HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Taikamaailma, mä oon viikon oottanu fb-ryhmästä vastausta. Voiskohan olla lomalla kun ei oo mittään kuulunu.

Tukivyöstä: mulla oli selkä ihan loppu viime raskuden lopussa kun töissä vähän työtehtävät vaihtus ja olinkin jaloillani koko päivä. Mä ostin ihan sellasen halpis tukivyöntyyppisen masutuubin ja mulla se toimis ihan älyttömän hyvin! Se on vielä liian löysä että siitä ois hyötyä, mutta tarvittaessa myöhemmin otan sen kyllä käyttöön. Esikoisesta mulla oli anitan tukivyö, mutta se on nykyään liian iso jopa viimeisilläni ollessa.

Äitiysalkkarit ois kyllä kova sana, mieluusti sellaset mitkä jäis tonne masun alle kun tuntuu että kaikki painaa masuun.

Mansikki :hug:. Hyvää jatkoa ja plussatuulia :).

Huonoja uutisia tuntuu jotenkin olevan ihan älyttömästi. Välillä mietein et uskaltaako ollenkaan tulla tänne lueskelemaan kun aina on jotain huonoja uutisia : /. Onneks pikkuhiljaa aletaan olemaan isommilla viikoilla ja keskenmenoriskit pienenee, huh

(.) Jes, mä nukuin kellonympäri. Menin vähän ennen kasia nukkuu ja muksutkin nukkus melkeen kasiin aamulla! Nyt on paljon pirteempi olo, selkä vähän on tietty krampissa kun on tullut nukutuks niin paljon. Tää on vimppa aamu kun ollaan muksujen kanssa keskenään kun mies alottaa loman, jes. Huomenna lähetään puuhamaahan ja ens viikolla piknik-risteilylle. Muuten taidetaan vaan puuhastella kotosalla.

Selis ja wotwot 13+0 poks
 
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista, olo jo vähän helpottui kun toisetkin ovat olleet samassa tilanteessa ja ollut samanlaisia oireita ja oireettomuuksia. Olisi ihanaa kun voisi käydä yksityisellä, mutta voi hemmetti että on kallista ja tällä hetkellä ei rahatilanne anna millään periksi :/
Täytynee kai sitten odottaa että pääsee ultraan sinne äippäpolille, mut on se pitkä aika odottaa ja kun en ole vielä edes saanut aikaa sinne :( Voi hitto, että osaa olla samaan aikaan inhottava ja ihana tilanne.

MrsR
Aivan samoja ajatuksia täälläkin eli ymmärrän sinua ja sinä kaiketi minua. :)

Ei kyllä pitäisi maalata piruja seinille mutta kun ei sitä asiaa voi olla ajattelemattakaan.

Eilen sorruin ostamaan ensimmäisen vauvanvaatten, vaikka vannotin itselleni etten osta mitään ennen ensimmäistä ultraa.
Ja kotona kun kerroin miehelle ostoksestani, hänkin sanoi että älä nyt vielä ostele että tää menee vielä mönkään.
 
Heippa!

Haluaisin ilmottautua mukaan :) Toinen lapsi tulossa, viikoilla 11+3 mennään eli la 13.2. Sairaalaksi on valittu Kätilöopisto, toivottavasti päästään Haikaranpesään kuten edelliselläkin kerralla. Eilen oli np-ultra ja kaikki hyvin, pikkuinen potkiskeli ja heilui jo hurjasti :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästä aikaa!
Kävin neuvolassa ja LA siirtyi 26.2 ja kät parin viikon päästä on ultra josko se taas muuttuis :)
Te joilla on oireeton tai vähän oireellinen raskaus, niin koittakaa vaan nauttia! Asiat voisi olla toisinkin, kuten täällä :D wc-pöntöstä on tullut paras halikaveri.

Amore ja Muru 9+5

Olin laittanut maaliskuun LA kohdalle :D jos nyt ei kumminkaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka täältäkin pitkästä aikaa!

