HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

ulB
Uusia vissiin taas tullut, tervetuloa! ja Np-ultrista onnet kaikille :)

Mieliteot ja inhokit: Aikalailla vaihtelee, mutta kyllä toi lämminruoka tuppaa tökkimään, ellei kyseessä oo roskaruoka. Hedelmät, mansikat, kylmät ruoat ja mehut/vesi JÄILLÄ on must. Tuntuu, että kohta ei oo oikeen mitään jäljellä mitä voisin syödä.. raskasta.

Dopplerilla sain 8+6 ja eilen kunnolla viimein sydänäänet kuuluviin, selkee nopearytminen jumputus ja syke pyöri siinä 160bpm. :heart:
Mulla on Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd tuollainen, löysin huutiksesta ja hyvin toiminut. Uä-geeliä ei ole, mutta apobase sekä liukkari on toiminut hyvin, liukkari hieman paremmin. Jostakin netistä luin ton vinkin ja onneks en ollu heittäny sitä roskiin :D

(.) Heti kun luulee, että helpottaa niin morjes. Yks ilta olin kotimatkalla puskassa yrjöllä ja tänään tossa ruoan jälkeen JUOKSIN vessaan.. 9+0 poksu eilen, koska tää helpottaa!!! :<
Sain sentään imuroitua, niin ei oo IHAN niin maailman-paskin-ihminen-olo kuin toissapäivänä, olin ihan maani myynyt ja valmis luovuttaan. Oi energinen keskiraskaus, missä viivyt!

ulB & helmis 9+1
 
Viimeksi muokattu:
J+
(.) sellainen tunne on ettei kaikki ole hyvin, iski yöllä todella rajuna. Rinnat edelleen arat, pissaaminen tasoittunut (ei tarvi herätä yöllä pissalle) ja selkä särkee aivan jumalttomasti. Olen nähnyt lähestulkoot saman kissajahtaus, menetys ja tappo unen jo toistamiseen. Yritän siis saada itselleni pienen kissanpennun pois isojen villikissojen kynsistä ja kun saavun perille pikkunen maukuu jo verisenä :'(
Miehenikin hieman suuttui aamulla kun kerroin tuntemuksista, voi toki olla pelostakin johtuvaa.

Dopplerilla ei kuulu oikein muuta enää kun outoa kurinaa ja hiljainen viuh viuh ääni. Ja huominen ultrakin pelottaa..

11+4
 
Jospa sitä nyt vihdoin uskaltais uskoa että tää on totta :) Oon ollu jotenkin tosi epäuskoinen tän raskauden suhteen ku niin monelle tuntuu käyvän huonosti ja sit ku mun oireet on ollu melkosen lieviä verrattuna siihen mitä täälläkin monella on.. Mutta tänään kävin vihdoin ekan kerran ultrassa neuvolalääkärillä ja siellähän se pikkuinen sydän sykki <3 Viikkoja olis kuukautisten mukaan 9+5 ja nyt alkio vastas viikkoja 9+0, että saa nähdä muuttuuko laskettu aika sit nt-ultrassa vajaan kolmen viikon päästä. Mutta nyt on todella huojentunut ja onnellinen olo :) Lähetin isälleni ultran jälkeen viestin, missä kutsuin häntä vaariksi ja kerroin sykkeestä. Oli kuulemma ollu just kaupan pihassa ja oli joutunu pari minuuttia istumaan autossa ja kuivaamaan silmiä ennen ku lähti ajamaan :D

J+, toivottavasti kaikki olis kunnossa huomisessa ultrassa! Tähän ketjuun ei kyllä tarvittais enää yhtään huonoja uutisia :(
 
Voi että noita huonoja oloja. Tsemppiä kaikille posliininhalailijoille ja etojille. :hug: Mulla on nyt helpottanut, päivittäin olen vielä oksentanut, mutta saatan tunneiksi unohdaa huonon olon. Kyllä se teilläkin pian helpottaa!

