Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

RouvaRuusunen ite jotenkin olen ihastunut ajatukseen rannekorusta, johon voi sitten jatkossakin ostaa lisää niitä killuttimia synttäreiksi, jouluiksi jne. Eivät taida ihan hirveissä hinnoissakaan olla ja ne saa niin kivasti personoitua kullekin kantajalleen sopivaksi. :) hinnoista en tiedä enkä muista, mutta joskus tässä sellaiseen törmäsin ja heti kävi itsellä mielessä, että onpa ihana ajatus vaikka kummilahjaksi tai sitten omalle lapselle vähän vanhempana. Niitä riipuksia kun on harrastuskategoriasta ihan perinteisiin horoskooppeihin jne. :) olisi sitten sellainen pitkäikäinen lahja ja varmasti mieluinen, jota tulis käytettyä varmasti aikuisikäisenäkin. :)
Toivottavasti sait jotain tolkkua tuosta. :)
 
Isosti onnea BrooklynMami! Hienoa, että kaikki meni noin hyvin.

Bettis Minulla myös kuuma! Otin jo makkarista lämmöt pois ja silti pitää heittää välillä peitto pois. Sinulla alkaa olla jo viikot niin hyvät, että voin kuvitella kuinka kaikki jo kyselevät ”joko jo?”. Täälläkin se perkeleen kysely on jo alkanut.

äitx2 ja hiippis81 Hurjalta kuulostaa teidän tilanteet, tsemppiä!

Neiti-81 ja pikku yllätyskin siellä jo valmistautuu täyttä häkää! Mä olen niin kateellinen.

Bliss Ikävän kuuloinen tuo sinun pitkittynyt tilanteesi. Saisi jo päättyä!

Hansuulle myös tsemppiä tuon joopas/eipäs tilanteen kanssa!

Täällä ei taaskaan yhtään mitään, ei sitten niin mitään.

Keltakukka 39+2
 
Onpas täällä ollut melkoinen yö!=) Tsemppiä äitx2, hiippis, neiti ja hansuuu ainakin jos/kun olette tositoimissa! Uutisia odotellen:)

Onnea BrooklynMami kivan kuuloinen synnytys:)

Bliss toivottavasti säkin pääsisit kohta oikeesti jo sinne Tyksiin! Mä toivon myös pääseväni kohtapuolin Taysiin. Joka ilta supistelee, mutta aina ne lopahtaa. Tai no mulla on torstaina polikäynti, niin pääsenhän mä silloin sinne Taysiin ainakin:( Mun olossa ei periaatteessa oo mitään vikaa. Mitä nyt tää sokru-hommeli ja pahoinvointi (sokruista johtuen?!) ja sitten noi jokapäiväset supparit ja painontunne alapäässä. Mutta mulla ei oo turvotuksia, ei kummempaa närästystä ei selkäkipuja tai päänsärkyä. Mahakin on suht napakka paketti, vaikka iso onkin, niin ei oo sillai niin raskas olo(kun on tullut vaan 6 kiloa odotusaikana). Vauvasta en pelkää jättiläistä, painoarvio oli viikko sitten 3,4 kg ja uskon, että 4-kiloinenkin kyllä mahtuisi tulemaan. MUTTA tää jokapäiväinen leikkiminen, että alkaako vai eikö alkaa. Siis synnytys:'( Huomenna ois ollu neuvola, mutta tänään sieltä soitettiin et oma th on kipeenä ja oisin päässy toiselle th:lle kyllä, mutta kieltäydyin sitten, kun on kuitenkin torstaina se polikäynti. Sitten harmittaa, ku en oikein jaksa keksiä puuhaa tolle kuopukselle (ens kuussa 4v.) päiväsaikaan kun isommat on koulussa/eskarissa. Menee päivät vähän tv:n katteluks ja tietokoneella pelaamiseks:ashamed:

Taikamyrsky trikoinen liina olis varmasti paras ihan pikkuiselle, mutta mä oon pärjänny kaiken ikäisten kanssa kudotulla pitkällä liinalla(ja kietaisuristi2-sidonnalla). Pikkunen vaan laitetaan siihen kehto-asentoon ja sitten vähän isompana vasta sammakoks. Tai jos laittaa pystyyn masu masua vasten, niin jättää vauvan jalat sinne masujen väliin.

kiikkalainen 39+1
 
Keskustelen näin päiväsaikaan näköjään yksinäni, kun te kaikki kukutte täällä vain öisin :D Mutta ei anneta sen häiritä.

