***Helmet 2008*** viikko 40

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Hissukka ristiin? :whistle: :/ Kaikissa mitä mie oon kattonu ni on ihan silleen suoraan..mikä istuin? =) Tai sit puhutaan eri remmeistä :LOL:
Rupesin itsekin miettiin että miten yhden turvavyön saa ristiin. :LOL: En kyllä nyt muista enää, mutta jotkut remmit mitkä piti mennä istuimen takana ristiin, oli laitettu vaan pystysuuntaan vierekkäin niin että periaatteessa istuin olisi voinut siitä välistä luiskahtaa pois. Voin kysäistä mieheltä kun tulee kotiin että miten se meni, mutta sen muistin tuntien hyvä kun muistaa että takapenkillä joku istuin on. :whistle:
:LOL: :LOL:
Ei kun siis mietin vaan et ei myö olla koskaan mitään ristiin laitettu :whistle: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Hissukka ristiin? :whistle: :/ Kaikissa mitä mie oon kattonu ni on ihan silleen suoraan..mikä istuin? =) Tai sit puhutaan eri remmeistä :LOL:
Hissukka taitaa puhua niistä vöistä jotka on auton pohjassa niissä raudoissa kiinni, juu, meillekki se myyjä oikein painotti että ristissä pitää olla..
Ei sano mitään :LOL:
Siis teillä oli sama istuin ku meillä ny jos ny oikein muistan??? Kaivan kohta ohjekirjan esille :LOL:

Niin ja meidän istuin on HTS izi kid combi vuodelta 2006. En suosittele. :kieh: Sivuttaistuet on huonot ja se "räikkä" millä istuin kiristetään paikalleen, jouduttiin jo tilaan varaosana kun oli kulunut sileäksi. Onneksi sai sentään varaosana.

Hissukka taitaa puhua niistä vöistä jotka on auton pohjassa niissä raudoissa kiinni, juu, meillekki se myyjä oikein painotti että ristissä pitää olla..
Siis teillä oli sama istuin ku meillä ny jos ny oikein muistan??? Kaivan kohta ohjekirjan esille :LOL:
:D Joo sama meillä on..
Siis ne vyöt mitkä on siinä turvaistuimen takana, joissa on sellanen vihreä se aukasin nappi, nii niitten pitää mennä ristiin niihin auton rautoihin mitkä on siellä etupenkin alla.. =)

Siis ne vyöt mitkä on siinä turvaistuimen takana, joissa on sellanen vihreä se aukasin nappi, nii niitten pitää mennä ristiin niihin auton rautoihin mitkä on siellä etupenkin alla.. =)
En kyl löytäny et ohjekirjassakaan olis mainintaa tosta :whistle:

Hei asiantuntijat :D
Mihin jokapaikkaan ne voi laittaa kiinni? Kun kaikissa autoissa ei saa sinne etupenkin kiskoon niitä. Toisen vaihtoehdon tiiän et penkin sielt jostain väleistä. Mut voiko laittaa sen penkin alle rautoihin ristiin missä istuin on?

Eikö oo? Mie en oo lukenu ku on ruotsiksi, olis siinä kuvia vissii mut myyjä sano että ristiin.. Hmm, pitäsköhä tästäki gracolle vähän palautetta :whistle:

On se vaan jännä että kun tyty kerrankin nukkuu pitkät päikkärit (jo toista tuntia partsilla, IHME!) niin mä käyn kurkkimassa vähän väliä että yhä se vaan nukkuu.. Oon muka kuulevinani ininää.. ja tietty mun tuurilla se herää kohtsillään koska mä oon tässä koneella :kieh:

Muutenkin ovela päivä nuiden nukkumisten kanssa. Mä jopa sain istua avoimessa päiväkodissa puolisen tuntia sohvalla kahvia juoden kun tyty nukkui ikkunan ulkopuolella pihalla.. On muuten harvinaisen outoa olla jossain avoimessa ilman muksua.

Mä oon kans alkanu vertailla nuita turvaistuimia. Kohta sen osto tulee kuitenki ajankohtaiseksi. Vaikka ei tietty kaikista mahdollisista merkeistä ja malleista ole tehty ties mitä testejä, sen verran oon kyllä tarkka että ihan mistä tahansa postimyynnistä en sellaista osta. Maksan sit (lue:ukko maksaa..) vaikka kalliimman. Meillä on Britax Römerin kaukalo ja jostain syystä mä olen viehättynyt saman valmistajan istuimiinkin, tällä hetkellä on syynissä Secura tai Multitech..

Noh, meillä on tiedossa erilainen vkl koska tyty on käytännössä koko ajan miehen hoivissa. Mä meen agiliitämään ja juoksemaan toisen koiran kanssa. Tosin en tiiä millä kunnolla..
Tyty on siis isin ja nuoremman koiramme kanssa kotona.

