HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Minun piti kans valitella, että rintamukset on kipeät ja valtavat, mutta en mie ennää, näät ketunnenät on aika onnettomatta kyllä, on sulla Viivi76"kantamista", ja ihan taatusti sitten aiheuttaa niska ja hartia jumin.
Täälä kun on normaalisti 75b ja olisko nyt 80b just ja just.. niin en mä puhu kyllä yhtikäsmitään mistään kivuista ja kolotuksista. Tsempitykset sulle kyllä!

P-L: Tuo tukiverkottomuus tuntuu olevan niin tätä päivää : /. Toivottavasti edes vähän lapsen kautta välit lämpenee. Minulla on ollu anoppilaisten kanssa aika huonot välit, kyllä ihan ok toimeen tullaan, mutta minkäänlaista lämpöä ei ole. Mutta kas, noiden lasten ansioista voin sanoa, että kyllä välit on huomattavasti paremmat. Aika hyvin ovat valmiit aina auttamaan vaikka kovin aktiivisia ovat itse. Mutta saa nähä vetävätkö herneet nekkuun tästä ylläristä.. Tosin me aika vähän ollaan apuja pyytämässä. Mun äiti taas on ihan toista maata, tai nyt taas suht toimii kun hän on parisuhteessa, mutta auta armias jos sinkkuilee, sillon ei löydy aikaa millekkään muulle kun miehenmetsästykselle.. :mad: Häneltäkään hyvin vähän apua pyydetään.Nytkin kun lapset siellä oli, niin itse pyysi heidät sinne.

(.) Saunaan! Pääsen saunaan! Ihanaa! päivän ettei ollut vettä lainkaan, eilen tuli pelkkää kylmää mutta nyt saivat kuumankin toimimaan. Ihanaa, ihanaa! Rakastan saunaa ihan ylikaiken. Ja vielä puusaunaa, :heart:. Onnen päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
iloksi, mullakin PCO ja siihen metut määrätty... Voi huomenna kertoa kun tiedän mitä oma lääkärini oli mieltä niiden syömisestä :)

Sitä mäkin Äiti maa kauhistelin että kun rinnanympärys vielä Viivillä noin kapea että mahtaa olla selkä kipeä? Omat DD-kupit ei kans ole mitään noiden rinnalla, kirjaimellisesti :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Apuva, oon ihan kärryiltä pudonnut kun en oo kun aamulla käyny laittamassa sen mun pikakyssärin... :/

Vitamiineista: mä syön sitä multivitan? raskaana oleville ja raskautta suunnitteleville tarkotettua vitamiinia. Alotin syömään sen jo hoitojen alussa.

Täällä kovasti olis poikatunne, osaisinkos edes tyttöä hoitaa? :p esikko on tosiaan poika ja melkoisen vilkas tapaus, oon aina ajatellu että saisin kolme poikaa ja sitten neljäs olis tyttö :) katotaan kuin käy. Kohan nyt saatais nyytti syliin asti ..

Ikää mulla on 30 ja miehellä 29, esikoinen täytti tammikuussa 6 ja perheeseen kuuluu 3 koiraa, yksi 10 vuotias ja 2 X7,5kk urpoa pentua :D
Meillä on siis ultra torstaina jolloin viikkoja 6+2. Kysyin vielä lääkäriltä kun soitin, että näkyykö siellä vielä syke ja sanoi että noilla päivillä pitäs näkyä. On kyllä raskauteen, hedelmällisyyteen ja raskauden ultraukseen erikoistunut lääkäri, että kaipa se sitten tietää että voi jo mut ultrailla tuolloin... toivottavasti...
Meille muuten sanottiin lapsettomuuspolilla että hedelmöitys lasketaan punktio päivästä, koska ne on sillon siellä maljalla hedelmöittynyt. Korosti nimenomaa sitä että punktiopäivästä, ei siirtopäivästä. Kumma että on erilaisia käytäntöjä eri paikoissa. Eipä sillä muutaman päivän erolla tietty mitään väliä oo, mutta hassua että erilailla laskevat.

