*Helmikuun Hehkeät 2011, TAMMIKUU*

Täällä myös ootellaan commanderin kuulumisia. Jokohan siellä ollaan vauvaa hakemassa kotiin???:) Tytöille myös tsemppiä, josko se sielläkin suunnalla alkaa piakkoin tapahtua :D

Deviliille tervetuloa joukkoon!

ON: Tänään siis käytiin uudelleen polilla ja ei se mytty mihinkään ole kääntynyt ja niin tiukasti istuu että lääkäri epäili ettei enää käänny. Uutta yritystä ei ole vaan sektioon varattiin aika 7.2 (viikolla 39+1). Nyt jännittää, pelottaa, hirvittää ja vaikka mitä toi sektio. Olin koko ajan orientoitunut alatiesynnytykseen ja nyt pitääkin aatella kaikki asiat uusiksi. Hui. Lisäksi paineet on taas koholla ja pissassa oli proteiinit yhdellä plussalla taas. Toistaiseksi jatketaan kotiseurantaa ja omaan neuvolaan pitää vielä pari kertaa mennä normikäynnille, jos proteiinia tulee pissaan kahden plussan verran tai paineet nousee vielä tosta tasosta niin sitten taas äippäpoli kutsuu ja alkaa verenpainelääkitys. Itse kääntöyritys ei onneksi ollut kivulias tai epämiellyttävä toimenpide, hyvin vähän vaan lääkäri kokeili vauvaa nostaa mutta on peppu niin alhaalla lantiossa niin ei sieltä oikein noussut ja lääkäri totesikin ettei edes enempää yritetä. Käyrillä makoilin puolisen tuntia kääntöyrityksen jälkeen ja pari pikkasen kivuliasta supistusta siinä tuli, mutta ei sen kummempia. Hieman vaan hirvittää, päästäänkö tonne suunniteltuun sektioon saakka, kun kohdunkaula oli lyhentynyt perjantaista 1-1.5 senttiä ja kohdunsuu sormelle auki (tosin oli jo viime perjantaina). Omaa oloa siis seurattava ja aika tarkat ojeet sain, että koska pitää synnärille lähteä jos synnytys käynnistyy ennen sektioaikaa...

nelli & mytty 36+3

täällä jännätään kans jokohan on commanderilla nyytti kainalossa :heart:

devilii: täällä kans yskä vaivaa öisin. mä vaan aloitan rykimisen 4 jälkeen yöllä. joululta asti vaivannut enemmän ja vähemmän. viime odotus aikana oli sama homma ja yskä loppui kuin seinään synnytyksen jälkeen.

täällä tylsä päivä. yks lapsista kipeänä, joten ollaan kotona koko päivä. mitään ei oikein edes jaksa alkaa tekemään. hommia kyllä riittäis (siivoilua).

täällähän pikku hiljaa alkaa jännät paikat kun viikkoja monella jo paljon.

aapelikaapeli 35+3 ja perästä tullaan hitaasti

Ei näy Commanderia josko olis jo synnärillä <3 Jännittää :)

Devilii mulla oli ihan sama tuntuu et keuhkot tulee mukana ja selkä kipeyty ku yskin niin paljon.. Ite hain resilaria apteekista kun sitä saa ottaa raskaana, vaikka en kyllä ottanut sitäkään kun vaan ennen nukkumaan menoa kun nukkumisesta ei ois tullu muuten mitään.. :/

En sitte saanu ammetta eilen ku se väri minkä oisin halunnu oli umpipohjainen eli ei tulppaa joten täytyypä hakea prismasta :) Eipä sillä värillä mitään tärkeää merkitystä ole se vaan oli niin kiva :)

Nimi on päätetty meillä :) Mies päätti etunimen ja minä toisen nimen ja pojalle annetaan miehen sukunimi :)

Me ollaan myös kummit valittu oikeastaan jo kesällä kun saatiin tietää raskaudesta :D Minun sisko ja hänen mies... Mies ei keksi omalta puolelta ketään kenet haluaisi kummiksi, mutta kaksihan niitä vähintään pitää ollakin :)

Ainiin ja kelan päätöksetkin tuli että rahaa tulee mutta ihmettelen niitä summia vaan joten pitääpä alkaa soittelemaan ja kyselemään, et mitä ne oikein tarkoittaa :/

