***Helmet 2008*** Uusi vuosi vol. 5 =)

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Nii ja siis mää oon täällä kun meijän ukot nukkuu jo :wave:
Meillä isompi ukko lähti Tallinnaan seilaamaan ja pienempi nukkuu (kuten siskonsakin). Täytyis varmaan itekin mennä kohta perään, että jaksaa huomisen päivän touhuta noiden kanssa. :whistle: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie syön Lidlin mansikkasuklaata :ashamed: Otin aikasemmin hedelmäsalaattia ja ajattelin että olipa terveellistä niin vedän nyt sitte suklaata ettei mee liian terveelliseks :p :kieh:
Juu, ei passaa liian terveelliseks heittäyttä. Mäkin oon melkein joka päivä pistäny poskeen yhden tai useammankin joulukonvehdin. :p
 
Me meinattiin mennä huomen Ideaparkkiin. Jos sais vauvalle vihdoin ne kotiintulovaatteet ostettua ja näytti siellä olevan vaipatki tarjouksessa :xmas: Sit tuleeki iltapäivällä kaveri kylään. Sunnuntaina kyläillään sitte kavereiden luona ja mennää ihmetteleen niiden vajaan kuukauden ikäistä vauvaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Mie syön Lidlin mansikkasuklaata :ashamed: Otin aikasemmin hedelmäsalaattia ja ajattelin että olipa terveellistä niin vedän nyt sitte suklaata ettei mee liian terveelliseks :p :kieh:
Juu, ei passaa liian terveelliseks heittäyttä. Mäkin oon melkein joka päivä pistäny poskeen yhden tai useammankin joulukonvehdin. :p
Joo mut pistää tää masentaa näin 9. kuulla raskaana kun vetää suklaata ja joka ikinen lehti toitottaa kuinka pääsee bikinikuntoon :ashamed: Tuli muuten mieleen pojan odotusajalta kun joku lehtimyyjä soitti mulle ihan viime metreillä ja tarjos Sportti-lehteä... Ei meinaa ollu kovin kaukana etten tullu linjoja pitkin.. Sanoinki sille että mul ei taida olla kovin sporttinen olo nyt :whistle:
 
No nyt loppus rahka, vaikka näytti aluks ihan hirveen isolta satsilta. :whistle: No ehkä se olikin, mulla on vaan niin iso suu ja maha. :LOL:

Tosta päivien kulusta: Meillä mies vitsailee, että mä käkin vaan kaikki päivät koneella, mutta kai se oikeesti tietää, että on tässä melkoisesti hommaa. Mä en kyllä sanois pääseväni kotona sen helpommalla kuin töissäkään. Molrmmissa on helppoja ja vaikeita päiviä. Aikuisen seuran puute rasittaa välillä, vaikka tapaankin kaverimammoja melko usein. Kai sitä seuran takia täälläkin käkkii, kun isompi muksu on eskarissa. Mä kyllä pyrin siihen, etten juurikaan ole päivällä koneella sen jälkeen, kun olen hakenut pojan eskarista.

Meillä kyllä jakautuu perheen elatusvastuu niin, että laitamme molemmat kuuakusittain saman summan yhteiselle tilille. Minä olen nyt hoitovapaalla ollessani laittanut sinne sitten kht:n lisäksi tietyn summan säästö/perintörahatililtäni. Tämä varmaan jakaa mielipiteitä, mutta on meidän ratkaisumme.
 
[quote="Anno] Tuli muuten mieleen pojan odotusajalta kun joku lehtimyyjä soitti mulle ihan viime metreillä ja tarjos Sportti-lehteä... Ei meinaa ollu kovin kaukana etten tullu linjoja pitkin.. Sanoinki sille että mul ei taida olla kovin sporttinen olo nyt :whistle: [/quote]

:D :LOL: :LOL:

Mutta sulla on hei hyvä syy mättää sitä suklaata ja olla epäsporttinen. Mun kuntosaliohjaaja oli kovasti mun raskausaikana huolissaan, etten mä rehki liikaa. No nyt ei oo juurikaan armoa tippunut noissa kuntosaliohjelmissa. :p :LOL:
 