Oireita mulla on tosi turvonneet tissit, mies sanoikin että oon käynyt luonnollisessa tissien suurennus"leikkauksessa". Poikakin sanoi eilen : Äiti sun tissit on isommat kuin ennen", kun laitoin häntä nukkumaan :D. Välillä on etova olo, syöminen auttaa. Nälkäkin on koko ajan. Ihan alussa oli väsymystä, onneksi se pahin tappoväsymys on jo hieman väistynyt ja olo alkaa normalisoitumaan niiltä osin. Repäsykipuja on ollu jonku verran, muuten olo on ok. Mies silittelee iltaisin mun turvonnutta pötsiä, eiköhän sekin tätä melkein yhtä paljon jo oottanu kun minä ( kakkosen yritystä siis takana 6 vuotta, hoidoissa noin 4 vuotta) :)

Nyt meen laittelemaan poikasta taas unille, illanjatkoja kullekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maizy
hiippis81 ihanaa että ootte saanu plussan noin pitkän yrityksen jälkeen <3 Oma 2 vuoden yritys tuntuu tollasten rinnalle tosikin kivuttomalta ajalta... Ja joo, outoa että on eri käytäntöjä, mutta eikö siellä ekassa ultrassa sitten selviä se todellinen laskettuaika sikiön koon perusteella? Sitä odotellessa............
 
Mun piti ihan miehelle päivitellä että voiko olla oikeesti 70i?! Se sit kysy; "Onko siellä kuva?" :D
Oma 75D on turvonnu varmaan joksikin DD:ksi...

Meidän esikoisella 1,5v, on tullu joku hoivavietti. Hoitaa kovasti nukkeaan. Ja kun hältä kysyy missä vauva, niin silittää joko minun tai omaa masuaan ja sanoo vauvva. <3 Mainio muksu.

Tää oli pikainen päivitys puhelimella....
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta. :)

Keskustelua on niin paljon, että mihinkäs sitä nyt ottais kantaa... :)

Vitamiineista nyt ainakin eka, täälläkin syödään Multivita Raskaus&Imetys-valmistetta ja lisäksi hyvin monipuolisesti syödään. Odottelen niitä mielitekoja kauhulla, serkku himoitsi esikoisensa kanssa multaa... Kääk.

Alkoholista ja juhlista sen verran, et meilläkin juhannus ollut melko kostea aiempina vuosina ja nyt on pakko turvautua legendaariseen "antibioottikuuriin". Paras ystäväni on tietoinen raskaudesta ja on niin onnesta soikeena, että valehtelee tarpeen tullen mun puolestani. Onneks oon muuten aina ollut hyvin vähäinen alkoholin kuluttaja niin ei tule kellekään ihan mahdottomana yllätyksenä, jos en juo. Mutta parempi käyttää tuota "antibioottikuuria" syynä, eipähän kellekään tule kysyttävää sen tiimoilta.

Koiruuksista pakko kertoa myös, meillä majailee 7- ja 4-vuotiaat italianvinttikoiraurokset, Tatu ja Tino. :) Tatu on sellainen hoivakoira ja on selkeästi aavistanut jotain... Köllöttelee jatkuvasti mun vatsan alueella ikäänkuin suojamuurina. Oli myös käyttäytynyt oudosti viikonloppuna, kun olin kavereiden kanssa mökkireissulla - Tatu ei yleensä ikävöi ja nyt oli mieheni mukaan ollut masentuneen oloinen ja makoillut sängyssä mun tyynyni päällä vaan. Hömppä. :)
Onko muilla eläimet aavistaneet jotain vai oletteko huomanneet mitään erikoista käytöstä?

Tulevista isovanhemmista sen verran, että omat vanhempani tietävät jo (ja veljeni) - jostain syystä äidit on kauhean tarkkoja ja aavistavat. :) Ikää isovanhemmilla on lasketun ajan mukaan 53v ja 58v sekä 57v ja 59v, lisäksi mieheni mummi on vielä elossa ja mun äidinisä on myös elossa.

