***HELMET 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
...niin, ja kun sitten käy pienelle laittamassa tutin suuhun ja näkee kuinka ihanasti se unirättiään nuuskii, ei voi muuta kuin olla onnellinen lapsesta :heart: :heart: :heart:
Tai menee 10veelle sanomaan hyvät yöt, nii sieltä tulee jotain tyyliin "haista #¤%&/("... :LOL:
On ne vauvat niin helppoja...ne ei intä ainakaan vastaan :LOL:
Musta tuntuu joskus, että tuo tyttö inttää... |O Kun on sängyssään/vaunussa ihan unipöpperössä ja minä yritän "nukuttaa" niin vänistelee vastaan ihan kuin sanois, että "V*ttu mä mitään nuku!". :headwall: |O
:LOL: :LOL:
Mut jos ei sitä nukuta...sit kuiteskan...? :whistle:
Voisko sillä olla kuitenki joku muu vialla just sil hetkellä?
Ihan vaan heittelen veikkauksia...esim meillä jos ei olla jutusteltu tarpeeksi, niin ei todella nuku :kieh:
No, sitä allergiaa olen vähän epäillyt. :/ Mutta kun eivät neuvolassa tiedä p*skaakaan... |O Pitäis varmaan varata uudelleen se aika lääkärille. Tiedän, että on väsynyt kun välillä silmät luppasee ihan ja ovat vetiset/unisennäköiset. Meillä kyllä seurustellaan paljon, joten en usko vänistelyn ainakaan seurustelun puutetta olevan. Tai sylin. :/ En sitten tiedä tuosta ruoasta... Olisikohan niin, ettei NAN1 enää riitä... :/

ieva syökö esim kuin tiheeseen?
Eikös teilläki nukuttu jo koko yö, mut sit alko taas heräileen?
No, päivällä syöpöttelyväli taitaa olla keskimäärin 2h, ja yöllä syö kaks kertaa välillä 19-08. :/ Mietin, että aloittaiskos sen vellittelyn kuitenkin...
Jahvetti: Mites teillä kävi, kun aloitit vellit? Alkoko tytsy nukkua yöllä pidempiä pätkiä?

ieva myö saatas ravaa 6 kertaa päivässä kauppaan, jos vaunuilla mentäs :p Tänää käytiin taas ja takahutikka aivan täynnä kamaa...ja meillä siis on ISO auto (grand voyager) :LOL: :LOL: 7 kassia ruokaa, säkki paskapaperia, vaippapaketti, limua 2 sellasta 2x2L.... :p
7 kassia? huh huh... :eek: Ja kauanko ne sapuskat kestää? Kiekkoilevat pojat vissiin syö vähän vai? Mietippä miten paljon ne syö murkkuina. :eek:

ieva syökö esim kuin tiheeseen?
Eikös teilläki nukuttu jo koko yö, mut sit alko taas heräileen?
No, päivällä syöpöttelyväli taitaa olla keskimäärin 2h, ja yöllä syö kaks kertaa välillä 19-08. :/ Mietin, että aloittaiskos sen vellittelyn kuitenkin...
Jahvetti: Mites teillä kävi, kun aloitit vellit? Alkoko tytsy nukkua yöllä pidempiä pätkiä?
No ei oikeestaan, mutta päivällä syöttövälit piteni =) tai siis miehän en anna illalla velliä, että tiiä vaikka nukkuski sit paremmin :whistle:
Meillä kanssa oli syöttöväli päivällä n. 1½-2h, mut nyt 2-4h. Eli juuriki vellin jälkeen voi mennä jopa 4h. Yön nukkuu niin, et 21 nukkumaan ja herää syömään 3-6 välillä ja nukkuu 7-8 asti.
Ehottasin kyl kokeilemaan sitä velliä :whistle: Mut tosiaan ehkä toi allergia kannattas poissulkee eka :/

ieva myö saatas ravaa 6 kertaa päivässä kauppaan, jos vaunuilla mentäs :p Tänää käytiin taas ja takahutikka aivan täynnä kamaa...ja meillä siis on ISO auto (grand voyager) :LOL: :LOL: 7 kassia ruokaa, säkki paskapaperia, vaippapaketti, limua 2 sellasta 2x2L.... :p
7 kassia? huh huh... :eek: Ja kauanko ne sapuskat kestää? Kiekkoilevat pojat vissiin syö vähän vai? Mietippä miten paljon ne syö murkkuina. :eek:
Haluutko arvaa millon mennää seuraavan kerran kauppaan? :D :LOL: :LOL:
Sillon tuodaan ehkä vaan 4-5 kassia...ja se on meille PIKKUostokset :whistle:

PIIPI79:Kysyit voiko vauvalle tulla tai miten huomaa vauvan oksennustaudin,vauva itkee ei syö kun vähän mutta oksentaa paljon.Keltaista jopa vihreetä,kuumetta voi olla,ei ole sylissä ei sängyssä ei missään vaan itkee paljon ripuloi puolesta tunnista tuntiin tulee kakkaa ei hyvä :(

Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
huomatkaa mihn aikaan täällä roikun... elämää on mulla joo :D
Ei kai tohon aikaan tarvii muuta elämää ollakaan kuin netti tai uni? :eek: :eek:
jepo, ei tarviikkaan, mut jos ois kunnon järkevä elämä niin ois varmaan jo tohon aikaan nukkumassa...
Ja ei ois ees koskaan löytäny mitään kaksplussan keskustelupalstaa :LOL: :LOL: :LOL:

Mulle oli yllätys että pienen vauvan hoitaminen voi olla joskus helppoa :eek: Kuukausi ennen laskettua olin ihan kauhuissani kun tajusin että oon kohta vastuussa siitä pikkuihmisestä hyvin hyvin pitkään.
Nyt tuntuu niinkun toi pieni ois aina ollut tossa... J:n elämän ekan päivän iltana lähetin miehelle viestin että "mulla on ikävä sen vauva-aikaa jo nyt" :snotty:

Tänään poika on kitissyt tissillä lähes joka syöttökerralla. En tiedä johtuuko se siitä tiheänimunkaudesta vai mistä. Syö ensin ihan nätisti, mutta jossain vaiheessa raivostuu jos sieltä ei tule heti välittömästi jotain kun hän imee. Rauhottuu melkein heti kun vaan nostaa pois rinnalta ja pitää vaikka sylissä ja höpöttelee.
Olen yrittänyt olla ottamatta paineita, koska tää nyt on kuitenkin aika epätavallista käytöstä poitsulle ja siks toivottavasti ihan ohimenevää...

Ei kai tohon aikaan tarvii muuta elämää ollakaan kuin netti tai uni? :eek: :eek:
jepo, ei tarviikkaan, mut jos ois kunnon järkevä elämä niin ois varmaan jo tohon aikaan nukkumassa...
Ja ei ois ees koskaan löytäny mitään kaksplussan keskustelupalstaa :LOL: :LOL: :LOL:
Aivan näin! :D

Aivan näin! :D
Mä nukun melkein joka päivä päikkärit yhdessä Pemmun kanssa, niin yöllä sit joutaa valvomaan... :headwall:

Oisko lauantaina? :)

Äippä70: kiitti oksennustautivastauksesta :flower: Tyttö oli kyllä päiväunilta herättyään ihan pirteä kuten koko päivän ja kakkakin tuli normaalisti vaan kerran tänään. Joten kai se vaan taas puklaa jostain syystä enemmän... Puklu on sellasta vaaleaa ja välillä väritöntä, jossa sakeutunutta maitoa joukossa. Mut neuvolan mielestä kaikki on ok, kun kasvaa niin hyvin kovasta puklailusta huolimatta :/

emmie: niistä rintsikoista ja maidon tuotannosta, mä oon huomannu saman :D Sillon ku on Triumphin lötköt rintsikat, ni ei oo tissit koskaan täynnä, mut ku laitan sellaset Lindexin vähän kohottavat, ni johan täyttyy tissit :LOL: Oikeesti, niissä ei oo kaaritukia tai mitään, mut on vaan sellaset jämäkät, niin välillä maitoa oikein valuu liivinsuojaan syöttöjen välillä ja koko rinta on täynnä maitoa, kun liivit ottaa pois. Placeboako...? :D

Oisko lauantaina? :)

Luultavasti näin tulee käymään B) :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Mut neuvolan mielestä kaikki on ok, kun kasvaa niin hyvin kovasta puklailusta huolimatta :/
Musta tuntuu, että neuvolan mielestä kaikki on ok, jos lapsi kasvaa KÄYRILLÄ. :headwall: :kieh: |O

Jepu...neuvolan mukaan meidän kolmonen vain oli kova puklaamaan ja puklailuhan on normaalia :whistle:
Saatiin lähete lastenpolille vasta, kun jätkä puklas sellaset kaarioksut neuvolan lattialle, ettei terkka kuulemma ollu koskaan ennen moisia nähny :whistle: |O
Ja pojallahan oli refluksi... :headwall: :headwall: Että ihan normaalia juu...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Mut neuvolan mielestä kaikki on ok, kun kasvaa niin hyvin kovasta puklailusta huolimatta :/
Musta tuntuu, että neuvolan mielestä kaikki on ok, jos lapsi kasvaa KÄYRILLÄ. :headwall: :kieh: |O

Jepu...neuvolan mukaan meidän kolmonen vain oli kova puklaamaan ja puklailuhan on normaalia :whistle:
Saatiin lähete lastenpolille vasta, kun jätkä puklas sellaset kaarioksut neuvolan lattialle, ettei terkka kuulemma ollu koskaan ennen moisia nähny :whistle: |O
Ja pojallahan oli refluksi... :headwall: :headwall: Että ihan normaalia juu...
Meillä refluksi (silent, ei pukluja) -oireet onneksi on hävinneet kokonaan. Neuvolan mielestä se oli kans ihan normaalia, että lapsen uni häiriintyi, kun maito seilas edestakaisin ruokatorvessa. Nyt tilalla on tuo poski-ihottuma. Sekin neuvolan mukaan hyvin yleistä ja normaalia vauvoilla. :headwall: Ja kun meillä molemmilla (miehellä ja mulla) on ollut atooppista ihottumaa, niin "tottahan nyt lapsellakin on". :kieh: Vaikka olisikin, niin miksei sitä voida tutkia, että onko allergiaa? |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
Miten te saatte ton sinisen laatikon laitettua kun kommentoitte?mie en ymmärrä miten se tapahtuu? tajusitteko mitä tarkoitan ? :eek:
Painat tuosta oikeelta tota "lainaa laatikkoa" ja sit itte kirjotat siihe uteen avautuvaan laatikkoon toisen tekstin alla...hyvin selitetty? :D

Yhteistyössä