HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

ulB
Uusille taas tervetuloa! :)

Jiii:lle myös voimahali :hug:

Mansikoita oon syönyt ihan noin vaan, ulkomaiset hedelmät pesen vedellä. Pakastemarjat keitän.

Vesirokko on sairastettuna.
Muuten pitäs rokotukset olla kunnossa, jäykkäkouristuksen sain amiksessa terkkarin tarkastuksessa. :)

(.) Täällä sadellut koko aamun ja nyt näyttäs vähän kirkastuvan. Olo pääsi aika heikoksi kun en ehtinyt syödä kun nälkä yllätti, johan tässä pari päivää pärjäsin ilman rannekkeita ja pahaa oloa! Hyh hyh. :<
Sain eilen ja tänään dopplerilla sykkeen kuuluviin, 130-140 vaihteli syke <3 Kaveri meinas et voisin jo kokeilla kun kerran on eteenpäin kallistunut kohtu.
Pappakin on jo paremmassa kunnossa. Ei enää sekava, mutta ilmeisesti vuodeosastolla edelleen.

ulB & helmis 8+0 Pokspoks :heart:

Elsiliini se hiustenlähdöstä kärsivä taisin olla minä...

Mansikat en oo syönyt toistaiseksi, kun ovat niin pirun kalliita vielä. Muistaakseni olen lukenut, että jos ei ole näkyvää multaa niin voi syödä.

Vesirokko on sairastettu. Joltain kuulin, että oli kuitenkin aikuisiällä sairastunut siihen uudelleen... Liekö sitten ollut oikeasti sairastettu lapsena. Eihän näistä aina tiedä. Mutta alkoi tietysti itseä pelottamaan vähän, kun esikoisen hoidossa on vesirokkoa liikkeellä eikä esikko ole sitä vielä sairastanut.

Hellurei,

Vesirokosta juu siis sehän on todella vaarallinen ja ilkeä tauti aikuisena sairastaa, joten toivon, että koska en sitä tähän päivään mennessä ole saanu, en sitä myöskään saa. Siihen on kyllä rokote, mutta ensinnäkin se on pirun kallis itsessään + tehoste siihen, eikä se kuulemma edes takaa sitä, ettei rokkoon sairastu silti tai sairastu jo rokotusvaiheessa. Joten en ottanut sitä riskiä. Mutta esikoista odottaessani olin siis kylässä, josta soitettiin, että kaikki kolme lasta olivat seuraavana päivänä vesirokossa ja tuolloin olin varma, että nyt se nasahti, koska kaiken järjen mukaan olisi jo silloin pitänyt tartunta saada. Mutta en vain sairastunut. Että jännityshän tässä tiivistyy :D

Rokotustodistusta mietin tässä, että ei se varmaan syntymäkuntani tiedä sen enempiä, kun asuin siellä vain kolme ensimmäistä vuotta? Sittemmin olen asunut muistaakseni ainakin seitsemällä eri paikkakunnalla :/ Täytyy ehkä vähän pöyhiä vanhoja papereita, josko se jostain pöllähtäisi. Outoa, ettei tuollaisia tärkeitä papereita säilytetä siellä terveyskeskuksen kansiossa, jossa on kuitenkin jo lapsenakin otetut röntgenkuvat mukana?

Mansikoita olen syönyt tänään jo ties kuinka paljon, ostin 30 kg pakastettavaksi, mutta kyllä on yksi viiden kilon laatikko ihan syötäväksi tarkoitettu :p ollaan lasten kanssa ihan persoja tuolle epähedelmälle :) Mies ei taas pidä koko mansikasta ja ihmettelee, kuinka voin syödä sitä, koska mahassani kasvaa HÄNEN lapsensa, joka ei kuulemma perusta tästä mausta lainkaan :LOL:

Olo se ei vaan helepota! Olen sentään syönyt tänään ihan hyvin, ehkä hieman parempi fiilis kuin eilen.

Mikä ihmeen muksun testi????

Viivi+Tiiti 9+3 vieläkin

Pakko oli tulla kurkkaamaan Wiitahepon tilanne, kun nyt reissun jälkeen yhtäkkiä muistin että ma on ollut ultra. Mutta eipäs ollutkaan hyviä uutisia. Kovasti jaksamisia siis :hug: Samoin Jiille myös :hug:

täällä edelleen vuoto jatkuu, nyt jo 13.pv menossa. loppus äkkiä niin pääsis taas vauvantekopuuhiin.

• Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heippa kaikille!

Ajattelin itsekkin liittyä tänne juttelemaan. Ensimmäistä lasta odotamme ja 6.2.2013 ois laskettu aika! <3 Eli rv 10 alkoi tänään! Onnellisia ollaan, eikä millään malttaisi odottaa että vatsa alkaa kunnolla kasvaa!

Pahoinvoinnista oon kärsinyt ja paljon, mutta jotenkin se ei haittaa, koska se kuuluu raskauteen. :) Ihanaa kun pääsee jonnekkin hehkuttamaan tätä,kun vasta molempien äidit tietävät asiasta! Eikä viitsi kertoa muille ennen kuin raskaus on pidemmällä.

Antakaa vaan vinkkejä ensiraskauteen, otan mielelläni vastaan kaiken! Raskausvitamiinejä syön jo, sekä raskaus omega-3 :)

Tervetuloa uusille!

Vesirokko on sairastettu - siitä muistona USEAT ihanat arvet pitkin kehoa, näkyvin keskellä otsaa... Vaippaikäisenä tuli rapsuteltua, kun kutitti. Hmph. Rokotukset pitäisi olla kunnossa - mulla on alkuperäinen rokotuskortti hukassa, mutta opiskeluaikoina sain kyllä uuden, missä näkyy, milloin edelliset on pistetty. 2015 vasta jäykkäkouristus uusiksi.

(.) Täällä kans meni yö tosi huonosti, tuntui, että ihan kaikki mahdolliset asiat vaivasi mieltä. Ja viimein kuin olisi nukahtanut, piti juosta vessaan pissalle. Mur. Muuten päivä on mennyt hyvin, työtkin sujui eikä selkä ole kauheasti kenkkuillut sen takia. Nyt olen tankannut punajuurislaisseja sekä riisiä ja kanaa kaksi ISOA lautasellista - ja sitä kylmää piimää. Nam. Olot siis ihan hyvät, vähäisiin uniin nähden. :) Kohta voisi jälkkäriksi hakea jonkun jätskin... olen jo pitkän aikaa himoinnut pehmistä, mutta sitä en nyt tähän hätään taida mistään saada. Seuraavalla reissulla kaupunkiin haen niin jonkun überison pehmiksen. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 8+3

Mulla olis EHKÄ ultra jo huomenna vaikka raskausviikkoja on vasta 7! Soitin nimittäin neuvolaan niistä allergialääkkeistäni ja se määräs mut lääkärille. Kysyin sit samalla että voiskohan se kattoo jo sykkeitä niin voi kuulemma jos ehtii.. Toivotaan että ehtii ja löytyy! Tänään joku jo kysyi että millonka mä saan lapsen (siis tuntematon asiakas). Oli pakko myöntää. Maha on kuin mikäkin pallo jo nyt, ähh... Tsemppiä kaikille ja voimia keskenmenon kohdanneille. :heart:

Heippa!

No, niinhän täältäkin huonoja uutisia :(

Keskenmeno, kohdun seinämät vielä paksuhkot, joten lääkäri meinas et vuotoa riittää jonkin aikaa!

Hedy81 Saapi minut siis poistaa!

En voinut ees herkältä mieleltäni nyt lukea uusien kuulumisia, joten kurkkaan teitä välillä :D
kunhan tää pahin pillitys loppuu...

Jiille ja Wiitahepolle ja Marlinille ehkäpä "tapaamme" jossain uudessa pinossa! :hug:

Viikonloppuna aion nauttia siiderin, alkaa nimittäin 2 vkon loma! Sattu kyllä tämä loma sopivaan saumaan!

IHANAA ODOTUSTA TEILLE, nauttikaa oloista ja mahoista :heart:

Teitä tulee ikävä :'(

Hedy81

Viimeksi muokattu:
Jii, Wiitahepo, Marlin ja Hedy81 :hug:. Tsemppiä ja voimia eteenpäin teille.
Ja tervetuloa uusille, Bettis, norpu, ainakin nämä nimet bongasin.

