Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytöt0406
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Bluelle onnea tällekin puolelle. :flower: :flower:

Ja NoBlood just kävin kurkkaa, et tuo, mikä mulla on maksaa nykyisin 45 e. Se näytöllinen lienee kalliimpi.

Kalaäidille pistin salasanan. Onko muita jäänyt välistä?
:snotty:
Meidän vapaapäivä meni plörinäksi. Ja mun housutkin kiristää. (okei noi ei liittyny mitenkään kyllä yhteen). :kieh:

Onnellinenx5 :hug: Toivottavasti olet kunnossa ja tyhjennys sujui ilman ongelmia. Mulle sanottiin, että niitä lääkkeitä ei saa ottaa yötä vasten.

Kaikille pikkuisen jo nähneille onnittelut :flower: Omaan ultraan aikaa viisi yötä.

Tänään tosin mieli hieman maassa, on samat raskausviikot kuin silloin kuin sain ensimmäisen keskenmenon. Lievä paniikki aina vessaan mennessä.

Toisaalta mulla on alkanut pyöriä ihme ajatus päässä, mitä jos siellä onkin kaksi. Täällä tais olla toinenkin jolla oli samanlaiset ajatukset. Työkaveri, jolla on kahdeksan lasta, kysyi multa yksi päivä, että olenko raskaana kun säteilen ja hehkun jotenkin.

Alkuun olin että mitääh..mutta nyökkäilin sitten varovasti. Hän oli silloin aikoinaan saanut kaksoset kun oli alkanut "tehdä" vielä sitä yhtä ja viimeistä lasta. Sanoi niin käyvän minullekin. No, ensi viikolla se sitten selviää.

Dopplerista Minä olen käyttänyt sitä kahden viime raskauden aikana. Täytyy sanoa, että kätevä vehje silloin kun ei vielä liikkeitä tunne. Mies oli ensin sitä vastaan, mutta sanoi sitten, että jos en hysteeriseksi sen kanssa tule niin on ok.

Kerran sitten kävi rv 17 niin, että en sillä ääniä saanut kuulumaan. Ei muuta kuin soittamaan aikaa ultraan, 120e kiitos ja kaikki kunnossa. Eli ei sitten kannata heti paniikkiin mennä, jos ei ääniä kuulukaan. Mun tapauksessa vauva oli kohdun pohjalla selällään ja dopplerissa ei sitten vissiin kantavuus riittänyt.

Huutonetistäkin kannattaa katsella. Eihän nuo käytössä juurikaan kulu, ainostaan patterin voi joutua vaihtamaan. Geelinä meillä on käytetty äitiyspakkuksen mukana tullutta liukuvoidetta.

Leikkipuiston kirpparilla tänään vähän hypistelin vauvan vaatteita, ja ihanaa makuupussia. Jätin sitten kuitenkin ostamatta. Mm. siksi, että olisi pitänyt mukana oleville koululaisille keksiä uskottava selitys, miksi äiti ostelee vauvanvaatteita. Heille emme kerro kun vasta np-ultran jälkeen.

Tässähän tätä taas tällä erää,

Scala rv 7+4

Kattelin noita muita pinoja sillä silmällä miten niissä on laitettu. Niin toi vois olla ihan kiva, että jokaisen päivän alla lukee ne keillä sillon on la. Kauheeta kun katoin myös niitten km lukuja niin on ne aika hurjat, eli pelot vaat kasvaa.

Scala vinkkinä tähän raskauteen: halvemmaksi tulee soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänäänet siellä, jos ei itse saa kuuluviin. :D Jos eivät saa neuvolassakaan, pistävät julkiselle ultraan. :)

Mut tosiaan mä itse päätin jo ihan ennen kuin tilasin koko laitetta, et paniikkiin en mene, vaikken saisikaan kuuluviin. Vaan eipä semmosta tilannetta koskaan tullut vastaan. Aina ne sieltä jostain tuli, kun tarpeeksi veti siksakkia mahan päällä. :)

Mistä tietää, että Kärppä on raskaana. :kieh: Kasvikset ällöttää taas, pitää pakottaa, että saan syötyä ja sittenkin meinaa nousta heti ylös. Plus himoitsin äsken niin paljon makkarakastiketta (kyllä! sitä ruskeeta versiota!!!) että oli ihan pakko tehdä.. :snotty: Ihan sama juttu kävi tytön raskauden aikaan (se edellinen kerta, kun oon syöny makkarakastiketta :laugh: ).

