***Helmet 2008*** vko 3 osa 2

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Mulle tuli täs mieleen päivähoidoista että JOS mä laitan hakemuksen useempaan päiväkotiin (ainaski yksi on kunnallinen, muut ostopalveluja/yksityisiä ) niin kun hakemuksessa on ne päiväkotivaihtoehdot (ykkösvaihtoehto, kakkosvaihtoehto..) niin saanks mä laittaa eri hakemuksiin eri vaihtoehdot? :saint:
Siis rautalangasta väännettynä: jos haen ostopalveluun ja laitan hakemuksen suoraan ko.päiväkotiin niin tokihan mä laitan just sen pväkodin ekaksi toiveeksemme. Kakkosvaihtoehtopäiväkoti olis sit kunnallinen, se menee keskitetysti jonnekin immeiselle, niin saanks mä siihenkin hakemukseen laittaa tän kunnallisen pväkodin ykköstoiveeksemme?
Haetaanko niihin erillisillä lomakkeilla? Olen käsittänyt, että laitetaan vain yksi hakemus, joka sitten toimitetaan mieluiten siihen ykkösvaihtoehtopaikkaan. *muoks* Teillä siis ilmeisesti toimitetaan jonnekin keskitetysti. Varma en tietenkään ole, kun emme hakeneet ostopalveluihin... Niin, ja täällä ainakin ne päivähoitopaikat jaetaan sellaisissa jakopalavereissa, joissa on paikalla kaikkien päiväkotien edustajat, niin kunnallisten kuin ostopalvelujen, että kyllähän se siellä sitten ilmi tulisi, jos laitat eri toiveet eri paikkoihin. :whistle: Niin ja tosiaan, voihan siellä olla muutenkin eri meininki noiden paikkojen jaonkin suhteen.
 
Kyseltiin tossa 1v-kuvaushintoja ja taidetaan päätyä Kuvagalleriaan...aivan ihania kuvia heillä :p 140e johon sitte muutama kuva tuleepi saman hintaan =)
Siis 105e pelkkä 1v (reilu 20 otosta) ja 140e sisaruskuvilla (38 otosta) =)

*muoks* Yhestä paikkaa sais 69eurolla, mut en oo tyytyväinen ko. paikkaan...hääkuvat otettiin siellä aikoinaan :p
 
Meillä ei oo pelkoa että silmille menis :D Pojal on just semmonen 80-luvun letti että päältä lyhyt pysty ja takatukka hulmuaa. Äitin tohtori Sykerö :heart: Takatukkaa oon meinannu että jossain vaiheessa lyhennän :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meillä ei oo pelkoa että silmille menis :D Pojal on just semmonen 80-luvun letti että päältä lyhyt pysty ja takatukka hulmuaa. Äitin tohtori Sykerö :heart: Takatukkaa oon meinannu että jossain vaiheessa lyhennän :D
Meillä on pojilla annettu takatukan kasvaa johonki 2v asti....ihanat kiharat ollu noilla :p
Tosin esikko 8-9veenä kasvatti moisen raaskun uudelleen....viime kesänä leikattiin pois (oli melkeen lapaluissa) :p
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Onko kukaan leikannut helmiltä vielä hiuksia? Meillä neidillä on hiukset jo niin pitkät että silmille menee. Aattelin et uskaltaisko pikkasen lyhentää? :whistle:
3 kertaa mies on pojun hiuksia koneella ajanut. Meidän ajatus on että pojalla saa olla jo pienestä asti "poikatukka" eikä enkelikiharoita pojalle...
 
Pikkumies nukkuu ulkona ja esikko katselee titiä. Ulos kans kohta mennään pyörähtämään. Sitten lähdetäänkin neuvolaan näytille...nyt taas on tuolla esikolla vaihteeksi tuo sammas. Kun tilasin jo aikaa pojalle 1v tarkastukseen...samalla sanoin tuosta. Sanoivat että olisi hyvä tulla käymään... :xmas: Enteroo varmaan taas epäilee, mutta ei toi sitä voi olla ku näyttää samalta kuin pojan suu jokin aika sitten. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Onko kukaan leikannut helmiltä vielä hiuksia? Meillä neidillä on hiukset jo niin pitkät että silmille menee. Aattelin et uskaltaisko pikkasen lyhentää? :whistle:
3 kertaa mies on pojun hiuksia koneella ajanut. Meidän ajatus on että pojalla saa olla jo pienestä asti "poikatukka" eikä enkelikiharoita pojalle...
Mie vetelen tolta 5veeltä ite =) Isommat ei enää kelpuuta :kieh:
 