Tige kävi päivystyksessä, mitä sanoivat?

Olikohan täällä jotain puhetta rokotuksista..? Vesirokko sairastettu, just katselin omaa neuvolakorttia. Ja kaikki mahdolliset rokotukset saatu viimeksi armeijassa ja jäykkäkouristus just tänä keväänä. Pitäisi olla kaikki kunnossa.

En vaan jaksaisi töissä, on ollut niin vetämätön olo pari viikkoa huoh. Lomaan onneksi vaan 2 pv.

Tää mun ruokahalu on jotenkin aivan uskomatonta. Tuntuu, että koko ajan olisi nälkä ja voisi jotain puputtaa. Aamulla siis jännitetään kymmeneen asti, että tuleeko oksennus ja sen jälkeen voi työntää suusta alas mitä vaan ja siellä pysyy. Yllättävän oireeton kyllä olen muuten.

Mansikoita kun saisikin! Ehdotin miehelle, että voisi lähteä poimimaan. Sanoi, että olisiko viisampaa tilata valmiina laatikollinen. No miten vain! Ja söisin ihan sellaisenaan varmasti. Olen kai aika rento odottaja :).

EH & MiniAnanas 10+2

• Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Vesirokko on kohdallani sairastettu, käsittääkseni se on raskaanaolevalle hyvinkin vaarallinen? Kuten muutenkin aikuisena sairastettuna on suuremmat riskit ties mille.

Jäykkäkouristusrokotuksesta en muistakaan :O Täytynee jossakin välissä selvittää milloin olen sen saanut. Kuvittelisin, että yläasteella viimeksi?

Voi, Hedy81 vielä kaikkien muiden lisäksi :'(

(.) Tosiaan, kävin päivystyksessä. Siellä otettiin verinäyte ja virtsanäyte, kaikki ok. Tunnusteli kohdun ja tarkisti kohdunsuun, sielläkin kaikki ok. Sain lähetteen Tyksiin naistenpolille ultraan, joka on mitä ilmeisemmin huomenna. Kuulemma Tyksin päästä aamulla soittelevat mulle aikaa, joten jännityksentäyteinen päivä tulossa.
Kivut jatkuvat edelleen kylläkin :(

Tige 6+6

J+
Onnea kaikille uusille odottajille! Ja voimahalit menetyksen kokeneille :hug:

(.) Mä taidan sulkea kohta koko tietokoneen ja avaan sen vasta 20 päivän ultran jälkeen. Tulen tästä hulluksi, keskenmeno ja menot pelottavat minua ja etenkin kun melko läheiselle käynyt niin.

Pelottaa, dopplaan itseäni ja tulen hulluksi. Tekisi mieli varata ultra-aika ja tiedustella onko kaikki hyvin, mutta kannattaako? Entä jos maksa turhaan? 9 päivän päästä olisi se ultra kuitenkin. Jaksaisiko. Toki äidinvaistot on äidinvaistot mutta ne saattavat tulla melko kalliiksikin.

Vai tietääkö joku täällä pääkaupunkiseudulta jonkun halvan ultraajan?

10+4

Osanotto kaikille menetyksen kohdanneille :heart:

Itsellä oireet melkein kokonaan hävinneet, koitan nyt ajatella positiivisesti ja nauttia siitä. Vaikeaa se on, mutta ei tässä auta kahta viikkoa murehtiakaan. Jos huonosti on käydäkseen, niin tiedänpähän ainakin mitä lomalla teen..otan "ilon" irti ja kierrän festareita ja tapahtumia, jotka muuten olisivat jääneet tänä kesänä vähemmälle.

Tajusin muten just etten oo käyny kakkosella varmaan viikkoon! Ihme, että alkaa olla hiukan jotenkin tuskainen olo..hmm tarvis varmaan tehdä asialle jotain? :whistle: Oon vaan niin huono ostamaan/ syömään mitään ylimääräisiä lääkkeitä.

Tylsää säätä pitelee. No, kaipa ne nätit kelit alkaa ens viikolla kun lomakin lähenee ;)

Koitetaan olla murehtimatta vaikka se tiukkaa tekeekin! TASAN 2 viikkoa ultraan!

