Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja tillukas:
Koitan olla positiivisella mielellä, sillä murehtiminen ei mitään auta. Ihan yhtä korkealta sitä tippuu, pelkäsi keskenmenoa tai ei.
Juurikin näin :hug: Ja tervetuloa mukaan!

Kyllä munkin täytyy myöntää että vaikka tiedän tasan tarkkaan mitä neuvolassa tapahtuu, odotan sitä ekaa käyntiä sillä siitähän kaikki alkaa :D Kuuleepa sitten mitkä ovat tämän kylän ultrat jne. Ja saa taas asian tuntumaan vähän todellisemmalta, ihan kuin nää kivut ja väsymykset ei sitä yksin jo tekisi :whistle: Mutta se on taas askelta lähempänä sitä tietoa että vauvanalulla on kaikki hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu21:
tömpsis mulla on ultra vasta np-ultra, ei täällä meillä pääse neuvolassa mihkää sellasii.. :s
niin siis mullakin se on eka ultra. aloin sitäkin jo jännittämään, että mitä siellä näkyy. ja onhan se kamalan myöhään, ku vasta 12. viikolla saa tietää, että onko siellä ketään.... :/
 
Tillukas,tervetuloa...kiva että sinutkin sai tänne pinoon,vanhan tutun ;)

Mustakin on ihan kiva mennä neuvolaan,näkee paineet ja painot yms. Meilläkin eka ultra kunnallisella on se rv12 tietämissä,mutta viimeks odotin siihen ja voin sanoo et ei kauheen kiva siinä kohtaa saada tietää et ketään ei ollutkaan :( Joten nyt kustansin ultran omasta pussista,ihan niinkuin esikostakin =)

Tänään ollut huonompi olo koko päivän... :/ Turvotus on aivan järkkyä :eek: Onko kuumilla ilmoilla osuutta asiaan,mene ja tiedä...
 
Kertokaa tyhmälle, mitä meinaa G7P1? Tervetuloa Tillukas, pidetään peukut pystyssä hyvän lopputuloksen puolesta :)

Hellu mulla ainakin esikoista oottaessa on niin paljon kysymyksiä mielessä ja tietoa, jota haluaisin (joo varmaan löytyy netistäkin, mutta jotenkin varmempi olo tulee itselle kun neuvolantäti niitä kertoilee) ja siksi odotan ekaa neuvolakäyntiä. Vaikka se ei sitten muuta oliskaan, kun kirjautuminen tiedostoihin.

Olikos se mimmu, jonka synnytyssairaala oli PHKS? Meillä tais la:t olla melko lähekkäin, ties vaikka samaan aikaan oltais pykäämässä...:) Sopiiko kysellä, mistä päin olet? Olis mukava tuntea tältä suunnalta muitakin äitejä, kun omat kaverit on jotain ihme uraihmeitä eikä oikein kellään ole vielä lapsia :) Toki voit laittaa yv:tä jos et ihan julkisesti halua jutskailla.

nelli & mytty 7+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelli-86:
Kertokaa tyhmälle, mitä meinaa G7P1?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta G=raskauksien määrä ja P=niistä yli 20 viikolle jatkuneet/synnytykset. Tai siis jotenkin näin. Esim mulla neljäs raskaus joista yksi syntynyt täysaikaisena olisi G4P1. Tai siis tulee olemaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
Alkuperäinen kirjoittaja nelli-86:
Kertokaa tyhmälle, mitä meinaa G7P1?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta G=raskauksien määrä ja P=niistä yli 20 viikolle jatkuneet/synnytykset. Tai siis jotenkin näin. Esim mulla neljäs raskaus joista yksi syntynyt täysaikaisena olisi G4P1. Tai siis tulee olemaan :D
Sä plussasit??? :heart:
 
Kiva lueskella muiden tuntemuksia ja kertomuksia!

Itellä tosiaan eka raskaus ja kaikki siis täysin uutta. Neuvolassa käytiin vahingossa tosi hyvissä ajoin (rv 4+) kun luulin olevani pitemmällä(rv 7-8), sieltä sitten lähettivät raskaudenkeston määritykseen ja ultrassa sitten näkyi pienen pieni sydämen syke ja silloin selvisi että olen rv 6+0 ja nyt siis mennään 7+1 :heart: Pahoinvoinnilta olen onneksi ainakin tähän asti säästynyt, ainut ne kuvottavat olotilat hetkittäin. Kärsin vaan näistä rinnoista, jo ennenkuin mukamas hedelmöittyminen oli tapahtunut, rinnat oli ollut superhyper kipeet jo reilu viikon ja silloin tein vielä negatiivisen testin. Tästä 2 viikkoa niin näytti plussaa ja edelleen on rinnat niin äärettömän kipeet ja kasvaneet ihan huminalla :D Perse on levinnyt ja farkut puristaa reisien kohilta :eek: Oon pieni hoikka ihminen, tähän en oo koskaan vielä törmännyt :LOL: Mut hyvin on tähän asti mennyt, toivottavasti menee jatkossakin!
 
