Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Maidon tulosta: Mulla kesti lähes viikon ekalla kerralla ennen kuin mato nousi kunnojja ja juniorin kanssa meni pari päivää. Mutta sitten kun se nousi niin sitä tulikin sitten ihan hirveesti. Jouduin miettimään eri keinoja, millä vähentää maidon tulon vauhtia vauva imiessä. Sitä nimittäin suihkussi sitten ihan hirveesti :LOL: Kauheasti en viitsinyt pumpata maitoa ennen ruokkimista, kun sen villitsi vielä enemmän sen tuloa (näin ohjeisti neuvolassa). Itse keksin kuitenkin suihkutella rintoja ennen ruokaa ja välillä siinä välissäkin niin ei tullut sitten imiessä niin vauhdilla. Esikoista imetin n. 4kk ja silloin sekin jäi pois sen takia, että se tuntui niin vaikealta enkä saanut tarpeeksi tukea. Juniorin kanssa imetys jäi vielä lyhyemmäksi, kun neiti joutui muutaman kuukauden ikäisenä sairaalaan ja sai ruokaa letkun kautta. Yritin pumpata, mutta ilmeisesti huoli lapsesta lopetti maidon tuotannon...Silläkään kertaa en tosin saanut omalta terkalta apua vaan kaikki konstit oli itse keksittävät. Molemmilla tytöillä on ollut koliikkia. Tällä kertaa on eri neuvolatäti ja olen päättänyt kysellä kaikki asiat mitkä mieltä painaa ja selvittää vielä itsekin lisää netistä.
Tällä hetkellä ainakin ajatuksena on ettei enempää lapsia olisi tulossa ja siksikin haluaisin vihdoin päästä nauttimaan täysillä imetyksesta ja vauva-ajasta :heart:
 
Juhannus oli ja meni, eipä tuo normi viikonloppua kummempi ollu, kotosalla rauhas löhöiltiin ja käytettiin lapsia vauhtipuistossa Oulussa, mut mukavan lepposaa kun kaikki paikat kii ja suurin osa immeisistä mökeillä ja muilla maillaB)

Seksistä sen verran et halut on täälläkin aika heikolla pohjalla, mut välistä taas iskee niin mahoton pakotus että pakko saaha ja heti :LOL: ja miten taivaallista se on näin raskaana olles, oon kyl joka raskaudes ollu ihan iha eri sfääreis tuntemusten kans normiin verrattuna. Et laatu tosiaan korvaa määrän ja eiköhän sitä virkisty senkin suhteen ku eka raskauskolmannes alkaa olla takana niin jaksaa kaikkee eri lailla.

Liikunta Innoissani sillon ihan alushan alotin juoksun pitkästä aikaa ja oli mahtavaa -sen ekan viikon, sitten iski niin kauheet pahoinvoinnit ja väsymys että hyvä kun jaksoin lähipuistos ja kaupas lasten kans käydä. Pikku hiljaa alkaa helpottaan, mut siirryn suosiolla pyöräilyyn ja iha kävelyyn. Syksyllä varmaan alotan vesijumpan, tykästyin viime vuonna, mut pääasia et pääsee liikkuun. Nyt on ollu tosi vähillä ja morkkista tekee vaik minkäs teet ku ei vain pysty ja jaksa.

Painosta, mulla kans esikon aikaan oli tosi huimat puntarilukemat jo ennen raskautta ja nous sit n. 14 kg. Raskauden aikana laitoin jo elintavat remppaan ja lisäsin liikuntaa ja vuojen sisällä synnytyksestä olin 40 kg hoikempi. Niissä lukemis oon sit suunnilleen pysytelly, toisesta tuli painoo 12 kg, jäivät suurin osa synnärille ja loput lähti korkojen kans imetyksellä (en tehokkaampaa konstia tiijäkään kun vain ruokavalio kunnossa). Nyt sitten on tullu turvotusta ja lihonu oon muutaman kilon muutenkin, koittaa taas pitää homma hanskassa ettei tarvi enää suuriin suorituksiin lähteä synnytyksen jälkeen :)

