Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

Helmis meilläkin nukuttaminen menee noin, että miehen tai mun on oltava vieressä nukuttamassa ja sellainen puoli tuntia-tunti siihen keskimäärin menee. Jossain vaiheessa tuosta olisi kyllä päästävä eroon. En vaan tiedä sitten miten. :/

Jospa teillä tuo omassa huoneessa nukuttaminen auttaisi, ainakin meillä siitä löytyi apu esikoisen kohdalla. Jos on levoton nukkuja ja heräilee herkästi, niin se oma rauha saattaa auttaa.

Millaiset päikkärit teillä nukutaan? Mä olen pojan päikkärit vähentänyt max tuntiin kun muuten menee ikuisuus illalla nukahtamiseen. Olen miettinyt jo sitäkin että ne voisi jättää välillä kokonaan pois. :/
 
O nukkuu noin 1-2 tuntia. Tarkoitus on ollut vähentää ne tuntiin, mutta olen ollut itse niin väsynyt, etten ole saanut edes itseäni ylös tunnin unien jälkeen :ashamed: Mutta eiköhän tää taas tästä. Olen myöskin miettinyt päikkäreiden jättämistä, mutta ihan selvästi O vielä tarvii päikkärit.
 
Meillä myös tullut sama homma tuon nukahtamisen kanssa.. Siis että kiltisti ja mielellään menee nukkumaan iltapesujen ja satujen jälkeen mutta kun käyn peittelemässä ja lähen pois huoneesta niin alkaa huutamaan äitiä. Oon sit välillä jäänyt viereen jos ei millään meinaa asettua vaan ihan helposta en sinne jää viereen koska siitä on niin pirun hankala päästä eroon.. En oo vielä kauheeta stressiä ottanut mutta saas nähä kun toukokuun alkuun muutto meillä niin miten sitten menee :/
 
Meillä neiti nukahtaa *kopkop* senkun sänkyyn vie, alle 5min on unessa :D
Mutta tuo 12v |O |O |O Nyt jo 3 kertaa huudellu ties mitä asioita, kun tulee mieleen :kieh: :kieh: :kieh:

No joo, kunhan ilmotin olemassaolostani :wave: :xmas:
 
:wave:

Iso jalka se on tytyllä senteissäkin-piti mitata kun muutkin oli mittoja ottaneet, jalalla pituutta nyt muutaman millin yli 16cm. :D :xmas:

Meillä kikkaillaan myös nukkumaanmenon kanssa, ollut venkoilua jo jokusen kuukauden. Nyt on pahimmasta jo helpottanut, ainakin toistaiseksi, mutta edelleen vaatii lähes joka ilta sen, että istuu vieressä. Nukahtaa yleensä silloin n.15 minuutissa, pahimmillaan on mennyt reilu tuntikin-nyt en kyllä muista milloin olisi ihan temppuiluksi viimeksi mennyt. Neitihän nukkuu samassa huoneessa isoveljen kanssa. Silloin kun kikkailu oli pahimmillaan joku kuukausi takaperin, oli meillä mies se joka laittoi lapset nukkumaan jos ei ollut töissä-mulle neiti näytti kaikki mahdolliset temput, mutta isänsä kanssa asettui paljon nopeammin. Nyt homma toimii myös mun kanssa ja sitten kun nukahtaa, niin nukkuu kyllä hyvin. Helmikselle :hug: meillä valvottiin neidin kanssa aika pitkälti eka vuosi, heräili kertaa monta yössä refluksin takia ja vielä sen jälkeenkin kun saatiin lääkitys. Tyty teki myös tuota, että jos heräsi yöllä, niin seuraavat 2-3 tuntia sitten valvottiin ennenkuin nukahti uudelleen, oli kyllä melkoisen rasittavaa. :whistle: Toivottavasti joku helpotus löytyisi teilläkin uniin!
 
