****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Kovasti täälläkin toivotaan että ei poksumisia enää tarvisi.. Supistuksia tuli tuossa melkein tunnin ajan, olivat n.10min välein, pari tuli jopa 2min välein.. :confused: ..loppuivat taas vaan kuin seinään |O

Huomenna keskussairaalaan näytille, saa nähä tuleeko se päätös samalla että millon käynnistetään.

Sasuma ja rakas :kiss: 40+0
 
TÖMPSIS: Pikkusen myöhään tulee vastaus, kun neiti juoksuttanut :) Mutta muistin kyllä, että olit torstaina siellä ultrassa ja katselinkin josko siellä olisi odotustilassa näkynyt ketään vaan eipä näkynyt :D
Oman kokemuksen perusteella en voi muuta kuin suositella kyseistä sairaalaa. Olin todella tyytyväinen hoitoon niin synnytyksessä kuin osastollakin. Pyysin lisää ohjeistusta imetykseen, vaikka olikin kyseessä kolmas lapsi ja yhtenä iltana juttelin siellä parin hoitajan kanssa monta pitkät tovit ja sain hyviä vinkkejä. Niiden kanssa olen ensimmäistä kertaa pärjännyt ilman lisämaitoa ensimmäiset viikot :)

Kärvistelijöille vielä tsemppiä loppuaikaan! Pian tekin pääsette viettämään arkeä nyytin kanssa.. :)

Mami ja Neiti 11pv
 
Edelleenkin yhtenä kappaleena, illan on taas supistellut, mutta mutta tää taitaa olla taas van äidin kiusaamista..Huomenna neuvolaan ja varataan aika yliaikaiskontrolliin. Saas nähdä kuinka kauan ne antaa mennä yli, kun koko ajan supistelee
Auneliini+Jaakko 40+0
 
Mullakin on supistellu napakasti, mut vaan aina välillä sellasissa "ryppäissä". En jaksa innostua ihan hirveesti kun saattaa olla että tätä jatkuu vielä hetken kuitenkin :p.

Vauva on tänään ollu tosi rauhallinen. Josko se ehkä vähän antaisi vinkkiä siitä, että synnytys lähestyy :>.

Adalmis ja keijo 40+1
 
Tervehdys!

Vitsailin tossa viimeviikon keskiviikkona, että jos sitä silloin synnyttäis niin johan se tuotti tulosta :)

Ke 23.2.2011
Siinä 10.30 alkoi supistukset tosiaan ja oli heti 10min. välein. Soitin miehelle et ei ole hätää nää varmasti loppuu kohta, että pysy vaan vielä töissä. Noh sitte ne alkoki puolenpäivän aikaan olemaan jo 5min. välein ja vieläki olin sitä mieltä, että ne kohta loppuu ja kun ne ei tuntunu vieläkään niin pahalta niin aattelin et onkos nää kuitenkaan taas oikeita supistuksia :) Noh sitte ne putoski jo 2min. ja silloin soitin synnärille et kannattasko jo tulla käymään? Sieltä sanoi, että tervetuloa jos alkaa siltä tuntumaan, mutta sanoivat kanssa että ne voi loppua seinään.
Mies tuli 2jälkeen kotiin ja siinä oltiin hetki ja sanoin miehelle, että ihan hyvin kerkee tekemään itelleen ruokaa ennen ku käydään pyörähtämässä sairaalassa, mutta samantien tuli niin pitkään kestävä supistus et lähdettiin sairaalaan.
Pääsin käyrille mihin piirtyi koko ajan supistuksia ja sisätutkimus tehtiin niin olin jo sairaalaan tullessa 3cm auki ja kohdunkaula oli kokonaan kadonnut. Eikun saliin! Kysyivät haluanko epiduraalin että olis sen aika? Epäröin hetken kun ei vieläkään tuntunu niin pahalta ja seuraava supistus kun tuli pyysin puudutusta :D Vaan eipäs mulle saatu tippaa, yrittivät 15 kertaa eikä onnistunut ja kappas tuli tarve ponnistaa ja tehtiin sisätutkimus ja olin kokonaan auki =)
Ilman kivunlievytystä siis mentiin. Ponnitus vaihe kesti 1h2min. ja 5 henkeä oli siinä auttamassa loppujen lopuksi kun ei poika tullutkaan ulos. Rajusti joutui imukupilla auttamaan ja emppari leikattiin, mutta poika syntyi kuitenkin klo.17.12 :heart: Painoa oli 3630g ja pituutta 50,5cm eli hoikka ihana poika :heart:
Synnytyksen kestoksi laitettiin 6h50min. Eli nopeasti kävi. Sairaalassa siis kerettiin reilu parituntia olemaan.

