***HELMET 2008*** viikko 44

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Kht päätös tuli tänään ja tsiisus mä yllätyin. ei kannata kyl töihin mennä. :LOL:
elikkäs olen tyytyväinen :D
--saatte sit varmaan joitan lisiä :eek: ? Mutta siis onnea toki :flower:

nimm. ne kelan paperit vieläkin laittamatta :headwall: |O
Kai Jepsu tiedät, että tosta myönnetystä summasta mätkästään verot pois päältä (normiprosentti plus 2 prosenttia).

Ai niin, mun pitäis soittaa liittoon, että laittasivat laskua tulemaan, kun ei mee liiton maksut suoraan palkasta. :headwall:

Huomenna aamulla lähtee Muori hamppilekuriin. :eek: :eek: :eek:
 
Ai niin, yks kummasteltava asia vielä ennen kun meen nukkumaan...siis uni..meillä toi neiti on tänään nukkunu ihan simona...aamulla 4 :eek: h päikkärit ja sit nukahti lenkillä viiden maissa ja heräs puol kasi ja nukkumaan meni nyt kympin jälkeen :eek: :eek: :eek: , normaalia??

joops, tää menee nyt kans vaikka kivahan tänne ois jäähä rupattelmaan kun on taas näin säpinää *puujalka :LOL: :LOL: :LOL: *

Öitä :wave:
 
Tsemiä Muorille ja nipsulle hammaslääkäriin! :) Mä en ole oikein koskaan osannut pelätä hammaslääkäriä. :/ Varmaankin siitäkin syystä, kun ei ole oikein koskaan mitään isompaa hoidettavaa ollut (paitsi kaikkien neljän viisurin poistot ja oikomishoito) ja nyt aikuisiällä käytynä on ollut oma äiti aina suuta tonkimassa. :saint:
 
Muori tottakai tiedän et verot otetaan joka asiassa kelassa pois paitsi kun saan kaupungilta molemmista lapsista kaupunkikohtaisen tuen 120e per lapsi niin ne tulee verottomana. :) nipsuli joo saan siis ne tuet :)
Luulin tosiaan et saan paljon vähemmän mitä nyt saan. hyppiä pompin ihan innoissani et jesh! :LOL: :LOL: :LOL:

anna86 hyvä et Adalle sopi hollen hirssi. :)

nyt aamupuuroa jo laittamaan...

Jepsu


 
Näin aluksi joudun toteamaan kuinka iloinen olenkaan mm. Annon ja Ievan liikkuvaisista lapsista.. :flower: ihanaa että muillakin.. Meinasi nimittäin eilen illalla mennä jo hermot tohon tyttöön. Syöttiksessä heilui kuin mikäkin heiluriukko, yritä siinä sit syöttää :headwall: ja ikiliikkuja-meininki jatkui koko halvatun illan |O. Mä jo epäilin jotain adhd:tä. Sit ONNEKSI nukahti nopeesti isänsä huomassa ja nukkuikin yllättävän hyvin, heräsi tihrustamaan aamuviideltä hetkeksi.

Onko muuten teillä ilmennyt takertumisvaihetta? Tytöllä menee ihan loistavasti isänsä seurassa kunhan mä olen poissa näköpiiristä. Mutta kun mut näkee niin alkaa itkuvalituskitinä ja sylissä on pakko olla IHAN koko ajan. Tää kuulemma yleistä n.9kk:sta etiäpäin.

Sylissä tosin ei tykätä olla pätkääkään jos ei ole sinne itse halunnut. Venkoilu on isoa jos on "pakolla" sylissä. Tsiisös sanon minä |O

 
Jepsu, paljon sää sit saat? :LOL: :LOL:
Mie en juuri kht:n takia pompi, mut eilen kuulin, että Kotkalisä on noussu 168e-->300e ja parin viikon päästä menee käsittelyyn, että alle kouluikäsestä sais vielä päälle 200e entisen 84 euron sijaan B) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Jahve en taida viittiä täällä sitä mainita :whistle: 240 e saan siis jo kaupunkilissää muksuista ja sit kaikki muut päälle. :LOL: :D
Jos osaa laskee, ni helppohan se on ynnäillä :p ;) :D
Jos nyt paikkasa pitää, ni mie saisin pelkkää kuntalisää ens vuoden alusta 500e :eek: :eek:
Melkeen houkuttaa tekee lisää muksuja :whistle: :LOL:
 
