***HELMET2008*** ~~VUODEN VIIMEISET KUJEET~~

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Heh, pitääkin "paljastaa" teille että mun äiti kertoi miehen vanhempien kertoneen hälle tällaista: meillä on heidän mielestään liian pieni asunto! :eek:
Siis kolmiohan meillä mutta näköjään noi kuvittelee ainoaksi oikeaksi asunnoksi omakotitalon..
No meillähän vasta sitten pienet tilat onkin, kun meitä on kolmiossa neljä! :whistle: ;) :LOL:
Meitä "viisiössä" 6... :whistle: :LOL:
Mut onhan teillä neliöitä kummiskin suhteessa enempi, vai..? ;)
20,1 neliöö per nuppi.....laajennuksen jälkeen 27,8 neliöö =) Jos mie ny oikeen laskin ja muistin nuo tulevat neliöt... :D

Et suhde on aika sama, kun 4 henkee asuis n. 80 neliön kolmiossa =)

20,1 neliöö per nuppi.....laajennuksen jälkeen 27,8 neliöö =) Jos mie ny oikeen laskin ja muistin nuo tulevat neliöt... :D

Et suhde on aika sama, kun 4 henkee asuis n. 80 neliön kolmiossa =) [/quote]

Meillä on nyt semmoset 18,8 neliöö per nuppi... :whistle: Ja toistaiseksi ainakin riittää! :D

Kouvolaan ku saavuttiin tänään, ni 5v kyseli ihmeissään, et ollaanko myö nyt pohjoisnavalla, kun on niin hirveen paljo enempi lunta ku kotona :LOL: :LOL: Onhan se joo 50km pohjosemmassa ku Kotka :LOL:
No mehän ollaankin melkeistä napapiirillä! :LOL: Mut teillä on se meri siinä vieressä... :whistle:

Heipsan vaan täältäkin!

Täällähän on ollu hulinata :D . Ihanaa, kun oli paljon luettavaa...tässä ne neidin päikkärit istten kuluikin ja silitys jäi :LOL: . Saatiin pukilta uus silitysrauta, niin ajattelin ryhdistäytyä sillä saralla, mutta tässä ollaan =) .

Hmp, mistäköhän sitä olitte kirjoteleet...

Uutta vuotta vietellään tod. näk. ihan tässä kotosalla keskenään, syöden ja saunoen ja raketeita käydään varmaan ulkona katsastamassa, mutta omia ei taideta tänäkään vuonna hankkia, kun ei niistä niin välitetä kumpikaan...minä, eikä mies.

Haalaria en uskaltanut alesta ostaa ensi talveksi...ainakaan vielä...kaikkea muuta kyllä :kieh: . Vaikka miytään tuo neiti ei oikeastaan ois tarvinnut, kun pukki toi niiiiin hirmusesti vaatteitaKIN (leluista puhumattakaan... :kieh: )
Mutta fp:nkoiraa meiltä ei löydy (kaikkia muita pimputtavia sitten senkin edestä...)eikä myöskään brion taaperokärryä, vaan samanlainen peli kuin kuulosti Liiniksen pojultakin löytyvän.

Synttäreitä aiotaan juhlistaa, lähinnä sukulaisten voimin. Lahjoja ei kyllä tarvis oikeastaan mitään. Joululahjaksi kun sai mm. nuken ja keinuhepankin (ite tuunattu vanha heppa ostettiin). Itse varmaan hankitaan tuonne neidin huoneeseen joku pieni pöytä ja tuoli.

Moni helmi olikin jo lähtenyt kävelemään...meillä otetaan ehkä 1-2 haparoivaa askelta silloin tällöin, vaikka tuetta on seisonut hienosti jo pitkään ja nousee ylöskin ilman tukea, mutta eteenpäin ei uskaltaudu. Mutta ihan hyvä vaan...sen verran horjuvaisia on nuo parikin askelta... :whistle:

Lisää hampaita ei edelleenkään ole, eikä näy olevan tulossakaan...joten kahdella mennään.
Muutoin on jotain känkkäränkkää kyllä ilmassa, ja unet tuntuu jäävän kesken päivällä (yhdet päikkärit siis nukutaan enää...eikä malta nukkua kuin yleensä 1 1/2, vaikka enemmänkin sais :kieh: ). Nukahtaminen sujuu edelleen hienosti omaan sänkyyn peittelyn jälkeen....nyt näyttäis taas myös päivällä (kahden päivän kokemuksella...) nukahtavan itekseen :).
Höpöttelemään on alkanut kovasti, mutta kunnollisia sanoja ei silti vielä juurikaan tule.
Ja ah, kaikki roskat pitää lattialta tietenkin napsia suuhun. Suu jauhaa kuin jätemylly mennessään :LOL: .