Onnea Blue :flower:

Terveisiä ensimmäiseltä neuvolakäynniltä: Ultrasi vatsapeitteiden päältä ja yllätys oli suuri, kun pieni näkyi hienosti kuvaruudulla =) Oli jo melkein 2 cm pitkä ja sydän löi kovasti. Raskausviikkoja sai nyt noin 8+2-8+4 ja maanantaina saan tietää varmaan tarkemman LA:n, kun lääkäri ultraa, mutta tänään saatiin 25.1- 27.1 =) Tammikuinen saattaa siis hyvinkin tulla, joten voi olla että menen myös tuonne tammikuisten puolelle. Pysyisin mielelläni myös tässä porukassa, kun olen tässä aloittanutkin =) Muuten kaikki arvoni olivat hyvät, paitsi verenpaineet olivat taas vähän korkeat. Joudun myös 2 kertaa raskausdiabetes- testaukseen, koska edellisessä raskaudessa oli sellainen :( No, henkisesti olen varautunut siihen, että taas joudun mittailemaan sokereita, mutta kyllä siihen tottuu.

Mäkin mietin noita huvipuistolaitteita, mutta on kyllä sen verran etovaa oloa muutenkin, ettei sitä ehkä ylimääräistä vemputusta kaipaa :laugh:

Ihanaa lukea teidän kaikkien kuulumisia =) Toivottavasti kaikilla mukana olevilla sujuu nyt kaikki hyvin.

Onnellinenx5 :hug: Olen todella pahoillani. Paljon voimia sinulle.

Kiitokset NoBlood vastauksesta. Odottelen vielä vkl:uun jos jollain muulla olisi vielä ehdottaa muuta omaa ideaa niin teen sen sitten samalla. Mutta tulee ehkä hieman selkeämpi ulkosivusta, kun laittaa nimet päivien alle :)

Onneksi olkoon hienoista uutisista Blue :flower:

Scala: Sitä yritän miettiä itsekin, että mitä jos siellä ihan oikeasti on kaksi vauvaa eikä vain yhtä? Eilisestä ultrasta se jäi hieman epäselväksi ja sen takia yritän saada itseni edes jollain tasolla valmistumaan siihen uutiseen, että tulisikin kaksi Nasua :D Se on vain helpommin sanottu kuin tehty, koska tällä hetkellä se vaihtoehto suoraan sanottuna hirvittää. Ei sillä ettenko olisi kuitenkin onnellinen, mutta olisi se arki täysin erilaista ja kun noita lapsia on kuitenkin aiemmin jo kaksi :)

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower: & pahoittelut kaikille, joilla ei mene niin hyvin tai joutuvat olemaan epävarmuudessa :hug:

Mulla tänään aamuvuoro vapaiden jälkeen & loppu päivästä meinas vähän huimata. Tuliki sitten otettua 2h kuolaunoset koiran kans ku isäntäki saunaillassa B)

Nyt sit oliki todella kuvottava olo & vatsa turvoksissa. Tuosta jussista sen verran, et en miekään ruukaa kyllä tota alkoholia pahemmin käyttää. Baarissaki käyny viimeksi viime kesänä. Mut ku kotipaikkakunnalla on myös muitaki lähisukulaisia jussia viettämässä & häistä 11 kk niin kyllä sen tietää, et heti aletaan kyseleen, jos on täysin kuivin suin...

Nyt nälkä, suunta siis jääkaapille :D

Wendy + nimetön masuasukki 5+5

Voi että kun jaksaa vaan väsyttää.... Mitään muita oireita ei ole tänään ilmaantunut kuin vaan tuo väsymys. Oonkohan ollenkaan raskaana kun ei mitään oireita ole? Tuleekohan tuosta kysymyksestä mulle nyt suurempikin "ongelma" =) Tosin ei ole ollut mitään vuotoakaan mistä voisi ajatella et olisi mennyt keskenkään.

Mutta onneksi on joka tapauksessa viikonloppu :laugh:

Heippa vaan kaikille tasapuolisesti!

Hilppa älä nyt vielä masennu ja luovuta. Toivotaan, että kaikki on hyvin ja oot vaan liian malttamaton.

Uusille plussanneille onnea ja tervetuloa!

Tosi paljon onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. Toivottavasti voin sitten samaan joukkoon liittyä ens tiistaina kun itellä on uä.

Eilen ja tänää on tosiaan alavatsassa tuntunut kipuilua, ihan sellasia sekunnin vihlaisuja ja eri kohdissa. Voisko olla kohdun kasvamista? Ja maha on aika turvoksissa. Sisko katteli tänään ja ihmeissään kyseli, että kauanko ajattelin pystyä salaamaan kun kaamee pömppö tullut. Se on kanssa nyt ihan parin päivän aikana ilmestynyt. Toivon vaan, että kaikki on hyvin.