Jännäilen täällä teitä täysiaikaisia! VASTAHAN TÄÄ KETJU ON PERUSTETTU <3

Hyvä etten ole ainoa jolla jonkin sortin yskää on. Mä tuossa välissä söin jo Amoxin kuurin kun oli poskiontelotulehdus ja korvatulehdus. Mutta jotenkin olen ihan varma että keuhkoputkentulehdus on, kun aiemminkin sellaista sairastanut ja oireet ovat ihan samat, mutta lääkärit eivät kuule mitään keuhkoista:( Mulla myös Resilaria tuolla, mutta eipä tunnu helpottavan yhtään. Ja sitten kun yöt yskii, niin päivän on niin väsynyt et pieninkin asia pistää itkettämään :'(

Meillä oli nimet tiedossa jo ennenkuin raskaustesti tehtiin. Löydettiin kummallekkin sukupuolelle nimet sovinnolla ja miehen sukunimi tulee automaattisesti, sitä edes mietitty. Kummitkin (jos nyt saamme kastaa lapsen, kun mies kuuluu kirkkoon, mut mie en) on jo päätöksessä ja kysytty, kummankin puolelta 1 hyvä ystävä, jonka myös toinenkin tuntee.

Me ostettiin amme kodin ykkösestä, sininen orthexin amme, missä tulppa pohjassa ja myönnettävä on että imetysliivejä en ole vielä edes katsellut. Ei ole tämän taudin takia ollut voimia lähteä kotoota mihinkään suuntaan.

neitiniisku: En minäkään sen varaan laske, että vauva syntyis aikaisemmin, vaikka lääkäri niin ennustelikin. Totta kai on se mahdollisuus että menee yliaikaiseksi, kuten tuossa jo aiemmin itsekin totesin. :) Eihän sitä voi varmuudella kenellekään sanoa, en tosiaan tiedä miksi sit sanoi niin... Mulla on itse asiassa ollut jo pitkän tovin sellainen olo, että tämä vauva syntyy kyllä paljon myöhemmin kuin mitä on laskettu, en tiedä miksi. Huh, mut pakko vaan todeta, että kärsivällisyys tässä on kyllä hyvällä koetuksella - nimittäin kun nyt jo aika tulee pitkäksi (vasta 3 viikkoa olen kotona ollut) niin kuinkahan jos tässä on vielä 6 viikkoa odotettavaa... kääk.

nelli: Nyt sulla ainakin on tiedossa pienen syntymäpäivä! :heart: Eikä siihen edes ole enää niin kauaa, ihanaa! :) Mä oon niin suunnitelmallinen ihminen, kaikki pitäis aina olla suunniteltuna valmiiksi, että mulle varmaan passais tuollainen suunniteltu sektiopäivä paremmin kuin tällainen odottelu, että koska jotain alkaa tapahtua... :D Varmasti jänskättää se sektio, mutta aivan varmaan menee hyvin. :)

Nimi: Meillä on ollut nimi valmiina poikavauvalle jo ennen kuin tulin raskaaksi. :) Tytölle olisi sitten useampi nimivaihtoehto, jos tyttö sittenkin sieltä tulisi... Nimi on miehen kotimaasta, mies siis ulkomaalainen... ja meillä sukunimikin aika erikoinen, niin sopii paremmin antaa nimikin sieltä päin. :) Mut nimi on kuitenkin sellainen, joka on myös suomalaisen helppo lausua ja kirjoittaa. Kummeja ei tule, koska vauvaa ei kasteta (emme siis itsekään kuulu kirkkoon)... Mut jonkinlaiset nimiäiset varmasti pidämme.

Commanderille ja tytöille paljon paljon tsemppiä, josko pian saataisiin taas vauvauutisia! :heart:

~ Merve ja masupoika 36+2

Voi kun oliskin vauva kainalossa...Synnytyssaleilta siirryin osastolle pari tuntia sitten ja mies lähti kotiin. Kovasti oltiin jo leikkaukseen yöllä valmistautumassa, supistusväli oli 4-6 minuuttia. Lääkäri kuitenkin sitten vielä ultrasi ja teki muita tutkimuksia, ja päätyi sitten siihen, että aloitetaankin supistuksia ehkäisevä lääkitys...Kiva muutos, kun oli jo henkisesti valmistautunut ihan toisenlaiseen lopputulokseen. Muutenkin ihan tosi huono lääkäri, kovakourainen ja töykeä ja puhuu huonoa suomea. Mutta tässä nyt ongelmia, mitä mulla/vauvalla tällä hetkellä: lapsivettä on liian liian vähän, vauva on viikkoihin nähden liian iso, vastaa viikkoja 38+2 ja äkillisen kasvupyrhdyksen takia keuhkojen ei uskota olevan vielä tarpeeksi vahvat. Mitään tutkimuksia sen suhteen ei kuitenkaan tehty, eli ei tiedetä keuhkojen tilannetta. Lisäksi mulla on tämä pitkittynyt flunssa, joten mulla voi elimistössä olla streptokokkia. Lisäksi vauvan suoli (en tiedä mikä suoli) oli liian paksu ja täynnä jotain massaa, eli odotettavissa voi olla ruoansulatusvaikeuksia. Vauva on kuitenkin pirteä ja liikkuu aktiivisesti, joten sinällään mitään suurta huolta ei pitäisi olla, mutta mietityttäähän se silti. Myös se huolestuttaa, että vauva on yhtäkkiä kasvanut noin isoksi. 3.1. ultrassa vastasi siis vielä oikeita viikkoja.

Nyt on vähän sellainen epätoivoinen, epäonnistunut olo...Omalla syömiselläni olen tuon vauvan kasvun aiheuttanut ja se ahdistaa.Kahden valvotun yön jälkeen on muutenkin tippa linssissä koko ajan ja suoraan sanottuna tämä osastolle joutuminen harmittaa vietävästi. Lapsia on jo nyt ikävä :( Mitään tietoa ei ole siitä, miten kauan täällä joudun kökkimään...Jos mulla ei ois raskausdiabetestä, leikkaus olisi jo tehty.

Mutta jospa tää tästä.

Commander ja Pepe 35+6

Toivotaan, että Commander saat pian vauvasi syliin <3 Voisiko sieltä mahdollisesti kysyä toisen lääkärin mielipidettä?

TÄällä tilanne jatkuu edelleen on/off-meiningillä. Soittelin jo sairaalaan varmistaakseni pitääkö käydä tarkistuttamassa tilanne, kun on jo eilisestä asti jatkunut nää supparit enemmän tai vähemmän kivuliaasti. Kotona voi kuitenkin olla kuulema, jos ei muutu säännöllisiksi ja kipeiksi ja jos vauva liikkuu hyvin. Ja siellä on kuulema tällä hetkellä ruuhkaa, joten senkään puolesta sinne ei kannata mennä...eli kotosalla seuraillaan tilannetta ja levätään/liikutaan voinnin mukaan :)

Commanderille Paljon Paljon voimia sairalaan :hug: Toivotaan että pian saisitte vauvan maailmaan ja pikkusen kauhkot olisivat jo hyvällä mallilla:) Tuuhan kertoileen kuulumia aina ku jaksat..

Nimi on meilläkin päätetty jo raskauden alussa.. Tai etunimi ei ole 100% varma, mutta luulen että siinä pysytään :) eli pojalle tulee miehen toinen nimi ja sukunimi ja etunimeksi tulee miehen papan etunimi. Joten vauvan koko nimi tulee oleen sama kun miehen papalla(tosin edesmenneellä papalla) Olisin kovasti halunnut Niiloa etunimeksi mutta mies ei siitä tykkää kun sillä tulee siitä mieleen pottapäinen silmälasipäinen poika :( no mutta tää toinen on mun mielestä nykyään paljon parempi vaihtoehto:)

Kummit on meilläkin päätetty.. Mun sisko ja sen mies oli heti jo plussatessa tiedossa:D ja niille se vaan kerrottiin, kyselty ei ollenkaan;) Ja sit tulee vielä yhdeksi kummiksi miehen sisko, tosin kysytty ei olla vielä mutta varmasti haluaa kun on niin innoissaan pikkuherrasta:)

Jane & Viltsu 38+1:heart:

tytöt0406 meillä samaa täällä, eilisest asti supistellut, enemmän tai vähemmän kivuliaasti, mutta ainoa se, että pieni ei paljoa liiku.

Liikkeet olleet jo muutaman viikon heikonlaisia, että saanut tehdä "töitä" että saa ne tarvittavat liikkeet, kerran olen jo soittanut synnärille, mut totetsivat ettei hätää ole, et ole vaan kotona. Silloin meni 55min että saatiin 10 liikettä. Meillä myös nuo ilta riehumiset jäänyt vähemmälle, ei enään nukkumaan mentäessä laiteta mun kylkiluita uuteen järjestykseen. Pitänee varmaan taas joku päivä soitella sinne, jos liikkeiden haku on näinkin hankalaa että tarvitsee puoli karkkipussia, litran limua ja koirien kanssa lenkki ulkona.