Pikaisesti täälläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
mitä teidän miehet ajattelee teidän tekevän päivät pitkät?mitä he ajattelevat äitiyden olevan?
Mies tietää oikein hyvin mitä päivisin tehdään ja mikä on päivärytmi ja on sitä mieltä että lasten kanssa kotona olo on täyttä työtä eikä oleilua :whistle: Sanoikin suoraan, että kyllä töissä pääsee monesti helpommalla. Sillä ei kyllä ole harhakuvitelmia kotona olon suhteen, on sen verran ollut lasten kanssa itsekseen ja esikoisen kanssa ollut paljonkin kun itse tein keikkahommia. Mietinnässä edelleen josko pitäisi osan hoitovapaasta, mutta katsellaan... =)

Perheen elatusvastuu on tällä hetkellä hyvin pitkälti miehellä-meillä on yhteiset tilit, niin säästö- kuin käyttötilikin, jonne tulee molempien tulot ja josta hoidetaan kaikki menot. Todettiin kun naimisiin mentiin esikoisen syntymän jälkeen, että tässä on nyt yhteistä lapsi, sukunimi, lainat ja oikeastaan koko omaisuus, miksi ei sitten rahatkin. =) Meillä toiminut erinomaisesti, ollaan kyllä aika lailla samanlaisia rahankäyttäjiäkin. Miehelle sopii että tuo nyt pääosan rahasta meidän talouteen, sanoi, että hän tekee osansa töissä, minä oman osani yhteisellä päätöksellä kotona. =)

Kevytmelankolialle osanotto täältäkin. :hug:
 
Merkki tähän kohtaan! B)

Ja kiitokset Helmikselle ja muille vispipuuron teko-ohjeista ja keittelyinnostuksen luomisesta pari päivää sitten! :D Tämäkin kodinhengetär sai ihka ensimmäisen vispipuuronsa tehtyä! Ja siitä riemastuneena tein tänään makkarasoppaakin (sitäkin ekaa kertaa elämässä... :xmas: ja oikein ihmettelen, miten tuollaiset helpot reseptit on jäänyt kokeilematta?! oon luullu niitä liian vaikeiks vissiinkin :LOL:

Varasin poitsulle tänään ajan 1-v. neuvolaan, kauhee että aika on menny äkkiä!! Justhan me täällä vielä päiviteltiin Kiiniä että kun sillä oli jo vauva ja ooteltiin superinnokkaina että milloin kenenkin vuoro tulee lähteä laitokselle...

Anno: suklaata munkin tekis mieli... enkä oo vasta kun 7:llä kuulla :) mut harmittaa oikein, mulla on se raskausdiabetes taas, joten suklaansyömiset sikseen (jouluna tuli vedettyä sitä sorttia ihan liiankin kanssa tähän diabetesstatukseeni nähden) :ashamed:

Poskihampaista: Onko kellään vielä? vauvoilla siis :xmas: meidän poijjaalla on edessä normaalit 8 kpl ja nyt on pari viikkoa taas kuolannu ihan tajuttomasti ja tunkenu poskiinsa kaikkia pitkulaisia esineitä ja jyrsiny niitä... voikohan sille jo olla tulossa poskihampaat?!

En nyt keksi muuta... varmaan kohta keksin kun käyn lukemassa teijän juttuja hiukan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
onko nuo oikeesti hyvät nuo starchildit/robeezit? Pysyy hyvin jalassa? Mikähän koko olis hyvä? 12-18kk?
No noista starchildeista ollaan kyllä tykätty. =) Jalassa ovat ainakin tähän asti pysyneet neidilläkin, ellei sitten päätä ottaa niitä itse pois. :D Ovat myös kivan pehmeät pieneen jalkaan-tytyllä on muistaakseni juuri tuo koko 12-18kk ja ovat vielä vähän reilut, neidin kengänkoko on nyt 21. Eikö siellä tohvelisankari-sivuilla ollut mittataulukko, ite mittasin lasten jalat ennenkuin tilasin ne, taisivat niin siellä ohjeistaakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mitäs aamu/iltarutiineja teillä on helmien kans? Kuinka usein kylpy/suihku jne...
Iltaisin iltapalan jälkeen vaipan vaihto, sit yökkäri päälle, sit hampaitten harjaus (sängyssä :D ), sit valo pois ja maitopullo kouraan. Aina tää järjestys. Ollaan vähän pohdittu tota hampaitten harjausta just suoraan ennen maitopulloa, mut ajateltiin sitten et varmaan kuitenkin kerran pvässä parempi harjata kun ei ollenkaan...