Huomentaaa :wave: Mies lähti H:n kanssa muskariin ja mä jäin vähän huushollaamaan = istumaan koneella ja juomaan kaffea. :whistle: Ei vaan, pitäisi laittaa sapuskaa ja katsella vähän matkakamppeita, kun huomenna olisi taas reissuun lähtö edessä. :whistle: Nyt on turvaistuinkin ekassa testissä, kun menivät autolla :eek: :eek: muskariin. Kävin pihassa katsomassa, niin aikas mukavannäköisessä asennossa H siinä istuskeli. Ja näki mukavasti uloskin. :)

Meillevauva: Ikävä tuottaa pettymys ;) , mutta kyllä tuo Hattara on mielestäni aika rauhallinen tapaus. No, syöttötuolissa on aina bailut, samoin pinniksessä, mutta lattialla meno on aika verkkaista. :)

Jepsu: Onnea kht-päätöksestä! :flower: Enpä ole vielä koskaan kenekään kuullut iloitsevan noin paljon hoitorahasta! Yleensä kun kaikki sanoo, että tulot suorastaan romahtaa entiseen verrattuna. Näin siis meillä ainakin. :eek: Viimeinen vanhempainraha kilahti eilen tilille ja tästä eteenpäin sitä tienataankin sitten niin vähän, että on tosiaan mielessä keikkatyöt. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Jahve en taida viittiä täällä sitä mainita :whistle: 240 e saan siis jo kaupunkilissää muksuista ja sit kaikki muut päälle. :LOL: :D
Jos osaa laskee, ni helppohan se on ynnäillä :p ;) :D
Jos nyt paikkasa pitää, ni mie saisin pelkkää kuntalisää ens vuoden alusta 500e :eek: :eek:
Melkeen houkuttaa tekee lisää muksuja :whistle: :LOL:
:eek: :eek: :eek: Huh, mitä summia! :flower:
 
Heipähei kaikille :wave:

Illalla kotiuduttiin pojun kans siskon luota, olin siellä kattomassa lapsia ku sisko töissä, ei mitään helppoa hommaa ku poju oli sitten siskon 11kk typykkä ja 2,5vuotias uhmis sekä lopun päivää vilkas eskarilainen =) Mut mukavasti meni ja poju sai nauttia ku oli leikkikavereita :D

Meillä myös melkoinen ikiliikkuja B) Yhestä paikasta otan sen alas nii toisessa on jo sekunnin päästä pystyssä, mieletön miten voi olla hauskaa ylös nouseminen :xmas:

Ihan hukassa kyllä oon että mistä täällä on kesksuteltu ku viimeviikkonen pino jäi sunnuntain osalta lukematta sekä tää alku viikko... Pitää lukasta jos aikaa löytyy.

Onnittelut uusille taidoille ja parantelut sairastelijoille :hug: :flower: Meillä tuli yskä takas muutama päivä sen jälkeen ku lääkekuuri loppu :/

Mut nyt syömään ja ulkoilemaan :wave:

Saanukka ja J pian 8kk :heart:
 
Moikkista!

Pitkästä aikaa edes taustailen :xmas:

Onnea päivänsankareille ja uutta oppineille :flower:

Jösses mitä summia kuntalisiä ynnä muita :eek: kyllä sitä tuollaisilla liksoilla kotona viihtyisi pitempäänkin :) nimim. alle 300e kolahtaa tilille.

Jotenkin vie mehut nämä allergiapohdinnat. Täytyy varmaan hakea apteekista jotain muuta kuin Nutri-soijaa, hinnasta viis. Vielä melkein kuukausi allergia-polin aikaan :/

Äitini höösää ja yrittää pakottaa poikaa juomaan (puhelimitse siis
:D ) riisimaitoa. Mutta kun eihän siinä ole tarpeeksi ravintoaineita näin pienelle...
 
Kyllä vaikutti Jahvetin kunnan avustukset aika hulppeilta. Meillä on mietinnässä jos pitäisi kevääksi ottaa poikakin kotihoitoon, niin saisi sitten kuntalisää. Yhteensä tulisi 250e, joka on jo ihan ok summa. Ja lisäksi kht:n tukea vähän myös hänestä. Mutta itselläni olisi muutama kurssi haaveissa, joten pitää selvittää miten ne saa hoidettua jos poika hyörii täällä myös koko ajan (kun ei enää nuku päiväunia, niin pitää keksiä koko ajan jotain tekemistä). Tänään pitäisi raahautua Kelaan viemään kht hakemus, niin saisi joskus niitä rahoja. On vaan niin paljon epävarmoja asioita juuri tuon pojan päivähoidon ja miehen työpaikan suhteen, että en ole vielä viitsinyt. Mutta saahan sitä sitten muutettua...