Voi että commander. Jaksamista sinne nyt sitten ja toivotaan ettei tarvitse kovin kauaa osastolla makoilla.

Nimi on täälläkin mietitty, tosin sillä varauksella jos poitsu ei yhtään nimeltään vaikuta niin sit pohditaan uudestaan. varsinaisia kummejahan meille ei tule kun ei tule ristiäisiäkään. Nimiäiset kuitenkin pidetään ja "haltijakummeiksi" ajateltiin pyytää mun siskoa ja sit miehen tosi hyvää ystävää ja tän vaimoa.

Commanderille tsemppiä ja toivotaan että pikkuinen sieltä pian saataisiin ulos...:hug:

Nimi on ollut alusta asti selvillä,tai siis etunimi,toista tässä vielä on jahkattu vaikka sekin alkaa aika varma olemaan...tytölle olis ollut useampi vaihtis,mut tällle pojalle vaan yks:)

Kummit on kanssa jo pyydetty,esikoisella oli sukulaisia kummeina sekä miehen ystäväpariskunta pakanakummeina. Tälle tulokkaalle pyydettiin kolme mun lapsuuden ystävää ja pakanakummeiks mun ystäväpariskunta,jonka tyttären kummeja ollaan.. Ja pakanakummeillä tässä meinaan kirkkoon kuulumattomia:D Meidän ystävistä harva kuuluu kirkkoon enää,joten kummien saaminen on aika kiven takana kun kuitenkin halutaan kastaa.

Täällä on yöllä taas kupattu muutama tunti,joku vaihe käynnissä vissiin...onneks esikko ei nyt oo pyrkinyt kovin aikasin ylös et saa hiukan sit aamusta vielä nukutuks.
Pientä jomottelua sielä täällä ollut,mut melko hyvä olo vaikka tullut tänään touhuiltua melkoisesti:)

Repa ja säynävä 36+4

Commanderille tsemppiä, jospa ne asiat selviää eikä tarttis olla huolissaan. :hug: Kuullostaa kyllä hurjalta jos vauvan painoarvio on noussut muutamassa viikossa paljon, alkaa itseäkin jännittää että miten tässä vielä käy. Mulla on ollu ultra viimeksi viikolla 27 ja seuraavan kerran on synnytystapa-arvio vasta viikolla 38.

Heipsan!

Commanderille jaksamista osastolle ja toivotaan että Pienen saat syliin mahd. pian!

Itsellä huomenna viimeinen lääkärineuvola, jossa siis tehdään painoarvio ja sisätutkimus. Mukava tietää sitten taas missä mennään...
Olossa ei moitteita, pientä flunssaa ollut ja siksi pähkin lähdenkö erääseen tapahtumaan perjantaina. Varsinkin kun esikoinen on flunssassa ja hoitajaa tälle vaikea järjestää. Hieman harmittaa jos joudun sen missaamaan, mutta lapset ensin!
Vauva liikkuu välillä vielä hurjasti, mutta ehkä pientä hiljenemistä havaittavissa ja onhan se jo toki ahdastakin. Nimet ovat valmiina, mutta kummeissa vielä pohdimme. Hyviä vaihtoehtoja on olemassa, mutta katsotaan rauhassa sitten kun vaavi saadaan maailmaan!
Oma punkka tullaan vauvalle hankkimaan, koska esikoinen tykkää vielä omassaan polskia. Imetysliivit ja yksi imetystoppi olemassa ja molemmissa hieman varaa maidon nousulle sekä suojille.

Näin ne viikot vain sujahtavat vielä olisi monta hauskaa juttua ja tekemistä edessä joten en kauheasti hoppuile syntymän kanssa. Sitten taas jos ne jutut jää tekemättä niin mitään ei sillekään voi. Arvokasta tämä aika vielä näin kolmisin sitten kohta meitä on NELJÄ!

Ainoska

Commanderille jaksamista!

Nimi meillä oli valmiina sekä tytölle, että pojalle jo ennen kuin mitään yritysta oli edes aloitettu :D . Pojan etunimi on miehen ehdotus ja toinen nimi minun jo edesmenneen isäni etunimi ja myös miehen isän toinen nimi. Tytön nimi oli aikalailla yhdessä mietitty, ilman sen kummempia kaimoja.