Kylvyssä/suihkussa kerran viikkoon (ja kerran viikossa tulee pesut kanssa kun on vauvauinti). nyt talvella ei oo kyllä välttämättä pesty poikaa kun kerran viikkoon (kokonaan siis, peppu ja jalat tulee pestyä monta kertaa päiväsä kun tuo on semmonen super-sontija) :D ... tarpeen mukaan siis... on sen verran kuivaihoinen ettei turhaaan viiti läträtä
 
Perheenelatusvastuu; Kaikki mikä tulee, niin menee...kutakuinkin näin. Minä maksan laskut suvereenisti molempien tililtä ja yleensä molemmille jotain pientä jää. Yhteisiä tilejä löytyy, mutta niille yritetään sitten jotakin hieman säästää. Samanlaisia tuhlaajia ollaan molemmat ja välillä hieman impulssiivisiakin, mutta ongelmilta ollaan vältytty :D .
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Kylvyssä/suihkussa kerran viikkoon (ja kerran viikossa tulee pesut kanssa kun on vauvauinti). nyt talvella ei oo kyllä välttämättä pesty poikaa kun kerran viikkoon (kokonaan siis) on sen verran kuivaihoinen ettei turhaaan viiti läträtä
Meillä myös näin. Pikkupesuja tehdään aamuin illoin ja tarvittaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Perheenelatusvastuu; Kaikki mikä tulee, niin menee...kutakuinkin näin. Minä maksan laskut suvereenisti molempien tililtä ja yleensä molemmille jotain pientä jää. Yhteisiä tilejä löytyy, mutta niille yritetään sitten jotakin hieman säästää. Samanlaisia tuhlaajia ollaan molemmat ja välillä hieman impulssiivisiakin, mutta ongelmilta ollaan vältytty :D .
Peesi myös tähän. Tällä hetkellä kaikki menee, mitä tulee, mutta sukanvarressakin on aina pikkuisen.
 
Perheenelatus Meillä on yhteinen lainanhoitotili mihin jompi kumpi tai molemmat laittaa rahaa aina niin että kun lainanmaksu päivä on niin siellä on tarvittava summa rahaa :D Muut laskut menee melkein niin että kumman nimellä lasku tulee niin se maksaa sen. Ei tosin mitenkään orjallisesti noin vaan niitä voidaan heitellä puolin ja toisin. Nyt on tietenkin tehty vähä enemmän noita isoja hankintoja miehen rahoilla koska mulla ei ole tullut mistään rahaa. No veronpalautukset tuli viimeks mutta sitä ennen äitiyspäiväraha marraskuun alussa. No kohta se alkaa taas uudelleen :xmas: :D Mua itteäni on vähä häirinny toi ettei oo rahaa tullu mutta mies sanoo koko ajan että yhteistähän tässä kaikki on, ja nää hankinnatki on liittyny oikeestaan kokonaan yhteisiin kotiin ja lapsiin :heart:
 
Huomentapäivää!

Pian lähdetään pojan kanssa katsomaan miehen peliä, mutta pikaseen kävin lukemassa. Aika menee tosiaan nopeasti, emmiekin jo 7. kuulla :eek: ja anno pian jo synnärillä =)

Perheenelatusvastuu
on mulla, mies maksaa opintotuestaan oman puhelinlaskunsa, mutta eipä paljon muuta. Tiukilla ollaan ja kaikki menee mitä tulee, mutta onneksi helpotusta on tulossa jo vajaanpuolen vuoden kuluttua. Ja onhan tää mun töihinpaluukin asiaa jo auttanut =)

Nyt menoksi :wave: Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Aamupäivää!
Rutiineista, aamulla heräillään seitsemän-kahdeksan aikaan ja imetän sängyssä. Sit myllätään hetki ja siirrytään kylppäriin. Vaipanvaihto, hampaidenpesu (säestettynä Oravan pesä-laululla -joka kerta :) )peppu + naamapesu, päivävaatteet päälle. Sit tytsy seuraa kiinnostuneena hoitopöydällä makaillen tai lattialla istuen, kun mä maalaan silmät päähäni ja puen. Mä syön puuron ensin ja sit tytsy saa omansa. Kello on siinä vaiheessa n. vajaa kymmenen.

