***HELMET 2008*** Toukokuu

Elikkä saako tänne liittyä remmiin. Meidän neitillä oli la 26.2.2008, mutta venytti tuloaan 4.3.08 asti. Olis mukava liittyy mukaan, jos teillä on vaavit suunnilleen samassa iässä ja ongelmat ja riemut on samanlaisia.

Meillä ei huudettu eilen illalla! :attn: Vähän kitisi väsymystä ja hätävaraksi laitettiin pieni annos korviketta viereen mutta jäi käyttämättä. Tyttö nukahti klo 20 jälkeen ja heräsivät isänsä kanssa aamuneljän jälkeen.
Ehkä toi helppo ilta oli vaan poikkeus.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Elikkä saako tänne liittyä remmiin. Meidän neitillä oli la 26.2.2008, mutta venytti tuloaan 4.3.08 asti. Olis mukava liittyy mukaan, jos teillä on vaavit suunnilleen samassa iässä ja ongelmat ja riemut on samanlaisia.
Tervetuloa vaan mukaan :wave:
Meillä oli kaikilla LA Helmikuussa -08 ja nyt siis vauvoja väliltä joulu-maaliskuu =) Ei tainnu kukaan huhtikuulle mennä :LOL:

Meni viime yö taas IHAN plörinäks |O
Pääsin ite sänkyyn vasta 0.30 :whistle: Joo, TOKI olis voinu aiemminki mennä :kieh: No, nukahin kyl heti, mut likka alkaa huutaa tuttia 0.50, JUST olin saanu unen päästä kiinni |O Kahtee mennessä olin 3 kertaa käyny tutin laittamassa takas...harkittin jo jeesusteippiä :xmas:
No, 4 jälkeen vaatikin sit jo ruokaa....5 aikaan keskimmäinen poika kampesi meijän sänkyyn ja minähän en osaa nukkua |O
5.45 soi miehelle kello ja minä vaan sammutin sen ja jatkoin unia :whistle: |O
7.00 soi sitten kello kolmasluokkalaiselle kouluun...OLIS MEINAAN VÄSYTTÄNY!!! |O |O

Tervetuloa muori mukaan joukkoon!

Mullakin on pari kertaa vessahätä yllättäny kesken syötön... Sinnittelen niin pitkääku mahollista, sit jätkä irti tissistä, sitteriin ja tutti suuhun. Äkkiä vessaan ja sit jatketaan syömistä. Aika hyvin herraa oottaa sen aikaa :D
Joskus oon miettiny et mitäs jos vauva on kantoliinassa ni kiva mennä sen kanssa vessaan, mut kyllähän sitä isommatkin lapset on joskus vessassa mukana et eiköhän vauvakin sen kestä ;)

Täytyy tulla myöhemmin kirjottaa lisää kun en enää yhtää muista mitä piti kirjottaa!

heippa pitkästä aikaa

koneen virtapiuha hajos ja ei ollu kone käytössä 3 viikkoon,piti tilata piuha jonka hinta 90?!!!!siis kannettavaan se samperin piuha missä on se muuntaja,ei mitenkään kallista...!!!
olette olleet uskomattoman aktiivisia kirjoittelemaan tänne :eek: =) hyvä niin =)

vauvakuumeesta kyllä mulla on ollut ihan oikea vauvakuume jo siitä kun kullannuppu oli noin 6 viikkoa :heart: lähinnä kuumeilen siis vauvan/pienen lapsen hoitoa,tuo poju kasvaa ihan mieletöntä vauhtia,ei se enää mikään vauva ole =)mä tarviin uuden avuttoman rääpäleen kun tää kasvaa.... raskausaikaa en kaipaa yhtään,suoraan sanottuna vihaan olla raskaana :ashamed: mä olen pienestä pitäen hoitanu mun äitin hoitolapsia,mun pikkusisaruksia,vähän vanhempana sitten olin lasten leiriohjaajana,lastenhoitokeikkoja tein ja otin aina hoitoon sukulaisten vauvoja kun lähtivät reissuun.mä yksinkertaisesti RAKASTAN lapsia :heart: :heart: toivottavasti niitä suodaan meille vielä ainakin muutama lisää näiden 4 mussukan lisäksi :heart: tuo nuorimmainen kullannuppu kun syntyi niin tuntui taas siltä että näin sen elämän kuuluu mennä,se puuttuva palanen löytyi,meille tuli vauva taloon =) mikä sen ihanampaa kuin hoitaa pientä avutonta nyyttiä,auttaa elämän alkuun :heart: todella hienoa seurata vauvan kehittymistä pikku taaperoksi.isommat sisarukset ovat ottaneet nuorimmaisen siipiensä suojaan ja rakastavat pientä yli kaiken :heart: eli kyllä,mulla on vauvakuume =)