Ensiksi pahoittelut kaikille joita suru on kohdannut:hug:

Kovasti olen käynyt teidän muiden juttuja seuraamassa ja lukemassa aina kun olen pystynyt eli iltaisin sängyssä kännykällä:) Mulla todettiin jo rv6 hypermesis ja sairaalassa olen ollut jo 4 kertaa tiputuksessa. Paino on tippunut n.7kg ja nrmaalisti oksennan noin 20 krt päivässä eli ihan kaiken mitä suuhuni laitan. Primperania on kokeiltu, eikä siitä ollut mitään hyötyä. Nyt sain sitten Zofrania sairaalassa ja reseptillä kotiin Ondansetronia(sama vaikuttava lääkeaine, mutta huomattavasti halvempi) ja tuntuu kuin taivas olisi auennut!!! Huonoolo on kyllä koko ajan ja sylkeä tulee enemmän kuin laki sallisi, mutta oksentaa ei tarvitse kuin muutaman kerran päivässä!

Tsemppiä siis kaikille, jotka ovat vessan pöntöstä hyvän ystävän saaneet!:hug:

LA siirtyi varhaisultrassa 27.2.13, mutta tarkennetaan vielä sitten np-ultrassa, joka on 16.8.

Charlott ja nöttönen 9+2
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :)

Täällä on kaikki menny hyvin, ainakin oireista voisi päätellä. Pahaa oloa on ollut milloin enemmän ja milloin vähemmän. Ja rinnat ne vaan jaksaa aristaa koko ajan.

Ja pahoitteluni menetyksen kohdanneille. :heart: Niitä on liikaa. Toivotaan, että loput pysytään mukana ja poistuneille plussatuulia.

Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, itellä on ens viikolla. Jännittää nähdä pikkuinen.

Ja vielä olisi yksi kysymys: kuuluuko raskauteen jonkinlaiset ns. vatsakivut/tuntemukset, vai onko ihan normaalia, että niitä ei vielä ole ja pian rv 12?

Kiitos jo avustanne. :)

Ja hyvää kesää
 
Pipparille ihan ekana halaus ja oli mukava kuulla vielä Mansikin kuulumiset. Plussatuulia kummallekin jatkoon.

MsrR oletko ihan varma tosta äippärahasta, että se 6 kk lasketaan laskettuun aikaan? Eihän siinä viimeisen 1-2 kuukauden aikana mitään ansiotuloja ole (riippuu milloin jää äippälomalle) ellei sitten saa palkkaa. Minä ainakin ymmärsin kelan sivun esimerkeistä just päin vastoin että 6 kk siihen äippäloman alkuun. Pätkätyöläisten kannattaa muutes tutkia niitä tarkoin, nimittäin huomasin, et äippärahaa voi hakea joskus vieläkin lyhyempien jaksojen perusteella.

Minäkin jään äippälomalle Äiti maan tapaan tän vuoden puolella, ennen joulua jo, ja raha menee laskuun 6 kk:n mukaan. Onkohan siinä pakko pitää jo talviloma, vai voinko säästää sitä myöhemmälle. Ja voisinko pitää ensi kesänä vaikkapa kesälomaa (jolloin mies olisi vanhempainvapaalla ja voitais olla yhtä aikaa kotona)...

Charlott Ai kamala sinun olojasi. :hug: Olenkin tässä omien oksenteluiden lomassa aina väliin todennut, että onneksi osa ruoasta/juomasta pysyy sisällä, niin ei tippaan joudu. Toivottavasti sulla nyt tuo lääkitys pitää olon kurissa ja vaikka loppuisikin pian. Mulla on tämä ja viime viikko olleet jo selkeästi parempia, useita päiviä oksentamatta.

Mammis92 Mulla ainakin on vähentynyt ne kivut. Ei ole sellaista menkkamaista jomotusta kuin ajoittain ja repäisykään en nyt edes muista, milloin on ollut viimeksi.

