Helmet 2008 ***syksy 2009***

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäs vissiin yrittää aamulla herätä ajoissa :/
Mä ajattelin lähteä lenkille aamulla... Käydä ja tulla takaisin ennenkuin ukko ja muksut herää :D!
Et kuule arvaa miten monta kertaa oon samaa ajatellut, vaan on ajatukseksi jäänyt! :p :LOL: Ehkä sit joskus 7-kymppisenä kun ei enää tarvi kuin kolme tuntia unta yössä! :xmas: :LOL:
Mie kävin yhessä vaiheessa sillon, ku muut söi aamupalaa tai iltapalaa.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäs vissiin yrittää aamulla herätä ajoissa :/
Ainahan sitä yrittää saa. ;)
Juu näinpä :LOL:
Tänäänki yritin ja heräsin vasta 9 :p :LOL:
Mulle on käynyt aika usein noin :xmas: kohta täytyy alkaa yrittää vähän enemmän tai muuten ei tarvi vähän ajan päästä enää töihin mennä ollenkaan. :LOL:
No ei mullakaan silleen tietty mut kun noi penskat olis kiva saaha ajoissa kouluun :xmas: :LOL: :LOL:
Kohta sitä sitte herätään 4.50 :saint:
:eek: Mä olisin kyl ihan :headwall: |O :headwall: jos pitäis tohon aikaan kammeta ylös... Sua ei sit kannata arki-iltaisin tänne paljon odotella... :whistle: :xmas:
No joskus 23-24 välillä oon menny aina nukkumaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäs vissiin yrittää aamulla herätä ajoissa :/
Mä ajattelin lähteä lenkille aamulla... Käydä ja tulla takaisin ennenkuin ukko ja muksut herää :D!
Et kuule arvaa miten monta kertaa oon samaa ajatellut, vaan on ajatukseksi jäänyt! :p :LOL: Ehkä sit joskus 7-kymppisenä kun ei enää tarvi kuin kolme tuntia unta yössä! :xmas: :LOL:
Mä oon huomannu että nukun mä miten vähän tai miten paljon tahansa, niin aina mua väsyttää... Kokeilen nyt sitten tätä että josko aamuhappihyppely piristäis väsynyttä mammaa :D. Toivotaan että saan itseni ylös! :whistle:
:flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäs vissiin yrittää aamulla herätä ajoissa :/
Mä ajattelin lähteä lenkille aamulla... Käydä ja tulla takaisin ennenkuin ukko ja muksut herää :D!
Et kuule arvaa miten monta kertaa oon samaa ajatellut, vaan on ajatukseksi jäänyt! :p :LOL: Ehkä sit joskus 7-kymppisenä kun ei enää tarvi kuin kolme tuntia unta yössä! :xmas: :LOL:
Mä oon huomannu että nukun mä miten vähän tai miten paljon tahansa, niin aina mua väsyttää... Kokeilen nyt sitten tätä että josko aamuhappihyppely piristäis väsynyttä mammaa :D. Toivotaan että saan itseni ylös! :whistle:
Hyvältä kuulostaa! :) Mullon huomenna sali-ilta. Menen salille joskus klo 20 aikoihin, kun muu perhe alkaa iltapuuhiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäs vissiin yrittää aamulla herätä ajoissa :/
Ainahan sitä yrittää saa. ;)
Juu näinpä :LOL:
Tänäänki yritin ja heräsin vasta 9 :p :LOL:
Mulle on käynyt aika usein noin :xmas: kohta täytyy alkaa yrittää vähän enemmän tai muuten ei tarvi vähän ajan päästä enää töihin mennä ollenkaan. :LOL:
No ei mullakaan silleen tietty mut kun noi penskat olis kiva saaha ajoissa kouluun :xmas: :LOL: :LOL:
Kohta sitä sitte herätään 4.50 :saint:
:eek: Mä olisin kyl ihan :headwall: |O :headwall: jos pitäis tohon aikaan kammeta ylös... Sua ei sit kannata arki-iltaisin tänne paljon odotella... :whistle: :xmas:
No joskus 23-24 välillä oon menny aina nukkumaan =)
Juu, mullakin soi kellukka huomenna 5.45. :) En voi mennä nukkumaan ennen klo 00.30. Yleensä menen sänkyyn, niin että luen vielä 15-30min, mutta tänään saattaa lukeminen jäädä. Vaikkakin olin ajatellut lukea tenttikirjaa tänään... :whistle:

 
Morjens!
pitkästä aikaa ihan kirjauduin, on ennemminkin käyny vaan täällä vilaisemassa.

