Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Onnea MrsR pikkuisesta!:flower: Ja ehtikö joku muukin jo punkaista vauvan maailmaan...

Keltakukka: kiitos huomiosta, ei tullut itsellä mieleen, että vauvan syke nousee joka tapauksessa, jos hän liikkuu, eikä kyllä ehkä suoraan sanoen terkallakaan (hän on monta kerta korostanut, että kokemusta neuvolatyöstä on vähän vasta, kait alle vuosi). Hän puhui tosiaan paitsi vauvan hermostumisesta, edellisellä kerralla ihan 'suuttumisesta', kun siis syke yhtäkkiä pläjähti 130stä 160een, kun hän paineli vatsaa. Terkkani on tosi mukava, mutta täytyy sanoa, että välilä on ikävä sitä muuttoa edeltänyttä, eläkeikää lähentelevää neuvolatätiä Helsingissä, joka tuntui rautaisella kokemuksella osaavan vastata kaikkiin kysymyksiini...

Ja vähäisistä liikkeistä myös Keltakukalle: mä olin tiistain ihan stressissä kun vauva liikkui niin vähän, mutta tiistaiyön myllersikin sitten ihan tosissaan. Joten kait siinä on eroja miten vauva liikkuu. Ja moni sanoo, että rauhoittuvat synnytystä kohden.

Täällä oli tänä aamuna märät pikkarit, mutta nuuhkaisu paljasti eritteen laadun :ashamed:

Tuulis ja rakas 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Keltakukka
Paljon onnea vauvan saaneille! :heart:

Täytyy myöntää että kateus iskee, itse kun kärvistelee vielä yhdessä osassa. Tuntuu että joka toinen päivä ketuttaa ja joka toinen on sillee että evvk synnytys :p

Supistuksia tulee joka päivä, kipeitäkin, mutta aina laantuvat eikä lähdetäkään autoa rappaamaan ja ajeleen synnärille :kieh: Siinä on turha sanoa, että vauvalla on hyvä olla mahassa jne. Mulla ei oo enää hyvä olla, haluan uuteen elämään jo :wave:

Edellisestä synnytyksestä on 8 vuotta, joten aika on kullannut muistot mutta eiköhän muisti palaannu kun päästään tositoimiin ;) Toivoisin ettei vauva kasvaisi mahdottoman isoksi ja tulisi sutjakkaasti maailmaan. Senpä näkee kohta...

Tsemppiä synnyttäneille vauvan hoitoon ja meille vielä odottaville kärsivällisyyttä ja hyvää vointia!

Ja lisätäänpä vielä viikot eli 40+1 *murinan kera ;) *
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Keishalle synnärille!

Mä kävin shoppailemassa huomiselle vaatteet, koska lapsuuden paras ystävä menee naimisiin. En IKINÄ olisi uskonut näihin häihin pääseväni, mutta ehkä tälläkin sitten oli tarkoituksensa, että vatsan asukas on vielä vatsan sisällä. Olisi kyllä harmittanut, jos ystävän tärkeä päivä olisi mennyt sivu suun. Vielähän tässä jotain voi tapahtua, mutta on nyt sitten jonkin sortin kolttu, jos sinne häihin päästään :)
 
Oikein lämpöiset onnittelut MrsR:lle pienestä tytöstä! :heart::flower:

Keishalle paljon tsemppiä sinne synnärille, jospa niitä supistuksia alkais tulemaan ja pääsisit sinäkin synnyttämään! :)

lisäys: joku kyseli, että joko me synnyttäneet turistaan jossain toisessa ketjussa, niin ei. Ainakaan mulla ei oo tietoo, että semmosta ketjua ois erikseen. Ois kyllä ihan kiva, jos joku semmosen jossain välissä kehtaa väsätä, ite en oo mikään tietokonenero, niin jätän sen suosiolla jollekkin viisaammalle. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Viivi76
Täällä on aikamoinen paineen tunne alapäässä ja pistelee kävellessä niin että sattuu. Ja kivuttomia supistuksia tulee. Ja vauva tönii jaloillaan :heart: enpä tiedä kuinka usein noita suppeita tulee mutta voisin nyt alkaa kellottamaan. Tai sitten tämä on toiveajattelua ja nyt kun menin asiasta sanomaan "ääneen" niin nämä loppuu seinään. Katsotaan mihin johtaa, pitäkää peukkuja että lähden synnärille yöllä!!! :D :heart:

Bettis ja rakas prinsessa jonka olisi aika äidin ja isän mielestä saapua :heart: 40+6

Lisäys; ei voi olla totta!! Supistuksia ei tule enää! Mutta paine alhaalla kyllä on makuuasennossakin mutta vauva liikkuu joten luulen että vain laittaa päätään parempaan asentoon. Mä haluan synnyttää!!
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan, höpöset helmikuiset! Mulla ihan itku meinas tulla, kun noita teidän onnitteluja lueskelin... Ja itku tuleekin todennäköisesti kohta oikeasti, vähän ollaan herkillä. :)

Pieni nyytti tuossa omassa sängyssään tuhisee unten mailla eikä hetkeen pitäisi kätilönkään käydä tarkistelemassa mitään, niin voinpa kirjoittaa tuosta 7.helmikuuta kuluvaa vuotta, kun koko elämä muuttui. :)

Mies lähti töihin hirmuisen aikasin, kun vei sen meidän Volvon huoltoon samalla. Mä olin nukkunut hyvin, mutta melko vähän. Joskus puoli kahdeksan aikaan heräsin pissahätään ja hortoilin vessaan ajatuksen jatkaa unia, kun neuvola oli vasta 10.30... Ja pöntöltä noustessa sitten lorahti vedet. Sen ekan kerran. :D mähän valuttelin niitä vesiä pitkin kämppää ja taisin käyttää kokonaiset 4 pyyhettäkin sotkujen siivoiluun ja estämiseen. Sitä vaan valui ja valui ja valui. Huoh. :) no kuitenkin, kello oli jotain 7.40 siinä kohtaa ja minä päätin käydä suihkussa ihan siksi, kun en ollut edellisenä iltana siihen vaivautunut. Kahdeksan aikaan yritin soittaa terkalle useamman kerran, mutta ei vastannut kun tuuttasi varattua. Niinpä soitin sitten suoraan Gravidaan ja sieltä kehoitettiin lähtemään pikimmiten kohti synnäriä, toki hengenhätää ei ollut, kun ei supistellut ollenkaan. Miehelle sitten soitin, että "honey, my water broke" ja kehoitin tulemaan kotiin asap. Niinhän se tulikin ja isänsä kanssa, appiukko hyysäsi ja talutti mut autoon asti, sen verran kallis lasti ilmeisesti oli kyseessä. Ja appiukko on kaikkea muuta kuin tunteellinen ihminen. :O