Imetysksestä, minä oon varsinainen lehmä mitä imetykseen tulee :LOL: :LOL: Molemmista jouduin jo synnärillä pumppaileen, nousee niin kohinalla ja tuskalla semmoset määrät maitoa et oli hoitsutkin ihmeissään :D Ja kotona tosiaan on aina ekoilta viikoilta pakkaset täynnä enne ku o kysyntä ja tarjonta vastannu ja vauva jaksanu syyvä sen mitä tulee. Molempia oon täysimettäny sen puol vuotta ja sen jälkeen ensimmäistä 1v8kk ja toista 1v4kk ja kolmattakin ois tarkotus jonneki puoltoistavuotiaas ellei mitään ongelmia tule. Ja mikään ei tosiaan ole ihanampaa kuin imetys :heart: Ja tärkein ohje siihen on et tosiaan muistaa itse syödä ja juoda riittävästi, etenkin juoda ja se vesihän se paras juoma on. Itsekin imetysaikana juon monta litraa päivässä ja syön kuin hevonen, mut se tosiaan kuluttaa kaiken ylimääräsen, kun vain syö terveellisesti ja jättää ne herkut vähemmälle. Ja sairaalas kannattaa satsata hoitajien kans siihen imetyksen opetteluun, voi olla ettei ilman kunnon opastusta ois esikoisen kans tullu mitään, oli väärä imuote ja irrotti aina vaan niin vain sitkeesti harjoteltiin ja kotiin lähettiin ku osattiin. Ja stressaus minimiin ja sekin kannattaa valmiis ajatella ettei kaikilla vain tule sitä maitoa vaikka mitä tekis tai imetys ei onnistu, mut kaikkensa kannattaa silti koittaa ensin eikä luovuttaa liian helpolla.

Omasta olosta vielä et on meinannu heikolle hapelle vetää, mulla on ollu joku ihmeen vatsatauti keskiviikosta lähtien ja suurinpiirtein kaikki mitä on syöny on tullu vetenä ulos ja vessas on tosiaan saanu ravata jonku 10 krt/vrk ja kauheinta yöjuoksut :$ Mietityttäny miten vauva jaksaa, mut eiköhän se sen ravinnon saa mitä tarvii ja nyt onnes alkaa jo helpottaan.

Tuttuna, rasittavana oireena myös unettomuus. Illalla ei saa unta aikoihin, sit nukkuu muutaman tunnin ja herään aamuyöllä taas pyöriskeleen paris tuntia ja sit ku lopulta nukuttas makosasti, herättää lapset.. ja tiijän et tää pahenee vain loppua kohti, ainakin aiemmis raskauksis mut välillä onnes ku on nii jumalato väsy päällä saa sit nukuttua sen yön sillo tällä kokonaan.. :xmas:

Mäkin näytän niin raskaana olevalta et huh! Tajuton pömppä toi maha ja vielä ois viikko neuvolaan, onnes menee nopeeta ku on nyt niin paljo muutaki tapahtuvaa tällä viikolla.

Mut joo, taisin kirjotella koko sivun verran ku oli niin hyviä aiheita B) Nyt syömään..:p

Hipsuli ja murunatunen 8+5
 
Täällä oli puhetta painosta, itsellä sitä on jo ennestään vaikka muille jakaa eli ylipainoa on ja reippaasti. Lisää ei saisi juurikaan tulla raskauden myötä, näin sanottiin neuvolassa. Sokerirasitukseen olen menossa heinäkuun lopussa. Saa nähdä kuin käy kun sokerilitkua joutuu yrittää saada menemään kurkusta alas :x
Olen yrittänyt tässä hyötyliikuntaa harrastaa, aikasta hyvin olen siinä onnistunutkin, jeee :)

Nyt olen huomannut, että siitepölyt alkaa vaikuttamaan meikäläiseen. Rupeen olee aikasta tukossa ja allergialääkettä ei saa ottaa.
Lääkkeistä puheenollen, neuvolassa täti sanoi, etten saisi käyttää astmalääkkeitä. Minulla on siis sekä avaava astmapiippu että kortisonipiippu (2 eri vahvuutta) sekä kortisoni nenäsuihke. Tarkistin asian allergialääkäriltäni joka oli täysin eri mieltä asiasta.
Harmittaa kun on ristiriitaista tietoa... Tosin minulla ei ole tarvetta jatkuvaan lääkitykseen, ainakaan vielä onneksi, ainoastaan tarvittaessa. Onko muilla tietoa/kokemusta raskaudesta ja astmalääkkeistä?
 
