**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Huomenta =)

Kovasti tuntuu flunssaa olevan liikkeellä, paranemista kaikille sen kourissa kärsiville :hug:

Nyt olen vähän pihalla jutuistanne vaikka olen kyllä lukemassa käynyt mutta aivot on jotenkin narikassa :ashamed:

Kokoarvioista oli juttua, meillä esikon painoarvio oli 20+3 hitusen vajaa 400g. Syntymäpäino olikin sitten viikko ennen laskettua aikaa 2725g eli pikkainen poika tuli. Kakkonen oli rakenneultrassa 490g eikä syntyessään kuitenkaan kuin 3220g ja viikot oli tuolloin 37+5. Eli mä en usko että näiden viikkojen painoarvioiden mukaan voidaan varmaa syntymäpainoa edes yrittää ennustaa =)

Tänään alkoi taas uusi viikko, jo kahdeskymmenes :eek: Tämä raskaus menee paljon nopeampaa kuin aikaisemmat, johtuu varmasti siitä että kotona on kaksi lasta joiden kanssa pävät ja aika menee joutuisasti =)

Liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän ja voimakkaampina, aivan ihanaa :heart: Eilenkin pieni liikuskeli ahkerasti aina välillä muksaisten joten liikkeitä tuntui useasti =)

Nyt on taas mentävä aamutoimiin kun ukko kärvistelee migreenissä :wave:

äitsy ja pieni 19+0 :heart:

Kiva homma. Mulla on alkanut nyt supistelemaan kun jotain tekee. Ulkona laitoin pikkasen aikaa pihaa kuntoon et kehtaa asuntoa näyttöön laittaa niin eiköhän tullu kunnon supparikohtauksia. Maha kovettuu niin inhottavasti ja alaselkää ja -mahaa särkee. Nyt pitäs alkaa huushollia laittamaan kuntoon mutta veto on niin pois. Miehelläkin taas yöputki päällä ja kun oli pari päivää vapaalla niin sekin aika meni meillä riitelyyn ja ukko nukku pitkään aamulla ja hyvin ties et olin väsyny kans. Mulla meinas eilenkin kuuppa haleta kun olin niin vihainen sille. Ei ääliö tajua et mä ehkä tarviin taas pikkuhuljaa enemmän lepoa. Tyttökin nukkuu hyvin levottomasti et katkonaiset yöunet mullakin. |O

Ihme kyllä myönsi eilen et on vaan ajatellut et minä iteminäite ja lupas parantaa tapansa, mut saapa nähä. Sit se sano kans et me ollaan perhe. Totesin vaan et kappas, Nytkö tajusit.

Mua vieläkin oikein sapettaa ja varmaan tästä stressistä johtuu osiks nuo supparitkin. Kuitenkin Poju liikkuu hyvin ja antaa monoa mammalla. Liikkeet näkyy jo mahan päällekin. :)

Kaippa sitä pitää mennä siivoomaan vaikka ees kylppäri ja wc. Kiinnostus on ihan pilvissä, voitte uskoa. :headwall:

Sori tää omanapainen vuodatus, mutta pakko oli purkaa....

Jepsu ja Poju 19+4 :heart:

sateista ja tuulista huomenta jälleen, millon nää loppuu :/ kattopellit paukkuu siihen malliin et kohta lähtee... eilen käytiin valojen yössä, lapsiperheitä tosi paljon. mein piti vaa lähteejoissa pois ku toi junnu nukku vaa lyhyet unet ap. eipä äitikään paljoo yli kympin jaksanu valvoo :whistle:

asunnoista, me saatiin kämppä kaupungilta melkeen heti kun vein raskaustodistuksen. nyt kerittii hyvin muuttaa ennen ku vauva syntyy.

jepsulle voima :hug: ja älä vedä itteäs piippuun äläkä vaadi iteltäs liikoja. toivottavasti miehes rupee kans osallistumaan kun sun kuiteski pitää miettiä myös vauvan hyvinvointia eikä rehkiä liikoja.

tänää ollaa menos anttilaa ku siel on mammuttimarkkinat, saa halvalla :whistle: ja huomenna ois taas se kuntojudo/pilates. toivottavasti jaksan aika pitkään sitä kun nyt alkaa jo pitkän matkan kävely tuottaa tuskaa. ihan ku oisin viimisilläni :/ liitoskivut ja issias jyllää. pitää tk:sta hakee se tukivyö.