(.) No meillä on tässä eletty pelonsekainen ilta/yö/aamu. Illalla hulahti vähän tuoretta verta ja aamulla vielä jatkui pienenä vuotona ruskeaa verta. Aamulla sitten soittelin polille, että mitäs tehdään ja käski tulemaan paikan päälle. Ei onneksi kauaa tarvinnut odotella päivystysaikaa. Vertahan siellä oli ja kuulemma valuu jonkin aikaa vielä, mutta syytä ei löytynyt. Sydän sykki ja sikiö liikkui tosi paljon eikä mistään muualtakaan löytynyt vuodolle syytä. No, eihän ne vuodot tavattomia ole (kuten on huomattu), mutta kyllähän ne huolestettuvat.

P-L 13+3
 
Nopeasti tulin kurkkimaan juttuja ennen lomalle karkaamista. Kohta on lähtö kentälle ja paluu noin kuukauden päästä, ihanaa :)
Vointi on ollut melko ok, mitä nyt vielä pahoinvointi välillä kiusaa. Ulkona paistaa aurinko, lento lähtee ilmeiseti ajoissa ja lähes kuukauden etelänmatka edessäpäin. Ja lapsikin voi kaikesta päätellen hyvin. Voisiko elämä paremmin hymyillä! :)

Pikku yllätys 12+5
 
pikkuyllätys: Ihanaa lomamatkaa! :)
Taikamaailma: Meillä tuo napero on aika villi tapaus, eikä seisomalauta oikein sopis :S Luultavasti kun mielin lenkille, mun olis otettava molemmat mukaan. :) Ajattelin että tuommosilla sisarusrattailla se olis kätevintä.. kunhan löytäis jotkut joissa on tarpeeksi isot pyörät ja vaunukoppa :D

Kiitos muuten siitä kestovaippa-linkistä, tuntuu edelleen monimutkaselta vaikka kyllä tuo vähän selvensi. :)
 
Piia-Liisa olen tuosta omalta kohdaltani ihan varma - näin muut paka-yrittäjät ovat mulle sanoneet, että 6kk ennen laskettua aikaa. Mutta mähän maksan muutenkin ylenpalttisen paljon enemmän tässä YEL-maksuja tuloihini nähden ja aion maksaa niitä myös äitiysloma-ajalta. :) Ja mähän jään vasta tammikuun puolella äippälomalle muutenkin.

AnniMarj ymmärrystä on, siis puolin ja toisin. :) Sekin jo monesti helpottaa, kun tietää, ettei ole yksin ajatustensa kanssa. Luotetaan vaan siihen, että kaikki on hyvin. Oireettomuus on yhtä outoa kuin oireilukin. :heart:

(.) Huonosti nukuttu yö täälläkin takana, ja tuntuu päätäkin hieman särkevän. Kohta vois välipalaa syödä ja sen jälkeen Panadolia nassuun. Lähetään viel illan päälle hakemaan isännän serkkua Jyskälästä - saan samalla sitten Mäccimättöä. :D Sitten saankin olla ihan kokonaan television herrana, kun mies sai uuden ps3-konsolin ukkosen hajottaman tilalle. Ihanaa! :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 10+5
 
Kauhea kiire enkä kerkeä nyt lukemaan (vasta illalla) mistä täällä on puhuttu tänään, mutta pitää ihan kehua tuota suomalaista terveydenhuoltoa! Kävin nimittäin tänään täällä maailmalla raskauden vuoksi lääkärin määräämät labrat ottamassa. Eli 4 pulloa verta, molemmat ulosteet jne jne... arvatkaas mitä homma maksoi, 1500 EUROA! Onneksi on vakuutus mutta ajatelkaa nyt kun suomessa ei tarvitse edes tällaisia summia nähdä itse saatika sitten maksaa ensin itse. Toinen on tietenkin nuo ultrat ja lääkäri, ihan hinnoissa on nekin :D

IhanaOmena labrasta kotiutuneena käsitaive kippeenä
 
IhanaOmena Jep, ei todellakaan käy kateeksi, järkky summa. Saa tosiaan olla onnellinen, että perusterveyden huolto pelaa, vaikka joskus joutuiskin päivystyksessä istumaan 4h niin pelaa kuitenkin.