Astmalääkkeistä: Käytän avaavaa joka päivä ja sitä voi kyllä käyttää raskaudenkin aikana. Onhan tärkeää, että olet terveenä myös vauvan takia! Astmalääkärisi tietää varmasti paremmin kuin neuvolan täti. Luota siihen :)
 
Mulla oli sama kun Missah:illa, en juurikaa syöny kunnolla raskaana tai juonu oon näin jälkeen päin sen ite tajunnu et siks ei maitoa tullu. Maidon nousu kesti muutaman päivän ja kotiin kun päästiin nii en kans syöny niinku pitäs. Täytyy varmaa tehä pakkanen täytee ruokaa sit loppuraskaudesta, ei sitä jaksa aina väsätä muuten...
Nyt kyl haluan imettää niin pitkää kun voin!
 
Jee, sain kuin sainkin varattua ultran yksityiseltä perjantaiksi! :heart: Jännittää! :eek: Silloin ois viikkoja 7+4. Kaippa siinä näkyy jo, jos kaikki on niin kuin pitääkin. :) Lauantaina ollaan sit lähdössä reissuun mieheni kotimaahan 2½ viikoksi. Toivottavasti saadaan hyviä uutisia, niin voi hyvillä mielin olla reissussakin. :)

Mulla on alkanut tosi inhottava pahoinvointi, oksettaa eikä pysty syömään paljon mitään. Muutenkin on ruokahalu huono, mitään ei tee mieli, ihme... Oon huomannut, että niinä päivinä se vaivaa eniten, kun herää myöhemmin (ja syömisestä on kulunut aikaa). Jos se olo tulee päälle, se ei koko päivänä lähde minnekään. Huomenna onpi vapaapäivä, pitää varmaan herätä jo klo 8 syömään aamupalaa. :p

Tänään on ollu koko päivän inhottavia alavatsakipuja, nytkin on... Ja kauheat ilmavaivat... Mitä lie sit on...

Täälläkään ei yhtään tee mieli seksiä, ja vähän huono fiilis kun mies vonkaa ja joutuu sanomaan ettei nyt kiinnosta... Ollaan puhuttu asiasta, mies miettii jatkuuko tää läpi koko raskauden, ja tuntuu muutenkin ett ei oikein ymmärrä. Mua pelottaa, että alkaa vuotaa verta yhdynnän jälkeen, enkä osaa rentoutua. Nyt kun ollaan kokeiltu seksiä niin toistaiseksi ei ainakaan mitään ihmeempää ole ilmennyt, mutta silti mietityttää.

Minnis75 Eikös astmalääkkeitä ole ihan turvallista käyttää raskauden aikana? Hassua, että neuvolan täti antoi tuollaisia ohjeita... Itse oon kuullut ihan eriä... Kuten Barbamama sanoi, varmasti sun astmalääkäri tietää paremmin. :)

Iloisia & aurinkoisia päiviä kaikille! =)

~ Merve ja pieni rv 7+0
 
Mervelle tsemppiä ultraan! Toivotaan että kaikki on hyvin :heart: .

Mä sain tänään varattua varhaisultran Gynekoon. Sain ajan ensi tiistaille. Mitenköhän jaksais oottaa :>. Aloittelin myös innostuksissani vauvakirjan tekoa vaikka koko ajan takoi mielessä että onkohan vähän liian aikaista. Mutta eipä sille mitään voi jos joku menee pieleen. Neuvolaan aattelin soittaa sit ens viikolla kun on siellä varhaisultrassa käyty.

Viikonloppuna mökillä oli muuten aika raivostuttavaa kun oli hieman kovempi sänky kuin kotona niin en millään saanu tissejä sellaseen asentoon etteivät olisi olleet kipeet ja tiellä xP. On se hankalaa :D. Tänään laitoin töihin urheilurintsikat ja olo helpotti huomattavasti. Voiskin niitä alkaa käyttää ihan jatkuvasti.

Hirvee väsymys kiusaa kun heränny niin aikaisin vaikka nukuin 1,5 tuntii päikkäreitäkin töiden jälkeen. Ajoissa tänään nukkumaan niin eiköhän se sillä korjaannu :).

Allu ja möttönen 5+2
 
Kiitos Adalmis =) Samoin sinulle tsemppiä ultraan!