meidän kullannupun 2kk mitat:

paino 5825g (3740g)
pituus 60cm (51cm)
py 40,5cm (35cm)

ensi viikolla sitten 3kk neuvola =)
poika on kova hymyilemään ja juttelemaan,koko ajan pitäisi jonkun olla vieressä höpöttämässä =)
soseet aloitettiin tossa pari viikko sitten.maitoa alkoi menemään niin hurjat määrät että oli pakko alkaa tekee jotain...nyt siis syödään kasvissoseita,peruna-porkkanaa,kukkakaalia ym....ja tietenkin hedelmäsoseita =) hyvin maistuu ja poika on tyytyväinen =) ennen soseiden aloitusta poju heräsi 3-5 kertaa yössä ja nykyään vain yhden kerran =)
soeita menee noin 1 1/2-2 purkkia päivässä.lisäksi tietty tuttelia ja tissimaitoa =)

hikoileeko teidän vauvat meidän poju hikoilee öisin ihan tajuttomasti,päälle olen laittanut lyhythihaisen bodyn ja joskus vielä puolipotkarit.sitten kun poju herää niin on aivan hiestä märkänä kaikki vaatteet :eek: pattereita ei ole ollut meillä päällä moneen viikkoon...

eipä tässä kummempia,koira näyttää tuolla siltä että tarttis päästä aamup......e :D eli täytyy mennä :wave: :wave:

hulipumpsis ja kullannuppu

lisäys: minä olen 25v ja mies 31v :heart: mun on pakko tunnustaa mut mä en kuollaksenikaan muista minkä ikäisiä mun vanhemmat on :ashamed: äiti on 40 jotain ja isä 50 jotain....kumminkin niil on 10v ikäeroa....

Heippa!

En ole nyt vähään aikaan jaksanut kirjoittaa kun Adalla tuo ihottuma on vaivannut niin kovasti... :(
Eilen illalla sitten päädyttiin lähtemään yksityiselle näytille kun iho oli kauttaaltaan punainen ja neiti raapi kokoajan itseään ja oli kiukkuinen.
No, lääkäri sitten kirjoitti Adalle antibioottikuurin sekä määräsi rasvaamaan sibicortilla viikon verran paksusti.Sen jälkeen jatkuu rasvaukset apo basen oily cremellä, ja jos iho ei pysy hyvänä sillä niin sitten aina 3pvä kortisonia ja 4pvä perusvoidetta.
Ensi viikolla päästään vielä sinne allergiasairaalaan tutkimuksiin.
Eilen siis aloitettiin antibiootti ja kortisonilla rasvaaminen, ja jo tänään tyttö oli paljon iloisempi ja nauravaisempi mitä kahtena edellis aamuna. Ihanaa. :) Vihdoinkin mulla on vähän parempi mieli. Ja mikä parasta, myös Adalla on helpompi olla! :heart:
Imetys jatkuu edelleen, enkä sitä mielellään lopetakkaan. Voin karsia ruokavaliostani aika paljon pois ennenkuin edes harkitsen lopettamista. Jos nyt menee tyyliin "poronliha, kukkakaali, mustikka"-linjalle niin sitten olisi kyllä viisainta siirtyä korvikkeeseen.. Mutta toivotaan ettei mene. :)

Ikäasioista olitte puhuneet. Minä täytän ensi kuussa 22 ja mies on 27. Minun vanhemmat ovat 48(äiti) ja 50(isä) ja miehen vanhemmat jotain 55 molemmat. Miehen puolelta Adalla ei ole isoisovanhempia, mutta minun puolella kaikki ovat hengissä. Äitini vanhemmat ovat vissiin 80 ja 84 ja isäni vanhemmat oisko 70-75-vuotiaita.

