Helmet 2008 ***syksy 2009***

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Laitoimme pojan äsken nukkumaan ilman tuttia ja sinne tuo nukahti samantien =) Saa nähdä, millainen yöstä tulee...Meillä siis pojalla koko ikänsä ollut tutti käytössä vain yöunilla. Ei ollut mitään erityistä suunnitelmaa jättää tuttia vielä pois, jostain syystä ei vaan sitä nyt tarjottu. Mietinkin, että jos alkaa sitä kovasti pyytämään, niin voin sen vielä antaa. Olin suunnitellut, että keväällä annettaisiin se oravavauvoille, mutta saa nähdä, joko nyt loppuu tutin syöminen :snotty:
Toivotaan verkkis hyviä yöunia ilman tuttiakin! =) Tytyllä oli myös ollut pitkään tutti vaan yöunille mennessä eikä sitä enää kaivannut kun oli nukahtanut ja tutista luopuminen kävi kyllä enemmän kuin helposti. Tai eihän siinä mitään luopumista ollut kun tuntui ettei huomannut ollenkaan ettei tuttia enää saanutkaan... :whistle: Toivottavasti kävis teilläkin helpolla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Laitoimme pojan äsken nukkumaan ilman tuttia ja sinne tuo nukahti samantien =) Saa nähdä, millainen yöstä tulee...Meillä siis pojalla koko ikänsä ollut tutti käytössä vain yöunilla. Ei ollut mitään erityistä suunnitelmaa jättää tuttia vielä pois, jostain syystä ei vaan sitä nyt tarjottu. Mietinkin, että jos alkaa sitä kovasti pyytämään, niin voin sen vielä antaa. Olin suunnitellut, että keväällä annettaisiin se oravavauvoille, mutta saa nähdä, joko nyt loppuu tutin syöminen :snotty:
Toivotaan verkkis hyviä yöunia ilman tuttiakin! =) Tytyllä oli myös ollut pitkään tutti vaan yöunille mennessä eikä sitä enää kaivannut kun oli nukahtanut ja tutista luopuminen kävi kyllä enemmän kuin helposti. Tai eihän siinä mitään luopumista ollut kun tuntui ettei huomannut ollenkaan ettei tuttia enää saanutkaan... :whistle: Toivottavasti kävis teilläkin helpolla!
Näin meilläkin :whistle:
 
Ai niin, kyselin tässä taannoin niistä pihakengistä...ostin sitten lopulta Vikingin gore-tex-lenkkarit, sellaiset, joissa on jonkun verran vartta. En löytänyt sellaisia Tutan kenkiä, joista täällä oli puhetta. Enkä välttämättä olis malttanut noitakaan ostaa, mutta niistä sai 15% alennusta ja maksoin vielä S-kortilla, ni olivat melkein ilmaiset :whistle: :LOL: Vaikuttavat kyllä tosi hyviltä ja tukevilta :)
 
iltoja :wave:

Ei tässä elämässä ole mikään päivänselvää... :kieh:

Anteeks jo etukäteen...

Mut on vaan pakko purkautua.

Mulla todettiin tänään gyniskäynnillä PCOS :( Oireena tällähetkellä paisuminen 1kg/päivä!!! |O |O |O runsaat kuukautiset poitsun vaippa oli viimeks käytös... pari tuntia ja täynnä! Ja niin kova kipu alavatsalla kipulääkkeenä 1g panadoli. :ashamed:

Mielialavaihtelu on niin suurta että suustani tulee yht äkkiä v*ttu prkl... satana... sääliks käy miestä ja lapsia... :'(

Huomenna lääkäriin kilpirauhas, sokerit ja kolesteroli arvot otettava välittömästi... voi olla aikuisiän diabeteskin puhjennut.

Hoitona 10pv terolut kuuri kk ja runsaina vuotopäivinä veren tyrehdytyslääke. TAI hormoonikierrukka ja laihdutuslääke...

Papereissa lukee että hoito aloitettava ja etenkin jos lapsi vielä haaveissa.

Paskat kortit löi käteen mutta näillä mennään =)

Lapset voi hyvin... kasvaa neitikin hienosti ja hengenahditukset vähentyneet. Poika oppi tänään kääntymään ja maanantaina neuvolalääkäri(4kk)

Neidistä tullut ihana halaaja halaa niin kovin että henki pakahtuu... hiukan sanavarastoakin jo kertynyt. :D

Onneksi on noi kaksi todellista ihmettä! Saa olla jokaisesta päivästä ikionnellinen :heart:

Hyvää syksyä kaikille! :wave:
 
Heippa :)

Niiskulle :hug: ja muillekin, joilla murheita samanmoinen.

