***HELMET 2008*** viikko 43

Huomenta!

Tänään se sitten tapahtu... Jii ryömi ekan kerran =) :xmas: Ei tosin mielellään, mutta jos oikein kovasti kannustaa ja laittaa jotain äärettömän houkuttelevaa käden ulottumattomiin niin saattaa muutaman vedon verran mennä eteenpäin :D

Noita oman lapsen kuvalla koristettuja joulukortteja tahon itekin lähettää, vaikka miehen mielestä ne onkin noloja :p :xmas:
 
Liinis ja muutkin jotka on kyselly vointia: Itse hammasleikkaus ei sattunut, lukuunottamatta puudutuspiikkejä, eikä nekään muutakun vähän nipistänyt. Ylhäältä revittiin hampaat ja alhaalta leikattiin. Koko hoito kesti vaan reilu 30 min! Et lääkäri oli kyl näppärä käsistään, mut muute se olikin mulukku.. Kun kysyin puudutusten vaikutuksesta imetykseen ja kerroin meidän tilanteesta (siis siitä et olen dieetillä ja Ada syö kahta ruoka-ainetta) niin se tätsy tokas vaan et "onko tossa nyt mitään järkee" ja "kannattaako sun edes imettää". Ja sit ku sanoin et samasta syystä en halua antibioottia, ja särkylääkkeen pitää olla sopivaa (eli ei saa sisältää esim. laktoosia) niin tokas vaan et ei ne niin paljoa imeydy... Siispä mulle ujutettiin esilääkityksenä pari panadolia ja joku penicilliini, jonka oletin olevan semmosta mitä voi imettäessä syödä, mutta kun kotona tarkistin niin ei ollutkaan sellanen. |O Lisäks sain reseptin buranaan, ja kun kotona tarkistin niin se sisälsi laktoosia! Prkle! |O |O |O
Kyllä otti nuppiin se lääkäri...
No, aptekista sai onneks ibumaxia joka on laktoositon ja niitä oon nyt popsinu. Sit ku särky vähän helpottaa niin siirryn paracetamoliin.
Koko pää on nyt sit aika turta ja tikit estää suun avaamisen paria senttiä enempää... Syöminen on tosi vaikeeta, ja eilen en saanu alas muutaku vettä ja vadelmakiisseliä.. :/ Tänään pitäis yrittää syödä pillillä riisi-maissi-possu sosetta.. Nam.. ;)
Tulipas pitkä sepustus aiheesta.. :D

Meillä on Adalle remu toppahaalari ja hyvältä ainakin näyttää. Myöhemmin sit näkee millanen on käytössä. :)

Nyt poistun kyllä koneelta ja painun lepäämään ku päässä/leuassa rupeaa taas jyskyttämään.. :/
 
Hammaslääkärissä täälläkin käyty. Tosin nyt vasta katsottiin tilanne kun ei särjekään. Eli ne viisaudenhampaat. Tulos oli että ylhäältä toinen joudutaan leikkaamaan (niin vinossa eikä ole juuri puhjennut) ja toinen on jo puhjennut :eek: En ollut ikinä edes huomennut sitä. Alhaalla mulla ei ole ollenkaan viisaudenhampaita :D Jihaa!!! Lääkäri vielä sanoi että ylhäältä lähtee paremmin ne hampaat. Nyt sitten joulukuulle varattu aika.
 
Voi vitsi, mikä mulukku oli Annan lekuri!! :headwall: :headwall: :eek: Mullekin kyllä hamppilekuri määräs Buranaa ja sano, että kohtuullisesti reseptin mukaan voi syödä, vaikka imettääkin. Pari kertaa oon kyllä joutunu ottamaan. Enhän mäkään mielelläni Buranaa imettäessä syö, mutta luotan kuitenkin tohon hamppilääkäriin. On huomioinu kyllä kiitettävästi mun imetystäni hoitojen ja lääkitysten suhteen. Mutta teillä tosiaan toi tiukka dietti aiheuttaa lisää päänvaivaa. :hug: Paranemisia! :hug:
 