Hei taas pitkästäaikaa.. Olen saikulla..taas..nyt iski yhtäkkinen virtsatietulehdus..inhaa.. Mutta miulla noita on ollu pennusta pitäen harmiksi asti ja varsinkin raskausaikoina..
Rakenneultrassa kävin 19pv. Kaikki löyty mitä pitikin ja kaikki oli oikein hyvin..kätilö nauroi että on siellä varsinainen likka kun vauhti oli päätä huimaava =) Yhdessä kuvauksen kohdassa neiti nyrkkeili oman jalkansa kanssa =)

Noista vauvan painoasioista..siis syntymäpainoista.. Miulla kaikki muksut on olleet ihan suht kookkaita..eka oli 4190, toka 4450, kaksoset kuukauden etukäteen syntyneinä 3150 ja 2490 ja nuorimmainen 4650..eli toivottavasti tää neiti olis veikkojaan hiukka hentosempi ettei mee viiskiloo rikki :)

Ehkä parempi mieli jo. Mieskin ollut ihan jees tänään. :LOL:
Kovasti se pyyteli anteeksi huonoa käytöstään mutta en jaksanut alkaa ripittämään sen kummemmin kun oli niin hellyyttävän anteeksi pyynnön jopa sähköpostiinkin laittanut. :heart:
Kuitenkin jotenkin ihmeellinen "kiristys"ilmapiiri on vielä et ei oo ihan jees fiilis vielä. Jännää.

Supparit on pysyny nyt poissa ku en oo tehny yhtään mitään tänään paitsi laitoin ruokaa. Siivoilla piti mutta päädyin vaan sohvalla lojumaan ja leikkimään tytön kanssa. Ei tääl nyt niin hirveän sotkuista oo et haittais mut...

Vettä tullu päivän mittaan kiitettävästi ja huomenna mamma lähtee marjaan vaiks kuinka suppailisi. Se on sellainen homma et siitä en luovu vaik mikä on. Marjoja on saatava ja metsään päästävä. 2 ämpärillistä käyn noukkasemassa. :p

Missäs kaikki mammat on? *huhuilee*

Lauantain jatkoja...

Jepsu ja Poju 19+4

Mä nukuin koko yön, paria lyhyttä heräämistä lukuunottamatta :attn: ja terveemmältä tuntuu.

Mä oon surffaillut netissä ja katellut kantoliinoja ja-reppuja. Mä alan kallistua ihan rengasliinaan (en jaksa alkaa sitomaan..) ja reppu pitäis olla sellainen mahdollisimman simppeli jotta mieskin vois ehkä sellaista käyttää.. Ja tosiaan pitää olla sellainen jossa voi ihan vastasyntynyttäkin jo kantaa. Löysin yhdessä välissä just sellaisen mutta arvatkaas muistanko sivua saati repun nimeä?

K-M
Paljon kyllä kirjoittelette :wave:
Keskiviikkona kävin neuvolassa, kaikki muuten ihan normaalia mut ei sydänääniä saanut täti kuulumaan millään. 15 minuuttia pyöritteli edestakasin sitä vekotinta ja ei kuulunu kuin mun oma sydämen ääni.
Laitto tiistaille uuden ajan et yrittää sit uudestaan. Oudolta tuntu, esikoisesta ne äänet kuulu aina heti ja tästäkin on saatu hyvin kuulumaan aikasemmin.
Liikkeistäkään en oo ihan varma, ehkä ehkä ei. Tai sitten joo... On tietysti vielä niin hentosiakin et niistä niin varma voi ollakkaan.
Vettä tullu koko päivän, tylsää ku ei viitti sit uloskaan mennä. Huomenna pakko mennä vähän kartanolle touhuumaan tai hajoo pää sekä multa että tulevalta isosiskolta.

Jepsu otahan ihan rauhassa nyt vaan ettei rupee suppailee enempää. Ei se siivous mihkään karkaa...