-Pippari ja tyyppi 9+1

Hedy81:hug:

Huomenta :wave:

Täällä aamu on alkanut menkkamaisilla jomotuksilla ja heti huolettaa. No, ei mulla km raskauksissa koskaan ollu kipuja, ja TIEDÄT et nää on asiaan kuuluvia, ja nyt klun toi massukin kasvaa tuplasti ja kuopuksesta niin vähän aikaa ja ja ja...
No, en mä hermoile:D
Pahaolo alkoi näin aamulla jo, mutta tuntuu et toi b-vitamiini auttaa aika hyvin? iltaisin meinaan on aivan karmivat olot (otan aamuisin b-vitskun)
Nyt myös käytössa magnesium, kalsium ja d, kun kynsiin on tullut tosi rajuja aaltoja (ihan rytyssä kynnet!)
ihan viikossa! Imetän vielä kuopusta, ja veikkaankin kun en maitotuotteita juuri syö, että kalsium ainakin on vähissä.

Seuraava neuvola onkin jo 24.7., se peruskäynti kait se on. Nyt viimeks vaan katsottiin ettei oo tuulimunaa :D:D
Odotan niin np-ultraa että näkee taas Pikkuiset:heart: Varmaan tulee vähän silloin todellisemmaksikin tämä odotus :)

Kovasti koittanu googlettaa tuplaodotuksia ja miten on jos pienellä ikäerolla on vielä siinä yksi ennen... aika synkkää tekstiä löyty.. siis jaksamisien kannalta:O
Oonkohan mä jotenkin liian optimistisella mielellä..? Siis toki tiedän et valvomista tulee ja veikkaan ettei ainakaan tietokoneella tule sitten oltua :D mut odotan kyllä silti niin innolla:heart:
Mulla on toi keskimmäinen ollu tosi vaikee niin aika pitkälle hermot kestää kyllä, luulisin. ja 2 ekaakin pienellä ikäerolla...
Mut vähän huomaa et alkoi oikeesti miettimään et lisäpari käsiä saattaais olla avuksi sit varmaan:LOL:
Mun vanhemmat asuu ulkomailla suurimman osan ajasta mut kaverit, joille oon kertonu, on kaikki tarjonneet auttavaa kättään:heart:
ystävät:heart::heart:

Jahas, vitamiinit naamariin ja kaverille kyläilemään :)
ja kauppapäivä ja soseiden keittely päivä ja ja ja.....

T:Neiti81 + PikkuNelonen &YlläriVitonen 7+6

Hyvää huomenta!

Viime yönä en nähnyt läheskään niin kummallisia unia, tosin näin yhdestä ystävästäni, joka on katkaissut välit minuun ilman mitään syytä. Tai siis oikeaa syytä, hän on jotenkin kääntänyt asiat nurin kurin ja pahin, mitä nelikymppinen nainen voi tehdä, on poistaa sinut fb-profiilistaan :D Noh, kuitenkin häntä ikävöin, vaikka yritänkin lyödä leikiksi koko asian... ja unissa sen viimeistään huomaan. Heräsin aamulla ja kerrankin kissa oli malttanut pysyä sentään melkein kuuteen saakka ulkona eikä herättänyt mua puoli viisi :D Nukuin siis todella hyvin! Mutta ensimmäinen ajatus aamulla oli, että ei kyllä ole yhtään sellainen olo, että olisin raskaana :ashamed: Josko pahoinvointi vain olisi viimein väistynyt? Eilen pisteli mahaa ja kun söin ihan hillittömästi niitä mansikoitakin, niin oli ihan paska olokin tietenkin...

Velipoika tuo lainaksi tänään sen dopplerin. Jokohan sillä kuuluisi jotain? Ei taida olla mikään kallis vekotin, mutta ajattelin kokeilla, kun ei tuo mieskään pääse kuin ultraan mukaan koskaan, toisaalta en minä sitä sinne neuvolaan tahtoiskaan :D Mutta olis ehkä kerran voinu sykettä käydä kuuntelemassa :D Onneksi tuon ultran saa sunnuntaillekin, niin pääsee helpommin mukaan :) Hei, siihen on enää kaksi viikkoa! Eilen kysyin noista seulonta-asioista, niin vastasi vain, että lapussahan lukee, että viime kädessä äiti päättää... no niin kai, mutta kai siihen jotain tukea voisi saada? Tuntui aika kamalalle paperille kuitenkin.

Kovasti ovat mielessä täällä menetyksen kokeneet ja pelko joukkoon liittymisestä on kyllä kova, niinkuin varmasti meillä kaikilla. Pidetään nyt kaikki vaan kovasti peukkuja toisillemme :)

Neiti81 älä sinä välitä niistä negatiivisista tyypeistä ja mielipiteistä! Usean pienen kanssa voi olla jopa helpompaa ja kevyempää, kun rumba on laakista sitten ohikin :) Minä olen tyhmä äiti, minulta kun neuvolassa kysyttiin, mitenkä lapseni nukkuu, totesin, että sängyssä? En ymmärtänyt koko kysymystä, koska en ollut lainkaan ajatellut, että herääkö se öisin vai ei, enkä tehnyt asiasta mitään ongelmaa. Jos halusi tissille yöllä, niin sitten se söi ja minä taisin nukkua sillä aikaa :LOL: sitten aamulla heräsin, kun neiti tai herra, kumman vauva-ajasta puhuisin, otti itse tissin suuhunsa ja jatkoa siitä mihinkä jäi... Eli kaikki on kiinni asenteesta!!! Toki pahin mahdollinen jos tapahtuu ja tulee sairas tai koliikkilapsi, mutta sitä on ehkä turha manailla etukäteen. Luonto järjestää silloinkin asiat ja silloin saa myös apua helpommin, luulen. Minulla on se ihana tilanne tulossa, että minulla on tällä kertaa ison lapsen sijaan mies, eli minun ei tarvitse hoitaa kuin ne oikeat lapset ja mies on siinä apuna eikä jonon jatkeena. Toivottavasti tämä nyt vain onnistuu :heart:

Joku kaipasi neuvoja ensimmäistä odottavalle. No tässä tulee! Kuuntele kaikkien mielipiteitä ja ohjeita, mutta muodosta omat mielipiteesi ja tee itse omat päätöksesi, vaikka kuka sanoisi, että kun tämä on näin kätevää tehdä näin. Ja sulje korvasi niiltä, kuten neiti81:kin, jotka sanovat vain, että sittenpä näet ja kannattaa sitten varautua ja varoa ja päläpälä. Niitä kuulkaa riittää! Neuvoja ja ohjeita ja maanrakoonpolkemisia. Mikään ei ole niin ilkeä kuin äiti, joka on itse väsynyt ja kiukkuinen ja sitä ottaa päähän, että sinun raskautesi on sinulle ihana asia, kun hänellä olikin ihan toisenlaiset tunteet. Muistan, että olin itse aikoinaan kovin hämmentynyt kaikesta siitä informaatiosta, mitä tuli neuvolasta, joissa hehkutettiin, kuinka on ihanaa ja sitten kaikki kaverit olivat sitä mieltä, että sittenpä näet, se on sellasta ja sellasta. Elämäs on kuule ohitte etkä voi enää ikinä tehdä mitään :LOL: Joo, mulla se elämä vasta alkoi ja onneksi luoja soi lapset 1,5 vuoden ikäerolla, joten olen mielestäni päässyt todella helpolla, kun oli kaksi pientä :) ne on nyt kuin majakka ja perävaunu, ongelmilta ei voida välttyä, mutta pilke on silmäkulmassa niin äidillä kuin lapsillakin (nytkin on sällillä silmäkulma auki, oli mennyt ajelemaan polkupyörällä naapurin isoa mäkeä ja nostanut jalat pois polkimilta... no käsistähän se lähti :D onneksi ei käynyt hullummin :) ei muuten ajele alamäkiä...) Esikoinen taisi olla oikein reilu puoli vuotta, kun ekan kerran kävi Tallinnassa jouluostoksilla :D Joo elämä on nyt loppu heh.