Mä oon kans helisemässä näiden rintojeni kanssa... Normaalisti siis 80 DD, saanen siirtyä pian ainakin E-kuppiin jahka kaupunkiin pääsen ostoksille. :D
 
Huhhuh, nyt tämä alkaa tuntua vieläkin enemmän todelliselta tilalta. Ensimmäinen päivä oikein kunnon pahoinvointia on takanapäin. Että voikin tavallisen ruuan lemu olla kamala :( Työpaikan ruokalantädit olivat päättäneet kokata jotain kovin rasvaisen ja kaalin tuoksuista, yöks!! Olipahan "kiva" syödä ruokansa, kun sai kokoajan taistella jotta se pysyisi alhaallakin. No, ehkä huominen on parempi tai sitten ei.
 
Olisi pitänyt jättää testaaminen vaan aamuun, kontrolliviivaa haaleampi, mutta kuitenkin selkeä viiva testiin tältä illalta, mutta siis ei ainakaan helpottanut epätietoisuutta siitä onko kaikki hyvin vai ei, eli vielä pitää vaan antaa ajan kulua ja malttaa odottaa tuloksen vahvistumista.
Tissit sentään kipeytyneet taas iltaa kohden ja päiväunillekin torkahdin töiden jälkeen, että ehkä pitäisi vaan ottaa vähän rauhallisemmin ja antaa asioiden tapahtua. Hiippiksen tarina pisti kyllä omat ajatukset oikeisiin mittasuhteisiin, kaikkea hyvää ja ihanaa odotusaikaa teille vaan sinne!
Mutta silti, pistäkäähän kärsivällisyyttä tulemaan tännepäin jos kellä ylimääräistä..
 
Changen rintaliivioppaasta kannattaa käydä oma kokonsa katsomassa. Mie vuosi sitten kävin liikkeessä tarkistuttamassa oman koon ja koko muuttui 85C:stä 75E:hen ja nyt laskuri ilmoittaa oikeaksi kooksi 75H. En kuitenkaan rintavana itseäni pidä.

Meillä taitaa nuo elikot olla niin itseriittoisia, ettei kiinnosta onko emäntä entisensä. Pääasia, että ruoka- ja lenkityspalvelu pelaa ajallaan.

Tervetuloa mukaan PIKKUVIIKINKI!

Mie oisin tosi hyvilläni, jos saisin jonkun sortin pahaa oloa tai edes jotain... Ja miulle voi kans laitella pinnan pidennystä ja varapäreitä... Vielä 12 kokonaista päivää sinne ultraan, kuinka mie jaksan odottaa?!?!?!?

Wiitahepo & pikku-hippo 5+5
 
METUISTA: Minä lopetin heti positiivisen testin jälkeen lääkärin ohjeen mukaan. Tosin mulla olis loppunut muutenkin satsi. Otin ehkä neljänä päivänä testin jälkeen vielä 1x päivässä. (norm 3x päivässä). En tiiä vaikuttaako ne vielä mun elimistössä, kun mulla ei oo mitään pahoja oloja tai verensokeripiikkejä/heikotuksia mitä normaalisti on.

OIREITA: vaikka aika oireettomana mennään, niin öisin on ihanaa kun tietää olevansa raskaana tissipakotuksesta ja kylkeä kääntäessä pitää varoa repäisykipuja. Tissit myös kasvanu koolla :) Väsymys on myös sitä luokkaa, että nukahdin eilen ripsihuollossa kahteen otteeseen ja leffaa on vaikeuksia yrittää kattoa ilman että nukahtaa.

Ultraan vielä vajaa 2 viikkoa!!

Piinistelijä 5+2
 
*kurkistaa aivan varovasti tälle puolelle*

En vielä uskalla kenties listoille tulla, mutta kurkkaan kuitenkin, koska tällä hetkellä ainakin olen raskaana ;D

Taustaa siis sen verran että kyseessä on ivf-raskaus ja tuoresiirto. Punktio oli 29.5 ja alkionsiirto 31.5. Ekat haamut tein prisman Pregcheckiin jo perjantaina ja lauantaina clearblue antoi aivan selkeän positiivisen tuloksen. Kuitenkin eilen verikokeessa oli hcg arvo vain 76,6. Aiemmassa raskaudessa se oli samalla pp12 päivällä jo 160,6 ja tuosta sainkin pojan syliin reilu 2v sitten. Eli pikkukakkosta olisi tarkoitus meille toivoa.