Minä kävin ostamassa tänään mammavaatteita. Olen vähän lihava ja nyt vielä ollut turvoksissa, niin töissä olen näyttänyt aivan kauhealta, kun oon pitänyt roikkuvia vaatteita (niitä harvoja, jotka menevät päälle ja tuntuvat mukavalta), että vähän peittäisi vatsaa. No, nämä äitiyshousut jalassa ei jää kyllä epäselväksi, että paksunahan tässä ollaan. Saa nähdä kuinka moni huomaa huomenna töissä.

J+ Isot tsempit sulle! Mullakin pelot ovat ilmaantuneet juuri ennen ultraa. Jospa olisi vain jännittämistä!

P-L, jolla olisi pitkästä aikaa vähän virtaa tehdä jotain, mutta ei oikein osaa tarttua mihinkään...
 
Heippa helmikuun odottajat!

Täällä yksi "salamatkustaja" (pahoitteluni!), joka on kyllä ahkeran tunnollisesti lueskellut juttujanne lähes alusta alkaen, mutta arkailen omia kirjoituksia julkisille foorumeille :/ Siispä kävin perustamassa suljetun ryhmän "Helmimasut 2013" vauva.fi ryhmiin. Täällä kaksplussassa sellainen ei kai ole mahdollistakaan? Se on siis muuten samalla periaatteella toimiva kuin tällainen avoin ryhmä, mutta kuka tahansa ei näe kirjoituksia vaan jokainen ryhmään haluava hyväksytään sitten erikseen ryhmään jolloin pääsee mukaan keskustelemaan :) Mielestäni kiva varsinkin siinä vaiheessa kun keskustelut alkaa olla jo henkilökohtaisempia raskausviikkojen edetessä. Sinne saa myös listat esim sukupuoliveikkauksista, mielihaluista, inhokeista yms..riittäisköhän mainospuhe :D
Kaikille muille kuukausille näytti jo sellaiset olevan paitsi meidän masuille, joten ei auttanut kun ottaa itse härkää sarvista! ;) toivon sinne paljon höpöttäjiä seurakseni ja täytyy sanoa että täällä ainakin on aivan huippua porukkaa :) Facebookia vierastan tällaisissa yhteyksissä, joten sinne en halunnut liittyä jutustelemaan. Toivottavasti ymmärrätte ja saisin seuraa suljetulle :D

minihelmi
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys sekä uusille ja "vanhoille"!

Paljon on taas tekstiä tullu eikä oikein tiedä, mistä aloittais... Hmm...
No, ainakin alkuun onnea ihanista ultrakuulumisista asianosaisille. :)

Sokerirasitus on jo kertaalleen läpikäyty pari vuotta sitten, mutta onneksi parhain mahdollisin arvosanoin. Itselläni myös ainoa riski tuo oma paino, suvussa kyllä diabetesta, isälläni nuoruustyypin. Terkkarin mukaan tämä ei periydy niin kuin aikuistyyppi tekee. Onneksi niin. Ankea kokemus se on, mutta omaa parasta siinä haetaan. :)

Suurimmat mielihalut tällä hetkellä on kaikki kirpeä. Ihan kaikki. Söin tänään päivällä suurella riemulla irtiksiä, kun kaupasta löytyi kaikkea kirpeää. :D Kiivitkin vois toimia... pitää huomenna ettiä niitäkin kaupasta, samalla kun haen juustokakkutarpeet. :) Joku mainitsi Batteryn - täällä ilmoittautuu yksi addikti. Nyt tosin ollut juomatta kaikkia mahdollisia energiajuomia siitä ekasta plussasta asti... Joutunen kysymään neuvolasta, uskaltaako sitä edes puolikasta tölkkiä päivässä juoda, kun ei muuta kofeiinipitoista käytä. Nyt olen hätääni juonut kahvia, vaikka se haju etoo... Mutta ei muuten meinaa pysyä hereillä. Mur.

