Helmikuisia?

maukkanen: hih mua vähän nauratti täällä kun puhuit ongelmastasi. :) ei siis pahalla, olen kuullut että se ongelma voi olla noinkin päin, mut kun itsellä on aina ollut toisinpäin! :D olen siis hoikka ja sitä myöten myös pienet tissit. |O :D mut raskauksien ja imetyksein aikana olen tooooosi uhkea tapaus! ja nyt siis imetyksien jälkeen tissit ovat saaneet kokea todella karun kohtalon. enää ei ole normaalisti kuin kulahtaneet ajokoiran korvat :( niihinkin on vaikea löytää liivejä että sais ne nousee edes vähän ja pysyy kuosissa. ennen raskautta mulla oli ihan ok rinnat vaikka mitkään isot ei olleetkaan. mut nyt tää on todella surkea näky!! mut ei kai voi muuta vinkkiä sulle sanoo kuin että panosta liiveihin raskaus- ja imetysaikana tosi hyvin. vaikka olettaisin kyllä että joudut panostaa noilla mitoilla niihin muutenkin :)
mulla onkin jännä et vaikka muuten oon kakkosnelosen pätkä niin silti oon aivan tajuton meijeri imetyksen aikaan ja maitoa tulee vaikka koko kylän lapsille!! :D kuopuskin oli 8,5kk pelkästään täysimetyksellä :whistle:

miks mulla ei oo kunnon oireita?? kaikki oireet mitä on niin vois olla ihan ilman raskauttakin.. :(
oikeestaan muuta ei oo ku aivan tajuton palelu koko ajan!!! tää palelu on ihan hirveetä!!!!
kädet ja jalat on kylmänä koko ajan. taas alkaa pelottaa että kaikki ei oliskaan hyvin.. ja vielä pitää odottaa ainakin se kaks viikkoo ennen ku pääsee ultraan tarkistaa. :( yleensä mun rinnat on kipeytyneet edes vähän.. :/
 
Zuh: Joo, olin jo menossa rintojen pienennysleikkaukseen, mutta kirurgi oli sitä mieltä, että vasta lasten jälkeen.. :/ Toisaalta varmasti ihan hyvä niin.. Valmistuin kosmetologiksi eilen :) opiskelin toisen tutkinnon töiden ohessa, kun haluan toimistotöiden vastapainoksi jotain käsillä tehtävää. Nyt mulla on oma pikkuinen hoitola kotona, jossa teen muutamana iltana viikossa hoitoja.

Ihana ilma ulkona.. Ollaan miehen kans lähdössä ens maanantaina Roomaan ja aina on mukavampi lähteä ulkomaille, jos lähtiessä satais vettä :D Hehheh.

Kävin ostamassa pari testiä, ajattelin illalla testata..

maukkanen ja nappi 4+4
 
Zuh
Maukkanen: nyt istutaan täällä vihreänä kateudesta.. haluaa kans Roomaan!! Pääsiskö matkalaukussa mukana, hyvin vielä mahtuisin, ei oo iso mahakaan vielä :D
Lasten jälkeenhän tuollainen operaatio kannattaa tehdä, kaverini oli ainakin niin julmetun kipeä pitkään ettei ihan pikkulasten kanssa onnistune.

Ihanaa kun löytää samankaltaisuuksia ihmisten kanssa. Maukkasen tavoin tahtoisin opiskella "taiteellisen" ammatin tämän naputuksen ohelle. Kujakatin kanssa remontoidaan jne.

Muodostatteko te mielikuvia ihmisistä kirjoitusten perusteella? Minulla on jo ihan selkeät mielikuvat aktiivisimmista kirjoittajista, tosin mielikuva aina muuttuu, mm. tissinkoon mukaan :LOL:

Ja tämä sekopää on vieläkin TÖISSÄ! Pois, hus, viikonlopunviettoooooon!
 
Uusi tahtoisi mukaan! :wave:

Tänään tein vielä vahvistustestin kun on niin vaikea uskoa, että on raskaana. Viikko sitten tein ensimmäisen testin, joka oli haamujen haamu. Silloin oli kp 28/28. Sen jälkeen on tullut muutamat testit tehtyä :whistle: . Pikkuhiljaa viiva vahvistui, ja tänään oli kyllä selvä plussa! =) Laskettu aika kuukautisten mukaan on 29.1.2010. Tammikuisissa ovat vaan jo niin kovin pitkällä kaikki, että ei tunnu omalta paikalta.

