Helmikuisia?

äitylille paljon tsemppihaleja :hug:

Tänään vielä testattu kaapissa lojuneella apteekin testillä ja vahva plussa tuli. Uskottava kai se on että raskaana ollaan onnellisesti :heart:

Varhaisultrankin varasin 11.6., silloin 6+3. Toivotaan että näkyy jo syke silloin =)
 
Zuh
Äityli: Yrittäkäähän pysyä vauhdissa mukana!!

Tänä aamuna iski julmettu väsymys, eilen olin vielä tosi virkeä. Toivottavasti on vaan normaalia ja ohimenevää ;) Eilen päädyin kertomaan asiasta pomolleni (ollaan kahdestaan töissä, ei muita), koska on vaan niin paljon helpompaa että tietää. Suurena helpotuksena hän oli erittäin innostunut asiasta.

Petite: Mulla myös lämmöt tosi korkeella ja olo on ihan kuumeinen. Eilen mittasinkin lämmön töihin lähtiessä, koska normaalisti tällainen olo enteilee melkoista tautia. On se vaan jännä että pitäisi olla ns. elämänsä kunnossa ja tuntuu ettei sängystä ylös pääse..

Onko muilla ongelmia pitää tätä asiaa salassa?!? Minusta tuntuu että tahtoisin kertoa asian koko maailmalle, tai ainakin kaikille kavereille joita tapaan. Eilenkin tuli pikkasen kiire, kun sohvalla lötköttää suuri äitiyskirja ja tulikin yllärivieraita katsomaan olohuoneen uutta ilmettä!
 
äityli30: tsemppiä, pidän peukkuja pystyssä sulle! :heart:

mimmi1981: Espoon naapurista :) Tässä Länsi-Vantaalla asutaan miehen kanssa :wave:

Täälläkin on olo flunssainan ja tukkoinen. Lämmöt pysyy puoli astetta normaalia korkeampana koko ajan.. Eilen illalla soittelin lääkärini kanssa ja sain luvan jatkaa osaa allergialääkkeistä, vain antihistamiini piti jättää pois. Nyt on olo jo vähän parempi, enkä ole koko aikaa ihan tukossa :snotty:

Vähän tekee vaikeaa pitää omana tietonaan, mutta ajatus on, että juhannukseen asti olla ihan hissuksiin.. Ajateltiin miehen kanssa, että varataan yksityiseltä alkuraskauden ultra juhannusviikolle, kun on menossa rv 7+jotain, ennen kuin kerrotaan tuleville isovanhemmille uutinen sitten juhannuksena, kun päästään kasvotusten. Jotenkin haluan olla varma, ennen kuin heille asiaa kerron.. :heart:
 
täälläkin olo tukkoinen, koko ajan aivastuttaa ja niistätyttää. lämpöä en ole mitannu nyt, mutta kyllä se varmasti vähän koholla on.

ootteko te jo kiinnittäny huomiota ruokavalioon? mä en ole ikinä mitään ravintolisiä ym.. syöny, ja mietin et saanko varmasti kaiken tarvittavan rakennusaineen pikkuselle. foolihappohan on kait aika tärkeetä, mkäs olis hyvä lähde sinne? banaani? ruisleipä?

taidan vielä yhen testin tehdä kotona, varmistaa tk:n plussan :D mies sano vain että tuskin sitä tarvii varmisteleen alkaa, eiköhän ne siellä tiiä, juu mutta haluun ite nähä sen plussan :heart:

aih just alko taas alavatsalla menkkakivut :$ muuten on ollu aika oireetonta ton suhteen nyt pari päivää. kyllä sitä vaan koko ajan ajattelee et voi kun kaikki menis hyvin... 5.6 on neuvola jossa sit asia varmasti selviää =)
 
Tässä nämä sairaaloista käytettävät lyhenteet, josta helposti jokainen löytää 'omansa'


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Äityli30 Toivottavasti olis vaan harmitonta vuotoa :hug:

Zuh Täällä ja ongelmia salassa pidon kanssa,varsinki ku puhelimes puhuu,ni saa kyl koko ajan miettiä mitä sanoo ettei paljastu :D

Mulla nää olotilat meneeki ihan oikein aamulla oli ihan ok olo,kunnes söin aamupalan tos 12.30,sen jälkee iski äklö olon,ihmekö tuo et on paino ruvennu putoomaa,tosin täl kilomääräl se ei vaarallista,lähinnä suotavaa.Ihan vaan itteä varmistaakseen piti taas tehä tänäänki testi ja nyt oli jo viiva kontrolliviivan kans yhtä vahva =)

Firefox Odotellaan kahden viikon kuluttua :wave:
 
Zuh
Noin, päivitys tehty ja siirretty etusivulle!

Tervetuloa uudet pinoutujat: Miiuli07, Kristiina76, marjutti86 ( jolla varmasti on kaikki hyvin, usko pois :) ). Arvailin teidän ikiä nimimerkeistä, minun tuurilla jollakulla onkin kyseessä joku pelinumero :D

Maukkanen: Täälläkin päässä tärppäsi ensimmäisellä kerralla, ainakin kun tiesi mihin aikaan pitäisi tärppäilyttää. Ensimmäinen yritys meni ohi miltei viikolla, hieman heikentää todennäköisyyttä :p

Äityli30: Hyvä homma ettei mitään suurempaa ilmennyt!

Ruokavaliosta: Kauhulla olen lukenut ja siskon kanssa ulkona syödessä saanut valistuksia kaikesta mitä saa ja mitä ei saa syödä. Eniten mietityttää se ettei niitä ihan tuosta vaan sisäistä ja vahingossa varmasti tulee syötyä jotain "luvatonta". Neuvolan ajanvarauksesta suosittelivat että monivitamiinien syönti kannattaa aloittaa, mulla olikin jo hankittunu Ladyvita Plus:saa. Syön kyllä melko monipuolisesti ja terveellisestikin suurimman osan aikaa, mutta eikai vitamiineista mitään haittaa ole. Foolihapon saantikin tulee noilla kuntoon, sitä myös painottivat.

Neuvola-aika siis varattu, 1.7. mennään. Lisäoireena kauhukseni huomasin pirun arat tissit työpäivän jälkeen. Nauroin melkoisesti kun yhdessä oppaassa kehotettiin mahdollisuuksien mukaan antamaan rinnoille ilmakylpyjä kotona ollessa. Kuulosti hassulle mutta hyvin näyttäisi toimivan, tosin minähän en pidä liivejä milloinkaan muulloin kun on pakko. Ahtistavat vehkeet.

Hemskatti tätä sujuvaa kymmensormijärjestelmää ja asian määrää, tulee pienoisromaaneja.. Olihan täällä muistaakseni merkkirajoituskin.. hmm.. :D
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

äityli30: ihanaa, että loppui vuoto :)

Zuh: onnellisia saadaan kyllä olla, että me päästiin tavoitteeseen näin kovin helposti :)

Täällä on nyt varattu juhannusviikolle alkuraskauden ultra ja neuvolaankin kutsuivat samalle viikolle :eek: silloin siis menossa 8. raskausviikko. Rinnat on räjähtämispisteessä iltaisin ja isorintaisena sattuu ilman liivejä olo ihan s***anasti.
 
täälläkin tekis mieli kertoo suunnilleen kaikille vastaantulijoille raskaudesta! :D yritän nyt kuitenki pitää mölyt mahassani vielä :x
eka neuvola on nyt vaarattuna 25.6. ja ens viikolla tilaan ultra-ajan että saatais selkoa onko masussa elämää ja millä viikoilla sitä mennään.

oliko täällä uusia?? tervetuloa! mulla on nyt jo ilmeisesti alkanu se raskausajan hajamielisyys :D
 