Tervetuloa tillukas mukaan :flower:

Olen siis mökillä pe-su, joten valitettavasti en pysty päivittelemään tietoja sinä aikana. Jos tulee uusia/muutoksia päivityksiin niin laittakaa privana. Sen verran onnellisessa asemassa ollaan tässä ketjussa, että juttu luistaa, joten saattaa hävitä tiedot muuten sinne jutun sekaan :) Ehdin aamulla vielä käydä kurkkaamassa tänne, mutta toivottelen jo kaikille helmiksille ihanan aurinkoista vkl:a :heart: Minä otan masuni ja siirryn vapaa-ajan pariin ;)
 
Kiitos kaikille kannustuksesta. Yritän saada palkkapäivän muutettua 15. päivään, kun se on vakkareilla silloin ja mä tuuraan nyt yhden vakkarin kesälomaa. Normaalisti olen avustaja. Olen toimittaja, ja siksi olisi mentävä töihin, kun lehti on saatava ulos ja porukkaa on kesälomalla. Mutta päätin, että en mene, asetan itseni ja myös papusen hyvinvoinnin työn edelle. Kävin tänään lääkärissä lähinnä kuumeen takia (edelleen yli 38), ja sain sairaslomaa loppuviikon. Samalla halusivat ottaat tulehdusarvot ja myös hcg:n ja tarkistaa olenko sen mukaan oikeilla viikoilla. On ollut vähän alavatsakipuja, mutta voi johtua tästä sairaudestakin. Huomenna saan tietää puolenpäivän aikaan onko arvot kohdallaan...Vähän rupesi jännittämään :)

Mulla kolmas raskaus ja en ihan hirveästi odota neuvolaa, tuntuu, että ei sieltä oikein ekalla kerralla mitään uutta saa irti. Tietysti ultra-ajan antavat, se on se suurin anti :) Myöhemmin neuvoloihin onkin sitten tosi kiva mennä, kun saa kuunnella sydänäänet.

Mulla on ihan hirveä ikävä lapsia, olen nähnyt heidät viimeksi maanantaina. Tänään laittoivat mökiltä kännykällä kuvia ja kyllä sydäntä riipaisi ikävä...Mä olen niiiiin huono olemaan erossa lapsista...

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille ja tsemppiä pahoinvointien yms. kanssa kamppaileville!

Commander ja papunen 7+0
 
Mitähän piti kommentoida, ei pysty enää muistamaan.

Mutta siis etusivulle voi päivittää LA 27.1, kun olin hieman väärin laskenut viime menkkojen alun. Sinne kerhon puolelle olen sen kai ainakin muistanut päivittää, tästä pinosta en muista.

Onnea ihanista ultrakuulumista, itsellä on vielä 2 viikkoa nt-ultraan.
 
Ihan hirmuisesti onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :heart: Ja uusille tervetuloa mukaan minunkin puolestani! =)

Täällä odotellaan kuumeisesti huomista ekaa ultraa, ja toivotaan että kaikki olis hyvin... Lauantaina sit reissuun, jos kaikki on hyvin. ;)

~ Merve ja pikkunen rv 7+3
 
eilen valitin hirmuista mahakipua. nyt tajusin, että tänään ei ole ollut juuri mitään oireita. olo on ollut lähes normaali. pitäiskös tästä nyt huolestua? :ashamed: no joo, kai tääkin on ihan normaalia, toi ultran odottaminen vaan rassaa ajatuksia pahasti nyt.

Mervelle onnea huomiseen ultraan :)
 
Hei kaikille vanhoille ja uusilla :wave:

Onnea plussa uutisista =)

Mulla eka neuvola vasta 26.7 mut eiköhän se aika kulu ku reissuun lähdetään =)
Kamala turvotus koko ajan. Oon myös tosi itkuinen, eikä Oprahkaan pysty itkemättä katsomaan :LOL:

Myös mun nenä on ihan tukossa, ku ei saa käyttää allergia lääkeitä. Onneksi astmalääkkeitä saa käyttää. Mulla on tosi paha siitepölyallergia :( Yks yö piti nousta hengittämään höyryä...