Jokatapauksessa oltiin aika tarkalleen klo 10 synnytysvastaanotolla ja siitä alkoi sitten kolmen tunnin odottelu käytävällä. Ja toki laittoivat mulle jo kanyylin siellä, kun valittelin heikkoa oloa - tyhjä vatsa eikä vettäkään tietty saanut juoda. Onneksi laittoivat kanyylin ja samalla sain sitten jo sairaalavaatteetkin päälle, oli meinaan niitä vesiä edelleen kivasti hujahdellut pitkin pitäjää. Kello yhden jälkeen toivat mut sitten synnytysosastolle ja pääsin sellaiseen huoneeseen, josta toinen oli juuri kotiutumassa eli ns.oma sviitti siis tiedossa. :) aikataulusta ei ollut mitään tietoa, koska päivystyksellisenä sektiona se tehtäisiin, kun neiti päätti tulla ihan omien suunnitelmien mukaan maailmaan. Miehen kanssa katseltiin Netflixistä jotain, kun kätilö ja kätilöopiskelija tulivat kertomaan, että vielä ei ole kuulunut mitään ja jättävät nyt katetrointivälineet ym.viereen valmiiksi. Oisko menny ehkä 5min, kun se lähtö sitten tuli. :D klo 15 aloitettiin salissa ja klo 15.20 tyttö rääkäisi pari kertaa oikein kunnolla. Spinaalipuudutuksessa sektio tehtiin ja täytyy sanoa, että oli aivan ihana henkilökunta leikkaussalissa. Jokainen esitteli itsensä ja kertoi mitä salissa tekee. Lisäksi siinä sain koko ajan selostusta, mitä tapahtuu. Ja mies oli tietysti mukana silittämässä kättä. Tyttökullan rääkäisyjen jälkeen multa pääsi kunnon itku ja itkin vielä siinä kohtaa kun hetkisen aikaa sain pientä pitää rinnalla. :) heräämössä olin jo klo 16.00 eli aika nopea operaatio oli kyseessä, toki heräämössä sitten menikin se 1,5h ennen kuin pääsin osastolle. Tyttö kävi tissillä heräämössäkin ja eipä tarvinnut neuvoa, uskomaton imuote on neidillä. :) oli kuulemma yrittänyt isänsäkin tissiä luputtaa. :LOL:

Eilinen eli tuo mullistava torstai meni kyllä aika siivillä ja hyvin doupattuna, vieläkin tuntuu, että on horteessa näistä kaikista kipulääkkeistä. Mut eipähän oo kipuja. Niin ja illalla sain sitten iltapalan syödä eikä ollu mitään väliä, mitä syö. :) maistui muuten ruoka hyvältä. :) olihan siinä melkein vuorokauden paasto takanakin.
Tänä aamuna ottivat katetrin pois ja olen saanut liikkua ihan oman kunnon ja olon mukaan, heikottaa kyllä helposti, kun neidin sokerit on alhaalla ja tuota omaa tuotantoa ei ole paljoa niin ei oikein saa nukkua - vaikka automaationa alkaa nukuttaa heti, kun neiti nukahtaa. Jospa huomenna ois hiukkasen helpompaa, kun saadaa taas isikin paikalle niin voi tarpeen tullen sitten tissittelyn jälkeen antaa pulloruokaa jne.
Tyttö on aivan ihana, nää kätilöt on ihan ihastuneita ja mä olen ihan haltioissani tuosta nyytistä. Voisin tuijottaa tyttöä 24/7 ja olla täydellisen onnellinen loppuelämäni. :heart:
Mun vanhempani kävivätkin tänään tunnin visiitillä ja isäni meinasi itkua vääntää. Ei se kaukana ollut äidilläkään. Pikkuveli kävi aiemmin päivällä tuomassa mulle suklaata ja pillimehuja. On meinaan enokin polleaa poikaa. ;)
Tässä nyt arvon, menenkö nyt illalla suihkuun vai käynkö vasta aamulla... Toisaalta yöllä hikoilee ihan hemmetisti niin menee hukkaan koko homma. Ja nyt kun näyttää siltä, että tuohon on huonetoveri tulossa - ei ole vissiin vielä synnyttänyt, vaeltelee tuolla käytävällä - niin voi olla muutenkin sitten levoton yö. Eli kallistun siihen huomiseen aamuun, onpahan ainakin fressinä hetken. :D

Yäh, toi verenohennuslääkepiikki on kamala... Tuntuu, et nenä saa taas kärsiä, kun kevyestikin niistämällä tulee verta. Voi kunpa nyytti tietäis, mitä kaikkea mamma onkaan tässä käynyt läpi... No oikeastaan ihan pöhpöh, ollut kyllä jokainen juttu sen arvoista. Ja kyllä, se närästys myös - on niin komea ja tuuhea tumma tukka.
Närästys onneks jäi sinne sektioon, mutta ilmavaivat tulivat tilalle... Nyt oon se ihmispierutyyny ja hajutkin on jäätävät. :LOL:

Toivottavasti teillä muillakin on pian nyytit sylissä. Ei sitä tunnekuohun määrää voi tajuta ennen kuin sen itse kokee. :)

MrsR&MrR ja Helmi 1vrk
 
Kiitos MrsR synnytyskertomuksesta!

