***HELMET 2008*** Toukokuu

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ minunki puolesta kaikille!

Pakko sanoa tosta kiinaiheuttamasta kielikeskustelusta sen verran, etten ihmettele enää mitään kiin juttua san anopin pakkaseen pakastetun istukan jälkeen:)(Kiin:tämä huumorilla mutta olet ihanan omaperäinen etkä ilmeisesti hätkähdä mistään muiden mielipiteistä:)joko muuten puu on istutettu?)
päivähoidostaite oon kallistumassa perhepäivähoidon puoleen, luultavasti kun ei esikoinenkaan oo vielä päivääkään vieraan hoidossa ollu nii luulen että riittää pienempikin hoitoympäristö.mutta mietinnässä vielä.tässä asuu lähellä monta hyvää perhepäivähoitajaa mutta on kyllä pari päiväkotiakin vieressä et on vaikeaa päättää..

Onnellista äitienpäivää kaikille helmiäisten (ja muidenkin :D ) äideille! :flower:

Päivähoidosta ei olla vielä kauheasti asiaa ajateltu kun ei ole toivon mukaan vielä hetkeen ajankohtaista. Päiväkoti isoine ryhmineen ei houkuta, perhepäivähoito olis mun mielestä hyvä juttu jos vaan löytäis hyvän hoitajan. Tosi hyviä täältä löytyy, mutta niille on sitten piiitkät jonot ja vastaavasti toisilla on aina vajaata... :/ Mun kaveri miettii josko jatkaisi omaa kotona oloaan omien lastensa kanssa sillä että ryhtyisi pphoitajaksi ja hänelle ilomielin lapseni luottaisin-nyt saadaan kyllä lastenhoito järjestymään miehen ja isovanhempien kanssa sitten kun jossain vaiheessa loppuvuodesta keikkatyöt aloitan.

Mä juon täällä äitienpäivän kunniaksi ensimmäistä alkoholipitoista vuoteen... :whistle: Viime keväänä oli tytyn yritys ja hoidot päällä ja jätin silloin vähäisetkin simat juomatta ja sitten kun tärppäsi niin ei luonnollisesti alkoa otettu. Täytyy myöntää että aikas hyvää tuo kylmä smirnoff ice näin tauon jälkeen! :D No, juotan varmaan miehelle tästäkin puolet, riittää kun saa vähän makustella ettei mene mitään maitoon!

....ja minuakin hellittiin äitienpäivänä, tosin minä taisin vähän neuvoa miestä ja tytärtä mistä pitäisin...Aamiainen tarjottiin sänkyyn, koti on putipuhdas ja ihana ateria mahassa ja nyt odottelen tyttären jälkiruokaa. Nyt on tullut viikonloppuna syötyä tajuttomasti muutenkin ja huomisen laihdutuskerhon maanantaipunnitus edessä...Teimme pitkän kävelyn Mitjan kanssa ja istuimme suosikkipaikassa punaisessa Regatta-tuvassa merenrannalla. Minä nautin keinutuolissa auringosta ja meren liplatuksesta ja Mitja köllötteli sylissämme suomi-pipossaan ja sai paljon ihailevia kommentteja asuvalinnastaan. Aurinkolasit ovat todella upeat, meillä myös Baby Banzit...Yritimme saada poikaa taas rattaisiin pitkästä aikaa, mutta ei siitä tullut taaskaan mitään ja teimme pitkän kävelyn poika taas rintarepussa eli kantoliinaa ei meillä ole käytössä vaan rintareppu ja siinä poika viihtyy pitkien kävelyjen ajan.
Mieheltäni sain ihania tuoksuja lahjaksi ja kivaa oli kävellä käsi kädessä auringossa ja kanniskella poikaa. Olen vähän neuroottinen välillä iästäni, sillä juuri koskaan ei vastaan tule muita keski-ikäisiä äitejä, kaikki äidit näyttävät niin nuorilta. Neuvolassa jo huomasin tämän neuroottisen ikäkompleksini välillä, ajattelin että näin vanhaa naista kyllä ihmetellään siellä odotushuoneessa. Nuori äiti olin esikoiseni kanssa, 21-vuotias...
Lahjoista vielä...Liikuttavinta oli saada mieheltä kortti ja "kirje", sillä koko meidän alkuaika oli kirjeenvaihtoa ja silloin ehti enemmänkin vaihtaa syntyjä syviä kuin arjessa nyt. Kirjeestä tuli oikein kyyneleet silmiin ja se päättyy..."I love you K. I hope we share so many more experiences and grow together." Happy Mother's Day S
Päiväkotiasiaan...mieluiten laittaisimme tietysti Mitjan kielikylpyyn joko englannín-tai ranskankieliseen päiväkotiin, koska suomen oppii kuitenkin. Tyttäreni on käynyt päiväkodista yläasteella englanninkielisesti ja nyt menee lukioon ja ensimmäistä kertaa suomenkieliseen lukioon suomenkieliselle luokalla.