Tulipa saarna ja paatos sekä romaani heti aamusta :D Tämä on siis jälleen vain minun mielipiteeni asioista, ei se ainoa oikea :)

Hauskaa päivää, minä kaivan nyt sirpin esille ja lähden niittämään rikkaruohoja marjapuskien väleistä :) sitten voisikin keitellä mansikkahilloa, että voi illalla pitää lettukestit ;)

Viivi+Tiiti 9+4

Neiti-81: Oma asenne se on mikä sen vaikeuden määrää, ei se, että muut on kokeneet niin :) Itsellä siis vanhin ollu 3v 1v9kk ja vauva samaan aikaan ja hyvin meni ja tässä sitä ollaan taas. Kyllähän kaikki puhu, etten tuu selviämään hengissä, päätin, ettänäytän närhen munat ja nauran vaikeuksille :D Enkä kans käsitä näitä joitten mielestä elämä loppuu lapseen.. Aivan pähkähullua. Tai loppuuhan se varmasti jos näin päättää, mutta ei ehkä kannata niin tehdä. Ja BTW Koliikki vauva + 1v5kk ja 3v, 1v9kk ja öitä itkevä korvakierre vauva Eihän se ruusuilla tanssimista ole, mutta selviää kun päättää niin.

Pahoittelut Hedy81 :hug: Nyt todellakin saa surulliset uutiset jo riittää :(

Tigelle tsempitykset! Jospa se olisi vaan jotain harmitonta. Jaksuja :)

J+ Nyt se dobleri pois, ei sillä kannata itseään kiusata.

(.) Nla lääkärissä käyty. Kaikki ok, paino laskenut ja verenpaine oli taivaissa, mutta hoitaja ajatteli, et varmaan johtui siitä kun oli uus paikka ja uudet ihmiset ja oikeassa kyllä oli. Mä olen kauhea jännittäjä. Sain sen verikoe lapun enkä mä tajua siitä mitään, mutta ei kai mun tarviikka. Kohdunsuu oli kuulemma tosi ylhäällä ja niinkun tiesinkin, kohtu taaksepäin kallellaan. Sitten ei muuta kun odottamaan maanantain ultraa. Tsiisus että jännittää =)

Äiti maa & Usko 10+5

Uusia tullut mukaan tervetuloa =).

Hedy81 :hug:. Kovasti voimia ja jaksamista.

Marlin tsemppii ja toivotaan että pian pääsette jatkaa yrittämistä.

Tige, tsemppiä päivystykseen, siellähän mäkin tässä taannoin kävin. Mulla ei tosin ollu aikaa et jonottelin siellä kasista eteenpäin.

Mansikkaa tuli täälläkin eilen kymmenen kiloa laitettu. Paljon sitä syötiinkin ja osan laitan tänään hilloks. Mä en oo pessy mansikoita, paitsi nyt osassa oli hiekkaa ja ne pesin ja laitan hilloks. Varmaan johtuu siitä kun on ollu niin sateista. Luin jostain ettei tarvii pestä jos ei oo näkyvää multaa..

(.) Eilen tuli ekat ykät :x. Olo oli vaan aivan järkyttävä ja jotain sappinesteitä sieltä tuli. Hitto kun ärsyttää kun lukee että pitäis jo näillä viikoilla pahoinvoinnin helpottaa ja mulla vaan pahenee....
Aamusti kuitenkin riskillä tein yrjälän puuroa koirille, hiukan tuo raaka kana ällötti, mutta selviydyin siitä, huh. Tähän mennessä en oo juuri raskaana ollessa noille koirille voinut raakaa ruokaa antaa kun yrjöt heti tuloillaan.

Selis ja wotwot 10+3

Tulin vain pikaisesti lukaisemaan, mitä muille kuuluu. Taas tosi paljon suru-uutisia, voimia menetyksen kohdanneille :hug: Uutta "matoa" vaan onkeen heti kun on mahdollista, kyllä se lapsi joskus teillekin suodaan :)

Mansikat
Mansikoita olen vetänyt ihan sellaisenaan siitä asti, kun ekat tuli myyntiin. Eipä kyllä ole edes pelottanut syödä, en mä multaa söisi "normaalissa" tilassakaan. Tuskin kukaan muukaan, vai olenko nyt missannut jonkun "muotidieetin" ? :D