(.) Jaaha, nytkö ne helteet palaa? Mua ei olisi kyllä viileä haitannu yhtään, eikä sadekkaan :D Oikeastaan ärsyttää pakollinen ulkoilu vain siksi, että molluska paistaa..Mun oli se verikoe tiistaina ja toi taiva vieläkin sen näkönen, että tulis piikitettyä enemmänkin! Sormukset saa vissiin siirtää hetkeksi sivuun, kun sormet turpoaa.

Mukavaa lauantaita

Äiti maa & Usko 13+0 POKS! :)
 
IhanaOmena Aikamoisia summia. Pitäis muistaa olla useammin tyytyväinen, että maksamme niin paljon veroja ja rahat käytetään ihan mukaviin juttuihin.

Äiti maa, pahoittelen, mutta minä ne helteet olen tilannu. Ja miten niin palaa? Tänä kesänä on ollut vain muutama hassu päivä lämmintä! Olen tilannut 30-asteen helteen koko elokuuksi. Minä niin rakastan lämmintä!

MsrR, ai niin sinä olit yrittäjä, jos ne sitten on vähän erilaiset. Tosin kävin kelan sivuilta vielä kurkkaamassa ja siellä sanottiin yrittäjistäkin näin: Tällöin Kela laskee työtulot 6 kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista ja kertoo ne kahdella vuosituloksi. Tuo on ihan perseestä taas, jos kela sanoo sivuillaan yhtä ja totuus on toinen. Mutta kelasta uskon mitä tahansa, niin monta kertaa olen tapellut sen kanssa naurettavista asioista.

P-L 13+4
 
Huomenta!

Loppuviikon olin niin väsynyt, että olin innoissani, kun saa nukkua pitkään...no niinpä taas nukuin :LOL: Mutt hyvät oli nekin unet, tulihan sitä kai 9 tuntia vedeltyä sikeitä kuitenkin :)

MrsR täytyy kanssa alkaa selvittelemään tuota, kun eihän mulla viime vuonna mitään tuloja ollut, kun olin vielä sillä hoitovapaalla osaksi, niin eihän mulla mitään palkkatuloja ollut :D mutta yelliä olen minimit maksellut, niin pitää sitä varmaan nostaa jonkun verran. Paljonko sinä maksat, jos saan olla utelias? Että paljonko tässä kannattaisi alkaa maksamaan...

Äitiysvaatteista yritin etsiä netistä, kun olen niin pirun huono lähtemään kaupoille, vaikka käynkin töissä siellä Tampereen ydinkeskustassa... jotenkin on vain aina kiire joko töihin tai sitten töistä pois, ei millään viitsisi jäädä shoppailemaan. Mutta jotkut tukikalsarit kyllä pitäisi hankkia, koska olen hukannut ne vanhat jo, joita ahkerasti käytin. Mutta kai sellaisia peruskalsareita saa vaikka ihan Stockalta?

Hitto tätä läppäriä, taas pyyhkäisi puolet jorinoista pois :(

Mutta huomenna siis nt-ultra klo 11.20. Jännittää jo aika lailla ja unenkin jo näin, ultrahenkilö soitti perään, että oliko sun miehes ihan kunnossa, kun se oli niin kalpea :LOL: ja että vauvalla on ehkä liian pikät kädet...? Hmmm. valmistaudunkohan henkisesti vain, jos jotain on hullusti.

