Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Onnea taas vauvautuneille! :heart:

Löysipä ne kipeät supistukset sitten tiensä tännekin! Valvoin niitten kanssa viime yönä kolmisen tuntia ja vaikka aamulla ei taas ollut mitään, niin alkoivathan ne uudelleen tossa puolen päivän jälkeen. Ovat vielä suht säännöllisiäkin mutta välit ovat sellasta 15min luokkaa, niin kai tässä sää näitten kanssa sitten ihmetellä ties kuinka kauan. Selkä on vaan jo ihan hylyssä näinkin pienen ajan jälkeen, niin mitä se sitten on jos tää jatkuu päivä tolkulla? Tai pahemmin se oikeastaan säteilee tonne pakaroihin.. Lisäksi luulisin, että loppu limatulppa tuli yön ja aamun aikana, sen tyyppistä settiä bongasin paperista ja pikkuhousunsuojasta aamulla.

Aivot ei täällä toimi tänään ollenkaan, saattaa johtua viime yön huonoista unista. Kai sitä voisi panadolin ottaa ja kuulostella mitä se tekee tälle ololle..

Keisha 39+0 POKS!
 
Onnea taas kerran vauvatuneille!

Täällä tänään neuvola, ei mitään uutta, enkä jaksa tietoja nyt tänne sen kummemmin kirjailla. Vauvan pää kuulemma heiluu vielä, eli ihan lähtökuopissa ei varmaan ole.

Surkeasti nukuttu yö takana :mad: Raivostuin miehelle illalla kun sain mielestäni liian vähän huomiota ja hän oli väsynyt ja apea. Ei olisi kannattanut, siinä meni omat yöunet sen sileän tien ja olin aika hysteerisessa kunnossa aamulla... Argh, en kestä näitä päänsisäisiä tunnelmia!

Kävin kuitenkin parin tunnin kävelyllä iltapäivästä ja nyt aikalaiset liitoskivut...

Vitsit, tulipa negatiivinen päivitys. Kaikki päivät ei kertakaikkiaan ole kivoja.

Kiitos taas oravavinkistä. Sellainen kysymys vielä verkottajille, että verkotitteko siis koko talon ympäri räystäiden alkta vai vaan näkyvät kolot? Oravat kait jyrsijöinä jyrsii äkkiä uudet kolon vanhan viereen...

Hei vielä yksi kysymys: tänään neuvolassa kun kokeiltiin vauvan asentoa, terkka sanoi, että tämä vauva reagoi äkkiä paineluun hermostumalla, kun siis kokeillaan miten päin on ja noin. Itse en olisi osannut tulkita liikkeitä hermostumiseksi, mutta kun sydänäänet paukahtivat samaan aikaan kiivaiksi, terkka sanoi, että vauva hermostui. Tuli mieleen, että kun vauva liikkuu usein silloin pontevammin kun itsekin silittelen vatsaa, niin onkohan sekin hermostumista? En haluaisi häiritä, jos ei kerran tykkää! Toki en painele, vaan paijaan, ja olen tulkinnut punkemisen kontaktin ottamiseksi, mutta ehkä olen väärässä...

Viime yön kun melkein valvoin kokonaan stressitiloissa, niin vauva myllersi myös koko yön, ei varmaan paljon nukkunut. Onko kukaan huomannut, että kun on itse mieleltään levoton eikä nuku, niin vauvakaan ei osaa rauhoittua?


Toivottavasti huomenna parempi päivä!

Tuulis ja rakas 38+5
 
Onnea Sirel!

Täällä on ollut maha tänään todella hiljainen ja tunnin liikelaskennassa sain vain kaksi liikettä. Nyt täytyy odotella tunnin verran ja toistaa laskenta. Noita ohjeita katsoin, että jos ei toisenkaan tunnin aikana tule täyteen 10 liikettä, niin pitää lähteä synnärille. Täytyy nyt katsoa ensin se toinen tunti ja soitella sitten tarpeen mukaan sinne.