Kätilö joka naikkarilta soitti onnitteli positiivisesta tuloksesta eikä oikein ottanut kuuleviin korviini kun päivittelin arvon pienuutta. Kuulemma kaikille yli 50arvoille annetaan aika alkuraskauden ultraan. Mulla tuo on vasta 5.7 eli viikkoja olisi tuolloin jo 7+. Nyt olisi menossa 3+6 tai 4+0 riippuen lasketaanko viikot punktiosta vai punktion jälkeisestä päivästä.

Jotenkaan en vaan uskalla vielä tästä oikein iloita ja hehkuttaa koska niin monta tarinaa eilen netistä osui silmiin että alhaisella hcg arvolla pp12 päivällä on sitten ollutkin tuulimuna tai tullut keskenmeno.

En saanut julkiselle puolelle kontrolliaikaa tuohon arvoon, mutta jätin soittopyynnön omalle gynelle Mehiläisessä ja ajattelin kysyä tänään hänen mietteitään ja jos vaikka huomenaamulla kävisin sitten itse otattamassa verikokeen mehiläisessä. Jos arvo olisi noussut hienosti niin kai sekin jotain kertoisi???? Olin aivan varma että arvo on paljon enemmän kun pojasta aiemmin, koska oireitakin oli jo aikaisessa vaiheessa ja tosiaan jo pp9 tuli selvä plussa. Mutta ei.

Taustaa sen verran että mulla ikää 34 ja miehellä 38. Lapsettomuutta takana ennen ekaa lasta 3 vuotta ja siinä´ivf:n eka tuoresiirto toi plussan. Viime syksynä siirrettiin pakasteesta alkio joka kuitenkaan ei tarrannut kiinni. Nyt siis kyseessä 2 ivf:n tuoresiirto ja siitä tämä "heikko plussa" (mun mielestä heikko). Esikoinen oli 6kk kun annettiin kakkoselle lupa tulla, eli 1.5v meni tässä yrittäessä jälleen. Ei ainoatakaan luomuplussaa ja selittämättömästi lapsettomia ollaan..

Pitäiskö kuitenkin uskaltautua listoille... ehkä.. koska olenhan mä NYT raskaana kuitenkin, huomisesta ei tiedä kukaan... eli Napsuneiti LA 19.2 ja LS

Ei auta kun pitää peukkuja ja toivoa parasta...
 
Napsuneiti: Pidän siulle peukkuja et kaikki menee hyvin!!!

Piinistelijä: Miullakaan ei juuri oireita ole ja yöllä pystyy hyvin nukkumaan mahallaan eli ei ees tissit kipeet=(

Ja joku anteeks en muista kuka kirjoitti isovanhempien iästä...meillä jos he olisivat elossa ois nyt 63-68-vuotiaita...mutta tosiaan kaikki kuolleet 46-58-vuotiaina=(

Auringoista päivää kaikille=)

rv nyt 5+1
 
Piinistelijä! Tietäähän ripsiäsi huoltava raskaudestasi?? Niitä ei mielellään tehdä raskaana oleville sen liimahöyryn takia. Se kun höyryää siellä vuorokauden...

Terkuin yksi kauneudenhoitoalan ammattilainen. :)

PS. Toi laskuri laski mun rintsikoitten kooksi 70F! Kauheeta. :D Pitää varmaan käydä ihan jostain alusvaateluukkeestä ostaa oikeen kokoset...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Meillä on kans ainaki yks kissoista selvästi aistunu raskauden. On nukkunu peiton alla vieressä ja telkkaria katsoessa tulee heti syliin ja oikein kiinni mahaan. On muutenkin kyllä tosi hellyyden kaipuinen, mutta tää on jo kummallista. Keskimmäinen kissa tosin sairastui viikko ennen positiivisen testin tekemistä, lopetti syömisen ja juomisen (suolisotulehdus), mut jälkeenpäin mietin et olisko masentunu tulevasta muutoksesta? :)