Meillä on ehkä pientä takertumista havaittavissa. Ilmenee juuri niin, että isin kanssa menee hyvin jos en itse ole näköpiirissa, mutta minut nähtyään kitisee perään. Mutta ei ole ollenkaan Meillevauvan mittaluokkaa ja on ehkä taas viime aikoina helpottanutkin.

Liikkuvaisuutta löytyy meiltäkin. Nyt kun tyttö on oppinut nousemaan jo aika sujuvasti ylös, niin saa olla jatkuvasti vahtimassa. Alas tuleminen kun ei aina ihan onnistu. Muutamaan paikkaan on laitettu ylimääräinen patja tai matto pehmusteeksi, että tyttö pystyy harjoittelemaan rauhassa eikä itse tarvitse olla ihan vieressä.

Tsemppiä hammaslääkäriin Muorille ja Nipsulille. Itse sain viimein varattua ajan tarkastukseen - joka on sitten joskus huhtikuussa.

Ja kivä että Adalle näyttäisi sopivan taas muutama uusi ruoka-aine
:flower:
 
Onnittelut Ievan tytölle täysistä kuukausista :flower:

Ja :hug: Hissukan potilaille. Pojan päiväkodissa on myös enterorokkoa ja pidimmekin häntä kotona pari viikkoa, mutta tänään meni takaisin. Saa nähdä tuleeko tauti - ei oikein kuullostanut hyvältä tuo Hissukan lasten tilanne ja hieman huolestutta nyt itseäni.
 
Juups, kht-päätös tuli tännekin tänään. Hoitolisää varten pitää vaan toimitta mun tulevan palkan palkkakuitti :eek: Eli jälkikäteen joudun tuon hoitolisäosuuden siis hakemaan :kieh: samoten pitää toimittaa selvitys miehen osingoista, kun on verotuksen mukaan saanut perhefirmalta muutaman satasen osinkoja vuonna 2006 :eek: Noh, parit kopsut sitten vaan papereista menemään, kunhan ne saan :/ Huvittavinta oli, että päätös tuli oman kaupungin Kelasta ja toisessa kuoressa naapurikunnan Kelasta lisäselvityspyyntö :LOL: Aika laitos tosiaan tuo Kela :kieh: Eipä muuta tällä erää, menen jatkamaan ikkunan pesua ja verhojen ripustusta :wave:

*muoks* Viimeisimmän palkkakuittini toki tajusin liittää (ihan niin tyhmä en ole), mutta ei kelpaa :LOL: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Jos osaa laskee, ni helppohan se on ynnäillä :p ;) :D
Jos nyt paikkasa pitää, ni mie saisin pelkkää kuntalisää ens vuoden alusta 500e :eek: :eek:
Melkeen houkuttaa tekee lisää muksuja :whistle: :LOL:

Jahvetti
saankos mä siirtää kirjani teille? :wave: :D Kyllä mullekin tommonen ylimääränen raha kelpais...
 
Onnitteluja uusia taitoja oppineille ja täysiä kuukausia saavuttaneille helmille! :heart: Ja äideille kuntalisistä! :LOL: Espoo maksaa 218 eur ainakin tuota kuntalisää yhdestä lapsesta. En tiedä lisääntyykö summa monesta lapsesta vai ei...

Meillä ei vielä ole seisomisia tai konttailuja näkynyt, istuu ilman tukea ja nousee istumaan jotenkuten mutta ryömimällä menee paikasta toiseen. Kaikki menee suuhun mitä lattialla on ja ensimmäinen hieno hammas saatiin 8kk päivänä. Mittoja pojalla on 9,750 kg ja 73cm eli ihan pieni ei ole jätkä. :) Tosin helmissä näitä isoja poikia on enemmänkin muistaakseni. Mitähän mun pitikään...ainiin, nyt ei tarttis mitään takertumiskautta tähän väliin tulla. Just kun vähän pääsee ilman poikaa jonnekin menemään. Salille ostin jäsenyyden tai mies sen maksaa..ihanaa on päästä taas nostelee painoja. :D Ohjaajan mukaan pitäis mennä niille ryhmäliikuntatunneillekin mut heleijaa, mua ei niille ihan heti saa.:kieh:

Mitähän sitten...päivähoitopaikkaa haen tänään pojalle ja yksityiseen pk:n. Ens syksyksi. Jos ei natsaa niin sit jään vielä kotiin kunnes saadaan paikka. Onneks on varaa valita tällä kertaa miten tekee.

Ja surffailujen tuloksena löysin tällaisen sivun myös Rackamaja. Menen itse tonkimaan sivustoa nyt.. :wave:
 

Yhteistyössä