Mun jaksamista ja kärsivällisyyttä (mitä ei ole koskaan ollu paljoa) koeteltiin kun neiti veti ns herneen nenään koska kehtasin laittaa hänelle väärän ulkotakin päälle! Olis ite halunnu laittaa likaisen takin.. Mun järjellä ollaan siirrytty korkeakauluksiseen takkiin mutta tänään just ei kelvannu neidille. Kesäkangaskengätkin on pitäny jo piilottaa koska neiti kulkisi niissä kelillä kuin kelillä :whistle:. Joo, kauppareissu siirtyi siis iltapäivään koska en ihan viittiny antaa periksi enkä lähteä kirkuvan lapsen kanssa ulkoilemaan. Lopulta tyty halusi sänkyyn (koska vaan siellä saa tutin..). Tais sitten nukahtaa..
Jotenkin naurattaa koko tilanne. Alle 2vee suurinpiirtein ite valitsee vaatteensa jo. Eiks se olekaan vaan urbaani legenda?

 
Onpas tullut tekstiä! :eek: =) Täytyy lukea paremmalla ajalla...

Nukkuuko kenenkään helmitaapero vielä pinnasängyssä? Meillä nukkuu enkä ole edes ajatellut siirtää tavalliseen sänkyyn vielä, mutta, mutta....yks tuttu kertoi, että neuvolassa oli sanottu, että viimeistään 1,5-vuotiaana pitäis siirtää isompaan sänkyyn :eek: Lapsi tarvitsee kuulemma enemmän tilaa nukkumiseen, kun pyörii jne. unissaan. Onko kukaan muu kuullut tällaista suositusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Nukkuuko kenenkään helmitaapero vielä pinnasängyssä? Meillä nukkuu enkä ole edes ajatellut siirtää tavalliseen sänkyyn vielä, mutta, mutta....yks tuttu kertoi, että neuvolassa oli sanottu, että viimeistään 1,5-vuotiaana pitäis siirtää isompaan sänkyyn :eek: Lapsi tarvitsee kuulemma enemmän tilaa nukkumiseen, kun pyörii jne. unissaan. Onko kukaan muu kuullut tällaista suositusta?
Meillä nukkuu pinnarissa ja saa nukkuakin!
Enkä ole IKINÄ kuullut moisesta suosituksesta! Voisin jopa sanoa, että päinvastoin!!!! Pienessä sängyssä on turvallisempaa kaikin puolin! :eek:
 
:wave: :wave: Lukemassa olen käynyt mut jos nyt jotain kirjoittaiskin B) 1½ vuotis neuvola oli viikko sitten ja painoo oli n.10 kg ja pituutta vähän vajaa 80 cm. Lääkäriltä saatiin kehua todella paljon neidin hyvästä motoriikasta B) Sanoista sen verran et meillä tytöllä tulee myös paljon sanoja ja joka päivä tuntuu oppivan uutta ja matkivan isoja sisaruksiaan :D Onpa tullut myös muutama kirosana kun kuullut jonkun kiroavan :ashamed: :headwall:

Meillä tytyn lempipuuhaan on riehuminen, hyppiminen ja kaikennäköinen extreme urheilu. Ti ti nalle on ihan paras, laulaa ja leikkii kovasti mukana. Taloista&neliöistä Tämä on meidän kolmas oma talo, täällä on onneksi hinnatkin paljon edullisempia kuin etelässä, sieltä ei saatais tällä hinnalla kuin kaksio. Meillä on se 140 neliötä ja meidän perheelle soppeli ei liikaa siivottavaa ja kuitenkin tilaa oleskella. Haluttiin myös ehdottomasti yhteen tasoon, käytännöllisyyden takia. Usealla kaverilla ollut kahdessa tasossa ja ovat olleet valmiita muuttamaan pois parin vuoden asumisen jälkeen. Mut toiset tykkää ja toiset ei :whistle:

Meillevauva joo ei oo legenda :D Meillä myös tyty vetää herneet nokkaan jos ei laiteta jalkaan esim. niitä kenkiä mitkä hän haluaisi |O Kyllä pojan kanssa oli huomattavasti helpompi tää taapero vaihe kuin tyttöjen :headwall: :whistle: Nyt muusin tekoon niin pääsee syömään karjalanpaistia namskis :p :D :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Onpas tullut tekstiä! :eek: =) Täytyy lukea paremmalla ajalla...

Nukkuuko kenenkään helmitaapero vielä pinnasängyssä? Meillä nukkuu enkä ole edes ajatellut siirtää tavalliseen sänkyyn vielä, mutta, mutta....yks tuttu kertoi, että neuvolassa oli sanottu, että viimeistään 1,5-vuotiaana pitäis siirtää isompaan sänkyyn :eek: Lapsi tarvitsee kuulemma enemmän tilaa nukkumiseen, kun pyörii jne. unissaan. Onko kukaan muu kuullut tällaista suositusta?
Meillä siirrettiin tavalliseen sänkyyn n 1v3 kk iässä,ihan siitä syystä kun pinnasänky piti saada sukulaisen vauvalle. Kukas neuvolankaikkitietävätäti tuollaista on sanonut :headwall: Eihän se tila oo kiinni nukkuuko lapsi pinniksessä vai tavallisessa sängyssä, meillä ainakin pinnis oli "tilavampi " kuin tavallinen sänky :whistle: :D