Neuvolassa kyseli kans lemmikeistä ja ei onneks lähteny varoittelemaan kissoista. En olis kuunnellu sellasta hetkeäkään. Kissaharrastajana tiedän niksit ja en ymmärrä miten joku vois luopua kissoista vaan sen takia et tulee vauva. Allergiat yms. syyt sit on asia erikseen. Neuvolasta saadussa opaskirjassa on pätkä toksoplasmasta ja tartunnan ehkäisemiseksi pitäis mm. välttää "kissan nukuttamista odottavan äidin vuoteessa". Joo ihan varmaan :p Neuvolassa toksoplasmasta puhuttiin ja täti totesi, että jätösten pitäisi maatua laatikossa kolme päivää ja niitä pitäisi käsitellä paljain käsin tartunnnan saamiseksi. Toisaalta jos tuo mies nyt kerran ekaa kertaa kahdeksaan vuoteen putsaa kissojen laatikot, niin en aio kyllä estää :whistle:

2013 : Vauvaseikkailu
 
napsuneiti minäkin täällä ihmettelen ja odottelen huomista ja huomisen verikokeen tulosta. Olen kyllä saanut selviä viivoja testeihin ja digitestikin sanoi aamulla, että Raskaana 1-2, mutta silti.
Toivottavasti jo huomenna kertovat arvon, sillä aion mennä labraan heti aamusta.

Mina edelleenkin ihmetyttää se, että kontrolliverikoetta et saanut. Onneksi kuitenkin pääset sitten sinne yksityiselle. Toivottavasti arvot ovat nousseet ja pääset pälkähästä.

Minäkin mietin tuota la:n laskemista. Itse jotenkin ajattelin, että se lasketaan siitä punktion jälkeisestä päivästä. Sitten luin, että jossain se lasketaan siirtopäivästä ja toisessa paikassa punktiopäivästä. :D Ei kai sillä yhdellä päivällä niin tarkkaa väliä ole, mutta haluaisin silti tietää mistä se lasketaan. Minä laskin ekana la 20.2.

Koirasia
Meiltä löytyy kaksi koiraa. Vanhempi koira on iältään 6v ja nuorempi 2v. Molemmilla on harmittavasti nivelvaivoja; molemmilla D-lonkat ja vanhemmalla lisäksi vielä irtopalat kyynärissä. Molemmat koirat ovat vaivojensa vuoksi pääasiassa vaan kavereina kotona. Nuoremman kanssa voisi harrastaa lonkkien puolesta sen mitä kestävät, mutta se sitten jäi harmituksen takia kokonaan.
Koirien käytöksestä en ole nyt varsinaisesti huomannut merkkejä, että olisivat huomanneet minussa mitään. Karvanlähtöajan takia ovat joko ulkona tai omassa huoneessaan teljettynä, joten en oikein edes ole päässyt tarkkailemaan koirien käytöstä. En halua koko kämppää täyteen koirankarvoja, jonka vuoksi ovat eristettynä sisätiloissa :)

Huomenna minulla on veritestipäivä, jonka jälkeen toivottavasti uskallan liittyä tälle listalle. Tässä on niin pitkä taival takana, että ei meinaa uskaltaa hengähtää vaikka testit näyttäisi kuinka raskautta..
Moni olisi uskonut jo vähemmästäkin testaamisesta...
Minä olen testannut jo yli viikon jokapäivä ainakin kolmella testillä, että tuleeko se viiva. Vieläkään en voi uskoa sitä, sillä vuosien kuluessa olen tehnyt satoja testejä aina turhaan ja nyt.. nyt sitten yhtäkkiä se viiva vaan on ja ilmestyy aina uudestaan. Ja toivottavasti pysyy loppuun asti.

didjital
onpas kiva juttu, kun kirjoittelet blogia :) Minä tulen sinne vielä joku kerta tutustumaan tarkemmin :)
 
Heippa mammat,

Tulin poksumaan POKS POKS 6+0
Näin ne viikot vierii, tosin tuntuu että hitaasti päästään näillä alkuviikoilla eteenpäin.

