***HELMET 2008*** Toukokuu

Mä sain eilen parkkisakot! Elämäni ekat, ihan sen takia harkitsin jopa niiden kehystämistä B)
Oikeesti mies ajoi ja parkkeerasi, mentiin mun äidille. Se asuu lähellä Hesan keskustaa ja siellä on järjettömän huonosti parkkipaikkoja, joten mä parkkeeraan (ja kannustan) aina luvattomalle paikalle.

Tyty nukkui 21-06.30. Aamuviideltä se ähersi ja mies oli jo hakemassa sitä aamiaiselle mutta tytöllä oli simmut kiinni joten tuuppasi tutin suuhun. Ukko lähti ennen seiskaa töihin :eek:, se on oikeesti ihme..

Nyt mä naatiskelen omasta rauhasta ku tyttö torkahti.

Arvatkaas, J nukkui putkeen 7 tuntia :eek: :eek: :eek: :eek:
Heräsin viideltä, että mitä ihmettä, vähän on tissit täynnä. Saman tien poikakin sitten alkoi ähisemään siihen malliin, että nälkä olisi. Kyl on nyt maailmankirjat sekaisin..

Meillä piäni makseli eilen vähän univelkoja. Pe-la ei nukkunut päivällä yhteensä juuri tuntia kauempaa ja eilen sitten nukkui lmelkein koko ajan. Nukahti illalla kymmeneltä yöunille ja heräs neljältä. Seuraavan kerran heräsin herrani kutsuun 7.40! :eek:
Lähestulkoon ennenkuulumatonta...

Miten tää kämppä on aina maanantai aamuna näin kauheessa sotkussa |O Mie en ala... Tänään tekis ehkä mieli vähän säätää tota meidän puutarhaa, täytyy käydä ensin vähän törsästelemässä =)

olipas lukemista ku päivän taukoili :whistle: myöhästyneet onnittelut teille helmien äidit :hug: meillä meni koko äitienpäivä ihan vituiks ku tapeltiin :/ mut aamullakaan ei kyllä ees onniteltu |O no se siitä ja kuten jahvetti sano eihän me olla toistemme isiä eikä äitejä...

peukun syömisestä, yrittäkää viimiseen asti estää! mulla toi esikoinen syö peukkua ja täyttää syksyllä 3 vee. ja ei kyllä oo sama syökö tuttia vai peukkua kun tutista pääsee eroon mut peukkua ei oikeen voi katkoa B) voi vaikuttaa paljonkin purentaan ja meillä ainaki toi peukku ihan lättänä :| Peetä vahdin ku haukka ettei se peukku vaan sinne suuhun eksy.

yö meni aika keturalleen, väsyttää sairaasti ja töihinki pitäs illalla jaksaa :/ jospa tossa iltapäivällä sais vähä torkahdettua mut taitaa olla toiveajattelua ku tupa on taas täynnä kakaroita |O

ehkä myöhemmin jotain positiivistakin...

ieva Anteeks :ashamed: Mie olin aivan raivona viime yönä niin sanoin ihan hölmösti :(
No mutta aamu on sitten ollutkin parempi :) Arttu heräs vasta 9 ja nukahti äsken sopuisasti ekoille päikkäreille. Miekin elän yhteisymmärryksessä jopa miun kuukupin kanssa, joka suostu aamulla sujahtamaan paikalleen ongelmitta ja jopa pysymään siellä =) Taistelin sen kanssa eilen niin että alapää oli kipeenä :( En ymmärrä miten kuppeilu ei tässä kuussa tunnu onnistuvan, vaikka aikasemmin kuppi oli miulle oikein ystävällinen :|

Mittasin pitkästä aikaa aamusokerin, joka oli 4,8 1½h aamukahvin jälkeen :) Toivottavasti mie säästyisin siltä 2 tyypiltä :/

Terkkuja 3kk neuvolasta.. olipa neiti kasvanu :eek: :eek:
Paino 6780g (synt. 3470g)
Pituus 60,5cm (synt.50cm)
Pipo 41 (synt.36)

...ja pelkällä tissi maidolla mennään...
:whistle: (tosin joskus yötä vasten annan vähän tuttelia mut ei joka päivä) Ei kuulema tartte ennen 6kk aloitella MITÄÄN lisäeväitä jos näin kasvaa... :whistle: Rokotuksenkin sai.. nyt nukkuu raukka uupuneena reissusta...

Tarppa ja Netta 3kk

Huh, sainhan mä kaikki teitin viime päivien viestit luettua. Myöhästyneet äitienpäiväonnittelut kaikile. Näitä tän ketjun viestejä on mukava lukea, kun sävy on ystävällinen, eikä heti tuomita, jos joku tekee toiste kun ite.