SEE
Niin piti vielä kertomani että meillähän ei ole ennen eilistä ryömitty eikä kontattu eikä noustu konttausasentoon, mutta meidän pikkuherra on päättänyt kävellä. Eilen otti isin ja äitin kanssa 7 ASKELTA ilman tukea, äiti pisti matkaan ja käveli kädet ojossa isin luokse!! :heart: :heart:
 
:headwall: Ei viitsi edes alkaa valittaan tämän päivän kulkua. Ollaan kaikki kolme kipeinä ja herättiin koko porukka vähän viiden jälkeen tytön hillittömään yskänpuuskaan. Ja meno on sen mukaista. :headwall:

*lähtee pureskelemaan rautanauloja*
 
SEEn pikkuherralle isot onnittelut askelista :flower: ja kärsivällisyyttä perheelle :D

Oikeesti minusta on niin ihana lukea täältä näitä helmien "edistysaskelia", tuntuu että jokainen tekee jotain uutta lähes joka päivä! Ainakin mulle (ensimmäisen äitinä) on tärkeä huomata että ei se meidän muksu olekaan mikään erikoinen nopealla vauhdillaan, täältä onneksi löytyy muita kohtalotovereita =). Vaikka itse osaakin olla neutraali näille kehitysjutuille, ainakin mun lähipiirissä on niitä ihmettelijöitä miten meillä jo seisotaan ja lähipiirin muksut ovat vaan paikoillaan. Jos ei tätä palstaa olisi, olisin ehkä hieman ihmeissäni.

Noniin, mä meen nyt etsimään hyvää kuvaa tytöstä. Huomenna pitäis olla iskukunnossa, meillä on isänpäiväaskartelua tiedossa. Tehään vaarille lahja, isi tulee saamaan eri lahjan =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Niin piti vielä kertomani että meillähän ei ole ennen eilistä ryömitty eikä kontattu eikä noustu konttausasentoon, mutta meidän pikkuherra on päättänyt kävellä. Eilen otti isin ja äitin kanssa 7 ASKELTA ilman tukea, äiti pisti matkaan ja käveli kädet ojossa isin luokse!! :heart: :heart:
:D :flower:
Kyllä se semmosta menoa on, että onneksi ei vielä itse nouse ylös ;) :D
Mutta saattaapa tosiaan jättää konttaamiset yms kokonaan väliin ja lähtä suoraan kävelemään =) :wave:
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Niin piti vielä kertomani että meillähän ei ole ennen eilistä ryömitty eikä kontattu eikä noustu konttausasentoon, mutta meidän pikkuherra on päättänyt kävellä. Eilen otti isin ja äitin kanssa 7 ASKELTA ilman tukea, äiti pisti matkaan ja käveli kädet ojossa isin luokse!! :heart: :heart:
:D :flower:
Kyllä se semmosta menoa on, että onneksi ei vielä itse nouse ylös ;) :D
Mutta saattaapa tosiaan jättää konttaamiset yms kokonaan väliin ja lähtä suoraan kävelemään =) :wave:
Niinhän siinä voi käydä, Ihan oikeesti toivon että toi kävely unohtuisi vaikka nyt tuon ryöminnän oppimisen myötä, niin tolkutontahan tuo meno on.

ja kiitos Hissukka ja Meillevauva onnittelluista!
 
Onnittelut ryömimisistä ja askeleista :heart: Ja paranemisia hammaslääkäripotilaille :flower: Meillä neuvolantäti on sanonu jo pari kuukautta että poika ei varmaan ryömi ja konttaa olleenkaa kun niin innokas on käveleen ja pystyssä olis vaan. Mutta niin vaan meillä mennää ryömimällä ja nyt jo toista päivää konttaamalla eteenpäin :D

Vitsit mikä yö :eek: Kolme tuntia suoraa huutoa :eek: Ikenet on pojalla ylhäällä niin räjähtämispisteessä että pahaa tekee kattoa. Ja kai sieltä noilla viime yön huudoilla on ainaki toinen ylähammas läpi tullu kun poika narskutti hampaitaan :D Tiiä tosin onko toinenki jo läpi kun ei siltä turvotukselta nää oikein mitää. Kauheelta kuulostaa toi narskutus :x
 
