HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Nökönen, ihana idea tollanen kansio, olis kyllä kiva muisto ja lapsellekin hauska lukea vanhempana =)

Yks oire tuli muuten vielä mieleen, välillä tuntuu kuin alamahassa olisi elohiiri, ihan outo ja uus tunne :D Nytkin välillä sillai pienesti vihlasee tasasin väliajoin...

Miten muuten teillä muilla, onko lasta yritetty pitkään vai nopeastikin tärpännyt? Entä onko muilla mitään hoitoja taustalla vai ns. luomuraskaus?

Piinistelijä saako kysyä mihin teidän enkelilapsi kuoli? On ollut varmasti ihan kamalaa kun ensin on kantanut täyden raskausajan ja sitten viimemetreillä tapahtuu tollasta :( Tollasta ei toivois kellekään!

Napanuora komplikaatioon. Ja meillä on hoitoja takana. Tää nykynen raskaus on lähtenyt 2. IVF:n 1. tuoresiirrosta.

Mä niin rakastan näitä oireita, siis ihan oikeesti. No lieviähän nää on mulla: Rinnat kipeet (aijjai kun ottaa liivit veke) Heräilen just tälleen 4:30 vaikka sais nukkuu vielä pari tuntia, vatsa pömpöttää niin että joutuu jo peittelemään löysillä vaatteilla ja välillä vedän vatsaa sisään kun törmään tuttuihin :) Ku en halua missään nimessä vielä paljastua. Aamusin, aamupalan jälkeen on pala kurkussa ja ei maistu enää mikä tahansa ruoka. Roskaruoka kyllä menis koska vaan. Unen päästä on helppo saada kiinni päivälläkin.

Onko muilla paino vielä noussut turvotuksesta? Mulla onneks ei grammaakaan vaikka rinnat ja vatsa ihan turvoksissa.

Meinaatteko te muut varhaisultraan? Osalla varmasti hoitoihin kuuluukin! :) Mille viikolle ootte suunnitelleet/joku on suunnitellut teidän puolesta? Mulle lääkäri sano että kysyis viikolle 7 tai 8. Kuulostaa vaan niin aikaselta. Käytiin esikoisesta vasta viikolla 9..

yrityksestä: Taisin jo edelliselle sivulle laittaa, pahoittelut siis toistosta. Me oltiin onnekkaita ja saatiin plussa jo 1v3kk aktiivisen yrityksen alkamisesta. Toinen clomikierto. Esikoinen oli aikoinaan pitempi juttu.

piinistelijä: Olen pahoillani! Aivan kamalaa että olet joutunut tuollaisen menetyksen kokemaan :(. Isot onnittelut tästä raskaudesta! :)

nimistä: Täällä etunimet valmiina, olleet jo monta vuotta :) Toisia nimiä en rupea vielä miettimään.

Oireita alkaa olemaan ,mutta en mä vieläkään usko! Tänään testi oli jo selkee plus. ei kuitenkaan mikään räikeä! Missä vaikeessa teille on tullut kontrollin vahvuinen tai vahvempi (tiedän että on yksilöllistä) mut ihan mielenkiinnosta kyselen?

Viimeksi muokattu:
Me mennään varhaisultraan viikon 8 alussa (tänään 6+0, jee!)

Oireet vaihtelee kovasti, etominen erityisesti iltaisin on tullut kuvioihin, rinnat enää kipeät vain satunnaisesti. Etomiseen auttaa joku ruoka, milloin mikäkin. Makea ei maistu, mutta muuten nälkä on kova ja tulee hetkessä.