Huomenna selviää siis :)

Hauskaa viikonloppua toivoo
Viivi+Tiiti 11+6
 
Mulle tuli postissa kotiDoppler, ja taisin bongata molemmat asukit... näytti navan alla lukemia 160-179, häpyluun vieressä 140-150 :heart::heart: Ei varsinaisesti kuin vilahtanut ne äänet siinä alla mutta lukemat näky aika pitkäänkin :):heart::heart:

Mun pienet:heart::heart:

T.Neiti+ mussukat 10+1
 
Piia-Liisa Mies kysyi eilen ihan samaa, miten niin palaa? :D Meinasin vaan, etten mä voisi muuten olla näin ruskea eikä hänen niskansa palanut ellei olisi ollut lämpimiäkin päiviä :D.. Okei, suonettakoon muutama kuumakin päivä, mutta sitten on syytä saada ukkosiakin! Niistä mä tykkään =)

Viivi ilmottelee sitten tietenkin heti ja välittömästu ultra uutiset :D Ja jos bongaat jonkun kivan mammavaatteita myyvän nettikaupan niin siitäkin saa infota. Mä olen edelleen pettynyt h&m:n nettivalikoimaan ja muualla tuntuu olevan älyttömän kallista. Ei millään viittis hetken lumpuista maksaa itseään kipeäksi.
 
äityisvaatteista jos ompelukone pysyy kädessä niin vinkkejä itse tehtyihin äityisvaatteisiin löytyy hurjasti kun googlettaa "diy maternity" :D mä oon jo ommellu yhden mekon ja trikoopaidan ja niille tuli yhteensä hintaa n. 13e (kankaat) :)
 
Tottahan toki heti päivittäydyn tänne kuulumiset. Olen hyvin toiveikas, koska minun 5-vuotias kotidopplerini toissapäivänä kysyi, että miksi sinun masussa on taas se sydän äiti? :heart: Eikä se ruoka maistu oikein vieläkään, painokin on hieman pudonnut (2kg) vaikkei se haitanne, koska elopainoa on muutenkin jo :D Minä tykkäisin sellaisista tyköistuvista vaatteista, vaikken mallinmittainen olekaan, vaan rehevä tyyris tyllerö :) en tunne oloani kotoisaksi teltoissa ja nyt odotankin innolla, josko uutiset olisi viimein hyviä ja voisin hyvällä omalla tunnolla pukea noita tiukempiakin paituleita päälleni :) Paidat, jotka normaalioloissa saavat makkarat näkymään, käyvät raskausaikana mitä parhaiten, koska silloin saa mun mielestä muodot näkyä ja makkarat katoaa :D Nyt siis pidetään vuorokausi peukkuja, huomenna tähän aikaan vapisen odotushuoneessa...

Sain viimein tämän läppärin kosketushiiren pois käytöstä parin tunnin taistelun tuloksena, hah voitin! Joten nyt viitsii taas raapustella tännekin, älkää hermostuko mun romaaneihini :D Onko täällä muuten ketään motoristiäitiä? Kun lääkäri sanoi viime raskaudessa, että hyvin voin ajaa pyörällä vaikka kuinka pitkään, tänä kesänä en silti uskaltanut edes kaivaa sitä esille... mietin, että jos huomenna on kaikki ok, uskaltaisinkohan ajaa sillä? Äitini serkku kun sanoi, että 60-luvulla motskarilla yritettiin tehdä abortteja :confused: Noh, eipä tuo siis mikään välttämättömyys olekaan, hyvin on kesä mennyt ilmankin. Tallikaverit vain kyselee jatkuvasti ja jouduin sinne jo parille kertomaankin, etten vaan yksinkertaisesti ole uskaltanut nyt ottaa riskejä ollenkaan.

Noniin, nyt menen mansikkamaalle, lapset lähtivät isälleen viikonlopuksi ja minä saan KAIKKI mansikat ihan omaan suuhuni. Vaikkei niitä tee mielikään, niinkuin ei oikein mitään, niin niihin pätee sama kuin muuhunkin ruokaan nykyisin: laittaa suuhun, niin alkaa maistumaan :D Apropoo, aamiaisena tumma mannapuuro tuntuu oleva se, mistä ei tule juuri ollenkaan huono olo, eikä myöskään maissimuroista. Jotka taas eivät kylläkään kuulu diabeetikon aamiaspöytään. Tai niiden ei kai pitäisi :LOL: Ehkä mulla ei oliskaan se tällä kertaa...
 