Mikä tuo vauvakirja on mitä väsäät? Oon menossa huomenna alennusmyynteihin ja kauheasti kutkuttaisi jo ostella jotain vauvalle, mutta yritän takoa järkeä päähäni, että on ihan liian aikaista... Mut toisaalta pitäis vaan ajatella positiivisesti, ett kyllä kaikki menee hyvin ja sit jos ei mene niin sillekään ei voi mitään.

Nyt pitäis varmaan mennä nukkumaan... Väsyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merve:
Ja kauheat ilmavaivat... Mitä lie sit on...
Meillä tää on ihan normi meininki yössä :LOL: Mutta kipeää muuten tekee kun sitä kerääntyy.. :|

Unohdin kokonaan aiemman valituksen keskellä erään asian, mutta kiitos Hipsulin muistin nyt sitten :p En tiedä mitä tästä ajatella, mutta mulla on selvästi jo alavatsa pyöristynyt!
Pari yötä sitten huomasin että vatsanahka alkoi jäämään työhousujen vetoketjun väliin - ja eilen en löytänyt enää housuja jotka eivät puristaisi. Yöllä sitten istahtaessani kauhea alapömppis ilmaantui näkyviin :eek: Ajattelin sen johtuvan noista Mervenkin mainitsemista ilmavaivoista, mutta ei - siinä se on edelleen!

Painoasiaakin samalla sivuten, mullakin toki on tuota ylimääräistä parisuhdeläskiä kertynyt, että on siinä löllöäkin :ashamed: Jumpan vedot mulla jäi kokonaan huhtikuussa ja sen jälkeen liikunta on ollut vähän..no, vähäistä. Mutta kaarella se kuitenkin siellä laardinkin alla on.
Voiko tää olla edes mahdollista näin pian :eek:

Mua muuten pikkasen pelottaa nostella painavimpia asiakkaita, sen verran se ottaa tuonne alavatsankin seudulle. Vaikka edelleen tää väsymys on pahin eikä pelkkä yötyö auta asiaa, päivällä kun ei voi loputtomiin nukkua..tai voisin, jos voisin :D

Mervelle ultratsempit, varmasti on kaikki hyvin :flower: Itse kerään rohkeutta vielä neuvolaan soittoonkin... :snotty:

-Ihmettelevä Ankka & edelleen energiasyöppö Bebe 5+1-
 
Onnittelut hyvistä ultratuloksista ja tsemiä ultraan menijöille:)
Maidon erityksestä; pojalla maito tuli seuraavana päivänä kauhealla rytinällä, mulla tuli kainaloihin "sarvet" ja paniikissa kuvittelin, että nyt iski rintasyöpä, hoitajatäti vaan rauhoitteli, että maitoa sieltä on tulossa. Poikaa imetin 6 kuukautta, sen jälkeen hää lopetti itse imemisen ja siirryttiin korvikkeisiin. Maitoa kyllä tuli ihan kunnolla.
Painosta Mulla on joku 10 kiloa ylimääräistä päällä (takana 40 kilon laihdutus) ja syömiset kyllä mietityttää. Koko ajan on nälkä ja tarkkaa tulee mietittyä mitä sitä söisi. Ei haluaisi painon turhaan nousevan turhan mässäyksen takia. Eli syön hyvin, mutta terveellisesti (tai ainakin yritän).
ON;mulla on kans maha aivan turvoksissa, ylämahaan asti, näyttää niinkuin olisi pitemmälläkin raskaus jo menossa. Uutena on tullut mukaan selkäsärky ja huimaus pahenee, hassulta tuntuu mutta oireet lisääntyy jee :heart:
Mutta nyt nukkumaan =)
Auneliini +Nunneli 5+1(eilinen oli kirotushärö:))
 
Mulla kans vatsa on pömpöttänyt jo jonkin aikaa, etenkin nyt parin viimeisen päivän aikana. Myös ilmaa kertyy ihan kamalasti, mutta ei se pömpöttely johdu ihan vain siitäkään. Myös yöjuoksut vessassa on alkaneet.
Tänä yönä heräsin ihan tuskanhikeen kun sen verran jomotti alavatsaa. Ja mulla myös tuo pitkään nukkuminen aiheuttaa suurempia kipuja kuin että herää ajoissa. Kävin ostamassa tehojuomaa (rainbown maitohappobakteerijuomaa, puolet halvempaa kuin actimel) josko se saisi mahan toimimaan paremmin.

pokemoni & myttynen 6+0
 
Uskaltasinkohan minäkin ilmoittautua tänne :heart: Eli muutaman kuukauden yritys takana ja nyt tärppäsi. Onko kenelläkään ollut näillä viikoilla vielä pahaa oloa? Itsellä todellakin on turvonnut olo alavatsassa ja rinnat todella kipeät. Mieliala vaihtelee ihan kamalasti ja tulee itkettyä melkein joka päivä. Tilasin yksityiselle ultran ensi viikon maanantaille, olenko liian aikaisein liikkeellä? laskujen mukaan sydänhän olisi pitänyt lähteä jo toimimaan.

Cattius 5+5
 
Täällä kanssa vatsaa turvottaut/pömpöttänyt melkein viikon verran jo. Iltasin on pahempi kun aamulla ja jos oikeenlaisen paidan pukee illalla päälle niin helposti vois raskausaikaan lisätä pari kuukautta lisää. Toisaalta rasittavaa, kun haluan vielä pitää asian poissa yleisestä tiedosta koska en jaksa selitellä jos vielä jotakin käy. Toki ne tärkeimmät ihmiset kyllä tietää. Ja sit kun on näin lämpimät ilmat, niin on vähän hankala löytää paitoja, missä maha ei liikaa tuu esille :)

Mervelle ja Adalmikselle tsemppiä ultraan. Mä olin ultrassa 6+3 ja kyllä sillon näky kaikki mitä pitikin ja sydän löi, eli kyllä varmasti teilläkin molemmilla näkyy :)

Mulle toi imetysasia on aika uutta. En oo oikein siihen sen enempää vielä perehtynyt, täytyy tutkiskella asiaa sit lähempänä mytyn ayntymää. Mutta ehdottomasti aion imettää jos se vaan onnistuu. Mutta senpä näkee sitten :)

Mulla paino on normaalin rajoissa, aiemmin olin oikeestaan hoikkakin, mutta nyt viimesen muutaman vuoden sisällä alkanut kertyä pientä vararengasta lähinnä vyötärölle (mutta puhe on siis ihan parista kilosta). Toiveena olis, josko senkin sais sitten pois kun noita raskauskiloja tiputellaan. Meillä äiti on vähän pyöreä ollut, kunnes joskus 10v sitten teki elämänremontin, alotti liikunnan ja rupes syömään tosi terveellisesti. Ja nyt se on tosi timmissä kunnossa. Mutta mä luulen, että meillä on suvussa sellasta geeniä, että niitä kiloja kertyy jos vaan niiden antaa tulla, joten näin vanhemmalla iällä pitää vähän kyllä jo kattoa mitä suuhunsa pistää. Teininä saatoin syödä mitä vaan ja aina painoin 45 kg... ;)

Mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen alkanut iho ärsyttävästi kukkia, varsinkin otsaan tulee näppylöitä ja finnejäkin. Onko teillä jotain hyväksi todettuja naamanpesuaineita, jotka niitä finnejä vähentäis? Ärsyttävää kun naama näyttää 15 vuotiaan naamalta...

nelli & mytty 7+3
 
Painosta: Tavoite on se max 12 kg, joka tuli edellisessä raskaudessa ja lähti muutamassa kuukaudessa pois ne mitä oli jääneet laitokselta. Lähinnä synnytyksen jälkeen oli nestettä kertynyt aivan mahdottomasti, koska ne kengät millä tulin sairaalaan, ei meinanneet enää mahtua jalkaan :kieh: Mutta kun turvotus katosi, ei kiloja enää ollut kuin muutama jäljellä.
 
Terveiset juhannusreissusta. Nopeasti tulin lukemaan (ja luettavaahan riittää).

Olin eilen ekassa neuvolassa ja punnituksessa totesin, että pari kiloa tullut edellisestä kerrasta :ashamed: Maha on turvonnut, mutta en ole mielestäni kauheasti syönyt (melkein vährmmän kuin normaalisti). Edellisessä raskaudessa kiloja tuli yli 20.. toivotaan et nyt jäis vähemmälle. Vaikka kilot sain kyllä karistettua ajan kanssa.

