HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

J+
Bettis voi hyvinkin olla että pomosi haluaa tehdä kolmikantakeskustelua sairaspoissaoloista. Monessa firmassa niitä joutuu tekemään jos poissaoloja on ollut lyhyen ajan sisällä usein. Etenkin jos on sairaslomia jotka ovat lyhyitä (ei tarvita lääkärintodistusta).
Tai voi olla että haluavat kysellä jatkosta, työtehtävistä tai kysellä raskaudestas tarkemmin. Riippuu toki millainen työntekijä olet ollut ennen raskautta. Tuskin potkujen syy on raskaus. Usein takana on muuta, mutta irtisanominen saattaa tapahtuu juuri silloin kun työntekijä ilmoitta raskaudestaan. Voi olla että yrityksesä on ollut neuvotteluja irtisanomisista jo aikaisemminkin yrityksen johdossa.
Jos työ on määräaikainen niin työsopimusta ei tarvitse jatkaa, eikä raskaus siis pakota työnantajaa uusimaan sopimuksen.

Kuuntele ensin mitä pomolla on sanottavana, vasta sitten mieti oletko yhteydessä liittoon. Ja jos irtisanottaisiinkaan niin ei kukaan voi todistaa että syynä olisi raskaus. Eivät liitot lähde sellaista "riskipeliä" ajamaan eteenpäin. Karua mutta totta.

(.) perjantaina ultra. Jumankekka kun voi pelottaa se :'(
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos irtisanottaisiinkaan niin ei kukaan voi todistaa että syynä olisi raskaus. Eivät liitot lähde sellaista "riskipeliä" ajamaan eteenpäin. Karua mutta totta.
Kyllä tuossa on ihan ilmiselvää mikäli normaali vakio työntekijä irtisanotaan raskauden tultua julki että miksi on irtisanottu. Työnantajan ihan turha yrittää selittää ettei ole raskaudesta johtuvaa. Työntekijällä on todella hyvät oikeudet, itse olen sivusta seurannut juurikin oikeuden käyntiä jossa työntekijä on KOEAJALLA konkurssin vuoksi irtisanottu, ja kyseinen työntekijä on nyt 2 oikeusasteessa VOITTANUT koska oikeuden mielestä konkurssi ei ole riittävä peruste KOEAJALLA tapahtuneeseen irtisanomiseen...... on saamassa vuoden palkat (40 000e) itselleen siitä hyvästä vaikka mielestäni tuokin asia on päivänselvä (koeajalla saisi irtisanoa jopa ilman syytä? omien käsityksieni mukaan)
 
  • Tykkää
Reactions: pikku yllätys
iao
Huomenta!
Tytöt herättivät taas niin aikaisin.. |O
Tänään näyttäis tulevan aurinkoinen ilma,saa varmaan mennä rannalle pitkästä aikaa :)

Mulla loppuu loma nyt sunnuntaina ja vähän jo ahdistaa,että miten jaksan :/ Nykyisin oon niin väsynyt että pahaa tekee. Mutta toivottavasti olotila jo helpottaa ja mä teen töissä pelkkää iltavuoroa niin ehkä sekin auttaa.
SAiraslomaa oon hirveen huono ottamaan,olen ollut kerran pois koko 4vuoden aikana mutta nyt tietty vähän eri tilanne.
Bettis: Pysyt vaan tiukkana töissä :)

Tänään viikot taas poksuu 11+0 <3
Mä oon hävittänyt kaikki tyttöjen vauva jutut,ei oo vaunuja tai kaukaloa, ei yhtään mitään :/ Vaatteet myös on melkeen kaikki mennyt kiertoon :/ Mutta onneks on aikaa niitä hankkia ja tietää mihin laittaa veronpalautus rahat ;)
mites muut onko tyttöfiilistä vai poikafiilistä? Mä oon melkeen satavarma,että tyttö ois taas tulossa <3

iao ja Sintti 11+0
 
Neiti-81
Jep, näin se homma menee. Raskaana olevaa kun ei ihan heppoisin perustein irtisanota sen jälkeen, kun tiedon on työnantajalle antanut.