Hilusella on kyllä pitkä tyttö. Missiainesta tosiaan, kun on niin söpökin ainakin kuvista päätellen. :)

Meille ei kuulu erikoisia. Tarhassa menee hyvin, mutta toisinaan jää sinne itkemään. :( Itselläkin on itku tullut, kun on toisen sinne joutunut jättämään. Päivät kuulemma kuitenkin menevät hyvin ja itku laantuu, kun äidin silmä välttää, joten eiköhän se siitä. Muuten pk vaikuttaa aivan loistavalta; touhua piisaa ja tilat ovat mahtavat, hoitajat ja opet ihania.

Mitäs teillä on Helmillä lempparipuuhina tällä hetkellä? Meillä riehutaan, kuunnellaan musiikkia (käy itse laittamassa stereot päälle) ja tanssitaan. Lisäksi tyttö tekee palapelejä ihan hurjana. Meillä on hyllyssä muutamia nuppipalapelejä ja päivittäin lapsi käy sieltä vähintään yhden hakemassa jota sitten kokoaa. 8:n palan Muumi-palapeli on mieluisin ja kokoaa sen melko nopeasti.
 
Huomenta!

Ei ole mitkään voittaja fiilikset tällä hetkellä... Masentaa tietää tollanen asia vaikka onkin kaksi ihanaa lasta. :)

Eli nyt selitty ne keskenmenot ja ns lapsettomuus joka kesti 2v. mut laihdutin rajusti ni sai esikoinen alkunsa. Ja esikoisen synnyttyä oli laihduttava häitä varten ja siksi siis poitsu sai alkunsa hyvinki nopeasti.

Tällähetkellä tilanne on pahentunut niin että lihominen on suuntani ja ovuloimattomuus....

Mietityttää se kierrukka. Siitä on niin paljon keskusteluja hyvistä ja huonoista puolista. Mielialavaihteluita on ihan tarpeeksi ja niitä en haluaisi pahemmaksi kun tuntuu etten pärjää nytkään pääni kanssa.

Siin olis kyl 5 vuodeks ehkäsy ja samalla se korjaisi kivut ja runsaan vuodon ja hormoonin puutoksen. Ja iltatähden saamisen vahvuudet kasvaa kun tällä se vika saataisiin korjattua...hmm...

Ja jollain oli tullut kystiä. Sekin huollettaa kun en mä nyt ehdointahdoin haluaisi mitään "vaivoja" tähän lisäksi...

En mä tiiä kaikki on niin sekavaa ja vaikeeta.

Ja kun olen kiukkunen jatkuvasti/ahdistunut/agressiivinen... niin kuinka kauan mieheni jaksaa mua?!?!? Tai perheeni... ja kun joskus oikeasti suutun eivät kukaan ota enää tosissaan kun pistävät hormoonien piikkiin.

Mies on jo nyt käskenyt mun mennä kallonkutistajalle näiden 2vko PMS oireden takia... Ikinä ei ole ollut näin pahaa olla. Nyt kierron keskivaiheista viimiseen vuotopäivään asti olen niin kauhea ihminen että oikein sattuu...

Noh tänään soittaa lääkäri niin katsotaan miten jatketaan...

Jaksamista muille... :wave:
 
B) Ja kahvilla... =)

Niisku :hug: tuon tunteen kyllä tiedän, mulla on nimittäin myös todettu PCO-ei ollut voittajafiilikset itselläänkään siinä kohtaa, vielä kun esikoinenkin oli siinä vaiheessa vasta työn alla. Aika pitkään on kyllä mennyt ennenkuin on sulla tuo todettu, useimmillahan, kuten myös mulla, PCO todetaan kun sitä lasta ei alakaan kuulua. Mä kuulun kategoriaan normaalipainoinen ja PCO, joten omalla kohdallani useimmiten ekaksi "hoitomuodoksi" ehdotetusta laihduttamisesta ei hyötyä ole. Mulla ei ihan vastaavat oireet ole kuin sulla Niisku, mut kävi kyllä jo aiemmin mielessä kun kirjoitit runsaista kuukautisista ja kivuista, että tässä on jotain tuttua... :/ Mähän en käytännössä ovuloi juuri ollenkaan ilman apuja-paitsi just silloin kun neiti sai alkunsa. :heart:

Itse kävin just viime viikolla gynellä, eikä edes ehdottanut kierukkaa(enkä sitä edes huolis), vaan määräsi Diane Nova-pillerit-niillä tulee sit hoidettua niin ehkäisy kuin pidettyä PCO:n oireet kurissa. Tää on tätä elämä on-osastoa, mut onneksi meillekin nämä kaksi murua on saatu PCO:sta huolimatta. =) Sen verran se toki vaikuttaa, että vaikka voisi joskus muuten kolmatta lasta ajatellakin, niin ihan äkkiä en siihen lapsentekorumbaan mahdollisine hoitoineen enää lähde. Tosin mulla oireet on kyllä selvästi helpottaneet raskauksien ja pitkien imetyksien myötä, tosin jollakin on kuulemma käynyt päinvastoinkin, että ota tästä tolkkua. :whistle:

Toivottavasti sullekin apu löytyy oireisiin ja olo helpottuu! :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hilusella on kyllä pitkä tyttö. Missiainesta tosiaan, kun on niin söpökin ainakin kuvista päätellen. :)
Kiittää. =) Tosin äiti toivoo tytöstä kyllä ihan jotain muuta kuin missiä! :xmas: :LOL:

Tytyn lempparipuuhia on tällä hetkellä ulkona ollessa keinuminen(voisi varmaan asua keinussa :D ), sisällä puolestaan kaikenlainen riehuminen ja painiminen varsinkin veljen kanssa, tanssiminen, nukkeleikit ja isoveljen pienten legoukkojen kanssa puuhailu=kerää niitä ison kasan johonkin lootaan ja sitten tutkailee niitä ja repii päät ja jalat irti. :LOL: Lisäksi tykkää kovasti heitellä ja potkia palloa. Tuntuu että neidiltä on tosi aikasin kadonnut mielenkiinto ns.oman ikäisille suunnattuihin leluihin, kun tarjolla on veljen "isompien" lasten leluja... :whistle:

ievalle ja neidille tsempitykset päiväkotiin menoon-itse olisin varmaan ihan nyyhky jos lapset menis päiväkotiin nyt kun töihin lähden, kun mietin välillä nytkin kun lähtevät mummilaan hoitoon että mitenhän ne pärjää... :snotty: :xmas:

Jaahas, jos hakis toisen kupin kahvia, niin taas jaksaa-vaikka mikäs tässä on nyt ollut, kun mies toista viikkoa lomalla. =) On kyllä niin kiva touhuta yhdessä koko perhe, pitää nauttia vielä kun voi, tääkin ihanuus loppuu kun perheessä on kaksin kappalein vuorotyöläisiä...
 
Kiitos omista kertomuksista... hilunen. Onneksi teilläkin on ne kaksi ihmettä josta saa olla joka ikinen päivä kiitollinen...

Mut mullakun on tää lihominen tässä nyt suurin ongelma... ja sen tuomat mahdolliset lisä ongelmat...

Mä en tänään ole edes saanut vaatteita päälle. Olo on ku tiejyrän alle jäänellä... ei kyl yhtä littana... Illalla ei tullut edes uni... ja kun tuli olikin jo aamu... itkettää... v*tuttaa masentaa... olotila ei ole mitä mahtavin... tai no ei ole koko olotilaa... tyhjää koko pää täynnä!!!

Toivottavasti jaksan jotenkin maanantaihin ni on poitsun neuvola. Pakko näköjään pyytää kaikki mahdolliset avut eri tahoilta... muuten tämä mamma antaa kaiken olla... :'( :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
mikäs tässä on nyt ollut, kun mies toista viikkoa lomalla. =) On kyllä niin kiva touhuta yhdessä koko perhe, pitää nauttia vielä kun voi, tääkin ihanuus loppuu ...
Meillä alkaa tänään miehellä 3 vko "loma" :D :D :D
Ja itellä 3vko lomaa vielä jälellä.Ihanaa,kun kaikkipakolliset aksaamiset ymsollaan saatu hoidettua,niin ehditään vähän tässälomaillakin!!! :D :D
 
Ihanaa ku jollain on isännän kanssa yhteisiä lomapäiviä...

Meillä nähdään iltaisin 19-22.00 ja sitä rataa... mies on töissä ja koulussa. illalla pyhittää aikansa lapsosille mikä on hyvä juttu... mut sit se menee myös nukkumaan heti ku lapsoset on yöunilla... eli mikä parisuhde... ja kuka nyt tälläistä seinähullua jaksaa edes kuunnella.