Sairaalassa oltiin kolme yötä ja la puolenpäivän jälkeen päästiin kotiin <3 Ei vaan ole kerennyt tätä ennen tänne tulla ilmoittamaan saati lukemaan muiden kirjoituksia :)

Arki on hyvin lähtenyt sujumaan ja poika on niin rakkauspakkaus äidin kulta :kiss:

Lueskelen teidän jutut hieman illemalla niin pääsen varmasti jo monia onnittelemaan =)

Happynow ja rakkauspakkaus 5vrk. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti onnea Happynow rakkauspakkauksesta:flower:
Edelleen yhtenä kappaleena, aamulla oli neuvola ja pissa yhdellä plussalla ja vähän verta mukana, piti viedä pissanäyte sitten labraan. Terkka epäilee pissatulehdusta, mutta olisipa vain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Hemppa oli edelleen 150, toivottavasti sekin merkkinä tulevasta. Taas on päivän hissukseen supistellut, mutta ei oikein jaksa uskoa, että tänäänkään mitään oikeaa tapahtuu. Alan henkisesti jo valmistautua käynnistykseen, joka tapahtuu hamassa tulevaisuudessa eli maaliskuulle mennään...
Auneliini+Jaakko 40+1
 
Onnea happynow'lle :flower:

Tänään tuli sitten käytyä siellä mammapolilla näyttäytymässä. Ei mitään uutta. Käyrillä olin jonkin aikaa mutta ei supistuksen supistusta ainakaan siinä ajassa. Lääkäri teki ultran ja antoi painoarvioksi 3700g. Meinasin pyörtyä sillä 2vko sitten se oli 2700g. Sisätutkimus tehtiin myöskin. Muistaakseni lääkäri sanoi että kahelle sormelle oli auki ja kanavaa jälellä 1,5cm. Te kokeneemmat, sanokaapas nyt mulle että onko mulla vielä toivoakaan että pääsisin pian synnyttämään? Lekuri sano että hän on nyt tahalteen kovakouranen että josko se alkais vaikka näillä konsteilla käynnistymään itestään mutta eipä tässä nyt ole supistuksia tullut tms. :( Ens viikolla uudestaan jolloin sitten mietitään sen käynnistyksen ajankohtaa ellei ole rakkaus pakkaus siihen mennessä syntynyt.

Sasuma ja rakas :kiss: 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvansa saaneille, ja isot jaksut vielä yhtenä kappaleena palloileville - nyt on enää ne ihan viimeiset metrit käsillä kaikilla! :heart:

Tässä ruokaa odotellessa voisin pikaisen synnytyskertomuksen naputella..
22.-23. päivien välisenä yönä alkoi tulla säännölliset supistukset 10 min. väleillä, nukkumaan en pystynyt vaan tulin sohvalle pyöriskelemään ja kellottamaan supistuksia. Koko yön supisteli tasaisesti tuon 10 min. välein, en nukkunut silmäystäkään, mutta olo ei ollut kuitenkaan niin tukala että olisin herätellyt miestä lähtöön.

