***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Mä luulen että pohjimmiltaan tämä keskustelun kuumentuminen johtuu siitä että netin välityksellä on helppo tulkita väärin toisten kirjoituksia, kun ihmiset ilmaisee itseään niin eri tavalla eikä näe kasvojen ilmeitä, kehonkieltä yms. Normaali keskustelussakin toiset ihmiset lataa suoraan (pahaa tarkoittamatta) kommentteja mitä toiset ei ikinä uskaltaisi päin näköä sanoa. Mutta silloin sentään näkee yleensä toisesta ihmisestä että ei se sitä pahalla tarkoittanut, sanoi vaan vähän tönkösti kun on vaan sellainen ettei mieti puheitaan. Näin netissä kun ei näe kuin pelkät kirjoitukset, niin vastaavista kommenteista syttyy helposti sota. Mä henk.koht. en suutu helposti ja mulle saa kyllä sanoa aika pahasti ennenkuin menee herne nenään, enkä netissäkään juuri koskaan toisten kirjoituksista hermostu, kun yritän ottaa huomioon juuri tämän eron ihmisten ilmaisutavoissa. =)

Pitkästi selitetty itsestäänselvä asia :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi79:
Ootteko muuten jo ilmoittanu työnantajille hoitovapaan pituudesta?? Mä en oo ja se pitäis kans tehä... Jotenkin vaan rasittaa koko ajatus jo valmiiksi, vaikka etukäteen oon jo sanonu, että jonkin aikaa aion hoitovapaalla olla.
Ilmotin joo, että 7.9. (olikohan tuo päivä ) aikasintaan palailen, mutta samaan hengenvetoon totesin, et hyvin todennäkösesti olen sinne 3v asti =)
 
Mulla on taas kärsimättömyysvaihe päällä, joten skippasin alkusivut..
Hoitopaikkaa ei olla haettu, ens vuonna ois ehkä aiheellista. Alustavasti oon menossa töihin v.2010 alussa..Työnantajallekaan en ole vielä ilmonnu.

Ukko läksi äsken töihin, vähän on aikaero tehny tehtävänsä kun kukkui koko yön hereillä ja nukahti kuuden jälkeen. Kertoi muuten että siltä oli kysytty papereita kun olivat menneet baariin :D ja mies on 34v.

Me nähhään tänään muita perhevalmennusperheitä. Ottais vaan toi tyty ekaksi nokoset kun hieman on känkkis..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä luulen että pohjimmiltaan tämä keskustelun kuumentuminen johtuu siitä että netin välityksellä on helppo tulkita väärin toisten kirjoituksia, kun ihmiset ilmaisee itseään niin eri tavalla eikä näe kasvojen ilmeitä, kehonkieltä yms. Normaali keskustelussakin toiset ihmiset lataa suoraan (pahaa tarkoittamatta) kommentteja mitä toiset ei ikinä uskaltaisi päin näköä sanoa. Mutta silloin sentään näkee yleensä toisesta ihmisestä että ei se sitä pahalla tarkoittanut, sanoi vaan vähän tönkösti kun on vaan sellainen ettei mieti puheitaan. Näin netissä kun ei näe kuin pelkät kirjoitukset, niin vastaavista kommenteista syttyy helposti sota. Mä henk.koht. en suutu helposti ja mulle saa kyllä sanoa aika pahasti ennenkuin menee herne nenään, enkä netissäkään juuri koskaan toisten kirjoituksista hermostu, kun yritän ottaa huomioon juuri tämän eron ihmisten ilmaisutavoissa. =)
JUURI näin :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
--ja minnuu suututtaa sen puolesta että täällä saa kohta oikeesti miettiä mitä kirjottaa tai minkälaisiä hymiöitä saapi käyttää..jokainen kirjoittakoon ihan omalla persoonallansa, hymiöiden ja merkkien kera, jos joku haluaa kirjottaa että ruskovillan tumput ja toinen että vuorelliset lapaset niin siittä vaan.
Siihen asti kun jutellaan lapsista, vaatteista ja kaikesta maan ja taivaan välillä niin kukin tyylillään tarpokoon :wave: .
Mielipiteitä saapi vaihtaa ilman muuta ja tottahan toki olla muutakin mieltä mut hei oikeesti voi välillä miettiä että onko oikeesti pakko...tai jos on pakko niin sitten kestääpi seuraukset mukisematta. Tää kirjotus koskee nyt ihan yleisesti ottaen tätä kirjottelua täällä. Että semmossii tuumi hän het aamutuimaan :wave:
Peesailen täysin nipsulia.

Ukolle tossa just puhelimessa sanoin, että en tiedä, uskallanko enää tänne tulla, mutta tulin nyt kumminkin. ;)

Meillä tyty heräs taas yöllä ja tissiähän sille piti tarjota, vaikka olikin vetänyt melko mojovan puurolautasellisen iltapalaks. Ajattelin siirtää neidin veljen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan tosta meidän sängyn vierestä. Pinnis on jo valmiina esikoisen huoneessa. Ukon pitäis vaan kiinnittää yks hylly seinään, niin pinnis olis käyttövalmis. Nyt toi hylle on siis pinniksen päällä eikä oo millään kiinni. Neiti siis nukkuu sellasessa kehtohäkkyrässä tuolla meijän makkarissa ja luulen, että se on jo vähän pieni tolle. Ehkä yön levotyomuus voi johtua siitäkin. Meillä kans neiti herää usein, kun me mennään nukkumaan.