Oma tilanne
Paha olo jatkuu, joten niin jatkuu sairauslomakin. Onneksi on työterveyden puolella hyvä ja ymmärtäväinen lääkäri, on aiemmin työskennellyt äippäneuvolan puolella. Kirjoittaa sairauslomaa heti ja tarpeeksi, jos työnteosta ei tule yhtään mitään.
Oma nuppi vaan alkaa jo sekoamaan jatkuvaan kotona istumiseen ja tietokoneeseen.
Ruoka ei oikeen meinaa maistua. Useampana päivänä oon yllättänyt itseni katsomassa jääkaappiin, ja mikään ei muka maistuisi. Eipä ole ennen tota ongelmaa ollut, varsinkaan nälkäisenä. Kaipa tämä tästä paranee, viimeistään helmikuussa.
Viikoissa mennään 9+6, koko ajan odotusaika lyhenee,

JES! Kohta on jo helmikuu ja pääsen tapaamaan tämän pikkuisen :heart: :)

Voi että, miten paljon suru-uutisia. Voimia kaikille menetyksen kohdanneille. :hug: Ja nyt sovitaan niin, että kaikki roikkuu mukana loppuun asti!

Multaisia mansikoita en syö muutenkaan :p ja uudetkin porkkanat kuorin. Ja samoilla mennään. Viikonloppuna jos olisi mansikkahillon keittopäivä. Viimeksi keittelin 10 kilosta hilloa eikä se kauhean pitkälle riittänyt...

Mä olin ekan kerran saikulla kuukausi sitten ja eilisen jälleen. Laskeskelin, että olen tässä raskauden aikana oksentanut helposti toista sataa kertaa. Äiti eikä siskoni ole kumpikaan voinut kummassakaan raskaudessa näin huonosti. Onpa mulla vähän huono tuuri, mistä lie johtuu. Muutamina iltoina on kyllä ollut jo tosi kurja olo, hormonit pistää itkemään muutenkin ja sitten on niin väsynyt tähän pahaan oloon. Kyllähän mä saan kuitenkin syötyä ja juotua, joten voisihan tää huonomminkin vielä olla, mutta jotenkin ei lohduta.

Muistaako joku, miten usein se jäykkäkouristusrokote pitää uusia. 10 vuoden välein? Sitten taitaisi olla juuri aika uusia. Vesirokon sairastin lapsena ja äitini sairasti sen samaan aikaan. Oli muutenkin kipeä mamma, tosin oltiin me lapsetkin kipeitä. Muistan vieläkin, miten olin perjantaina iltapäivällä puukäsityötunnilla ja tuntui hitusen huteralta, mutta en lähtenyt kotiin. Kotona mittasin kuumeen ja oli 40 astetta. Seuraava viikko oli syyslomaa ja olin sairaana vielä toisenkin viikon ja sitä kovaa kuumetta kesti aika kauan. yök.

Ultraan tasan viikko. Olisikohan tässä nyt neljäs kerta toden sanoo ja helmikuussa vauva sylissä? Kyllä olisi ihanaa.

P-L 10+5

voimia Hedy81! Voi kun täältä tippuneet pääsisivät mukaan kevään uusiin pinoihin...

Kiva kun uusiakin vielä tulee mukaan!

Täälläkin on nyt mansikat syöty:) Jotenkin eivät kyllä maistuneet niin hyviltä kuin ennen, mutta moni muukin entinen herkku on alkanut maistua oudommalta raskauden aikana. Erikoista.

Pippari kokeile levolacia tai vastaavaa apteekista, niitä voi käyttää raskauden aikana. Magnesiamaitokin voi auttaa, se helpottaa närästystä, ja muistaakseni sitäkin voi käyttää raskaana. Levolacia ( tai Duphalac, Laktulos) voi ainakin. Turha kärvistellä:)

Oliko muuten muiden mielestä ensimmäinen neuvolakäynti joksenkin turha? Sieltä sai muutaman ohjevihkosen, mutta muuten kyllä kyseltiin vain ruokailuista, ja muuta diipadaapaa. Sentään pissa katsottiin, ja verenpaine sekä hemoglobiini. Ja mulla seuraava neuvola vasta elokuun lopussa, eli tähän alkuun tulee kahdeksan viikon tauko. Vähän tylsää, olisin toivonut käyntiä jossain viikon 15-16 tietämillä sydänääniä varten. Nyt niitä ei edes yritetty kuunnella, vaikka viikkoja oli "jo" 10.