Huhhei hellettä! Ja minä töissä... plaaah :S

Pahoittelut Mansikki ja Pippari :hug: Jaksamisia molemille!

Täällä tosiaan työt alkanu niin en oo jaksanu joka päivä koneella käydä lueskelemassa teidän tarinoita. Pikaisesti lukaisin jutut, mutta en varmaan kaikkea muista kommentoida :D
Äitiysvaatteet: kävin H&M alennuksesta ostelemassa, tosin olivat kesäisiä vaatteita, mutta tuntuu niitäkin nyt trviivan, kun ei omat housut ainakaan mahdu päälle. Hinta oli edullinen siihen nähden etttei vaatteita kovin kauaa käytetä. Sitä paitsi täällä en edes tiedä muita kauppoja josta saa äippävaatteita.
Pahaolo jatkuu edelleen aamuisin pääasiassa. Onneksi työpaikalla ollaan sen verran ymmärtäväisiä, että seuraavan listan teen pelkästää iltapainotteista vuoroo, joten pahaaoloa saan potea kotona.
Repäisykipuja ja jomotuksia on nyt enemmän, lie niitä kohdun kasvukipuja :) Siellä se Mytty toivottavasti kasvaa :heart:
NT-ultra on 17.8 VASTA!! Ei jaksais enää oottaa. Meillä kaikki ultrat tekee lääkäri. Verikokeisiin meen ens viikolla kun on vapaapäivä. Pissiä pitää viiä kahdella purkilla ja sit vielä labrassa pitää pissiä purkkiin :D Joten kyllä tutkitaan :D

Heidukka ja Mytty 9+6
 
Heips ja lauantaita! Huomasin että tuonne etusivulle saa laittaa jos on jonkunlainen tunne tulevan lapasen sukupuolesta.. :)

Mulla oli ensimmäiset viikot ihan tyttöolo, mutta jostain syystä oon nyt nähny monta unta pienestä pojasta! Voikohan olla että alitajunta yrittää näin viestittää ;) Laitetaanpas siis etusivun listaan vähän sinistä väriä ja mulle että poikaolo. Saas nähdä, meillä asia selviää toivottavasti vasta helmikuussa.

Tuli vielä noista unista mieleen, että esikoista odottaessa näin ensimmäisillä viikoilla unta pienestä tytöstä joka juoksee mua vastaan kun tulen töistä. :) Piti se ainakin sillon paikkansa!

Mulla oli aamulla maha ihan tosi kipee, liekköhän ollut niitä kasvukipuja. Ei ollu ainakaan supistuksia.. semmosta kokoaikasta jomotusta tuolla alakerran läheisyydessä. Eilen doplerilla syke ainakin löytyi jo bikinirajan yläpuolelta :)

Niistä tuplista/sisarusrattaista vielä. Oon vähän katsellut näitä : Lastentarvike Baby Style Oy - Carena Double Swing 2012, Musta lisäks tuohon vaunukoppaa. Pitää tietysti joskus talvella käydä jossain koeajamassa. :eek:

POKSUTAAN 11+0 (ens pe ulta)
 
Piia-Liisa no Kela on Kela... sen kanssa saa aina tapella. Mut joo, se menee lasketun ajan mukaan - muutenhan pitäisi melkein ennakoida raskautensa, että saa työtulonsa nostettua. Phuuh. Nousi sykkeet heti, kun ajattelin Kelaa.