Mä ainakin laitoin vapaan alkamis- ja päättymispäivän hakemukseen, kun hain hoitovapaata. Mun ymmärryksen mukaan se on ainakin meijän alalla vähän pakko. Mutta toisaalta se oli helppoa, kun opet saa palata kesälomaks töihin. Vapaa loppuu siis 30.5.09 ja sit alkaa kesäloma. Sit elokuusta 09 voi taas jatkaa vapaata, jos haluu. Mulla taitaa kyllä olla työhön paluu edessä. :whistle:

 
Piiperon esikoiselle onnea :flower: ja sairastuvalle :hug:

Muakin vähän kauhistuttaa, mitä ton esikoisen synttäreistä tulee. Synttärit on syyskuussa ja toi haluis kutsua yli 10 kaveriaan. :eek: |O Mä oon hirveen huono rajoittamaankaan, että keitä saa kutsua ja keitä ei. Ukko tossa jo sano, että aikoo olla pois, kun synttäreitä vietetään. No, siihen totesin, että sitte synttärit on Huimalassa ja laskun maksan ukon Visan rinnakkaiskortilla. :kieh: Tykkään kyllä järkkäillä, mutta nyt kun on tää neitikin, niin voi ite äksöni olla melkoista härdeliä.
 
Huomenta :wave:

Eiliseen keskusteluun en enää aio palata kun selvästikään yhteistä mieltä näissä asioissa ei tahdo nyt löytyä :whistle: Eikä sillä, ei tarvikaan, kaikki omalla tyylillän. Mä vaan niin toivoisin, että tää olis sellainen palsta, jossa ei toisten härkkimistä jatkossakaan harrastettaisi. Aikuisia kun kuitenkin kaikki ollaan :)

Hoitovapaan kävin ilmoittamassa tuossa pari viikkoa sitten, toistaiseksi hain sitä 31.5.09 saakka. Joten hoitopaikkaakin haen vasta lähempänä :) Onnellisia te, joilla hoitokuviot järjestyvät kotipiiristä :flower:

Onnea Piiperon esikolle :flower: Sekä Kiinille, joka sai Artun kylpyilemään :)
 
Huomenia :wave: Täällä päivä on ihan **rseestä.. Oon nukkunu 3 tuntia viime yönä ja kaikki ottaa päähän. Lapsi nukku 11 tuntia mut ite en sit saanu nukuttua :snotty: Äsken syötin puuroa ja voi ny **ttu kun se puuro on ihan velliä |O Toi on nyt toinen kerta kun kokeilen tota puuroa ja ihan samanlaista moskaa ku ekallaki kerralla, nyt niitä ei enää oo onneks kaapissa muuta ku yks mut se on eri tavaraa ni en tiiä onko mimmosta. Mutta voiks tosta laittaa palautetta.. Ottaa vaa päähän ku pientä oravaa ku yrittää pienellä lusikalla syöttää puolvuotiaalle velliä |O Onks koostumus semmonen asia mistä voi valittaa??? Nyt meinaan tulis tekstiä |O

Taidanpa poistua ja mennä ainaki lukeen valmistajan sivulta minkälaista markkinointimoskaa ne siellä syytää täydestä siitä ittestään |O
 
mä oon ilmottanu et palaan ensi syksynä ehkä tai sitten en :D , pitää viel soittaa palkanlaskijalle että pitääkö mun pitää joitain lomia ensin alta pois..kun on uusia ja vanhoja jne..

mä muutes eilen kuulin että nykyään hoitovapaakin kerryttäs lomia, onko näin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Mä vaan niin toivoisin, että tää olis sellainen palsta, jossa ei toisten härkkimistä jatkossakaan harrastettaisi. Aikuisia kun kuitenkin kaikki ollaan :)
Tää on just se, mitä en ymmärrä, että missä kohtaa tätä on tapahtunu...mutta tää on kai taas näkemysero ;)
Eikös ole parempi, että jokainen sanoo mitä sanoo...jos ei lukemastaan pidä, voi mennä pois, olla lukematta tai ainakin kommentoimatta...tokikin ketään haukkumatta, väheksymättä jne :whistle:
 
Ja sairastaville vielä :hug:

Meillä yö meni aika levottomasti, en tiedä onko aiheuttaako soseet välillä A:lle ilmavaivoja vai näkeekö painajaisia tms. Eilenkin yöllä heräsi itkien ja huutaen. Rauhoittui sitten vasta, kun oli sylissä jonkun aikaa. Pikkuinen :heart:

Mä kauhulla odottelen sitä aikaa, kun A:lle kavereineen täytyy ruveta järkkäämään synttäreitä..Siinä onkin hommaa :eek: Varsinkin, kun ei mikään leipojaihme. Mutta toisaalta eniten toivon sitä, että A:lla on kavereita, joita kutsua synttäreille. Mun sydän särkyis, jos A:lla ei olisi kavereita vaan olisi kiusattu tai syrjitty :'( Se olis ihan kamalaa :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
mä muutes eilen kuulin että nykyään hoitovapaakin kerryttäs lomia, onko näin :wave:
Mä kerään intoa, että saisin soitettua palkkoihin ja kyseltyä vähän em. asiasta..Mä oon miettinyt myös sitä, että missä vaiheessa lomat olisi hyvä pitää. Jos hoitovapaa kerää lomia, niin sitten tottakai siellä lopussa..Voi kun olis sihteeri, joka soittais
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
mä muutes eilen kuulin että nykyään hoitovapaakin kerryttäs lomia, onko näin :wave:
Mä kerään intoa, että saisin soitettua palkkoihin ja kyseltyä vähän em. asiasta..Mä oon miettinyt myös sitä, että missä vaiheessa lomat olisi hyvä pitää. Jos hoitovapaa kerää lomia, niin sitten tottakai siellä lopussa..Voi kun olis sihteeri, joka soittais
:LOL:
--*jää odottelemaan* :LOL:
 

Yhteistyössä