Keltakukka 39+5
 
Keltakukka: ei kannata kauheesti huolestua, vauva kuulemma alkaa enemmän nukkua kun kerää voimia sekin synnytystä varten. Ainakin minuille sanottiin tänään neuvolassa niin kun sanoin ettei niin paljoa enää mylläile. Mutta kannattaa tosiaan synnärille soitella, pyytävät varmaan käymään. Pääset käyrille ja ultraan :) minä ainakin pääsin silloin kun liikehäytyksen takia jouduin käymään synnytyssalissa! Tsemppiä! Toivottavasti vauveli vaan lepäilee! Meidän Myttyhän on melkein koko yön mylläämättä, joskus saattaa vessareissun aikana "herätä" ja muuttaa asentoa, muuten on kyllä masussa hiljaista....
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kiitos Heidukka vastauksestasi. Muistin, että kaveri heräsi eilen kun söin chilimakkaraa, joten pistelin yhden sellaisen poskeeni ja sain alta puolen tunnin tuon 10 liikettä. Uskaltanen taas hengittää :) Mutta kyllä vaan taas onnistuin äkkiä maalaamaan mieleen kaikki kauhukuvat! Huh.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Keltakukka: Hyvä että kaikki käänty parhain päin! Osaa nämä masuasukit olla joskus niin omapäisiä, että kun ei liikuta niin ei liikuta! Ja välillä sit sellainen mylläys että vois rauhallisemminkin olla!
 
Hei taas ja hyvää syntymäpäivää kaikki uudet pienet ihmisenalut :) ! Täällä elellään viikkoja 38+5 ja muuten vointi on hyvä, mutta joinain päivinä tuntuu, kuin baby puskisi mahan läpi ulos ja välillä tuntuu nyrkkeilevän virtsarakkoon, toisinaan jopa puukkojen kera. Useesti etenkin iltaisin istumaan käydessä vihlasee kovasti ja on pakko veteäytyä taaksepäin nojaamaan. Usein näin käy juuri auton rattiin hypätessä . Eilen ja tänää on ilmeisesti irronnut vähän limatulppaa. Mulle tuottaa edelleen (toiskertalaisena) vaikeuksia tulkita, mitkä on supistuksia ja mikä vauvan myllerrystä/venyyttämistä. Tänään vatsa on ollut monesti ihan pinkeenä...
Kumpa nyt pysyisi viikonlopun vielä matkassa, sillä alkuviikosta suuntaan TYKSiin veitsen alle. Pelottaa ihan järjettömästi! Eikä vähiten myöskään se, miten täällä kotona pärjätään esikoisen kanssa, kun useampaan hoitajaan joudutaan turvaamaan isännän (yrittäjä) työn vuoksi.

Mua niin jäi vaivaamaan, olisiko se ollut Serafina? kun kirjoitti lastenhoito-ongelmastaan. No oli kuka oli, niin toivon todella, että saat asiat järjestymään, että saat sitten rauhassa sairaalassa keskittyä muihin asioihin.

Mäkin voisin ohimennen ottaa kantaa tuohon keskustelua herättäneeseen aiheeseen vierailuista. Esikoista synnyttämään lähtiessäni olin sitä mieltä, että isovanhemmat ja sisarukset ovat tervetulleita, mutta nyt toisella "kierroksella" maidonnousutuskat, hormooniryöpyt ja repeämäongelmat kokeneena uskaltauduin toivomaan, että isovanhemmat tulisivat vasta kotiin meitä katsomaan. Toivon todella myös, että saan huonetovereiksi samoin ajattelevia. Ei ollut kovin kiva selittää hoitajalle omista ripulijutuistaan, kun verhon takana oli vierustoverin mies, vaikka ymmärrän kyllä isien läsnäolon. Ehkä olin vaan kateellinen, kun oma mies ei ehtinyt kovin paljoa sairaalassa vierailla ;)

Täällä taisi jo muutama sektiolla synnyttänyt olla. Olisi kiva kuulla miten sektioäideillä on kotona lähtenyt sujumaan? Oletteko suihkutelleet haavaa usein tai muuten hoitaneet? Lisäksi haluaisin tietää, onnistuitteko itse asettamaan sängyssä vauvaa rinnalta toiselle ja imetittekö kyljellään vai selällään? Vai kenties istualtaan? Ja ehkä tyhmänkin kysymyksen kehtaan kysyä tässä porukassa, että onnistuuko samalla kyljellään imettää kummastakin rinnasta, vaikka tyynyn avulla? Kaikkea sitä tulee pohdittua, kun oikein hermoilee

Muakin vois kiinnostaa se fb ryhmä, vaikka olen kyllä sitä mieltä, että tänne on helpompi kirjoittaa arempiakin asioita, kun ollaan enemmän anonyymeja :) FB:iin tulisi kyllä varmasti useammin kirjoiteltua, kuin tänne.

Voimia kaikille koitoksiin! Itse jaksan sen ajatuksen voimalla kohti pelottavaa sektiota, että se ja toipumisaika ovat loppujen lopuksi todella lyhyet hetket elämässä :)

Joko muuten tämän ryhmän tuoreet äidit kirjoittelevat jossain uudessa pinossa?

Rva78, 38+5
 
Pikaiset kuulumiset meiltä.

Eilen meni aamulla vedet ja niinpä lähtö tuli.
Pieni, tummakutrinen prinsessa syntyi klo 15.20 mitoin 3055g ja 48cm sektiolla rv39+0. Komealla äänellä on tyttö varustettu. :) kaikki meni hyvin, täällä voidaan hyvin ja odotellaan maitojen nousua.

cannes en saa valitettavasti tuota värikoodia toimimaan padilla niin laitan lihavoituna noi päivitettävät tähän perään.

MrsR rv39+0 7.2.13 K-SKS 1.lapsi tyttö 3055g/48cm pipo 35cm

Pikkuärrän hyvin onnelliset vanhemmat :):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä hiljaista tänä yönä..

Mulla uneton yö, koitin kolmeen kertaan mennä nukkumaan, jos vaikka nää supistukset olisivat laantuneet, mutta ei ollut toivoa. Tulevat tasaisesti 10 minuutin välein, välillä joku saattaa tulla pikkasen tiuhemminkin, sitten tulee pidempi väli. Ovat vaan niin pirun kipeitä, etten oikein saa oltua missään asennossa, kun iskevät päälle. Eikä oo auttanut kauratyynyt, ei suihku eikä edes 1g paratabsi tehnyt mitään. Kai sitä on pian soitettava synnärille, koska jos nää tästä vielä kipeytyvät, niin en tajua miten istun sen tunnin autossa. Arvaan vaan, että kun sinne mennään, niin laittavat takaisin kotiin, kun ei oo synnytys vielä tarpeeksi pitkällä..

Joo, mähän en tiennyt mitä on supistukset...Nyt ei oo enää epäilystä!
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Keisha, tsemppiä sinne! :)
Täälläkin valvoskellaan... Tunnin tuossa välissä nukuin, mutta nyt taas uni katkolla. Mulla on vatsa toiminut melkoisen tehokkaasti tänä yönä, polttaa ja vääntää oikein urakalla. Selkää särkee myös oikein kunnolla. Supistuksia tosin nyt on vähemmän kuin muina öinä, mutta niitä odotellessa... 1g Panadolit vetäisin reilu tunti sitten, mutta eipä ole ollut mitään apua. Jospa, oi jospa tämä olis lähdön merkkejä nyt!!! Koitan kuitenkin ummistaa silmäni vielä, väsynyt olen kovin...

Bliss
 
Viimeksi muokattu:
MRSR:lle onnea nyytistä:heart:

Jokohan BLISS lähti synnärille?


Siis mä oon vieläkin täällä, et 38+0 POKSIS vaan:heart::LOL:
Mut työllä ja taidolla se juhlamokkakin tehdään:LOL::LOL:

Ei siis mitään uutta auringon alla, oon päättäny et tänään on parempi päivä:D

MUOKS, hei WUHUU, mun alapäästä valuu jotain kellertävää, rään näköistä tatinaa, liekö NYT sitä limatulppaa? Toki, ei siinä mitään veriviiruja ole mut hei, merkki tämäkin, jostain? :D

T:Neiti+MasuTakiaiset 38+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut uusille vauvoille ja äideille, ihanaa! :heart: Toivottavasti myös nyt yön tuskailleet pääsis jo tositoimiin!

Täällä odotellaan ees jotain tapahtuvaksi edelleen, vihlasukipuja on ollu muutama päivässä, eilen yöllä lenkin ja saunomisen jälkeen ehkä muutama suppari jotka meni heti ohi... Plääh. Eilen oli neuvolakin, verenpaine on laskenut ja terkka tosi kivasti sanoin et "täähän vois tarkottaa jotain! Tai sit ei..." Kylläpäs kannusti... Muutenkin oon jo niin ärsyyntynyt kyselyihin joita tulvii KAIKKIALTA! 20.2. vasta polikäynti jos ei sitä ennen oo vauva itteään ilmotellu tulevaksi... Olipas taas vinkumista, mutta helpottaa kun saa tänne vinkua, joku sentään ymmärtää! :D

Leina + Herne 40+0 POKKSS!!!
 
Huoh.. Kaksi ekaa syntyneet 38+3 ja 38+6, niin kyllähän tämä aika menee vain itteensä kytätessä. Kaikki toimet ovat jotain merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Kolme päivää laskettuun ja olisi mukavaa, jos pään sais asennoitumaan siihen, että yliajalle mennään...Mutta kun ei pysty. Ja lisäksi alkaa jännittämään tytön koko, hyvänkokosia olleet noi kaksi ekaa ja ponnistusvaihe täyttä työtä ja tuskaa, mitenkähän saan puskettua typyn ulos. Tosi fiksut tyypit vielä jaksaa laukoa ikuisuuslausetta, että " ei sinne kukaan ole jäänyt"...Ai Jaa, tää taitaa jäädä kohtuun ikuisuudeks.
Eli olen hieman kypsä, vauva liikkuu kaikenlisäksi tosi aktiivisesti, mikä sattuu ja saa pahanolon, en täysin ymmärrä sen asentoakaan, liikkeet tuntuvat niin ylhäällä, että suoranako se makoilee :) Eilen kuvasin videokuvaa alienmahasta, jotain aivan järkkyä!
Ei se tänääkään synny, joten ei muuta kun nenä pystyyn ja kohti uusia pettmyksiä!

Onnea teille, jotka vauvaansa nuuskuttelee...
 
Vielä täällä, tosin yöllinen olotila sen kun jatkuu... Neuvola-aika olisi jo yhdeksältä ja mietin kykenenkö sinne lainkaan... Nukuin sentään lopulta kolmisen tuntia putkeen + pari vajaan tunnin pätkää, joten ihan koko yö ei valvoessa mennyt. Mutta miten lie Keisha, josko olis päässyt tositoimiin?

Bliss ja edelleen kuoriutumaton Poikanen 40+2
 
Mä voisin ottaa teidän noi viikot 39 jo, tää on ihan kidutusta oottaa 39 viikolla, mulla on vasta 37+2... puuh..
Tänään on tuo neuvola missä paljastuu että oon lihonnu 2kg kahden viikon aikana... Yööök.. Nestettä ihan takuulla kun sormukset kiristää ja nilkkoja ei oo, nimeksikään.
Hikoilen kuin pieni sika =D pääsen vasta autolle kauppaa varten ja oon ihan hikinen jo toppatakin sisällä... Eihän sen auton ikkunat aukee huurusta kunnolla kun ei lämpöä saa, istun 18 asteessa siellä, ei pysty lämpimämmässä olemaan tai kuolee hien alla.. Sama yöllä, ihan kuolemanhikeä pukkaa.. Imuroin, tissien alta menee hikinoroja... :LOL:

Onnea kaikille jotka ovat vauvan saaneet kainaloon!!!

kengu
 
  • Tykkää
Reactions: Hansuu
Onnea Sirel ja MrsR pienokaisista!:flower:

Neidin pienokaisethan viihtyy masussa :D

( . ) Oon ite yrittäny miettiä että millonkahan tulee synnärille lähtö mutta eipä täällä mitään kummempia oireita oo näkyny. Muutamana yönä nyt nukkunu hirmu huonosti ja heräilly vähän väliä vaikka muuten oon koko raskausajan nukkunu tosi hyvin. Toissayönä varmaan supisteli kun heräilin tunnin välein kun alamahassa tuntu semmonen kiristävä tunne vähän väliä. En oo kyllä edelleenkään varma että oliko ne supistuksia vai ei. :D Arvelin niitten kuitenkin olleen niitä.
Taisin mainita viimeks siitä että oma iskä kyselee jo että millonka mie meinasin synnyttää. Nyt se selvis miks se jo nyt kyselee kun oli eilen ihan pakko kysyä siltä että mitenkäs sie jo nyt kyselet kun laskettuun on vielä se reilu kaks viikkoo aikaa. Sille on jostain syystä iskostunu päähän 9. pv. vaikka kyllä se on tienny että loppukuusta on vasta LA mutta siitä huolimatta se on ajatellu että ei kun alkukuusta se on. Koko ajan vaan sano sitten sitä että muista ilmottaa sitten hälle ajoissa millon lähtö tulee että hän tietää jännittää. Mitä omaa isääni tunnen niin se ei pysy housuissaan jos sille hirmu aikaseen ilmottaa on se semmonen hätäilijä muutenkin. :LOL:

Doris ja Kössi 37+5
 
Tuulis Tuosta mahan painelusta kysyit, että hermostuuko vauva. Siis vauvan sykehän nousee aina kun se liikkuu. Eli koski mahaan tai ei, niin vauvan liikkuessa syke nousee. Eli pelkästään se ei viittaa hermostumiseen. Luulisin, että teidän neuvolatäti oli vain huomaamaton/ajattelematon ja käytti ensimmäistä sanaa mikä mieleen tuli. Eli minä en niin hätääntyisi, varsinkin jos ei vatsaa koko ajan ole härkkimässä :)

Minä olen niin kateellinen, että meinasin ruveta itkemään, kun luin MrsR:n vauvauutiset. Sydämelliset onnittelut MrsR! Mä olin aivan varma, että synnytän ennen sua ja nyt teillä on jo tyttö sylissä. Ottaapi luonteen päälle! Jotenkin olen näissä keskusteluissa pystynyt parhaiten samaistumaan sinuun ja ajatuksiisi. Hienoa, että selvisitte leikkauksesta kaikki ehjin nahoin. Ja tyttöhän siitä sitten tulikin :)

Keltakukka 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Helou helmikuiset! Paljon onnea kaikille vauvautuneille :heart:

En ole kovin kirjoitellut mutta aina silloin tällöin tullut lukemaan kuulumisia! Uskomatonta miten nopeasti 9 kk on kulunut ja nyt jo ollaan helmikuussa, voi että.. Täällä ollaan oltu ns. Äippälomalla jo 10 viikkoa, kun jäin sairaslomalle rv 30 paikkeilla ja siitä sitten äitiyslomalle. Aika on käynyt tosi pitkäksi ja kovasti jo odotellaan vauvan syntymää! Esikoinen siis tulossa :)