J+
Tiedän itse entisen luottamusmiehenä, että liitto kyllä puuttuu raskaana olevan laittomiin potkuihin melko hanakasti jos on riittävästi näyttöä. Tietty jos itse perseilee töissä eikä hoida hommiansa kunnolla niin voi olla eri juttu. Silloinkin vaatii ensin huomautuksen/varoituksen, ellei ole joku todella törkeä juttu mitä on tullut tehtyä. Mutta pelkän raskauden ja sairastelun takia ei voi ketään pistää ulos firmasta vaikka miten pomoa se kiukuttaisikin. Laissa asti lukee, että ketään ei saa syrjiä terveydellisten syiden takia.
 
Tamperelaiset hoi, jos jaksatte, niin liittykää tuonne Tampereen seudun odottajiin, joka pudonnut hieman alemmaksi. Tarkoitus olisi ehkä tapaillakin raskausaikana ja sitten vauvojen kanssa ja ainakin itse kaipailen uusia ystäviä/tuttavia, niitä kun ei täällä enää ole yhtään. Minulla poika kohta 4v ja kavereita kaipailisi hän myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja Päksyli
Äiti maa juu tiedänkin tuon, että np-ultra tehdään 10+0-13+6 välisenä aikana, mutta en millään jaksaisi odottaa tietoa, että koska itselläni on aika :D Ainakin jos oikein käsitin, niin lähettävät sen ajan postitse kun neuvolasta on laitettu tiedot eteenpäin. Niin tahtoisin taas päästä kurkkaamaan masukkia :heart:

sokerirasitukseen joudun myös minä..Kauhulla sitä odotan. Mutta sen pitäisi olla vasta puolen välin jälkeen. Nyt jos näihin kuvotuksiin joutuisi sen juomaan, niin varmasti laatta lentäisi!

Raskausvitamiineistamulla on käytössä Minisun mama (ainiin pitääkin muistaa ottaa se :)) ja kalsium. Vissiin se omega pitäisi vielä hankkia, kun tuppaa toi kalan syöminen jäädä vähän vähille. Tosin meillä ainakin margariinissä on noita omega rasvoja.

Nyt pitää alkaa kiiruhtaa töihin. Pitää mennä kaupan kautta ostamaan jotain mitä napostella pitkin päivää...muuten pääsee pahaolo yllättämään!

Bumble ja masukki 8+4
 
Siitä fb ryhmästä vielä, se nikki oli taikatinjami mutta huonosti etsien en löytänyt häntä. Kesäkuun ketjussa vissiin asiasta mainitsi, mutta emmie löytäny. Jokuhan toki vois uudenkin ryhmän perustaa, niin ei tarvisi sählätä =) Tai siis, muut mitää sählää, mie vaan.

iao:Sama vika, vaatteita mulla on vaikka ja kuinka paljon, mutta kaukalon myin, sitterin myin, itkuhälytin on rikki..Onneks niitä on aikaa hankkia.

Bumble: Tääläpäin saa ajan varata ultriin itse. Toivottavasti saat pian postia :)


(.) Jaaha, mahdoinko saada kesäflunssan myös :/ Maanantaina kun oli se ultra ja lapset mun äidille vietiin, niin nehän oli siellä kauheessa räkätaudissa kaikki, kukaan ei viittiny ilmottaa mulle..:kieh: Hitsiläinen..
Täälä on muutamana päivänä tuntunu ihan pieniä pieniä hipaisuja, olisko se "Usko" jo :heart:

Äiti maa & Usko 11+5
 
Bettis Jos kuulut liittoon, niin ota sinne jo nyt yhteyttä ja kerro tilanteesta. Tai jos työpaikallasi on luottamusmiestä, niin häneen yhteys. Selustansa kannattaa suojata mahdollisimman hyvin, koska voit olla hyvinkin irtisanomisvaarassa. Kaikki työnantajat eivät välitä laista ja toisaalta jos sut irtisanotaan raskauden takia, niin automaattisesti olet oikeutettu 2v. palkkaan. Siitä vaan joutuu useimmiten oikeuteen menemään. Mutta hyvät korvaukset siitä saa.
J+ kanssa olen erilinjoilla kyllä. Ensinnäksin sinun ei tarvitse keskustella terveydestäsi pomosi kanssa vaan hänen tulee pyytää työterveyslääkäriltä selvitystä terveydentilastasi mikäli siltä tuntuu (tämä asia on kanssa monelle epäselvä). Sinuna kyllä ottaisin yhteyttä heti liittoon, sieltä saat apua ja neuvoja sekä sinne etukäteen yhteydenotto ja ongelmasta kertominen on lisätodiste sinun puoleltasi, jos sinut irtisanotaan. Mikäli et kuulu liitoon ota yhteyttä työsuojeluun ja pyydä heitä kirjaamaan asia ylös. Työsuojeluhallinto Toisekseen se mitä tapahtuu sinun työsopimuksen päättymisen jälkeen kertoo myös siitä onko sinut irtisanottu raskauden takia vai ei. Eli jos töitäsi palkataan tekemään joku toinen on se selvä todiste siitä miksi sinut on irtisanottu/ sopimustasi ei jatketa. Oikeuskäytännön mukaan raskauden katsotaan aina olevan syy irtisanomiseen/ työsopimuksen jatkamattomuuteen ellei työantaja pysty todistamaan muuta (todistustaakka on työnantajalla, ei sinulla).
Jos jos et liittoon satu kuulumaan, niin voisi olla hyvä päivä liittyä vaikka netissä.

Vitamiineista Multitabsin raskausvitamiinit ja kalanmaksaöljytabut käytössä (ihan normi, ei raskausajan. Otan niitä silloin tällöin).

Maarit* ja Hattivatti 10+3
 
Bettis Siis eikö sulla ole 8 tunnin työpäivän aikana normaaleja ruokatuntia ja kahvitaukoja vai etkö vaan saa alas mitään? Keskusteluja poissaoloista voidaan tietenkin käydä esimiesten kanssa, meilläkin "joutuu" sellaiseen, jos on tietty määrä sairauspoissaoloja (meillä pitää kylläkin olla jo ensimmäisestä päivästä lähtien saikkupaperi hoitajalta tai lääkäriltä). Mutta luottari on muistuttanut siitä, että omat sairausasiat ja kotiasiat eivät töihin kuulu, jos niitä ei halua kertoa. Toki voidaan pohtia työn kannalta, mitä voisi tehdä, että jaksaisi olla (esim vaihtaa tehtäviä jne). Kannattaa varmaan hakea aina saikkupaperi joka tapauksessa, niin silloin työnantajalla ei ole nokan koputtamista, kun sairausloman tarpeen on ammattilainen todennut. (Tiedän, että on sellaisenkin ala, joissa lääkäri toteaa tarpeen, mutta työnantaja myöntää sairausloman, mutta ehkä et työskentele sillä alalla. :D)

Voi kamala teitä sokerirasituspelottelijoita. :p Onneksi mulla on vasta siellä puolivälin jälkeen, jos olisi pahoinvointi helpottanut. Nyt jos pitäis jotain kuvottavaa litkua juoda, niin uloshan se tulisi. Mulla ei muuta riskitekijää ole kuin oma paino. :(

(.) Meillä oli tänään ultra. Hassua sanoa sitä np- tai nt-ultraksi, kun eihän me osallistuttu niihin kromosomiseuloihin eikä myöskään niskapoimua mitattu. Silmämääräisesti niskapoimusta kätilö totesi, että normaali tai pikemminkin hyvin ohut on. Sikiö oli isompi kuin inssin päivän mukaan ja edellisen ultran mukaan laskettu aika siirtyi useamman päivän eli la 29.1. Aion kyllä roikkua täällä, jos vaan sopii!