Meillä on ollut todellinen onni raskautumisessa, sillä vauvaa ei ehditty yrittämään. Tämä kävi niin helposti ja yllättäen, että jotenkin pelkää, voiko kaikki todella mennä näin hyvin. Tiedän toki, että joskus asiat menevät alusta loppuun hyvin, mutta toki miettii, voiko omalla kohdalla käydä niin. Toivotaan meille kaikille parasta ja vauvoja syliin asti.:heart:

Piinistelijä::hug: Toivotaan onnen oleva myötä nyt. Ei ole paino vielä noussut, mutta eiköhän se kohta taas, alun putoamisen jälkeen ala nousemaan. :)

Nökönen: Mä olen niin utelias luonne, et hyvin luultavasti kysyn. Riippuen ultraajasta. Keskimmäinen jätettiin kysymättä, en kokenut sen olevan yhtään ihmeellisempää kun, että tietää kumpi tulee :) Mulla on kyllä poika ja tyttö raskaudet eronnu toisistaan, mutta luultavasti silti haluan varmistaa. Ja täytyyhän mun tietää, et pesenkö varastosta siniset vai pinkit vaatteet.. Niitä meinaan on! :D
Pojalle on nimi valmiina, tytöstä joudutaan vääntään. Meillä tulee toiset nimet kaikki suvusta joten ne on vaan helppo katsoa yhteensopivat. :)

Omppuf: En varhaisultraan pääse ja yksityisten hinnat hipoo sen verta korkeita hintoja, et se on passattava. Pakko jaksaa np-ultaan asti.

vauvahaaveita86:Luomuna meillä on kaikki. Esikoinen tärppäs heti kun pillerit lopetin. Kakkonen oli ihana ylläri:heart: Kolmonen sai alkunsa 4kk yrityksestä ja tätä "tehtiin" 9kk.

(.) Ihana aurinkoinen aamu, voi että. Toivottavasti sama sää pysyy vaikka loppu kesän. Mun kans sattuu oikealle puolelle alavatsaa kun aivastaa tai yskii. Ne vissiin on niitä repäisykipuja? Mä en oo koskaan oikein ollu varma. Muutenkin vatsassa kummallinen, vähän kihelmöivä, turpea olo. Huh huh. Olen ihan harmistunut, kuopusta kun odotettiin, niin mun ei hiukset rasvoittunu lainkaan. Normaalisti ne on jo seuraavana päivänä pesun tarpeessa, se oli niin ihanaa vaikka suihkussa tietty käykin niin ei aina tarvinnu tukkaa pestä. Nyt on taas ihan eriääni kellossa.. Oikee liimaletti vaikka eilen oli saunapäivä : / .. Eli poika 1 tyttö 0.. :LOL:.. Tyttöraskaus oli siis tämä missä hiukset pysyi puhtaina ;)

Äiti maa & Usko 5+6

Piinistelijä, mistä meidän ivf-hoitolaisten hedelmöityspäivä lasketaan? Alkionsiirtopäivästä vai punktiopäivästä vai punktion jälkeisestä päivästä?:D Itse laskin nyt punktion jälkeisestä päivästä?

Kyllä meilläkin on nimi valmiina tytölle, poikaa on ollut jotenkin vaikeampi keksiä...

Koska varhaisultraan pääsee/on järkeä mennä? Kyllä mä ajattelin käydä tuolla meidän yksityisellä ultrassa jossa hoidotkin on tehty, tai itseasiassa se taitaa olla "pakollinenkin"?

Testasin tänään taas aamulla, melkeen yhtä vahva viiva kuin kontrolliviivakin, mies sanoi että toihan nyt on jo ihan selkee :) Kai sitä voi jo alkaa hieman uskoa? <3

Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan nimiä pyöritelty jo 3 vuotta (koneelta löytyy txt-tiedosto), vaikka raskautta alettiin "yrittämään" vasta tämän vuoden puolella :) Toisaalta nyt kun plussattiin, heitettiin osa nimistä suoraa menemään - eivät sopineet tälle alkavalle ihmiselle lainkaan - outoa miten sen tuntuu tietävän jo ettei joku nimi sovi.

En vaan voi edelleenkään uskoa, että tuo pöljä ennenaikainen tiedosto voi pian olla tarpeellinen :)

2013 : Vauvaseikkailu

Piinistelijä Tervetuloa joukkoon ja :hug: kun olet noin kovia kokenut! Pelko on varmasti kova, toivottavasti pystyt kuitenkin myös nauttimaan raskaudesta.

Nimistä Jos tulee tyttö, niin Kaisa. Jos tulee poika, niin Akseli. Nämä on väännetty ja päätetty jo ajat sitten. Toisia nimiä ei tule, kun ei meistä kumpikaan tajua, mitä niillä tehdään. :D Eikä niitä nimiä pihistellä muutenkaan, minä haluan, että "kaikki" kutsuvat vauvaa heti alusta lähtien nimellä eikä "vauvaksi".