Täällä kans kuppikoko alkanu suurentua ja hirmu kipeetä tekee olla ilman rintsikoita yöllä :x Edelleen paleluja tulee ja iltaisin ihan puhki olo. Meilläkin olis tänään tytön kouluunsiunaaminen ja kevätkirkko. Ei millään jaksas,oon juossu koko päivän viemässä ja hakemassa jotain muksua jonnekin ja tietty nuorimpia mukana siinä samalla. Huoh, onneksi mies tulee huomenna viikonlopuksi kotiin. :heart:
 
Voi mäkin haluun isot tissit :D Mulla ei eka raskaudessa kasvaneet tissit tippaakaan, vasta maidon noustessa kuppikoko muuttui A:sta B:ksi ja imetyksen loputtua lurpahti takasin A:han :LOL:
Hei meitähän on jo hyvä pino täällä! Mä muuten tossa ostin jo vauvalle kotiutumisvaatteet synnärille... Pistäkää paremmaks :D
 
Tänään oli Aleksanteri pojan eskari päättäjäiset :flower: Hienosti meni juhla, hauskoja näytelmiä oli :) Hienosti kaikki osasivat vuorosanat :) Meinas vaan itsellä tulla etova olo kesken kaiken, jo aattelin täytyykö sitä hilpasta vauhdilla vessaan oksulle, ihmiset olisi varmaankin ihmetellyt että mikä tolle tuli. Mutta onneksi tuli välitauko, että pääsi happihypylle ulos :)

Maha on turvonnut, onneksi sentään yhdet housut mahtuu ;) rinnat ei ole viellä muuttuneet...
 
täällä turvonnu olo :$ oon kyllä käyny tänään kiinalaisessa mättämässä :p siellä tulee aina syötyä ihan ähkyyn! :D

lauantaina siskon valmistujaiset, just kattelin viime keväistä juhlamekkoa et mahtuuko se päälle.. voi ei iskee paniikki! vielä sen mallinen et ei kyllä anna anteeksi mahapömpötystä, koko puku ratkeaa vielä :LOL:

tissit on ihan vähän vaan arat, ei kyllä ole kasvanu. väsynyt olo on ollu varsinkin eilen ja tänään.

en vielä oikeen uskalla kirjotella, ens viikon neuvolan jälkeen sit aktivoidun =) ku tietää et kaikki on kunnossa ja minne la menee.

nolona myönnän et oon ostanu kirppikseltä jo pari pikkubodya :ashamed: :heart: en voinu vastustaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
Voi mäkin haluun isot tissit :D Mulla ei eka raskaudessa kasvaneet tissit tippaakaan, vasta maidon noustessa kuppikoko muuttui A:sta B:ksi ja imetyksen loputtua lurpahti takasin A:han :LOL:
Hei meitähän on jo hyvä pino täällä! Mä muuten tossa ostin jo vauvalle kotiutumisvaatteet synnärille... Pistäkää paremmaks :D
Ahaa, olitko se siis sinä, joka hehkutit tuolla mitäs nyt?- puolella ostanees metsolan vaatteita vauvalle? Ajoissa tosiaan oot :D (okei, mä ostin yhdet pienet vauvan sukat monta vuotta ennen kuin olin raskaanakaan :ashamed: )
Mun silmään osuu kans ihania pieniä vaatteita, mut nyt on pakko hillitä ittensä tai muuten hukutaan noihin vaatteisiin. Kaikki vaatteet siis tallella kahdelta edelliseltä lapselta:whistle:

).( Ei mitään ihmeempiä oloja, tuntuu kuin ei ois edes raskaana. Menkkajomotukset loppuivat jo ja huonoa oloa ei vielä oo ollut. Ainoat oireet on tosi arat nännit (rinnat taas ei arista) ja repäisevät kivut tuolla alamahalla ja nivusten seudulla, silloin jos nousee ylös liian nopeesti tai esim. yskäisee tai aivastaa.