Helmikselle ja muille uniongelmien kanssa painiville iso :hug: Meillä Helli nukkuu kyllä rauhallisesti yönsä, mutta meilläkin nukutetaan siten, että makoillaan vieressä päivästä riippuen 15min-1h. Meillä on siis edelleen pinnis sivuvaununa siten, että pohja on ylhäällä ja laita alhaalla ja Helli pääsee halutessaan meidän viereen nukkumaan. Tosi harvoin nykyisin kyllä tulee enää. Mä en ole tuosta nukuttamisesta ottanut paineita, kun musta se on jotenkin kiva rauhoittumis- ja läheisyyshetki lapsen kanssa päivän päätteeksi. Ajattelen myös, että eiköhän tämä ole väliaikaista. Ymmärrän kuitenkin, että esim. helmis sulla alkaa olla paineita, että kuinka sitten käy kun toinen lapsonen syntyy. Ja tokihan se itseäkin joskus kyrsii jökkiä makkarissa, jos esimerkiksi olisi jotain hommia vielä tehtävänä.
 
Nostetaas vähän ettei ihan pohjalle tiputa. :D

Meillä kävi eilen kiinteistönvälittäjä arvioimassa asuntoa ja antoi kyllä varsin mieleisen lähtöhinnan. =) Katsotaan sitten millä hinnalla menee ja milloin, mutta on näemmä isommat ja pienemmät remontit kannattaneet. Toivon mukaan löytyy nyt sitten ostajakin-välittäjän mukaan asunnon kunto on niin hyvä, että siitä ei myynti jää kiinni, mutta taloon mahdollisesti tuleva julkisivuremppa saattaa myyntiaikaan vaikuttaa. Tarkoituksena olis pitää eka näyttö ensi viikolla-toivottavasti kesäksi pääsisi uuteen! =)
 
Meillä on ehkä tilanne vähän rauhoittunut nukkumisasioiden suhteen, johtuu varmasti siitä, että luovutin ja en enää stressaa niitä. Tosin nyt viime yönä hoksasin, että jos päikkärit jää väliin (kuten eilen, kun mies ei saanut O:ta nukkumaan kuin 10 min), niin nukhataa vallan mainiosti, mutta itkee ja heräilee öisin. Tais mennä ihan samalla kaavalla noin viikko sitten. Eli meillä pidetään siis tiukasti kiinni päikkäreistä. Pitänee vaan pyrkiä pikkuisen lyhentämään niitä noin1, 5 tuntiin, kun toinen nukkuis ihan helposti 2-3 tuntia. Ja herää muuten nykyään joko 6.15 tai 6.47 :x

Mahaa kiristää, enkä jaksais yhtään kantaa tätä painavaa palloa enää päivääkään. Eilen olin pari tuntia kaupungilla yksin ja iltapäivällä sitten supisteli säännöllisesti parin tunnin ajan. Oli ne sellaisia "vihlovia" mutta ei ollenkaan sellaisia synnytys-supistus-kipuja. Pitää siis parin viikon päästä alkaa shoppaileen vähän enemmän. Ja Oulun mukulakivi kadut keskustassa aiheuttaa jatkuvaa supistelua, siis kun autolla ajellaan :LOL: Ajelulle siis...
 
Ieva, ajattelinkin, että käännän ajattelutapani toisinpäin, eli että etenkin ennen kuin vauva tulee, niin nautin näistä läheisyys hetkistä O:n kanssa, kun kuitenkin ne tulee varmaan vähenemään jatkossa.

Hiluskalle onnea asuntokauppoihin! :flower:
Meidän pitäis tällä viikolla saada päätettyä mikä keittiötarjous hyväksytään. Ollaan kallistumassa kalleimman puolelle :LOL: No ei se paljoa kalliimpi ole, noin 1000-1500 e, ja siis tarjouksessa on mukana vessat ja kaikki muutkin kalusteet (vaatekaapit, eteiset, khh).
 
Minä taas täällä terve :wave:
Meillä on pottailussa vähän takapakkia; O ei suostu olemaan ilman vaippaa. Kun otetaan se pois, niin alkaa paniikissa huutamaan vaippaa ja lähtee itse hakemaan. Jos jossain vaiheessa saan sen edes hetkeks huijattua olemaan ilman vaippaa niin käy kyllä samantien pissaamassa pottaan, mutta heti sen jälkeen vaatii vaipan :headwall:
 
Jep...onneksi niinä aamuina kun mulla ei ole töihinlähtöä, niin herätään vasta 7-7.30 (neiti siis, isot ei onneksi ole vielä muuttanut rytmiä :p ) , mutta minu kun "koluan" töihinlähtöni kanssa, niin herää aika tasan tarkalleen 5.50....kiva |O
Huomaa kyllä et on päivällä sitten tosi väsy!
Illalla menee nukkumaan n. klo 20, mutta jos tarhaan meno, niin 19.30.
Onneksi kohta siirretään kelloa :D Jos nyt herää klo 6, niin sithän se onkin jo klo 7! :xmas: :D :LOL:

Meillä ollaan toista viikkoa kipeenä...minä enää pahiten.
Esikoinen tuli Ruotsinreissullaan kipeeksi, Nro 2 samaan aikaan kotona, kuin myös nro 3...hällä vielä aivan kamalaakin kamalampi kuiva yskä öisin ja näköjään pihalla! Mies lähti tänään viemään poikaa kävellen eskariin, mutta kääntyivät puolivälissä matkaa takasin, että hän ei kehtaa sitä sinne viedä...sai niin kamalan yskänkohtauksen (maanantaina sai jo murhaavia katseita moisesta, tiistaina olikin sit kotona)...varmaan on koko loppuviikon kotona.
Neidille tauti teki korvatulehduksen...kiva...2vko päästä olis pitäny olla se kontrolli siitä, kun joulukuussa oli tulehdus ja tammikuussa edelleen märkää korvassa....ja nyt taas tulehdus |O :snotty: Voi rähmä!!! Mennään sitte yksityiselle taas näyttämään 2-3 viikon päästä, että mitä tehdään, meidän luottokorvalääkärille =)

Neidillä olis vielä 13 tarhapäivää ennen kuin hoitovapaa alkaa =)
 
Meilläkin lapset ovat selvästi aikaistaneet heräämistään sitä mukaa kun valo on lisääntynyt. Poika herää yleensä ensin ja herättää sitten samalla kertaa siskonkin. =) Heräävät yleensä klo 6.40-7 välissä, nukkumaan menevät iltaisin klo 20-21 riippuen siitä millaiset päiväunet on nukuttu.

Jahvelle :hug: meillä ollaan onneksi nyt pysytty terveinä viimeisen mahataudin jälkeen ja toivottavasti niin jatkuukin. Neidillä oli myös korvatulehdus numero kaksi reilu kuukausi takaperin-sairastaa näemmä korvatulehduksia toispuoleisesti, molemmilla kerroilla tulehdus ollut vasemmassa korvassa.

Asunnosta on jo kyselyitä tullut kiinteistövälittäjälle =) ja perjantaina on eräälle kiinnostuneelle näyttö ja sunnuntaina sitten varsinainen näyttö. Uutta sohvaa jo kovasti uuteen suunnitellaan :D samoin pitäisi ostaa uusi, isompi pöytä ja saa nähdä mitä muuta vielä menee uusiksi... :whistle: :xmas: Kalliiksi käy tämä muuttaminen! :p :LOL:
 
Meillä tuntuu heräämiset aikaistuneen myös, herää noin 6.30-7. Tosin meillä on pimennysverhot eli ulkovalo ei siihen vaikuta. Mulle homma taitaa olla vaikeampi, tytölle on tullut tapa tulla tunkemaan joku unileluistaan mun kainaloon ja sit se jo ojentelee silmälaseja mulle että "mennään äiti alakertaan" ja "vaippa vaihtoon". Tänäänkin unet jäi mulla ihan kesken. Yritin ehdottaa josko ottais vaipan ja menis ite alakertaan kun isi on kuitenkin jo siellä mutta ei niin ei..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Poitsu oppi tänään polkemaan polkutraktorillaan =).
Jee! :flower: Polkupyörän hankintahan se tosiaan olisi kohta edessä. Mistä olette löytäneet söpöjä pyöriä? Entä hommaatteko työntöaisallisen, -aisattoman, kolmipyörän vai minkä? :wave:
Me ostettiin aikanaan tuolle esikolle 12" normaali pyörä. Ostettiin siihen sit erikseen työntöaisa ku äidiltä meinas väsyy selkä :p . Joten työntöaisallista normaalia pyörää suosittelen. Kolmipyörät ovat siitä hankalia kun polkimet ovat yleensä etupyörässä niin polkeminen tosi raskasta...meillä neiti oppi polkemaan ensin tuolla tavallisella pyörällä ja sit vasta myöhemmin tuolla "vauvojen" kolmipyörällä :D

*muoks. meillä tosin piha ja tiet hiekkateitä, joten ei oo kokemusta kolmipyörästä asfaltilla...