Mä inhoon yli kaiken itseäni tällä hetkellä en mä haluaisi valittaa joka ikisestä asiasta teille... mut tuntuu hiukan siltä ettei mua kukaan muu "kuuntele" kaikki vaan voivottelee täällä mun ympärillä ja nauraa kiukunpuuskille kun eivät tajua et olen sairas ja ihan loppu... yritä sitten selittää ihmisille et tarvitsen apua. kun itken raivoan ja nauran saman 10 min aikana! :LOL: :kieh: :'(

 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Meillä nähdään iltaisin 19-22.00 ja sitä rataa... mies on töissä ja koulussa. illalla pyhittää aikansa lapsosille mikä on hyvä juttu... mut sit se menee myös nukkumaan heti ku lapsoset on yöunilla... eli mikä parisuhde... ja kuka nyt tälläistä seinähullua jaksaa edes kuunnella.
Ei meilläkään juurikaan ole sellasta kahdenkeskistä aikaa ollenkaan....ihan tätä arkea....jos nyt yhtään lohduttaa =) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Meillä nähdään iltaisin 19-22.00 ja sitä rataa... mies on töissä ja koulussa. illalla pyhittää aikansa lapsosille mikä on hyvä juttu... mut sit se menee myös nukkumaan heti ku lapsoset on yöunilla... eli mikä parisuhde... ja kuka nyt tälläistä seinähullua jaksaa edes kuunnella.
Ei meilläkään juurikaan ole sellasta kahdenkeskistä aikaa ollenkaan....ihan tätä arkea....jos nyt yhtään lohduttaa =) :hug:
Tuota se tulee olemaan meilläkin muutaman viikon päästä kun töihin palaan eli jos ja kun vuorot menee pahasti ristiin, niin nähdään iltaisin klo 21-> kunnes mennään nukkumaan. Mut eipähän ehdi kyllästymään toisen naamaan! ;)

Ja anna Niisku tulla vaan tekstiä tänne jos helpottaa. :hug: Hyvä juttu on kuitenkin se, että nyt sulla on tiedossa mistä kaikki johtuu ja syy selvillä-nyt vaan kun löytyisi vielä keinot siihen että sun olo tasaantuis.

 
Kiitos. Te ette usko kuinka hyvä olo mulle tulee kun saan kertoa omasta olosta teille ja te jaksatte kuunnella. Harmi vaan et sekin on vaan hetkellistä hyvää oloa ja hetken päästä on taas piru irti...

Eniten pelkään et tää pahenee tästä. Mulla kun neidin jälkeen määrättiin minipillerit... niin tulin tosi sekaiseksi masennuin meinasin tehdä itselleni kaikkea kamalaa miettimättä yhtään että mulla on pieni lapsi... :'(

Mulle ei vaan se hormooni vaan sovi... ehkä siksi ei elimistössä sitä olekkaan... :LOL:

Ja päässäni on ajatus erosta jatkuvasti. Mä en vaan jaksa kattoo enää tota miestä vaikka kuinka rakastan ni vituttaa koko äijä jatkuvalla syötöllä tiedän et hän yrittää tukea ja auttaa mut painuis sinne ja syvälle. :headwall: :headwall: :headwall: Nyt se iskee taas tää raivoamisen vimma ja kuinka kaikki kaatuu päälle. Onneksi lapset ovat kilttejä ja ei niiden kanssa liiemmin hermot mene... miehen kanssa vaan on se ihan sama mitä se tekee niin kaks viikkoa kuukaudesta inhoan ja raivoan sille. Tuntuu niin pahalta. Ei sitä kohta kiinnosta tulla töistä kotiinkaan. :ashamed: :'( :'( :'(

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Meillä nähdään iltaisin 19-22.00 ja sitä rataa... mies on töissä ja koulussa. illalla pyhittää aikansa lapsosille mikä on hyvä juttu... mut sit se menee myös nukkumaan heti ku lapsoset on yöunilla... eli mikä parisuhde... ja kuka nyt tälläistä seinähullua jaksaa edes kuunnella.
Ei meilläkään juurikaan ole sellasta kahdenkeskistä aikaa ollenkaan....ihan tätä arkea....jos nyt yhtään lohduttaa =) :hug:
Tuota se tulee olemaan meilläkin muutaman viikon päästä kun töihin palaan eli jos ja kun vuorot menee pahasti ristiin, niin nähdään iltaisin klo 21-> kunnes mennään nukkumaan. Mut eipähän ehdi kyllästymään toisen naamaan! ;) Ja anna Niisku tulla vaan tekstiä tänne jos helpottaa. :hug: Hyvä juttu on kuitenkin se, että nyt sulla on tiedossa mistä kaikki johtuu ja syy selvillä-nyt vaan kun löytyisi vielä keinot siihen että sun olo tasaantuis.
Meilläkin KAHDENkeskinen/oma aika ilman lapsia aika sijottuu 22-23 välille....et ei kyllä paljon "juhlita"...
 

Yhteistyössä