En oo vielä saanut aikaiseksi varata aikaa neuvolaan. Jos vaik ens viikolla soittelis :)
Hammaslääkäriin sain sentään varattua ajan. Varmaan vuosi sitten lohkes hammas, et jos nyt sit menis sen korjauttaa :whistle:
Kannattaa muuten hoidattaa purukalusto kuntoon näin alkuraskaudessa, koska ison mahan kanssa se ei oo mitään herkkua (juu, kokemusta on :xmas: )

Miiuli + PikkuKolmonen 4+1
 
Zuh
Heh, mulla menee ihan toisinpäin: musta on tuskaista pitää rintaliivejä :) Olisin mieluusti ilman koko ajan, muttei ehkä asiakaspalvelutyössä kuitenkaan :D

Itse en ole vielä ostellut mitään, varsinkin kun siskon ensimmäinen on nyt reilun 4kk eli sieltä saa melkoisesti kaikkea lainaan. Olen tosin hänen seuranaan hypistellyt kaikkea ihanaa jo vuoden verran, eli kokemusta löytyy! Mies pitäisi mua kyllä ihan höpönä jos nyt alkaisin kantamaan lastenvaatetta kotiin, pitänee siis piilottaa löydöt ja esitellä joskus kuukausien päästä :D

Tänä aamuna on oikeasti heikko olo. Ja vielä pitäisi siivota koko toimisto, kerään siis tsemppiä täältä. Mahaan koskee ja on pala kurkussa, nytkö se h****i alkaa? Miksen voisi olla niitä naisia jotka on raskauden aikana energisimmillään ja oikein elämänsä huipulla?!? Ja haukottaa, ehkäpä saan itseni hereille piakkoinkin!

Eilen mietittiin jo vanhemmille kertomista. Toisaalta vois ihan hyvin kertoa, mutta en tosiaan halua tehdä samaa soittorumbaa mikäli jotain sattuukin. Fiksuna siis yritän pitää suuni kiinni, vaikka sisko meinasikin jo möläyttää äitille, useampaan otteeseen. Kertoi vain että nyt ymmärtää tunteen, aikanani hänelle valitin että on TOSI vaikeaa olla lipsauttamatta.

Kujakatit: Luin tammikuisista(?) että teilläkin on remontointi käynnissä?
 
Zuh Jep jep :/ remontti tosiaan on käynnissä,ollu jo useamman vuoden,mut nyt jo rupee pikkuhiljaa sentää loppuhäämöttää,tosin hommaa on vieläkin paljon,mut eiköhän tää tästä,näitä vanhojen talojen ihanuuksia :whistle:

Tänne ei sen kummempia,toisinaan iskee etovaa oloa,mut helpottaa myöskin suht nopeesti,väsymys ollu kamalaa ja tänää olikin pakko nukkua pikku päikkärit =) Kävinpä sit noita vitamiinejakin hakemas apteekista,josko noita vaikka muistais syödä.Rintsikat lentää täälläkin iltasin narikkaan,rupee ahistaa,ois varmaan päivälki,mut aika ikävää täl d-kupil,jos sattuu tulee ylläri vieraita :LOL: vois vieraat kääntyy ovelt ympäri.
Neuvolaanki varailen aikaa sitten joskus,eipä sinne mitää kiirettä,mut kai sielläkin käytävä ens kuun aikana.
Maha mulla turpoo heti ku vähänki syön :( ilmavaivat on ihan kamalia :ashamed:

Kujis ja möhkis 4+6(ei enää ku 37 viikkoo jälel ;) )
 
Huomenet töistä. Eilen olin omissa valmistujaisissani ja ravintolassa juhlien jälkeen ei kukaan edes kysyny, miksi join Ginger Alea :whistle: Olipa ihanaa lähteä kympiksi kotiin selvin päin!

Rintojen kipuilun lisäksi iltaisin myös nännit on kuin tulessa ja turvonneet.. Jouduin yön nukkumaan toppi päällä, kun ei kärsi olla yhtään ilman tukea :$ Mun rinnat on nyt jo paisunu melkein puolella kupilla, joten luultavasti imetyksen aikana kokoluokkaa J Aaaargh.. Normaalisti kuppikoko on 65H. This is true Hell. Kokeneemmilta jotain rintavinkkiä???