 
Jaahas, olette pistäneet mulle lukemista pariksi päiväksi. Tänks. :D

Pinnis on käytössä meilläkin enkä ole kyllä tuollaisesta suosituksesta ikinä kuullutkaan. :eek: Tosin pitäisi varmaan siirtyä jo päästävedettävään sänkyyn, kun poika kiipeää itse pois pinniksestä, pelkään aina koska muksahtaa sieltä unissaan päällensä. :/ Mutta sitä ennen pitäisi vapauttaa sänky isosiskolta hankkimalla kerrossänky tytön huoneeseen. Vielä kun halvalla saisi sellaisen kuin haluaisin. :whistle:

Neliöitä meillä on noin sata ja ahtaalta tuntuu, tosin tähän taloon mahtuu hukkaneliöitä paljon. :kieh: Alakerrassa on keittiö, olkkari ja yksi makkari ja yläkerrassa kylppäri ja toinen makkari jossa esikoinen nukkuu (ja joskus vielä pikkuveljensäkin). Isompaan, tai ainakin järkevämpään tilaratkaisuun haluaisin kyllä mutta ehkä sitten joskus. =)

Sanoja tulee ehkä 10-20. Äiti, iskä, syömään, mennään, anna, mummu, pappa jne. yksinkertaisia sanoja, ei vielä kahta peräkkäin.

Mentävä taas... :wave:
 
Johan ootte ollu tuotteliaalla päällä :D

Mä olen nykyään 1-tasoisen asunnon kannalla. Sillon kun ekaa omaa katsottiin haluttiin ehdottomasti 2-tasonen, ja olihan se kiva ym. Mutta yksi semmonen asunto riitti, seuraavasta haluttiin jo 1-tasonen. Ja yks mikä siinä meijän asunnossa oli huono, oli se että oleskelutilat oli ylhäällä ja makuutilat alhaalla (ainoa millon mä suostun 2-tasoseen tulipalopelkosena muuttaamaan, makuutiloista pitää päästä helposti ulos. Mä en esim. pystyis laittamaan lapsia yksin yläkertaan nukkumaan), ei siinä vuorotyöläinen paljon alakerrassa nuku kun joka askel kuuluu makkariin... No, vikaa oli kyllä myös äänieristyksessä :D

Pinniksessä nukutaan edelleen, ja hyvin tuntuu tila riittävän :whistle: Ei vielä mikään kiire vaihtaa jatkettavaan, ihan siitä syystä että nyt ei pääse ite aamulla pois kun herää :LOL:

Puhetta vielä odotellaan, sanoja kyllä on joitakin (lähinnä ihahhaa, o'ou, oho, tyylisiä, mutta myös tiitti ja kauppaan tulee) mutta suu käy kyllä koko ajan että jos sama tahti jatkuu kun sanoja tulee niin hetken hiljasuutta tässä talossa ei tule olemaan...

Turvaistuin on graco cosmic (surkea istuin, vihaan ylikaiken...) ja selkä menosuuntaan on ja tulee vielä olemaankin. Esikoisella oli hts:n istuin ja paljon parempi kuin tuo, ikävä kyllä ei enää käyttökelpoinen.
 
Hui mikä kirjoitteluilta ja minä kun olin sängyssä jo 22.30. On ollut pakko ryhdistäytyä nukkumisen suhteen, että jaksan. Silti olen viime päivinä ollut todella väsynyt, kun olen käynyt juoksemassa.

Meillä on nyt asunto 2 tasossa, mutta ehkä kallistuisin seuraavassa yhteen tasoon. Tai korkeintaan kuntosali, vierashuone ja tv-huone tms. voisivat olla niin sanotussa kellarikerroksessa. Joo, ja nuo kun tekisi, niin tulisi kyllä neliöitä :eek:

Meilläkään ei minun mielestäni tule vielä yhtään kunnon sanaa, vaikka mummi kuulee kyllä vaikka ja mitä. Selitystä kyllä on, mutta ei siis ymmärrettävää.

Meillä edelleen käytössä pinnasänky enkä ole ajatellut siitä luopua vielä aikoihin. Tutti voisi olla vuorossa ensin, mutta voi olla että sekin saa odottaa. Tuntuu olevan hoidossa niin tärkeä tytölle. Samoin automatkoilla ym. Minun hermoni eivät kestäisi sellaista jatkuvaa kitinää, mitä autossakin saisi kuunnella. Tosin se voisi tietysti loppua, jos ei sitä tuttia enää olisi :whistle: Hankalaa. Pojalla se kävi niin helposti, mutta kun tutille ei ollut tarvetta kuin nukahtaessa, niin oli ihan eri juttu.
 

Yhteistyössä