HELMIKUU 2006

nostellaampa samalla!
konstalla nyt alkanu tulla 2 sanasia lauseita.ikkän(iskän) paita.ei oo.inne(sinne) meni.
nyt nukku pitkästä aikaa kunnolla konsta yön.ollu räkänen ja yskänen ja nyt reilu vkon silmätulehus vaivannu :/ mut nyt näyttäs se olevan voiton puolella =) jospa ahtailutki rauhottus kun pöpöt mennee ohi.nyt syksyn kyllä ollukki kaikkee pöpyä liikkeel.
en oo varm tänne kertonukkaa et joulukuussa konsta ja muut sisarukset saa pikkuveikan tai-siskon :heart: ootus menny hyvin.paitsi verensokerit reistailleet.
me saatu piha tehtyä kesän aikana valmiiksi tai hyvälle mallille niin nyt saatu nauttia syksystä ihan vaan ollen ja nauttien.
mitäs teille muille?
 
Moi!
Meillä alkaa oleen viime hetket käsillä ennen "jakaantumista". Viikkoja nyt 35+1. Eilen oli neuvola ja HUPS vauvan päätä ei enää löytynytkään! Eli on tainnut peijakas kierähtää viime metreillä perätilaan. Tähän asti on ollut tukevasti pää alaspäin. No, ensi viikolle pitäs saada sitten ultra ja mahdollisesti sitten kääntöä yritetään.
Olo on tukalaakin tukalampi. Hb:kin päätti tipahtaa 104 ja sitä myöden väsymys on valtaisa ja päätäkin särkee usein. Tossa taannoin viikon putkeen.. Ei kivaa..
Alina on onneksi reipas ja erittäin vilkas tapaus!!! Joten ei mulla aika ainakaan käy pitkäksi. Sääliksi vain käy toista kun äiti on näin väsynyt, vaivanloinen ja hermotkin ovat tosi piukassa. Onneksi voimme mennä aina välillä "lomailemaan" mummin hyvään hoitoon! Saan itekkin lepäillä siellä kunnolla.
1.5kk neuvolassa mitattiin pituudeksi 85.5cm ja painoa oli n.11.5kg. Alina sitten huusi kuin hyeenä koko lääkärin tarkastuksen ajan! Ei ollut lainkaan yhteistyöhaluinen.. Itellekkin nousi jo tuskan hiki pintaan.
Kova on höpötteleen omia juttuja ja ihanasti leikkii jo yksinäänkin (aina välillä) Selviä sanoja ei tule kovinkaan paljoa mutta ite yleensä ymmärtää mitä neiti tarkoittaa. Esim. iti kaijaa äiti ei, tarkoittaa että isi juo kaljaa äiti ei.. :ashamed: Ei kyllä ihan paras mahdollinen lause. :/ No kyllähän niitä muitakin sanoja/lauseita tulee. =)
Taidan tässä viel istua hetken koneella ja painua nukkuun, jotta pääsee aamulla "virkeenä" ylös.. Meillä herätään tällähetkellä 6.30-7 :(
Mukavaa syksyä kaikille!!!
 
Kaisla on syönyt jo jonkin aikaa itse, eikä ole antanut auttaakaan ollenkaan. Pikkuisen on tytöllä uhmaa päällä ja omaa tahtoakin löytyy. Muuten aivan mahtava höpöttelijä tuo likka on, kovasti ymmärtää jo asioita ja välillä tulee jo pari sanaa peräkkäin.

On teillä pitkä tyttö, joppana. Meillä ei kukaan tytöistä ole ollut tuon mittainen varmaan kaksi vuotiaanakaan :) Onnellista loppuodotusta sulle ja muuten hulivilillekin :flower:
 
hävis sitte teksti yhtäkkiä... :headwall:
kiitokset onnitteluista.viime metrejä kohta pitelee.hurjan noppeeta aika menny.
konstalla pahin uhmis ohi...vai pukkaakohan tuo sitte kun vauva syntyy...nyt ollu konsta vauvasta tohkeissaan kun siittä puhuttu.aina käy mahhaa aapimassa :heart: ihana kun tullee niistä sitte varmaan vuojen tai parin päästä kaverit kun 4v.mennee sitte jo eskariin...
nyt pätkii ajatukset kun se teksti hävis yhtäkkiä...ei oo sitä kyllä enne tehny :eek: meillä konsta oppi nyt ässän sannoon.hyvä kun sannoo aina pois nii ässä oikei suhahtaa.ärrää ei vielä ossaa.muut taitaaki tulla.
mitäs muille taaperoille kuuluu???ja taaperoitte äiteille...kohta ne on taaperot jo 2v :eek: :heart:
 
Terve kaikille!!
Täällä siis entinen bona7 kirjoittelee. Unohdin vanhan salasanan yms jutut, joten täyty kirjautua uudestaan. Nyt vaan testasin toimiiko tunnukset jo, joten siiri-sofian kuulumisia myöhemmin.

