***HELMET 2008*** Kesäviikko 34

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Mites te muuten pakastetatte soseita pilttipurkeissa? Eikö ne räjähä tai tms..?

Huomenta!

Viime viikolla pakastin ekat. Eivät näyttäneet räjähtävän tms. Aika kylmäks vaan menivät, jos laittoi sillä metallikannella kiinni. Meinaan, että sai melkein patahanskoilla ottaa pois, kun lasi ja metalli oli molemmat niin jäisiä. Parempi versio tais olla sulkea kelmulla ja kuminauhalla, niin sai kelmusta otettua kiinni, ku siirsi jääkaappiin sulamaan. (hirviä sepustus) =)
Nestehän laajenee jäätyessään, eli kannattaa jättää vähän laajenemisvaraa, ts. purkki vähän vajaaksi, mut ei sen hyvin paljoa vajaa tarvi olla. Joskus liian täyteen on tullu laitettua ni nätisti irtoaa pohja purkista, eli ei tuu pahaa siivoa pakastimeen! ;) Purkillinen evästä menee tietysti hukkaan..

Ja mulla on kädet kestäny kyllä ihan noita metallikansiakin =)
Mulla on vissiin herkkä hipiä. Mä laitan muutenkin vaan reilu puoli purkkia. Se on yleensä sopiva kerta-annos tolle meijän nirsoilijalle. ;)

Keittelin muuten eilen uusia tutteja ja kyllä on kypsää hommaa. Mulla ne ainakin kiehuis niin, että se suuosa pulpahtaa aina pinnalle. Haarukalla tökin sitte veden alle. Tossa jo kehittelin pisnesideaa tutinkeittohäkkyrästä/telineestä. :LOL:

Helmikselle jaksuja koiruuden kanssa! :hug:

Kristellelle jaksuja anopin kanssa :hug: :hug: Sinuna kyllä sanoisin nätisti, mutta napakasti miten hommat on, ja että hän saa luvan toimia sinun tapojesi mukaan. Kyseessä on sentään sinun lapsesi. Mitä olen kavereilta kuullut, niin tuollaiset tapaukset usein vaan yltyvät ajan myötä, jos heille ei tee heti alkuunsa selväksi pelin sääntöjä. :( Sitten kun lapsi alkaa jo jotain jostain ymmärtämään, niin olisi varmaan vielä ärsyttävämpää, jos mummi lepertelisi ja antaisi esim. tehdä jotain/syöttäisi herkkuja, kun sinä olet jo kieltänyt. :|

Mäkin oon joskus huutonettiin laitellu kamaa mutta uskon että mun juttu on kuitenkin tuo kirppalle vienti tai sit menen itte myymään...huutonetissä on just se kun siel hukkuu massaan ja oma showinsa on kans postituksessa yms..

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:

Kristellelle jaksuja anopin kanssa :hug: :hug: Sinuna kyllä sanoisin nätisti, mutta napakasti miten hommat on, ja että hän saa luvan toimia sinun tapojesi mukaan. Kyseessä on sentään sinun lapsesi. Mitä olen kavereilta kuullut, niin tuollaiset tapaukset usein vaan yltyvät ajan myötä, jos heille ei tee heti alkuunsa selväksi pelin sääntöjä. :( Sitten kun lapsi alkaa jo jotain jostain ymmärtämään, niin olisi varmaan vielä ärsyttävämpää, jos mummi lepertelisi ja antaisi esim. tehdä jotain/syöttäisi herkkuja, kun sinä olet jo kieltänyt. :|
Mä oon monesti jo sanonut anopille asioista ja kun ollaan tosi tuttuja kumminkin, niin kehtaan sanoakin. Mutta silloin, kun itellä menee hermo, en osaa sanoa nätisti, vaan sanon sitten pahasti, joten toisinaan on parempi pitää suu kiinni :ashamed: Olen tehnyt anopille selväksi myös monta tulevaisuutta koskevaa asiaa. Esimerkiksi sen, että kun lähdetään sinne lomareissulle Ranskaan, niin meidän pitää silti iltaisin olla "kämpillä" pojan nukkumaanmenoaikaan ja me mennään pojan rytmin mukaan mieluummin saatikka ootellaan puoleenpäivään, että he jaksavat nousta jne. Myös vuosien päähän koskevista asioista oon mielipiteeni ja kasvatusmenetelmäni tuonut ilmi =)

Nyt on siivoilut noin puoliksi tehty ja jatkan vasta neuvolan jälkeen. Nyt on vielä hetki aikaa leikkiä ennen lähtöä =) :heart:

Meilläkin, kuten, öö kenellä... :headwall: Kristellellä? on tänään 6kk neuvola. Tosin tyttö on tänään jo 6kk ja 19 päivää, joten melkein voisi jo puhua 7kk -neuvolasta! :kieh: Kyttäilen tässä sinne lähtöä ja huutiksessa pyörin. :whistle: Tyttö söi muuten tänään ekaa kertaa peruna-parsakaalta ja maistui tosi hyvin! :heart: Suu ammollaan aina odotti uutta lusikallista, ihanaa! =) Iho-oireita ei onneksi tullut ja eiliset vadelmaihottumatkin hävisivät yön aikana. =) =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:

Mä oon monesti jo sanonut anopille asioista ja kun ollaan tosi tuttuja kumminkin, niin kehtaan sanoakin. Mutta silloin, kun itellä menee hermo, en osaa sanoa nätisti, vaan sanon sitten pahasti, joten toisinaan on parempi pitää suu kiinni :ashamed: Olen tehnyt anopille selväksi myös monta tulevaisuutta koskevaa asiaa. Esimerkiksi sen, että kun lähdetään sinne lomareissulle Ranskaan, niin meidän pitää silti iltaisin olla "kämpillä" pojan nukkumaanmenoaikaan ja me mennään pojan rytmin mukaan mieluummin saatikka ootellaan puoleenpäivään, että he jaksavat nousta jne. Myös vuosien päähän koskevista asioista oon mielipiteeni ja kasvatusmenetelmäni tuonut ilmi =)

Nyt on siivoilut noin puoliksi tehty ja jatkan vasta neuvolan jälkeen. Nyt on vielä hetki aikaa leikkiä ennen lähtöä =) :heart:
Ok. On se prkl*, kun aikuinen ihminen ei ymmärrä tuommoisia päivänselviä asioita, tyyliin, että äiti tietää parhaiten ruoka-ajat tms. :kieh: Jaksuja tosiaan, eläkä anna anopin hyppyyttää. ;) :whistle: :kieh: Niinkuin et varmaan annakaan! :D

Kiitos haleista, kyllä täällä kestellään (kun vaan on pakko).

Anopista: Mä en edes viitsi aloittaa vuodatusta tästä aiheesta, sanonpahan vaan että on kestämistä... Ja mä olen sellainen, etten viisti sanoa mitään, yksikseni (tai miehelleni) sitten puhisen :x Mulla oikeasti käy mahaan kun ajattelenkin asiaa, joten olenpa ajattelematta B)

Hyi, täällä ukkostaa iha hirviästi. Äsken laitoin koneenki takas päälle ku liilin et rauhottu mut taas jytisee ja salamoi :|

Pojun masu ei ole vissiinkään vieläkään tottunut kanaan, aina on niin hankala kakkaa iltasin vääntää :/ Reloja annan sillon aina ku muistan mut oltiin tuossa pari päivää ilman kanaa nii ei mitään hankaluuksia.. Menee vissiin vähän aikaa totutella..

Kristellelle halit anopin kanssa :hug:

Kiitti purkkineuvoista.. =)

Pyykit kuivumaan ja joskos kehittelis jtn ruokaa. Just lihapiirakan nakkasin naamaan :p :p

Mie en tosiaan oo jauhopeukalo, mut hyviä noista tuli :D :kieh:
Kerhon päivittelin, meen laittaa pyykit kuivaa ja jos antas 5veen pelata ja kävisin ite vaikka pötkölleen, ku likkaki just nukahti :ashamed: :ashamed:

Hyvä jahvetti!!

Naapuri saatiin eilen vasta kiinni tästä koira vs. kissa asiasta, kunnossa on heidän kissa! Oli kyllä tosi ilonen siitä että huolehdittiin myös heidän kissan perään.

Meillä tänään siis virallisesti 6kk :D Iso mies, viime yön nukkui taas syömättä. Toki heräs muutamia kertoja (esim. käänty mahalleen ja löi päänsä pinnasänkyyn...)mutta tutti riitti rauhoittamaan. Neuvola on keskiviikkona, näkee kuinka on ruoka maistunu :D Hyvin maistuu, tänäänkin oli taas kokkareisempaa sosetta eikä mitään ongelmia ollut.

Taitaakin tuolta kohta ruveta heräilee...

Koitiuduttu neuvolareissulta.

6kk mitat:

paino 8660g
pituus 71cm
pipo 42cm

"Rauhallinen hymypoika. Tasaisesti kasvaa. Rm lisäksi kasvissoseita sekä broileria ja puuroa syö. Hyvä iho. Jäntevä poika, varpaillaan seisoo. Peruuttaen ryömii."

Oli sijaisterkka, omamme viettää kesälomaa. Nyt tehtiin mullekin joku perhe-/parisuhdeväkivalta -kysely. ihan hyvä sinänsä, että ne tekee neuvolassa selväksi, että siellä voi jutella ihan mistä vaan =)

Hienoa Jahvetti, että tuli hyviä sämppäreitä. Ehkä saat nyt innostuksen tehdä uudelleenkin :whistle:

Ja ieva, en tod anna anopin hyppyyttää, mua ei hyppyytä kukaan :kieh: :D Onneksi eivät ole vähään aikaan tulossa :attn:

Yhteistyössä