Hyvää äitienpäivää :flower: (tai -iltaa ;) )

Täälläkin mies muisti lahjalla ja herkkuaamiaisella. Korttiin oli niin ihanasti kirjottanu, että ihan itku pääsi liikutuksesta... :heart: Onpa ihanaa olla äiti!

Sellanen tuli mieleen, että tehäänkö tonne kerhon puolelle joku "kokoontuminen" kaikille Facebookkilaisille, niin on helpompi bongata nimimerkit sieltä yhestä nipusta eikä etsiä täältä tekstin joukosta :attn: Mäkin sinne oon profiilin perustanu ihan justiinsa vasta.

Ja kohta lätkää kattoon, vaavi nukkuu jo. Peukut pystyyn Suomelle!

Hyvää äitienpäivää kaikille :heart: Itse vietin tänään tasavuosia, eli 10. äitienpäiväni :D :saint: Onko siitä jo niin kauan |O Kyllä, helmikuussa 10 vuotta sitten tulin äidiksi =)

Mitä tuli mieleen tuo kenzien mainitsema ikäkriisi, niin nyt en ole sitä oikeastaan huomannut, koska olen normaalissa (ensi)synnyttäjän iässä nyt (ja 4 lapsen äiti) , mutta edellisten, etenkin esikoisen kanssa se oli voimakkaana ilmassa. Olin joka paikassa ainoa nuori (18 vee) äiti, ihan kuin olis vaan tuijotettu jne...samoin kakkosen kanssa (20vee) ja kolmosen (23vee)...NYT olen ihan normaalin ikäinen, kukaan ei katso kieroon...ennen kuin kerron, että minulla on jo 4 lasta...eikä vaunuissa makaava vauva ole esikoiseni :LOL: :LOL:

Päivähoidosta, meillä luultavasti tytön täyttäessä 3vee mummo/mamma tulee hoitamaan, ainakin vähäksi aikaa, jonka jälkeen, viimeistään 4veenä tyttö vois siirtyä tuonne pk:hon, jossa nuo 2. ja 3. on olleet...tosi mukava paikka!

Niin, äitienpäivälahjoja sain pojilta, likkahan nyt ei viel askertele juuri :LOL: Esikoinen oli koulussa tehnyt hienon pöytäliinan, joka nyt koristaa olkkarin pöytää :D Keskimmäinen poika oli tehnyt säkki- tms kankasta taulun, johon oli ommeltu kangaspaloista ja langoista äidin kuva :D Aivan ihana!! Pitää etsiä sille kiva paikka jostain. Ja kuopuspoika oli tarhassa tehnyt hienon ikkunakoristeen :D
Ja aamulla pojat kattoi pöydän, mies hoiti likan aamutoimet :D
Miehellä ja mulla ei ole tapana muistaa toisiamme äitien/isienpäivänä sen kummemmin, koska eihän me olla toistemme äitejä tai isejä :p

Semmosta nyt tähän hätään =)

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:

Peukalon
syöminen rupee olemaan ihan mahotonta, joka kerta kun herään syöttämään niin aina on peukku suussa ja sitä sitten oikein lypsetään :eek: , kas näin , kohtalon tovereita??
:wave: ... ja tutti ei kelpaa. Vinkkejä otetaan vastaan. Vai pitäisikö antaa periksi, syö peukkua ja sillä siisti. :D

Täältä myös onnittelut kanssaäideille :hug: :flower: :heart: .

Meillä mies leipasi kakun ja lahjaksi sain korun jonka itte valkkasin tuossa taannoin :whistle: . Kakku on jo paremmissa suissa, joka varmaan näkyy vaa'alla huomenissa |O .

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Meilläkin pikku-ukkelille maistuu paremmin peukku kuin tutti.
Pikku-ukkelilla on oikeen taitolaji tuo tutin sylkäsy pois suusta... välillä tutti lentää tosi hienossa kaaressa ja tosi pitkälle, isommat lapset innoissaan aina mittaa miten pitkälle pikku-ukkeli saa tutin viskattua suustaan :LOL:
--^--samma här, ja nyt välillä ottaa käteen ja nakkaa. Pari iltaa taaksepäin menin kattomaan neidin nukahtamispuuhia niin sielä hän oli sangen tyytyväisenä peukku suussa ja tutti kädessä :eek:

öö, olikohan muuta..hiljastahan täällä tuntus olevan :eek:

-n-

Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:

Peukalon
syöminen rupee olemaan ihan mahotonta, joka kerta kun herään syöttämään niin aina on peukku suussa ja sitä sitten oikein lypsetään :eek: , kas näin , kohtalon tovereita??
:wave: ... ja tutti ei kelpaa. Vinkkejä otetaan vastaan. Vai pitäisikö antaa periksi, syö peukkua ja sillä siisti. :D
Meillä on peukalo suun ulkopuolella, 4 muuta sormea melkeen kurkussa :whistle: :D

Jahve; eli kumpi on sit parempi paha :D , johan ny myrkyn lykkäs..ei vaan kuvittelisin että tutista vierottaminen ois helpompaa, helppo sanoo kun en oo yhtään lasta vierottanut :whistle: :LOL:

Jaa-a :LOL: :LOL: Siinäpä pulma :whistle:
Mie oon 3 vierottanu ja hyvin on menny....omasta kokemuksesta muistan, että aikamoiset traumat kyllä mul jäi, kun vaan yks kaks otettiin tutti veke :LOL:

*muoks viel* että omat on luopunu tutista n. 2v, 9kk ja 1v2kk iässä...suunilleen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Minä oon syöny 6-vuotiaaks asti tuttia :p :saint: :xmas:
:LOL: :LOL:

niin sama kai se tutti tai peukku...ei kai kukaan peukkua syö koulussa :whistle:

meillä yötkin menee niin kivasti kun ei ole tutti hukassa ;) .... seli seli en vaan jaksa koko ajan vasten tahtoisesti tunkea tuttia toiselle, kun peukku on kivempi.

Meillä myös, kuten Jahvetin typyllä, on suussa useampi kuin yksi sormi. :p Tuteistä mieluisimpia ovat Ainun silikoniset rengastutit. Luonnonkumisista luovuttiin aiemmin, kun ajattelin, että josko niistä voi tulla allergiaa, kun Pemmulla on kasvoissa ihottumaa. Ihottuma on, btw, nyt parempi. Ceridal-voide taisi olla se mikä auttoi, vaikka luonnonkumistakin luovuttiin samoihin aikoihin. :) Ainun tutien lisäksi meillä on käytössä Aventin tutteja. Muita ei olla nyt vähiin aikoihin tarjottukaan. =)

]Meillä pikkuisen äidinkieleksi laitettiin suomi, koska se on hänen äidin kielensä. Eipä sillä ihmeitä merkityksiä sillä merkinnällä tule olemaan. Kotona kuitenkin siis koko ajan molemmat kielet, suomi ja ruotsi käytössä eli kaksikieliseksi neitonen kasvaa kuitenkin. Ja kyllä me ainakin nyt ajatellaan niin, että pieni menee sitten ruotsinkieliseen päivähoitoon, koska suomi tulee niin vahvaksi minun ja ympäristön kautta.
Mun sisko ei ainakaan saanu Vantaalla poikaansa ruotsinkieliseen päiväkotiin ennen kuin vaihto pojan äidinkieleks ruotsin (=pojan isän äidinkieli)

peukun lussutuksesta...tiedän 2 tapausta jossa peukkua syötyä niin kovin että peukku mennyt ihan muodottomaksi,ihan lättänäksi.murrosikäinen nyt toinen ja sormi edelleen lättänä :/
eli mä olen ottanu aina peukun pois vauvan suusta jos sinne on sattunut eksymään.tutista ollaan päästy kaikkien kohdalla tosi helposti eroon,ollaan vaan otettu pois.kerran ovat kysyneet että missä tutti,itketty ei ole kertaakaan =) helpompi se on tutti vippaa mäkeen kuin peukku... :D
mutta nyt nukkumaan :wave:

minni Kai mie sitten olen aika "outo" tapaus, vaikka olen ajatellu olevani "vaan" valtavirrasta poikkeava :D
Puuta ei olla vielä saatu istutettua, eikä edes ostettua, kun ei päästä yhteisymmärrykseen, että millanen puu ostetaan ja pitääkö ostaa 2 että ne sitten ristipölyttyisi. Torstaina tulee torille taimikauppias niin sinne suunnataan :)
Istukka on edelleen anopin pakastimessa B)

Artun lempparitutti on MAMin luonnonkuminen punanen tutti :D Ja mie myös nappaan peukun pois suusta, jos se sinne livahtaa.

Tuo pentu ei taas suostu nukkumaan :kieh: Mie oon tässä yrittäny sitä nukuttaa vaunuihin, joita rullaan laudanpätkän yli :whistle: *mitä tahansa, että pääsis ite nukkumaan*
Ja taas se heräs.... rullaatirullaatirullallallei :headwall: :headwall: Öitä siskot :wave: Tuoka haudalle ruusuja, jos minnuu ei huomenna näy :flower: ;)

Yhteistyössä