Hyvin kuitenkin voidaan :) ja mulla muuten nyt viikkoja 36+6 =)
 
No niin, jos sais pari rivii aikaseksi...

Siiri kasvaa ja kehittyy ihan niin kuin pikkutytön pitääkin. Lauseita juttelee ja sanavarasto on huikea. Johtunee siitä että äiti on aika suulas tyyppi :D , on siis pakko oppia mukana. Tosin suodatin ei likalla toimi, joten mukaan mahtuu sanoja, jotka olis parempi ainakin mummujen korvilta sensuroida :ashamed: .

Telinevoimistelussa tuo on mummun kans käynyt jumppaamassa kerran viikossa. Tyttö tykkää kiipeillä ja roikkua ja riekkua joka paikassa. Poika ei aikoinaan kiipeillyt juuri yhtään, joten voitte kuvitella kuinka kauhuissani pelastin likkaa eri kiipeilypaikoista alussa. Hyvin tuo silti on esteen selvittänyt, ei oo haavereita sattunut, onneks!

Pari viikkoa sit saatiin ihan uus hieno isojen tyttöjen sänky. Ihmeen nätisti on uuteen petiin siirtyminen käynyt. Äidin tosin tarvii istua vieressä melkein nukahtamiseen saakka, kuinkas muuten. Onneks mulla on tää kone siirin huoneessa, joten suffailen aina tässä samalla ;) Ainoo ongelma on mun kauheet liitoskivut, istuminen vaatii joka ilta gramman parasetamolia |O

Mä jäin töistä pois elokuun puolivälissä kun verenpaineet nousi taas turhan korkeiksi. Sit syyskuun olin koulussa ja opiskelin teoriaa ja lokakuun alussa jäin vallan kotiin. Muilla meidän ryhmästä alkoi pitkä harjoittelu ja mä nyt en voi mihinkään harjoitteluun mennä. Keväällä joskus sitten. Ja taas mun valmistuminen venyy...

Eipä kai tässä tähän hätää ihmeempiä, moi!
Emcom, S-S ja 36+3 :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulivili-80:
millon sulla joppana on la?tulleeko joulukuulle?jos tullee ja sulla aikaa ni marssihan tuonne odotusosion joulukuisten palstalla.vilkkaat porinat siellä aina =)
Ei kait sentään joulukuulle jaksa odottaa... ;) Mun la on 12.11 jo sentäs. Ihan sais mun puolesta vaikkas tulla jo! Viime viikon ultrassa painoarvio oli 2.8kg ja ihan oli oikeinpäin eli raivotarjonnassa. Tosi kova on potkimaan ja liikkumaan. Nyt olen muiden "vaivojen" lisäksi kärsiny ns. liitoskivuista. Pim**a on kuin hakattu ja käveleminen raskasta/vaikeeta.

Alina on syönyt jo aikas kauankin itse. Apua toki tarvitsee ja hermot sillä ei tahdo pitää, kun ruoka ei aina pysykkään lusikassa. Juo itse lasista ja aukasee jopa jugurttipurkin itse (.. ne Lidlin pikku purkit on helppoja avata..)
Yksi aamu oli itse alakerrasta hakenut jääkaapista jugurtin ja tuli ylös mun viereen sitä syömään, tosin lusikka oli sitten unohtunut ottaa matkaan.. En voinut olla edes vihainen toiselle, vaikkei meillä ole tapana sängyssä syödä! Aikas omatoiminen pakkaus tämä neiti on! :D :)
 
joppanalla ja emcomilla viime metrit käsillä! :heart: vai joko ootte saanut nyytit? :D kateellisena täällä utelee ;) :D ei vais on tässä vielä joitaki hommia mitä vois tehä ennen kun pieni päättää syntyä B) minä oon ehkä joulun laitoksella.en oo ennen ollukkaan että saa nähä miltä se tuntuu.menneehän se sielläki...konsta sai nyt isoveljen kans kerrossängyn.nukkuvat kumpiki alasängyssä,mutta tohkeissaan nuo ovat olleet.sai laitettua sitte vauvalle pinniksen valmiiksi =)
konsta kehittyny normaalisti.nyt kiipeily vimmat vähän rauhottunu kun olen suosiolla nostellu keksit ja jauhojutut korkeelle :LOL: ja palasokerit :snotty:
 
Heippa.
Työelämä kutsui minua ja meidän mukusuilla on siis hoitoarki alkanut.Se on sujunut onneksi todella kivasti,ovat pph:lla ja on sujunut mainiosti.Hoitaja on niin kehunut meidän poitsua,kun hän on niin reipas syömäri ja muutenkin oikein toimelias hoidossa.

Mahdoton menijä meidän jätkä onkin,kiipeilee minkä kerkeää,puhetta tulee vielä vähän hitaanlaisesti,mutta vauhtia riittää senkin puolesta. :D
 
6.11. syntyi siirille pikkusisko. On aika vaativainen vaava, joten en oo pahemmin koneelle ehtinyt, nyt on harvinainen rauhaisa iltahetki. Mites joppanalla ja hulivilillä on sujunut? Joko pieniä on tullut kans?