Kummit on minun puoleltani päätetty, hyvä ystäväni miehineen, vaikkei tämä ystävä kirkkoon kuulukkaan. Miehen puolelta on jo yhtä pariskuntaa pyydetty ja mies haluaisi vielä yhden kaverinsa pyytää kummiksi. Sen lisäksi miehen sisko ilmoitti, että suuttuu meille ikiajoiksi, jollei pääse kummiksi :D meillä kun ei ollut tullut mieleenkään pyytää häntä ihan vaan sen takia, että hän asuu Australiassa. Nyt ilmeisesti lapsi on sitten saamassa kokonaista 6 kummia, joista tosin tämä yksi ei kuulu kirkkoon ja yksi sitten Australian-kummi. Ja kun vielä haluaisimme toisen lapsukaisen tälle kaveriksi, niin hänellekin vielä löytyisi sama määrä kummeja...

(.) Flunssa sen kun pahenee. Mieskin on sairaana ja voi paljon paremmin, kun saa edes jotain helpottavaa lääkitystä ottaa. Itsellä kun flunssa on monesti muuttunut poskiontelontulehdukseksi, jos en ole jotain allergialääkkeitä tms ottanut. Nyt olenkin sitten pakollisten menojen lisäksi vain istunut sohvalla ja kutonut vaaville villaista patjansuojusta. Tänään sainkin sen valmiiksi ja huovutettua. Itse kun en ole kauhea muovitetun froteen ystävä ole ollut. Se kun on kauhean hiostava ja epämukava omasta mielestäni.

Seepia ja Sintti 35+1

Huomenta!|O

Että on raskasta tää unettomuus :(
Taas heräsin 4, vähän tuli jtn ihan pieniä polttoja selässä.. Niin pieniä etten ollu ees varma et tekeekö mieli tepposet vai onko oikeita mut kai ne oiketa harkkapolttoja oli :D sit menin vessaan ja sit alko 2 kerrosta alempana koira TAAS ulvoon. Prkl et se on rasittavaa.. empä siinä sit enää nukkunukkaan ja äsken kävin heittään miehen töihin. Nyt sit lähden kohta kaupungista hakeen äitiltä mun vanhat sukset ja laitan ne isän naapuriin kyytiin meneen mun siskolle:)
Onneks pääsen sen jälkeen takas nukkuun:rolleyes:

Kauhee kun jänskää et koska commanderilla on vauva sylkyssä:) saattaa muutamalla muullakin hyvinkin jo olla.. Sais tää omakin herra vaikka ens viikolla tulla:heart: äiti ja isi on vähän malttamattomia:whistle:

Jane & Viltsu 38+2:heart:

Heips!

Villajutuista tuli mieleen, että vaaville olen tehnyt villaisen haalarin ja nyt tekosassa pitkävartiset sukat. Lisäksi ajattelin vielä sellaisen yksinkertaisen myssyn tehdä (ohje helppo!). Onpa sitten jotain omaa tälläkin vauvalla.

Nenä vuotaa ja silmiä kutittaa eli ihan ei mennyt putkeen viime yö...Nooh josko sitä saisi otettua takaisin ensi yönä.

Mukavaa päivää kaikille Helmikuisille!
Ainoska

commanderille voimia kauheasti. itsellä muistissa niin elävästi tuon eskarilaisen synnytys. perjantaina alkoi lapsivesi lorista. mentiin sairaalaan niin kaks tätiä pähkäili että mihinkäs tämä neiti nyt kuuluu. lääkäri päätti sit siirtää osastolle. illan päälle tulehdus arvot alkoivat nousemaan, mut taas toinen lääkäri päätti että antibiootteja vain ja katotaan aamulla. aamu kun valkeni niin tuli jo 3 lääkäri joka tuumas tylysti että kyllä luonto hoitaa omansa. meni puoli tuntia ja hoitaja tuli hakemaan vielä lääkärin luo missä nolona lääkäri tuumasi että nyt mennään saliin ja käynnistetään. tätä ihmettelin mikä muutti lääkärin kannan. jälkitarkastuksessa vasta sain tietää, että oli tehnyt jo ensimmäinen lääkäri virheen. mulla sydämmessä häikkää niin olis pitänyt heti käynnistellä ettei tule sydänpussi tulehdusta.

