Helmikuiset 2023

Mukana :) La 18.2 tienoilla

Testasin eilen haalean plussan joka vahvistui kunnon plussaksi tänään. Fb-ryhmään uskaltanen liittyä myöhemmin, tällä hetkellä en vielä usko tätä todeksi. Menkkajomotukset vähän pelottaa, vaikka kuuluu asiaan. Valkovuotoa on ollut ja jomotteluja tällä hetkellä. Siinäpä mun oireilut. Päivä kerrallaan, yritän olla stressaamatta. Onnea kaikille plussanneille :)
 
Voisin liittyä seuraan 🙈 eilen plussasin nyt elellään luultavimmin 3+4 viikolla ainakin kuukautisten mukaan. La taisi olla 21.2. Tänään iltapäivällä pc taas hieman tummempi ja eilen tosiaan tuli cb digitaaliseen raskaana 1-2.

Todella todella epäuskoinen olo ja ei vielä oikein pysty uskomaan todeksi kun eka raskaus ja raskaus mahdollisuutta takana jo 6 vuotta.

Oireina ollut kauhea päänsärky josta pahoinvointi ja näin migreeniä sairastaneena ihan kamalaa kun ei saa ottaa vahvempaa kuin panadol ja ilmeisesti sitäkin hyvin maltilla? Pieniä tuikkauksia kohdun suuntaan ja hajuaisti vahva sekä rinnat arat samalla tavalla kun ennen kuukautisia..

Milloin teillä on alkanut raskaus pahoinvointi ja onko siihen jotain apua löytynyt? Ensiviikolla ajattelin olla neuvolaan yhteydessä jos vain pieni pysyy mukana
 
Tänään tuli sit kerrottua mun vanhemmille 😍Tultiin tänne huomisia juhlia varten, ja tuskailin juustokakkuja äidin kanssa tehdessä itsekseni, kun oli huono olo. Utelin mieheltä että eikö voisi kertoa jo, ja mies totesi siihen että no hänellä on mulle lahja josta saattaa arvata, ja hän sitten antoi tämän minulle vanhempien läsnäollessa ja pakkohan se oli avata. Kirja nimeltä ”Masutyypin ensimmäinen kirja”. Näytin vanhemmille, äiti tajusi heti ja isä ei, totesi vain että häh. Piti sitten sanoa ääneen että olen raskaana, ja isä liikuttui eikä meinannut uskoa. Tuntui niin hienolta ja samalla todella oudolta sanoa tuo ääneen! 🤩 Äiti alkoi innoissaan kaivamaan hänen vanhoja neuvolakortteja ja mun syntymätodistusta mulle luettavaksi, joka oli tosi symppistä 😅
 
Moi,

liityn mukaan tänne :) Eilen plussasin ja la on todennäköisesti 15.2-17.2.23. Vähän kierron pituus vaihdellut. Mulla esikoinenkin helmikuinen, joten jos kaikki menee hyvin, niin saadaan juhlia synttäreitä sit tulevina vuosina samaan aikaan😀

FB-ryhmä kiinnostaa myös! Laitoinkin @jjanni sulle viestiä 😊
 
Heipsan! Mä plussasin tänään ja la menisi helmikuun loppupuolelle. Nyt menossa vasta dpo10 joten varovaisin mielin ja päivä kerrallaan. Tämä on 3 lapseni ja miehelleni ensimmäinen. Vajaa puolitoista vuotta yritystä takana johon mahtuu 1kkm (4/21). Ikäähän on jo huimat 42v joten riskiraskaus kyseessä... mut päivä kerrallaan ❤ voisin fb ryhmään liittyä :)
Liitteenä vielä r-testistä kuva (rfsu herkkä)

https://aijaa.com/LtFWN8
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Ihan uusi tällä foorumilla,mutta vertaistukea ois ihana saada!

