Neiti81:lle ja
sannak82:lle tsemppiä pahaan oloon. Sannak82 kaipaili vinkkiä
pahanolon tainnuttamiseen ja sellaisesta olen haaveillut minäkin. Mulla se on yleensä pahimmillaan aamusta iltapäivään ja sitten taas alkuillasta eteenpäin. Eli siinä kello 12-17 välillä saattaa olla ihan ok olo enkä (välttämättä) oksenna. Mutta ei sitä etukäteen tiedä. Ja nyt oon taas öisinkin herännyt oksemaan. Olen syönyt Gefilus-keittoja (mustikka-vadelma keittoa esim), kun niitä nuo työterveyshoitsut suosittelivat, mutta en ole huomannu niistäkään mitään erityistä apua. Hapankorppuja, jogurttia (tässä raskausaikana olen syönyt välillä jopa jonkin verran sokeroituja jogurtteja ja viilejä, mutta yritän pitää ne minimissä, kun eivät ole kovin terveellisiä ja paremmin taas maistuu tavallinen, maustamaton jogurtti) ja appelsiinimehua. Tähän saakka olen saanut syötyäkin ja osa pysyy sisällä, mutta nyt on ollut muutama päivä niin, että mikään ei maistu. Sitä vaan tuijottaa jääkaappiin ja miettii, että mitähän saisi väkisin syötyä edes vähän. Pikkusen olen jo henkisesti varautunut siihen, että tämä ei ehkä lopukaan tässä parin viikon sisällä. Mies ehdotti jo, että alan pitää päiväkirjaa tästä pahasta olosta ja luen sitä sitten lapselle ja syyllistän.
"Näin paljon olen joutunut kärsimään sinun takiasi."
Äiti maalle tsemppiä maanantaille!
Tervetuloa uusille!
Janon tunteesta en osaa sanoa janottaako enempää kuin normaalisti. Minä olen vähän huono juomaan muutenkin, mutta nyt oon yrittänyt vähän tsempata.
Vessassa joudun käymään öisinkin (mitä en tehnyt ennen raskautta IKINÄ), mutta en ihan joka yö. Tietty jos siellä vessassa tulee käytyä muilla asioilla, niin tulee se pissattuakin samalla.
Ai, minun mielestäni nuo
Maarit*ilta kysytyt kysymykset noin yleensä ovat ihan relevantteja, tietty vähän oudoltahan ne suurimman osan kohdalla tuntuu (kun on ollut vuosikausia naimisissa jne), mutta mistäpä se terkka sitä tietäisi. Eihän se tavatonta tässä maassa ole, että lapsia tulee suunnittelematta ja sisarpuoliakin on olemassa. Meiltä ei kysytty, kun alkumetreillä kävi ilmi, että inssillä alkuun saatu lapsi (ne nyt yleensä ovat toivottuja
) ja lapsiahan ei ole, mutta mies vastasi itse kysymykseen, milloin on edellinen raskaus (km) ollu.
Meillä on torstaina ultra, jee!
Kylläpä näyttää tulevan kaunis päivä: aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Mukavaa sunnuntaita mammat!
P-L 11+1