ei mies juo kahvia ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!
Täältä Kuopion suunnalta yksi ilmoittautuu ( toistaiseksi vielä taustaseuraajaksi).

4 vuotta lapsettomuushoitoja takana, kaikki mahdollinen kokeiltuna, kaikki mahdolliset lääkkeet pistettynä ja syötynä.
Ja NYT......... plussa ( !!!!!!)
Moneskohan PAS olis ollukaan jo ja varovaisin mielin nyt tein ton plussatestin.
Ei oikein uskalla toivoo vielä mitään eikä varsinkaan usko tota plussaa millään vielä, koska kaikki muukin on mennyt vaikeimman mahdollisen kautta. Eli sitten kun eka UÄ käyty ja jos siellä kaikki ok, ehkä....ehkä jo uskaltaa antaa itselleen luvan alkaa nauttia ja uskoa asia todeksi.
Täällä suunnalla vaan niin kökköö, kun yksityinen meni koko kesäksi kiinni, etteivät edes tiedä tosta plussasta mitään, niin kaikki ohjeetkin jäi saamatta ( miten LUGET jatkuu, miten Metfomiini jatkuu ja missä vaiheessa alkuraskauden UÄ), kukaanhan ei uskonu että tälläkään kertaa mitään uskomatonta voisi tapahtua.
Mutta jospa asiat sais jotenkin järjestymään.

Jäänkin seuraamaan taustalle ja ilmottaudun taas kun jotakin varmuutta tähän aisaan saan. Teidän juttujanne on mukava lueskella iltojensa kuluksi!

Oikein ihanaa kesää kaikille ihanille odottajille!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi ja Omppuf
Heippa vaan taas! mie olen tänään siirtynyt viikolle 6+0! Aivan mahtavaa. :rolleyes: Nyt vaan puuttuu edelleen ne oireet ja se tunne, että jotain oikeasti tapahtuu. Ultra on päivän lähempänä taas, mutta silti liian kaukana, miun mielestä sen olis pitäny olla eilen... Miekö malttamaton, mistä sellasen käsityksen ootte saanu?!?!?! :confused:

Äiti maa Miullakin on roonilaatikot uunissa, tein useamman kun mies tulee piipahtamaan tänään pihassa niin saa mukanaan viedä osan. Tein myös sellasta meillä kanaruuaksi haukuttua laatikkoa sille matkaan myös, eipä tartte nälässä enään olla, huono palvelu kuulemma on ollut vaikka täyshoito piti olla. Mie juon kans teen makeana maidon kera, mutta kahviin en sekoita mausteita :)

Oodi76 Tuu vaan rohkeasti kyytiin. Mie en noista hoitojutuista tajua yhtään mitään, mut todella hienoa, että noita hoitoja on olemassa. Toivottavasti täällä olevat hoitoja saaneet valottavat siulle noita juttuja, ettei vaan käy huonosti. Toivottavasti vauvaliima puree!

Wiitahepo & pikku-hippo 6+0
 
täälläkin on yksi hyvin pienirintainen. change:n liivit on kokoa 65a eli jos ne on isoja kokoja niin eipä mulla tissejä taida ollakaan ;) imetyksestä kyllä kärsivät kun venähtivät a:sta e kuppiin. Ennen raskautta olivatkin tyhjät pussit :/ no nyt onkin jo ihan mukavasti turvoksissa :D
Tänään oli ultrassa käynti ja siellähän se sydän sykki <3 nyt voi odotella vähän rauhallisemmin mielin neuvolaa joka on juhannuksen jälkeen...
lueskelen illalla tarkemmin, tällä puhelimella on vähän hitaampaa eikä jaksa pitkiä vastauksia raapustaa :)

tervetuloa uusille!

hiippis 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Pink89 niin mäkin ajattelin, mut tosiaan soitin jo eläkevakuutusyhtiöön ja sieltä sanoivat, et nosta aikasintaan neuvolassa käynnin jälkeen. Riittää kuulemma se, että 6kk ennen laskettua aikaa sen noston tekee. :) Mulla saattaa se LA muuttua (niin kuin monella muullakin) neuvolassa käynnin jälkeen niin aattelin, et toimin näiden ohjeiden mukaan. :) Hyvä tietää, et on muitakin saman alan ihmisiä.

Nökönen ei kaikkia inspiroi toi yrittäminen, itelle se vaan oli järkevin vaihtoehto. Ja mullahan on hiusalan koulutuksen lisäks matkailualan koulutus (ei oikein hotsittanu Lappi tai ulkomaat, kun ois ollu puolet vuodesta ukosta erossa) ja jonkin verran kaupallisen alan opintoja. :D
Uah, noi kipukohtaukset kuulostaa kauheilta. :$

Tää ois voinu nukkua taas vaikka koko päivän. Nyt ollu pari päivää vapailla, yritän saada mökin KAIKKI petivaatteet pestyä ennen juhannusta. Eilen pyöritin pelkkiä lakanoita 4 koneellista. Jos sitä tänään laittais noita tyynyjä ja peittoja pesuun - mikäli jaksaa. :LOL: Sohvauduin niin komeesti taas, et saas nähä, nouseeko persaus mihinkään muualle ku jääkaapille ja vessaan. :D

Oodi76 toivon parasta ja paljon tarrasukkia, että plussa pitää loppuun saakka. :)
 
Ajattelin sitten lievittää omaa paniikkia menemällä apteekkiin ja ostamalla yhden viikkonäytöllisen lisää (testi nro11). Voi että miten pelotti, että tulis sama tulos kun lauantaina. Onneksi viikot olivat nousseet siihen "2-3" huhhuh. Nyt lupaan ja vannon että oli viimenen testi, enkä soita verikokeisiinkaan uutta aikaa. :D:D

Täysi paniikkioireyhtymä edelleen viikot 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Maizy
Tietoja:
LA 11.2/4 LAPSI/TYKS

Mitään sen kummempia oireita ei ole, rinnat hiukan arat ja repäsykipuja...
Pidän kädet kyynärpäitä myöten ristissä, ettei pahoinvointia tule tällä kertaa.

Minulle tämä oli pienoinen shokki, menin edellispäivä ihan vaan vitsinä tekemään raskaustestin ,kun kaapista löyty joku vanha. Sanoin miehelleni,"et nyt on ollu repäsykipuja viimeisen viikon ,et menen tekemään testin", matka vessaan meni naureskellen ,mutta ulos tuli aika vakava tuleva äiti xD...
Näin se elämä yllättää, vielä ei ollut ihan tarkoitus sitä jälkipolvea pukata, mutta mennään näillä mitä on.

Meillä on muutto omakotitaloon tossa muutaman viikon päästä,et toivottavasti pahoinvointi pysyy poissa ainakin sen ajan.

Minä harrastan koiria (afgaaninvinttikoiria) juoksen näyttelyissä ja se on minulle sellainen henkireikä, tulen juoksemaan niissä varmaan viimeisille viikoille asti :D.
Opiskelen terveydenhoitajaksi ja toivottavasti joskus vielä valmistun :D.
Tämän raskauden jälkeen menen sterilisaatioon, meillä on lapsiluku täynnä.

Minua huolettaa kamalasti painonousu vaikka ei tuota ylipainoa olekkaan, mutta selkäni ei kestä mitään jumalatonta ylimääräistä taakkaa, eli täällä varmaan mennään neuvolen antamien ruokavalioohjeiden mukaan loppuraskaus.
Neuvolaan en ole vielä soittanut ja soitan varmaan vasta uuden asuinkunnan neuvolaan.

Tällaista täällä.

rv 5+
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hirmuisesti Oodi76! :) Olen erityisen onnellinen teidän pitkään lapsettomuudesta kärsineiden puolesta, olette enemmän kuin ansainneet plussanne!<3 En tiedä oletko lueskellut aiempia kirjotuksia mutta justiinsa soittelin omalle klinikalle metformiinin ja lugejen jatkosta näin plussan jälkeen niin sain vastauksen et metformiini normaalisti varhaisultraan asti ja luget vois lopettaa jo viikko plussauksesta. Mut en taida ihan sillon vielä uskaltaa lopettaa vaikka mielellään sen tekisin!! Mulla on reilu yks paketti viel jälellä ni ajattelin sen ainakin käyttää loppuun, tosin se kestää vaan tiistaille... hmm. No ehkä mä uskallan ne lopettaa kun niin ohjeistettiin! :) Tsemppiä kovasti ja toivotaan että pieni on tarrannut lujaa kiinni!

Nökönen kuulostaa kivuliaalta noi sun kipupiikit, mut sellasethan on ihan normaalia alkuraskaudessa? Ja pääasia tosiaan ettei vuoda! :)

Väsymys on kyllä ylitsepääsemätön... Tänään töissä lääkäri naureskeli kun siinä koneella istuessani en saanut haukottelua loppumaan ja silmiä oli todella vaikea pitää auki, siis iham kamalaa :D Kyllä siitä sit piristy ku nous taas ylös ja lähti liikkeelle mut järkyttävää miten se väsymys ottaa vallan.
 
No niin. Nyt tarvitsen kaikki lungit takaisin. Iltapäivällä jutustelin mukavia ystävien kanssa ja hihittelin huomista ultraa. Sitten menin vessaan ja paperiin jäi pieni veriviiva. Kokeilin sitten vielä sormella, että limakalvoilla on vähän ruskeaa verta. *kaikki mahdolliset kirosanat* :headwall:

Ei ole vielä mitään vuotoa alkanut. Mutta etova olo on tässä hiipunut. Ostin karkkiakin ja söin ne. Onneksi on huomenna se ultra aamusta, niin tulee heti selvyys, mutta kyllä minä taisin jo kirveen kaivoon heittää.
 
Piia-Liisa äläs nyt ala nitten teräaseitten kanssa viskoutumaan, ei sitä tiedä jos niille on vielä tarvetta. Millä se napanuora sitten katkaistaan, kun kirves on kaivossa? :hug: Onneksi siulla on huomenna se ultra niin ei tartte panikoida pitkää aikaa. Ensi yöhän sulla kuitenkin menee valvoessa ja miettiessä onko kaikki vielä hyvin. Mie pidän peukkuja, että tyyppi kestää kelkassa. Määrää sille 8kk kotiarestia niin ei se sieltä mihinkään lähde ;)

Mie olen edelleen oireeton, mutta iloinen kun sain ylipuhuttua miehen jäämään kotiin yöksi ja jatkamaan matkaa vasta aamulla eteenpäin :kiss: Tänään onkin ollut vilkkaampi päivä muutenkin kuin normaalisti. Kaverin koiria piti käydä moikkailemassa iltapäivällä ja pitää mennä vielä illemmalla uudelleen. Siellä on aivan järkyttävän paljon itikota ja mie kun en niistä kauheesti perusta... Miun vanhemmat kävi mökkimatkalla ja miun kummipojan äiti soitteli, että poitsu olis tulossa meille sunnuntaina ja palautuskuoressa torstain leima. Onpahan siinä sitten vähän muutakin ajateltavaa kuin pikku-hipon olemassaolon pähkäily. Ja sitten ei enää olekaan pitkä aika ultraan. Mitä mie yritän valehdella, jokainen päivä on liikaa...

Wiitahepo & pikku-hippo 6+0

Tekis mieli American -dippiä... Pelkkää dippiä siis.
 
pikaisesti vain päivitän, olen ollut sairaalassa keuhkokuumetta sairastavan 2v kanssa.
Mutta siis, kävin aamulla mehiläisen labrassa, ja soittoajan 16 aikaan. En ehtinyt soittaa sinne, kun se mun ihana gyne soitti mulle ja sanoi että arvo oli 148. Eli melkein tuplat toissapäiväiseen verrattuna. Joskohan sitä uskaltaisi ihan hitusen huokaista??? Vielä kun saisi tuon esikoisen terveeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Eihän toi nyt vielä mitään meinaa Piia-Liisa, älä vielä lannistu... Ja tosiaan onneks huominen on jo ihan kohta niin saat mielenrauhan! :)

iloksi tuu jo kertomaan verikoeuutiset?? :D

Onko jollain muulla pinna kireellä? Tuntuu nyttenkin että kaikki maailman asiat vituttaa niin et tekis mieli itkeä ja painua nukkumaan... Ollut tosi hyvä päivä mutta sit yhtäkkii täyskäännös armottomaan vitutukseen. :kieh:
 
MrsR, niin puolivuotta riittää, mutta jos joutuukin jäämään sairaslomalle kolmen kuukauden päästä? Silloinhan sairaspäiväraha määräytyy osittain sen pienemmän maksun mukaan. YEL kun vaikuttaa kaikkiin kelan tukiin. Minä jatkoin vielä sairaslomalla ollessa YEL:in maksua,että sain isommat äp-rahat. Ärsyttäviä nuo! :/ Mutta kaippa ne siellä älyää oikein neuvoo. :) Ootkos vuokratuolilla vai ihan omissa tiloissa?

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!!

Vajaa viikko ultraan! En malta odottaa! :)

Pink 6+1 <3
 
vauvahaaveita juu, siis hcg arvo. Mulla oli siirto tasan 2viikkoa sitten. Veikkaan että jos kaikki on kunnossa ni kaveri on vain kiinnittynyt vähän myöhemmin. Kuitenkin arvo oli tuplaantunut, joten sen pitäis luvata ihan hyvää... Näin ainakin mun oma, mehiläisen gyne, sanoi.. koitan nyt luottaa tuohon ajatukseen.
 
Tsemppiä Piia-Liisa!! Onko tuon jälkeen vielä tullut jotain vuotoa?

Iloksi kerro nyt jo sun tulos ;D!!! Jännittää sun puolesta.

Olitte aiemmin jutelleet mm:
koirista, no meillä asustelee yksi terrieri. Tosi lempeä luonteeltaan ja kertaakaan ei lapselle ole ärähtänyt vaikka poikanen on parhaansa kyllä tehnyt saadakseen vähän ärähtelyä osakseen.

Isovanhemmista mulla on enää äiti (reilu 60v) jäljellä, isi kuoli viime kesänä. Sairastui edellisen raskauden aikana syöpään ja näki onneksi pojan 1v juhlat ennenkun nukkui pois. Miehen puolelta on sitten molemmat vanhemmat, myöskin reilu 60v. Ja vielä miehellä molemmat mummutkin, heillä ikää n.90v.

Mitähän muuta te olittekaan jutelleet ;). Ehkä mäkin uskallan jo vähän ottaa osaa keskusteluun. Pitää koittaa mennä ajatuksella että "iloitaan kun iloitsemisen aihetta on ja surraan sitten JOS siihen on aihetta". Luulen että kaveri on voinut kiinnittyä vähän myöhässä ja siitä tuo alhaisempi arvo..

ai niin oireista mulla on tisulit kipeät. Eipä juuri muuta tällä hetkellä...

Luulen että mulla se la siirtyy ultrassa muutaman päivän, mut mennään nyt siihen saakka alkuperäisen laskelman mukaan.

Napsis ja pikkutyyppi 4+2
 
Pink89 mulla tuskin niin paljoa se työtulon nousu on (maksan nyt jo jonkin verran ylimäärästä), että se päiväraha ei varmaan liikoja muutu. Toki ainahan se ois parempi, jos varautuu, mutta onneksi tuo isäntä tienaa sen verran hyvin, ettei talous kaadu, jos sairaslomalle joutuu ennen äippälomaa. :) Vuokratuolilla työskentelen, mutta äitee on tää vuokraaja. Mua kans ärsyttää ihan hirveästi tuo YELin kanssa jatkuva kikkailu, menee niin järki. Noh, itsepähän tämän tien valitsin. :D

Onnea paljon uusille plussanneille.

Tuossa kun tarkistelin, niin täällä mennään 4+5 :heart:
 
On se vaan mukavaa lukea teidän tekstejä, ei tule ainakaan yksinäinen olo. Täälläkin mennään vuoristorataa pelkojen, pinnanpalamisen ja onnentunteiden äärilaidoista toiseen. Kaksi pregtest testiä olen tehnyt sitten sunnuntain, molemmissa selkeät viivat, testiajalla kontrolliviivaa hailakammat (hui), mutta kuivuttua kutakuinkin samanlaiset. Kyllä sitä raskaana ollaan (jee), mutta silti taidat liittyä Ompun seuraan ja hakea vielä yhden digitestin mielen rauhoittamiseksi. Pääsee sitten lomalle toivon mukaan hyvillä mielin. Kunhan on ensin pakannut perheen mukaan ja käynyt läp normaalit reissuunlähtöpaniikit yms (mur) jne.. Tästä tulee hyvä kesä naiset!

Tsemppiä Piia-Liisalle huomisellle ja tervetuloa uudet!

Maizy ja 4+4 oletuksella mennään, jos nyt tällä kertaa laskin oikein
 
Piia-Liisa: Toivon ja uskon, että on ihan harmitonta. Menkkojenhan aikaan joillain saattaa esiintyä tuhrua. Tsempit ultraan :)

Ärsyyntyminen: No en mä tiiä, en ole huomannut että olisi mitenkään pahemmin pinna kireällä. Mutta ajatuksissani olen koko ajan ja se aiheuttaa sitä, että säikähtelen. Muutaman kerran on käynyt niin, että mies tulee kulman takaa vastaan ja mä huudan kun hyeena, kun säikähdän niin kamalasti :D Mies tietysti saa kans sätkyn ja onkin ihan helisemässä mun kanssani. Ja tuo muisti :ashamed: se ei nyt vaan pelaa. Mä kysyin yks päivä mieheltä varmaan kolme kertaa, et "No, mitä se lääkäri sano" joka kerta sai sanoa, ettei se aika ole vasta kun iltapäivällä.. Alkais nyt vaan se loma niin sais rentoutua. :)

Wiitahepo:Mukava, et mies jäi kotiin :) ja kiva, että saat vieraan joka varmaan auttaa siihen ajan kulumiseen :) Söitkö pelkän dipin? :D

Äiti maa & Usko 6+6
 
Kiitos Wiitahepo ja muut tsemppaajat! Ultra on onneksi jo 1,5 tunnin päästä.

Eilisen aikana ei mitään vuotoa alkanut, mutta tänään vessassa käydessä jäi paperiin ihan vähän ruskeaa tuhnua. Lueskelin eri lähteistä, että joka viidennellä on jotain vuotoja ja niistä puolet menee kesken. Että oisko viiskytviiskyt sitten. Onneksi tosiaan se ultra on nyt, ei tarvitse hulluksi tulla, kun toivon mukaan nyt näkyy, että mitä siellä tapahtuu. Mieheni sanoin, varaudutaan pahimpaan ja toivotaan parasta.

P-L (6+5)
 

Yhteistyössä