Siiri hoitelee pientä minkä kykenee eikä oo mitenkään kauhean mustis ollut. Huomioo toki sit kaipaa sen edestä, mut kyllä kai se siitä.

Ei nyt kerkee enempää, joten moi taas kaikille!
On muuten melkein kaikki helmikset vissiin tippuneet johonkin...
 
11.11 joppana rv 39+6 poika 4300g 54cm

Löysin tuolta marrasvauvoista tämän. Ja paljon onnea nyyttien johdosta emcomille ja joppanalle. :flower: :flower:

Meillä neiti kasvaa ja voi hyvin. Saanu jo osan 86cm vaatteista laittaa pois ja pitäny hommailla 92cm tilalle. Kovasti puhutaan ja lauletaan. Ensin neiti selittää ummet ja lammet asiasta ja heti perään kuuluu "jooko"

Tonttuja "nähny" jo monta, aina näkee varmaan saman tonttu tytön ulkona ku siitä puhuu mahottomasti.

Laulaa ihhahhaata ja hämähäkkiä. Kokoajan täytyisi olla leikkimässä piiri pieni pyörii ja mörkö se lähti piiriin... Pipipappeja (teletappeja) tykkää kahtoa. Ite en niin niistä välitä mutta minkäs teet.

Isoveli ku pelaa vieläkin sitä jäkistä niin tyttö tykkää kovasti. Hallilla huutaa (siis päästä kahviota pidemmälle) "Jesse peaa (pelaa) ja Jesse maameja ja taatuu (kaatuu) ja joku ku kaatuu niin kuuluu neitin suusta oijoijoi... =) Kovasti on isoveljen perään vieläkin. Hirmuiset riemunkiljahdukset kuuluu ku näkee pojan tulevan kotiin. Ja on neidissä sitä omaa tahtoakin. Kyllä komentaa meitä jos ei jotain saa ja lattialla koitetaan kiukutella että sais asian paremmin periksi.

Tammikuun lopulla meillä alkaisi ivf-hoidot alusta. Vielä olen kahden vaiheilla että jaksanko sitä rumbaa uudestaan. Aika rankkoja ne hoidot on. Mutta onhan tässä vielä jonkinaikaa aikaa miettiä asiaa. Toisaalta haluais vielä ainakin yhden tai kaksi tenavaa mutta.. No, näkee nyt sitten ensi kuussa kuin vielä mietityttää tuo hoidon aloitus. Se kun on niin henkisesti kuin fyysisestikin niin rankkaa.

Mutta Rauhaisaa Joulua teille kaikille. :xmas: :xmas:
 
Kiitoksia onnitteluista ja Onnea myös vauvan saaneille!!
Poika tosiaan tuli ja ei mikään pieni. Kasvaa hurjaa vauhtia koko ajan. Nyt on jo 6kg.. Elämä on nyt niin tohinaa täynnä että tietsikalla istuskelu on tosi vähäistä.
Hyvää Joulua Kaikille!!
 
Kohta sitä saa sit taas siirtyä leikki-ikäisiin. Voi ei, nää pienet helmivauvat lasketaan jo leikki-ikäisiksi!
Vaikka tossa on toi 2 kk ikäinen vieressä, ni silti tuntuu että siiri on vielä semmoinen äidin vauva.
Eipä meillä mitään ihmeitä ole ollut, vauva-arkea taas eletään. Siiri tykkää hoitaa vauvaa ja innolla vaihtaa vaippaa mun kanssa, availee potkareita yms. Siksi tyttö saikin pari vauvanukkea joululahjaksi. Joka paikkaan edelleen kiipeää ja tutkii kaikki jutut. Puhuu jo ihan hyvin ja selvästi, siis vieraatkin tietävät mitä toinen juttelee.
Uutenavuotena tosin raketit olivat toosi pelottavia, nukahti vasta sohvalle mun viereen ja aina kun kannoin tytön sänkyyn ni vartin päästä tuo läpsytteli takaisin kainaloon nukkumaan. Muuten on aina nukkunut omassa sängyssä koko yön. Eilen illalla vielä vähän jännitti kun ulkona tuli pimeä, että taasko paukkuu ja välkkyy.
Hyvää vuoden jatkoa kaikille helmiksille!
Emcom ja siiri-sofia 16.2.06
 
Kaivoin tämän vielä esille,kun saan vauvaani hetken vielä taaperoksi tituleerata.Voih,kaksi vuotta on mennyt niin nopeasti,juurihan me vasta plussattiin..

Onnea kaikille helmikuun 2006 lapsosille,kiitokset kaikille äideille raskaus kokemusten jakamisesta ja myös vauva-ajan kuulumisten. =)

Toivoopi nedra ja poitsu 25.2.06 =)
 

Yhteistyössä