Ja onnea kiikalainen!! :heart:

En saa tummennettua puhelimella niin nyt menee näin :D

Täällä minnekään synnyttämään lähdetä, aloin tässä sitten korvapuusteja väsäämään :LOL:
 
Huomenta :)

Paljon Onnea jälleen vauvauutisista :heart:

Suklaa pisti muuten ainakin MrsR:n kertomuksesta esille ja ykkösestä mullekin sitä tuotiin sairaalaan. Huomasin kuitenkin aika pian, ettei sitä kannata syödä! Tai siis jos antaa korviketta, niin eihän sen sitten mitään väliä ole, mutta äidinmaidossa se aiheuttaa helposti niitä kuuluisia vatsanväänteitä ja johtaa siis valvomiseen vauvan kanssa. Tällä kertaa asia oli lisätty myös äidinmaitokeskuksen ohjeisiinkin kiellettynä syömisenä, eli ilmeisesti asia on nyt viimein myös tutkittu. Ja arvatkaas, mitä mun juurikin tekisi mieli :/

Neiti-81 en muista kerroinko aiemmin jo joskus, mutta kaverini sai myös muutamia vuosia sitten kaksoset ja silloin varauduttiin kaikenmaailman ennenaikaisuuksiin yms. ja ne tais mennä aika lähelle laskettua aikaa sillä syntymällään... nekin oli luomusti alkunsa saaneet. Toivottavasti ne nyt kuitenkin kohta syntyis, johan tuossa olis viikkoja riittämiin sulla :heart:

Viivi ja poikanen, jolle eilen keksittiin nimikin jo, ja ristiäiset pidetään 31.3. pääsiäisenä siis.

Kertokaas muuten, mitä aiotte tarjoilla ristiäisissä? Ja paljonko tulee vieraita?
 
Onnea jokaiselle vauvautuneelle :heart:

Mie oon kyllä niiiiin kade! Tää ei tuu ikinä ulos! No eniten "pelottaa" että vauva ehtii kasvaa tosi isoksi, kun arvio oli jo sen 3,5 kiloa viime viikolla.

Viivi just päätin että en syö sitte suklaata :D Pitää ennakkoon vähän...

Tänään ois ohjelmassa sukulaisen ristiäiset :) Vauva pienempi entä meän painoarvio :LOL:

Halibut 38 POKS (sais ne kalvokki jo poksahdella)
 
Viivi76 osaisitko kertoa lisää noista masuväänteitä aiheuttavista ruuista? En ole kuullutkaan, ettei suklaa tee hyvää. Kahvia tekisi itsellä mieli, mutta olen rajoittanut ihan maksimissaan kahteen kuppiin päivässä, kun käsittääkseni kofeiini menee äidinmaitoon ja valvottaa vauvaa. Ihmettelen, kun ei siitä ole mainintaa rajoituslistalla, jonka terveydenhoitaja antoi. Meillä taitaa yöllä olla pientä mahavaivaa, kun tyttö kiemurtelee pari tuntia hankalan näköisesti ja inisee. Mietimme, auttaisiko sitterissä pitäminen ennen nukkumaanmenoa, jos pystympi asento helpottaisi. Röyhtäytys imetyksen jälkeen ei ole oikein toiminut. Vauva myös hikkailee ihan hirveästi, yöllä hikka kesti varmaan tunnin (tai sitten se tuntui siltä väsyneestä äidistä).