Meillä tutit kelpaa illalla, mutta päivällä yleensä ei. Joskus neiti oikein suuttuu, kun yrittääkin tuttia tarjota. Ja ne tutit lentää tosiaa kyllä mahtavassa kaaressa. :LOL: :LOL:

Esikoisen tutit vein serkkuvauvalle, kun esikoinen oli vajaa kaks vuotta. Sinne jäivät ilman huutoja. Saa nähdä, miten käy tän tokan kanssa. :heart:

Tossa jossain vaiheessa oli juttua imetyksestä ja raskauskiloista. Kertokaas te, joilla on muksuja enemmän omia kokemuksia. Esikoisen kanssa tuntu, että raskauskilot lähti itestään ja imetyksen aikana sai syödä suklaalevyn päivässä. Nyt oon jopa lopettanu suklaan syönnin lähes kokonaan, mutta kilot pysyy tiukassa. Onko tokan, kolmannen jne. lapsen kohdalla kilojen karistaminen vaikeempaa?

Niin neiti on täysimetyksellä ja on kahen kuukauden iässä lähes tuplannu syntymäpainonsa, mutta multa ei lähe mitään.

Toinen kysymys vielä teille kaikille. Eli jaksatteko huolehtia itestänne samalla tavalla kuin töissä käydessänne? Musta kun tuntuu, että nykyään suihkuun jaksaa mennä enkä joka toinen päivä ja hiukset saa pestyä ehkä pari kertaa viikossa. Alkaa käydä kohta ukkoa sääliks :/

Jippii! Meilläkin poika nukkui ennenkuulumattomat 6h putkeen! Meni siis klo20 normisti nukkumaan ja mä ite siinä 23 paikkeilla menin sänkyyn makoilemaan sillä ajatuksella, että hetken kuluttua se kuitenkin herää, mut makoilenpa nyt, ku ei muutakaan tähdellistä ollu, enkä jaksanu miehen kans kiekkoa seurata. Sit havahduin 01.20, että ei hemmetti, se ei oo heränny! Yösukat jalassa luikastelin laminaatilla kauheeta vauhtia pojan huoneeseen kattomaan, et onko se hengissä! Siellähän poika tyytyväisenä veti hirsiä =) Mies oli just sillon tulossa nukkumaan ja kysy, että mitä mä oikeen riehun, antaa pojan nyt nukkua ku kerrankin nukkuu! Mä en sitten saanut unta itte ennen kun poika klo 02 paikkeilla heräs syömään ;) Siitä se sitten veteli unia vielä 3,5h seuraavaan syöttöön ja mä jouduin jo käymään pikkasen pumppaamassa toisesta tissistä (siis siitä josta oli syöty illalla ennen kahdeksaa), kun se oli ihan kivikovana ja särki jo :whistle: Ja siitäkin vielä unet jatkui aina klo 8 saakka :D Muutenkin eilen oli aivan mahtava päivä, niin nyt vasta onnellinen oonkin :D

Hienosti on kyllä Tarpan neiti kasvanut. Mä jo innolla odotan ens viikon neuvolaa, meillä ollaan varmasti reippaasti yli 7kg ja pituuttakin musta tuntuu, että on tullut hirmusesti. Toivon, ettei meidänkään tarttis ainakaan ennen sitä 4kk rajaa antaa mitään muuta sapuskaa.

Hih, aika hauskaa, et niin moni vaavi on viime yönä vetänyt kunnon unipätkät, niin meilläkin =). Eli nukahti klo 21.50 ja heräs syömään JO klo 00.50, jolloin aattelin, et no niin, tää yö meni sit syömiseks... Mut typy nukahtikin syötyään heti ja heräs vasta klo 6.40 seuraavan kerran! Ja sitteki jatko viel uniaan vähän vaille kahdeksaan =) Toi 5,5h pätkä on meidän enkka. Mut selkeästi viime aikoina on nää unipätkät pidentyny, joka yö nukkuu oikeestaan ainakin yhen vähintään 4,5h pätkän.

Tuteista meillä kelpaa vain MAM -tutit ja nekin vaan satunnaisesti. Joskus kelpas myös Ainun silikoninen ensitutti, mut nyt ku noi MAMit on paremmin kelvannu, niin ei oo muita enää tarjottukaan. Meidän typy syö "onneks" vaan koko nyrkkiä, se ei vissiin oo niin paha kuin toi peukun syönti...

