Hissukka: No just tätä samaa, ettei nukuta kokonaisia öitä ollenkaan, heräilyjä noin 2-10 keskimäärin. Alkoi elokuussa sairastelujen myötä, mutta jatkunut koko ajan, sairastelut tietty aina pahentaa, mutta ei terveenäkään nuku. Elokuun jälkeen kokonaisia öitä on korkeintaan viisi. Ja mä olen niiiiin väsynyt heräilemään. Aluksi heräilyt oli vaan sitä, että parahti puoliunissaan itkuun ja rauhoittui heti kun sanoin shhh (sänky siirrettiin meidän viereen lokakuussa). Nyt heräilyt on myös sitä, että pomppaa ylös istumaan ja alkaa kiukuttelemaan; yleisimmin hokee "heittää" ja heittelee unilelua, tyynyä ja peittoa. Joskus tähän uudelleen nukahtamisen kanssa menee tuntikin.
Lisäksi oma ongelmansa on nukahtaminen. Eli pitää nukuttaa olemalla samassa huoneessa ja siihen menee 1/2-1 tuntia normaalisti. Periaatteessa on ihan kiltisti sängyssä, mutta ei vaan saa unta. Jos yritetään jättää yksin, itkee niin kauan, että mennään takaisin (siis vaikka koko illan). Ja nukkumaan lähtee ihan mielellään, luetaan aina ensin yhdessä kirjaa (iltapalan ja suihkun jälkeen).
Nyt eilen taas sain päähänpiston ja vietiin pojan sänky omaan huoneeseen. Nukahti ok isin kans ja tuli puoli kaks unileluineen meidän viereen. Olis varmaan pitänyt raahata takaisin omaan sänkyyn, mutta mä en jaksanu :ashamed: Pitää vielä kokeilla ens yönä miten menee (ja mieluiten vielä vähän pidempään). Jos jatkaa viereen tulemista, siirrän sängyn takaisin (mä nukun itse tosi huonosti, jos O vieressä).
Toivoisin siis, että edes muutaman kerran viikossa nukkuis koko yön ja että nukahtaminen olis vähän helpompaa. Juurikin sen vuoksi, että kun tuo toinen tulee pian. Mutta nyt olen jo siinä tilassa, että jos tää nyt ei onnistu/auta mitään, niin palataan entiseen ja se siitä. En jaksa aina miettiä, että mitä seuraavaks kokeillaan.
Meille tarjottiin neuvolasta mahdollisuutta perhetyöntekijään, mutta sehän laittais meidät kokeileen kans jotain ja musta tuntuu nyt, että en jaksa kokeilla enää yhtään mitään.
Lopputuloksena: kai mun pitää vaan hyväksyä, että O nyt ei vaan ole maailman paras nukkuja :/
Tuli vielä mieleen, että kun mainitsin tän alkaneen elokuussa, niin on se alkanut aikaisemmin jo, kun huomasin FB:ssä kirjoittaneeni juuri viime elokuussa, että "johan nää yöheräilyt sais loppua". Onneks sitä ei tiedä mitä tuleman pitää....
Tuli vielä mieleen (osa kaks
), että ei tää luettuna kuulosta edes miltään isolta ongelmalta...olenkohan mä vaan itse väsyneenä ja raskaana tehny tästä isomman ongelman ku se onkaan??