Viivi76 mä makselin kans minimiä, mut nyt nostin sen sit 20k - voin kertoa, et kirpasee maksaa noita eläkemaksuja. Sellainen "tili tuli, tili meni - näkikö kukaan kumpaakaan tapahtumaa"-fiilis aikalailla koko ajan. Onneksi mies tienaa hyvin, muuten sitä ois lirissä. :D

Helteet ei nyt jostain syystä mua ainakaan nappaa - mieluiten sais olla viileähköä (sellainen +20-22 max) ja tuulista. Hiostaa ihan kauheesti, erityisesti nää hulppean kokoiset tissit, jotka ei näköjään pysy yhdessäkään paidassa sisällä. :D Onneks huusholli on sisältä viilee - hirsitalon ihanuuksia. :heart:

(.) tänään ei kauheasti ole ollut mitään - paitsi nopeista liikkeistä pienet au-aut. Turvotuskaan ei ollut aamulla paha, paitsi navan alla. :) Kylmää ruokaa menee tänäänkin, lämmin ei näillä helteisillä maistu. Pitänee kaupasta hakea vielä tänään nektariineja, ne kun on kuulemma hyviä. :) Päänsärky tuntuu välillä, mutta ei onneks niin pahasti, että joutus lääkkehiä sen takia ottamaan. Jos pahenee niin sitten on otettava.

MrsR&MrR ja pikkuärrä 10+6
 
Moikka! Nyt on laskettu aika vahvistunut joten voisin liittyä tänne joukkoon myös jos sopii. Eli tiedot alla:

15.2 / Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)

Viimeisin ultra oli eilen ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kovasti pikkuinen siellä heilutteli käsiä ja jalkoja ja ensimmäiset verikokeet on nyt myös takana. Tulokset verikokeista ja seuraavat tutkimukset ja ultra ovat 6.8. Syke oli 173!

Tosiaan asumme Hollannissa ja täällä on melko erilainen käytäntö raskauden suhteen. Noin 30% synnytyksistä tapahtuu kotona, mutta me pyrimme saamaan sovittua sairaalasynnytyksen, mikä menee tietenkin sitten omaan laskuun. Täällä raskausajan hoitaa "midwife-palvelu", eli lääkärejä täällä ei nähdä ellei ole jotain vialla. Itse olen ollut näin alkuraskauden lääkärihoidossa sillä olin siellä lapsettomuushoidossa mutta seuraava tarkistus on sitten viimeinen lääkäri tapaaminen...

Olo on ollut ok raskauden ajan. Huono olo on vähentynyt tämän viikon aikana, mutta väsymys jatkuu ehkä vieläkin pahempana..

On ollut todella mukava lukea muiden kuulumisia jotka ovat noin samoilla raskausviikoilla ja kaikkien hyviä vihjeitä!

Hollannissa + pähkinä 11+1
 
Tervetuloa mukaan Hollannissa :) Yksi niistä maista joissa ihan ehdottomasti haluan joskus käydä :)

Kuinkahan hurjasti siinä on eroa, että synnytätkä suomessa vai hollannissa sairaalassa. Eihän se tääläkään ilmaista lystiä ole, mutta varmasti puhutaan eri summista kuitenkin. Täälä määräytyy lähinnä päivistä jotka osastolla vietät, mutta polikliininenkin maksaa kyllä.

Sain sen toivomani ukkosen. Yöllä jyske kävi, mutta oli kyllä onnettomaksi jäi, ei edes lapset heränneet :D Ottaispa se uusinta kierroksen päivällä. =)

Omppuf Jos meillä tarvittas tuplia niin mä varmaan myös päätyisin noihin. Mua jotenkin inhottaa ne missä lapset on päällekäin, mitäs jos se toinen rysähtää sieltä pienemmän päälle ja käyttöikäkin varmasti on lyhyempi, tuskin toinen alakerrassa viihtyy kauaa kun ei näe mitään kunnolla. Käyttökokemustahan mulla ei oo, omia päätelmiä nämä vaan :) Mutta noi carenat on ihanat kun niihin saa sen kopankin.

Heidukka Kauhee määrä pissiä! Mihin sitä noin paljon tarvitaan? :D

(.) Mun tarvis jostain nyt löytää se hyvä kangasväri, saisin koetettua, et saako noiden kuomujen värin tummennettua kun on niin kamalasti haalistunu. Eihän se käyttöön vaikuta mut olisi silti kiva. Jos menee pilalle niin saakin pitää sadesuojaa päällä aina :D

Äiti maa & Usko 13+1
 

Yhteistyössä