Täällä 6v haave esikoisesta elänyt, nyt puoli vuotta ovulaatioinduktio-hoidossa.
Tällä viikolla pärähti elämäni ensimmäinen plussa raskaustestiin. Menkkojen virallisesti olisi pitänyt alkaa tänään. Kuitenkin keskiviikkona digitesti kertoi raskaudesta ja viikkoja 1-2, eilinen testi kertoi viikkoja 2-3.
Menkoista laskettuna nyt olis menossa rv 4+1 ja la olisi 18-19.2.23:)

Varhaisulta varattuna 5.7, sinne kun vain malttaisi. Oireita on, väsyttänyt koko viikon, mutta silti ei saa yöllä kunnolla nukuttua. Alaselkä ja maha juilinut aina välillä. Eilisestä alkaen rintojen arkuutta ja etovaa oloa.

Fb-ryhmään olisin myös kiinnostunut liittymään, mutta ehkä sitten kun ultrassa on käyty.
 
Ollaan oltu nyt viikonloppu mökillä ja huh kun mulla oli ihan veto pois lyhyen rehkimisen jälkeen! Siis jotenkin vaan rasituksen sieto on nyt tosi huono, tää sama juttu oli mulla esikoisenkin raskaudessa ainakin tässä ihan alkuraskauden aikana. Tänään tulikin otettua 1,5h päiväunet.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*
Oletteko muut varanneet ensimmäistä neuvolaa vielä? Mä varasin jo, kun halusin saada meidän kivalle tutulle terkalle ajan. Heinäkuun puolessavälissä olisi käynti, jos kaikki menee hyvin siihen asti. Meillä vaihtui esikoista odottaessa ja esikoisen ekan 6kk aikana usein th ja siinä kyllä huomasi, että neuvolakokemus riippuu tosi paljon terveydenhoitajasta. Muutettiin esikoisen ollessa 6kk ja uudessa neuvolassa saatiin tosi kiva terkka, jonka luona käynneistä jää aina hyvä mieli. Vaikka on siis osaava tyyppi ja tuo myös esille, jos jotain huolta on.

Kysyin myös mahdollisuudesta ultraäänitutkimukseen neuvolassa, mutta ei kuulemma onnistu. Nyt mietin, että pitäisikö sitä käydä yksityisellä? Jotenkin vähän ahdistaa ajatus, että vasta nt-ultrassa katsottaisiin ekan kerran, että on oikeasti joku kyydissä. Mitenkäs muut? Aiotteko käydä varhaisultrassa?
 
Oletteko muut varanneet ensimmäistä neuvolaa vielä? Mä varasin jo, kun halusin saada meidän kivalle tutulle terkalle ajan. Heinäkuun puolessavälissä olisi käynti, jos kaikki menee hyvin siihen asti. Meillä vaihtui esikoista odottaessa ja esikoisen ekan 6kk aikana usein th ja siinä kyllä huomasi, että neuvolakokemus riippuu tosi paljon terveydenhoitajasta. Muutettiin esikoisen ollessa 6kk ja uudessa neuvolassa saatiin tosi kiva terkka, jonka luona käynneistä jää aina hyvä mieli. Vaikka on siis osaava tyyppi ja tuo myös esille, jos jotain huolta on.

Kysyin myös mahdollisuudesta ultraäänitutkimukseen neuvolassa, mutta ei kuulemma onnistu. Nyt mietin, että pitäisikö sitä käydä yksityisellä? Jotenkin vähän ahdistaa ajatus, että vasta nt-ultrassa katsottaisiin ekan kerran, että on oikeasti joku kyydissä. Mitenkäs muut? Aiotteko käydä varhaisultrassa?
Mie ajattelin varailla neuvolaa ens viikolla. Meidän omalla neuvolalla näyttää olevan kesäsulku just ensikäynnin aikaan, niin täytyy käydä todennäköisesti naapurikunnan puolella. Toisaalta ihan kiva, pienessä kunnassa asiat ja juorut leviää vähän turhan nopeesti.