Ristiäiset meille tulee vieraita reilu 30, ja tarjolla on kakku, piirakoita, pullaa ja varmaan jotain keksejä. Ihan pieni kahvitilaisuus siis, ei mitään oikeaa ruokaa. Järjestämme juhlat seurakunnan tiloissa, niin ei tarvitse omia astioita miettiä ja mahtuukin enemmän porukkaa. Kakku tilataan, ja tahdon siihen tytön nimen kirjailtuna, mutta muut leipomukset tehdään itse. Mennään siis aika edullisella budjetilla, kun tässä rahaa on palanut jo vaikka mihin, ja kohta tulot pienenee.

Voi nyt kun tulisi vaan supistuksia niitä kaipaaville, ihana aina lukea vauvauutisia ja synnytyskertomuksia. Kiitos kertomuksesta MrsR!

Kiikkalaiselle onnea ihanasta pienestä pojasta!:flower:

Pilkku_ ja tyttönen 8 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Hei kaikille ja onnittelut uusista vauvoista! <3

Huomasin tuota synnyttäneet-listaa tutkaillessani, että mulla taitaa olla tähän mennessä painavin vauva! :-D Neuvolantäti kävi eilen kotikäynnillä, ja kuulimme pelkästään hyviä uutisia: paino on noussut kuudessa päivässä yli 200g ollen melkein nyt syntymäpainossa (4110g vs. 4175g). Eli kyllä poika maitoa saa :). Esikoisen kanssahan juttu meni niin, että paino ei noussut grammaakaan ekana kotiviikkona, ja sekös stressasi tuoretta äitiä... Muutenkin koko imetysaika (6kk) oli yhtä stressaamista ja "varmuutta" siitä, etten pysty ruokkimaan vauvaani kylliksi pelkällä rintamaidolla. Muutenkin olin silloin niin epävarma ja täydellisyyden tavoittelija äitinä, mutta onneksi siitä on sentään päästy. Kyllä täältä nykyään löytyy varmuutta, kokemusta ja maalaisjärkeä ihan riittävästi, joten uskoisin imetyksen ihan silläkin toimivan tällä kertaa paremmin. Josko vaikka yli 1-vuotiaaksi imettäisin! :3 On aivan ihana nähdä poikansa rinnalla nautiskelemassa silmät puoliummessa, voiko suurempaa onnea ollakaan? <3

Ennen kuin maito kunnolla nousi, alkoi jo tuntua että tässä taitaa äidin täytyä selvitä seuraavat viikot 1-5 tunnin unilla vuorokaudessa, kun vauva valvoi tissillä yöt läpeensä enkä itse pystynyt nukkumaan, kun imuotekaan ei vielä ollut aivan kunnossa ja imetys sattui. Mutta sitten kun maito nousi korjautui imuotekin kuin itsestään ja nyt äitikin osaa nukahtaa noin minuutissa imetykseen :D. Eli unet on koko perheellä ainakin tällä hetkellä todella hyvät, katotaan sitten uudestaan kun vauva ei nukahtelekaan enää joka välissä itsekseen :).

Täällä on tosiaan päivät kuluneet imetyksen, kakkavaippojen vaihdon ja nukkumisen parissa. Olen myös muun muassa oppinut kuorimaan keitetyn kananmunan samaan aikaan kuin imetän seisaallani (taito sekin?), ja muutenkin koko imetysmaailma on avartunut mulle ihan uudella tavalla. Jostain kumman syystä en esikoista imettänyt kuin lähinnä makuuasennossa, mutta nyt istumisasento on osoittautunut aivan lyömättömäksi! Samalla saa katsottua telkkaa ja luettua kirjaa, ja sekös se vasta on omaa aikaa. Ja silloin voi leikkiä toki myös esikoisen kanssa tai lukea hänelle jotakin kirjaa.

Varmaan huomaa, että allekirjoittanut on varsin vauvahuumaantunut. Toivon samaa pikaisesti vielä yhdessä kasassa oleville! Ei ole tämän tunteen voittanutta :)

Nappikeitto ja suloisuus 9vrk
 
Se on laskettu aika eli 40+0!!! Voi apua! Tulee itku melkeen. Vihdoinkin tämä päivä. Vaikkei se mitään tarkoitakaan :D

Täällä muuten jutustelee nykyään enemmän jo synnyttäneet kuin vielä raskaana olevat. Missä olette, oi muut kärvistelijät? :D No ei sen niin väliä, kunhan ei yksin tänne jää.

Sellasta piti kysymäni, että onko joku muukin saanut kummia maksuja Kelalta? Kun mulle oli tullut tällä viikolla jotain rahaa, missä luki vanhempainpäiväraha ja mun ei pitäis saada sitä ennen huhtikuuta, kun saan sinne asti palkkaa. Ärsyttää jo valmiiksi mahdollinen palautusrumba, kun Kela saa saletisti tämän kuulostamaan minun vialtani, vaikka heidän pitäisi maksaa työnantajalleni eikä minulle.

Nyt tämä lähtee pistämään pakkelit naamaan, bling blingit kaulaan, koltun niskaan ja lähtee häihin!

Keltakukka 40+0 Oujee!
 
Keltakukka Kela maksaa palkan ja äitiysrahan erotuksen, koska sähän saat korotettua ekat 3kk, niin eihän työnantaja sitä maksa mun käsittääkseni. Eivät siis tule vaatimaan sitä takaisin :) Voit ehkä nähdä sen asiointipalvelun kautta netistä, siellä mulla ainakin lukee, että mikä osa menee suoraan työnantajalle, koska kelahan korvaa heille sen sinun palkan myös.

Imetyksen aikana ei kannata syödä tosiaan suklaata, kaalia, papuja eikä mitään kovin mausteista. Meillä näköjään paljon käytetty mustapippurikin kulkeutuu maidon mukana ja pylly on ihan punainen :( Sipulia kannattaa välttää, jos sitä ei muutenkaan tule joka päivä syötyä. Kahvi ja tee ovat myös sellaisia piristäviä, että jos niitä ei tarvitse välttämättä, niin kahta kuppia enempää ei kannata päivässä kiskoa tai sitten teenä voi juoda esim. jotain rooibosta, joka ei piristä. Kaakao luonnollisesti kuuluu samaan osastoon kuin suklaa ja kahvi.

Sitten ne hyväksi olevat jutut: vadelma on vatsalle hyväksi, juo teenä, syö kiisselinä yms. Itse keitän kattilallisen marjakiisseliä kahden päivän välein, en lisää sokeria lainkaan, joten käytän sitä lähinnä välipalajuomana :) Vadelmanlehtitee, jos sitä tuli raskausaikana ostettua, muttei juotua, niin sehän auttaa sitä kohtua palautumaan ja lisää samalla maidon eritystä! Nyt sitä siis saa kiskoa mielin määrin :) Vatsallekin se on hyväksi, eikä taatusti piristä. Jasmiinitee rauhoittaa, niin sinua kuin vauvaakin ja haalistaa mahdollisia suonikohjuja ja raskausarpia.

Monesti voi olla jokin ruoka-aine, jota ei tule edes ajatelleeksi, että voi aiheuttaa vaivoja, koska sitä on tottunut syömään/juomaan, mutta kyllä sen sitten äkkiä hokasee, kun pari yötä valvoo nimim. wings-kastike, vaikkei ollut edes tulista, ei ollut hyvä juttu. Ja kaikki, mikä kovettaa omaa vatsaasi, luultavasti kovettaa myös vauvan, eli maltillisesti kananmunia yms. Ja pitää muista aina juoda ainakin saman verran kuin mitä on suunilleen imettänyt, itse pidän tapana ottaa lasin vettä pöydälle imetystuokioksi, jos tulee vaikka keskenkin jano. Vedän jugurtteja, vaikka niissähän on tietenkin sokeria paljon, mutta siinä sivussa siis vain, sitten viiliä ja puuroa, pyrin syömään n. 4 tunnin välein ainakin jotain. Paino on nyt kilon alle lähtöpainon, että ilmeisesti aika toimiva ratkaisu.

Toivottavasti näistä on edes jotain hyötyä Pilkku ja muut :)
 
onnea kaikille vauvaantuneille

( . ) täällä taas oma napainen päivitys..oon niin iloinen mutta niin kateellinen niille joilla jo oma nyytti kainalossa. Täällä ei oo minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan ja vaikka oon kaikille toimittanut etteivät koko ajan kyselisi joko joko niin päivittäin oon jo viikon saanut kyselyitä. Ja meidän prinsessa ei vaan tajua tulla ulos. Oon jo asennoitunut että tulee sit 41+5 jälkeen eli pari viikkoa kärvistelyä :mad:

Siis ymmärrän kaikkia niitä jotka porskuttaa yli la:n ja sit joku näsäviisas siihen toteaa että ei ne vauvat sinne kertaakaan oo jääny, ihanko totta?!?!! Tai nuku nyt kun vielä voit...joo kun se nukkuminen ei onnistu ku koko ajan jonnekin särkee!!! No eipä tässä auta ku alkaa taas kotiaskareihin niin saa ajatukset johonkin muuhun kuin mahaan.

Tsemppiä kaikille mammoille, masuille ja pienille nyyteille.

Hyvin ärsyyntynyt Annalinnea ja yksiötään rakastava Murunen 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hansuu
Minäkin ilmottaudun kokonaisena. Voi huoh sentään. Hyvä tuuli on kadonnut kokonaan, olen kiukkuinen kuin ampiainen koko ajan.

Enää en kyllä silti lähde shoppailemaan tai muutakaan, olkoot sitten vaikka syntymättä... ;) Ei vaan huvita kivuliaana vaappua ostoskeskuksessa ja miettiä viiden minuutin välein missä on lähin vessa... Eli ulkoilen avaamalla ikkunan ja ompelen taas jotain. Eilen tein 2v 9kk tyttärelle pöllöpaidan, tänään ainakin pipoja samasta kankaasta koko tulevalle nelikolle. :)

Siivouskin ärsyttää pahasti, liian kivuliasta touhua, mutta lapset vaan jaksavat levittää tavaroita ja kissasta irtoaa karvaa... Ärh. Imuroinnin olen toki delegoinut miehelle jo aikoja sitten, mutta huomaan olevani itse hieman tarkempi kuin siippani. Pöh.

(Kaikkea muuta kuin autuas) Bliss ja Poikanen 40+3
 
Huomenet

Ja onnea vauvautuneille! :flower: Kiikkalainen ja kohta varmaan Keisha ja kukalie edellisiltä sivuilta... MrsRn sairaalakertomus oli myös kivaa luettavaa! Olen itsekin etukäteen uumoillut, että tunnevyöry on varmaan valtava kun lapsi syntyy...

Täällä viime päivät kovempia liitoskipuja kuin ikinä, sen toissapäiväisen pitkän kävelylenkin jälkeen. Vauva varmaan poraa päätään alemmas. Supistuksia ei, eikä muita kipuja. Unet hukassa, valvon aamuyöt mutta onneksi saan nukuttua aamulla myöhempäään.

Tsemppiä myös kaikille yliaikaisille :heart: Uskoisin, että omalla kohdallakin on kärsivällisyys koetuksella jos menee kovasti yli lasketun ajan. Ja siihenhän on siis tosiaan nyt viikko: POKS!

Tuulis ja :heart: rakas :heart: 39+0
 
POKS 41+0

Kiitos viiville noista syömisistä joita kannattaa välttää ja joita kannattaa syödä/juoda :)

Annalinnea ja Bliss mä niin ymmärrän teitä! Minähän täällä tosiaan porskuttelen jo viikon yliajalla. HUOH! Ja koko ajan kysellään että no joko? EI niin EI!

