***Helmet 2008*** viikko 40

Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ei minkään istuimen tukinauhoja laiteta ristiin! Ne menee suoraan niihin etupenkin palkkeihin ja pitävät penkin kiinni auton rungossa jos tulee suoraan edestä tai takaa mälli. Kolari siis. Sivuttais tukes ne tuntuis antavan viistosti. Ristiin laitettuna jää "keskelle" ristin kapeimpaan kohtaan "heikko lenkki". Jokaiseen autoon ne saa laitettua, voi toki joutua näkemään vaivaa..meiltä joutui repimään irti sellaisen idioottimaisen lokerikon etupenkin alaosasta--
:headwall:
no ohjeet sanoo kyllä toista :/

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jepsulle tuplaonnittelut (tai toiset kyl miehelle ehkä enemmän...)!!!

Kyllä kaksplus pelastaa aina pinteestä :D Mä kun en niitä meijän istuimen ohjeita löydä mistään (oisin vaan halunnu tarkistaa että muistin oikein että menee ristiin ja menihän ne) ja googlella en niitä löytänyt niin mitäs nytille laitoin alotuksen ja johan löyty ohjeet :D

:LOL: :LOL:

Paitsi ton Vinjan-- :LOL: :LOL: :whistle: :whistle: Olenpa hiljaa taas.

Tossa HTS:ssä on näköjään aika erilainen tuo kiinnitys verrattuna muihin istumiin joissa on tuollaiset nauhat. Muissa tulee aikalailla ylempää nuo nauhat kii penkkiin. Niitä en ristiin laittais. Toi on ihan fiksun näköinen noin. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Ei minkään istuimen tukinauhoja laiteta ristiin! Ne menee suoraan niihin etupenkin palkkeihin ja pitävät penkin kiinni auton rungossa jos tulee suoraan edestä tai takaa mälli. Kolari siis. Sivuttais tukes ne tuntuis antavan viistosti. Ristiin laitettuna jää "keskelle" ristin kapeimpaan kohtaan "heikko lenkki". Jokaiseen autoon ne saa laitettua, voi toki joutua näkemään vaivaa..meiltä joutui repimään irti sellaisen idioottimaisen lokerikon etupenkin alaosasta--
:headwall:
no ohjeet sanoo kyllä toista :/
Meillä ohje sanoo, että EI ristiin :LOL:

Tossa HTS:ssä on näköjään aika erilainen tuo kiinnitys verrattuna muihin istumiin joissa on tuollaiset nauhat. Muissa tulee aikalailla ylempää nuo nauhat kii penkkiin. Niitä en ristiin laittais. Toi on ihan fiksun näköinen noin. B)
Mistä löysit? tahtoo nähä kans :LOL:

heissan :wave:

Meillä kokeiltiin tänään hirssipuuroa; ei tosiaankaan mennyt alas. Maku olisi varmaan ollut ihan jees, mutta on niin rakeista, että ylös tuli. Hattara siis yökki ja lopulta ihan oksensi. :( H on syönyt sormiruokia (kurkkua, riisikakkua, maissinaksua, patonkia, ruisleipää) jo kauan ja osaa mutustella niitä ihan oikeaoppisesti. Mutta sitten kun tarjoaa karkeampaa sosetta tai puuroa, alkaa järkyttävä kakominen, mikä on pari kertaa päättynyt ihan oksentamiseen. :( Antakaas nyt kokeneemmat ja viisaammat neuvoja, että miten ihmeessä tytön saisi totutettua karkeampiin soseisiin. :attn: :attn:

Turvaistuivinkeistä kiitoksia kaikille :flower: Pitääpi tosiaan miettiä vielä tuota istuinhommaa. :/ Mä olen täällä lueskellut noita teidän istuinpähkäilyjä, huh huh, mitä touhua näköjään. Ja näköjään noissa testeissä on jotain perää, kun ainakin asennuksesta, ts- väärinasennuksen mahdollisuudesta on monilta istuimilta mennyt pisteitä. :/ Meinaan siis, että eipähän näköjään sitten ole kaikkien istuinten asennus ihan yksinkertaisimmasta päästä. Ja fifi, kyllä se nyt vähän siltä näyttää, ettei kaukalolle ole enää tarvetta. Olemme nyt onnellisia ja tyytyväisiä tähän tilanteeseen. :heart:

Meillä noita pätkäpäikkäreitä (20-30min.) on nukuttu koko ajan, joten olen iloinen, jos tyttö nukkuu 40-50 minuuttia kerran pari viikossa. :) Eroahdistusta on täälläkin havaittavissa, vessassa ei tosiaan saa käydä rauhassa. Kumma, että jos äiti on näkysällä niin sitä suvaitaan leikkiä ja touhuta pitkiäkin aikoja itsekseen, siten että voi itse vaikka meikkailla, syödä, lueskella tai tehdä kotihommia, mutta hirmuinen haloo syntyy heti, jos jäädään sekunniksikin yksin olohuoneeseen. :kieh: Ihanaahan se toisaalta on, mutta välillä kyllä tuntuu siltä, että olisi ihan mukavaa, jos vauva nukkuisi vaikka yhdet pitkät päiksyt päivässä.

Hullareiden kuvasto tuli tänään. Reiman haalari näyttäisi olevan tarjouksessa. Ja tarjouksessa olisi myös aivan ihana Puppy-jakkara, mitä himoitsen. :p No, taitaa jäädä kauppaan, kun on sen verran tyyris kuitenkin. :xmas:

Kokeilin tossa illalla jos poika vaikka itse natustais omenaa. Sellasen sopivan palasen annoin käteen... mutta kun...
Poika ei yleensäkään laita mitään suuhun mikä sillä on kädessä, mieluummin hakkaa tavaroita toisiinsa. Niinpä sai sitten omenanpalakin kyytiä :D
Sitten otin palasen omaan käteen ja tarjosin suuta kohti, heti oli innokkaasti haukkaamassa siitä. Sitten laitoin omenanpalan taas pojan käteen ja ohjasin kättä pojan suuta kohti. Toimi hetken mutta jätkällä on selvästi homman nimi vielä hukassa :headwall:

Nyt harmittaa jos mun liian varovaisuuden takia poika ei opi ikinä ite syömään, aiemmin en oo vaan uskaltanut antaa sille mitään itse pureskeltavaks. Mutta toisaalta sillä ei oo koskaan ollut kauhea hinku työntää mitään suuhunsa, se paukuttaminen on hänen juttunsa...

Ainiin, ja sitten kun omenasta lopulta saatiin joku palanen suuhun, niin siellä se pyöri ja pyöri ja kun yritti kurkusta alas niin hirveä kakominen mikä saa mut kyllä aina paniikkiin, vaikka ois kuinka normaalia... Ei tullut meidän pojasta vielä tänään omenanystävää :whistle:

Kauhea sepustus yhdestä omenasta :D

Pusuapina ihana sepustus ompusta =) meillä kans poika on enemmän paukuttaja tyyppiä ja äiti sitä ylivarovaista pelkää tukehtumista osastoa :ashamed: :D nyt ollaan vihdoin muutaman viikon ajan mussutettu maissinaksuja,mutta ei se poika eka tajunnu mitä sille tehdään.Meni kans paukutteluksi sitten työnsin sen suuhun ja jäikin siihen sojottamaan ja poika katsoi mua silmät pyäreinä naksu suussa.Sitten vihdoin tajusin laittaa naksun omaan suuhun ja puraista teatraalisesti niin johan irtosi pojalta naurut ja kokeili itse perässä :LOL: Omppua pitäis vissii täälläkin uskaltautua kokeilemaan,eiköhän se kahdellaki hampaalla suju.

Vetelin muuten just pussillisen namia ja kasan voileipiä ( lohtusyömisiä) ja nyt mahaan sattuu ,yöks..joten terkkuja vaan anopille mun anoreksia diagnoosista :wave: :kieh: :D

Jotenkin niin hassua kuulla että kaikilla ei mene kaikki heti suuhun! Meillä kyllä kaikki mitä käteen antaa menee suuhun oli sitten syötävää tai ei. Syötävistä sitten nautitaan koko rahan edestä... Tarkkana kyllä koko ajan saa olla vieressä että ei saa liian isoja palasia vaikka ei hampaita olekaan.