Papaa minulta ei ole otettu ainakaan pariin vuoteen, eikä siitä edes puhuttu jälkitarkastuksessa.. Pitäis varmaan ite ottaa ja varata aika arvauskeskukseen...

Töistä: Juu en ole palaamassa vielä pitkään aikaan. Ollaan miehen kanssa ajateltu että kunhan sektiosta on kulunut vuosi niin aletaan yrittään Adalle sisarusta. Ja mielellään en laita alle 3-vuotiasta päiväkotiin, niin luultavasti olen sitten vielä 4-5 vuotta kotona... :)

Pään kannattelusta: Ada kantaa jo melko hyvin päätään. Ollessaan lattialla mahallaan pää pysyy jo tomerasti pystyssä ja likka nojaa kyynärvarsiesa varaan. Sylissä kannattelee myös aika hyvin, mutta vielä on vähän huteraa...

Elikkäs minulla on 16.2.2008 syntynyt poika. Aivan ihana iloinen pakkaus =) Olen seuraillut tässä parin kk ajan teidän juttuja taustalla ja todennut, että mahtavan oloista porukkaa täällä. Ja onhan se mukavaa verrata vaavien kasvua ja kehitystä, vaikka yksilöllistä onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Sananlaskuihin liittyen, sain tämmösen s-postin;
- Odottavan aika on yleensä alle tunti. - .
Tän kun oisit Helmien Odotus-pinoon laittanu... :LOL:
:LOL: Alle tunti, mistä laskettuna?? Haha..just. Voi elämä, pikkasen olis tullut kuhinaa mehiläispesään jos olis ton iskenyt Helmien helmikuun odotuspinoon. :kieh:

Ja Muori tervetuloa joukkoomme sekalaiseen, laitatko vielä pikkuisesi syntymämitat niin lisään teidätkin tuonne ekalle sivulle jos haluat. :wave:

).( Mä olen kipeä. Keuhkot ihan tukkeessa ja kauhee nuha oli pari päivää. Illaksi nousee aina pientä lämpöä ja yöllä olen syötölle herätessä ihan tööt. Pah. Menis jo ohi. Olen viikon verran ollut menossa kahville ja suklaakakulle Iso Omenaan mut ei ole tullu mitään, aina jotain tulee esteeks ja nyt tää flunssan kurjimus. Noh, onpahan pyykit kaikki pesty ja kämppä siistinä kun touhuan aamuisin lähtökuumeissani koko kämpän läpi. :kieh:
Eilen oli esikoisen kouluvanhempainilta. Ekalle menee elokuussa ja siitä sitten koulussa oli meeting. Ja hohhoijaa...olin haukottelemassa koko ajan. Samat löpinät kuin mitä oli esikoulua aloittaessa samassa talossa. |O Ollaan innovatiivisia ja teknologiakasvatusta jne. kaikki on niin innovatiivisia että ei ole koululaiset koululaisia vaan nimeltään Innokkaita ja tarhalaiset ovat Touhukkaita. :LOL: Jeps. Lapset tykkää ja onhan tuo hyvä, uusi koulu jossa mahdolliSuudet vähän erilaiset kuin mitä monessa muussa koulussa ja varsinkin omassa lapsuudessa. :whistle: Mutta silti... rehtori vois uusia puhettaan välillä---

Vanamo+Nuutti & co.

hulipumpsis Soseita olet antanut jo...mäkin haluun kokeilla. En vaan vielä kun tuo pikku jätkä on ihan tyytyväinen maitoineen. :) Heti kun alkaa lisää haluamaan ja korvikkeilla pitäis paikkailla niin annan soseita, korvikkeita en aloita ellei nyt ihan tässä kahden viikon sisällä ala oireilla nälkää. On jännää kun pikkuiset on jo näin isoja että saa muutakin kuin maitoa. =)

Anna86 Hyvä että saitte hoitoa pikkuiselle. :hug:

Ja ikäasiat: minä olen 28 v. ja mies 23 v.. Mun äiti on syntynyt -56 ja isä -55, miehen vanhemmat -60 kummatkin. Mun puolelta isoisovanhempia on 1 elossa, mun pappa, joka täytti just 90 v. Virkee ja hyvä kuntoinen, tekee puutarhakalusteita ihan myyntiin vielä vertatuvalla. =) Miehen isovanhemmat ovat n. 70-vuotiaita, en muista tarkkaan. Ja oli tuossa vuosi sitten vielä isoisoisovanhempikin, miehen puolelta mamma, miehen äidin mummo elossa, mutta hän menehtyi. Mutta ihan keskivertoikäisiä ollaan koko sakki.

Naapuri röhii flunssassa röökiyskäänsä (yöks) etupihallaan ja melkein herätti mun vauvan--nyt kuuluu inahdus, HERÄTTI mun vauvan!! |O |O KELEEN KELE!

Samantien voin hiukan kommentoida nyt keskustelussa olevia asioita.
Ikäasioista: Minulla ikää 24, miehellä 25. Mun vanhemmista äiti 44v. ja isä 46v. Miehen vanhemmat kymmenen vuotta vanhempia. Pojan isoisovanhemmista on elossa mun puolelta 3 (70-75 vuotiata) ja miehen puolelta myös 3 (+80v.). Tosin tekemisissä ei olla kaikkien kanssa...

Töistä: Mun on pakko (mies opiskelee) palata töihin viimeistään ens vuoden alusta, mutta saatan mennä jo joulukuussa, mikäli pojan hoito saadaan lähipiirin voimin järjestettyä niin, ettei tarttis päiväkotiin pistää vielä tän vuoden puolella. Välillä aina tulee tunne, että ois kiva mennä taas töihin, mut tosiasiassa mä nautin tästä vauva-arjesta, enkä malttais olla erossa pojasta. Ja jos ei tarttis, en menis töihin ainakaan enne kesää 2009...

Vauvakuumetta on täälläkin jo podettu välillä, mutta ollaan päätetty, että sisarusta aletaan yrittämään vasta kun mies on valmistunut ja pääsyt töihin kiinni kunnolla. Järkisyistä siis. Ja täysimetyksellä kun mennään, niin ei tää hedelmällisyys vielä antas periksikään ;)

Päätään poika kannattelee jo hyvin, mutta ei kyllä viittä minuuttia kauempaa viihdy massullaan. Kääntynyt on muutaman kerran vatsalta selälleen, muuten kyllä köllii vaan tyytyväisenä, eikä näyttäs olevan kiire mihinkään.

Nukkumisesta
: oon kateellisena lukenut miten teidän pikkuiset nukkuu niin hyvin suurella osalla :ashamed: Meillä poju menee kyllä yöunille kiltisti 19.30-20.00 ja nukkuu ekan pätkän noin 3-4h. Mut sen jälkeen syödäänkin sitten max. 2h välein joka yö ja uuteen aamuun noustaan siinä 6.30-7.30.

Siinäpäs tarinaa kerrakseen meidän elämästä.

Vellit ja soseet maissivelli on jo kaapissa. Mutta [/b]pitääkö se sekoittaa korvikkeeseen vai antaa sellaisenaan?
Entä mistä soseesta kantsis aloittaa makustelu? Veikkaan että soseet aloitellaan pikkuhiljaa. Vellin aloitus on myös lähiaikoina..

