Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Kuka tietäis millaisella reseptillä sitä kannattais edetä täytekakun valmistuksessa? Miten saisin pellillisen kakkupohjaa tehtyä? Millainen ohje? Voisin tänä vuonna tehdä neliskanttisen kakun ja päälle jotain sit hienoo traktoritaidetta tms. =) Pelti on tavallista suurempi...
 
PP me on tehdään yleensä aina pellillä kakkupohjat. Kolme pellillistä kääretorttupohjia. Munamääristä en kyl osaa sanoa (pitää kysyä tolta ukkelilta kun tulee kotiin) kun jos oon ite tehny niin sen mukaan mitä mies on sanonu mutten niitä enää muista. Vai mitä sä halusit siitä tietää? :D
 
Voihan veispuukki |O |O |O Tök tök tök tökkiiiiiiii.... |O |O

Kääretorttupohja on juu hyvä jos suorakaiteenmuotosta kakkua meinaa =)
Mie meinasin kanssa, mut ihan vaan "perinteisen"...en ala vääntämään mitään erikoista =) Yhteiset synttärit pidetään 12veelle ja 2veelle =)
 
Lokakuussa vasta muutetaan. |O Vinjakohan sitä tuolla aiemmin kysyi...

Meillä juhlitaan synttäreitä ensi sunnuntaina ja samalla rysäyksellä tulee lähimpiä sukulaisia ja ystäviä lapsineen. Teemme sydänpohjalla ihan perinteisiä mansikka-kermakakkuja ja päälle sydämenmuotoiset kynttilät, kermavaahtoa ja suklaarouhetta. Kuulemma. Mies ne siis tekee ja suunnittelee. :p Viikonloppuna leivoimme koko perheen voimin kolmenlaisia pikkupitsoja tarjottavaksi ja lisäksi teemme jotain salaattia ja kasvistikkuja. Valmiita tarjottavia tulee vielä sitten patonkeja ja levitteitä, keksejä lapsille ja karkkia aikuisille (ja lapsille, jos joku niitä syö). Mun äitini on kuulemma myös leiponut itse sydänpikkuleipiä. Namskis ja maiskis. Ei tässä taas laihtumaan pääse, vaikka aktiivisesti liikunkin... :p

Mitä te olette toivoneet helmillenne synttärilahjaksi? Järkkyä, kun kaikki kyselevät toiveita ja mun mielestäni oikein mitään ei tarvittaisi... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mitä te olette toivoneet helmillenne synttärilahjaksi? Järkkyä, kun kaikki kyselevät toiveita ja mun mielestäni oikein mitään ei tarvittaisi... :/
Ievan synttäritarjoilut kuulostaa hyviltä. :p Mä en ole uhrannut vielä oikeastaan ajatustakaan neidin synttäreihin :ashamed: saati että olis tarjoiluja suunnitellut-mutta onhan tässä vielä melkein kuukausi aikaa. :xmas:

Sama homma meilläkin, mitään ei neiti oikeastaan tarvis ja vasta oli joulu ja taas tulee tavaraa... :whistle: Ei olla vielä jouduttu toivomuskyselyihin vastaamaan, mutta eiköhän meilläkin tulevina viikkoina ala kyselykoneet pommittaa. Anoppi vähän vihjaisi jos ostaisi tytylle leikkikeittiön, mut en antanut "lupaa" vielä ;) sanoin että jos saadaan entisiä kamoja raivattua nurkista pois niin sitten-muiksi lahjoiksi tyty saa varmaan jokusen osan lisää joulupukin tuomaan nukkekotiin, joka on muuten ollut melkoinen hitti meillä. =)
 
Tää täällä taustailee B) lukemassa käyn kyllä, mutta kirjoittaminen ei onnistu oireilevan tenniskyynärpään vuoksi. Ottaa itseensä tästä näpyttelystä. Mutta ilmoittelen nyt kuitenkin että hengissä ollaan! =)

Synttäreitä en ole vielä miettinyt, lahjatoiveitakaan ei heti tule mieleen... paitsi ehkä vaatteet, tänään juuri nostelin isoon jätesäkkiin loput 90/92 vaatteet serkulle vietäväksi. Ja 98/100 vaatteita tilalle. Mitä mun vauvalle on tapahtunut? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
PP me on tehdään yleensä aina pellillä kakkupohjat. Kolme pellillistä kääretorttupohjia. Munamääristä en kyl osaa sanoa (pitää kysyä tolta ukkelilta kun tulee kotiin) kun jos oon ite tehny niin sen mukaan mitä mies on sanonu mutten niitä enää muista. Vai mitä sä halusit siitä tietää? :D
Ihan reseptiä täällä kerjään :LOL: :wave:

Olis niin paljon helpompaa tehdä pellillä kuin leikkiä tuon kakkuvuuan kanssa...tai ainakin luulen niin :whistle:
 
Mulla ei oo mitään käsitystä mitä sanon jos joku meiltä kysyy että mitä lahjaksi... Nurkat täynnä leluja ja myös ei nurkat :D . Vaatteita jonkun verran saatu kierrosta (tuttavien lapsilta pieniksi jääneitä ). Aika vaikea on pyytää vaatteita tuomaankaan kun nuo koot ovat niin merkillisiä nykyään. Tuntuu että vaatteet ovat nykyään pienempiä kuin mitä koko kertoo, vai luulenko mä vaan... :xmas:
 
Laitanpas pari galluppia minäkin. :D Laulaako muiden helmet? Meillä tyty käy kuin papupata ja silloin kun ei puhu, laulaa. :xmas: Osaa ulkoa muutaman lyhyen lastenlaulun ja niitä sitten laulelee välillä hiljaa ja välillä kovaa ja korkealta. :D Neidin bravuuri on pienen pieni veturi, muita päivittäin kuultavia lauluja ovat autolla ajetaan varo-varovasti, hämä-hämähäkki ja muura-muurahainen, lisäksi laulaa muista lauluista pätkiä sieltä täältä.

Toinen g: olenko ainoa, joka miettii jo keväälle ulkoiluvaatteita? :xmas: Oon jo netissä kuukkeloinut mallistoja ja miettinyt mitä merkkiä tällä kertaa kokeilis-oon ajatellut joko Lenneä tai PO.P:tä, jälkimmäinen on kyllä melko hintava :/ mut kuosit ois kivat ja hyvää oon siitä kuullut. Huppakin on mielessä käynyt :D nyt kun löytyi taas nettikauppa jolla oli ainakin talvimallistoa myynnissä...Jonathan on puolestaan kokenut inflaation, pojan viime kevään malliston takista oon jo reklamoinut ja saanut uuden tilalle, neidin vastaavasta haalarista oon sähköpostia laittanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
tänään juuri nostelin isoon jätesäkkiin loput 90/92 vaatteet serkulle vietäväksi. Ja 98/100 vaatteita tilalle.
:eek: :eek: :D
Neiti menis 100 senttisten housujen toiseen punttiin ja saattas jopa matkalla hukkua B) :LOL:
Hissukka :wave: =) .

Tytyllä on myös paidat ja tunikat kokoluokkaa 98/104 tai jopa pelkkää 104cm, housuista menee vielä hetken mitoitukseltaan reilummat 92cm, mut 98cm alkaa olla nekin...
 
Mä mietin tänään että ottaisko vaatekaapista pois nuo bodyt ku en oo niitä piiiiitkään aikaan sieltä pojan päälle pukenut... En oo kyl katsonut, mut voihan se olla että alkavat olemaan jo pieniäkin... :D Helpottuu tuo päätöksenteko B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
tänään juuri nostelin isoon jätesäkkiin loput 90/92 vaatteet serkulle vietäväksi. Ja 98/100 vaatteita tilalle.
:eek: :eek: :D
Neiti menis 100 senttisten housujen toiseen punttiin ja saattas jopa matkalla hukkua B) :LOL:
Hissukka :wave: =) .

Tytyllä on myös paidat ja tunikat kokoluokkaa 98/104 tai jopa pelkkää 104cm, housuista menee vielä hetken mitoitukseltaan reilummat 92cm, mut 98cm alkaa olla nekin...
Samoilla mennään. =) Ja niinkuin PP sanoi niin tuntuu tosiaan että vaatteet ei ole nykyään ollenkaan niin isoja kuin kokomerkintä lupailee, ei tuo poika sentään vielä lähellekään 100 cm ole pitkä... kyllä 90 on lähempänä. Mutta kun ei mene niin ei mene, 92 paitaa kun pukee niin pään yli saa mutta sitten ei enää kädet liiku mihinkään suuntaan. :LOL:
 
Neiti laulaa ihan omia sävellyksiään :D :LOL: Ja sitten ihan oikeilla sanoilla hokee "Kuka saa, kuka saa...." :D Enempää ei siitäkään laulusta laula :LOL:

Kevätvaatteita en oo vielä muutaku miettiny :p Tuo viime syksynä alesta ostettu 86cm Reimatecci varmaan menee alkuun ainakin ihan kepeesti...että hengenhätä ei ole...sitten lähempänä kassellaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
tänään juuri nostelin isoon jätesäkkiin loput 90/92 vaatteet serkulle vietäväksi. Ja 98/100 vaatteita tilalle.
:eek: :eek: :D
Neiti menis 100 senttisten housujen toiseen punttiin ja saattas jopa matkalla hukkua B) :LOL:
Hissukka :wave: =) .

Tytyllä on myös paidat ja tunikat kokoluokkaa 98/104 tai jopa pelkkää 104cm, housuista menee vielä hetken mitoitukseltaan reilummat 92cm, mut 98cm alkaa olla nekin...
:D mein persjalkanen käyttää edelleen 86cm pöksyjä :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä mietin tänään että ottaisko vaatekaapista pois nuo bodyt ku en oo niitä piiiiitkään aikaan sieltä pojan päälle pukenut... En oo kyl katsonut, mut voihan se olla että alkavat olemaan jo pieniäkin... :D Helpottuu tuo päätöksenteko B)
Mie oon tarhaan niitä viel laittanu....kotona ei juuri pidetä muutakun joskus ulkoillessa, siin ne on kätsyjä.
Mutta tosiaan kun vaippaa ei enää kotona ole, niin bodytkin alkaa jäädä pois =)
 

Yhteistyössä