Sukupuolesta Ei ole edes mietitty yhdessä (enkä yksinkään), että halutaanko tietää. Meillä on ajatuksena tehdä vain yksi lapsi (paitsi jos kerralla tulee useampi, niin kaikki ovat tervetulleita. :p) ja minä toivon tyttöä. Lämmöllä muistelen erästä naista (nyt jo edesmennyt), joka kertoi, että alkoi itkeä synnytyssalissa, kun ensimmäinen lapsi ei ollutkaan tyttö. Rakashan siitä pojasta tietenkin tuli, mutta oli niin asennoitunut saamaan tytön. =)

omppuf Varhaisultraan mennään ensi viikon perjantaina viikoilla 6+5. Lapsi on saanut alkunsa julkisella inssistä ja siihen kuuluu tuo ultrakin. Pääsääntöisesti tekevät nuo ultrat vasta kun 7 viikkoa on täynnä (jotta sydänäänet varmasti kuuluu), mutta meillä jää poli perjantaina kesätauolle, joten ottavat pari päivää etuajassa. Eikös sen sydämen pitäisi jo näinä päivinä alkaa pamppailla, että toivotaan, että ensi viikolla kuuluu (näkyy?).

Painonnoususta Ei ole paino noussut, vaan laskenut pari kiloa ajoittaisesta turvotuksesta huolimatta. Syötävä on nopeasti sillä hetkellä kun ei kuvota. Mitään ei oikein tee mieli, mutta valtava lista on asioita, joita ei todellakaan tee mieli. Eilen oli tosi inhottava etova olo, aamusta iltaan, ajoittain vähän helpotti. Tänään on ollut vain vähän.

Äiti maa Minä voisin ottaa tuollaisen oireen, että tukka ei rasvoittuisi. Ei ainakaan vielä näy. Nimimerkillä pessyt tukkani kutakuinkin jokaikinen aamu viimeiset 20 vuotta. Illalla pesty tukka on puoleen päivään mennessä liipissä. Onneksi pääsin käymään Helsingissä ja sain Lushista ostettua shampoota. Olen käyttänyt samaa shampoota varmaan kuusi vuotta ja nyt oli melkein katastrofi, kun oli loppunut. :O

Wiitahepo Minä olen askartelija muutenkin, joten eiköhän jonkinlainen albumi raskausajastakin synny. En ole vain vielä uskaltanut aloittaa.

Yrityksestä Me ehdittiin yrittää miehen kanssa reilut kolme vuotta. Vuoden yrityksen jälkeen saatiin tärppi, joka meni kesken vajaa viikko plussan jälkeen, en ehtinyt edes neuvolaa varata. Tämä sai alkunsa ensimmäisestä inssistä. Mulla on hyvä ja säännöllinen kierto ollut aina, mutta apuna silti clomit. Selittämätön lapsettomuus siis kyseessä.
Minulla on takana myös kaksi aiempaa kkm:a, ensimmäinen nuorena tyttönä heti alkuraskaudesta. Toinen yhdeksän vuoden takaa ensimmäisessä liitossani, jolloin tulin raskaaksi muutaman yk:n jälkeen, kävin parissakin ultrassa ja kaikki ok ja meni sitten kesken 13:lla viikolla.

P-L rv 5+5 (kyllä ne viikot tästä lisääntyy pikkuhiljaa...)

Heippa mammat,

Tervetuloa uudet joukkoon! Tarkistelkaahan tietonne listalta!

Nimistä
Itsellä oli jo lapsesta saakka omat suosikki nimet tytölle ja pojalle. Hassua kyllä, kun sain esikoisen ei tullut mieleenikään antaa niitä hänelle. Jotenkin ne olivat menettäneet liian pitkästä ajasta sen merkityksen ja alkuinnostuksen. Löysin paljon ihania nimi nimikirjasta ja kun lapsellemme annettu nimi tuli eteen tiesin HETI että siinä se on. Ja niinhän se oli. Nytkään en osaa yhtään sanoa mikä uudelle tulokkaalle tulisi nimeksi, uskon että se 9kk aikana muokkautuu moneen kertaan.

