Helmet 2008 ***syksy 2009***

B)

Reissu tehty ja kotona taas rentoutuneena. =) Mukavaa kyllä oli olla vaihteeksi ihan kaksistaankin miehen kanssa ja olla vaan, nyt taas jaksaa arkikuvioitakin paremmin kun välillä vähän tuulettuu. =)

Käytiin takasin tullessa kääntymässä Ikeassakin ja haettiin lastenhuoneeseen muksuille pöytä ja sit käytiin vielä Jumbon kauttakin ostamassa lapsille parit pipot sun muuta pientä syksyyn ja talveen ja tarttuihan sitä ylläri mukaan vähän muutakin... :xmas:

Nyt alkaakin talvi olla lasten ulkovaatteiden osalta selvä, tilasin lapsille talveksi toppahaalareiden lisäksi nettikaupasta toppatakit ja henkselitoppahousut tykötarpeineen-tällä kertaa kokeillaankin sitten Lenne :D hyvää oon siitä kuullut ja kun ei ollut ihan paha hintakaan niin testataan nyt sekin merkki. Jonathania alunperin kyllä talveksi ajattelin, mut ei niiden talvimallisto oikein kolahtanut niin sai sit jäädä. :whistle:

Meillä on nyt tutin lutsuttaminen loppu =) ja kävi kyllä niiin helpolla etten olis ikinä uskonut vaikka Vinja taisi sanoakin että saattaa mennä helpollakin kun sitä täällä manasin. :xmas: Tyty meni viime viikolla yhtenä iltana puolivahingossa nukkumaan ilman tuttia ja kun ei niin yhtään mitään vaikeuksia nukahtamiseen aiheuttanut niin jätettiin sitten seuraavina iltoina tutti tarkoituksella pois, eikä ole neiti sen koommin tuttiaan kaivannut! =)
 
Hilunen hieno homma! niin ne lapset välillä yllättää :D Meille on kans tulossa Ikeasta (ite ei keretä käymään niin mun porukat hakee, mennään sitten puolesta välistä hakemaan :D ) pöytä ja 2 tuolia pojan huoneeseen ja sit juniorituoli ruokapöytään. Pojalla meinaa olla vaikeeta toi syöminen kun jalat ottaa syöttötuolissa pöydän alle kiinni niin ei saa laitettua tarpeeks lähelle. Istuis kyllä jo tavallisessa, ja ylettäiskin mut parempi tommonen kuitenkin niin on vähän korkeammalla kuitenkin =)

Ja nyt meni tuttikommentit oikeelle nikillekin, viimeksi kun jollekin ihan muulle sitä tarjosin :whistle: :LOL:
 
Tää haki tänään muksuilleen pneumokokkipiikit. Saa nähdä tuleeko oireiluja. Poika saa vielä tehosteen parin kuukauden päästä, tytölle riitti yksi piikki. =)

Juurihoidossakin kävin aamulla ja oli pikku paniikkihetki kun yksi niistä pumpulitupoista putosi suoraan mun kurkkuun. :LOL: Onneksi sain sen itse köhittyä pois, hammaslääkäri säikähti paljon enemmän kuin minä. :D

Päivät tahtoo olla nykyisin sen verran hässäkkää kun on tuo juuri 1v täyttänyt "hoitolapsi" omien lisäksi, ettei tahdo koneelle enää keritä. Mutta aina välillä koitan pikapyörähtää ja lukea ainakin muitten kuulumisia. =)
 
Eipä täällä taida nykyään paljon ketään käydä, mut kirjottelenpas taas aikani kuluksi kahvinjuonnin lomassa. =)

Neidillä oli tänään 1½v neuvola ja käytiin hakemassa rokotus ja mitat. Ei ollut neiti piikistä moksiskaan =) se harmitti kun piti sen aikaa istua sylissä eikä päässyt leikkimään nukella. :D Kaikki kuten pitääkin, painoa oli 11880g ja pituutta "vaatimattomat" 89,7cm. :eek: :whistle: :heart: Kasvaa pituutta +2.5 käyrällä ja lääkärikin jo kyseli onko suvussa pitkiä ihmisiä-neiti on nyt aikalailla samanpituinen kuin veljensä 2-vuotiaana. :xmas:
 
hilunen Ihanan pitkä neito teillä! =) :flower: Meitin ukkelia melkein 8 senttiä pitempi ja kilon painavampi. Meillä poitsu likimain samankokoinen kuin siskonsa samassa iässä, tosin pituutta hiukkasen enemmän. Teillä varmaankin läjä vähänkäytettyjä vaatteita, jotka jääneet pikapikaa pieneksi. Näin ne lapset kasvaa ja aikaa kuluu. :heart:
 
PP tyttö tuntuu kyllä ihan tolkuttoman pitkältä ja kun käytiin tänään hakemassa poika kerhosta, niin siellä katselin että osa tänä syksynä kerhoilun aloittaneista 3-vuotiaista on suht samankokoisia kuin tyty. :whistle: Että ihmekös se että vanhemmaksi luullaan. :/ Ja vaatteita...oon muka kaukaa viisaana ostanut syksyksi kaapin täyteen 92-senttisiä ja eipä ne tätä tahtia kauaa mene, jos nyt kasvu spurtin jälkeen vähän hetkeksi tasaantuis niin ehtis pari kuukautta niitä pitää! :xmas: :LOL: Pitää sit kaupata niitä eteenpäin... ;) :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Hissukka hui! Mä oisin kyllä varmaan säikähtänyt niin etten enää uskaltais mennäkään hammaslääkäriin...
En mä ehtinyt siinä säikähtää, aloin vaan stressaan että ei kai hammaslääkäri pelästynyt niin että kädet tärisee. :D

Hilunen mä kun luulin että tuo meidän 88,5-senttinen olisi pitkä! :D Olen kanssa alkanut hiljalleen silmäilemään 98-koon vaatteita. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
hilunen Ihanan pitkä neito teillä! =) :flower: Meitin ukkelia melkein 8 senttiä pitempi ja kilon painavampi. Meillä poitsu likimain samankokoinen kuin siskonsa samassa iässä, tosin pituutta hiukkasen enemmän. Teillä varmaankin läjä vähänkäytettyjä vaatteita, jotka jääneet pikapikaa pieneksi. Näin ne lapset kasvaa ja aikaa kuluu. :heart:
Ja meidän neitiä 10cm ja 2kg isompi :D :LOL: Tää ei kasva ei sitte millä'än :LOL: :LOL:

Meillä pojat on ollu 1veenä saman kokosia,kun neiti nyt 1v7kk iässä =)
 
Laitoimme pojan äsken nukkumaan ilman tuttia ja sinne tuo nukahti samantien =) Saa nähdä, millainen yöstä tulee...Meillä siis pojalla koko ikänsä ollut tutti käytössä vain yöunilla. Ei ollut mitään erityistä suunnitelmaa jättää tuttia vielä pois, jostain syystä ei vaan sitä nyt tarjottu. Mietinkin, että jos alkaa sitä kovasti pyytämään, niin voin sen vielä antaa. Olin suunnitellut, että keväällä annettaisiin se oravavauvoille, mutta saa nähdä, joko nyt loppuu tutin syöminen :snotty:
 

Yhteistyössä