No nythän tuolta jo huuto kuuluukin.... :wave:

*Muoks* Herätäänkö muilla päikkäreiltä huutoon vai hyväntuulisena? Meillä kun taas jo vaikka kuinka pitkään herätty huutamaan, mutta uudelleenkaan ei yleensä suostu nukahtamaan... :|

Jaa-a, meillä on n.19 m2 per nenu ja uuteen muutetaan hyvin pian kun vaan sopiva löytyis. Kiikarissa on 98 m2 4h+k. Siinä olis jo 24,5 m2/ nenu. Sopivan kokoinen... :D

Päiväunilta herätään iloisena. Vaihteeksi... :kieh:

Ah, meille on sit vissiin muuttanu se kuuluisa Minäitte.. Mä kuvittelin että se muuttais vasta tossa vuoden-parin päästä mutta ehkä se vaan jää tänne kasvamaan..?
Samaan syssyyn "kiroan" ettei tuo neiti osaa ite kävellä, muuten oisin tänäänkin lykännyt pois rattaista ulkona..
Siis osaksi huvittavaa katsella kuinka toinen saa itkupotkuraivarin KOIRALLE syystä että neiti Dramaqueen on ITSE ojentanut riisikakkua koiralle, joka kiltisti ottaa palan. Ja lopulta neiti tarttuu väärän koiran partaan kiukkuspäissään :LOL:..

Meillä herätään päikkäreiltä välillä itkien ja välillä hyväntuulisena. Mä oon tähän asti aatellut että jos on hyväntuulinen, niin päiksyt on olleet riittävät. Lähes jokapäiväistä on tosin se, että illalla ollaan kiukuttelevia. Eikä meilläkään nukuta kuin se max.pari tuntia päivässä (+yöllä 8-12h).

Mistäs tosta tietää onko kiukuttelu ja itkuherkkyys jostain selvästä syystä esim kivusta vai onks toi vaan joku ikävaihe :saint:

muoks. meillä nuita neliöitä on 25,5 per nokka tai jos koirat lasketaan mukaan niin 15..

Täällä heräillään itkien :/ mistä lie johtuu. Nyt nukkui piiitkästä aikaa päikkärit omassa sängyssä iltapäivällä ja kolme kertaa heräs tunniin aikana itkemään. Epäilin et viili olis aiheuttanut,mutta nyt ei ole moksiskaan.

Omaa tahtoa on tännekin tullut ja jalkaa poljetaan kuin kaksi vuotias konsanaan ja vedetään itseään kankeaksi,kun ei halua mennä sänkyyn tai syöttikseen tms. Välillä äiskällä palaa hihat ja välillä nauran maha kippurassa moista menoa.

Mirtsu onkos teidän dementiakärry semmoinen muovinen ,siniset pyörät,vihreä aisa ja sit on keltasta ja oranssia niin ja tööttikin on aisassa

Meillä heräillään yleensä aina päikkäreiltä hyväntuulisena. Tytsy nukkuu vielä kahdet päiksyt (puoli-puolitoista tuntia kerrallaan) ja nekin jo niin aikaisin, että hereilläoloa ennen iltanukahtamista ehtii tulla viis-kuus tuntia. Pitäis varmaan muutella rytmiä, että sais yhdet kunnon pitkät unet päivällä.

Jumaleissön!! Kaivoin äsken siskontytöltä perintönä saadut taaperokärryt esille ja koitin kääntää niistä sitä aisaa takakenoon, mutta ei hiivatti soikoon pää toimi :kieh: :/ :x :headwall: Kertokaa nyt, tarviiko siihen jotain ruuvaria vai irtooko se aisa vaan vetämällä? Taitaa meikäläisen kuuluisat lehmän hermot olla historiaa, kun näinkin pienestä asiasta voi palaa hihat |O

Tosin tytsy ei niitä vielä hetkeen kävelyn harjoittelemiseen tarvi.. Kyydissä hihkui into piukassa, kun mä sitä äsken työntelin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
WOW! :whistle: Mahtavasti olette saaneet raapustettua tänne tekstiä...tän tarttee myöhemmin lueskella mitä te olette puhelleet... Mä jäin näköjään asemalle tällä kertaa... :LOL:
No mä eilen illalla ihmettelin, että missä oot :eek: ??? =)
Mä olin ale-ostoksilla... :LOL: ja kävin moikkaamassa samalla yhtä kaveria. Löysin Peukaloisen retket 6:n dvd:n boxin esikolle kympillä...ja pojalle muutaman vaatekappaleen halavalla... :D