*muoks. muoks. me ostettiin eka polkupyörä prismasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Polkupyörän hankintahan se tosiaan olisi kohta edessä. Mistä olette löytäneet söpöjä pyöriä? Entä hommaatteko työntöaisallisen, -aisattoman, kolmipyörän vai minkä? :wave:
Meillä on tavallinen 12" ihku tyttöjen pyörä jo varastossa oottamassa (saatiin naapurilta) ja sellasen kannalla olen ehdottomasti...helpoin polkea!

Meillä pojat on olleet aika tarkkaan 2v kun ovat oppinu, mutta neiti ei taida vielä tänä kesänä polkea...ja syykin on jo selvillä---> jalat ei yletä polkimille :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ja pojilla on ollu ihan samanlainen fillari ja yletti oikeen komiasti :D

Työntöaisaa meillä ai oo koskaan ollu.....tosin asuttiin rivarissa jossa oli asfalttipiha ja asfalttia puistoon saakka....nyt on hiekkatie ainakin toistaiseksi, joten saa nähdä joutuuko hommaamaan....sitten kunhan ne jalat kasvaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Jee! :flower: Polkupyörän hankintahan se tosiaan olisi kohta edessä. Mistä olette löytäneet söpöjä pyöriä? Entä hommaatteko työntöaisallisen, -aisattoman, kolmipyörän vai minkä? :wave:
[/quote]

Minäkin sanoisin, että tavallinen 12" on paras ensipyörä. Neiti perii isoveljen vanhan, on kyllä varsin poikamainen eikä siis söpö sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta ei viitsi vain värien takia uutta ostaa, kun poika on ajanut tuolla pyörällä vain 1½ kesää. On sellainen Nopsa työntöaisalla. Itse olen ehdottomasti aisan kannalla, osoittautui enemmän kuin hyväksi pojan kanssa. Sen avulla kun voi paitsi työntää, myös jarruttaa ja ohjata menoa-meillä kun tuo isompi oli ja on varsin nopea liikkeissään. :xmas: Aisa oli kätevä myös kun poika opetteli viime kesänä ajamaan ilman appareita, siitä sai tuettua ja ohjattua jos alkoi kallistaa sivulle.

Meillä polkimille ylettäminen ei kyllä tuota vaikeuksia :xmas: :LOL: ennemmin tuo 12" jää ensi kesän jälkeen jo pieneksi! :whistle: Meillä isompi odottaa jo kovasti että pääsisi pyöräilemään, kun luvattu että sitten kaivetaan pyörä varastosta kun tiet ovat sulaneet. Neitikin pääsee kokeilemaan heti kun mahdollista. =)

 
Meillä poika perii isosiskonsa 12" pyörän... se on vaaleanpunainen, mutta eiköhän kelpaa. :whistle: Ollaankin jo pyöräilty pihassa, tai esikoinen siis. Täytyy joskus nostaa poikakin pyörän päälle ja antaa kokeilla osaisiko polkea.

Työntöaisaa meillä ei ole ollut käytössä, mutta me ollankin pyöräilty etupäässä tuossa pihassa. Viime kesänä kyllä tyttö paineli jo pyöräretkillä isänsä kanssa mutta silloin ei työntöaisaa enää tarvittu.

Heräämiset on aikaistuneet meilläkin, no kohta kellojensiirto tasaa tilanteen.

Tutti on ollut nyt neljä päivää pois käytöstä... kävi niin että hiiri puraisi siihen reiän, mikä oli pojan mielestä ihan hulvattoman hauska juttu. :D Sen jälkeen tutti lakkasi kiinnostamasta, ja päätettiin miehen kanssa että ensi alkuun annetaan tutti päikkäreille/yöunille vain jos poika itse erikseen pyytää. Ei ole pyytänyt kertaakaan. :D Ja enää ei anneta vaikka pyytäisikin, kun on noin helposti sujunut ilman.

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä muksujen kanssa risteilylle, mietin tässä kehtaisinko buffetissa hirttää pojan valjailla kiinni syöttikseen... :LOL: Millaisethan syöttikset siellä on, saankohan pojan yleensä survottua sellaiseen. Tuo kun ei kaikenmallisiin tahdo millään mahtua. :eek: No kaipa siellä jollain taas selvitään, pitkää pinnaa vaan... :kieh:
 

Yhteistyössä