Helmikuiset 2021

Heippa, liityn kans tänne juttelemaan, plussasin tämän viikon tiistaina ja digi näytti keskiviikkona raskaana 2-3

Pääsin kiertohäiriöiden vuoksi varhaisultraan joka on 9.7 ja neuvolankin varasin jo sopivasti loman ajalle 22.7. Neuvolakäynti sinänsä tuttu kun viime vuonna ehdin käydä siellä ja np-ultrassa todettiin kkm..

Tästä raskaudesta olen iloinnut ja ollut niin kiitollinen mutta huomaan myös pelkojen hiipivän mieleen juurikin tuon viime vuoden kkm vuoksi..

Ennen plussaa ja sen jälkeen oireina olleet aaltoileva palelu ja rintojen kipu. Nyt tänään rintojen kipu on ollut hieman vaimeampaa ja vilua ei ole ollut niissä määrin kuin aiemmin. Voi miksi sitä maalaileekin heti piruja seinille, kun ei heti halailekaan wc pönttöä? Kun vielä tietää että voi olla myös oireetonta..

Tänään aloin miettiä, että voiko ripuli olla raskausoire? Ennen plussaa viime viikonloppuna grillattiin ja sen jälkeen tuli kauhea vatsakipu ja ripuli. No tänään grillattiin samoja ruokia kun viimeksi ja TAAS sama reaktio!
Onko muilla tämmösestä kokemuksia tai tietoa?

Voi kun pienet helmikuiset vain pysyisi nyt kaikilla kyydissä
Minulla oli ekat viikot vatsa aivan sekaisin, eli ajattelisin, että kyllä voi todellakin olla ripuli raskauden oireena. Sitten iski ummetus, johon auttoi vain 100% luumunektari mehu. Ja sitten piti lopettaa sen juominen, kun vatsa oireili taas vaan löysän puolelle. :/
"Ihania" oireita, vatsa koetuksella. Lisäksi pahoinvointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Hope91
Mä oon tässä hölmönä miettiny jotta onko se huono juttu,jos saan viikoilla 4+2 tuohon digiviikkotestiin tuloksen raskaana 3+? Eli oviksesta olis jo yli kolmeviikkoa. Oviksen ajankohdasta en oo iha satavarma,voisi just olla ollu kolme viikkoo sitte tuolloin viikoilla 4+2. Kattoin tuon testin arvot,millä näyttää jo 3+ viikkoja ja se raja menee kyl siinä et voi silti olla iha oikeesti viikot 4+2. Ihanaa ku rupee pelkää kaikkea vaikka toisaalta on kovin varma ja luottavainen olo. Vielä 2,5viikkoo ar-ultraan :love:

Ja nyt viikkoja 4+4<3
 
@Päärynä5 Täällä jossain kerrottiin, että digi mittaa hcg arvoa ja ymmärtäisin, että jos se nousee nopeaa niin saattaa näyttää enemmän, kuin oikeasti on. Minulla selkeästi nousee hcg hitaasti, koska digi näytti 4+6 vasta 2-3vko ja enemmän olisin siitä huolissani ja olenkin :( Mutta ei tässä auta kyl turhia murehtia.
 
  • Tykkää
Reactions: Päärynä5
vierailija
@Päärynä5 Täällä jossain kerrottiin, että digi mittaa hcg arvoa ja ymmärtäisin, että jos se nousee nopeaa niin saattaa näyttää enemmän, kuin oikeasti on. Minulla selkeästi nousee hcg hitaasti, koska digi näytti 4+6 vasta 2-3vko ja enemmän olisin siitä huolissani ja olenkin Mutta ei tässä auta kyl turhia murehtia.
Se digihän näyttää todelliset viikot eli sulla 2+6 näytti raskaana 2-3, siis ihan oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
@Päärynä5 Täällä jossain kerrottiin, että digi mittaa hcg arvoa ja ymmärtäisin, että jos se nousee nopeaa niin saattaa näyttää enemmän, kuin oikeasti on. Minulla selkeästi nousee hcg hitaasti, koska digi näytti 4+6 vasta 2-3vko ja enemmän olisin siitä huolissani ja olenkin Mutta ei tässä auta kyl turhia murehtia.
Huomenna kaiketi äitiysneuvolasta soittaa ja varataan aika ekalle käynnille,ajattelin sanoa tuostakin ja kysyä pääsisinkö hcg mittaukseen.
On tää yhtä stressaamista ihan alusta asti:D
 
