***Helmikuun Helmet 2008*** vko 10

Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
Takapuolesta tavallisella digimittarilla, tollasella tosi nopeella, ainaki olevinaan :p
Pienellä lapsella se raja on 38,5...tosin voi olla henk.koht eroja niinku aikuisellaki... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Kuinka herkästi muuten annatte lapsille kuumelääkettä? Mä en haluais heti ihan pienestä antaa, mut tää päivä on ollut yhtä itkua ja kitinää, joten katoin sen riittävän syyksi.
Meillä annetaan lapsille Panadolia varsin herkästi, ei siis tarvi olla kuumetta tms. riittää että on muuten esimerkiksi flunssainen ja tukkoinen ja näkee että huono olla. Ja jos tulee hampaita, niin silloin aika usein annetaan lääkettä tasaisesti päivän mittaan-varsinkin neiti tekee hampaitaan niin kipeästi, ettei muuta voisi ajatellakaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
Takapuolesta tavallisella digimittarilla, tollasella tosi nopeella, ainaki olevinaan :p
Pienellä lapsella se raja on 38,5...tosin voi olla henk.koht eroja niinku aikuisellaki... =)
Meillä on digikorvamittari-ei olla vissiin kertaakaan mitattu kummaltakaan lapselta kuumetta pepusta, vaikka kuinka ollaan hoitajia... :whistle: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
Takapuolesta tavallisella digimittarilla, tollasella tosi nopeella, ainaki olevinaan :p
Pienellä lapsella se raja on 38,5...tosin voi olla henk.koht eroja niinku aikuisellaki... =)
Meillä on digikorvamittari-ei olla vissiin kertaakaan mitattu kummaltakaan lapselta kuumetta pepusta, vaikka kuinka ollaan hoitajia... :whistle: ;)
Meillä on korvamittari jossain jemmapiilossa pölyttymässä...en tykkää...ahterista on helpompi :D
Ja ainaki meijän mittari näyttää mitä sattuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
Pienellä lapsella se raja on 38,5...tosin voi olla henk.koht eroja niinku aikuisellaki... =)
Oikeesti?? Ku aamulla pojalla oli pepusta 37,4 ja iltapäivällä 38,4, ni eikö se sit ookaan kuumeessa? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Tunnistin!!! :D
Hilunen siellä glasien takana on... :p
:xmas: Ei ole tännekään ehtinyt kun on tullut (taas) asioitua tuolla huutonetissä... :p :D
Mulla on kirpparilla pöytä =)
Ootkos millasta tiliä tehny? :D Mie en siihen jaksa kyllä et joka vaatteen laittas ja sit postittelis jne :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piglet08:
Meillä yskitään kovasti ja nenä vuotaa + ääni pettää välillä. Tytsy on aika hellyyttävä, kun se konttaa luo nenäänsä tarjoten, että "pyyhi äiti mun nenä puhtaaks" :snotty:
Voi, konttaispa meilläkin! :/ Päinvastoin, karkuun kontataan ja itku tulee, kun nenää pyyhkii :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
Pienellä lapsella se raja on 38,5...tosin voi olla henk.koht eroja niinku aikuisellaki... =)
Oikeesti?? Ku aamulla pojalla oli pepusta 37,4 ja iltapäivällä 38,4, ni eikö se sit ookaan kuumeessa? :eek:
No kyllä mä 38 alkavan lukeman kuumeeksi jo lasken, sitä ennen sanoisin että on lämpöä. Esmerkiksi mulla on peruslämpö 36,5 luokkaa, eikä mittarin tarvi näyttää kuin 37,5, niin oon ihan kanttuvei. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Miten ja millä mittaatte lapselta kuumeen? Meillä ihan tavis digimittari ja pepusta oon mitannu. Yks sijaisterkka sanoi, et sitten vasta on kuumetta, ku on pepusta mitattuna 38,5c...Mut eiks se oo 37,5c se raja?
Pienellä lapsella se raja on 38,5...tosin voi olla henk.koht eroja niinku aikuisellaki... =)
Oikeesti?? Ku aamulla pojalla oli pepusta 37,4 ja iltapäivällä 38,4, ni eikö se sit ookaan kuumeessa? :eek:
No kyllä mä 38 alkavan lukeman kuumeeksi jo lasken, sitä ennen sanoisin että on lämpöä. Esmerkiksi mulla on peruslämpö 36,5 luokkaa, eikä mittarin tarvi näyttää kuin 37,5, niin oon ihan kanttuvei. :/
Mulla ei tarvii ku lähennellä 37 ni oon sängynpohjalla :D
Mut niinhän sitä sanotaan, et PIENELLÄ lapsella kuumeeksi lasketaan vasta yli 38,5...tiedä sitten, mut noin oon joka paikassa nähny.
Ja meillä saattaa 38 korvilla useesti illalla ollakii, ilman sen kummempaa syytä....ts muu riehunnan jälkeen jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Tunnistin!!! :D
Hilunen siellä glasien takana on... :p
:xmas: Ei ole tännekään ehtinyt kun on tullut (taas) asioitua tuolla huutonetissä... :p :D
Mulla on kirpparilla pöytä =)
Ootkos millasta tiliä tehny? :D Mie en siihen jaksa kyllä et joka vaatteen laittas ja sit postittelis jne :headwall:
Lähinnä miinusmerkkistä :LOL: eli ostopuolella vieläkin! Oon noita nyt pikkuhiljaa valokuvannut ja kirjoitellut kuvauksia noista vaatteista, mut kun niitä on niiiin tolkuttomasti ja ihan niistä pienimmistä alkaen, niin aikaa tuppaa menemään. Taikka olinhan mä kerran osaa niistä jo myyntiin asti laittamassa, mut kun sain kaikki kuvat linkitettyä ja painoin lähetä-nappia, niin hitto ne hävis kaikki, siis tekstit ja kuvat! :kieh: Sen jälkeen menikin sit innostus vähäksi aikaa...En mäkään todellakaan jaksa jokaista erikseen laittaa, pakettina laitan ja saa sit minkä saa, eipä niistä tuolla vaatehuoneessakaan euroja tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Tunnistin!!! :D
Hilunen siellä glasien takana on... :p
:xmas: Ei ole tännekään ehtinyt kun on tullut (taas) asioitua tuolla huutonetissä... :p :D
Mulla on kirpparilla pöytä =)
Ootkos millasta tiliä tehny? :D Mie en siihen jaksa kyllä et joka vaatteen laittas ja sit postittelis jne :headwall:
Lähinnä miinusmerkkistä :LOL: eli ostopuolella vieläkin! Oon noita nyt pikkuhiljaa valokuvannut ja kirjoitellut kuvauksia noista vaatteista, mut kun niitä on niiiin tolkuttomasti ja ihan niistä pienimmistä alkaen, niin aikaa tuppaa menemään. Taikka olinhan mä kerran osaa niistä jo myyntiin asti laittamassa, mut kun sain kaikki kuvat linkitettyä ja painoin lähetä-nappia, niin hitto ne hävis kaikki, siis tekstit ja kuvat! :kieh: Sen jälkeen menikin sit innostus vähäksi aikaa...En mäkään todellakaan jaksa jokaista erikseen laittaa, pakettina laitan ja saa sit minkä saa, eipä niistä tuolla vaatehuoneessakaan euroja tule.
No mulla on nyt ihan alk. 0.20 sent....jonku verran on kyllä mennyki!! :D tarkistin meinaan, et ainaki pöytävuokran verran tulee :LOL: Loppu on sit plussaa ja sen ei niin väliks sitte...jos vähän vaivanpalkkaa =)
mut hitto jos ei kaikki mee, ni mitä mie niille teen :eek:
Niitä on PALJON :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
No mulla on nyt ihan alk. 0.20 sent....jonku verran on kyllä mennyki!! :D tarkistin meinaan, et ainaki pöytävuokran verran tulee :LOL: Loppu on sit plussaa ja sen ei niin väliks sitte...jos vähän vaivanpalkkaa =)
mut hitto jos ei kaikki mee, ni mitä mie niille teen :eek:
Niitä on PALJON :/
Sama juttu, meillä on vaatehuoneessa tommosia elfan ritiläkorihässäköitä ja oliskohan niistä nyt joku 3-4 täynnä pelkästään tytyn pieniä vaatteita ja sit on useampi muovikassillinen noiden lisäksi. :whistle: Mut puolustukseksi on sanottava, että neidillä piti kyllä vaatetta ollakin refluksin ja oksentelun takia kun sai alvariinsa olla vaihtamassa-nyt ei kyllä enää tuota syytä ole, mut jostain syystä vaatetta taitaa olla edelleen ihan yhtä paljon... :whistle: :xmas:

 

Yhteistyössä