Viivi
Onnea naimisiin menon johdosta!! Ihania uutisia :heart:

iloksi
Täällä peukutellaan veritestin tuloksia, mutta hyvältä näyttää jo nuo kotitestit!
Itse seuraan alkuraskauksissa tuota arvon nousua CB viikkonäytöllisillä. Mutta siihen 3+ se sitten aina jääkin.

Oireita
Nyt on muutaman päivän sisällä ilmestynyt pieni kuvotus jos ei ole syönyt vähään aikaan mitään. Myös alamahassa on pientä menkkamaista jomotusta aika ajoin.

8 päivää alku-ultraan jolloin rv 7+1 -odottavan aika on pitkä!

LOVE 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Heippa kaikki! Olen jo toukokuusta asti lukenut kaikki viestinne ja elänyt mukana, mutta nyt vasta uskallan tänne kirjoittaa. Te olette niin hurjan aktiivisia kirjoittamaan, että on täysi työ pysyä koko ajan kärryillä :)

LA on joskus noin 11.2. (en tiedä tarkkaan, kun epäsäännöllinen kierto, enkä bongannut ovista) / 1. lapsi toiveissa / TYKS

Ehdittiin yrittää vajaa vuosi ja juuri kun pidettiin hermolomaa "vauvanteosta", niin silloinhan se tärppäsi. Edelleen täysin epätodellinen olo ja siksi varattiinkin yksityiseltä varhaisultra, joka on 25.6. eli vajaan kahden viikon päästä. Silloin omien laskujen mukaan 7+0. Ensimmäinen neuvola on 4.7., jos kaikki menee hyvin siihen asti.

Ei olla oikein uskallettu iloita tästä vielä ja mies toivoi, että voi kun tälle asialle saisi jonkin varmistuksen. Siksi nyt siis tuonne varhaisultraan, josko mies näkisi toivomansa pallukan siellä.

Oireista: Etonut on jo ennen plussaa, samoin tissit on olleet arat sieltä asti. Tänään etominen on mennyt jo siihen ulottuvuuteen, että pakko syödä parin tunnin välein tai kohta lentääpi oksu. Vatsasta nipistelee silloin tällöin ja välillä menee sellaisia menkkakipumaisia aaltoja.

Vanhempien iästä: Meidän porukat on 65- ja 66-vuotiaat. Miehen isä muistaakseni noin 62 ja äiti alle 60. Itse olen 29 ja mies päälle 30.

On tämä ihan käsittämöttämän jännittävää ja ihan mahtavaa, että on tällainen paikka, missä muutkin jännittää samoja asioita! Hiukan kaikki asiat pelottaa ja tämäkin ketju muistuttaa, että mitä tahansa voi tapahtua, kun kaksi on jo ehtinyt näin pian poistua pinosta. Mutta tsemppiä nyt ihan kaikille meille!

Tänään noin 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo ja iloksi
HEEEEEIiiii kaikille uusille! :wave: Ja tervetuloa raskaaseen sarjaan ;)

Noh, tänä aamuna yksi kaveri soitti juteltiin niitä näitä, hän tiesi yrityksistä ja nyt sit kysäisi, että vieläkö on vauvaprojekti voimissaan. Yritin kautta rantain olla sanomatta suoraan, mutta kuitenkin valehtelematta... Niin kamalan kovasti yritin. Voittehan arvata kuin kävi? :ashamed: Enhän mie osannu sit olla sanomatta kuitenkaan, että plussattu on ja ultra heti jussin jälkeen maanantaina. Ne sanat vaan tuli miun suusta ulos, ei auttanu mikään. Oli hetken hiljaista ja sit hän iloisesti sanoi "onpas ihanaa, siis todella on ihanaa!". Kieltämättä on itselläkin ihana tunne, kun nyt voi avoimesti jutella edes jonkun kanssa avoimesti asiasta. :D Ei neuvolan tädillekään voi ihan joka päivä soittaa...