Huomenna kaiketi äitiysneuvolasta soittaa ja varataan aika ekalle käynnille,ajattelin sanoa tuostakin ja kysyä pääsisinkö hcg mittaukseen.
On tää yhtä stressaamista ihan alusta asti
Minä pyysin päästä kanssa hcg mittaukseen, mutta sanoivat, että sille ei ole tarvetta, jos kaupan testit näyttää plussaa ja ei ole vuotoja, eli keskenmenon riski :(
Testasitko ovulaatiota? Eli voisitko kuitenkin olla pidemmällä? :X3:
 
Onko muilla päivisin oloa, että on raskaana ja ei ole raskaana? :D
Mulla aamuisin olo, et ei tääl mitään kasva, ku maha ihan littana ja koko ajan pelkää tuulimunaa tms. Sit iltapäivällä se alkaa turpoamaan ja illalla onkin yks pallo ja sit onkin jo taas eri mieltä, että kyllä siellä joku kasvaa. Aika vähillä oireilla mennään. Rinnat on kyl kipeät sivuilta ja yöllä pakko pitää urheilurintsikoita, ku muuten ei saa nukutuksi, kun alkaa sattuu enemmän, kun rinnat heiluu valtoimenaan :D Pientä etovaa oloa, joka johtuu liian voimakkaista hajuista. Välillä myös nippailee vatsassa (kenties kohdunkasvu kipuja) ja alaselkää polttelee vaihtelevasti parin pvä välein.
 
Minä pyysin päästä kanssa hcg mittaukseen, mutta sanoivat, että sille ei ole tarvetta, jos kaupan testit näyttää plussaa ja ei ole vuotoja, eli keskenmenon riski
Testasitko ovulaatiota? Eli voisitko kuitenkin olla pidemmällä?
En testannu nyt ovista,enkä laskenu päiviä, yritin unohtaa niiden miettimisen mut oloista osasin päätellä koska se oli käsillä..
Ja juu mulla on väliin ei ole-on raskaana-olo,tosin turvotus alko ny heti aamusta.. rintoihin sattuu paljon. Jot olo on raskaana oleva,välillä oireita ehkä hiukan vähemmän. Mut sellainen yleinen ei jaksa mitään-olo on kokoajan..
 
vierailija
Onko kellään noussut paino heti alussa?

Mua vähän hirvittää, kun heti plussan aikoihin tuli joku +3,5kg. Toki se on varmasti nestettä esim. lisääntyneiden hormonien takia, mutta kun oon jo valmiiksi painava niin en mielellään haluais kovin montaa kiloa. Ymmärrän, että aina se ei vaan ole omissa käsissä, jos nestettä vaan kertyy terveellisestä syömisestä huolimatta. Mun äidillä on tullut yli 20kg jokaisesta, vaikka on tarkkaillut syömisiään jne.
 
Mulla on paino pysynyt samana. On sen verran ylipainoa, et olis varmaan hyvä jos ei nousis paino ollenkaan. Onko joku samassa tilanteessa?

Mulla on pistäviä alavatsakipuja muutaman kerran päivässä ollut tässä jo viikon verran. Onkohan ihan normaalia?
 
Joo, mulla on noussut paino nyt 2 kiloa raskaustestin tekemisestä, mikä vähän myös ahdistaa kun vasta on saanut tiputettua 12 kiloa painoa ja vaikka tiedän raskauden nostavan painoa niin silti ahdistaa, kun ekassa raskaudessa sai kuulla niin paljon siitä ja sain kuulla monta saarnausta, vaikka ylipainoa ei hirveästi kuitenkaan ole. Mulla myös keräsi ekan raskauden aikaan hirveästi nestettä ja ummetus vaivasi ja kaikki raskauden aikainen painonnousu (16kg) oli 5 viikossa poissa eli selvästi nestettä iso osa. Toivon, että nyt käy sama homma ja tippuu sit nopeasti pois. Tosin nyt jo on alkanut vaivata ummetus ja pitäisi saada jotenkin suoli toimimaan niin ehkä helpottuisi tämä turvotuskin :unsure:
 
Se digihän näyttää todelliset viikot eli sulla 2+6 näytti raskaana 2-3, siis ihan oikein.
Ei se kyllä näin voi näyttää. Niissä on ne hcg arvot, eikä kenelläkään 2+6 ole vielä hcg noussut mihinkään? Mulla aika keskimäärin tullut 4+0 - 4+2 kohdalle se 1-2 vk ja siitä sit eteenpäin. Tässä raskaudessa tuli +3 vk rv 5+6 muistaakseni. :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Onko muilla päivisin oloa, että on raskaana ja ei ole raskaana? :D
Mulla oli alussa myös tosi epäileväinen fiilis. Mut sit alko pahoinvointi, tää hirvee väsymys, turvotus ja kohdun kasvukivut niin kyllä tässä on nyt koko ajan sellanen olo että tuolla joku on. Toki kun mulla oli alussa myös niitä vuotoja, niin ajattelin ettei siellä varmaan asustele ketään. :rolleyes:

Tänään siis 8+2 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Niin,no tuo hcg nousuhan on tosi yksilöllistä. Mulla vissiin noussu se sit nopeaa?
Olettaisin kyllä, että sinulla noussut nopeaa kun se + testi näytti niin selkeää plussaa ja digikin 3+ . Mulla testit oli pitkään haaleita mikä ihmetyttää, kun kuitenkin dpo11 sain jo suht selkeän viivan, mitä ei tarvinnu tihrustella. Heti on kyl pelko persiissä, kun hcg nousee hitaasti, mutta onneksi ystävä tsemppas, et hänellä noussut myös tosi hitaasti ja 4 lasta kuitenkin saanut :)
 
vierailija
Ei se kyllä näin voi näyttää. Niissä on ne hcg arvot, eikä kenelläkään 2+6 ole vielä hcg noussut mihinkään? Mulla aika keskimäärin tullut 4+0 - 4+2 kohdalle se 1-2 vk ja siitä sit eteenpäin. Tässä raskaudessa tuli +3 vk rv 5+6 muistaakseni.
Tarkoitin siis samaa mitä myöhemmin paremmin selitettiin: digi näyttää todelliset raskausviikot kun taas raskausviikot yleensä lasketaan alkavaksi jo kaksi viikkoa ennen hedelmöittymistä. Eli rv4+6 on digin näkökulmasta raskaana 2+6 (tai siis 2-3 viikkoa).
 
Clearbluen digitaalinen raskaustesti näyttää viikot hedelmöityksestä (eli ovulaatiosta, ovulaatiohan on rv 2+0).
Eli 1-2 on rv 3-4, 2-3 on rv 4-5 ja 3+ on rv 5+.
Se,että näyttää enemmän/ vähemmän riippuu täysin miten sitä hcg:tä erittyy. Ovulaatio ja kiinnittyminen voi tapahtua myöhemminkin, jolloin hcg:tä ei ole niin paljon vielä.
Digi on suuntaa-antava, jotkut ei koskaan saa 3+ ja toiset saa sen aikaisessa vaiheessa.
(sori hyppy toisesta ryhmästä).
Kiitos. Mulla,mitattiin viime raskaudes hcg viikoilla 5+1 ja sillo se oli n.2700. Ja alla olevan taulukon mukaan vastas viikkoja 5-6.

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml
 
Onko muilla päivisin oloa, että on raskaana ja ei ole raskaana?
Mulla aamuisin olo, et ei tääl mitään kasva, ku maha ihan littana ja koko ajan pelkää tuulimunaa tms. Sit iltapäivällä se alkaa turpoamaan ja illalla onkin yks pallo ja sit onkin jo taas eri mieltä, että kyllä siellä joku kasvaa. Aika vähillä oireilla mennään. Rinnat on kyl kipeät sivuilta ja yöllä pakko pitää urheilurintsikoita, ku muuten ei saa nukutuksi, kun alkaa sattuu enemmän, kun rinnat heiluu valtoimenaan Pientä etovaa oloa, joka johtuu liian voimakkaista hajuista. Välillä myös nippailee vatsassa (kenties kohdunkasvu kipuja) ja alaselkää polttelee vaihtelevasti parin pvä välein.
No on ihan tommonen olo!! Varsinkin torstain ar-ultran jälkeen on ollu tosi sekaavat fiilikset... Miettii vaan et kasvaako siellä.nyt jotain vai ei :'( Onko kenelläkään kokemusta pääsiskö neuvolan kautta varhaisultraan pelon takia, tai edes HCGn mittaukseen? Osaatteko myöskään sanoa että tarkistetaanko ensikäynnillä jo sydänäänet vai ei? Ja millä se tehdään jossei ultralla? Kiitos ja anteeks :ROFLMAO:
 
Tultiin tänään juhannuksen vietosta mökiltä ja olo oli sielä suht hyvä. Sen mitä huomasin niin shortsit alkoi puristamaan vatsan kohdalta eli kai jotain turvotusta sitten. Väsymys kansa alkanut niin että vois nukkua päikkärit kun silmät ei meinaa auki pysyä. Meni kyllä yöt huonosti nukuttua ja aina vasta nukkumaan 01-02 aikaan ja aamusta 9 aikaa ylös. Etova vellova olo on oikeestaan koko ajan söi tai ei syöny.

Tiukuliina89 ja tiuhti 4+4
 
Sonttuliini
Mulla on paino pysynyt samana. On sen verran ylipainoa, et olis varmaan hyvä jos ei nousis paino ollenkaan. Onko joku samassa tilanteessa?

Mulla on pistäviä alavatsakipuja muutaman kerran päivässä ollut tässä jo viikon verran. Onkohan ihan normaalia?
Joo, mulla on painoa sen verran, että en kans haluais enempää. Oon pitkä, mutta myös isokokoinen. BMI:n mukaan taitaa olla lievästä ylipainosta seuraava, eli se merkittävä ylipaino. Olen kyllä hyvin roteva ruumiinrakenteeltani, enkä ole koskaan tainnut olla normaalipainossa, mutta eihän nämä extrakilot ole hyviä kropalle, kun paikat rasittuu. Olisi huippua, että joskus saisi tästä -15kg. Olen useampaan otteeseen elämäni aikana laihduttanut 10-20kg, mutta ne tulee aina takaisin. Kroppani on tottunut tähän painoon ja pitää siitä aika itsepintaisesti kiinni.

Painonnousu siis jännittää ja yritän pitää sen aisoissa, mutta saas nähdä miten käy, kun tämäkin 3,5kg ilmestyi yhdessä yössä...
 
Heippistä kaikille! Siirryn tänne puolelle jutustelemaan tämän päivän testauksien perusteella kun alkoi ensimmäiset oireet ja 4 eri testistä pamahti plussa! Laskettu aika olisi siis 22.02.2021 tälle pienelle toimitukselle kuhan pysyy matkassa loppuun saakka! Alla vielä kuvat tän päivän hyvinkin selkeistä testeistä. Huomenna siis soittoa neuvolaan varailemaan ensimmäistä käyntiä :love:


 

Yhteistyössä