Sukupuoli
Mites on, haluatteko tietää lapsenne sukupuolen jos saisitte rakenteessa sen lääkäriltä tietoonne? Itse olen hieman kahden vaiheilla. Oikeastaan onko sillä niin väliä kunhan on terve ja kuinka ihanaa se olisikaan säilyä yllätyksenä. Esikoisesta olimme niin malttamattomia että oli pakko tietää :) Ja kyllähän se kaikkia hankintoja auttaa, ettei kaikki ole niin neutraalia beigeä yms.

LOVE 5+2

Heissulivei :)

onpas ollut ihana aurinkoinen sää tänään :) olen yrittänyt koko ajan touhuta kaikkea, etten ajattelisi koko raskautta, mutta silti yllätän itseni hymyilemästä talikon varressa. Juu en siis nostele mitään, levittelen maltillisesti... piha alkaa olemaan kuin suuremmallakin puutarhurilla ja minä en totta vie ole koskaan tykännyt koko istutuspuuhista. Nyt tuntuu, ettei luonnollisempaa puuhaa voisi ollakaan, eikä kyllä kiinnostaisi lomaviikon jälkeen tuo töihinpaluukaan :D

Tavallaan tekisi mieleni tilata varhaisultra, mutta koska kaksi edellistä raskautta olivat varhaisultrassa ok ja viikko sen jälkeen ei, en taida uskaltaa :( Ehkä sinnittelen teidän avulla viikon-kaksi ennenkuin ilmoittaudun neuvolaan ja menisin sitten vasta 8 viikon jälkeen ultraan kunnan kautta.

Noista kun kaikki mietimme, että mitä saa syödä ja mitä ei, niin ystäväni sanoi minusta hyvin tämän asian: niin kauan kuin äiti ei tiedä olevansa raskaana, lapsi on turvassa :D että ehkä parempi kun on kuin ei olisikaan, niin kaikki menee luonnollisella tavalla...

Peukut tällekin päivälle ystävät,

Viivi+Tiiti 5+5

Mie taisin jo tuolla aiemmin mainita, että varhaisultraan sain ajan, viikoja tuolloin 7+4, mut mie olisin halunnu jo heti... En siis yhtään ole malttamaton. :LOL:

Sukupuolella ei meille sinänsä ole merkitystä, pääasia että saadaan lapsi, joka olisi mieluusti vielä terve. Tuskin sitä kyselläänkään. Kuvista ehkä arvaillaan, mutta eiköhän se sitten salissa viimeistään selviä kumpi tuli. Eikä haittais vaikka tulisi molemmat ;) olen ymmärtänyt, että mummot toivoisivat tyttöä enemmän, prinsessaa sievässä mekossa ja kaikkee...

Paino ei vielä ole liikahtanut suuntaan tai toiseen, ei haittaisi jos vaikka vähän tippuisikin, on vielä vara tippua. Mie lopetin tupakoinnin kerrasta kun miehen kanssa alettiin tapailla joskus 7 vuotta sitten ja siitä pikkuhiljaa normaalipainoisen ala-keskirajoilta nostin itseni raskaaseen sarjaan, lähes 30 kiloa 3 vuodessa. Nyt siis 15 kiloa kevyempi olen ollut noin vuoden ja tavoite olisi vielä ainakin 10 tulla alas, että toivottavasti ei ylimääräisiä kiloja raskauden aikana tule ainakaan kovin montaa...

Nimiä ei edes mietitä ennen kuin pikku-hippo sylissä on, sitten sen tietää. Toisaalta olisi kiva, jos jonkun isovanhemman nimi sopisi. Isoisovanhemmista on enää elossa miehen ukki ja toivotaan, että jaksaisi vielä olla näkemässä pojanpojanpojan/-tyttären. Hän oli talvella esittänyt miehelleni toiveen, että tehkää vielä yksi ampuja sukuun. Miehen puolen suvussa kun on metsästetty kautta-aikojen ja perinne on jatkunut myös miehelläni. Meilläpäin metsästys on todella yleistä muutenkin ja harva kauhistelee riistan makua. Grillattu hirvi on hirveen hyvää :D niinkuin on jänis ja rusakkokin. Ja onhan miun mies saanut saaliiksi myös Wiitahevon, :LOL: oikea suurriistanpyytäjä siis.