Mie olin laittamassa tästä kierrosta jo ajatuksia tauolle vauvan saannin suhteen, kai ne jo vähän olikin. Tärppi tuli, onneksi. Aika hankalaa olisi nyt kesällä muutenkaan ollut vauvaa tehdä, kun miestä ei pihassa näy juuri ollenkaan koko kesänä, saati sitten samojen lakanoiden välissä...

Eilen taas iski epätoivoinen olo, kun ei mitään oireita nyt ole näkynyt. Tokkopa pikku-hippo on sydänääniä saanut... Koske ei mihinkään, eikä vuotoakaan ole, että siinä mielessä ollaan vielä mukana, mutta jotenkin mie olen aina kuvitellut, että saan kaikki mahdolliset oireet ja tosi pahana. Nyt vaan on saamaton olo, nurmikko kaipaisi leikkausta, pitäisi siivota, pitäisi käydä ruoka- ja rautakaupassa, ei jaksa, ei huvita. Mie en ymmärrä, miten tää voi olla tämmöstä? Pitäisi uskoa siihen, että kaikki menee hyvin ja helmikuussa saa viedä pikku-hipon (uuteen?)kotiin ikiomaksi. Jotenkin ei vaan pysty.

Voisko joku siirtää aikaa vaikka juhannukseen? Sit ei olisi niin pitkä aika ultraan ja sais tietää onko miussa ketään kotona...

Wiitahepo & pikku-hippo 5+6
 
Mun mielestä on kovin mustavalkoinen ajatus, jos eläimestä ei voisi luopua kun vain allergian takia. Elämästä kun et ikinä, ikinä tiedä mitä se eteen heittää. Ja on mun mielestä harvinaisen fiksua antaa kissat ihmiselle, joka pystyy antaan 100% aikaa ja hoivaa. Ja eläimestä luopuminen ei onneksi kaipaakkaan kaikkien ymmärrystä, tärkeintä on, että itse tietää päätöksen olleen eläimelle parasta.

Tervetuloa uusille, meitä alkaakin olemaan jo aika komea jengi kasassa! Toivottavasti ihan joka iikalle on onni myötä :)

Eläimistä muuten:Juu ei, ei huomaa tuon patun käytöksestä yhtikäs mitään. Ei ole koskaan mikään sylikissa ollut muutenkaan, omissa oloissaan viihtyy ja niin tekee edelleen.

Wiitahepo: Taisit sanoa, että siinä tuulimuna raskaudessa sulla oli oireita, eikös? Jospa tämä pikku hipponen vaan on eri laatua ja jättää "kiusaamatta" isompaa hippoa :) Juu :wave: mielelläni leikkisin neiti aikaa ja siirtäisin kalenteria sinne juhannukselle! Pääsisi lomalle! :xmas:
Ihanaa, että sait jollekkin ees kertoa. :)

(.) Voi ärrinmurrin, ens viikolla olisi se eka neuvola. Mutta kah kummaa, eihän ne asiat ikinä mee niinku mää suunnittelen. Nyt tietenkin tuli muutos työkuvioon ja hankaloittaa sinne nla:aan menoa ihan kunnolla. :kieh: Mutta kyllä mie sinne meen, nyt vaan tarvii vähän organisoida enemmän.
Tänään ei tarvinnu halia pyttyä mutta pahaa oloa on ollut ihan riittämiin. Huomenna olisi tarkotus tehdä makaronilaatikko, kukahan paistaa jauhellihan? :x

Äiti maa & Usko 6+4 :heart:
 
Äiti maa Oli joo tuulimuna oikea tuulimuna, tissit oli kosketusarat jopa paidasta, väsytti niin, että istuilleen nukahti, pissalla piti ravata yölläkin 5 kertaa yössä, päivällä sitäkin enemmän, kiukuttelin enemmän kuin koskaan ja väitän, että tunsin sen kiinnittymisen ja kohdun kasvukipuja. Siihen tulee verrattua kyllä.