Meilläkin kaikki vedetään kyllä ihan samantien suuhun, ulkonakin tyty metsästää maasta lehdet suuhunsa ja nuoleskelee hiekkalelut kun silmä välttää jne. :whistle: Ja kuola vaan valuu norona kun jäystää menemään oli kyse sitten lelusta tai leivästä! :D

Juu ja noista turvaistuimen vöistä-meillä siis Gracon duoflex ja vyöt tulee suoraan. Mies sanoi kanssa kun siltä kysyin, että tottakai ne tulevat suoraan, niin sanoo jo ohje ja eihän ne kunnolla edes menis jos ristiin yrittäis vääntää kun ne pitää kuitenkin tiukkaan vetää... :whistle:

Hitto, nyt se iski. Paniikki. |O :snotty:

Kävi niin kauhee juttu tänään illalla kun oltiin isovanhemmilla. Poika köllötteli matolla vähän matkan päässä kaikista ja esikoinen lähti kantamaan kirjoja pöydältä kaapille pojan ohi matkan päästä. Jotenkin yksi kirja luiskahti tytön otteesta ja osui suoraan poikaa päähän. Siihen aukileen viereen ja kulma edellä tietysti. Nappasin pojan heti ylös ja poika tietysti itki jonkin aikaa mutta rauhoittui sitten sylissä. Oli vielä väsynytkin jo valmiiksi ja kotiin menoa vailla. No pikku mies oli ihan normaali sitten jo hetken päästä joskin nukahti rattaisiin matkalla autolle eikä herännyt siirrettäessä autoon, mut oli tosiaan väsynyt jo etukäteen. Heräsi vähän kun otin autosta kotiin päästyä mutta nukahti uudestaan ja heräsi sitten kotona vasta kun aloin riisua. Käytiin pesulla ja syötiin ja poika meni nukkumaan ihan normaalisti. Mutta hitto kun mua pelottaa että tuli joku vaurio nyt johonkin tai joku verenvuoto. Ajattelen Jepsun poikaa tietysti ja pelottaa se ihan kamalasti. Siinä kohdassa mihin kirja osui on pikku kutti joka on punainen mutta ympärillä ei ole mitään. Ja tietysti olen yksin täällä lasten kans enkä voi miehelle puhua eikä se ole rauoittelemassa mua, vaan työmatkalla. :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Arvon tässä että varaisinko ajan lääkäriin jo huomiselle valmiiksi... Miten tollasesta voi saada varmuutta. :'(
--samaa aina pähkin, mikä on liikaa hössötystä ja mikä taas ei |O
Juu, minä myös aina pähkin ja varmaankin hössötänkin liikaa kaikesta. Mutta eipähän sitten toisaalta tarvitse myöhemmin miettiä, että olisko pitänyt sittenkin tsekkauttaa. :)

Me ollaan palattu ukon kanssa elokuvista ja mummo oli pärjänny ihan hyvin näiden kahden kanssa. Sano kyllä neitiä aika temperamenttiseks tapaukseks. ;) :heart:

Oltiin kattomassa Indiana Jones. Muuten tykkäsin, mutta loppu meni kirjaimellisesti vähän liian ufoks.

Mä kyllä voin uskoa, etteivät kaikissa liikkeissä suostu istuinta kiinnittämään. Meidän Volkkarista ei saa ite airbagia kytkettyä pois. Merkkihuollossa ne sais sen testerillä käytännössä kytkettyä pois, mutta on tullu korkeemmalta taholta kielto, ettei saa kytkeä. On kuulemma mekaanikko vastuussa, jos tuleekin joku häiriö, vaikka asiakas kuinka lupais ottaa vastuun itelleen. On sitte tosi turvallista, kun kaukalo on takapenkillä ja äitee kuskina yrittää kurotella takapenkille tuttia vaavin suuhun. :/

Vai on ieva saanu jo hullareiden kuvaston. Ei meille vaan oo tullu. :/ ;)

Joo-o..meillä neiti otti kiinni eilistä univajetta, nukkua posotti aamupäikkäreitä reilu kolme tuntia vauvabicin jälkeen joka oli ah niin ihanan hikinen :D .

Huppa haalarista nyt iski sitten valinna vaikeus :whistle: , täytynee lähteää taas kotha katteleen :wave:

Muorille on rahnaa laitettu, tosin eri pankista mutta varmaan maanantaina jo perillä :attn: :flower:

Siis tää on ihan kamalaa miettiä yksin tällaisia ja vielä mun luonteella joka on siis niin pahimman pelkääjä-tyyppiä että. Ja toi just että mitäs lääkäri, nauraako se mut pihalle vai miten.. :ashamed:

En tiedä mitä siitä voi tulla, oli sellainen mun vanha matikan kirja, aika iso ja painava mut kuitenkin pehmeä kantinen. Sellainen mitä -80 syntyneillä oli ala-asteella matikan kirjoina jos Ieva sulla ollu samanlaisia.

Yhteistyössä