Huomenna lähdetään reissuun, joten yritän taas päästä jutun juonesta kiinni palattuani :wave:

Ihanaa, aurinko paistaa :)

Blue ja pikkuinen 8+5
 
Plääh, jo toista kertaa tuo mun kirjottama teksti katos johonki bittiavaruuteen. Varmaan ne tulee vielä johonki väliin kummitteleen. Ärsyttää kirjottaa samat asiat moneen kertaan. :headwall:

Täällä ilmestynyt raskausoireita. Mahan turvotus on niin kauhea ettei työhousujen nappia voi laittaa kiinni ku mahaan alkaa sattumaan. Rinnat on myös kipeät ja turvoksissa. Pientä ällötystä ilmassa.

Imetyksestä Esikoista imetin 4 kk minkä jälkeen huomattiin ettei maito riitä vaan tyttö on jatkuvasti nälkänen ja oli siksi itkuinen. Sit vähitellen siirryttiin korvikkeisiin. Ärsytti muutne ihan hirveästi kun kaikki oli kokoajan kyselemässä imetysasioista, siis ihan puolitututki alko kyseleen että vieläkös imetät ja tuleeko maitoa. Hyvä ettei sitä kysytty jo kaupan kassallaki.

Että joo, kyllä odottava äiti ja tuoreet äidit kanssa on ihan julkista omaisuutta. :LOL:
Ja oottakaa vaan kun se maaginen yhden vuoden rajapyykki on täynnä ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen niin eiköhän sukulaiset ala ahdistelemaan jo toisella lapsella tyyliin "Millonkas sitä teille tulee pikkuveli tai -sisko?" :LOL:

Terveisin Sanuli ja öttiäinen 6+4

 
Sanuliini: Muakin ärsytti ihan sairaasti et kaikki tulee kysymään imetyksestä, musta se on tosi henkilökohtainen asia eikä sellasta pidä kysyä ainakaa puolituttujen..!! Joka kerta teki mieli vaa sanoa et ei kuulu sulle mut ei sitä koskaa kehannu sanoo niin... Mut mäkin vihasin tota!!!

Ite oon kans normaali painoinen nyt, sain laihdutettua samaan mitä ennen raskautta, nyt en todellakaan aijo lihota 20kg uudestaa!! Silloin söin kuin viimistä päivää enkä yhtää välittäny et on elämää raskaudenki jälkee. nyt aijon pitää painon kurissa...

Mimmu 6+6
 
Päivää!
Vihdoin ja viimein sain pojan päikkäreille, niin kerkeän tännekkin nopeaan. :)

Imetyksestä Mä imetin poikaa 8,5kk ikään asti. Eikä muuten ole ollut kertaakaan kipeänä vielä. (On nyt siis pian 10kk.)
Alkuun pojalla ei alkanut paino nousemaan ja neuvolatäti käski alkaa antamaan korviketta aina vielä imetyksen päälle. No ei se poika sitä paljoa ottanut, onneksi. Olisi meidän imetystaival tyssännyt ihan alkuunsa muuten.
Muutamia rintalakkoja poika teki ja 6kk jälkeen imetys alkoi olla aika taistelua, toisinaan. Imetyspaikan piti olla todella rauhallinen, tai jätkää alkoi liikaa kiinnostaa kaikki muu. Lisäksi imetysasento oli ainoastaan makuulta, joten sekin toi oman haasteensa siihen touhuun.

Nyt toivon että pystyisin kanssa saman aikaa imettämään. Ja täysimetyksellä mahdollisimman pitkään. :)
Nyt tulokasta on vaan pakko totuttaa syömään missä asennossa tahansa, sillä en mä voi linnottautua aina makuuhuoneeseen syöttämään vauvaa ja antaa esikon tehdä täällä tuhojaan. :D

Ja tosiaankin, "mukava" huomata, etten ole yksin paino-ongelmien kanssa täällä. Siis että on muitakin, jotka eivät halua antaa sen painon nousta liikaa.

Ajateltiin mennä ostamaan pyöräään lastenistuin, niin päästään pyöräilemään jokapaikkaan nyt kun on hienoja ilmoja. Siitä tulee ihan hyvää liikuntaa. Mun mies laihdutti reilu 20kg ruokavaliota muuttamalla ja pyöräilemällä. :)

Jep, jos yrittelis sinne neuvolaankin taas soitella. Eivät tunnu vastaavan lainkaan.