Alkuperäinen kirjoittaja piglet08:
Jumaleissön!! Kaivoin äsken siskontytöltä perintönä saadut taaperokärryt esille ja koitin kääntää niistä sitä aisaa takakenoon, mutta ei hiivatti soikoon pää toimi :kieh: :/ :x :headwall: Kertokaa nyt, tarviiko siihen jotain ruuvaria vai irtooko se aisa vaan vetämällä? Taitaa meikäläisen kuuluisat lehmän hermot olla historiaa, kun näinkin pienestä asiasta voi palaa hihat |O
Mies tuli kotiin ja tutki taaperokärryä ja koitti kans irrottaa aisaa sillä tuloksella, että koko hoito meni rikki
:LOL: :LOL: Se oli jo niin vanha, ettei siinä toiminut jarrutkaan, eli parempi ostaa suosiolla vaan uus :whistle:
Toivottavasti sisko ei pahastu, kun heidän esikoisensa perintökalleus meni rikki :ashamed:

Et suhde on aika sama, kun 4 henkee asuis n. 80 neliön kolmiossa =)
Meillä on nyt semmoset 18,8 neliöö per nuppi... :whistle: Ja toistaiseksi ainakin riittää! :D [/quote]

1,3 neliöö nupille on aika vähän, siis tuossa kun suhteuttaa...eli aikalailla saman kokosissa asutaan *miettii tuliko taas oikeinymmärretyksi* :LOL: :LOL: :LOL:
Ja siis kyllähän myökin mahutaan...juuh... :LOL: Tosin jos meiltä ton khh:n ottaa pois neliöistä (jota teil ei taida olla), niin sit meil taitaa olla pienempi neliömäärä/nuppi :LOL: :LOL:

Kouvolaan ku saavuttiin tänään, ni 5v kyseli ihmeissään, et ollaanko myö nyt pohjoisnavalla, kun on niin hirveen paljo enempi lunta ku kotona :LOL: :LOL: Onhan se joo 50km pohjosemmassa ku Kotka :LOL:
No mehän ollaankin melkeistä napapiirillä! :LOL: Mut teillä on se meri siinä vieressä... :whistle:
Myö ollaan sit vissii etelänavalla, kun on tossa merenranta ja hiekkarannat ihan kupeessa :LOL:

Huhhuh... Alkaa tämä yh-elämä jo väsyttää. Onneksi mies tulee huomenna aamulla kotiin. Ja sitten hänellä onkin monen päivän vapaat. :heart:

No ei meillä sit vissiin niin vähän tilaa olekaan, kun meillähän on melkein 17m2 per nassu. Luulin, että asumme ihan kopperossa muihin verrattuna, mutta ihan hyvinhän meillä on asiat. Etenkin kun tässä huushollissa ei ole hukkatilaa yhtään. :D

Unilta herätään meillä poikkeuksetta hyväntuulisena. Tosin iltaunien jälkeen saattaa pientä uniäreyttä olla ilmassa, mutta itkuun ei herätä. Paitsi tietysti yöllä. Viime yönäkin meni reilu tunti pikkuista tyynnytellessä. Hampaiden piikkiin tuon laitoin, samoin kuin tämänpäiväisen syömättömyyden. Hattara on syönyt tänään hurjat 7 lusikallista (niitä Emman pieniä ) kiinteitä. :eek: Maitoa ja sormieväitä on mennyt ihan hyvin. Seisoskelu on meillä nyt pop; Taaperokärryä vasten seisokellaan mielellään, mutta askeltamisesta ei ole vielä tietoakaan. Sanoja toistelee kylläkin kovasti perässä ja niitä oikeita spontaaneja sanojakin tulee koko ajan useammin.

Nukeista ja muista leluista kun on nyt ollut puhetta, niin meillä on nyt selkeästikin alkanut pehmoelukat ja se mun vanha pikkunukke kiinnostaa aiempaa enemmän. Hattara jutustelee niille varsin hellän kuuloisesti ja tutkii sekä tarjoaa unikaverille tutaletta suuhun. :heart:

Mä kävin kurkkimassa "Mitäs nyt"-juttuja, siellä on kyllä ihan hämäriä juttuja välillä... :x
Ja samalla kurkin tässä kuussa syntyneiden/syntyvien kuulumisia, huh- tuntuu, että noista ajoista on ikuisuus aikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Nukeista ja muista leluista kun on nyt ollut puhetta, niin meillä on nyt selkeästikin alkanut pehmoelukat ja se mun vanha pikkunukke kiinnostaa aiempaa enemmän. Hattara jutustelee niille varsin hellän kuuloisesti ja tutkii sekä tarjoaa unikaverille tutaletta suuhun. :heart:
Meillä kans supistaan ja kertoillaan innokkaana juttuja unilelulle ja muille pehmoleluille. Ja kirjat on nyt ihan ykkösjuttu! Tytsy selaa niitä sivu kerrallaan ees-taas ja taas-ees, minuuttitolkulla ja "lukee" ääneen :heart:
Ja aina kirja käännetään oikein päin, se ei jää vahingossakaan ylösalaisin :D

Yhteistyössä