Wiitahepo & pikku-hippo 5+1

VAUVAHAAVEITA IVF:ssä hedelmöittymispäivä on se punktiopäivä mun mielestä, koska silloin ne laitetaan siihen maljalle ja ne aloittaa sen hedelmöittymisen.

Varhaisultra mulla on tiistaina 26.6 (rv7+1) ja saman viikon torstaina eka neuvola!! Menispä aikaa nopeesti.

Viimeksi muokattu:
Hejssan! Ja toivotan kaikille paljon onnea matkaan!Sitä tarvitaan, kun kuulee ihmisten tarinoita...lapsen saaminen ei vaan ole niin yksinkertaista. Vaikka oma tarina tällä hetkellä onkin varmaan helpoimmasta päästä, niin silti ärsyttää ne ihmiset, jotka päivittelevät: "Miten ei teilläkään ole vielä lapsia??" tai "Milloinkas teille tulee?" Itse pelkäsin pitkään, että mitäs jos ei voikaan saada, sitten kun aika olisi kypsä. Mutta on tämä ihanaa, mutta ihan kamalaa, kun koko ajan pelottaa, että loppuu...:|

Yrityksestä Pillerit lopetettiin vähän ennen joulua, eli "melko pian" tärppäsi, kun tuo jo mainitsemani kierto on ollut kovin pitkä pillereiden lopettamisesta. Kummallista, että mulla on vuosikaudet ollu kierto 28 päivää, kunnes sitten tää vuosi on mennyt ihan häränpyllyä! :O

Sukupuolesta Luulen, että jos vain sukupuoli saadaan selville, haluamme sen tietää! Ja varmaan kertoisimme muillekin. Toisaalta sukupuolella ei etukäteen ole käytännön kannalta väliä, kun itse en esim. vaatteiden ostossa ajattele tyttöjen tai poikien värejä . Kaikki värit käy, oli sitten tyttö tai poika:D Mutta olisihan se kiva tietää muuten vaan,että kumpi on tulossa! Jotain kivoja nimiä on mielessä, mutta sen näkee sitten!

Kertomisesta Ei olla kerrottu vielä kenellekkään ja tarkoitus olisi odottaa vielä mahdollisimman lähelle sitä 12 viikkoa eli heinäkuun loppuun!!! APUA! En kuitenkaan haluaisi huolestuttaa ketään läheisiä, kun oon itse jo huolesta ja epätietoisuudesta sekaisin! Voi olla, että saatan paljastua aikaisemmin vahingossa, kun olen niin huono valehtelemaan ja jos joku kysyy suoraan?! Toivon, että kukaan ei kysele mitään, vaikka aavistelisikin jotain salaisuutta :LOL: Sitä paitsi, jos kaikki menee hyvin, on tämä molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten epäilen myös salaisuuden säilyttämiskykyä sekä äitini että anopin puolesta! En kuitenkaan halua, että koko tuttavapiiri/suku saa heti tietää. Täytyy siis pantata tietoa ;)

Itseä mietityttää ne sikiöseulonnat, että mihin päädytään sen suhteen. Yllätyin, kun terkkari sanoi, että se pitää tosiaan päättää aikas heti...

Mansikki ja pikku-muu 4+6

Mulla oli myös mielessä nuo samat nimet esikoiselle, mutta sitten jouduttiin tilanteeseen jossa rv28+ todettiin vauvalla kasvain. Sitten pelättynä ultrakäyntipäivänä päätin, että jos tästä hengissä selvitään niin tytön nimeksi tulee inka (sattui olemaan inkan päivä silloin).

