***Helmet 2008*** vko 3 osa 2

Meillä on takana melkoisen raskas kuukausi :( Tillille nousi kuume 13.12 ja 14.12 kävimme sitten jo lastenlääkärillä. Tuolloin typy oli kuumeinen ja nuhainen, mutta muuten kunnossa. Mitään tulehdusta ei löytynyt. Kuume vain nousi ja ruokahalu katosi, joten uusi lääkärireissu tehtiin 17.12. Tuloksena reippaasti tulehtuneet korvat :( . Tulehdukseen saatiin Clavurion kuuri, mutta seuraavana päivänä Tilli alkoi ripuloida ja oletin lääkkeen saaneen masun aivan sekaisin. Lääke vaihdettiin 18.12 Ditrim Duploon, mutta ripulointi vain jatkui. Hänellä olikin siis kivasti mitä todennäköisimmin noro-virus korvatulehduksen lisäksi. Vatsatauti kävi tietysti meidät muutkin läpi, paitsi iskän joka joutui yllättäen 19.12 lähtemään työreissulle Kiinaan. Tillin kuume laski Ditrimillä, mutta hän oli ruokahaluton viikon. Kuuri loppui 27.12 ja 31.12 neidillä oli taas jo pientä lämpöä. 3.1 alkoi nenä vuotaa. 5.1 oli korvien jälkitarkistus, tuolloinkin oli kuumetta, mutta lääkärin mukaan korvat olivat terveet. Olivatkohan vaan.... 6.1 Tilli oli todella kipeä, hänen korviinsa ei saanut koskea ollenkaan ja kuumetta oli 39,6. Tuolloin loppiaisena saatiin sitten iskäkin takaisin kotiin =) Jotain positiivistakin siis B) . Eli ei muuta kuin 7.1 aika korvalääkärille ja tuloksena taas runsaasti märkää molemmissa korvissa. Kuuriksi Zithromax 5pv. Kuume laski, mutta lämpöily jatkui taas, kuumemittari näytti 37.7-38.5. Neljäntenä Zithromax päivänä neidin takamus meni aivan rikki :/ eli Sibicort kuuri vaippa-alueelle. 12.1 illalla 2 päivää Zithromax-kuurin loppumisen jälkeen kuumemittari näytti taas 39.3 eli ei muuta kuin 13.1 taas lääkäriin ja kas märkäinen tulehdus molemmissa korvissa jatkuu. Nyt kuurina on Zeclar ja menossa toinen päivä.... Aamulla ei ollut kuumetta ja tänään Tilli sai nukuttua 4h päikkärit sisällä! Ehkä tämä tästä sittenkin! Mikäli nyt pääsemme lopulta tulehduksesta eroon, mennee neiti putkitukseen pikimiten.
Alkaa olla äippä kuin nukkuneen rukos, ihan vain pikkuisen on kertynyt univelkaa |O
 
Babygirl jaksamisia ja pikaista paranemista Tillille! :hug:

maillä kans pojan toinen hetiperäkkäin tullut korvatulehduskuuri loppui nyt eilen. saas nähä. Mennään huomenna sinne Ouluun niin tarkistutan samalla siellä. Jännittää ihan törkeesti. :'( :| :snotty:
Toivottavasti kaikki ok. tulen ilmottelemaan kunhan ollaan maisemissa...tuskin otan läppäriä mukaan... :whistle:

Ukko kasaa tuolla crosstraineria... nyt alko tän mamman kiinteytyskuuri :) lähti läskit ja selluliiti ja raskauslöllöt... yäk. mä juoksen sillä niin kauan että oon kiinteä kun mikäkin. :D
ja kuntokin sais kasvaa siinä sivussa...

Poika höpöttää tuolla omaa höpötystään ja katsoo tomi traktoria. lastenohjelmat on in. mamma voi olla netissä :ashamed:

Babygirl meil oli eka kuuri toi ditrim dublo ja sit toka kefexin...lääkäri jolta toka kuuri saatiin ihmetteli et eka kuuriksi ola annettu toi ditrim kun se on tosi tuju kuuri. Siskon tyttö sai siitä ihan allergia oireita ja joutu lopettaa kesken...

Poitsu on saanut neljännen hampaan ja sen kautta ruokahalu ollu kadoksissa ..

Huomiseen...

Jepsu
 
Babygirlin Tillille paranemisia :hug: Mä oisin varmaan jo ihan paniikissa, jos noin koville ottas taudit ja sairastelut :snotty: Meil ollaan oltu onneks terveenä *koputtaa omaa päätä eli puuta*, mut heti kun pikkunen vähänki haroo korviaan, mä oon ihan varma, et nyt sillä on korvat kipeet ja tulehtuneet :ashamed: Meinasin jo kesällä viedä lääkäriinki, ku toinen haroi kovasti korviaan, mut onneks miehen sisko oli kertonu, et he kävi lääkärissä ja lääkäri oli vaan todennu, et tyttöhän on löytänyt korvansa :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Piti vielä kysyä, että onko muita yhä imettäviä helmimammoja?
Täällä :wave: Tällä hetkellä ei saa edelleenkään mitään muuta maitoa. Hyvin on maito riittänyt, vaikka nyt pikkuhiljaa haluisin imetystä alkaa lopettelemaan.

Onpa teillä ollut ikävä sairasteluputki :( Toivotaan, että nyt viimein pääsette korvatulehduksista eroon! :hug: Ihanhan tässä tulee huono omatunto, kun valitan muutamasta rikkonaisesta yöstä, kun teillä on varmaan ollu rikkonaisia koko kuukauden yöt... :ashamed: Hyvä vaan, että tulee itelle vähän perspektiiviä näihin asioihin ;)
 
Tossa taas surffailin päivähoitosivuja ja kuten muistelinkin, muutamissa ostopalveluissa on sama kaavake kun kunnallisissa mutta ne toimitetaan suoraan ko.päiväkotiin. Kunnalliseen kun hakee, voi hakemuksen viedä vaiks lähimpään päiväkotiin. Pitää alkaa miettiä tosissaan nuita paikkoja...