Jospa tosiaan onkin niin, että pikku-hippo on hyvätapainen kakru jo nyt ja ei siksi äitiään kiusi :) Se varmaan osaa myös sitoa kengännauhat, tehdä tarpensa pottaan ja puhua täydellistä kirjakieltä jo syntyessään :LOL: Toisaalta täydelliset, fiksut ja hyvätapaiset vanhemmat saa täydellisiä, fiksuja ja hyvätapaisia lapsia :p *kumma haju, omakehu haisee*

Mie arvelin tehdä makaronilaatikkoa myös joko tänään puolivalmiiksi tai huomenna kokonaan, tuo vaan lihat mein pannulle ni mie paistelen =)

Wiitahepo & pikku-hippo 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Wiitahepo: Hihi, on sulla sana hallussa :LOL: I like! :D
Juu, siihen tulee verrattua. Minäkin vertailen lähes tulkoon koko ajan ja onhan tänä noihin edellisiin ollut paljon lievempi. Minä myös olen melko varma, et kuopuksella kiinnittymisen tunsin, nyt en. Mutta kaippa se nyt vielä ainakin on uskottava, et raskaana ollaan, sinä myös.
Joo, olispa pelastus jos ne saisi sinne lähetettyä raakana ja kypsiä olisi palaressaan.. Muutenkaan en jauhelihan tuoksusta välitä, nyt se on ihan hirveää..:x:x
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippa kaikille!

Soittelin tänään siitä veritestistä ja tuhdisti sitä ollaan raskaana, vissiin vähän liiankin tuhdisti... Elikkä hcg-arvo oli jotain vajaa 1200, mikä on vissiin aika ylärajoilla näin aikasessa vaiheessa, eli siis nyt on 4+2 jos lasketaan siitä siirtopäivästä ja jos lasketaan punktiopäivästä niin 4+5. Eli te jotka ootte plussan jälkeen käyneet veritestissä niin millasia arvoja teillä on ollut ?? Hoitaja sanoi että on kuitenkin ihan normaali arvo, ei tarvi olla yhtään huolissaan et olis liian korkea, mut et jos olis siirretty 2 alkiota niin sitten olis aika varmasti molemmat tarrautunu kiinni kun arvo on noin korkea. Eli ihan pienen pieni, siis todella pieni mahdollisuus olis et se yks siirretty alkio ois jakaantu kahtia ja siel ois kaks, mut siis korostan että mahdollisuus on todella pieni :D Ehkä mulla vaan on arvot lähteny hyvin nousuun, en sinänsä valita mut hieman huolestuin. Nyt sitten 2,5 viikkoa TUSKAISTA odottelua sinne ultraan, plaaaah :attn:

Wiitahepo minäkin kovasti niitä oireita odottelen, varsinkin kun nyt näin "tuhdisti" raskaana ollaan niin ei minkäänlaisia oksetusoloja tms, tissit vaan hieman arat, varsinkin illalla ja aamulla. Töissä kun joutuu ravaamaan pitkiä käytäviä niin välillä tuntuu kävellessä kipua rinnoissa. Mutta missä kaikki muut oireet?? :D Niitä odotellessa, ehkä sitten jos joutuu kärsimään pahoinvoinnista pitkäänkin on eri ääni kellossa :LOL:

Äiti maa pistä mies kokkaamaan, niin mäkin tein, sain uunivuoallisen lasagnea, nams! =)
 
Viimeksi muokattu:
Äiti maa, Wiitahepo kiittää ja kumartaa kohteliaisuudesta :D

Me ollaan kyllä LihanSyöjiä isolla L:llä ja S:llä, kaikki liha menee väristä ja alkuperästä riippumatta. Riista on parasta. Kalat ja muut vedenelävät siirretään muitten lautasille, myös juhlissa :LOL:

Vauvahaaveita86

TÄTEN LUPAAN JA VANNON, ETTÄ JOS SAAN OKSETUSTA JA PAHAA OLOA JA KAIKKIA MUITA IKÄVIÄ OIREITA, VAIKKA KOKO LOPPURASKAUDEKSI, EN SIITÄ VALITA.

13.06.2012 Kaksplussan sivustoilla


Wiitahepo

Nyt se sit on virallisesti luvattu :LOL:
 

Yhteistyössä