Huhhuh, ollu aikamoinen päivä! Eka lähin neidin kanssa shoppailee (löyty yhet äitiyshousut, 2 äitiyspaitaa ja 1 tavallinen t-paita). Sit kun sieltä tultiin niin hain kummipojan meille hoitoon ja tultiin kotia kattomaan kuinka on makkareiden lattian laitto edistynyt, ja olihan se edistynyt hienosti =) No, sittenhän sitä piti siivota sotkuja ja laittaa ruokaa ym ja ruveta järkkäämän tavaroita takasin... Vähän on nyt jalat kipeenä (siis jalkapohjat tulee mulla aina kipeeks ku kauheesti kävelen) ja pistin jalat kylpyyn. Kohta varmaan untenmaille. Tarjolla olis ollu lähtö jonnekin luksusmökille, mutta koska mä oisin ollut ainut naispuolinen niin ei innostanu niin sanoin miehelle että mee sä, me jäädään oikeen mielellään neidin kanssa kotiin!

Vinja ja Urmi 17+5

Ilta

Noista painoarvioista olitte puhuneet. Mulla annettiin molemmista tytöistä rakenne ultrassa syntymäpainoks 3.3kg, ja piti paikkansa molemmilla, TOSIN esikoo synyt 39+0 ja toka 38+2. Ja päivää enne synnytystä ultrannu sama lääkäri molemmat tytöt ja painoarvio molemmilla 2900g..puol kiloo heitti :eek: . Joten meillä piti paikkansa aika hyvin noi arviot puolessa välissä. ja sanovat vielä, että kasvaa yleensä äitin mitoissa masussa. Ku oli silloin huolissani, ku tyttöjen isä ollut syntyessään vajaa 5kg, kuten hänen veljensäki, mut mä 3.3kg..paikkansa piti tuokin. Nytkin tulossa pieni päinen poika, jeeee =) . Oli pää meinaan suippo ja pieni verrattuna viikkoihin (rakenne ultrassa siis), mutta nii on tytöilläkin ollut, ja sehän passaa!!!!!

Päivä ollut aikamoinen, siivouksella alotettiin..tytöt ei nukkunu päikkäreitä (ennenkuulumatonta!)--> kiukkua ym kivaa. No, kunhan pizzan sain tekastua ja masut täynnä ja karkkipäivän herkut koitti, kaikilla oikein hyvä mieli. Sauna siihen vielä, ni ihan kiva ilta saatiin.
Huomenna meneevät isälleen..onkin 6vkon tauko. Päiväseltää käyvät, mutta mä saaaaaaaaaaaaaan huilata, ihanaaaaa!!

Illanjatkoja kaikille!

:heart: nelli&pulla-pojun-pallero 20+2

sateetonta ja väsynyttä huomenta

te keillä 5-vuotiaita, kitiseekö ja mariseeko ne yöllä ilman kummempia syitä? meillä melkeen joka yö jotain mikä herättää mut enkä saa enää unta |O joko kissa mouruaa, pennut vinkuu tai ukko korisee. miten muka jaksan tälläsillä unilla sit :/ korvatulpat on vissii laitettava mut ku ne on epämiellyttävät eikä niiden pitkäaikasta käyttöö suositella ees. ja päivällä en pysty nukkumaan, en oo koskaan osannu sitä taitoa. no ehkä joskus nasuna mut en tarhassakaa nukkunu päikkäreitä vaikka sängyssä olinki. vauvan kanssa heräily on kanssa rankkaa mut erilaista ja sillon en kyllä jää valvomaan. en tiiä tekeekö tää raskaus nyt nää univaikeudet. ärsyttävää ja rankkaa silti |O sori taas purnaus...

Kylläpä on synkeä aamu täällä hämeessä.. Missähän se aurinko ja luvatut 15 astetta viipyvät :whistle:

Jotenkin ihanaa aikaa tämä, kun nyt päivittäin tuntee pikkuisen liikkuvan :heart: Eilen töiden jälkeen lueskelin lehteä sängyssä selälläni. Tuntui pari tömpsähdystä, jotka näkyivät ulospäin :eek:
Harmitti niin kovasti, kun isukki ei vielä ollut kotona.
Välillä oikein "sattuu", kun pieni kairaa johonkin suolenmutkaan :LOL:

Cruella, mulla myös yöt repaleisia. Olen aina ollut herkkäuninen, tottunut kai siihen jo.
Kissa riehuu ja rillaa joka yö, itse ramppaan vessassa, ja muuten vaan heräilen. Hyvin harvoin nukun koko yön heräämättä.

Cruella Deville Meillä tuo 5-vuotias poika nukkuu kyllä koko yön kuin tukki. Samassa asennossa liikahtamatta.
Tuo meidän kohta 4-vuotias poika taas vaeltaa melkein joka yö meidän makuuhuoneseen nukkumaan ja sen jälkeen mä en enää saa nukuttua kunnolla.

Oma nettiliittymä tökkii yhä, joten koneelle ei edelleenkään ole usein asiaa :/
Luettavaa kertyy vikkossa ihan huimasti, joten kommentit toisten viesteihin jäävät kyllä vähiin.
Mutta kuulumisia siis... Pe rv 19+6 oli neuvola ja sen jälkeen jo n. 2 viikkoa sitten varaamani ylimääräinen läkärikäynti neuvolan lääkärillä suppareiden vuoksi. Jos joku muistaa, niin ekana täällä kesällä kyselin, että voiko jo rv 12 suppailla.... Eli ne siis ovat ihan päivittäisiä ja suoraan verrannollisia rasitukseen. No lääkäri tutki tilanteen ja totesi, että hänen mielestään kohdunulkosuu on sentin auki ja pehmentynyt sekä hieman lyhentynyt ja laittoi samantien päivystyslähetteen Taysin äitiyspolille erikoislääkärin konsultaatioon. Itse pelästyin tilannetta jo melkoisesti, mutta tilanne ei oikeasti ollut niin huono. Ulkosuu on todellakin sen sentin auki ja hieman pehmennyt, mutta lyhentymistä ei vielä onneksi ollut. Lääkäri suositteli saikkua ja kirjoitti sitä nyt alkuun viikon ja menen sitten uudelleen kontrolliin. Nyt pitää ottaa rauhassa, lenkit, nostelut, kantamiset, siivoilut ym saa nyt jäädä. Ei oikein sovi luonteelleni vain olla, mutta nyt ei taida olla vaihtoehtoja.
Kun tilanne ultrassa selvisi, niin pyysin tietysti katsomaan mitä vauvelin jalkovälissä näkyy :) Ja hö! Pieni oli parkeerannut itsensä istumaan aivan kohdun reunaan eikä lapsivettä jäänyt väliin, joten eipä sukupuoli ainakaan vielä selvinnyt. Sykkeet on ollu kuitenkin yli 150 nyt kolemlla kertaa, et katotaan kumpikohan siellä asustaa. Tiistaina on rakenne, joten toivottavasti siellä sit selviää. Vauveli kyllä heittää kovasti kuperkeikkoja ja liikkeet tuntuu TODELLA hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tein uuden pinon :wave: Huomennahan me jo ruvetaan olemaan syyskuun puolella :xmas:

Syyskuu 2007

31.1.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks, T

1.2.2008

Matilda81, K-HKS, T
Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Uksa, 4.lapsi, HYS
Äippä70, 1. lapsi MKS

2.2.2008

Lumianna, 3. lapsi, KOS

3.2.2008

Hedukka, 1. lapsi
Mouse
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS

4.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Hissukka, 2. lapsi, K-HKS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS, T
Kiin, 1. lapsi, SKS
Mirtsu81, 1. lapsi
siruko, 1. lapsi

5.2.2008

Pöhinä, 1. lapsi, P
Sininen hetki, 1. lapsi, KOS
Tarppa, 4. lapsi, KYS, T

6.2.2008

Evaellen, 1. lapsi, KOS
Hanne-mari, 3. lapsi
Joyeux, 2. lapsi, KYS
Sutska, 1. lapsi

7.2.2008

NelHM, 3. lapsi, KYS, P
Olivia82, 4. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
Riikka83, 3. lapsi
Suurperheen äityli, 6. lapsi, T
Shiva, 1. lapsi, Nkl, T

8.2.2008

Taikku-74, 2. lapsi
Tuulitukka-74, 2. lapsi, KOS
Tuttemui, 5. lapsi, OYS

9.2.2008

Babygirl, 3. lapsi, TAYS
Pessi, PHKS

10.2.2008

Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Lammiska
Liirah, 1. lapsi, P
meijuska, 3. lapsi, E-KKS
Meillevauva, 1. lapsi
Pusuapina, 1. lapsi, TAYS
Sara-70, 3. lapsi

11.2.2008

Kipsu, 1. lapsi
Odezza, 3. lapsi
pilvipouta, 2. lapsi, K-HKS

12.2.2008

Adrian-80, 1. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Jepsu, 2. lapsi, K-pks, P

13.2.2008

annnas, LKS
Piiju, 1. lapsi, KYS
Tillukas, 1. lapsi, SatKS

14.2.2008

Jijope, 3. lapsi, P
Marie82, 1. lapsi
Nipsuli, 1. lapsi

15.2.2008

BellaDelaRosa, 2. lapsi
Hulipumpsis, 4. lapsi
Piipi79, 1. lapsi, TYKS
SEE, 1. lapsi, KOKS

16.2.2008

civindal, 1. lapsi, KOS
Olivia, 1. lapsi, K-SKS
Äitsy80, 3. lapsi, Seks
Sahrami80, KOS

17.2.2008

Tikru71, 1. lapsi

18.2.2008

Puunukke, 5. lapsi, OYS
Rimpe, 4. lapsi
hilunen, 2.lapsi, Koks

19.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS
Napsuh87, 1. lapsi
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS

20.2.2008

Ciba, 1. lapsi, Jorvi
HEIDOS, 2. lapsi, KOS
miina34, 1.lapsi
Pottu82, 1. lapsi, KYS

21.2.2008

K-M, 2. lapsi
Pikkuveikka, 2. lapsi, Jorvi
pinja79, 2. lapsi, K-SKS
Tyttiliini, 2. lapsi
Zuku, 1. lapsi

22.2.2008

satu1975, 1. lapsi
Terttu77, 2. lapsi, TAYS

23.2.2008

Chili, 1. lapsi
Saanukka, 1. lapsi, OYS, P
VVG76, 1. lapsi, NKL
Pupi, 1. lapsi, KOS

24.2.2008

katariina84, SKS

25.02.2008

Heltu, 3. lapsi, K-HKS
c81, 1. lapsi, KOKS
Vinja, 2. lapsi, PHKS

26.2.2008

Mamitre, 3. lapsi, TAYS
Minni80, 2. lapsi

27.2.2008

bedluna78, 1.lapsi, Jorvi
Hannipupu, KOS
Helmiminttu, 1. lapsi
Kia77, 1. lapsi
Liziska, TYKS

28.2.2008

Laa Laa, 3. lapsi
Pallukka, 2.lapsi
Piipero86, 2. lapsi

29.2.2008

Elodie
heinälato, 2. lapsi
lumienkeli1, 7. lapsi

Vielä ilman LA:ta

Amppi, 1. lapsi
Anselmi86, 1. lapsi
Burberrynen, 3. lapsi
Karita87
Keiju84, 2. lapsi
Mari-78, 2. lapsi
Minerva, 2.lapsi
Mymmelis
Ninsko
Pikku-Katti
Pupuvaimo
Skog, 1. lapsi
Toukkahaave, 1. lapsi

Edelliset keskustelut:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t783780 kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t806477 heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828096 elokuu

Sunnuntaita vaan kaikille!

neIHM: kyselit sf-mitoista, huimaa on kohdun kasvu ollut täälläkin! Torstaina neuvolassa sf-mitta oli 22cm ja viikkoja silloin 18+4... :whistle: Että ei mikään ihme jos mahaa tuntuu olevan jo paljon! Esikoista odottaessa sf-mitta oli rv22 20cm eli reilusti isompi maha tällä hetkellä kuin silloin ja sen kyllä huomaa, nähtäväksi jää minkä kokoinen tyyppi meille lopulta tulee, esikoinen syntyi rv 38+6 ja oli vajaan 3100g-tosin raskausmyrkytys kyllä vaikutti silloin lapsen kokoon.

Muutenkin ihan eri mallinen maha, silloin maha edessä ja nyt leviää sivuille, myös sykkeet tällä kertaa selkeästi korkeammat. Naama on kyllä kukkinut ihan samalla tavalla nytkin, joten arvaile näistä sitten kumpaa tarkoittaa! =)

hilunen & kuukkeli 19 tasan

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille :wave:

Victoria Crown: mulla on kans niitä vasta-aineita veressä, kuulemma niin vähän, että just ja just näkyi testissä. Uusissa verikokeissa en oo viel ollu, mut jossain vaiheessa se kontrolli otetaan.

Mua on kans nyppiny tänään miehen käytös, oli eilen työkavereidensa kans baarissa ja nyt on siltä menny koko päivä nukkumiseen ja makoiluun :kieh: Mua ärsyttää niiiiiin paljon, ettei aikuinen mies osaa ottaa sitä alkoholia niin, ettei mee koko seuraava päivä pilalle. Ite oon sit kaikki kotihommat tänään tehny, pah.

hilunen mä veikkaan sulle tyttöä :D . Mä levisin mahastani iha joka suuntaan, huomas jo näillä viikoilla, nyt taas poikaa odottaessa maha on kyllä iso entseen malliin, mutta jotenkin niin siron mallinen, nousee tohon eteen pystyyn, on kuin potkupallo, eikä mikää puhallettava delfiini poikittain :LOL: . Siksi se ei juuri häiritse nukkumista tmv..vielä. Maha siis.
Ja sulla kans huimat mitat, kiva saada kohtalotoveri :) . Istukan sijainti voi toki vaikuttaa asiaan, mulla ainakin etuseinämässä kiinni. Mutta tyttöjä odottaessa en ainakaa muista, että ois edessä ollut ja sillo ekat sf-mitat molemmista otettiin rv22+ ja molemmista ruksi samalla kohtaa siellä yläkatkoviivan yläpuolella (en jaksa kaivaa kortteja, että mitkä lukemat). Mutta niin se vaan on yksilöllistä. Tänään juuri näin ystävää, joka on 6vkoa pidemmällä raskaana, kun minä. Kertoi, että joutu seurantaan liian pienen sf mitan takia. Kysyin sit, että mitkä viiikot ja mitat oli, ni rv26 ja sf 19. Että on se pieni, epä takki päällä edes erota, että ois raskaana. Ja mulla tosiaan isopi tää oma pötsi :eek: . PIeni hällä ollu esikoinenkin ja maha tullut kunnolla esiin vasta iha lopussa..ois vaan onnellinen, helpolla pääsee sen suhteen :) .

Mä luovutin muruseni aamulla isälleen, 6vkon tauko, kyllä teki taas kipeetä :'( . Ku ei luottamus kohtaa tähän isään, ni ei mahda näille tunteilleen mitään..ja varmaa raskaus myös herkistää lisää. Pakko oli lähteä heti aamusta lenkille ja sit siivottiin piha ja varasto, hurahtikin 3h. Vielä pari asiaa hoidettii ja nyt vasta istun ekaa kertaa. Ja mun piti huilata |O !! Mut näin en ole tuhraan huolehtinu ja ikävöiny tyttöjä. KOhtahan nuo onneks tulee, ihanaaaa!

Ummetuksen kanssa kärsivät HOI! En nyt satavarmana tästä ole, mutta mä oon muutaman päivän vetäny punakaalia raakana, nam, ni onmuutes vatsda toiminu, ja ihan normaalisti, ei ongelmaa kumpaankaan suuntaan. Kuitijahan siinä on runsaasti, joten liekkö siitä. Mut koittakaa ihmeessä, jos vaan kaali uppoaa ja ketä ummetus vaivaa. Pankaa kastikketta kyytipojaks, ni uppoo paremmin ;) =) .

Illanjatkoja!

:heart: nelli&pulla 20+3

katariina Asun Kerimäellä :wave: Mutta säännöllisesti käyn kaupungissa, kun siellä opiskelen AMK:ssa.

Jepsu Miullakin supistelee. Ei niinkään touhutessa, mutta saunassa rupes suppaamaan inhasti :/ Varsinaisesti eivät ole kipeitä, mutta epämiellyttäviä.

babygirl :eek: Kauheeta kun tuo viestin alku kuulosti kauheelle, mutta onneks asiat ei ollutkaan niin hullusti :hug:

Oltiin viikonloppu leireilemässä kavereiden kanssa Porin saaristossa. Just tultiin kotiin, vihdoin, 7h automatkan jälkeen ja miulla on häntäluu niiiiiin kipeä istumisesta |O

Mie lähen tästä appiukolle iltapalalle ja sen jälkeen käyn miun koristekurpitsoiden kimppuun :) Pitää kuivata ja lakata ne, että pysyy nätteinä.

*muoks* Villapeitto Tervetuloa :wave: :flower: Laitoin siut listoille.

Kiin ja Takku 20+6

Pitänee kai ilmottautua tänne. :D

LA on 22.02.08 ja suunnittelin synnyttäväni tämänkin (toka muksu) Tammisaaressa. =)

Tää toka raskaus menny kyllä ihan "ohi". Ekasta oli niin tohkeissaan ja kokoajan muisti viikot ja päivät. NYt ei meinaa muistaa mitään.. . :ashamed: Meinaa tulla huono omatunto, että ihan kuin tätä ei odottaisi tai rakastaisi yhtä paljon kuin ekaa, koska ei ole yhtä tohkeissaan. :'( Ei se kuitenkaan niin ole. Tuo ensimmäinen (nyt 11kk) vaan vie niin paljon huomiota ja päivät on täynnä, ettei ajatukset kokoajan harhaile masuasukkiin. Etenkin kun liikkeitäkään ei tunnu kovinkaan usein vielä ja mahakin pömpöttää vasta vähäsen.

Muilla jo lapsia saaneilla samoja tuntemuksia? :ashamed:

TERVE PITKÄSTÄ AIKAAN KAIKILLE !
Olen rv 21+2.Onko kellään ollut kovaa kutinaa ja kipua rinnoissa ja eteenkin
nänneissä? mulla on ja olen käynyt jopa neuvolassa näyttämässä .Ei kuulema
ole vakavaa ne johtuu hormoneista.Olen vähän ylipainoinen joten uskokaa tai ette mutta minä pystyn vähän aikaan olen mahallani nukkuessani mut ei kauan.jotain tuntoja on mahassa tuntunut.mut ei niitä aina edes tajua.Masussa on kuulema sellanen veijari joka liikkuu kokoajan viimeksi
oli toinen ultrakuvan otto ei siitä voitu mitään kattoa kun aina vauveli oli selin
nyt olis uusi ultra 4.10 jospa sitten onnistuisi paremmin. jopa luultiin et vauva olis viikon nuorempi.Jostain syystä en saa unesta heti kiinni ja sitten unet venyy usein lähelle klo 12 aamupäivää kun heräilen. mistä lie johtuu.mut herään aikaisin aamulla usein vessaan ja takaisin nukkumaan.
kerron enemmän kun olen käynyt ultrassa toisen kerran.
palataan :wave: Nyt koitan jos sais unta öitä !

Pessi ja kevytmelankolia: kiitos vertaistuesta :hug: aina auttaa kun tietää ettei oo ainoa, ei konkreettisesti mut henkisesti, you know =)

Villapeitto: ihan normaalia tuo, mulla esikko nyt 2-vee ja kaikki päivät täynnä tohinaa eikä aina ees muista et on raskaana. meillä oli aiemmin puhetta täällä siitä että miten rakkautta riittää toiselle lapselle vielä, se oli mun pelko :ashamed: ja vieläkin pelkään sitä kun vauva syntyy et miten tuo esikoinen suhtautuu :/

Äippä70: mullakin tota rintojen ja nännien kutinaa ja nännit tosi arat. jotku rintsikat on pannassa sen takia et kutittaa. inhottava vaiva :/

oma (.) me käytiin eilen taas siellä kuntojudo/pilateksessa. nyt ku jaksais/kerkeis vielä salille ni oisin tyytyväinen. ja kun ilmat nyt pysyis sateettomina et pääsis ulkoilemaankin enempi.
saatiin eilen tietää et miehen veli ja sen avovaimo oottaa kanssa =) niitten vauvelin ois määrä syntyä toukokuussa et ei tuu serkuksille montaa kuukautta ikäeroa. tosi kiva juttu!

Hammaslääkärissä käyty heti aamulla, olipa kivaa kun pitkästä aikaa sai taas yökätä aamupalan ja sit eilen viel tuli flunssa et huono olla suu auki siel lekuris...

Piipi: Mul oli tokas raskaudes kans tota vasta-ainet ja kaikki OK vauvalla, veikkailivat et esikon synnytyksestä jäänyt vereen sitä. Matala arvo luki mullakin papereissa et en sen suhteen oo huolissani, toivottavasti sama homma ku viimeksikin ettei tuu mitään ongelmia.

Äippä70: Mulla alko nännin juuresta eilen kutittamaan ihan sairaasti, Bepanthen hetkeks auttaa, mut tekis mieli raapia koko ajan. Kiva olla töissä kun ei voi kauheesti kutitella :)

Mitään ihmeempiä ei nyt kuulu, jatketaan töiden tekoa.

Yhteistyössä