Olitte noista kaksosista jutelleet...Olishan se melkonen sopeutumiskysymys, jos selviäis että kaks siellä köllii mutta meillä esikoista ootellaan, joten ei varmaan käytännössä tulis olemaan ihan niin hankalaa kun jos on jo lapsia. Toisaalta se vois olla ihan mukavaakin :)

Tervetuloa uudet ja onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

tytöt0406 Oon niin onnellinen sun puolesta :heart: :heart: Ihan huippua, että pikkuinen on kaikesta huolimatta kyydissä mukana!! Mahtavaa :hug:

Mä tilasin ton dopplerin sellaisesta paikasta kuin nettitilaus.fi ja hinta oli 39,95.

Mulla yks kaveri on sellainen, jolla ei alkuraskaudessa ole ollut mitään oireita yhdenkään lapsen kohdalla. Ja hänellä siis kolme lasta. Ei mee tasan onnenlahjat... Tänään taas tuli halailtua pönttöä, kun lämmin ruoka haisi niin kauheelle. Enkä tietenkään sitä pystynyt edes syömään. Ja nyt mä oon valmis nukkumaan, eli huomiseen :wave:

kaksoset pelkona täälläkin vaikka onkin vasta eka lapsi tulossa, kun mummo on kaksonen, pikkuveljet on kaksosia ja miehen molemmat vanhemmat myöskin... toivottavasti ei ole kauhean periytyvää, kun olisin onnellinen yhdestä terveestä lapsesta näin alkuunsa..

eka neuvola 2vko päästä ja ultra 3vko päästä.. eli odottelua vielä kunnes on nähnyt livenä itse pienen "otuksen"..

Hui kamala, mitä jännitystä täällä pidetään yllä. Luin sivusta 6 alkaen kaikki viestit ja itkua täällä pidättelen siinä melko heikosti onnistuen. Voi onnellinenx5 olen niin, niin, niin pahoillani. En voi sano muuta kuin suuri halaus ja koita jaksaa. Kamala tilanne selvitä kaikesta tuosta yksin...Ja halaus muillekin huonoja uutisia saaneille.

Onneksi olkoon tytöt, tilanne vaikutti jo niin huonolta. Ihanaa, että tuli niitä hyviäkin uutisia :)

Täällä oireet jatkaa samaa rataa, tissit on niin kipeet, että en tiedä miten päin olisin. Väsymys aivan kaameaa ja muuten olo vaihtelee karmean nälän ja ellotuksen välillä. Paino on jo varmasti noussut, kun syöpötyttää melkein koko ajan...

Mä voisin myös ottaa kerhoon SALASANAN . Kohta ehdin kirjoitella enemmän, kun arki helpottuu. Mies ja lapset jäi tänään nimittäin lomalle, joten toivottavasti illoista jää pois kaupassa käynnit ja ainakin osa siivoamisesta :) Jää aikaa olla lasten kanssa ja kirjoitella tännekin :)

Huomenta, kiitos onnitteluista :) Nyt vain sitten 5 viikkoa jännäilyä seuraavaan ultraan :p No ehkä osaan nyt ottaa vähän iisimmin.

Hilppa, älä vielä luovuta!

Huvipuistolaitteisiin ei ole kauheaa hinkua ollut enää viime vuosina, joten jää varmaan väliin tänäkin kesänä.

Juhannusta vietetään perheen kesken, eli ehkä tulee paljastaneeksi sisaruksille tämän tilanteen. Olen kuitenkin sen pari saunakaljaa juonut juhannuksena.

Alkaa muodostua pikkuhiljaa pieni vaateongelma.. alkaa puristaa jne. Saa nähdä kuinka pian joutuu siirtymään äippävaatteisiin.

Mä merkkailen vaan nopeasti, ollaan lähdössä kohta miehen sedän 70-vuotisjuhlille. Ei kyllä ihan kauheasti huvita, kun olo ei ole vieläkään ihan mitä parhain. Mutta eiköhän tuon reissun jaksa, toivottavasti.