Eikö oo? Mie en oo lukenu ku on ruotsiksi, olis siinä kuvia vissii mut myyjä sano että ristiin.. Hmm, pitäsköhä tästäki gracolle vähän palautetta :whistle:
Pelkästää ruottiks?? :eek: meillä on sekä suomeks että ruottiks...enkä kyl kuvistakaa nähny, et missää menis ristiin :whistle:

Tuossa istuimen sivussa on myös kiinnitysohjeet....EIKÄ MENE ristiin!!!! :whistle:
Että...kummin sen nyt sitte asentas...niinku ohjekirja ja toi istuimen ohje sanoo vai miten myyjä?? :whistle: Mie en kyllä muista, et meijän myyjä olis mitään puhunu ristiin laittamisesta....

Johan on kele ku tiiä miten se pitäs laittaa se penkki.. Ja laiskuus on nyt huipussaa enkä jaksa lähtä hakeen autosta sitä ohjekirjasta.. :whistle: Mut mie annan olla ristissä ku niin ovat neuvoneet mutta kyllä tuo tympii että miksei samasta tuolista voi olla yksiä ohjeita ku lapsen turvallisuudesta sentään on kyse. Mutta tietenkin saamien ohjeiden mukaan tehdään , niin myös minä =)

Piti uteliaisuuttani käydä kattomassa noi ohjeet netistä ja niiden mukaan ei kyllä mene ristiin. Ihme kyllä kun oon luullut että niin olis kaikissa istuimissa. Aina oppii uutta :D Ja löysin samalla tohon meijän vanhan mallin cosmiciinkin ohjeet niin tarkistin miten siinä ja ei ollut kans ristissä.

Vielä kun löytäisin ton hts:n ohjeet, on niin hyvässä tallessa että :whistle:

Meillevauva: Me itseasiassa ostettiin ensin britaxin secura, mutta se tuntui ainakin meidän autossa aika kiikkerältä. Tulee niin korkealle sen kapean jalustan päälle että varmaan siksi... Mut tosiaan palautin sen parin päivän päästä ku rupes kaduttaan ostos ja vaihdoin tilalle ton graco duologicin... :)

Moro vaan,

taas syötiin couscus kanaa ja hyvin maistui. :p

M nukkuu jo yöunia ja J on yökylässä mummilla ja papalla. <3
Me vaan olla tollotetaan eikä osata tehä mitään... verhotangot ja verhot odottas kiinnittäjää mut en minä osaa niitä tankoja asentaa ja en jaksa enää jankuttaa niitten laitosta . olokoot keittiön pöydällä sitte. prkl. :headwall: :headwall: :headwall:

mulla muutes paino taas tippunu...oon jo alle tavoitepainon n. -600g. :D :D :D
oon ihan supertyytyväinen. ;)

Nyt taidan syödää iltapalaa...taas aamulla herätys aikaseen.

ja ainiin saa onnnitella miehen uudesta työpaikasta! palkkakin nousi! :D :D :D
ja mamma tuhlaa... :LOL:

Jepsu

Jepsulle tuplaonnittelut (tai toiset kyl miehelle ehkä enemmän...)!!!

Kyllä kaksplus pelastaa aina pinteestä :D Mä kun en niitä meijän istuimen ohjeita löydä mistään (oisin vaan halunnu tarkistaa että muistin oikein että menee ristiin ja menihän ne) ja googlella en niitä löytänyt niin mitäs nytille laitoin alotuksen ja johan löyty ohjeet :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Kyllä kaksplus pelastaa aina pinteestä :D Mä kun en niitä meijän istuimen ohjeita löydä mistään (oisin vaan halunnu tarkistaa että muistin oikein että menee ristiin ja menihän ne) ja googlella en niitä löytänyt niin mitäs nytille laitoin alotuksen ja johan löyty ohjeet :D
Niin mikä istuin teillä nyt on?
Itseasiassa en oo koskaan nähny, ett menis ristiin :whistle: Yhdelle sanottu yhtä, toiselle toista ja meille ei mitään ja ohje sanoo tollasta...ni minkä mukaan sitte? |O

Ei minkään istuimen tukinauhoja laiteta ristiin! Ne menee suoraan niihin etupenkin palkkeihin ja pitävät penkin kiinni auton rungossa jos tulee suoraan edestä tai takaa mälli. Kolari siis. Sivuttais tukes ne tuntuis antavan viistosti. Ristiin laitettuna jää "keskelle" ristin kapeimpaan kohtaan "heikko lenkki". Jokaiseen autoon ne saa laitettua, voi toki joutua näkemään vaivaa..meiltä joutui repimään irti sellaisen idioottimaisen lokerikon etupenkin alaosasta--
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Niin mikä istuin teillä nyt on?
Itseasiassa en oo koskaan nähny, ett menis ristiin :whistle: Yhdelle sanottu yhtä, toiselle toista ja meille ei mitään ja ohje sanoo tollasta...ni minkä mukaan sitte? |O
HTS be safe kid, ja ne mitä mä oon nähny on ristissä. Siis muutkin kun tää istuin :/ Kai se kandee siihen ohjeeseen kuitenkin luottaa :/

Yhteistyössä