Mä olen viimeset pari tuntia viihdyttänyt itseäni selvittämällä tätä kestovaippojen maailmaa. Meitä kiehtoo kovasti niiden käyttö ja aiomme ilman muuta kokeilla niitä. Meillä on nyt nuo äitiyspakkauksen vaipat + yksi siskolta saatu vanha kestovaippa jostain menneen vuoden pakkauksesta. Nämä vaipat näyttää aika isoilta ja ajattelin, että no minäpä tilaan jonkun pienenkin vaipan testikäyttöön. Mutta jestas miten kalliita ne on! Halvimmat, mitä olisin uskaltanut tilata (ei näyttänyt siis ihan krääsältä) oli jotain 17 euroa (siis uutena). Sillä hinnalla saa vaippoja jo pari isoa pakettia eli käyttöä sille vaipalle pitäisi (rahan puolesta siis) löytyä vähintään se noin 100 kertaa. Joka päivä sitä samaa vaippaa ei voi käyttää, joten 100 käyttöä tarkoittaisi vähintään 200 päivää. Ja sehän on kasvanut yli siitä vaipasta jo siinä ajassa!

Menin siis lukemaan näitä kaiken maailman ekologisuus keskusteluja näistä vaipoista ja olen kyllä nyt niiiiin pyörällä päästäni tämän asian kanssa, että en tiedä miten tähän pitäisi tarttua. Jos jostakin saisi sellaisin vaipan (ettei tarttis uutta ostaa) niin sehän olisi eri juttu. Ja säästäisi sillä tietysti sitä kaatopaikkajätettä melkoisesti. En minä tiiä! Huuto.netistä kurkkasin, että siellä niitä on pilvin pimein, mutta jotenkin taas kauhistuttaa ihan ventovieraan vauvan vanhan vaipan käyttäminen. Mitä tässä nyt kannattaisi oikein tehdä? Onko täällä fanaattisia kestoilijoita?
 
Onnea kaikille pienokaisen jo saaneille. :heart:

Itse olen viettänyt palsta suhteen hiljaiseloa, mutta olen käynyt säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisianne. Harjoitussupistuksia on ollut jo raskauden puolivälistä asti. Eilen tuli sitten pari kipeämpää supistusta ja niiden kera menkkamaista jomotusta, mutta eihän se mitään tarkoittanut vaan tilanne rauhoittui pian.

Painoarvion mukaan olisi isohko vauva tulossa, joten tuohon viimeisimpään lääkärikäyntiin päättyi huoleton raskausaika -> nyt jännittää synnytyksen sujuminen mikäli vauva tosiaan on isokokoinen ja nimenomaan pullea keskivartaloltaan kuten mitat antoivat ymmärtää. :eek: Uusi arvio vielä ensi viikolla edessä. Löytyykö muita joilla arvioitu pulleita masuasukkeja?

edit. Keltakukka: itse ostin huuto.netistä ja kirppikseltä vanhojen äitiyspakkausten kestovaippoja, osan sain kaverilta. Olivat käyttämättömiä ja tosi edullisia ostaa sitä kautta. 15kpl löytyy varastosta ihan pieniä, niillä varmaan on hyvä aloittaa kokeilu, ja ostaa sitten enemmän jos tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Ainakin osittain haluaisin niitä käyttää vähentääkseni vaippajätteen määrää...

katti ja kulta 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä muuten sain mieheltä lahjaks rannekorun, mihin hän oli ostanut vaunuja kuvaavan riipuksen silloin kun kakkonen syntyi. Se oli musta aivan ihana! Ja siihen oli kyllä tarkoitus ostaa sitten lisääkin niitä riipuksia, mutta eipä oo tullut ostettua... Eli hyvä idea mustakin toi! Minkä ikäsiä RouvaRuusunen sun vanhemmat lapset on?