Sikiön koon mukaanhan sitä mennään, mutta kyllähän minä tiedän, että ei se aiemmin ole voinut alkuaan saada, kun ei ole simppoja ollut elimistössä. Ellei siellä ole ollut joku hirmu, joka on elänyt yli kymmenen päivää. :LOL: Eikä ne minun munasolunikaan kypsiä olleet silloin, kun noiden viikkojen mukaan olisi alkunsa saanut. On vaan sitten kovasti kasvanut. Sukupuolen kertoo kuulemma seuraavalla kerralla. Näytti sukupuolielinten kohtaa ja sanoi, että tuosta sen voisi nyt analysoida, jos osaisi. En tiennytkään, että näillä viikoilla tytön värkit ovat ISOMMAT kuin pojan. Viidet varpaat ja viidet sormet löytyi, hirveesti huitoi ensin ja sitten nukahti. Mies oli kyllä onnellisen näköinen kuvaa tuijottaessaan. =)

Rakenneultra sitten kahden kuukauden päästä 13.9.


Niiiiin onnellinen P-L, nyt siis yhtäkkiä 12+2
 
Piia-Liisa: Voi ihanaa :heart: Onnea, onnea, onnea!! :D Ja todellakin sopii, ei saa pinkkaa vaihtaa :)
Meidän ultra kuvissa näkyy kanssa jalkovälissä ihan selkeä pitkula, mutta se tosiaan voi tässä vaiheessa olla vielä kumpi vaan :)

Aika monella näemmä on huono kokemus sokerirasituksesta, mulla oli kyllä ihan positiivinen kokemus. Ihan mielelläni menen sinne istuskelemaan, jos tarvii.

:kieh: Meille kun asennettiin nyt se maalämpö, niin mies on nyt ihan sähköshokissa :LOL: koko ajan vahtii, että putoaa se käyttömäärä, minä kilttinä vaimona ajattelin, et okei en käytä kuivausrumpua koko kesänä. Ihan omien allergioideni takia olen käyttänyt ja suoraan sanottuna veetuttaa kun puhtaissa pyykeissä on linnunshittia.. Arvatkaa kuus kertaa pistikö mua nyt joku hemmetin pöppiäinen kämmeneen :kieh: En tiä mikä se oli kun oli pyykkipoikaan ittsenä tunkenu eikä vissiin onnistunu pistoyrityksessään kunnolla.. Mutta silti :kieh: ja 2 koneellista olis vielä lakana pyykkiä laitettava... GRRRRRRRRRRRR..
 
BETTIS! Olen itse kärsinyt reilun kuukauden pahasta pahoinvoinnista. Ekana oli pari viikkoa kovaa huimausta ja oksentelua. Sitten jatkui jatkuvana pahoinvointina, päänsärkyä, oksentelua ym. Eli lähes kuukausi mennyt sohvalla. Olen alkanut syödä vähän tunnin välein, lisäsin ruokailuihin appelsiintuoremehun, napsinut välillä salmiakkia(alhainen verenpaine) mutta se mikä tuntuu nyt helpottavan ihme ja kumma, on B-vitamiini. Siinä täytyy olla B-6:tta. Luin tästä naistenklinikan sivuilla ja tosiaan se auttanut vaikka skeptinen olinkin. Eli nyt sen ansioista olen pystynyt jo pari päivää urheilla taas jne. Itselläni se on poreena. Kokeile ihmeessä!

Vatsa kasvaa ja viikon päästä ultra. Innolla odotan sukupuolen selviämistä. Minulla ei mitään huolta lapsen terveydestä, ihan on luottavainen olo.

Rv 10+2

(Sain muuten aiemmassa raskaudessani ruokamyrkytyksen jonka takia olin meilahdessa ja pois pääsyn jälkeen kävin siellä vielä päivittäin ottamassa tulehdusarvot ym. Olin erittäin sairas muutaman viikon ja laihduin kovasti. Äitipolilla oltiin vihaisia laihtumisesta, jännä juttu vaikka ihan oikea sairaus oli käyty läpi. Lapsi oli kuitenkin terve ja muutenkin kaikki meni hyvin)
 
Hellurei,

hirveästi oli asioita, joita olin ajatellut kommenteerata, mutta yhtäkkiä en meinaa muistaa ensimmäistäkään :LOL: Sanoja tuntuu hukkuvan koko ajan jonnekin myös... noh, ehkä lapsonen siis tarvitsee aivoistani sitä rasvaa, vaikka olen kyllä kalaa syönyt lähes ahneudella varmaan neljästi viikossa :D Kun se tuntuu olevan ainoa pizzan lisäksi, mitä voi kuvitella syövänsä. Menin sanomaan naapurin kuullen, että tekis mieli vain pizzaa ja kebabia, niin se sai sellaisen kuvan, että mässytä joka päivä jotain sellaista. Enkä edes älynnyt oikaista asiaa ja nyt hän pitää mulle saarnoja, kuinka pitää syödä terveellisemmin... minulle, joka syön siis oikeasti todella terveellisen diabetesruokavalion mukaisesti, jos nyt kerran kahdessa viikossa syön jonkun pizzan, niin eikai siihen kupsahda?

Onneksi sokerirasitus on jo 6.8. niin pääsee siitä piinasta, vaikka ihan mielelläni siis sinne menen, mutta ne tulokset vähän pelottaa, taas. Pelkääjille ja pohtijoille voin kertoa, että ensinnäkin, koetta ei voi huijata. Minulle aikanaan sanottiin, että älä syö sitä ja tätä illalla, niin ei nouse arvot. Totuus on kuitenkin, että vaikka söisit tai et terveellisesti, jos on taipumus diabetekseen, ne arvot kyllä nousevat :( ja eihän se koe kiusaksi ole vaan ihmisen ja vauvan omaksi parhaaksi. Meillä ainakin neljä vuotta sitten oli vielä sitä limpparinoloista litkua, oli helppo juoda siihen järkyttävään nälkään... Viimeksi oli se diabetes ja olin pelkällä ruokavaliolla, joka oli niin tiukka, että diabeteshoitaja oli tyytyväinen, mutta omalääkäri oli aivan kauhuissaan, koska koko raskauden aikana tuli vain 5 kg painoa ja hän käski syödä jotain. Mutta mulla oli niin huono olo söinpä mitä tahansa, että en kyennyt syömään oikein paljon mitään. Ja arvot nousi vaikka söin pelkkiä porkkanoita :(

Taidan kuulkaa ottaa tirsat ennen töihinlähtöä, väsyttää niin pirusti! Eilen kokeilin, josko söisin vitskut vasta illalla ja sepä taisi auttaa, oli sitten lähes hyväkin olo päivällä ja tänäänkin on mennyt väsymystä lukuunottamatta aika hyvin. Lauantaina olisi ne kaverin häät, ja mulle ei mahdu yksikään omistamani mekko päälle :( En kyllä viitsisi mennä mitään telttaa ostelemaan... täytyy ehkä nähdä vaikka unessa ratkaisu asiaan :D Viime yönä oli muuten jo toinen kerta, kun näin unta, että tunsin sydämensykkeen kämmenellä vatsan päältä :D

Niin ja Onnea piti toivotella naimisiinmenneille :heart: Ollaan samassa venheessä ;) Ihana paatti on tämä :)

Ihanan aurinkoista kesäsäätä (hetkellisesti veikkaan :D )

toivoo Viivi+Tiiti 10+4
 
Mulla on jokasesta päivästä saikkulappu lääkärilta, eikä mitään parin päivän, vaan esim tämä viikko on yhdessä.. Ja aiemmat yhdessä. Eli Ei ole siitä kiinni. Ja mun työsopparissa on sillanen juttu, että mua ei saa irtisanoa 2014 tammikuuhun asti yksipuolisesti, paitsi vakavassa tapauksessa. Mikähän se "vakava tapaus" sitten on? Liittoon en kuulu, mutta nyt menen täyttämään hakemuksen!

Mitäköhän muuta mun piti kertoa vielä.. Niin aiempia sairaslomia lähes vuoden sisällä ei ole ollut kuin pari, kun olen töistä joutunut kuumeisena lähtemään, eli ei silloinkaan olisi ollut etteikö siellä olisi huomattu että oikeasti olen kipeä.

Ja kun viime perjantaina yritin mennä töihin, että katson kuinka homma sujuu, oksensin melkein alkuunsa ja sen jälkeen menin tekemään taakse hommia, josta on helpomi juosta vessaan tarpeen tullen, no tottakai tämä esimies joka asiasta tietää tulee patistamaan minut kaikkien edessä; "Mene nyt tonne eteen kun siellä on sun paikka!" Eli TODELLA törkeesti, en sitte siinä viitsinyt huutaa että täällä on muitakin jotka voi mennä sinne, mutta näitä pidempi aikaisia se ei kiinnosta, koska he eivät jaksa enää olla asiakaspuolella.. Eli turha toivo siitäkin, että saisin muita tehtäviä.
Niin ja työpäivän tauoista, on ne kyllä, mutta mikään ei mene alas. Yhdellä appelsiinillä yritän koko päivän pärjätä.. Se on ainoa joka pysyy sisällä ja vain siis yksi, toinen sitten ei pysykkään enään.

Lääkärissä maanantaina sanoinkin, että on outoa kun on paljon pahoinvointia, mutta miten silti voi olla onnellinen :D

Mutta ihanaa kuulla, että muutkin on saikulla, etten vaan minä :) Hitto, että otan kyllä tiukan linjan sen äijän kanssa maanantaina, mua ei pompotella!!
 
Bettis Aika hyvältä tuo sun työsopimuksesi kuulostaa, kun on tollainen erillinen täsmennys. Tuo on hirmu huono juttu, että et saa syötyä. Se tietty vielä lisää pahaa oloa. Mulle hoitaja sanoi, että jos menee siihen, että ei ruoka mene alas, niin sitten on ruvettava syömään herkkuja, että saa edes vähän energiaa. Varmaan on sanottu sullekin jo monta kertaa, että muista ainakin juoda ja jos ei kerta ruoka maistu/pysy sisällä, niin juo mehuja (tai maitoa, mikä nyt menis), niin saat energiaa. Parempi ottaa vaikka desi kerrallaan ja vähän väliä, niin pysyy paremmin sisällä. Tsemppiä!

P-L
 
Heippa mammat,

Listaa taas päivitetty! Kurkatkaapa omalta osaltanne että on kunnossa!

FB ryhmään pääsee mukaa kun laittaa Taru Ruottiselle kaveripyynnön ja ilmoittaa et haluaa ryhmään! Tervetuloa! Sielä on mukavasti jo porukkaa juttelemassa!

Täällä taas poksutaan eli kahdestoista raskausviikko starttaa -jaiks

LOVE 11+0
 
Huoh, on se käsittämätöntä mikä kiukkupussi minusta on tullut. Ei meinaa enää itsekkään jaksaa itseään. :kieh:

Tänään sain kilpirauhasarvojen tulokset ja lääkärin konsultaation lääkitykseen. Minullahan on se tilanne, että minulla ei ole ollenkaan kilpirauhasia kun niistä vuosi sitten löydettiin kasvain josta ei saatu selvyyttä onko se hyvä- vai huonolaatuinen, joten koko kilpirauhanen leikattiin pois. Vuosi tässä on säädetty näiden arvojen kanssa ja nyt tämä raskaus vielä vähän sekoitti pakkaa.. Nyt oli arvot TSH 11,93 (0,4-4,5) ja T4V 14 (10,2-21) joten oli TSH pikkasen liian korkealla. Lääkäri tuumasi, että nostaa annostus 0,150mg/pvä joka päivä. Tähän mennessä olen syönyt 0,125mg (Ma-Pe) ja 0,150mg (La-Su).

Mietin tuossa vain, että voihan se olla että tuo kiukuttaminen johtuu myös noista vääristä arvoista.. toivottavasti nyt hieman helpottaa kun alkaa syömään isompaa annosta.

Käytiin eilen katsomassa se elokuva "Mitä odottaa kun odotat" ja suosittelen kyllä, oli hauska ja käsitteli kyllä aika monelta kantilta tätä raskauden aikaa. :D

Selma_ ja sintti 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :)

Ultraonnittelut kaikille, jotka jo nt-ultrassa ovat käyneet. Ihanaa!

Isovanhemmista sen verran, että meillä on yksi läheinen isovanhempi, yksi poisnukkunut ja kaksi, jotka eivät juurikaan ole tekemisissä. Surullista, mutta näillä mennään.

Olotilasta, edelleen närästää, etoo, väsyttää ja palelee/hikoiluttaa, mutta ehkä himpun vähemmän kuin ennen. Väsymys on ehkä pahinta: lasten kanssa en jaksa ollenkaan niin kuin haluaisin.

Olipa hienoa kuultavaa, että Amerikassa (oliko se siellä, muisti on olematon tällä hetkellä?) saa koko perhe tulla mukaan ultraan. Tosi tylsää Suomessa, vaikeaa saada lapsille hoitaja ja toisaalta olisi hieno tapa kertoa vanhemmille lapsille vauvasta. Tosin jos kaikki ei olekaan kunnossa, on tilanne vähän ikävä.

ON: eka neuvola takana: pissikoe, punnitus, pituus, verenpaine ja jutustelua. Tärkein anti saada se lähete parin viikon päähän nt-ultraan ja veriseulaan. Sokerirasitukseen menen jo parin viikon päästä (12 tasan) ja uudelleen muistaakseni 24 hujakoilla. Toivotaan hyviä lukemia.

Lomalainen kuittaa. Ei paljon tule koneella istuttua eikä puhelimella jaksa naputella. Paluu arkeen on hyvin pian edessä: kahden vuoden kotona olo loppuu, koko poppoo päiväkotiin tutustumaan ja itse töihin, kääk. Toivottavasti nämä olot vähän paranevat sihiksi.
 
9+0 POKSISTA!
Aamulla käyty seulontaverikokeessa ja samalla siinä kaikki muutkin mahdottomat ja mahdolliset veriarvot. Ihan jännää, kun en tiedä edes omaa veriryhmääni, niin tuleepahan sekin sitten selville :D Kilpparikokeet otettiin myös, omasta pyynnöstäni. Tahdon arvot tarkistaa, kun on ollu tätä ihme hiustenlähtöä ja ihottumaa ja kynsien liuskoittumista sekä lihomista pelkästä ruuan ajattelusta...

Närästäny
on täälläkin ihan riittävästi... Eilen hain megapakkauksen rennietä, kun samariini ei enää mene alas :X
Apteekkari sanoi että silloin tällöin voi satunnaisesti ottaa myös pepcid duon, jos rennie ei auta, mutta niitä ei suositella enemmälti käytettäväksi...

mieliteot/inhokit mieliteot vaihtelee päivittäin, jos edellisenä päivänä teki mieli yhtä, saattoi se seuraavana päivänä yökättää.. Kahvin ja tupakan haju on kyllä aika hyi.. Vaikka itse käytin molempia reippaanlaisesti ennen raskautta..
 
8+0 Poks! Poks!

Mahakivut ovat olleet jo hyvän tovin poissa, en sitten tosiaan tiedä mitä olivat. Rankemman päivän päätteeksi kyllä huomaa, että juilii alavatsaa, mutta ei sillä tavoin.

Oireet ovat aika vähäisiä; vessassa saa ravata vähän väliä, lämmin ruoka etoo (joten annokset ovat aika vähäisiä), joinain päivinä väsyttää huomattavasti enemmän. Mielitekoja tai inhokkeja ei ole, kuten ei juurikaan esikoisestakaan ollut.

Dopplerilla ei vielä syke kuulu, meillä siis tuo halpismalli käytössä
 
Tuon perusmallin saa Raskauskeijusta, mulla on sieltä se B doppler näytöllisenä. Tilasin ultraäänigeelin mukaan niin sykkeet kuului jo alle rv 9, tosin mulla on useampi raskaus joten oli helppo jo tunnistaa syke ja löytää myös.