Nyt alkaa jännittää todenteolla. Maanantaina se vihdoin on, nimittäin nt-ultra. Voi miten paljon toivon, että kaikki on hyvin:heart: jollain muulla taisi olla samana päivänä? Huomenna alkaa jo 12.viikko (kuulostaa paremmalta, kuin että 11 viikkoa tulee täyteen) :)

Pilkku_ 10+6

Neuvola-asiaa
Mä en kauheesti perustanut siitä neuvolakäynnistä, kauheesti ei jäänyt tietoa käteen vaikka ensimmäistä odotankin. Koulussa on tullut oltua hereillä terveyskasvatuksen tunneilla, ja lukiossa tuli otettua kaikki mahdolliset kurssit terveystiedosta. Netistä saa helposti paikattua "tietoaukkoja", kunhan suhtautuu annettuun tietoon kriittisesti. Esim osa ruokarajoituksista on ihan ok, mut osa on jo hätävarjelun liioittelua. Ja vaarallistakin ohjeistusta löytyy, joten on hyvä katsoa paristakin paikasta ja miettiä vielä itse onko järkevää vai ei. Onneksi aika monen tutkimuksen tulokset on netissä kaikkien saatavilla, ja kirjastokin on melkeen jokaisen ihmisen ulottuvilla. Puhtaalla maalaisjärjelläkin pärjää pitkälle. Jokainen ehkä tajuaa ettei pidä juoda viinaksia tai tupakoida, ja lääkkeet ei välttämättä ole mikään hyvä idea.
Vaikka toi neuvolatäti olikin ihan mukavan oloinen, niin aika paljon tuli ns. "propagandatietoa", asioita joita ei tutkimuksissa ole edes voitu todistaa täysin. Kamalan kohtauksen meinasi saada, kun totesin että meillä on kaksio eikä aiota muuttaa isompaan pelkästään vauvan tulon takia. Onhan sen pienen lapsen hoitaminen muutenkin helpompaa yöaikaan, kun kaikki kolme nukutaan samassa huoneessa. Jos jompaa kumpaa aikuista häiritsee, voi aina siirtyä sohvalle/vieraspatjalle toiseen huoneeseen. Ja puhumattakaan kun kieltäydyin menemästä heti alkuraskaudesta sokerirasitukseen. Ei ole mitään hyötyä, kun taustoja ei omalta kohdalta löydy ja työterveydessä on muutama kuukausi ennen raskauden alkua tehty kyseinen testi erinomaisin tuloksin. Varsinkin, kun itseäni vaivaa enemmänkin liian matala sokeritaso. Toki menen sitten myöhemmässä vaiheessa, jos alkaa epäilyttämään. Ja muutenkin olen tottunut käymään labroissa ihan vain varmuuden vuoksi noin kerran vuodessa (jos jotain tautia on tullakseen niin on mun mielestä parempi tietää ajoissa kuin myöhään). Kotimittari löytyy ton hypoglykemian takia muutenkin, nyt olenkin pistellyt pari kertaa päivässä. Aamusokeri oli tänään 4.1 ja äsken kun mittasin tunti aterian jälkeen oli tulos 5.3 :)

Neuvolatädin asenne ehkä johtuu siitä, että on sen verran vastavalmistunut ettei omista omaa kokemusta. Menee puhtaasti taulukoiden mukaan, eikä ajattele kriittisesti.

Ar-ultrassa oltiin tiistaina ja siellä se pienen sydän sykki. Pallero näytti yllättävän selkeeltä, ei lainkaan sellaselta alienilta :) Ihmettelin et mitä se lääkäri oikeen odottaa, mut sit se selvis - liikkeitä. Pallero alkoi tanssimaan :heart: Itkuhan siinä meinas tulla. Aika epätodellinen olo. Kaikkien näiden suru-uutisten jälkeen olin ihan varma että kaikki ei oo hyvin. 75 euroa maksoi 20 minuutin käynti, joten oli todellakin sen arvoista. Lääkäri tarkisti ihme kyllä myös niskaturvotuksen eikä sitä ollut. Pienet käsien ja jalkojen alut myös näkyivät. Mukaan saatua valokuvaa tulee yölläkin herättyä ja katsottua :)

Np-ultra on vasta elokuun alussa, joten senkin vuoksi kiva tietää et kaikki on kunnossa.

Yhteistyössä