Olen joskus kirjoitellut kuumeilupuolellekin, mutta se jäi kun tuli aina niin paha olo kun ei tärpännyt. Meillä siis tärppäsi viidennellä yrityskierrolla. Miten nopeasti muilla on tärpännyt? Minä jo ehdin ajattelemaan, että varmasti on jotain ongelmia kun ei plussaa kuulu. :ashamed: Vaikka siihen voi hyvin se vuosikin mennä. Shokki olikin melkoinen kun haamu testiin ilmesty! Pelkään nyt että menee kesken, tai on tuulimuna tms. Ei kauheasti ole oireita, välillä kylmä ja huono olo, rinnat ehkä hieman kipeät. Ei mitään ihmeempää. Meinasinkin varata ajan varhaisultraan, että saa (edes hetkeksi) rauhan. Onko muilla ihan varma olo raskaudesta? En osaa ajatella, että ensi vuonna olisi vauva perheessä. En tiedä johtuuko siitä, että esikoinen tulossa? Ei vaan usko todeksi tätä. =)

Jotain voisi itsestäkin kertoa. Olen 23 -vuotias, avomies 26. Esikoinen on siis tulossa. :heart: Vauvakuume on ollut jo pitkään, mutta koulun takia siirretty yritystä eteenpäin. Kissojakin perheestä löytyy. Mies on töissä, minä vielä hetken aikaa opiskelen. Oma koti ostettiin juuri, sinne päästään muuttamaan kesällä.

Minnea & papu 5+0 :heart:
 
Zuh Kyllä mäkin luon kuvia ihmisistä,mut lähinnä persoonallisuuksista,toisinaan tulee ruumiinrakenteetkin,mut kyl ne on rintojen koot vielä jääny välii,tosin tänää piti hetki miettiä tota maukkasta :whistle: nyt täytyy kyl sanoa ettei kateeks käy,sorry vaan maukkanen
 
Aurinkoisia huomenia kaikille! B) Ja tervetuloa Minnea :flower:

Zuh: Tottakai matkalaukkuun mahtuu :hug: Mukaan vaan! Juu, olen jo moneen otteeseen mielessäni ajatellut itseni leikkauspöydälle.. Ystäväni pienennytti rinnat myös pari vuotta sitten ja niistä tuli hyvät. Yksityisellehän toki pääsisi ilman mitään sen kummempia kommervenkkejä ja tuttavapiirissä on plastiikkakirurgikin joka varmasti leikkaisi, mutta puuttuu ne tonnit, joilla maksaa se uusi elämä.. :( Eli ehkä odottelen, että Jorvin plastiikkakirurgi on kanssani joskus samaa mieltä..

kujakatit: ei mitään sorryjä :) asioistahan puhutaan niiden oikeilla nimillä. Ei mullakaan kävis kateeksi, kun itseäkin tämmöinen ottaa sanan varsinaisessa merkityksessä päähän. Migreenit, jatkuvat niskakivut, hartiasäryt, selän jomotukset ja ryhtiongelmat on ihan jokapäiväistä ihanuutta.

Jaahas, jokohan riittäisi tissijutut tälle päivälle :p Tänään olis ohjelmassa serkun ylppärit ja sen jälkeen menen hoitotuolin kans kotikäynnille tekeen muutamat kasvohoidot. Illalla vois jo pakkaillakin vähän.. Mutta nyt ajattelin lähteä uimahalliin vesijuoksemaan! Olin eilenkin ja tulipa ihana olo!

 
Voi luoja miten kuuma! Ei sillä,aivan ihanaa tää on,mutta ei kyl oikein auringonottosäänä käy kun ei yhtään tuule. :D Pojilla oli tänään kevätjuhlat ja kyl oli haikeeta kun esikoinen päätti ala-asteensa. Nuorempi taas sai stipendin koulumenestyksestään ja oli haljeta ylpeydestä. Niin kyllä äitikin vetisteli takarivissä :LOL:

Edelleen ei kummempia pahoja oloja ole, iltaisin palelee. Voi kunpa tää näin hyvin meniskin.... :whistle:

Petite ja Mimmi 4+5
 
Petite: mulla ei oo liian kuuma edes saunassa!! :D tää palelu on niin kauheeta!
varmasti on äiti ylpeä laspsestaan. mä olisin varmaan märissy ihan solkenaan siellä juhlassa :D :D

tervetuloa uudet pallomahat!

äityli: mä taas lähen etelään päin lasten kans. mies jää täälläkin yksin kotiin. :) mä vaan lähen omalla autolla. saa nähdä miten kestää istua niin kauan.
niin että jos musta ei viikkoon kuulu niin en oo päässy koneelle reissun päältä.