Piia-Liisa minäkin eilen käväisin Jyskälässä ostamassa mammavaatteita, kun samoin oon kyllästyny pitämään niitä ainaisia collegehousuja jalassa tai sitä yhtä ainoaa tunikaa, joka peittää tuon alavatsan turvotuksen. Ja tänään tuli viel H&M:n pakettikin, sieltä löytyi muutamat mammaleggarit ja pari toppia. Ihanaa, ei enää kollareita. :D

Facebookista siellähän minäkin melkein koko ajan, mutta ajattelin odotella sinne ultraan asti ennen kuin uskallan edes siihen salaiseen ryhmään itseni liittää... Kun ei ole vallan tavatonta se, että FB vähän mokailee - sain itse vahingossa tietää FB:n mokan takia serkkuni raskaudesta liian aikaisin... Joten olen siis varovainen kunnes tietää paremmin itsekin. :) Mutta aion edelleen jatkaa sitten täälläkin kirjoittelua, koska jotenkin tavallaan helpompaa kirjoittaa anonyymimmin. :)

Oloista sen verran, että niitä ei nyt erityisemmin ole. Sen vain olen huomannut, että ruokahalu on melkoinen, mutta heti kun on syönyt on jotenkin liian täynnä... ja mä syön hitaasti aina eli sellaista täysitäysi oloa ei pitäisi tulla. Närästys on lähes jatkuvaa, piimällä ja Samarinilla hoidetaan. Ja nyt on sellainen kutina, että on hiivatulehduskin riesana... onneksi on maanantaina neuvola, voin siellä sitten mainita tuosta hiivasta. Migreenistä kärsitään täälläkin, tosin *koputtaa puuta* nyt ei ole raskausaikana ollut yhden ainoaa migreenikohtausta. Yleensä vähintään se 1-2krt/kk. Äitini kyllä mainitsi, että hänellä ei ollut odotusaikoina edes päänsärkyä - siitä olen kyllä kärsinyt itse.

(.) kuten tuossa aiemmin tuli mainittuakin, niin turpea olo on edelleen. Rinnat ovat kamalan herkät - olen joutunut opettelemaan nukkumaan kyljelläni. Alaselkä ja -vatsa pitävät elämää ilta- ja yöaikaan - siis sellaisia nipistelyjä lähinnä. Ja se vessaravaus. Voi elämä. :D Eipä täällä mitään kummia siis, kunpa pari viikkoa menisi nopeasti niin näkisi, onko tuolla vatsakummun alla ketään. :)

MrsR&MrR ja pikkuärrä 9+4
 
Ultrakuulumisia: siellä se pikkunen köllötteli :heart:. Kaikki oli oikein mallillaan, oisko turvotusta ollu 0,5mm. Oli se vaan niin mahtavaa nähdä meidän pikkunen, istukka oli etuseinämässä joten liikkeitä ei tarvii oottaa kovin aikasessa vaiheessa. Vähän tuli itellä huono olo kun veriseula otettiin : /. Sikiö vastas viikkoja 11+5 ja laskettu ois 1.2.

Facebook ryhmään vois kaiketi sit pikkuhiljaa osallistuu kun kaikki oli kunnossa.

L.O.V.E mulle voi päivittää tonne La 1.2 , kiitos.

Nyt nukkumaan!

Selis ja wotwot 11+6
 
Hei kertokaas tyhmälle että riittääkö nyt sit sairaslomaan neuvolan terveydenhoitajan kirjoittama todistus vai tarviiko mennä ihan lääkärille? En oo varmaan koskaan ollu töistä saikulla enkä oo jaksanu oikeen edes perehtyä käytäntöihin. Mulla alko meinaan tänä aamuna heräämisen jälkeen semmonen oksennusralli että jouduin soittaan töihin etten pääse aamuvuoroon.. Tosi huono omatunto ku tiedän et näin lyhyellä varotusajalla siihen on vaikea tai melkein mahdoton saada ketään tilalle ja sit ne muut ketkä vuorossa on, on ihan pulassa sen työmäärän kans. Mut ei auta, ei olis varmaan kovin miellyttävää noille potilaillekaan jos hoitsu kävis vähän väliä oksentamassa kesken hoitotoimenpiteiden :D
 
Hepa_ Kyllä riittää hoitajanki lappu, yhtälailla itse oon käyny yleensä työterveydessä hoitajalla, jos ei oo ollu mitään asiaa lääkärikäynnille. Lääkäri voi kirjottaa kerralla pidemmän sairasloman, mut kyllä hoitajaki sen 3 päivää yleensä kirjottaa. Näin ainaki meillä toimii.
 
Hepa_: Hoitaja voi 3 pvää kirjoittaa ja riittää ihan yhtälailla kuin lääkärinkin todistus. Tsemppiä huonoon oloon.

J+: :hug: Haen kirveen kaivosta. :) Ei tähän ketjuun saanu tulla enempää huonoja uutisia ;)

MrsR: Mun paheisiini kuuluu ED :p ja kahvi.. :D Mutta Ed:i jää nyt kauppaan ja kahvia koitan max sen 3 kpp juoda. Oih, mamma vaatteita! Mun tarvis kans jossain poiketa, mut mä haluisin just ne mamma collarit koska noissa omissa on jotenkin tosi paksut kuminauhat ja se painaa ilkeesti :/

P-L: Mistä löysit kivoja vaatteita? :) Juu, niissä mammahousuissa kyllä äkkiä näyttääkin sitten silti miltä pitäskin :D

Selis: Ihanaa! Onnea näkymistä :)

(.) Tänne ei oikeastaan mitään uutta, eilen oli kauhea "työpäivä" tyhjennettiin 2 isoa lavaa polttopuita, toinen kellariin ja toinen liiteriin ja mun on nyt jokapaikka kipeä. Lisäks vielä leikkasin nurmikonkin. Eipä tarvinnu paljon yöllä wc:ssä ravata kun hikoili niin paljon :D
Tässä oon koittanu katsella, et vahvistuuko toi mun "kuravanani" (linea negra siis) ylävatsaan on tullut haalea viiva ja alamahassakin on mutta vielä haaleampi. Et jos siitä nyt tummuu niin poikaa veikkaan :) Ehkä :D

Äiti maa & Usko 11+6
 
iao
Huomenta!

J+ jos nyt kuitenkin vaan jännität sitä tämänpäivästä ultraa niin paljon ,että tulee uniin. Eiköhän kaikki oo hyvin :)

Mä aattelin nyt kanssa hommata sen dopplerin,mites riittääkö pelkkä perusrasva siihen äänten kuulumiseen? Tai sitten pyydän neuvolasta vähän sitä geeliä :whistle:

Tänne ei uutta,turvottaa ihan hirveesti ja rinnat tuntuu kasvavan koko ajan : / Taas pitäis ostaa uudet rintsikat :kieh:

Iao ja Sintti <3
 
Hei kaikki!

Kopsasin Talon sydän -blogista tällaisen leikkimielisen testin siitä, kumpi voisi olla tulossa. Hassua kyllä, oikeastaan jokainen tyttö-kohta piti paikkansa edellisessä raskaudessa (ja oikein meni) ja sama on nyt! Voi kun olisikin totta, me molemmat toivoisimme enemmän tyttöä kuin poikaa (kehtaako tätä edes sanoa!)... :)


Tyttö

-Pahoinvointia raskauden aikana
-Kukkiva iho
-Olet kiukkuinen
-Ikenet verestävät
-Vauva on kova hikkaamaan
-Vauvan potkut ei kovin rajuja
-Vauvan syke tiheä
-Närästys
-Sinulla on jatkuvasti salaperäinen, lempeä ilme
-Vatsasi leviää sivulle
-Makean himo
-Olit yhdynnässä muutamaa päivää ennen ovulaatiota
-Viiva vatsassa päättyy napaan
-Edellinenkin lapsesi tyttö
-Olitte stressaantuneita lasta tehdessänne
-Kädet aiempaa pehmeämmät
-Rinnoissa ei juuri muutosta
-Tyttöolo


Poika

-Ei pahoinvointia
-Et ole muuttunut ulkonäöllisesti, tai jopa hehkut
-Säärikarvojen kasvu kiihtynyt
-Tekee mieli happamia ja suolaisia ruokia
-Eteenpäin työntyvä masu, raskautta ei havaitse jos katsoo ihmistä takaa päin
-Vauvan sydämmensyke hidas
-Potkut napakampia ja kovempia
-Tumma viiva vatsalla, jatkuu navasta ylöspäin
-Sinulla on terävä ilme
-Olit yhdynnässä ovulaatioaikaan
-Odotat esikoista, tai edellinenkin lapsesi on poika
-Elitte leppoisaa elämän vaihetta lasta tehdessänne
-Kätesi ovat kuivat
-Olet rauhallinen ja hyväntuulinen
-Vauvan isä lihoo odotusaikana (
-Jalkasi ovat aiempaa kylmemmät
-Rinnoissa valtava muutos, arat ja turvonneet
-Poikaolo


Huh, pitäisi vielä kolme päivää jaksaa odottaa ultraan. Kääk! Mietin yhä useammin eri skenaarioita, ja valitettavasti vain harvoin voin todella uskoa, että synnyttäisin terveen lapsen ensi helmikuussa. Oletteko te haaveilleet paljon lapsen syntymästä ja syliin saamisesta? Jotenkin se tuntuu niin mahdottomalta, etten oikein kykene edes haaveilemaan noin onnellisesta lopusta. Toivottavasti ultra valaisi minuun uskoa, joskin varmaan sitten vasta voin todella uskoa onnelliseen loppuun, kun lapsi on viisikymppinen ja yhä elossa! :D

Mun piti sanoa vielä jotain muutakin, mutta unohdin täysin!

Nappikeitto + pikkunappi 11+4
 
Tervehdys!

Ostin tuon halvimman dopplerin ja puolen tunnin etsiskelyn jälkeen löysin pikkasen sydänäänet (rv10+2) :) Ne löytyi sieltä häpyluun "alta" eli painaa laitetta jonkin verran häpyluun rajalla. Vinkiks vaan niille, jotka ei oo vielä löytänyt. Nyt kun tiedän paikan, saan sykkeet melkeen heti kuulumaan.


Piinistelijä 10+4
 
Hepa_ Jos sun olotilasi jatkuu ilman, että tulee väliä sairaslomiin pitää lääkäriltä hakea lisäsaikku. Jos esim. vkl katkaisee loman tarpeen voi hoitaja kirjoittaa lisää.

Minihelmi mäkin liityn mielelläni mukaan. Kuis se toimii?

Tuli eilen illalla tehty minimaalinen kävelylenkki sillä seurauksella, että mies sai talssia yksin kotiin hakemaan autoa, kun rupes supistaa niin pahasti. Perskutti! Pitkäksi käy aika ja kunto huonoksi, kun en voi edes 30min. kävelylenkkiä tehdä enkä tämän jälkeen uskallakkaan muuta kuin kauppareissut hoitaa. Niistä ei onneksi aikaisemmissakaan raskauksissa ole ongelmia tullut, kunhan pakkaan tavarat yksitellen autoon ja mies sitten hakee kassit autosta.
Nt aikaa en ole vielä saanut, kun viime raskaudessa todettiin munasarjoissa kystiä ja lääkäri halusi tehdä nt:n ja oletan, että nyttekin tahtovat tehdä ja siihen neuvolan piti tehdä erillinen lähete, vanha ei kelvannut vaikka oli Naikkarin oma lähete ja olisi siellä näkynyt. Äippäpolilta sanoivat, että aika menee kuitenkin kuun vaihteeseen, että on tässä vielä hieman odottelemista. Snif!

Maarit ja Hattivatti 10+4
 
HUOMENTA!:wave:

J+, tsemppiä!:flower:

SELIS, onnea hyvistä ultrakuulumisista:heart:

PAHEISTA, mä oon tosi niuho, juon minimaalisesti kahvia, energiajuomia en ollenkaan (oon muutenki tosi luomuhörhöytynyt ollu vuodenpäivät), enkä esim ymmärrä tupakkaa yms OLLENKAA odotusajalla, nähny lukemattomia ihmisiä jotka kertaheitolla lopettaa niin minusta stressi ei ole mikään syy ... MUTTA korostan että mulla on omat kokemuspohjat sellaset (11.raskaus tämä, 3 lasta) etten ikinä kuunakullanvalkeana ottaisi mitään riskejä. Ja kun on halkiolapsikin arjessa niin ainakaan ei koskaan ole tarvinnut itseään tuosta syytellä, koska olen aina ollut tarkka. Joten kaikki on ollut paskaa tuuria mitä on tapahtunut mulle. Mulle se terve lapsi ei ole itsestäänselvyys koskaan ollut, enkä halua leikkiä kohtalon kanssa noissa asioissa. Se kun yleensä vetää viimeiset korret itelleen... Mutta tarkoitus ei ole syyllistää ketään tai arvostella:flower:

hei naiset, se on perjantai!
Ei sillee mitää et kotonahan mä aina oon mut isännällä alkaa LOMA! Lähinnä nähnyt sitä päivällisen aikaan töiden jälkeen ja sit kuorsaamassa:LOL: Luvassa on mm. viikon mökkireissu virroille:heart:

Aamu alkoi tyypilliseen tapaan pahoilla oloilla, nyt on jo parempi olo, ainakin hetken

Nyt kun on mulla kaksosraskaus niin np-seulontoja ei voida tehdä. tai sitä veriseulontaa. Hiukan jännittää, koska mulla on yksi kromosomipoikkeava raskaus ollut v. 08 joka jouduttiin keskeyttämään rv 19 :( Silloin jäin np-mitoissa (6mm turvotus) ja veriseuloissa (riski kohosi 1:5:een) molemmissa kiinni ja huonot uutisethan sieltä sitten tuli :(
Mutta luotan että kaikki hyvin nyt Mun muruilla :)


jahas, kuopus kiukuttelee, pitänee mennä halipussailemaan sitä, se on huomenna 9kk :)

T:Neiti + Urpo&Turpo rv 9+0 POKS!
 
Tulin vain pikaisesti kurkkimaan ennen töihin lähtöä. Vihdoinkin olotila antoi myöten palata töihin. En kyllä olis jaksanutkaan enää istua neljän seinän ympäröimänä ilman totaallista järjen menetystä.! Ultra odottaisi tiistaina, millä ihmeellä mä maltan odottaa siihen asti :D

Tänään 11+0 ! :)
 
Mieliteot/paheet mulla on ehdottomasti, suklaa ja kahvi. Nyt raskausaikana kahvi ei oo kyllä samalla tavalla maistunut kun ennen. Onneks, koska join sitä varmaan pannun päivässä aijemmin :LOL:. Suklaa maistuis ja jäätelö nyt jatkuvasti, oon silti yrittäny olla hirveesti herkuttelematta ettei tuu +20kiloo raskausaikana....

(.)Eilen kerrottiin sitten muutamalla ihmiselle lisää tulevasta perheenlisäyksestä. Iloisia olivat =). Esikoinen oli myös aika muikeena kun sanottiin että äidin masussa on sitten vauva, ihmetteli kovasti myös ultrakuvia. Nyt uskaltaa jo kulkee piukan paidan kanssa kun kyllä tää vatta jo vähän pullottaa ettei tarvii epäillä mistä on kyse.
Oltiin eilen ultran jälkeen miehen kanssa syömässä ja oli kyllä huonoa ruokaa. Tilattiin hampparit ja mulla oli pihvi musta raaka... Huomaako sen jotenkin maussa???? Pari palaa kerkesin syödä ennen kun huomasin et onkohan se ihan kypsä, nyt on sitten eilis illan jälkeen pyöriny kaikki kauhukuvat et kaipa mä siitä nyt jonkun toksoplasmoosin saan. Mitäs muuta riskejä oli raa'assa lihassa?

Selis ja wotwot 11+6
 
Selis: Oliko se pihvi punainen sisältä? En tiedä maistuuko hampurilaispihvi miltä jos se on raaka, kunnon pihvi kyllä maistuu erilaiselta ja on erilainen suutuntuma muutenkin. Kai lähetit sen takasin?

Neiti-81: Sama täälä, turhia riskejä ei tarvi ottaa. Jonkun mielestä se ehkä on kauheaa nipotusta, mutta ei se pitäs keltään muulta pois olla jos haluaa olla tarkka.
Mukavaa mökkireissua :)

Maarit*: :( Voi harmitus. Ei kyllä yhtään mukavaa sun olosi.

Nappikeitto: :D hauska, mulla menee noikin kaikki sekasin. Ja poika vatsassa ollessaan oli se ketä potki vähiten. Tytöt oli kauheita monottajia :D Ja kaikista on ollu samanmallinen maha, semmonen eteenpäin työntyvä tykki :)
Kyllä synnytystä tulee mietittyä, tai lähinnä jännättyä sitä, että mille viikonpäivälle se sitten osuu. Mua kun ei huvittas yhtään lähteä TAYS:iin.. :/
 
Heippa vaan kaikille!

Neiti-81 Onnittelut! :)

J+ Toivottavasti sinun unesi ei oo mikään enneuni vaan pelkkä painajainen :(

Selis Kiva kuulla hyvistä ultrakuulumisista, itsellä vielä 5 päivää siihen :heart:

nappikeitto Oon jonku verran, en tiiä haaveillu, mut ainaki miettiny synnytystä (ehkä vähä turhan aikasiin joo), lähinnä että haluanko sitte epiduraalia vai minkälaista kivunlievitystä ja miten pitkään se kaikki oikein mahtaa viedä, kävin tässä ykspäivä lueskelemassa jo synnytysjuttujakin. Lapsen syliin saaminen, se on semmonen juttu, että siitä tulee kyllä haaveiltua aina välillä, kun sitte joku päivä saa sen oman pikkusen ihan ensimmäistä kertaa omaan syliin, miten jännää, ihanaa ja helpottavaa se sitte varmastiki on! :heart:

minä vaan -84 + juniori 11+6
 
Mulla pitäis jo ens viikon ultraan viedä se esitietolomake missä kysytään jo toiveita synnytyksenkin suhteen, mutta enhän minä tiedä mitään synnytyksistä?! äiti sanoi et siihen kannattais kirjata vierihoito ja toive perhehuoneesta mutta entäs muuta?? vinkkejä aiemmin synnyttäneiltä otetaan vastaan... :D

paulinmamma ja pauli 10+6 :)
 
magicarnie
tänään kävin ultrassa. kesken oli raukka pieni mennyt. nyt otin tyhjennys tabletit ja odottelen että päästään uudestaan kokeilemaan uutta alulle.

minä siis poistun takaisin kuumeilijoihin kun tämä on ohi =)

onnea odotuksiinne,perästä vielä joskus tullaan ;)
 

Yhteistyössä