Mä oon omilleni ostanut sisaruslahjoiksi nyt Tammen kultaisten kirjojen sarjaa "Meillä on vauva" tms. kirjan (kerätään tota sarjaa), sitten sellanen Touhunivaska-tehtäväkorttipaketti ja pyyhittävät tussit (niillä tehdään niitä kortteja). Noi on kaikki samassa paketissa odottamassa mun käsilaukussa:) Silloin kun kakkonen syntyi, esikoinen (2 v.) sai Puppe-kirjan, kolmosen syntyessä 2 vanhempaa (3 ja 5 v.) saivat Smurffit-piilokuva-kirjan. Nyt noi isommat on siis paria viikkoa vaille 9 ja 7 ja ens kuussa 4 v.
 
Keltakukka mä tuun sun kaa juttelee päiväsaikaan:)

En nyt tiedä fanaattisuudesta, mutta kestoja oon käyttäny kaikilla 3 lapsellani. 2 nuorimman kanssa ollaan "harrastettu" myös vaipattomuutta ja sitä aion taas alkaa tänkin vauvan kanssa tekemään. Eli siis vauvan pissattamista pienestä pitäen. 2. ja 3. lapsi olleet vuoden vanhana meillä jo päiväkuivia, kolmosella pidin pelkkiä pikkareita jo jostain 9-10 kk iästä. Ja se oli ehkä vähän hassua, hän kun lähti kävelemäänkin vasta 1v10 kk vanhana:D Mutta vaipoista: mä oon tykännyt fuzzi bunzeista, niissä on aika hyvä säätövara, että menee sitten aika pitkän aikaa. Täytteeksi voi myös laittaa sen oman täytteen lisäksi ihan vaan tavallisen harson. Sitten Imse vimsen vaippoja on kirppiksillä paljon. Ihan pieniä, joita oli aiemmin äitiyspakkauksessakin. Mäki ostin just yhen setin 2,5 eurolla, ja olivat ihan käyttämättömiä. Mä oon kyllä ostanut aiemmin myös esim. huuto.netistä käytettyjä ja pessyt kuumalla ohjelmalla. Ei se mua oo epäilyttäny sitten enää:) Mutta yks hyvä ja huokea vaippa-systeemi on harso taiteltuna villahousujen sisällä. Niitä mä oon ite käyttäny paljon. Harson taitteluohjeita löytyy varmasti netistä. Ja villahousujen (hahtuvasta) kutomisohjeitakin! Ja jos joku kaveri ois käyttänyt kestovaippoja, ni ois tietty kiva saada lainaan kokeiluun:)

Jotenkin on vähän ajatus hukassa mulla, mutta vastaan kyllä, jos jotain kysyttävää keksit:)

katti_ Minkälainen painoarvio sulle on annettu? Onko sulla RD?

Ai niin ja Kengumamma ei oo tässä vaiheessa pelottelua, että synnytys alkais pikkuhiljaa käynnistyä:D Kiitos kokemuksen jakamisesta vatsan toimintaan liittyen:)
 
Viimeksi muokattu:
Hitsit, mä täällä myös jänskätän teidän supistelijoiden puolesta :) Ja onnea muillekin vauvan jo saaneille :)

Viivi ja pikkumies, joka sai tissistä vahingossa yhtenä iltana suklaata ja toisena kaalisoppaa... ne eivät olleet ehkä parhaat ruokavaihtoehdot :D
 
kiikkalainen arvio tehtiin 36+4 ja pikkuinen oli silloin jo 3,5kg. Ja tosiaan vartalonympärys meni käyriltä yli, mutta en tarkemmin mitä muista lääkäri asiasta sanoi, kun maalailin mielessäni jo kauhukuvia synnytyksestä jossa vauva jää jumiin. :ashamed: Mutta tosiaan ensi viikolla katsellaan uudestaan kokoa. Kahdessa sokerirasituksessa olen käynyt raskausaikana (koska diabetesta on muuten suvussa) ja molemmista sain puhtaat paperit, pissanäytteet olleet aina myös puhtaita, eli ainakaan sen ei pitäisi vauvaa kasvattaa.
 