Tänään tuli Hupalta sähköpostia että se haalari minkä tilasin, sillä värillä ja siinä koossa on loppu. Ihmekös se kun me helmikuiset ollaan tehty sinne joukkoryntäys lankoja pitkin. :LOL: No itse asiassa ei huono juttu ollenkaan, ehdin jo katua tilausta kun aloin miettimään että kun haalarit pitäisi olla kokoa 86 melkein nyt jo, niin mahtuuko tuo enää kevättalvesta. Tilailen sittenkin myöhemmin, vasta kun on tosi tarve, että tulee oikean kokoinen. =)

Olen tässä miettinyt pääni puhki että veisinkö molemmat muksut kohta yksityiselle lääkärille tutkittavaksi (korvatulehdukset yms.) kun viimeisen 2 kk:n aikana ovat olleet yhteensä 2 vkoa terveinä. Onkohan tuo enää normaalia? :/

Lääkäreistä puheen ollen, osuipas Annalle inhottava. :( Ihan kuin sä omaksi huviksesi tuollaisella dieetillä olisit. :hug:

Mikähän auttaisi, kun tuo poika on järjestään alkanut aamusyötön (5-6 aikoihin) päättämään että enpäs mene enää nukkumaan. Aikani yritän nukuttaa, sitten noustaan vaikka kaikesta näkee että poika on tolkuttoman väsynyt. Sitten äkkiä vaipan ja vaatteiden vaihto, vähän sosetta pojalle ja vaunuihin nukkumaan, ei valvo kuin puolisen tuntia ja nukkuu kolmisen tuntia päälle vaunuissa. Mutta sänkyyn ei silti nukahda sitten millään. :( Olisi ihan kiva itsekin saada nukkua vähän pidempään. :kieh: Multa kun ei maitoa kauheasti enää tule niin olen ajatellut että herääkö vaan nälkäänsä, mutta kovin huonosti syö silti herättyään kun on niin väsynyt, yhden pilttipurkillisen saan sitkeydellä uppoamaan. Vitsit kun pullo kelpaisi niin olisi niin hyvä antaa pojalle sellainen sänkyyn tuhottavaksi. :/ Jotenkin älyttömältä tämä tuntuu, että tänäänkin pojan ekat päikkärit alkoi 6.30. :kieh:
 
Anna86 no voi perskules mikä lääkäri |O |O eiks tosta vois tehdä jo valituksen,koska teillä on tarkka ruokavalio ja asiallisesti selitit mitä voi popsia ja mitä ei.Mun mielestä on tosi hienoa,et jaksat edelleen imettää :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Anna86 no voi perskules mikä lääkäri |O |O eiks tosta vois tehdä jo valituksen,koska teillä on tarkka ruokavalio ja asiallisesti selitit mitä voi popsia ja mitä ei.Mun mielestä on tosi hienoa,et jaksat edelleen imettää :flower:
Täysi peesi tähän! V*ttu suorastaan, mikä lääkäri ollut! :eek: |O |O
 
Piti vielä kysäistä teiltä jotka rasvailette vauvan peppua.Me kun saatin Sibicorttia ja muutenkin pitäis rasvata,mites laitatte vaipan ,meinaan muhiiko kovasti esim yön yli.Olen pojan peppua tuuletellut,mutta kun tuo lattiaterminaattori pissailee aina matot yms kun yritän et ennsin voide vähän imeytyisi.
 
Me laitetaan tosinaan Bepantenia vaippa-alueelle, mutta emmä nyt oikein tiedä hautuuko se siellä vai ei. :/ Yleensä se on auttanut ja ihan rasvauksen jälkeen melkein heti on vaippa laitettu. Sibicortia ei olla laitettu vaippa-alueelle, kun ei ole ollut tulehtunutta ihottumaa siellä.
 

Yhteistyössä