Viikkoja täällä nyt 40+5 eikä mitään kuulu! Ei yhden yhtä supistusta tai tuntemusta, jotenkin todella turhauttavaa.. Puhelin soi jatkuvasti " no jokos on syntynyt..?" No ei vielä, edelleenkään.
Kipuja on vaikka millä mitalla, häpyluuta ja lonkkia särkee ettei saa nukutuksi, maha on valtava ja vauvallakin arvion mukaan painoa jo 4 kiloa.. Pelkään että joudun jättiläisen synnyttämään ;(

Tsemppiä kaikille teille kohtalotovereille ja koitetaan vielä kerätä voimia tulevaa koitokseen! :hug:

Hannasi & Eltsei 40+5
 
Rikasrakspoks 38 tuli sitten täyteen!

Ja voi helvetti etten paremmin sano kuulinettä kerhossa jossa esikko käy on kihomatoja olen niin vihainen :kieh: :mad: kun sieltä ei ole annettu mitään asianmukaista tiedotetta koko asiasta! Tämän kuulin pihalla perheeltä jossa matoja on jo, olivat asiallisesti ilmoittaneet löydöksestä ja lääkinnästä sekä että siivous on menossa. mutta arvaatkaan mitä kerho ohjaaja sanoi! "Eihän tästä tarvitse kenellekään kertoa" just JOO! Mitä vittua! :mad: " kun sittenhän meidän pitäisi täälä siivota lelut ja kaikki" oikeasti ai että pitäiskö :mad: argh!! Olen niin niin, miksei tälläistä asiaa voi hoitaa asianmukaisesti, tiedoittaa heti kun ensimmäinen tapaus on. Kun kuulemma heidän perheensä on jo kolmas missä matoja on. Eli arvatkaapa onko kiva nyt kytätä onko ne tulleet jo meille!

tietääkö kukaan voiko raskaus aikana syödä sitä lääkettä?

Suoraan sanoen toivon että ne ilmestyy nyt jos on ilmestyäkseen, niin pääsee siivoamaan kunnolla kaikki paikat ja lääkitsemään ennen vauvan syntymää. Tilasin jo tädin tuomaan tänne höyrypesurin että saa patjat pestyä. Nyt kyllä tekisi mieli soittaa näiden kerhojen isolle pomolle ja pikkasen antaa tuulettaa! :kieh: ja pikku neuvo että ei se A4 arkin tiedoite niin paljon maksa.

Taikamyrsky, ja kyllä nyt myrskyääkin.
 
Onnea vauvaantuneille! MrsR jäi mieleen, mutta oli muitakin. Tasapuolisesti kaikille roppakaupalla onnea!

Tsempitykset masukkaille, kellään ei onneksi enää ole montaa viikkoa jäljellä:) Neiti-81:lle oikein superpaljon tsemppiä, en todellakaan olisi uskonut tyttöjen pysyvän kyydissä näin lähelle "nollapäiviä". Myös Bettiksen kuulumisia odottelen, Bettiksestä ei ole hetkeen mitään kuulunutkaan, jokohan olisi prinsessa maailmassa?

Kiitos Piia-Liisa kuulumisista, olet ollut mielessä=)

Rva78 täällä sektioäiti:wave: Minä en saanut vauvaa koko sairaalassaoloaikana siirrettyä itse kunnolla puolelta toiselle, mutta voi olla tottumattomuutta vauvan käsittelyynkin, kun esikoinen kyseessä. Ensimmäisenä yönä en pystynyt oikein liikkumaan itsekään, joten hoitaja asetteli vauvan tyynyjen avulla kyljen viereen niin, että pieni ylettyi rinnalle. Sitten soittelin välillä kelloa ja pyysin vaihtamaan vauvan puolta.

Imetin enemmän kyljellään, kun pelkäsin muuten pudottavani vauvan. Istualtaankin aloin imettämään suht pian, selällään maaten imetin vain alussa ihokontaktin takia. Se ei ole itselleni mukava asento. Haavaa en erityisesti hoida, käyn suihkussa aamulla ja illalla runsaan hikoilun takia, ja siinä samalla tuo putsaantunee. Näyttää oikein siistiltä haavalta, ja tikitkin poistetiin kuusi päivää leikkauksen jälkeen. Kipua on edelleen ajoittain, mutta olo helpottaa päivä päivältä.
Voimia leikkaukseen! Itse sektio ei onneksi ole paha kokemus, ja kivaa on tuo jälkivuodon vähyyskin. Itseltäni loppui jälkivuoto näköjään eilen, vajaa viikko leikkauksesta. En tiedä johtuuko leikkauksesta, mutta terveydenhoitaja sanoi sektioäideillä olevan monesti vähemmän jälkivuotoa.

Pilkku_ ja tyttönen 7 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Rva78
Taikamyrsky: anteeksi kun tungen ketjuunne. Ilman muuta soitat kerhonohjaajien esimiehellä asiasta. Näissä tapauksissa asiaan pitää todellakin puuttua heti, meillä on yleensä ongelmana se, etteivät vanhemmat kerro, että perheessä on kihomatoja. Aina kun jollain hoitolapsella niitä on, asiasta tiedotetaan koteihin, ja ryhdytään asianmukaisiin toimiin. Vaikka se sitten tarkoittaisi lisää työtä itselle, ja sitähän se tarkoittaa.

Meillä häädettiin vuosi pari sitten kihomatoja ja täitä vuorotahtiin. Helvetillinen homma, ja sitten on niitä jotka asiaa ei hoida ja alusta alkaa taas kaikki. Lääkkeet olivat kalliitakin, matolääkekin tuli maksamaan 4 -henkiselle perheelle yli 70e :( Tsemppiä!!

Muoks. Pyrvinistä: Raskaus ja imetys

Pyrvinin käyttöä raskauden tai imetyksen aikana ei varmuuden vuoksi suositella, vaikka se todennäköisesti on sikiölle ja imeväiselle vaaratonta.

Kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä.

Eli soittoa tarvittaessa vaikka neuvolaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Taikamyrsky
Voi Pilkku_ olisnkin jo saanut prinsessani, mutta eipä ole edes tuntemuksia. Tai tuleehan niitä supistuksia, mutta ne eivät tunnut missään, hieman vain tukala olo tulee, en sitten tiedä jos ne ovat mun kivuliaat supparit :LOL:

MrsR oikein paljon onnea :heart: :heart: Olen myöskin todella samaistunut sinuun. :) Onnea siis paljon Vaikka kade olenkin :D

Kiitos muuten kun olitte lähettäneet yv viestiä fb-ryhmästä, en vain ollut huomannut :D :heart:

On meillä vaan niin hyvä ja ihana ryhmä täällä! :heart:

(.) Täällä tosiaan ei mitään merkkejä että joskus synnyttäisin :D
Leina täällä siis sama juttu, kaikki soittelee ja kyselee "no joko olet tyksissä?" "joko synnytät?" NO EN! :LOL: tai en ainakaan ole huomannut :D Maanantaina meen neuvolaan ja sieltä lähete tyksiin käynnistykseen, jonka varaan itse. Pitäiskö varata ystävänpäiväksi? :D tuskin jaksan odottaa siihen saakka jos on mahdollista heti :D

Nyt syömään jotain kun päässä tuntuu heittävän. :/

Bettis ja rakas 40+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Kiitos sektioimetyskokemuksista Pilkku_! Ilmeisesti siellä myös voidaan ihan hyvin :) Eli rohkeesti soittelen sitten kelloa vaan ;) Nyt kun kotona on 4,5vuotias,niin ihan yhtä onneton olen varmaan taas tuollaista pientä kääröä käsitellessä ;)
Lisääkin vinkkejä otetaan vastaan sektiosta selviytymistä ajatellen...

Onnea tuoreille äideille!!
 

Yhteistyössä