Aamulla mies lähti vielä töihin ja pistin esikoisen eskaritaksiin, ja jäin kotiin odottelemaan mihin olo kehittyy. Soitin neuvolaan peruakseni sille päivälle sovitun neuvola-ajan ja kerroin supistuksista, johon täti sanoi heti että lähtekääpä näytille, ei kannata jäädä odottelemaan liian pitkäksi aikaa ettei tule sitten kiire. Pakkaan siinä supistuksien lomassa loput tavarat, hyppään autoon kaksoset kyydissäni, haetaan esikoinen eskarista ja ajellaan mummulaan mihin mies on jo töistä tullut.

Kello 13 kirjauduttiin synnärille, sisätutkimus kertoi mun olevan 4cm auki ja ajattelin että tämähän etenee tästä varmaan hyvällä vauhdilla. Salissa pistivät käyrälle, tarjosivat kivunlievitystä mistä vielä tässä vaiheessa kieltäydyin. Reilun tunnin päästä saliin marssi kätilö lääkärin kanssa ja ilmoittivat puhkaisevansa kalvot että saadaan pinni vauvan päähän, se kävi aivan sairaan kipeää!

Noin tunti kalvojen puhkaisun jälkeen tehtiin sisätutkimus, eikä homma ollut edennyt yhtään. Toivoin jotain kivunlievitystä jos se sais mut rentoutumaan ja avautumisen etenemään, joten epiduraali pistettiin, sekin oli tosi tuskainen kokemus mutta olo oli ihana sen jälkeen :) Vaan siihen puudutukseen pysähtyi sitten viimeisetkin supistukset!

4 tuntia odoteltiin, ja mulla rupesi jo huolettamaan että sektioksi kääntyy vielä koko homma, mulle nousi kuume 38 asteeseen, leikkausveret otettiin varalta ja antibioottia tiputetaan. Klo. 21 kävi kaksi lääkäriä arvioimassa vauvan kokoa ja mun tilannetta, uskaltavatko ruveta tiputtamaan oksitosiinia (edellinen synnytys ollut sektio, niin olivat vähän varovaisia jos ei kohtu kestäisikään mahdollisesti rajuna tulevia supistuksia). Tiputus päätettiin aloittaa pienellä annostuksella, ja heti rupesi tapahtumaan.

Klo. 22 vaihtui kätilöillä vuoro, lisäsivät kahteen kertaan vähän isommalle tippaa ja avauduin tosi nopeasti, viimeinen sisätutkimus: 9,5cm auki ja lupa ponnistaa jos siltä tuntuu. Saman tien kun "lupa" tuli, iski aivan järkyttävä ponnistamisen tarve ja olin repiä mieheltä vaatteet päältä. :) Sain vaivoin käännettyä itseni kyljeltään puoli-istuvaan asentoon ja sitten mennään jo ihan täysillä, 2 minuuttia ja meille syntyy ihana poikavauva, jälkeiset tulee ongelmitta 8 minuuttia myöhemmin. Muutama tikki ommellaan, mutta voin heti istua ja olen muutenkin "elämäni kunnossa", toisin kuin esikoisen synnytyksen jälkeen.

Osastolla oltiin 3 päivää, nyt pyöritetään tätä suurtaloutta kotona :) Vauva on ihana, 3 tytön jälkeen mulla on edelleen vähän vaikea uskoa että meillä on poika! Mehän ei tiedetty tulokkaan sukupuolta etukäteen, mutta ihan oikein tulkittiin rakenneultrakuvassa vilahtaneet pallit, vaan ei siihen kuitenkaan niin kovin luotettu että oltais nähty oikein..

Voi, mulla olis niin paljon kaikkea kerrottavaa mutta nyt tarttee mennä syömään! :D

neitiniisku ja vau 6pv :heart:
 
Onnea happynow ja kiitos kertomuksesta :heart:.

Kiitos myös neitiniiskulle kun jaksoit kertoilla synnytyksestä :).

Täällä vaan möllötetään. Tänään ei oo tullu ees tujakoita supistuksia. Hirveä vihlonta vaan alhaalla kun vauvan pää painaa. Mutta ens viikolla se viimestään syntyy ^__^.

Adalmis ja keijo 40+2
 
Tuun lukemaan paremmalla ajalla teidän kuulumiset. Omaa napaa vaan.