Jaahas, ulkoa kuuluu ähinää, taitaa heräillä ekoilta päikkäreiltä. Johan se 2h nukkuikin =)

Meillä taitaa olla molemmilla lapsilla joku unigeeni. =)

Esikoinen alko nukkua 8 tunnin yöunia putkeen kakskuukautisena ja tää pikkusisko näyttää tulevan perässä. Nyt on noin viikon ajan jääny sänkyyn klo 22 -23 ja heränny ekan kerran syömään klo 5-6 aamuyöstä.

Niin en tiedä, mikä tunnevammanenn tuosta neidistä tulee, mutta ylensä se saa illalla noin kymmeneltä huutokohtauksen, johon ei auta tissit eikä mikään muu, kuin että hänet laittaa omaan sänkyyn. Sinne jää tyytyväisenä, vaikka saatta pysytellä hereillä vielä jopa pari tuntia. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Toinen kysymys vielä teille kaikille. Eli jaksatteko huolehtia itestänne samalla tavalla kuin töissä käydessänne?
Paremmin nyt, kuin töissä käydessä =) :LOL:
No, tai aika samaa rataa...meikkaan kyllä yms nyt enempi kun töissä ollessa :p
Mie kun oon töissä, niin mulla on herätys viimeistään klo 5.00, että ehkä sekin vaikuttaa siihe, ettei sillon hirveesti viiti panostaa :whistle: :p

Meillä taitaa olla molemmilla lapsilla joku unigeeni. =)
Meillä kanssa noilla kakkosella ja kolmosella :D
Kolmonen on aina ollu TOSI hyvä nukkuja...nukkui 3 VIIKKOISESTA alkaen 10-12h putkeen heräämättä :whistle: :D
Tää nelonen nukkuu nyt n. 11-12h (21-08) niin, että kerran herää syömän 3-6 välillä...että ei pahoja ollenkaan :p
Esikko ja kakkonen oli enempi yökukkujia :/

Toinen kysymys vielä teille kaikille. Eli jaksatteko huolehtia itestänne samalla tavalla kuin töissä käydessänne? Musta kun tuntuu, että nykyään suihkuun jaksaa mennä enkä joka toinen päivä ja hiukset saa pestyä ehkä pari kertaa viikossa. Alkaa käydä kohta ukkoa sääliks :/
Muuten samalla lailla (eli lähes joka päivä meikkaan arkimeikin ja pesen tukan & vedän sen kiinni), paitsi että liikunta on "unohtunut"... :ashamed: Ja syötyä tulee tosi paljon enemmän... :kieh: |O |O

Toinen kysymys vielä teille kaikille. Eli jaksatteko huolehtia itestänne samalla tavalla kuin töissä käydessänne?
No en ihan. Töissä ollessa oli vähän "pakko" laittaa koko arsenaali (hiukset+kunnon meikki) päivittäin, kun työ on sen luonteista.
Käyn nytkin kyllä aamuin illoin suihkussa (hikoilen nykyään kauheasti :ashamed: ), ja ripsaria edes yritän laitella aamuisin. Sitten tietysti enemmän satsaa ulkonäköön, jos on jonnekin menoa. Ja jos mies on viihdyttämässä poikaa, tuo pikku-ukko ei yhtään tykkää jos äiti meikkaa :LOL: taitaa tykätä vaan luonnonkauniista naisista.

Joku taisi aikaisemmin puhua tv:n katselusta. Poika on ihan muutamana päivänä alkanut selvästi enemmän havainnoimaan ympäristöään, mm. telkkua. Eilen katsottiin Huippumalli yhdessä :D

Onkohan täällä tosiaan joku unikärpänen lennellyt, kun niin usealla on hyviä uutisia viime yöstä =)

J syö nykyään innokkaasti tuttia, aikaa siinä menikin ennen kuin oppi. Luonnonkuminen on suosituin. Myös nyrkki maistuu, ja etenkin etusormella kaivelee alaleukaa. Yritän aina ottaa sormet pois suusta jos näen. Ja kuola valuu... :whistle:

En jaksa. Suihkussa/saunassa käyn 2x viikkoon ja muuten teen alapesun pimppapuhelimella ja kainalot pyyhkäsen Artun kosteuspyyhkeillä... :whistle: Että törkynen mamma olen miekin :D Eipä tuo ukkeli ole vielä valittanu. Hampaatkin jää joskus pesemättä, mutta tukan sentään harjaan joka päivä :snotty:

Onpas Arttu väsyny :( Vetää toisia päikkyjä sohvalla. Artulla on kyllä miun unigeeni :LOL: Yöllä kukutaan ja aamulla nukutaan :p