Varhaisultraan päästään tosiaan julkisen kautta lapsettomuushoitojen takia, mutta olisin kuitenkin varannut ajan yksityiselle, jos pääsyä ei julkisella olisi. Tuntuu niin kauheen pitkältä ajalta, ennen kun on ensimmäinen ultra!:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Oletteko muut varanneet ensimmäistä neuvolaa vielä? Mä varasin jo, kun halusin saada meidän kivalle tutulle terkalle ajan. Heinäkuun puolessavälissä olisi käynti, jos kaikki menee hyvin siihen asti. Meillä vaihtui esikoista odottaessa ja esikoisen ekan 6kk aikana usein th ja siinä kyllä huomasi, että neuvolakokemus riippuu tosi paljon terveydenhoitajasta. Muutettiin esikoisen ollessa 6kk ja uudessa neuvolassa saatiin tosi kiva terkka, jonka luona käynneistä jää aina hyvä mieli. Vaikka on siis osaava tyyppi ja tuo myös esille, jos jotain huolta on.

Kysyin myös mahdollisuudesta ultraäänitutkimukseen neuvolassa, mutta ei kuulemma onnistu. Nyt mietin, että pitäisikö sitä käydä yksityisellä? Jotenkin vähän ahdistaa ajatus, että vasta nt-ultrassa katsottaisiin ekan kerran, että on oikeasti joku kyydissä. Mitenkäs muut? Aiotteko käydä varhaisultrassa?
Neuvola varattu ja huomenna vu 😊
 
Rv 4+1: Neuvola ja varhaisultra varattu. Pikkasen on pinna kireellä. Toivottavasti pystyn töissä olla hiiltymättä. Raskaus ja oireiden kyttäys on mielessä vähän väliä, onneksi alkaa työvko huomenna niin saa muuta mietittävää. Illan ilmapalloturvotus on myös täällä :D Pitäis vkon päästä lähteä syömään ja vähän ulkoilemaan kavereiden kanssa, tiedän ainakin laittaa jotain todella löysää päälle, koska turvotus :D :D :D Ja joku juttu pitää keksiä miksi ei juo edes viiniä ruoan lanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Rv 4+1: Neuvola ja varhaisultra varattu. Pikkasen on pinna kireellä. Toivottavasti pystyn töissä olla hiiltymättä. Raskaus ja oireiden kyttäys on mielessä vähän väliä, onneksi alkaa työvko huomenna niin saa muuta mietittävää. Illan ilmapalloturvotus on myös täällä Pitäis vkon päästä lähteä syömään ja vähän ulkoilemaan kavereiden kanssa, tiedän ainakin laittaa jotain todella löysää päälle, koska turvotus Ja joku juttu pitää keksiä miksi ei juo edes viiniä ruoan lanssa.
Me mennäänkin ihan samoilla viikoilla, täällä 4+2 :)
Mie olen kesälomalla, voin sanoa että ihan kamalaa tää oireiden kyttäys! Ja aika menee niiin hitaasti...
 
Eikä! Sulla sitten aikaa riittää Mut samassa veneessä mennään. Mä oon kirjannut Flo-sovellukseen oireita, pitäis varmaan lopettaa.
No niin on, pari viikkoa saa ihan huolella vielä kroppaa kuunnella 🙈 Tänään jo meinas epätoivo iskeä, kun ei fyysisiä oireita pahemmin ollut. Henkinen puoli taas pomppinut eestaas ihan mukavasti. Nyt illasta taas kohdunseutukin kipuilee, jospa siellä olisi kaikki hyvin.

Miulla myös Flo käytössä, sinne ollut tosi helppo naputella oireet. Ehkä sitä jossain vaiheessa osaa oireiden seuraamisen lopettaa...
 