Oltiin pitkästä aikaa taas lattareita tanssimassa tytön kanssa. Tyty oli vaan joulutauon aikana unohtanu mikä paikka se oli, koska oli tanssin ajan suu rullalla mutta kun tunti alkoi loppua, alkoi tottua paikkaan :)

 
TytönTyllerö meni isänsä kanssa kylpemään ja saunomaan, niin pääsin pikaisesti koneelle... Tämä surffailu on muuten vähän haasteellista, kun tytön pitää kans "tehdä vähän töitä" koneella :D

Mitäköhän juttuja täällä olikaan ollut... TV-kortista meil oli keväällä Plus-TV:n kortti 2 vkon ajan (ilmaseks ku sai :) ), mut tosiaan eihän siit näkyny antennitaloudessa oikeestaan ku formulat. Tai siis ois siit näkyny esim Discovery, mut meidän antenni ois pitäny suunnata uudestaan tai jotain...

No niin, nyt saunoja huutelee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Oltiin pitkästä aikaa taas lattareita tanssimassa tytön kanssa. Tyty oli vaan joulutauon aikana unohtanu mikä paikka se oli, koska oli tanssin ajan suu rullalla mutta kun tunti alkoi loppua, alkoi tottua paikkaan :)
Oi, miten ihanaa ois tanssia tytön kanssa! Minkälainen tuo teidän tanssipaikka on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hei!!!!! Miks pojalla oli napa vähän niinkuin verellä???? :eek: :eek:
Kun tuli kylvystä niin huomasin
Jos se on vaikka raapassu sitä...??? :/
Siis määhän ajattelen heti, että vähintään napatyrä (en edes tiedä mikä se on...) ja lääkäriin heti viemässä. Vai pitäiskö soittaa piipa-auto :ashamed:

Muoks päätin sitten kuitenkin ensin konsultoida teitä :D
 
Mä lakkasin kynnet ja nyt yritän olla sohimatta.. :xmas:


Alkuperäinen kirjoittaja RvaLumi:
Oi, miten ihanaa ois tanssia tytön kanssa! Minkälainen tuo teidän tanssipaikka on?
Ihan on StepUp:n tanssikoulu, tanssitaan siis minilattareita. Tyttö on siinä sylissä, selkä mun napaa vasten. Sanoisinko että hiki tulee ja haba kasvaa.. Kun lisäksi saa kuunnella lattarimusaa, niin mä nautin :D


 
Babygirl :hug: Noi korvatulehdukset on tosi inhoja. Meillä esikolla oli jonkin asteinen korvakierre ja infektio astma joiden takia ravattiin lääkärissä ja päivystyksessä. Reilun vuoden iässä leikattiin kitarisat ja kaikki loppu kerralla =) Keskimmäisellä on ollut yks korvatulehdus 6 vuodessa ja kuopuksella onneksi vaan yhdesti toisessa korvassa, mutta oon käyttäny varmaa kolme turhaa reissua lääkärissä kun olin varma et on tulehduskorvissa :ashamed: Toivottavasti pieni paranee pian sairastelu ottaa niin koville!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Piti vielä kysyä, että onko muita yhä imettäviä helmimammoja?
Ainoastaan kun laitan pojan yöunille ja sitten tuossa aamulla kuuden aikaan...jonka jälkeen jatkaa vielä unia. Aika vähiin on käynyt...

Ei tuo poika malta enää tissille päiväsaikaan rauhoittua, kun pitää tutkia maailmaa. =)
 
Mä olin niin suunnitellu, et imettäisin vielä, mut ku ei sit enää tissi kelvannu, ei sit millään! Just ennen joulua sit luovutin :'( Tyttö oli niin ovela, et lopetti rinnalla huutamisen ja otti uuden taktiikan; tissi kiltisti suuhun, mut ei muuta! Niin minkäs teet, kun ei ime, niin ei :headwall: Otti kyllä Äidille koville ja varsinki tisseille Auts! |O
 
Meillä on Jepsu myös tullut hampaita tässä...viikossa 4 ylähammasta. Nyt niitä on ylhäällä ja alhaalla yhteensä siis 6. Öihin ei vaikuttanut yhtään mutta päivisin poika roikkuu lahkeessa enemmän kuin ennen. Kitinää ei tule juuri yhtään enempää mutta ruokaa on selkeesti mennyt enemmän kuin mitä masuun mahtuis. Kutittaa hampaita ja poika on huomannut että ruoan pureskelu auttaa. Imetys on katkonaista tuon kutinan takia, ei jaksa imeä ennen kuin heruu kunnolla vaan tähyilee ympärilleen. Kun maito heruu niin sitä tulee ilman suurempaa imua enemmän kuin tarpeeks, silloin ei pää kääntyile, poika siis tottunut liian helppoon. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Onko dulla duha? :whistle: :wave:
Ei oo, mut muute hermo tiukalla. Esikko oli tänään tosi uhmis. :headwall:

Neuvolassa käytiin näyttämässä neidin suuta. Huomenna lääke sitten siihen. Pojan suu tällä hetkellä siisti, mutta saa nähdä. Sanoivat myös että voi olla myös sitä enterookin, kun sitä hankala kuulemma todeta. Kokeillaan nyt tuota sitten lääkitä. Sammaksena siis hoidetaan ku se on kuitenkin se pääepäilty. :xmas:
 

Yhteistyössä