Käytiin pihalla kastelemassa perennat ja yritettiin käydä vaunulenkki, mut tuolla tuulee niin, että tukka lähtee :eek: Ja kuorikatteet lentelee taivaan tuuliin miun kukkapenkeistä, prkle :kieh: Aurinko kyllä paistaa aamun sateen jälkeen :saint:

Kun eikös se ala sitten, jos jää vanhempainvapaan jälkeen kotiin?
Mulla taitaa olla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa, mutta en taaskaan saa selkoa Kelan sivuilta.
Paljonko suomeksi sanottuna saisi rahaa silloin? Onko se n.294e+94e+max 168e kuussa? Lahdessa ei ole kuntalisää (vai mikä se oli).
Kertokaa joku joka tiedätte :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No sitä mä aattelinkin, että ymmärsinkö oikein. Eli vain tuo 294+max168. Ja sillä pitäisi elää.. :whistle:
*töihin paluu alkanut ahdistaa*

Silläpä sillä :D
Laskeskelin, että varmaan pikkasen saisin lisäosaa, 60e tosta 5veestä ja sitte Kotka-lisä jonku reippaan 100e+50e 5veestä...+lapsilisät neljästä...niillä pitäs elättää 6 henkeä :whistle:

*muoks taas* ja toki viel verot pois tosta tähtitieteellisestä kht:stä :LOL: :LOL:

Meillä on taas itkuinen päivä ollut. Tyty ei tunnu olevan hetkeäkään rauhassa, joudun kanniskelemaan hela tiden.. |O ja päikkäritkin on vetässy kahdessa vajaan tunnin pätkässä. Nyt on rintarepussa hikkailemassa. Jouduin senkin nyt kääntämään niin että neiti näkee ympärilleen, hakkas niin hulluna takaraivoaan reppua vasten. Onneksi niskaa kannattelee jo hyvin. Tosin emmä vielä näin päin ulos uskalla..
Nyt tulee "omanapaista" pohdiskelua joten tän saa reilusti skipata. Mun on vaan pakko laittaa tää ns paperille koska niin kauan mua vaivannu

Tänään taas miettinny tota allergiamahdollisuutta kun itkee/valittaa usein ruokailun yhteydessä tai sen jälkeen. Koska on vaan korvikkeella, ainoa vaihtoehto on maitoallergia.. Tällasta samanlaista itkuhuutoa on ollut pariviikkoisesta saakka. Listasin "oireitakin":
itkuinen vaikerrus/itkuhuuto kesken unien,itkiessä tunkee käden suuhun ihankuin vaimentaakseen (mitä?), vääntelehtiminen sikiöasentoon, karrelle jäykistyminen, pään kääntäminen melkein 180 astetta (tuntuu ainaski siltä), kasvojen/silmien raapiminen, itku ruoan jälkeen ja vääntelehtiminen, kieltäytyy usein pullosta, ihan kuin päkistäisi/pidättäisi hengitystä vääntelehtimisen aikana, itkee paljon kun piereskelee, ei oireita yöllä (tosin rei syökään yöllä), ähertää/vaikertaa jonkun verran yölläkin, itkuinen lähes joka päivä, nukkuu pätkissä päivisin, yöt putkeen noin 8h.
Oisko tää sittenkin suolistoperäistä allergiaa maidosta/korvikkeesta?
Tai hampaat tuloillaan? Entäs jos mä annan särkylääkettä? Mitäs jos se ei olekaan särkyä ja oon antanut turhaan?
Tai jos vaan koliikki jatkuu vaan yhä?

Nytkin huutaa hikisenä, vääntelehtien sylissä :'(
Tai jos mä en osaa vaan lukea lastani ja se on väsynyt? Tosin eipä toi nukukaan..

Meillä likka tarttui tänään eka kertaa leluun ihan tarkoituksella!!! :attn:
On se leluja kädessä pitäny ennenki ja tarttunu niihin, mut sillee "vahingossa", kun on sattunu lelu sopivasti käteen...mut nyt ihan selkeesti nappasi lelun mun kädestä :D

Niinpä niin, kyllähän sitä kotiin jäis mielellään, mut kun tuolla kotihoidontuella ei tosiaankaan makseta lainanlyhennystä, laskuja ja sapuskoja. Varsinkin, kun meillä tuo mies on opintotuella (vajaa 200?/kk), niin eipä ois tän perheen tulot edes kuukausittaisen lainanlyhennyksen suuruset, jos kotiin jäisin...

Yhteistyössä