Kääntyipä pää minultakin varhaisultran suhteen. Alkuun olin sitä mieltä, että tässä raskaudessa en siihen mene. Edelliset kaksi keskenmenoa on tullut ultran jälkeen, siis sen jälkeen kun on jo ehtinyt "huokaista". Ajattelin, että ootellaan nyt rauhassa, milloin se vuoto alkaa.
Mutta kuinkas sitten kävikään. Kun sitä ultraa tarjotaan kuin tarjottimella, ei meikä voinut kieltäytyä. Kävin neuvolassa meidän nuorimman kanssa ja tuli sitten puheeksi minun uusi raskaus. Terveydenhoitaja sanoi, että minulla olisi mahdollisuus kahden keskenmenon jälkeen päästä neuvolalääkärin ultraan nyt jo ihan alkuraskaudessa. Aika varattiin sitten ensi viikon keskiviikoksi, viikkoja silloin 8+2, eli ihan kunnon pallero siellä sitten pitäisi näkyä.
Neuvola-ajankin olisi jo minulle varannut, mutta siinä kohtaa aloin jarruttelemaan. Jos ei nyt kuitenkaan vielä, vasta sitten sen ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. En halua soitella sitä peruutuspuhelua itku kurkussa, niin kuin olen kaksi kertaa joutunut tekemään.
Mies sitten räväytti ja kantoi kotiin Emmaljungan rattaat. Sanoi aloittaneensa varusteiden hankinnan hyvissä ajoin. Olin ihan
No selvennyksenä sitten kertoi, että oli naapurilta saanut rungoltaan rikkinäiset Emmaljungat, jotka korjauksen jälkeen olisivat oiva pohja vaikka City kopalle. Nyt on vaunut korjaamolla ja lasku 120e. Toivottavasti työntelee niillä sitten tyytyväisenä koko rahalla. Itse olin suunnitellut hommaavani veronpalautuksilla kalleimmat Emmaljungat tälle meidän ehdottomasti viimeiselle lapselle. (Huomaatteko aavistuksen optimismia tämän raskauden suhteen näissä minun suunnitelmissa?)
tikru - Ikävä tilanne sinulla, se epätietoisuus. Onko sinulla mahdollisuus mennä yksityiselle ultraan? Kun minulla alkoi viime raskaudessa vuotaa, marssin illalla päivystykseen (täällä Helsingissä se on Kätilöpistolla), ei ne minua pois kääntäneet. Lääkärille jonotin 2h, mutta selvyyden sain tilanteeseen.
Päivän jatkoja kaikille. Itse suunnistan yöksi töihin tuonne pääkaupunkiseudun liikenteeseen ja stressaan, missä ja milloin pääsen pissalle.
Scala