Paljon Onnea taas uusille vauvautuneille :heart:
Marita kyseli sokeriasioista, niin mullahan oli kahdesta viimeisestä (poikia molemmat) raskausdiabetes, ensimmäinen oli 50cm ja 3980g ja tämä viimeisin 48cm ja 2820g, että eipä ne järin 'sokerilapsia' ole olleet. Minulla oli myös ruokavaliohoitoinen rd, vaikkakin nyt viimeisessä määräsivät insuliinit, mutta en niitä koskaan ottanut käyttöön vaan tiukensin vaan jääkaapin ovea
Eniten ärsytti, että salissa annettiin lisämaitoa diagnoosin vuoksi vaikka tisseistä tuli näkyvästi maitoa! Että ei ns. uskottu mun sanaani. Lisämaitoa ei ole sen koommin kyllä saanut. Ensimmäisen pojan kanssa olen huomannut, että hänellä on ilmeisesti liian tehokas insuliinituotanto, kuten minullakin normaalioloissa, eli ruoan on parasta olla valmiina, kun on nälkä, taikka mistään ei tule mitään. Nyt imetysaikana tämä on johtanut siihen, että on pakko syödä tosi usein, koska muuten alkaa heikottamaan!
MrsR, jos maitoa tulee paljon, yöllä pullon antaminen on hyvä vaihtoehto himmata sitä hieman. Mutta olethan varovainen; yöimetys on myöskin se, joka ylläpitää parhaiten sitä maidon tuotantoa
Meillä nukutaan edelleen 3-4 tuntia putkeen, yöllä näyttää tulevan jo yksi jopa 5 tunnin sessio, mutta sitä varten tankataan tyyliin koko ehtoo
Äiti syö -> vauva syö -> äiti syö vähän lisää -> vauva syö lisää -> äiti luulee, että vauva nukahtaa -> vauva luulee, että äiti luulee ja herää -> vauva syö -> äiti syö -> vauva syö -> äiti nukahtaa -> vauva nukahtaa -> äiti herää, miksi vauva ei herää syömään -> vauvan tökkimistä -> vauva ähisee -> äiti jatkaa unia -> vauva herää ja syö -> molemmat nukahtaa -> aamu sarastaa = todella pitkät päikkärit tiedossa