Valokuvauksesta. Hiukan harmittaa nyt nuo esikon puolivuotiskuvat. On kuvattu filmikameralla kuvaamossa ja pojan nyt sitten digikameralla. Laatu on esikon kuvissa tosi huonoo ja ne on ihan eri värisiä... :headwall: No, onpahan ainakin yritetty. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Valokuvauksesta. Hiukan harmittaa nyt nuo esikon puolivuotiskuvat. On kuvattu filmikameralla kuvaamossa ja pojan nyt sitten digikameralla. Laatu on esikon kuvissa tosi huonoo ja ne on ihan eri värisiä... :headwall: No, onpahan ainakin yritetty. :/
Samaa miekin pelkään, että ei saada nyt saman tasosia :whistle:
Mutta täytyy pitää noita poikien kuvia "ajanpatinoimina"...onhan niistä vanhin jo 10v vanha, ettei tosiaan voi olla ihan samaa... =)
ja tuleehan pojistakin nyt uusi, kun otetaan sisaruskuvatkin...aivan ihania siellä galleriassa... :p :p :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mie vetelen tolta 5veeltä ite =) Isommat ei enää kelpuuta :kieh:
Mä leikkaan miehen tukan...välillä toteen vaan että OHO... Kone on semmoinen että välillä leikkaa ja välillä ei... :LOL:
Älä nyt, kun meijän miehet kävi ennen sellasella OHO-parturilla, siis oikeella...kerran pilaskii mein esikon letin oikeesti :ashamed: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mites muuten te joilla on enemmän ku yks lapsi niin onko teijän synnytykset alkanu samalla lailla? Kun mulla ei pojasta supistellu ennen saliin menoa juuri ollenkaan ja neki supistukset saatiin lääkkeillä niin onko mun turha niitä odotella tälläkään kertaa? Poika lähti tuleen vesien menolla ihan yhtäkkiä.
Mulla on molemmat menneet aika samaa kaavaa niin alkamisen kuin kestonkin suhteen. :whistle: Molemmat synnytykset alkoi aamuyöstä selkäsäryllä, joka ylös noustua muuttui selviksi ja säännöllisiksi supistuksiksi ja molemmilla kerroilla supistukset myös laantuivat aamupäivällä tunniksi-kahdeksi, jonka jälkeen alkoivat entistä napakampina uudelleen. Erona oli se, että esikoiselta puhkastiin kalvot, tytyn kanssa vedet meni itsekseen puoli tuntia ennen syntymää-samoin kun se, että pojan kanssa avautumisvaihe oli tolkuttoman kipeä, mut ponnistusvaihe ei sitten ollenkaan ja neidin kanssa avautuminen oli ihan siedettävää, mut ponnistuvaihe tuntuikin sitten ihan eri tavalla. *muoks* Niin ja erohan sekin, että eka syntyi 38+6 ja toka 40+2.

Hiusten leikkuusta aika monta kertaa on jo tullut leikattua hiuksia tytyltä :whistle: onpahan neiti käynyt jo kampaajallakin hiustenleikkuussa samalla kuin käytetty poika. Pari päivää sitten napsasin taas vähän ite, kun alkoi letti tulla vaihteeksi naamalle...
 
Anno Mulla kaks ekaa synnytystä käynnistyi suht samoin eli suppareilla alkoi ja muutaman tunnin supistelujen jälkeen bongasin molemmissa sen kuuluisan limatulpan. Eka synnytys käynnistyi 37+3 iltapäivällä (sektio oli sovittu rv 39+4) Supparit oli säännöllisiä, mutta eivät kovinkaan kivuliaita. TAYS:ssa sinne päästyämme vuorossa ollut lääkäri ei suostunut minua leikkaamaan, joten sektio tehtiin sitten lopulta rv 37+4 iltapäivällä. Suppareita oli siis tullut vuorokauden ajan.
Kakkosestakin supisteli pitkään, mutta kylläkin huomattavasti tehokkaamminkin koko ajan. Ekasta supparista tytön syntymään kului 17h! Tosin viimeisen puolen tunnin aikana vasta kunnolla tapahtui. Avauduin 4cm-> 10cm + ponnistus. Eli lopulta oli nopeeta. Ja syntyi 38+3.
Tillin syntymä käynnistyikin sitten osittaisella vesien menolla illalla n. klo 22.30 . Ja oli nopeeta! Ekat kunnon supparit tuli n. klo 23 ja tyttö oli maailmassa 03.46. Syntyi 39+6 (tai 38+4).
Jos meille vielä tulis pikkuinen ja samaa kaavaa noudattais eli lyhenis tuo aika taas noin radikaalisti, niin saisin varmaan leiriytyä sairaalan ovelle hyvissä ajoin :D
Sulla onkin jo ihan loppurutistus käsillä, hurjasti onnea matkaan!
 

Yhteistyössä