Maissivelliä on meilläkin kaapissa ja aattelin sitä kokeilla omaan maitoon sekoitettuna tässä joku ilta. Itseasiassa koitinkin sitä pariviikkoa sitten yhtenä iltana kevyellä sekoituksella (30ml velliä+140ml maitoa), mutta se ilta meni itkustellessa, joten en ole vielä koittanut toiste. En tiedä johtuiko vellistä vai jostain muusta, kun toisinaan iltaisin on ilmavaivoja, johtuen äiskän syömisistä :ashamed:

Muori ja Kristelle, tervetuloa! Kristellen ja mun vauvoilla onkin vaan päivä ikäeroa. =)

Soseista mä en aio vielä vähään aikaan aloittaa kun maito tuntuu vielä pojalle hyvin riittävän. Mutta esikoisen kanssa aloitettiin perunasoseella, seuraavaksi sitten porkkanaa. Vellejä en antanut ollenkaan esikoiselle kun ei huolinut pulloa. Ja olenkin ajatellut että jos siirtyisi tämän pojankin kanssa suoraan soseisiin, saman asianhan ne ajaa ja on mun mielestä vähän tukevampaa tavaraa. Mutta katsotaan nyt, koska poika rupeaa muutakin ruokaa tilailemaan kuin maitoa. =)

Pojalla on nyt kuuden päivän kakkatauko meneillään, viimeksi rojautti viime lauantaina. :eek: Kuulemma parikin viikkoa voi olla normaalia, mutta alkaa jo vähän huolestuttamaan, tätä ennen ei kahtaa päivää pidempää taukoa ole pitänyt. Pitäisiköhän jo kysäistä neuvolasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Elikkäs minulla on 16.2.2008 syntynyt poika. Aivan ihana iloinen pakkaus =) Olen seuraillut tässä parin kk ajan teidän juttuja taustalla ja todennut, että mahtavan oloista porukkaa täällä. Ja onhan se mukavaa verrata vaavien kasvua ja kehitystä, vaikka yksilöllistä onkin.
Tottahan toki, mukaan vain!! :wave: =)
Mun esikoinen on tasan 10v vanhempi poika (16.2.98) :D

Soseita mäkin oon aatellu täs viime päivinä. Nuo vellit kun kuitenkin on vaan "paksua" korviketta", kärjistetysti sanoen. Ja teollisia valmisteita kuitenkin. Samantienhän vois perunaa keittää ja sillä koittaa, mitä masu sanoo. Meillä poika on kasvanut tosi hyvin äidinmaidolla (vai kermalla?), koska 2kk neuvolassa kokoa oli 6160g ja 61,2cm. 3kk-neuvola vasta 20.5., mut uskon et kokoa riittää, tuntuu sen verran painavalta ja 68-70cm vaatteet on käytössä =) Lähinnä siksi oon jo muutakin sapuskaa alkanut ajattelemaan, kun meillä syöttövälit lyhentyneet, ympäri vuorokauden noin 2h välein, yhtä pidempää unipätkää (3-4h) lukuunottamatta. Iso poika siis tarttis varmaan jo muutakin. Ja pari viikkoa on nyt mennyt näin, joten ei kait ole kyseessä pelkästään tiheän imun kausikaan...

heypsan.. oottapa te olleet AHKERIA! tuo tekstin mustaaminen on hyvä systeemi, niin asiat "hyppivät" silmille :D helpompi ettiä ne itteä kiinnostavat/koskevat jutut.
menkat mul alkoivat kun Anna 8vk vaik TÄYSimetän..et se siitä :kieh:
wc:ssä käynnistä, kotona ei ole tarvinnu ottaa Annaan wc:n mukaan, mut muutaman kerran kauppakeskuksessa on pitäny ottaa tyttö sylliin ja käydä ite samalla wc:ssä. ku kärryt ei ole mahtunu vessaan ja itellä `KARSEE hätä. siinä sit miettii et miten saa farkkujen vetskarin kiinni
kävin ostaan jumppapallon täältä löysin HYVÄT jumppa ohjeet
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/hyva_olo/jumpat/pallojumppa/fi_FI/pallojumppa/
ja http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/hyva_olo/jumpat/jumppaa_vatsa_pienemmaksi/fi_FI/jumppaa_vatsa_pienemmaksi/
keskivartalojumppa
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/hyva_olo/jumpat/keskivartalojumppa/fi_FI/keskivartalojumppa/

Yhteistyössä