Alkaa hermot pettämään, silti jostain syystä naurattaa kun ottaa päähän. Onneksi osaan edes vähän positiivinen olla. :) mies joutui viime yönä kyllä vähän kärsimään oikuttelusta, mutta varoitan aina etukäteen kun huomaan että nyt ottaa päähän :D
En taida minäkään enään shoppailemaan lähteä. Sen verran viikkoja (vaikkei tuo neiti synnykkään ilmeisesti ikinä) etten uskalla silti lähteä :)

Bettis ja rakas (masussa viihtyjä) 41+0 :heart:

ainiin tänäänhän on se päivä kun oli alkuperäinen laskettu päivä. Ultrassa muutettiin viikolla aikaisemmaksi, eli jos vaikka tänään?! Toivossa on hyvä elää :D
 
Mulla kasvaa juuret tähän sohvaan, tuutti otsaan! Kyllä, olen kateellinen ja katkera ja ärsyyntynyt. Kateellinen muiden vauvoille, katkera, kun vauva leikkii eipäs-juupas-leikkiä, ja ärsyyntynyt vähän kaikkeen. En jaksais viettää koko päivää sohvalla, mutta liikkumisesta tulee vaan kipeeksi ( eikä johda mihinkään ), siivous ei nappaa, vanhin lapsi on kipeähkö, joten ei viitsi lähtee kellekään edes kahville. Ukko on koko päivän töissä, ja jotkut tosissaan luulee et mun huumorintaju on niin hyvä, että voi soittaa/viestittää että "joko, joko, joko".
Eilen illalla vessareissulla olin jo 100 varma että nyt. Pissasin ja olin nousemassa kun vauva möyrys mahassa niin maan perusteellisesti että en sit ylös heti päässytkään, niin sitten lorahtaa lisää, tauko, taas lorisee, tauko ja taas lisää...Olin NIIN onnellinen ja varma, lähes syöksyin puhelimeen. Noh, maltoin mieleni, odottelin ja...ei mitään. Tulin siihen tulokseen että pöntöllä vauva möyhensi niin totaalisesti virtsarakon tyhjäks ja that's it! Että voi ottaa pattiin!
Joten, yritän nyt psyykata itteeni siihen että kaks viikkoo yli mennään. Pahinpina hetkinä olen valmis menemään synnärille jonkun tekosyyn varjolla, että tekisivät kunnon rassaus-alapäätutkimuksen, niin sais tän homman käyntiin! Noh unohdan ton homman, viimeksi käynnisti synnytyksen ja ai luoja sitä avautumisvaihetta!!

Että silleen, voidaan paksusti, nukutaan varastoon, nautitaan viimeisistä hetkistä ja muita klisheitä :)

Hansuu 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Annalinnea
Viivi76 kiitokset tuosta infosta, mitä kannattaa ja ei kannata syödä. Onneksi en syönyt kuin sen neljä palaa suklaata. Ja tänään on neiti nukkunut mahdottoman hyvin. Sellaiset 2,5h nytkin vedellyt putkeen. :)

Täällä lisää tunnekuohuja, kun lääkärintarkastus meni neidiltä läpi ja mäkin sain äsken kakkosasian tehtyä... Jos hyvin käy, niin huomenna kotiin. Viimeistään maanantaina kuitenkin. Kakan jälkeen tuli siis iloitku. :LOL:
Omaa maitoakin erittyy ihan hyvin, mutta lisämaitoa on sitten annettu imetysten päätteeksi. Siitä en stressaa, koska se sopii mulle ja tuntuu sopivan vauvallekin oikein hyvin. Ahnaasti neiti käy tissiin kiinni, ihana. :)
alkaako ketään muuta nukuttamaan, kun pieni imee tissiä? Mua meinaan nukuttaa joka kerta, erityisesti kylkiasennossa. :LOL:

Tsemit kärvistelijöille, voin oikeasti vain kuvitella veetutuksen määrän... Eiköhän ne nyytit pian palkitse tulollaan, ainakin parempi ois. Nih. :heart:

Ärrät ja Helmi 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76

Yhteistyössä