May85 & PikkuKakkonen 5+5 (?)
 
Taidanpa minäkin rohkaistua ja ilmoittaa itseni pinon jatkoksi. =)

Eli odottelen meidän perheen neljättä pienokaista. :heart: Vauveli sai alkunsa vähän vahingossa. Oli kyllä suunniteltu, mutta yritystä ei varsinaisesti oltu aloitettu vielä. :D Pienellä oli kova kiire. :heart: Laskureiden mukaan oon katellu, että LA olisi 18.2.2011.

Mulla on ollu todella oireeton alku taas. ( Viime raskaus oli myös. ) Ainoa vaiva on todella paha alavatsa kipu. Saman tyylistä kuin menkkakipu. Tuntuu alavatsalla ja alaselässä. Päivittäin kipuilee. Ja repäisykipuja on myös. Aivastaessakin saattaa tuntua, että nyt repeää koko kohtu. Inhottavaa! :/

Meillä aikaisemmat lapset on kaikki poikia, joten tulee ajateltua, että tämäkin tulokas on sitten poika. En osaisi edes hoitaa tyttöä. :LOL: Esikoinen on 12/04, keskimmäinen 08/06 ja tämän hetkinen kuopus 12/08. Itse olen 27 ja mies 30.

Mitäs vielä... Painosta olitte jotain puhuneet. Mulla on omasta takaa jo ylimääräistä, että tavoitteena olisi saada mahdollisimman vähän kiloja. Aina mulla on kyllä ollu sama tavoite ja kuitenkin paisun kuin pullataikina ja saan mukavat 20kg kasaan. :LOL: Toivossa on kuitenkin hyvä elää. :whistle:

Neuvolaan yritin soittaa, mutta terkkarilla oli kai kiire, kun sanoi soittavansa takaisin, mutta eipä ole mitään kuulunut. Huomenna uusi yritys. =)

Hyviä vointeja kaikille helmien odottajille! :heart:

~~NinniNuppunen ja pätkis 6+3~~
 
Voi ei, Neiti-81 jouduit kokemaan taas menetyksen Toivon, että toivut menetyksestä, voimia sinulle ja Opaalille! Ja rohkeutta uuteen yritykseen, sitten kun sen aika on.

Merkkailen, juhannus oli rentouttava ja nyt odottelen varhaisultraa aika jännittyneenä, voi kun olis jo torstai!

R
 
Heippa kaikille helmikuisille odottajille :) täällä olisi myös yksi joukkoon tulija :)

Odotan esikoista 6+1 ja laskettuaika olisi kaksplussan laskurin mukaan 21.2 :) Toivottavasti kaikki menisi hyvin,meillä kaikilla! :heart:

Onko kellään ollut alaselän/ mahan polttelua? heijastuu jalkoihin hetkittäin myös. Itselläni alettiin asiaa tänään tutkimaan kun alkoi aaltoilevana ja hetkittäin voimakkaana viime perjantaina (tais olla 25 pv)...

kokemuksia? :attn:
 
hups...kappas..Ninninuppusella on ainakin alaselkä/vatsa kipuja..miten en huomannut vaikka luin kaikkien tekstejä.. :eek: no kuitenkin..onko sulla kuinka kovia ne kivut..tarkoitan, että tuleeko ne "aaltomaisina" vai onko se kokoajan pientä jomotusta...itse kuvaan poltteluksi tätä ja aina kun tulee ns. aalto niin tulee todella huono olo ja "hiki" otsalle....
niin ja heijastuuko se sulla jalkoihin...? onko se kokoajan samassa kohtaa kipeä? itselläni välillä nivusista ja sivuilta, kun taas välillä keskeltä mahaa...

kummallista, mutta kun vaan olis normaalia!
 
Ultrassa käyty tänään ja viikot oli 7+5 laskettu olisi sit 10.2.2011. Syke näkyi hyvin ja kaikki oli niin kuin tässävaiheessa kuuluukin :heart:
Mua on vaivannut ihan kamala pahoinvointi jos ei syö niin oksettaa ja jos syö niin oksettaa. Viimeaikoina oon saanut halailla arabiaa useamman kerran päivässä :$
:hug: Kaikille jotka kokeneet menetyksiä :hug:
 

Yhteistyössä