Oletteko muut varanneet ensimmäistä neuvolaa vielä? Mä varasin jo, kun halusin saada meidän kivalle tutulle terkalle ajan. Heinäkuun puolessavälissä olisi käynti, jos kaikki menee hyvin siihen asti. Meillä vaihtui esikoista odottaessa ja esikoisen ekan 6kk aikana usein th ja siinä kyllä huomasi, että neuvolakokemus riippuu tosi paljon terveydenhoitajasta. Muutettiin esikoisen ollessa 6kk ja uudessa neuvolassa saatiin tosi kiva terkka, jonka luona käynneistä jää aina hyvä mieli. Vaikka on siis osaava tyyppi ja tuo myös esille, jos jotain huolta on.

Kysyin myös mahdollisuudesta ultraäänitutkimukseen neuvolassa, mutta ei kuulemma onnistu. Nyt mietin, että pitäisikö sitä käydä yksityisellä? Jotenkin vähän ahdistaa ajatus, että vasta nt-ultrassa katsottaisiin ekan kerran, että on oikeasti joku kyydissä. Mitenkäs muut? Aiotteko käydä varhaisultrassa?
Varasin heti plussattuani ekan neuvolan, se on reilu viikon päästä kun on viikkoja 7+6. Ajattelin tosin soittaa huomenna ja kysyä onnistuuko siirtää parilla päivällä eteenpäin, koska mies unohti merkata ajan kalenteriinsa ja onkin nyt työreissussa neuvolan aikaan. En edes tiedustellut varhaisultran mahdollisuutta neuvolasta, koska oletin ettei mahdollisuutta ole. Varasin suoraan yksityiseltä, aika on tiistaina eli ihan pian! Voisin tosin huomenna varmistaa neuvolasta että tarjoavatkin myös varhaisultran mutta epäilen. Enkä varmaan malttaisi kuitenkaan odottaa.
 
Varaisin ensimmäisen neuvola-ajan kesäkuun loppuun (8+3), siellä ultraavat myös. Ajattelin Maltaa odottaa. Oireita ei juurikaan ole.
Toi on kyllä niin kiva, että neuvolassa on ultra :) En ymmärrä miksei kaikkialla voi olla. Ajattelin, että varaan nyt ehkä varhaisultran neuvolaa ennen samalle viikolle. Viime raskaudessa "pääsin" julkiselle varhaisultraan, kun epäiltiin kkm. Mieluummin menisin kyllä omaan piikkiin tällä kertaa.
 
Varovaisesti liityn tänne mukaan. Ennestään 3 lasta, takana päälle vuosi yritystä ja yksi keskenmeno helmikuussa. Nyt näyttäisi la olevan 12.2. Oireita ei ole yhtään, niinkuin ei muissakaan raskauksissa. Fb-ryhmä kiinnostaa myös mutta nyt on pakko malttaa mielensä vielä pari viikkoa, ehkä,ennen kuin liityn sinne. Ihanaa odotusta kaikille 😘
 
Täällä oireina edelleen väsymys, etominen ja ruokahaluttomuus, mikä ei ainakaan paranna tuota etomista... Oon nyt yrittänyt napostella aterioiden välissä, että verensokeri pysyisi vähän paremmin tasaisena. Jos se sitten vähän helpottaisi tuota etomista. Farkut puristaa jo, mut varmaan lähinnä turvotuksesta..

Laitoin @jjanni sulle viestiä! Ehkä sitä uskaltaisi jo fb ryhmään liittyä. Neuvolaan vielä yli kaksi viikkoa aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: jjanni
Millon tää epäuskoisuus loppuu? Ahdistaa kun tulee netissä vastaan keskenmenoista jotenkin tekisi mieli sulkea koko some 12 viikoksi että olisi ns vähän turvallisimmilla vesillä.. vielä ei oikein oireita, muutakun närästys ja mahanippailut. Myös tissit samalla tavalla arat kun ennenkin. Neuvolaan soitin tänään ja aika menee 8 raskausviikolle. Nyt elellään joko 3+6 tai 4+0. Huomenna ajattelin tehdä viikkodigin josko se näyttäisi jo 2-3 viikkoa🙈

Kovasti pohditaan mennäänkö varhaisultraan🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*

Yhteistyössä