Helmet 2008 ***syksy 2009***

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Potkismummo kävi kylässä. Olin juuri yläkerrassa laittamassa lapsia päiväunille. Kuulin että alakerrassa ovi kävi....hetken jotain rapinaa/kolinaa/kilinää...ja sitten taas ovi kävi.

Ukolta kuulin että oli nähnyt potkismummon auton käyvän pihassa. :xmas:
Mä en välttämättä ihan kauheesti ilahtuis tommosista vierailuista... :eek: :/
No ei kyllä ollu mistään kotoisin!!! :|

Muutenkin käynyt tosi vähän lapsia katsomassa. Kesän aikana about viisi kertaa... :/
Tuliko kelkalla? Voi meinaan johtua huonosta lumi-/jäätilanteesta, ettei oo mummoa paljon näkynyt... :p
Saattaapi olla :LOL: :LOL: Tuota en oo tullutkaan ajatelleeksi :D .

Tarttee joululahjaksi hommata kelkka pyörillä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä ei tosiaan taida olla yhtään ihan OIKEETA sanaa :/
Ei ees äitiä :p
Pallo on pomppa, pojat on kaikki (nimeltä) Ka tai Ko, kuka=kuku, hauva on auauauaua....nami on namnamnam...vaippa on paappa....
Ja jmuuten vaan kiljuu ja rääkyy, että tulee ymmärretyksi kyllä :D
Mä oon tosiaan pojan jälkeen ihan ihmeissäni miten paljon tytyllä on sanoja jo tässä vaiheessa ja miten hyvin niitä käyttää. Pojan puhumaan lähtemistä kyllä varmasti kireä kielijänne hidasti melkoisesti ja muutos mikä pojan puheessa on tapahtunut viime keväisen jänneleikkauksen jälkeen on ihan mieletön. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Potkismummo kävi kylässä. Olin juuri yläkerrassa laittamassa lapsia päiväunille. Kuulin että alakerrassa ovi kävi....hetken jotain rapinaa/kolinaa/kilinää...ja sitten taas ovi kävi.

Ukolta kuulin että oli nähnyt potkismummon auton käyvän pihassa. :xmas:
Mä en välttämättä ihan kauheesti ilahtuis tommosista vierailuista... :eek: :/
No ei kyllä ollu mistään kotoisin!!! :|

Muutenkin käynyt tosi vähän lapsia katsomassa. Kesän aikana about viisi kertaa... :/
Tuliko kelkalla? Voi meinaan johtua huonosta lumi-/jäätilanteesta, ettei oo mummoa paljon näkynyt... :p
Saattaapi olla :LOL: :LOL: Tuota en oo tullutkaan ajatelleeksi :D .

Tarttee joululahjaksi hommata kelkka pyörillä :xmas:
:LOL: :LOL: Yks joululahja vähemmän mietittäväksi! :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kävin esikoisen (5lk) kouluterkantarkastuksessa ja hitto meinasin herpaantua....pitäs kuulemma laittaa tuo jätkä laihutuskuurille ja vähän kattoa syömisiä |O |O |O |O
Tuo jätkä syö oikeesti niin terveellisesti, että en todellakaan aio kieltää siltä yhtään suupalaa, PÄINVASTOIN...ja liikuntaakin tuo harrastaa jopa LIIKAA!!!
Terkka ei kyllä sitten osannu loppujen lopuksi sanoa, että pitskö liikuntaa lisätä vai ruokaa vähentää/muuttaa :D
Tuo poika ei oikeesti ole lihava...eikä tää oo nyt mitenkään äidin puolustelua (meidän 9v ON lihava )....tuolla on lihasta ja sen takia vaaka näyttää mitä näyttää. Näkeehän sen puol sokeekin, ettei toi oo lihava :eek: :eek: :eek: :eek:
Hitto että meinasin hermostua :snotty: Nyt pitäs sitte keväällä kontrolloida toi paino... :/

