Tervetuloa uusille ja oikeinpaljon onnea plussista :flower:
Oireet
oireina on tosi kipeet tissit, kohdussa erinnäisiä kipuja repäisy tuntemuksia yskiessä, noustessa jne., kun taas välillä jomottaa koko kohtua ihan menkka maisesti ja olo tuntuu ihan turvonneelta! Etovaa oloa ajoittain, mutta helpottuu syömällä jotain. Pissalla oon kans joutunut nyt useemmin käymään. Yleensä saan huonosti iltasin unta, mutta nyt on kyllä uni tullut nopeasti. Sitten yksi ikävä piirre meinaan hiki
normaalisti en haise ikinä hieltä ja nyt tuntuu, että ei auta suihkussa käynti, ei dödöt
ei mikään :ashamed:
Yritystä takana
Meillä ensin raskautta pohdittiin joitakin kuukausia, sitten jätettiin ehkäisy pois, mutta turvauduttiin varmoihin päiviin. Sitten oikein yritystä kerkesi kertymään 11 kiertoa. Meillä tosin miehen työ teki sen, että ihan joka kiertoon ei vaan ollut mahdollista edes raskautuminen, kun ei vaan päivät osunu kohdilleen. Miehen työ oli myös se syy miksi lykättiin yrityksen kunnon aloitusta. Luomuna kuitenkin alkoi raskaus <3
Sukupuolen kysyminen
olen kanssa miettinyt tota sukupuolen kysymistä. Esikoisesta en sillon missään nimessä halunnu tietää, mutta nyt ehkä haluaisin tietää. Miehen kanssa ei olla asiasta vielä puhuttu, kun meillä on näitä vieraita ollu tässä jo viikon, ni on päästy kauheen vähän juttelee näistä! Minä toivoin esikoisen kohdalla poikaa, koska minulla on isoveli, niin jotenkin esikoisena ajatus pojasta oli ihana
tuleva isoveli! Tästä toisesta lapsesta toivoisin tyttöä, mutta tietenkin kumpi vaan on tervetullut. Miehelle tämä on esikoinen, joten hänellä ei oikein ole edes toivetta
ajatteli kuitenkin tytön olevan EHKÄ helpompi
Mä oon tehny joskus sellasen "neula testin" missä ohueen parsinneulaan pujotetaan ohutta ompelulankaa, sitten neulaa roikotetaan oliko se nyt vasemman ranteen kämmenpuolen päällä. Tämä testi ennusti minulle ensin poikaa ja sitten tyttöä
Tuo kiinalainen kalenteri vai mikä se oli ennusti myös tyttöä!
Nimi/työnimi
Työnimi on päätetty sillon jo ihan yrityksen alussa =) Se vaan jotenki tuli jostain ja sitä on tässä sit käytetty muutenkin...ovulaatio päivät on ollu Tipi päiviä jne.
Nimiä on jonkun verran kanssa tässä melkeen vuoden kestäneen yrityksen aikana mietitty, mutta ei mitään olla vielä päätetty. Meidän Tipi kastetaan kyllä (ev.lut.). Sitäkin tässä jo miettinyt, että missä ristijäiset sitten pidetään, koska meillä kotona ei ainakaan mahdu! Mitenkään uskovaisia ei myöskään olla, mutta silti pidän kirkkoon kuulumista jotenkin tärkeänä. Saa lapset sitten itse valita oman tiensä isompana.
Me ei myöskään olla naimisissa tai edes kihloissa
ehkä sitten joskus!
kertominen
Mies on kertonut hyvälle ystävälleen. Minä en vielä kellekkään ehkä sitten ensi viikolla kerron yhdelle, koska vaikuttaa meidän yhdessä touhuamaan projektiin tämä vauva uutinen. Sitten reissusta kotiin palattua ajattelin kertoa omalle parhaalle ystävälle, joka tiesi jo yrityksestäkin! Muille varmaan pyritään kertomaan vasta NP-ultran jälkeen. Meillä kyllä asuu perheet vähän hajallaan ja uutinen olisi mukava kertoa ihan livenä, niin josko hyvä tilaisuus tulee voi olla, että kerrotaan aiemminkin jo!
Ikä
Minä ja mies ollaan 28v., mutta molemmat sitten jo 29, kun Tipi syntyy. Minulle siis Tipi on toinen lapsi ja miehelle ensimmäinen. Mun vanhemmat täyttää 60v. tänä vuonna ja miehen vanhemmat on 50 tienoilla. Mun vanhemmille Tipi on kolmas lapsenlapsi ja miehen vanhemmille toinen.
Suprina :hug:
).( Oon päässy kauheen vähän kirjottelee, ku mun kummityttö (14v.) on kaverinsa kanssa ollu meillä kyläilemässä viikon. Huomenna pitäis lähtee kummitytön ja mun pojan kanssa reissuun viikoksi. Sen jälkeen kerkeen paremmin täällä päivittelee, ku tekis kauheesti mieli, mut en halua kummitytölle tai mun pojalle vielä kertoa.
Mulla on eka neuvola käynti 4.7 (tarjottiin 3.7, mutta pojalla just sillon hammashoitaja), MUTTA mulla on
HUOMENNA 9.30 LA:n määritys eli päästään kurkkaa masuun Tipiä :heart:
Tiuhti ja Tipi rv5+0