Röllis ja Onni
 
Hauskaa reissua Röllis ja äityli30 :hug:
ja juu, oli hassua kun 2 muutakin äippää vetisteli miun vieressä,mies onneksi kykeni kuvaamaan. Ja kun huomasin,että 6-luokan tytöt myös itki kun kuutosille laulettiin,ni meinasin kyl oikeesti alkaa parkumaan ääneen :ashamed: Sarjassamme noloja tilanteita.. :D luulen,että pahenee vaan kun raskaus etenee :D
 
Onkos teillä suuta kuivanut alkuraskaudessa? Mulla toista päivää semmonen, että suu kuiva koko ajan vaikka joisikin.. Tosin mulla on flunssa, joten voi siitäkin johtua mut enpä muista aiemmin flunssaisena kärsineen kuivasta suusta (vaikka juon lähes koko ajan).
t. Ella (ehkä dpo 5)
 
Kiitos petite! toivottavasti rapiat 600 km menee ok lasten kanssa :) se on vähä sellasta extreme urheilua :D

Ella: mulla kuivaa suuta kans koko ajan. eikä auta vaikka jois kuinka. pidän peukkuja sulle että se olis ensi oireita! :) ( salaa haaveilen sitä oireeksi kun itselläkään ei juuri oireita ole! ) :)

mutta nyt pakkaamaan loput kamat ettei tarvi aamulla muuta kuin syöttää lapset ja nostaa autoon. Oli muuten ihana kun isommat lapset olivat tehneet eväsleivät huomiseksi :) :heart: jotenki suloista! :)

Röllis ja Onni
 
Täällä olisi yksi joka varovaisesti ilmottautuisi mukaan helmikuisiin :wave: . Muutama päivä sitten tein plussa testin, ja laskettu aika olisi laskurin mukaan 4-5.2.2010. Minulla vajaa vuosi sitten vauvan menetys rv 18+3, joten aika varovaisesti tähän raskauteen vielä suhtaudun :| Oireet samat kun viime raskaudessa, tissit kipeät, hajuaisti toosi herkkä, lämmöt ylhäällä ja vatsa turvonnut ja ajoittain alavatsakipuja. Näillä mennään eteenpäin :)
 
Moi :)

Mä tulin varovaisesti kurkkimaan tätä ketjua, täytyypi huomenna lukea ajan kanssa, mitä täällä odotuspuolella jutellaan.
Perjantaina eli 29.5 tein testin apteekin omalla, 2-viivaa ja Onni-testillä 2-viivaa. Onnissa viiva huomattavasti haaleampi, mutta näkyy ilman tihrustusta. Sanoisinko että viivan ja haamun välimuoto :)
Huomenna aamulla testaan vielä ja jos on selkeä plussa niin ehkä uskallan jo taustailla täällä odottajissa :LOL:
Katsoin kahdella eri laskurilla ja laskettuaika olisi 5 tai 6.2.
 
Iltaa ladyt :wave:

Onpa ollut kiireinen viikonloppu.. Tämä päivä on mennyt pakkaillessa ja eri asukokonaisuuksia sovitellessa.. Tänään on ollu treeninkin puolesta hyvä päivä, aamulla kävin vesijuoksemassa yhden kilsan ja illalla oli pilatestreenit.

Huomenna alkaa lopulta se kauan odotettu ensimmäinen lomaviikko ja lähdetään miehen kanssa Roomaan. Pitäisikin oikeastaan lähteä jo nukkumaan, koska aamulla lähdetään kuudelta kentälle. Jotain hyvää siinäkin, että asuu vain 15min ajomatkan päässä lentokentältä, ei tarvitse aamulennolle herätä yöllä :)

Oikein ihanaa viikkoa ja odotusta kaikille, meillä alkaa huomenna 6. raskausviikko :) Palailen loppuviikosta!

maukkanen ja nappi 4+6
 
heippa!! :wave:

viikonlopun juhlat vietetty, kylläpä olinki väsynyt ku kotiuduttiin, makasin vaan jalat pystyssä sohvalla :p tänään ei ole ollu paha olo, muutamana aamuna vahvaakin öklötystä ollut :$ mutta oksulle en ole vielä joutunu.