Kiitos uudesta pinosta

Sike&Tuuti
 
En huomannukkaan päivällä & uus pino oli tullut. Kerkesin jo kirjoittelemaan vanhaan, joten kävin kopsasemassa tekstin tänne...

Aurinkoista torstaita kaikille. Kävin tänään ekassa neuvolassa & aloin heti vuodattamaan neuvolantädille omaa epävarmuutta raskauden suhteen. Eka yrityshän päättyi helmikuussa heti alkuunsa, mutta neuvolatädin kerkesin silloin jo tavata, joten olimma jo tuttuja ennestään. No tädillä oli kova kiire, ku oli just tullu lomilta & sijainen oli antanu päällekkäisiä aikoja. Ei sitten alettu siinä enempää vielä lappuja täyttelemään, mut se ehdotti et hän vois kokeilla ultrata. Kerto, ettei kovin paljon ultria ole tehny ja koska mulla taakse päin kallistuva kohtu, niin sydänäänet kuuluvat vielä heikommin.

Niin sitä sit mentiin ultrhuoneeseen & se sano kokeilevansa ultrata vatsan päältä. Siinä se sit paineli eri nappuloita ja mietti et miten se sit menikään, mutta lopputuloksena KOHDUSTA LÖYTY PIENI IHMISEN ALKU & SELVÄT SYDÄNÄÄNET!!!!

Kyllähän siitä pakostaki kyyneleet alko valumaan, niin uskomattomalta se tuntu. Mut jopa minä ensikertalaisena erotin sen pienen alun ja läpättävän sydämen.

Ens viikon perjantaina on uus ultra & mies tulee silloin mukaan.

Torstai on totisesti toivoa täynnä

Wendy 79 + vieläkin nimetön 7+4
 
Hei Sike sama itkuisuus täällä. Mä itken joka päivä mitä ihmeellisemmistä asioista. Kaveri sai vauvan niin mä itken kun näen pelkkiä kuvia vauvasta tai itken kun joudun olemaan liikenneruuhkassa :D

Joku kysyi paljon yksityisellä maksaa ultra niin meille veikattiin yksityisellä summan olevan 140-180 ? mutta siitä saa kelakorvauksen.
Onko näin että ensimmäisen neuvolassa käynnin jälkeen tulee kutsu sinne np-ultraan?
Mulla on ensimmäinen neuvola vasta 27.7 eli sitten on jo viikkoja 10+5, onko se melko myöhään?

Cattius ja vielä nimetön tasaviikot 7
 
Cattius: mitä oon lukenut niin ihan normaalit noi viikot ekaan neuvolakäyntiin monessa paikassa. Toivottavasti saat nopeasti ultra-ajan sen jälkeen, np-ultraan pitäisi mennä ennen 13. tai 14. viikkoa (korjatkaa jos olen väärässä, ei nyt toimi noi neuvolan sivut). Toisilla tulee ilmeisesti kutsu ultraan, meidän piti itse soittaa sairaalaan ja varata aika. Oletko menossa yksityiselle ultraan? Tarvitsitko siihen lähetteen joltain lääkäriltä?
 
tömpsis Siis np-ultra aika pitäisi varata itse? ymmärsinkö oikein?
Tuohon ensi viikon ultraan ei ole mitään lähetettä vaan tilasin ajan ja sanoin että haluan varhaisraskausajan ultran...vai mikä olikaan. Olisinko mä voinut saada siihen lähetteen lääkärin kautta vaikka kaikki on ok?
Eli me ei mennä ultraan siksi että olisi jotain ongelmia ollut, vaan siksi koska ei malteta odottaa =)
 
cattius: en mäkään malttaisi odottaa :) luin vaan jostain että toisiin paikkoihin tarvittaisiin lähete varhaisultraan, ja sitä oon ihmetelly, että miks ihmeessä...

meillä joo pitää varata itse aika np-ultraan sairaalasta. varmaan eri käytäntöjä eri paikkakunnilla.
 
Cattius: Mulla tulee täyteen silloin 26.7 9+2 Eikä täällä pikku kylässä ole edes yksityistä =)

Se neuvola täti sanoin että pitää varata aikaa puoltoista tuntia!!!! Tuntuu tosi pitkältä ajalta?

 
Sike: meillä ois helposti mennyt enemmänkin aikaa kuin se 1,5 h... tais muuten vähän yli mennäkin. melkeen joutu työntämään meidät ulos... ;) muoks: siellä otettiin verikokeita, ja niin paljon uutta asiaa, että se aika meni tosi nopeesti. muut käynnit taitaa olla paaaaaljon lyhyempiä.
 

Yhteistyössä