*muoks* Paino oli +20 pituuteen nähden...
Meillä on miehellä ollut tuonikäisenä sama homa: terkkarin mielestä liikaa painoa. Söi terveellisesti ja harrasti monipuolista liikuntaa päivittäin. Että niin paljon jotkut terkkarit älyää erilaisten ihmisten paino-pituussuhteista ja lihasmassan vaikutuksesta lapsen painoon. :kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on neidillä tällä hetkellä käytössä koon 22 Adidaksen lenkkarit :p :xmas:
Meillä on 21 Addun superstarit liian isot. Saattaa jäädä käyttämättä, kun eipä tässä enää järin lenkkakelejä ole jäljellä... |O
Tässä tulee pikkuhiljaa semmonen olo, että jösses sentään mitkä leipälapiot meidän neidillä on jalkoina! :whistle: :xmas: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Kengännumeroista: meillä pojan superfitit kokoa 23 ja vikingit 25 :eek: Kun irrottaa ne sisäpohjat, niin ovat samankokoiset eli ei voi pelkkään kangännumeroon tuijottaa, vaihtelee aika tavalla merkistä riippuen...
Musta nuo Vikingit on kyllä malliltaan paljon leveämpiä, joten vaikuttaahan sekin "suurentavasti" kokoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
JEE! Vk-kengät löytyi! Toisesta Cittarista ostin tänään Napero-merkkiset mustat, ihan ookoonäköiset ja ookoosti istuvat nauhalliset kengurut. Ja maksoi vaan 15 erkkiä! :flower: :attn: :D
Mitä eroo vk-kengillä on kesäkenkiin? Arvaus: pitempivartiset ja kosteutta hylkivät?? :xmas:

Tarttisko sitä sellaiset hommata. Onko teillä kaikilla muillakin jo hommattuina?

Mä luulen et esikon aikana hypättiin kesäkengistä kumisaappaiden kautta talvikenkiin...tai jotain. En mä enää muista. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on neidillä tällä hetkellä käytössä koon 22 Adidaksen lenkkarit :p :xmas:
Meillä on 21 Addun superstarit liian isot. Saattaa jäädä käyttämättä, kun eipä tässä enää järin lenkkakelejä ole jäljellä... |O
Tässä tulee pikkuhiljaa semmonen olo, että jösses sentään mitkä leipälapiot meidän neidillä on jalkoina! :whistle: :xmas: :LOL:
No, mutta onhan teillä tytöllä pituuttakin reippaasti enemmän kuin meidän tyttösillä. Meillä pituutta oli nyt 1v7kk 83cm ja eikös teillä ollut melkein 90cm? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
JEE! Vk-kengät löytyi! Toisesta Cittarista ostin tänään Napero-merkkiset mustat, ihan ookoonäköiset ja ookoosti istuvat nauhalliset kengurut. Ja maksoi vaan 15 erkkiä! :flower: :attn: :D
Mitä eroo vk-kengillä on kesäkenkiin? Arvaus: pitempivartiset ja kosteutta hylkivät?? :xmas:

Tarttisko sitä sellaiset hommata. Onko teillä kaikilla muillakin jo hommattuina?

Mä luulen et esikon aikana hypättiin kesäkengistä kumisaappaiden kautta talvikenkiin...tai jotain. En mä enää muista. :LOL:
Juu tuollaiset varrelliset on ja vähän lämpöisemmän oloiset, waterproof noissa lukee, mutta tiedä sitten. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
...eiku torstai ! :whistle: :LOL:
Juu torstai on. Mulla on vaan muutama tunti toimistoa aamulla ja loppupäivä menee koulutuksessa. Persjantaina lähden työkaverin syysbileisiin maaseudulle. Ihan yökylää on tiedossa. :xmas:
Kyllä maalla on mukavaa! *lauleskelee* :xmas:

Mä oon ihan päivistä sekaisin ku ollaan oltu kotosalla koko perhe koko viikon. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meillä on neidillä tällä hetkellä käytössä koon 22 Adidaksen lenkkarit :p :xmas:
Meillä on 21 Addun superstarit liian isot. Saattaa jäädä käyttämättä, kun eipä tässä enää järin lenkkakelejä ole jäljellä... |O
Tässä tulee pikkuhiljaa semmonen olo, että jösses sentään mitkä leipälapiot meidän neidillä on jalkoina! :whistle: :xmas: :LOL:
No, mutta onhan teillä tytöllä pituuttakin reippaasti enemmän kuin meidän tyttösillä. Meillä pituutta oli nyt 1v7kk 83cm ja eikös teillä ollut melkein 90cm? :)
Pitkä neitihän tuo on, pistää vaan vähän hymyilyttämään, kun tuntuu että muilla helmillä on jalka just joku siro 21 tai 22. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
JEE! Vk-kengät löytyi! Toisesta Cittarista ostin tänään Napero-merkkiset mustat, ihan ookoonäköiset ja ookoosti istuvat nauhalliset kengurut. Ja maksoi vaan 15 erkkiä! :flower: :attn: :D
Mitä eroo vk-kengillä on kesäkenkiin? Arvaus: pitempivartiset ja kosteutta hylkivät?? :xmas:

Tarttisko sitä sellaiset hommata. Onko teillä kaikilla muillakin jo hommattuina?

Mä luulen et esikon aikana hypättiin kesäkengistä kumisaappaiden kautta talvikenkiin...tai jotain. En mä enää muista. :LOL:
Juu tuollaiset varrelliset on ja vähän lämpöisemmän oloiset, waterproof noissa lukee, mutta tiedä sitten. :)
Edulliset kengät oot ieva löytänyt. :flower: Mä yritän aina tonkia kaupoissa kenkien alelaarit jos tulee vastaan ja onhan niistä lapsille edellisen kauden kenkiä löytynytkin ja halvalla saanut.

Ja löytyy vk-kengät meiltäkin, kun saappaita tulee lopunperin käytettyä lapsilla aika harvoin... :whistle:
 
HEissan pitkästä aikaa :wave:

Lukemassa olen käynyt usein mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Meillä on mennyt ihan kivasti. Tyttö kasvaa kovasti ja menoa piisaa. Puhetta ei juurikaan tule. esim. Ka- ;voi olla kala, kana, ankka siippuen painotuksesta sekä mennään- sana tulee. Hiukan epämääräsiä sanoja kuitenkin.
Kengän koosta on ollut puhetta. Meillä käytetään kokoa 22 ja 23 mallista riippuen. Nyt tosiaan meidänkin pitäisi vk-kenkiä käydä ostamassa.

Päiväkoti aika on alkanut tällä viikolla ja hyvin on mennyt. Vielä ollaan harjoiteltu lyhyillä päivillä klo 9.30-14.30. Ens viikolla sitten pitää varmaan hiukan pidentää päivää. Eilen olivat olleet kuulemma "retkellä" siinä pihalla ja saaneet nakin ja pillimehun
:D

Mutta nyt pukemaan tuota neitiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ulkoilin lasten kanssa ja voi jestas kuinka kova kylmä tuuli. :$

*suunnittelee lähtevänsä hakemaan keittiön hellaan polttopuita* :wave:
Täällä ihana aurinkoinen keli eikä edes yhtään tuule :D :wave:
Aurinkoista täälläkin. =) Eilen ja tänään on kyllä oikeastaan ekaa kertaa ollut syksyä ilmassa, tuoksuukin ihan syksylle. :D Mä jotenkin jo odotan niitä kunnon kuulaita syksypäiviä, kun aurinko paistaa ja ilma on raikas.

 
:wave:

Me käytiin tänää hakees lapsille uudet mitat :)

Helmi -08 ei päässy vielä 90 senttiin kun pituus oli 89 cm :D Kukkakeppimallia tuo on kun paino oli vieläki alle 11 kiloa :p Pääkin on sirppanaa laatua kun oli 47,2 (toisella mittauksella 47,5). Saatiin siis lähete TAYSiin sen takia :( Toivottavast ei ois mitään pahempaa. Luultavasti pääkin on vaan normaalin kokonen painoon nähden mutta kun ne seuraa sen kokoa pituuteen... Vähä huolestuttaa tosin :(

Helmi -09 menee veljensä perässä kun pituutta on jo 71 cm, painoa 8180 g ja pää 44 cm.

-08 kengät on kokoa 23-25.

Että semmosta tänne, nyt kahvia kun täällä on hiljaista :)
 

Yhteistyössä