täällä eilen oli tosi väsynyt olo. koko päivä meni kuin sumussa. nyt tuntuu aivan samalta. vielä olis tasan kuukausi laskettuun aikaan. toivottavasti loppu ei ole samanlaista.

nimi ja kummit täällä pojalle nimi olisi jos mies vaan taipuu. mut ei tuo kovin hanttiinkaan ole laittanut. tytölle ei olla edes vielä mietitty.
kummit vielä on hakusessa. tuntuu ettei kukaan kuulu kirkkoon tai sit niillä jo niin monta kummilasta. mut onneksi vielä ei ole kiire.

aapelikaapeli 35+4

HUomenta vaan kaikille tasapuolisesti!

Olipas sellainen yö et hyvä etten miestä herätellyt että nyt mennään. Supistelut alkoi siinä puoli 12 (tässä vaiheessa mies nukkuu jo onnellisena vieressä), osa lievinä ja osa kipeinä, supistelu väli oli 8-4min, mutta sitten klo.1 alkoi tulemaan supistuksia 4min välein ja ne tuntui selässä että alavatsalla. Min taapersin pitkin asuntoa ja istuin koneella, mutta sitten puoli 2 yöllä supistukset loppuivat ja päätin että kömmin takaisin sänkyyn nukkumaan.

Tänään olisi tiedossa hieman asunnon siivoamista ja koirien viemistä koirapuistoon juoksemaan turhat paineet pois :D Niitäkin tuntuu hieman stressaavan tää tilanne, niin jospa muutama tunti koirapuistossa helpottaisi niidenkin elämää.

Heippa!

Tänään oli sit lääkärineuvola. Kaikki oli ihan hyvin pissa puhdas verenpaine 126/73. Painoarvio vauvalle 2836g. Tarjonta rt2 eli ei vielä laskeutunu ja kiinnittyny... 2 viikon päästä ois sit vielä käynti tays.sissa ja nyt lääkäri oli sitä mieltä et voivat jo ottaa sisään tai sitten antavat ajan käynnistykseen...Koska esikoinen oli 4300g 54cm. Niin ettei tästä kasvaisi kauheeta "jättiläistä"!

Selkä on kovilla..välillä juilii niin että meinaa taju lähteä..muuuten olo ihan ok. Tietty toi lähenevä synnytys rupeaa pikkuhiljaa jännittämään.

Kaikki hankinnat on tehty ja vauvan tavarat rupee oleen paikallaan. Sairaalakassi pakattu itselle ja vauvan kotiutumisvaatteet on jo turvaistuimen kyydissä odottamassa.

Ei kummempaa ku tsemppiä kaikille ja vauva uutisia odotellessa! Hyvää viikonloppua!

Akita ja Pampula 36+1

Huomenta!

Commanderille tsemppiä osastolla oloon.. täällä jännätään sun puolesta koska saat nyytin syliin :)

Jane tiedän todellakin kuin rasittavaa on jos ei unta saa... Hyvää harjoittelua vaan vauvan tuloa varten :D

Täällä alkoi virallisesti tänään ÄIPPÄLOMA <3 mutta niin kuin moni muukin täällä olen ollut jo saikulla joten kyllä tän kotona istumisen on jo nähny :D Mut ÄIPPÄLOMA tekee tästä taas hieman todellisempaa <3

Happynow ja pikkumies 35+0 POKS <3

Huh. ällä kanssa ihan sumussa, kun viime yö meni harakoille. Heräsin vessaan ensin 2.30 ja sitten uudestaan 4 maissa ja en saanutkaan unta vaan valvoin yli 2,5h...Kyllä otti päähän. Sit sain unta niin alle tunti sen jälkeen miehen kello soi...ja taas heräsin.

Kohta lähden tilipäivän kunniaksi ostelemaan parit imetysliivit, sitten alkaakin olla kaikki tarpeellinen kansassa ja jos jotain vielä tulee mieleen niin hommailkoon mies sitten jos ite en ehdi :)

Deviliillä
kuulostaa jännältä. Hassua ajatella, että kohta niitä helmiksiä alkaa putkahdella ihan urakalla :D

Vaniljaiselle kiitokset tsempittelystä, kyllä tää tästä iloksi muuttuu ensijärkytyksen jälkeen :D

nelli & mytty 36+4

Yhteistyössä