Ooo täällähän on jännät paikat tänään monella!!!

Onnea uusista vauvoista!

Täällä loppui eilen ne vähäisetkin olot mitä pari päivää oli... Lie tullu vauva katuma päälle koko ulos tulemisen suhteen :D No odotellaan nyt sitten lissää... Joku kyseli annettua ohjeistusta yliaikaisuudesta. Mulle sanottiin että viikolla 41+5 saapi mennä suoraan synnytyssaliin siellä sitten arvioivat käynnistyksen tarpeen ja kartoittavat tilanteen. Ohjaavat kuulemma sitten neuvolasta lisää asian suhteen. Mutta poli käyntiä ei asian tiimoilta enää ole. Näin siis Kuopiossa.
Minä kyllä nukun yöt läpeensä, viime yönäkin kerran vaan heräsin vessaan :) Ja oon nukkunu jo päiväunetkin :D Onhan se uni yöllä katkonaista kun aina herää kylkeä kääntämään, mutta heti saan unen päästä kiinni uudestaan. Joskus sitten valvottaa tunnin yöllä, mutta mikäs siinä kun saa päivällä nukkua :D En voi ainakaan sanoa että en olis nyt "varastoon" nukkunu :D
Eikä mulla oo kyllä mitään siivousvimmaakaan... johtunee varmaan siitä että kivut alkaa heti jos enemmän jotain puuhastelen, mutta ne ei oo mitään supistuksia niin ei viiti "turhaan" kärvistellä... Kyllä mä nää normaalit kotihommat hoitelen ja kerran viikkoon imuroin mutta siinäpä se melkein onkin... Pyykinpesu on mulla ollu aina mieleistä puuhaa, joten melkein päivittäin kehittelen jotain pyykättävää :D

Heidukka ja Mytty 37+5
 
Mulla lopahti :( voi hanuri sentään :(
Onneks äiti tuli vahtii lapsia ja toi lohtupullaa ja komensi just lepäämään. Aikoo kuulemma notkua joka päivä et saan nukkua ees päivisin niin täällä:heart:
Mulla on niin hyvät vanhemmat:heart: Kunpa ne viel asuis vaan lähempänä!!:heart: mut pääasia et nyt ovat täällä
 
Kohtahan täällä tupsahtelee vauvoja hurjasti :) Tsemppiä koitokseen kaikille!

MrsR, olisko kuitenkin niin, että vaikka sinä haluaisit kauheati nähdä kavereita synnärillä, niin sun huonekaverit ei ehkä halua nähdä sun kavereita?
Kun ovat itse juuri synnyttäneet ja väsyneitä. Siinä kaikki vuotavat verta ja nesteitä, imetetään koko ajan tissit paljaana ja kun vauva nukkuu, niin on todellakin jokainen on rauhansa ansainnut.
Kotiinhan saa sitten kutsua vaikka koko kylän katsomaan vauvaa, jos siltä tuntuu. Ne huoneet on pieniä ja intiimejä. Siinä ollaan tosi herkässä tilassa ja välissä vain verhot.
Mutta voit myös jättää vauvan hoitoon vauvalaan ja lähteä kahvittelemaan kahvioon kavereiden kanssa, jos et malta olla erossa ystävistä sen aikaa. Muutenhan vauvat tuppaa olemaan vierihoidossa 24/7 jos kaikki hyvin ja täysiaikaisia.

Mulla itselläni on huonoja kokemuksia huonekavereista, jotka ei ota toisia huomioon, se voi olla todella kamalaa, kun sairaalassa on ikään kuin pakko olla, kunnes kotiutetaan..
 
Valvoin sitten aina kahdeksaan asti, jolloin mies lähti töihin. Herätessään katto mun päälle jonkin verran hitaasti ja totesi mun olevan seonnut, kun jonkun Superbowlin takia valvon :LOL: Nukuin sitten pari tuntia ja lähdin siitä sitten kävelylle, että sain kroppani käyntiin. Noi ns. päiväunet kun eivät sovi mulle laisinkaan!

RouvaRuusunen Mä ostaisin lapsille Nominationin rannekorut. Ne on säädettävissä kooltaan ja niihin saa tosiaan ostettua vaikka minkälaisia paloja. Ja ovat rosteria mutta tehty sillälailla joustaviksi, että kestävät oikeasti pikkasen kovempaakin kohtelua. Mulla on niitä itselläkin kolme erilaista ja käytän niitä ihan päivittäin ja mulla ne joutuvat töissä välillä koville niin kulutuksessa kuin kemikaalienkin kanssa. Ensimmäisen sain kaasolahjaksi ja oonkin siihen sitten ostanut aina palan, kun on jotain tärkeää tapahtunut. Sellainen vinkki vielä, että kannattaa ostaa sitten ne aidot Nominationit, ei niitä halpakopioita! Niin mä ostin kummitytölle 3-vuotis lahjaksi sellasen, ja tyttö oli ihan haltioissaan. Ja siihen on ollut helppo sitten ostaa aina paloja merkkipäivinä lahjaksi =)

Nyt huutaa munakello, että karjalanpiirakat on valmiit. Palaan taas!
 
kiikkalainen ja katti_ kiitos vastauksista kestoja koskien. Ehkä minä uskallan sieltä huuto.netistä jotakin huutaa. Näytti saavan muutamalla eurollakin jo jotain, niin ei siihen kenenkään talous kaadu vaikka jotain sekundaa saisikin.

Sairaalan vierailijoista TYKSissä saa tosiaan käydä isä ja lapsen sisarukset päivälläkin, mutta illalla vierailuaikaan vain isovanhemmat. Tämä on mun mielestä ihan ok, mutta harmittaa hirmuisesti, että sisko ja siskontytöt eivät pääse heti näkemään. Siskon kanssa aikanaan tehtiin sillä tavalla, että hän tuli sairaalassa vauvan kanssa siihen osaston ulkopuolelle aulaan käymään ja minä kävin siinä heidän ensimmäistä moikkaamassa. Olin tuolloin sairaalassa itse töissä, niin se kävi varsin näppärästi. Mutta tämä kyllä sitten edellyttää, että kaikki osapuolet ovat erittäin hyvin voivia ja terveitä.
 
Vierailuajoista Taysissa näyttäis olevan kanssa toi yleinen käytäntö, että isä ja vauvan sisarukset saa olla vapaasti ja isovanhemmat illalla lyhyen aikaa. Salon sairaalassa oon synnyttänyt noi aiemmat, enkä ainakaan sen nettisivuilta löytänyt, että siellä olis käytäntö muuttunut. Siellä sai vierailuajan puitteissa käydä kuka vaan. Tosin muistaakseni suositeltiin, että treffataan siinä osaston aulassa, eikä potilashuoneissa.

MrsR Jos sä vaan oot tolpillasi leikkauksen jälkeen, niin eiköhän se vaavi oo koko ajan vierihoidossa:) Apua tietysti tarvittaessa saa hoitajilta!
 
KYSsissä vierailut on niin että osastolle saa tulla vain isä ja sisarukset, ei ketään muita ja vierailuaika on joka päivä 8-20. Muita vieraita äiti voi tavata osaston ulkopuolella, muttaa vauvaa ei sinne saa viedä. Mutta jos "joutuu" vauvan kanssa synnyttämättömien osastolle ruuhkan vuoksi niin siellä ei niin tiukat vierailu kriteerit ole. Sinne saa käsittääkseni tulla kuka vieras vain käymään.
 
Ihanasti tulee vauvauutisia, onnea kaikille!

Mun puolesta tuo vauveli saa olla tuolla yksiössään ihan laskettuun päivään asti :D. Ei ole malttamaton fiilis, kaikki ajallaan.... Toisaalta jos tuo LA:n yli alkaa kovasti mennä, niin taatusti täälläkin tulee hyvin odottavat fiilikset uskon.

Keltakukka kyseli kestovaipoista. En ole fanaattinen kestovaippailija, koska odotan ensimmäistä, mutta kyllä olen kiinnostunut asiasta ja jollain tapaa asiaan hieman perehtynyt. Kiikkalaisella olikin hyvää tietoa myös mulle. Mutta itse olen ostanut sitä sun tätä, koska en tiedä, mikä on hyvä ja miten kestovaippailu lähtee sujumaan. Mutta Huutiksesta jotain kuorivaippoja. Sitten Huutiksesta noita kiikkalaisen mainitsemia Fuzzy Bunzeja on kolme kappaletta. Viime viikolla tilasin ulkomailta halpoja vaippoja, luin netistä, että kokemukset ovat olleet hyviä, vaikka hinta euroissa jotain max. 4 €/kpl. Samoja myynnissä Suomessa noin kympillä. Sieltä ulkomailta tilasin myös jotain imuja testiksi n. 1 €/kpl. Harsoja löytyy suht'koht runsaasti, äitini on ostanut ja tehnyt. Ja äitini on myös tehnyt froteepyyhkeistä ja bambu/hamppu/mistälie imuja. Että katotaan sitten, mitä sinne haaraan laitetaan :D. Kun nämä äitiyslomapäivät käyvät joskus hieman tylsiksi, olen saanut tuosta "vaippamaailmasta" hyvin päiviin täytettä. Tuolla ulkomaalaisessa nettikaupassa kuosejakin piisaa, niin että ihan innostuu :LOL:. Mies kysyi: "onks nää kaikki niiku vaippoja?". Joo! Mutta katsellaan nyt tuleeko nuo ulkomaanlähetykset perille... toivottavasti.

Mutta korostan, en ole tuossa kestovaippailussa mikään ekspertti, pikemminkin aloittelija, mutta jostainhan se pitää aloittaa.

Neuvolassa ei mitään erikoista. Hb oli noussut yli 140, kaikki muutkin ihan ok. Paino oli nyt tullut viikossa 800 g, aiemmilta kahdelta viikolta vain 200 g/viikko.

EtelänHetelmä & MiniA 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Supistelee ja viiltää alaosastoon, mutta ei säännöllisesti, joten kotona ollaan. Ja kyllä ton viikonlopun jälkeen vaivuin jo sellaseen "masennukseen", että eiköhän tää mene viä yliajalle!
Sairaala vieraat
Mun mielestä oli tosi ihanaa saada sairaalaan kukkia, lahjoja ja vieraita. Meillä oli perhehuone ja ensimmäinen lapsi, joten vieraita viiden päivän ajan kävi solkenaan. Musta se oli myös hyvä sen kannalta, että ne eivät sitten tulleet meille heti kotiin passattaviksi. Tokan kanssa kävinkin sit vaan kääntymässä (yht 16 tuntia) sairaalassa, joten tutut tulivat sitten meille kotiin ja sen koin kyllä pikkasen rasittavana. Toiset kyllä tajus tuoda tarjottavat itse!
Anoppi (aika ehdoton tapaus) on nyt jostain syystä saanut päähänsä, että mun pitäis ehdottomasti olla siellä sairaalassa vähintään kaksi päivää. Kuulemma levätä pitäis, mutta faktahan on, että jos perhehuonetta ei saa niin ei se "ryhmähuone" mitään lepoa ole, ja en todellakaan sinne jää jos kaikki on hyvin, eri asia sit jos mulla tai vauvalla on jotain. Silloin ollaan niin kauan kuin tarve vaatii! Varmaan olis mun "kämppiksellä" kivaa kun mä kuorsaan ja piereskelen (=apua!!) unissani!:LOL:
 
Jokohan joku yöllisistä supistelijoista on saanut vauvan syliin, jännää!! :)

Mä eilen kirjottelin että koko päivän oli kivuttomia kiristelyjä vähän väliä. No, sain mä ne illalla joksikin aikaa muuttumaan ihan napakoiksi (seksin avulla, haha) ja niihin liittyi menkkamaista jomottelua mitä ei aiemmin oo ollut, mutta sit tyssäs ja nukuin koko yön kuin tukki yhtä vessareissua lukuunottamatta. Sais kyllä mun puolesta kaveri syntyä jo, uhkailin jo miestäkin et jos kerran seksi sai eilenkin ton aikaan niin nyt sit vietetään jokainen ilta tiiviisti tuolla makkarin puolella kunnes tämä suvaitsee ulostautua :D Meillä nimittäin ilmaantui vielä tähän semmonen tilanne, et miehelle pukkais kolmen päivän työmatkaa ulkomaille ens viikon ke-pe (ja sit la meillä laskettu aika..), toivon todella et tää pikkuinen saapuis sitä ennen koska uskon että pärjään kyllä pari päivää vauvan kanssa kaksin, tai eiköhän mun äiti sit tulis meille pitämään seuraa, mutta synnyttämään en kyllä halua joutua sillä aikaa kun mies on poissa! No, nähtäväksi jää kuinka käy.

Neuvolassakin kävin tänään ja kaikki siellä kunnossa, hb aavistuksen laskenu mutta edelleen mun normaaliin tasoon nähden ihan hyvä (114). Ja kuten itsekin oon ollu tuntevinani, niin terkkakin sanoi että vauvan pää on jo tosi alhaalla ja hyvin asettunut lantioon lähtökuoppiin. Itseasiassa mieskin eilen sekstaillessa totesi että tuntuu että siellä emättimessä on jotain tiellä, et sinne ei enää mahdu yhtä hyvin ku ennen :D Sf-mittakin oli nyt laskenut reilun viikon takaisesta 32cm:stä 30,5cm:n, että kyllä siellä tosiaan jotain on tapahtunut.

Kestovaipoista onkin nyt ollu puhetta, mutta mites te joilla on jo kerttisvaipoista enemmän kokemusta, mikä merkki on paras vai onko niillä juurikaan eroa? Sairaaloissahan tuppaa kai yleensä olemaan käytössä toi Libero ja ne on mulle työn kauttakin siks tuttuja, mutta onko pidossa suuria eroja?
 
Heippa

Huhhuh, en tosiaan pysy perässä enää vauvatuneiden ja supistelijoiden kanssa, mutta onnittelut ainakin Äiti maalle, Vilperille ja BrooklynMamille! :flower::heart: Joku taisi jo ehtiä unohtua!

Täällä nukuttiin viime yönä ja olo sen mukainen, jesh! Energinen ja iloinen. Uudessa ihana kodissa on ilmennyt orava-ongelma, eli ne asustaa meidän välikatossa ja helkkari mikä ravaaminen siellä on monesti käynnissä keskellä yötä. Ihan kun tää ei muutekin olisi tarpeeksi haastavaa tää nukkuminen. Onko omakotitalossa asuvilla vinkkejä siitä, miten päästä eroon välikaton vallanneista oravista?

Mulla ei ole ollut vielä ainuttakaan kipeää supistusta! Harkkoja on välillä ja kuukautisjomotusta, mutta ei niitäkään viime päiviin yhtään.

Oliko se Hepa joku kehui Yösyöttö-romaania? Muhun upposi myös, luin melkein yhdeltä istumalta. Tarhapäivä on tilauksessa kirjastosta.