Sukupuolesta. Viimeks saatiin väkisinkin tietää kun vauvaa piti tutkia perusteellisesti moneen otteeseen (12 ultraa). Nyt ajattelen, että jos kaikki on hyvin en haluais tietää ennen synnytystä :). Vaikka eihän se mitään muuta vaikka kysyiskin :)

Hei ja erityistsempit kaikille joilla on ultrapäivä lähellä!!! :) Meillä menee varmaan reilusti heinäkuulle

Omppu 3+5

Jee! Miusta tuntuu, että miulla on pieni oire; nippailu kohdun tienoilla. :D

Olen iloinen oireesta siis sen takia kun tähän asti ei ole tuntunut miltään. Toivottavasti se lupailee hyvää, pikku-hippo tekee tilaa itselleen ja kasvaa! Vaihtoehtohan on... "se" jota ei tässä vaiheessa uskalla mainita vaan kaikki siitä on kuullut ja osa sen joskus joutunut kokemaankin...

Mie noissa väreissä tykkään retroja, sellasia mihin miut on 30 vuotta sitten puettu. Iloisia keltaisia, punaisia, oransseja ja vihreitä, sopii molemmille. maastokuosi on meillä kans kovassa huudossa, luonnollisesti.

Joskus kaverin kanssa tehtiin sormusennustuksia toisillemme ja siitä sain tuloksen 3 poikaa. Kaveri sai tyttö, poika, tyttö ja se ainakin on pitänyt kutinsa. Saa nähdä miten miun kohdalla enteet pitää paikkaansa. Tuliskin kaikki kerralla :LOL: Onko muut saaneet ennusteita?

Peukkuja miulle, peukkuja siulle, peukkuja meille kaikille!

Wiitahepo & pikku-hippo 5+1

• Tykkää
Reactions: Nökönen
Mie toivoisin kyllä, että äiti olisi säästänyt jonkun vaatteen miun lapsuudesta. Kastemekko mahtaa löytyä vielä, mutta saas nähdä onko vielä käyttöön sopiva. Kastetaanko teidän lapset kirkollisesti? Mihin uskontokuntaan? Meillä lapsesta tulee ortodoksi, isän mukaan. Miusta ne on rennompia ja menot on jotenkin kauniimmat ja koskettavammat kuin luterilaisilla, joka itse olen. Miun isä on ortodoksi, joten olen ns. pakolliset menot (häät, hautajaiset ja joulukirkon) käynyt lapsena seuraamassa, kodin siunauskin on aina lapsuuden koteihin tehty. Meitä ei voi uskovaisiksi sanoa, mutta kirkkoon kuulutaan vielä. Eihän sitä tiedä, jos ortodoksipappiin jossain törmää, jos vaikka pikku-hipolle siunausta pyytäisi, ihan muodon vuoksi, ei siitä haittaakaan varmasti ole.

Miulla on sellanen noin 3 vuotiaan kokoinen tyttönukke, jolla on miun vanhoja sen ajan vaatteita. Monet kerrat talvella sai ihmisten päät kääntymään ja kauhistuksia kuulla kun laskin sen kanssa pulkkamäkeä, sillä oli tietysti kaikki asianmukaiset vermeet päällä: toppapuku, hattu, kengät ja lapaset ja allakin normaalit päivävaatteet. Joskus joku täti kysyi miulta, että miten on äiti laskenut siskokset keskenään mäkeen, kun toinen on noin pieni vielä. Mie tietty ihmettelin kun ei miulla ole siskoa. Oli tädillä ihmettä kerrakseen kun kyytiläinen paljastukin nukeksi :p
Oi näitä lapsuusmuistoja...

Mutta ajassa taaksepäin, miulla on yhdessä vauvakuvassa päällä sellaset potkarit joissa on ruskealla pohjalla keltaisia sydämiä, ne on niin hienot, mut tuskin tallessa. Ne ois ihanat.

Nökönen, miehän iloitsen nippailusta ihan tasan niin kauan kun ei tule mitään isompaa kipua tai vuotoa, kaikki oireet otan ilolla vastaan ja nautin niistä, johan mie olen niitä odottanutkin, tulis vaan lisää!!! :O

Meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon, joten luvassa on nimiäiset. Tämän asian kanssa tulee todennäköisesti silti sukulaisten kanssa vääntöä. Anoppi nimittäin jo taisi rivien välistä todeta, että meidän täytyy sitten liittyä hetkeksi kirkkoon. Taata totesi, että meiltä jää nyt yhdet juhlat väliin. Omat vanhempani tuskin pitävät väliä ja isäni taitaa ainakin olla sitä mieltä ettei mikään ole niin tekopyhää kuin kirkkoon liittyminen pelkän kastejuhlan takia. Vaikka tää kiristääkin jo hieman pipoa mun päässä niin silti ihanaa kun saa edes miettiä nimiäisiä ja vauvan ensimmäisiä juhlia :)

Wiitahepo: Minusta ne ortodoksien juhlallisuudet on jotenkin kanssa paljon ihanempia, semmosia koristeellisempia ja kauniimpia. Mun äidin puolen suku on kaikki ortodokseja, mutta sitten äiti on käännytetty ev.lut.

ristiäisistä: Meinataan varmaan käydä kirkkovirastossa vaan kummien kanssa sitten kastamassa. En ole oikein juhlaihminen ja esikoisenkin ristiäiset olivat vähän liikaa (kauhea stressi, vaikka juhlat oli meillä kotona) Ei olla miehen kanssa uskonnollisia, mutta en ole tohtinut kirkosta erota (äiti luultavasti poistaisi sukupuusta :LOL:)

tästäkin on ollut puhetta varmaan, mutta millon meinasitte alkaa kertoa raskaudesta? esim töissä? :eek:

Wiitahepo:Evl.lut, eli ihan tavis ristiäiset. Mitenkään uskonnallisia ei olla, mutta en kirkkoon kuulumista pidä mitenkään ei sopimattomana, mä kuitenkin "käytän" seurakuntaa kun käymme avoimessa päiväkerhossa ja lapset omissa itsenäisissä kerhoissaan :) Ja meidän kerhon ohjaaja on niin hyvä tyyppi, että olisi ollut tosi harmi jos häneen ei ikinä olis tutustunut.
Hauska tuo sun nukketarinasi :LOL:

Noista retropotkareista, niin rakastan niitä! Sain miehen tädiltä muutamat raidalliset, ne on mun aarteet. Toivottavasti ne saa jonkun päälle vielä pukea :).

Töissä: täytyy valitettavasti kertoa aika pian. Kun olen siis pph ja vanhemmiltahan on tietty kysyttävä, et miten haluavat toimia niinä päivinä kun joudun neuvolaan menemään. Tokikaan syytä ei tarvitsisi kertoa, mutta en mä mitään valkoisiakaan rupea keksimään. Pomolle en kyllä kerro vielä :whistle:

Tosta sormustestistäyks kaveri sen on jokakerta ja moneen otteeseen tehnyt, mutta väärin on menny. Oletteko testannut tätä?
Kiinalainen syntymäkalenteri

Jos nyt osasin taas linkkittää oikein.. Tänne luvattas tyttöä :) Tosin tällä periaatteella jokainen 30v toukokuussa tärpin saanut saisi tytön, niin tuotatuota.. Mut hauskojahan nämä on :)

Nonni, nyt mie sit oon ihan yksin kotona. Voi jee, kun on kummallista. Kissakin hävisi omille teilleen. :)

Ihanan aurinkoista lauantaita joka iikalle :heart:

Äiti maa & usko 6+0

Viimeksi muokattu:
Jaksaisko joku kertoa miten tollanen "sormustesti" tehdään, kuulosti mielenkiintoselta?:) Te ootte ihan hirveesti ehtiny miettiä kaikennäkösiä juttuja, mä taidan olla vielä niin pölkyllä päähän lyöty ton plussauksen kanssa etten ole osannut vielä miettiä tät hetkeä pidemmälle:D Mut hyvältä kuulostaa teidän ajatukset:) Kysyin mieheltä tosta sukupuoliasiasta niin hän vastas heti että ei halua tietää, ite en oikeen tiedä mitä mieltä oon... En ainakaan haluis välttämättä kellekään ulkopuoliselle kertoa. Ja luterilaisia ollaan niin kyllä lapsikin kastetaan vaikka ei niin uskonnollisia ollakaan, ollaan me kirkossa menty naimisiinkin. Ja tosta raskaudesta kertomisesta, vanhemmille kerrotaan sitten vasta kun ollaan vähän varmemmilla vesillä vaikka ei sellasia taida ollakaan... Läheisille kavereille tulee kerrottua viimeistään juhannuksena koska ei ole muuta vaihtoehtoa, juomattomuus paljastaa heti:D Eilen yks kaveripariskunta sai jo tietää kun oltiin viettämässä iltaa ja arvasivat heti kun sanoin etten jaksa juoda:p Eli on tän salaaminen melko vaikeeta...

Vauvahaaveita 86 Minunkin piti ihan googlettaa se sormusennustus ja ainakin tästä se selviää: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/858985-sormuksella-tieto-sukupuolesta/#post8381925 Mulla ei vaan oikein saanut selvää...se heilui ensin, mutta sitten se myös vähän pyöri...ihan kuin ei tietäisivielä :D

Nimijäiset on meille tulossa, vaikka vähän mietityttää, se miten sukulaiset(lähinnä mummot) suhtautuu asiaan. Mutta ajattelen, että se on sitten sen ajan murhe!

Tänään pitäisi mennä kaverin synttäreitä viettämään ja en todellakaan haluaisi siellä paljastua! Porukka kyllä varmasti suuresti ihmettelee, että miksi en juo mitään. Mulla on jo ostettuna alkoholitonta viiniä ja siideriä, jos haluan ryhtyä huijariksi:saint:
Mutta en tiedä, onko siinäkään mitään järkeä...onko muilla ideoita, miten selvitä mökkireissusta kunnialla? Kertominen ei siis ole vaihtoehto!

Töissä kerron sitten, jos siis syksyllä on vielä jotain kerrottavaa. Työt jatkuu vasta elokuussa, niin ei tarvitse onneksi sitä miettiä sen enempää! Voihan se olla, että elokuussa ei enää sitä pystyisi salaamaankaan :) mutta uskon, että asiaan suhtaudutaan asiallisesti ja positiivisesti.

Mansikki ja pikkumuu 5+0

Pahoinvoinnista Eilinen oli vähän parempi päivä, mutta illalla paheni. Yöllä heräilin moneen kertaan siihen, että on tosi paha olo ja aamulla ylösnousuun meni tunti, pari. Söin sängyssä ollessa jo hitaasti banaanin ja vähän hapankorppua. Oksentanut en ole onneksi vielä kertaakaan. Terveyskirjasto osaa sanoa, että pahimmat viikot olisivat 9-11. Närästystä ei kai ole, kun en tiedä, miltä se tuntuu. Ilmeisesti ummetustakin voisi olla, mutta kyllä minulla on kallella toiseen suuntaan.

Väreistä Jos pääsette käsiksi Hesarin kuukausiliitteeseen 05/2011, niin suosittelen lukemaan jutun nimeltä Pinkki. On tosiaan jäänyt mieleen, tosi hauska ja mielenkiintoinenkin siitä, miksi tytöt puetaan pinkkiin ja pojat vaaleansiniseen. Kovin vanha perinnehän se ei ole. Jossain vaiheessahan vaaleansininen oli neitsyt Marian väri ja pinkki niin raju väri, että sopi vain miehelle. :D Itse en oikein tykkää, että asioita jaotellaan tyttöjen/poikien juttuihin, ainakaan värejä/leikkejä/harrastuksia jne. Me tykätään miehen kanssa myös retrosta, ruskeaa, oranssia ja vihreää. Ja ylipäätään kirkkaita värejä ja selkeitä kuvioita. Ainakin sen vauvan ajan saa pukea mielensä mukaisesti, sen jälkeen saattaa olla jo kovasti omiakin mielipiteitä. =)

Kastamisesta Emme kuulu kirkkoon (eikä kuulu isovanhemmatkaan), joten ei tietenkään kasteta eikä varmaan pidetä nimiäisiäkään. Häätkin juhlittiin ihan omalla tyylillämme, joten varmaan pidetään jotkin omannäköiset juhlat, joissa suku pääsee tulokkaaseen tutustumaan.

Töissä kertomisesta Jään elokuun alussa kesälomille ja jos vaan ei vatsa paljasta ennen sitä (ei kai!), niin kerron vasta lomien jälkeen.

P-L 5+6

Yhteistyössä