Kiitos tsempistä kaikille =) Kyllä mie lukemassa käyn ja varmaan kirjoittelenkin, jotenkin vaan kauhea masis tilanteen kanssa. Painajaisiaki oon nähny :ashamed:

onnellinenx5 :flower: :hug: Voimia!

mulla alkoi tuhruttaa eilen :'( Mä en kestä :'(
tuli kyllä ihan ruskeaa, eikä kipuja ole, eli olisiko vielä toivoa? Tuli lähestulkoon vain paperiin ja ei ole sen jälkeen tullut.
Voi että mä niin rukoilen ja toivon että pieni pysyy matkassa mukana :'(
En jaksais enää, 3 vuotta toivonu pikkuista eikä mikään vaan onnistu tai pysy kyydissä :'(
Ei mulla voi olla näin huonoa tuuria :'(

Positiivista, että mulle on ekaa kertaa elämässani ilmestyny HoRMONIVIIVA... koskaan ei ole ollut ja nyt on navan alapuolella selkeästi näkyvissä, et ainakin olisi merkki et jotain tapahtuu? ehkä?
Ja tissit on isoimmat ku varmaan ikinä.. Täytyy vaan toivoa.

Tääl olis suomalainen läkärikeskus tääl espanjassa, mutta mun äitiä ei huvita kuskata mua sinne ku "ei ne siellä mitään voi tehdä kuitenkaan" Luoja et vituttaa seki ku näkee että olen hermona ja tietää et mulla näitä on ollu ni ei voi sit vaivautua.. :/

mut joo, monellakos tätä tuhruttelua nyt on ollu ja kaikki on ollu ok?

T.Neiti+salamatkustaja rv 6+

NoBlood :'(

Onnellinenx5 :hug: :hug: :hug:

Neiti-81 tuhrutteluhan on tosi yleistä eikä välttämättä tarkoita keskenmenoa. Mulla itsellä on tuhruttelusta kuitenki vaan huonoja kokemuksia. Nytki tuhruttaa, mutta silti uskon, että tää raskaus voi jatkua. Tietty sitä aina kans varautuu pahimpaan, kun tuhruttelee. Ei tässä auta kuin odotella. Aamulla piti taas käydä oksulla. Se ainakin on hyvä merkki, vaikkei ole mitenkään kivaa, kun koko ajan etoo. Seuraava ultra on keskiviikkona. Jospa siellä vielä syke näkyis. Ollaan lähdössä sitten juhannuksen jälkeen Euroopan reissulle, pääasiassa Ranskaan. Kaavinta/tyhjennys ei siis oikein sopis kuvioihin.

Happis 7+4

NoBlood? :o :( Oot ilmeisesti ultrassa käyny vai? :( ...mulla meni jotain ohi...

Neiti 81 mä en ole vuotanut (vielä ) tässä raskaudessa, mutta pitkin poikin tytön raskautta kylläkin. ...sen verran kuitenkin sanottava, et jos vuotelet ja oot siellä Espanjassa, halunnet varmaan uimaan... Mutta muista, että vuotojen aikaan ei sais uida (tulehdusriski). Mut muuten älä vielä hätäile. Vuodot ei ole aina pahasta. :)

(.) Pahoinvointi on todellakin saapunut. Oksu ei ole lentänyt vielä, mutta läheltä liippasee. Pahinta aaamulla ja illalla.

NoBlood :hug:

Kylläpä tätä pinoa todellakin koetellaan, kun tosi monelle käy surullisesti :(

Täällä väsyttää ihan hirveästi, kun jännitin eilen niin kovasti sitä ensimmäistä neuvolaa. Nyt päikkäreille :wave:

Voi ei NoBlood! Mulla on myös mennyt ilmeisesti jotain ohi. Kyllä pikkuhiljaa alkais tämän pinon koettelemukset riittää. Miten sä jaksat? Älä ressaa siitä kerhosta, sen perustajaa ei varmaan voi kesken kaiken muuttaa (?) mutta voithan sä vaan lopettaa koko kerhon ja joku muu perustaa uuden. Vai mitä mieltä muut on?

Neiti-81 kyllä niitä muillakin on vuodellut ja hätää ei ole ollut. Älä nyt vielä panikoi. Olisko sun mahdollista mennä itekses tai miehen kanssa sinne lääkärille? Jos äiti ei oo innokas mukaan lähtemään...Saisitpa ainakin selvyyden asiaan ja oman mielen rauhallisemmaksi.

Tänään mulla on taas ollut ihan masispäivä ja melko varma ettei ketään elossa ole. No tiistainahan se selviää. En vaan millään haluais, että asia niin on kun tää mytty on niin toivottu ja suhteellisen kauan yritetty. En jaksais alottaa taas alusta. Tissit ihan vähän kipeet, mutta ei mitään muita oireita. Ja kohta alkaa 14,5h yövuoro ja v*ituttaa ihan sutena mennä. Höh.

Yhteistyössä