LOVE 11+0
 
minä vaan -84 on tuo traaginen keskenmeno noin myöhään, mutta uskotaan ettei noin huonoa tuuria voi olla kahdesti. Kun selkeää syytäkään ei löytynyt, niin ehkä se oli vain onnettomien sattumien summa. Toivotaan nyt kovasti kaikille odottajille vauvoja kotiin asti syliteltäviksi:heart: Itse en ole varmaan koskaan odottanut talvea näin paljon (jos ollenkaan) :D

Pilkku_ 12+0
 
Pilkku_ uskon todellakin, ettei niin huonosti voi mitenkään käydä kahesti, peräkkäin ainakaa!!! Enkä minä enää oikeestaan ees halua koko asiaa murehtia, kun uus pienokainen on tulossa, niin haluan nauttia hänestä kaikin puolin niin paljon, ku suinkin voin. Tottakai välillä mietin kaihoisin ajatuksin koettua menetystä, mutta eipä sille enää mitään voi ja nyt mennään kovaa vauhtia eteenpäin ja kohti uutta parempaa tulevaisuutta. Kyllä minulla on aika luottavainen olo tämän raskauden suhteen, tiesin nimittäin jo heti hedelmöittymisen-kiinnittymisen aikoihin olevani raskaana, vuodosta. Heti siis olin varma raskaudestani ja niin oli mieskin, kun kyselin sitten pari päivä kuukautisten pois jäännistä, että pitäisköhän se testi tehä, niin sanoi varmana vaan, ettei tarvii, kyllä sinä paksuna oot. No tietysti neuvolakäyntiä varten se testi piti sitten lopulta tehä, ni tarvinnu siellä käyä testissä.

Ihanaa, ku toiset on jo päässy käymään np-ultrassa ja on saaneet hyviä uutisia, ONNEA:flower:

(.) On tämä kyllä, oon nyt toista viikkoo kesälomalla ja päivät menee siihen, että nousen aamulla viiden-puolkuuden maissa, kun mies lähtee töihin, toisinaan valvon sit parisen tuntia ennenku meen takasi nukkumaan, mut yleensä meen jatkamaan unia vielä miehen lähdettyä ja revin väkisin itteni sängystä ylös n. klo 9-11 maissa. Sit tietysti syön ensimmäisenä aamupuuron ja istuskelen tietokoneella kunnes on taas nälkä ja syön taas jotain, mitä jääkaapista sattuu löytymään, yleensä paha olo iskee tuon toisen syönnin jälkeen lähes välittömästi ja jatkuu sit aikalailla iltaan asti, saattaa kyllä välillä vähän helpottaa, mut vaan hetkellisesti. Oksentanu en oo, kun yhen kerran, kun erehyin pesemään hampaat aamulla ennen aamupalan syöntiä, paha virhe. En tykkää oksentamisesta en sitte yhtään! Vaikka mulla on miten paha olo, niin mielummin nieleskelen ja piättelen sen oksennuksen tuloa, kun oksennan :x Lenkkeily onneks auttaa tuohon huonoon oloon, mutta eipä sekään kovin pitkäaikasesti. Päivät menee siis lähinnä pahaa oloa pitäen, tunnin-kahen välein jotain syöden, vessassa rampaten ja välillä torkkuen. Se siitä "siivoon koko talon hirmu hyvin ja jynssään ihan joka kohan"- kesälomasta. No ehkäpä sit syssymmällä...

Täällä taitaa olla ihan jonkun verran porukkaa siirtymässä tuonne FB:n puolelle kirjottelemaan, ite en sitä käytä ollenkaan, niin toivon todella, että täälläkin käy vielä porukkaa eikä ihan kaikki sentään katoa sinne.

Minä vaan -84 + juniori 11+5
 
Jälleen kerran sateista päivää helmimasut :)

Täällä pahanolon kourissa elellään taasen :x eilen oli helpompi päivä, sai jopa jotain aikaiseksi... alkaa lomakin vedellä viimeisiään, saas nähdä onko ens viikolla töihin lähtijäks... Huomenna olis juhlimista tiedossa mökillä, koko suvun voimin... huhuhuh :D Tänään ei juttu irtoo, taidan lähtee sohvan nurkkaan peiton alle potemaan oloja...

Heidukka ja Mytty 8+4
 

Yhteistyössä