Eli meille syntyi tyttö, tasan laskettunapäivänä, eli 26.2.2011, mitoin 52,5 cm ja 4320 g. Tyttö on oikein hurmaava. Olimme kaksi päivää sairaalassa ja nyt siis opettelemme esikoisen ja vauvan kanssa uutta arkea kotona, miehen mentyä jo takaisin töihin.

Palaan paremmalla ajalla, voikaa hyvin!
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvatuneille <3

Neitiniiskun kanssa näköjään supparit pitivät 23.2 ihan paikkansa. Onnea! Mitenkäs Pokemoni? Olikohan myös lähtenyt vauvan haku reissulle :)

Tsemppiä kaikille teille joilla vielä masuasukki on ja onnea kaikille synnytykseen ;) Toivottavasti suurin osa jaksaa siirtyä seuraavalle ketjulle vielä palstailemaan ja vaihtelemaan kuulumisia :heart:

Käyn toki täälläkin lukemassa teidän kuulumisia, kun oon sen verran utelias :D Mutta nyt tää mamma siirtyy seuraavalle palstalle :heart:

Happynow ja rakkauspakkaus 6vrk. :wave:
 
Sasuma: en osaa ruveta ennustamaan, mutta piti ruveta rauhoittelemaan tuon vauvan painon kanssa jos se huolettaa.. Niin muistelen että 40 raskausviikon jälkeen vauva ei juurikaan kerää enää painoa, ja edelleen nuo painoarviotkin ovat pelkkiä arvioita, toki suuntaa antavia mutta eivät tarkkoja. Jo sekin että kahdessa viikossa olisi vauva kasvanut kilon, kuulostaa aika hurjalta ollakseen totta, joten en menettäisi yöuniani tuon painon takia :hug: Tsemppiä odotukseen!

neitiniisku ja vau 6pv :heart:

Niin ja aapelikaapelilta piti kysyä että millä osastolla olit? Me oltiin 13/II :)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea uusille vauvatuneille, viime kerran jälkeen nyyttinsä olivat saaneet ainakin neitiniisku, seepia ja aapelikaapeli Ihana on lukea noita synnytyskertomuksia, tippa tulee niistä linssiin edelleen! Tsemppiä viimeisille odottelijoille!
 
Onnea may <3. Teillä on ollut täsmällinen vauva :).

Ei meitä masullisia taida kovin montaa enää ollakaan. Jospa pian meilläkin ois vauvat kainalossa ^__^. Mulla on tänään ollu ihan hirveät hermokivut jalassa. Oisko supistuksia tai sit vauva painaa jotain hermoa. Jalka menee ihan hervottomaksi ja kipu on tosi kova :/. Ei kovin kivaa. Josko sitä pian pääsis jakautumaan. Pliiiiiis.

Adalmis ja keijo 40+3
 
Täällä syntyi tyttö laskettuna päivänä 18.2 suunnitellulla sektiolla. Mittaa neidillä oli 3464g ja 50cm. 4 päivää oltiin sairaalassa ja nyt reilu viikko opeteltu vauva-arkea.
Onnea muille vauvansa saaneille ja tsempit vielä kärvisteleville! :wave:
 
Onnea pokemonille <3. Hurja rutistus sulla ollut. Onneksi kaikki on nyt hyvin :).

Yhyyy, onko täällä enää ketään muita yhdessä osassa olevia? :'( On taas niin tympeetä että...

Aamulla jälleen neuvolaan.

Adalmis ja keijo 40+4
 
Onnea pokemonille <3. Hurja rutistus sulla ollut. Onneksi kaikki on nyt hyvin :).

Yhyyy, onko täällä enää ketään muita yhdessä osassa olevia? :'( On taas niin tympeetä että...

Aamulla jälleen neuvolaan.

Adalmis ja keijo 40+4
Minä olen edelleen :D Tänään meni limatulppa... Nyt jännitän että supistukset alkaisi tai että vedet menisi.

Jenni ja Jeppis 41+
 

Yhteistyössä