Myös pahoinvointi nostelee päätään, hetkittäin tulee aalto, että nyt heti oksulle. Onneksi on vielä toistaiseksi mennyt ohi. :headwall: Maha on turvonnut myös.. Tukala olo kaikin puolin.. blaah.
 
Zuh
Kujakatit: Meilläkin on hurja suunnitelma että saataisiin remontti hyvälle mallille ennen ykkösen tuloa.. Tietää pitkää päivää ja pirusti hommaa, saisi edes kylpyhuoneet rempattua! Remonttia on takana n. 1,5 vee ja toivottavasti näissä määrin jäljellä reilu puoli vuotta. Ja sitten koko loppuelämä vähän vähemmissä määrin.

Maukkaselle ei valitettavasti ole omakohtaisia vinkkejä, yritä pärjätä. Tuttavani tuskaili saman asian kanssa vuosia ja tämän jälkeen kävi pienennysleikkauksessa. Suositteli lämmöllä sitä tarvitseville, kertoi saaneensa täysin uuden elämän: voi juosta, pitää bikinejä, ostaa normaaleja rintaliivejä jne. Ensimmäisen kerran tavatessamme halaaminen tuntui ihan kummalliselta kun puolet kaveristani puuttui välistä Mihin ammattiin valmistuit jos saa udella? :D

Minussa taitaa olla vähän boheemia luonnetta, en pidä näitä ahdistavia tissivankiloita kuin pakosta. Kotona en KOSKAAN! Oih sitä vapauden tunnetta!! Vähän kauhulla odotankin imetysaikaa, siskoni ainakin joutui pitämään jonkinlaisia liivejä öisinkin tiputtelun takia. Ei tahoooo!

Äh, unohdinpa TAAS aamulla ottaa vitamiinit. Miten sitä voi niin sokeana istua aamiaispöydässä ettei sitä purkkia vaan yksinkertaisesti näe! Oireita ei ole nimeksikään, etova olo muutamana päivänä ja nyt sekin hävisi. Rinnatkaan ei enää ole kipeät, eilen varmuuden välttämiseksi vielä tikutin ja rävähti melekonen plussa. Uskottavahan se siis on :p Kevyt olo maistuu aivan liian hyvin, janokin koko ajan, niin paino on noussut 2 kiloa! Onneksi oli jo vähän laskenut aamulla, elimistö taitaa hamstrata nestettä oikein urakalla. Ehkä sen imeytyy mun hurjiin lihaksiin :LOL:
 
yhyy paha olo. voi vitsit, tästäkö tää alkaa.. eilen illalla eto ja nyt aamulla :$ tuossa jo istuin veskin lattialla tovin, kammoan niin oksentamista nii vielä oon saanu pidettyä.. tänään pitäs mennä äidin kaveriksi leipomaan ja huomenna sit pikkusiskon yö juhlat, voi ei jos siellä lentää laatta!! :LOL:

tein eilen tosi komean plussan :heart: ihan laimeeta pissaa oli ku join paljon vettä et alkas pissataan et pääsen testin tekeen, heti ku ne postiluukkuun pamahti :D silti tosi vahvat viivat =)
 
Zuh Kiitos :D on se hyvä et joku pitää huolta muidenkin vitamiineist ;) ois nimittäin jääny ottamatta :|

Ihana ilma ulkona,hain just postin ja kerranki meil ei tuule,keskel peltoja ku asutaan,no mut siivottava se on ensin ja sit vast ulos.

Aika hiljasta meillä täs pinos,kuinkahan moni siellä viel taustailee :wave: rohkeesti mukaan vaan
 
Huomentapäivää, täällä vielä voidaan aika hyvin, ihan pikkasen etoi kahvin jälkeen aamulla,mutta se meni ohi. Toisaalta mul on aiemminkin alkanu vasta n. viikon päästä varsinainen yrjöily. :x

Tiiättekö muuten miten saa sellaisen vauvalaskurin liitettyä "allekirjoitukseksi" teksteihin? :wave:

Petite ja mimmi 4+4
 

Yhteistyössä