Mä ostin myös eilen jonkun vauvamanuaalin Vauvasta leikki-ikäiseksi, kun tajusin sitä vähän selailtuani, etten tiedä vauvanhoidosta oikeastaa hölkäsen pöläystä. Tai siis varmaan perusjutut joo, mutta 'miten tunnistaa erilaiset itkut' -osasto on kyllä sellaista no idea -osastoa meikäläiselle.

Kestovaipoista: mulla on kiinnostusta, mutta ei mitää hajua siitäkään. Ja ne kuuluvat yhteen niistä monista asioista, joihin en ole saaut perehdyttyä, vaikka samaan aikaan valitan äitiysloman tylsyyttä... Mun moni ystävä on kyllä sanonut, että kestiksiä on helpompi alkaa käyttää kun vauva on vähän vanhempi ja ne on sopivamman kokoisia, ihan pienillä kestovaipat kuulemma falskaavat helposti. MUn sisko sanoi myös, että kun 2kk sitten sai esikoisen, niin siinä oli ensialkuun ihan tarpeeksi hommaa muutekin kaiken uuden opettelun ja valvomisen kanssa, että hän päätti suosiolla lykätä kestikset ja niiden mukana tulevan pyykkivuoren vähän myöhemmäksi. Kuulostaa musta ihan järkevältä. Niinpä meillä on muutama paketti sekä Pamperseja että Liberoja a la newborn (2-4kg vauvoille).

Oliskohan päikkäriaika? Tää on kyllä muuttunut aika jännäksi tää palsta, kun aina on joku uusi nyytti kainalossa kun tulee kurkkimaan. Synnytyskertomukset on esikoista odottavalle erityisen kiinnostavia, lisää vaan!

T: Tuulis ja rakas 38+2 8 (kait..)
 
Ps. Imetysliivi-keskusteluun vielä, voi olla että toitotan asista jo toista kertaa, mutta mä tilasin brittiläisestiä nursingbra.co.uk nettisivustolta Bravado Silk Seamless -liivejä 2kpl, on tosi kehuttuja. Kävin kokeilemassa äitisyliivikaupassa ja tosi mukavilta tuntuivat. Bebes-kaupassa ne on 50 euroa kipale, nursingbrassa 26 puntaa eli noin 30 euroa kipale, plus punnan toimitusmaksut. Tulee kuulemma viikossa postissa. Bravado
 
helmira ja muut lähinnä tuo ajatus frendien käynnistä olikin niin, mikäli ei ole huonetoveria. Joskus kandee lukea kaikki aiheesta kirjoitetut eikä tarrautua ensimmäiseen. ;) ja onhan se mun mieskin huonetoverille vieras niin kuin minäkin, joten miten se sitten tilanteen muuttaa, jos siellä joku muu käy? :) ihan vain ajatuksena sekin. Ja vierailuaikojahan siellä nyt muutenkin pitää noudattaa. Kyllähän niitä kavereita saa kotiin kutsua, on eri asia, miten ehtivät - paras ystäväni, lapsen tuleva "kummi", lähtee samalla viikolla takaisin Saksaan ja tullee maaliskuun puolella vasta takaisin Suomeen käymään - protokolla kieltää vierailun, seems legit. Enihau, tilanteen mukaan mennään - en nyt mikään kusipää ole, osaan ja saan varmasti kysyä mahdollisilta huonetovereilta haittaako, jos siellä huoneessa vierailee sallittujen aikojen puitteissa pari muutakin kuin vain aviomies. :) että sinänsä se moralisointi on aika turhaa. :) jos se ei käy niin sitten se ei käy, ja jos taas sopii niin tuskin teillä on täällä siihen yhtään mitään sanomista.

Sori, en vaan diggaa tuollaisesta perusnegatiivisesta ja holhoavasta asenteesta, kun kaikki pitää kääntää "kun se ei vaan käy, kaikki ei halua"-linjalle. Sitä vartenhan meille on tuo kommunikoinnin mahdollisuus annettu, että voi kysyä eikä tarvi kyräillä. :)
 

Yhteistyössä