en ole vielä ostanu mitään 'oikeita' raskausajan vitamiineja, olen syöny tuollaisia opti tabseja, löyty kaapista :D

perjantaina sitten se eka neuvola, jännittää :D voikun kaikki olis vaan hyvin. eiköhän =) tosi jännä saada tietää missä sitä oikeen mennään ;) kuhan vaan tuo mies pääsis mukaan sinne, sehän on armeijassa ja anoo kyllä vapaaksi tuota päivää, saas nähä miten käy =) sille olis kyllä tosi tärkeetä päästä mukaan, on se sen verran innossaan tästä meidän tulevasta vauvelista :LOL:
 
Mä hyppään pois... raju vuoto alkoi tänään eli ei tule helmivauvaa meille :( Viiva alkoi heikkenemään testissä ja keskiviikkona en enää saanut viivaa näkyviin ja sit kävinkin veren hcg-arvon mittauksessa ja arvo oli 12, kun esikoisesta oli jo lähes viikkoa aiemmilla päivillä 507...ja nyt tosiaan menkat sit alkoivatkin. Kyllä siellä joku tais kiinnittyä mutta jätti sitten leikin kesken. Fak :headwall: Jatkosta en tiedä, ehkä jäädään sitten yksilapsiseksi perheeksi.. Meillä kun ei perinteisen peitonheilutuksen kautta tämä lapsenteko mene ;)

Mutta ihanaa odotusaikaa teille muille :heart: Kasvatelkaahan masujanne ja nauttikaa :)

(Ja ihan oikein bongattu, mähän sieltä Metsolasta vauvanvaatteita tilasin... tulivat sit tietenkin samana päivänä kun sain ton veritestin tuloksen... No mutta ihania ovat!)
 
just huomasin et nuissa opti tabseissa mitä oon muutamana päivänä syöny on a-vitamiinia. sitä ei vissiin suositella? kauheena kaikkea mitä ei sais syödä, kai niistä on puhetta sit ekassa neuvolassa...

syöttekö jotain vitamiini valmistetta?? jos niin mitä =) :wave:
 
Moi :wave:

Tein tänään kolmannen testin ja se oli selkeä plussa. Jokainen testi ollut vaan eri merkkinen, ( tyhmä minä ) , joten en voi vertailla onko lähtenyt tummumaan :ashamed:

Voisin kyllä ehkä jo varovasti pinoutua, ainahan pinosta pääsee pois ;)
Eli 24v, SatKs, esikoinen ja LA 6.2

Ajattelin käydä noin 3viikon päästä varhaisultrassa ja sen jälkeen vasta varailen neuvola-aikoja sun muita.
Mihin mennessä neuvolaan oikeasti tarvii soittaa? Kaveri muisteli että viikolle 10 mennessä, mutta saattaa olla vk 12?

Oireita mahan turvotus, rintojen ja nännien lievä aristus ja pissahätä ehkä hiukan useammin, mutta ei häiritsevä ja ajoittaiset menkkakivut. Todella vähän oireita siihen verrattuna mitä kuvittelin tulevan kun testin teen. Siksi tässä vähän matalaprofiili onkin, kun ei ole yhtään raskaus olo :)
 
Pahoittelut Kristiinalle :hug:

Hyvä hyvä SERO(plussasta siis) :D mä kans olen ihan aasi, ei mullakaan vahingossakaan osunu samoja merkkejä peräjälkeen... :D

pinoudutaan nyt sitten...aktivoidun ultranjälkeen 26v, phks, kolmas ja LA 6.2("menkoista" )
sama kuin serolla :LOL:
Oikea LA vielä hämäryydessä ja tammikuun loppupuolella, mutta päätin pinoutua tähän kun tammikuisissa meno on jo niin hurjaa B)

Löysin muuten eilen kun etsin nuorimman neuvolakorttia huomiselle lääkärille tuon edellisen raskauden "tarkistus ultran" yksityisellä. Eli siinä luki menkoista laskettuna sikiön ikä 14+3 mutta sikiö vastaa 16+2...eli en silloin tuonne odotuspuolelle ihan höpöjä muistanut...

Yritin varaa tänään ultran mutta se jäi yritykseksi...missasin ajanvaraus soittoajan :snotty:
Neuvolaan menen vasta kun on pakko. Joskus viikon 10 tietämissä....
 
ounou ruskeeta tuhruilua tullu tänään :eek: ja menkkamaisia kipuja on. kävin spinningissä ja sen jälkeen on pistelly alavatsaa... :ashamed: voi kun olis ihan harmitonta vaan! taitaa olla tuo ruskea tuhruttelu ja pieni verinen vuotokin alkuraskaudessa aika yleistä?? veristä tosiaan ei oo mulla ainakaan vielä onneksi tullut.. :|
 

Yhteistyössä