Illalla puuro syödään puoli kahdeksan maissa, sit iltapesulle (peppu, naama, hampaat), yöpuku päälle ja alakertaan vielä vähäks aikaa sylitteleen. Yläkertaan siirrytään kahdeksan-puoli yhdeksän maissa ja imetän tytsyn uneen. Joskus tytsy havahtuu, kun lasken omaan sänkyyn nukkumaan. Uniassosiaatiot siis hiukan hakusessa....

Kylvyssä käydään 1-2 kertaa viikossa. Mä en ole vielä aloittanut suihkuttelua, kun tytsy ei vielä seiso.

Elatusvastuu on miehellä. Mä palaan elokuussa töihin, jos on vielä työpaikka jäljellä. Eilen kuulin, että työmaalla on yt-neuvottelut ja väkeä lomautetaan ja irtisanotaan :eek: :eek:
 
Onpa plösö olo. Mitenhän sitä jaksaa bodypumppiin iltapäivällä..
Noh, meidän tyttö sit nukahti päiväunilleen mun syliin! Mulla oli makaronivesi jo kiehumassa että oltais naposteltu lounas ennen päikkäriä. Kitinään annoin maitoa ja siihen sit sippasi tyttökin.. Että nyt mulla on valmiit makaronit liedellä ja tyty nukkumassa omassa sängyssään, mikä sekin on harvinaista yleensä nukkuu parvekkeella.

Mut mikäs siinä, mä möllötän kohta sohvalla omassa rauhassa kun ukkokin on hiihtämässä :)

Ai joo, kylvyssä käydään kerran viikossa. Tyttö inhoaa koko hommaa, viimeksi huusi kuin sikaa tapettais.. Suihkuttelua ei olla kokeiltu.

Elatusvastuu on miehellä. Mä ostan ruoat ja tytön vaatteet yms sekä maksan puhelinlaskuni ja vakuutukseni. Mies sit tarvittaessa maksaa mun luottislaskun tai/ja antaa viikkorahaa :D
Säästöjä meillä (=miehellä ) on ja aina sillä tuntuu jäävän kuukausittain palkasta säästöön.
 
Päivärytmit meillä menee näin:
Aamu: Herätys n. 7.00 ja tissiä. Pyjama pois, pepun pesu, tytön rasvaus ja päivävaatteet päälle. Aamupuuro n. 8.00.
Ilta: Puuro n. 18.45, ilmakylpyä puoli kahdeksaan, 19.30 suihkuun/kylpyyn (pikasuihku joka ilta, pesu aqualan perusvoiteella. Rasvataan ihoa niin paljon, niin siksi suihkutetaan joka ilta vanhat rasvat pois. Kylpy keskiviikkoisin ja vauvauinti lauantaisin). 20.00 perhepetiin ja tissillä/silittelemällä nukutus.

Elatusvastuu on meillä pääosin miehellä. Mies maksaa yhteisen asuntolainan sekä vastikkeen ja yleensä maksaa laskut. Minä hoidan ruokaostokset, Adan vaatteet ja lääkärit sekä rasvat ym. apteekkikamat, ja joskus osan laskuista. Meillä on yhteinen tili minne laitetaan rahaa jos omalle tilille jää ylimääräistä. Muutama tonttu on aina sukanvarressa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Kaikkiko menee just kun mä pääsin tänne? Otin oikein ison kipon puolukkarahkaakin mukaan. :p :p
Joku varmaan jo kertonuki...mutta siis firmakohtainen (yleensä isoilla firmoilla vaan), vähän kuin "entisajan vakuutus" työntekijöilleen ja heidän perheille...(vaimokin saa liittyä, jos ei ole senttiäkään tuloja)...jotenki näin =)

*muoks* no niin lainasin vä'ärää tekstiä, mutta siis kun kassasta kysyit... :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä