***HELMET 2008*** Kesäviikko 33 (2. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Banskusta Borkkanaan..saakohan puoli vuotikkaalle syöttää raastettua porkkanaa ruuan joukossa, siis sillä hienoimmalla terällä jos raastas :wave:
...meil yökkii vaik olis vaan pieni murunen kaurapuurossa tuota kauraa... Millainen syömisexpertti teillä oikein asuu... :D

Ei kai siinä luulis mitään estettä olevan, mut voisko olla että keitetty porkkana ei oo niin jytyä tavaraa (miedompaa, eikä käy niin vatsan päälle)...en kyl tiiä...
allergioiden vuoksi kypsennetty on parempi, mutta ei kai siitä muuten ole haittaa
-thanks, neuvolan tätsy kyl sano tai sisi "suositteli" ettei mitään ruoka ainetta tulis pelätä allergioitten takia..kun selitin etten uskalla antaa kalaa/munaa kun mies on ollu lapsena niille kovin allerginen...ehket mä koklaan tossa joskus tota porkkana raastetta ja ehket tomattiakin :wave:

 
Onks kukaa kokeillu niitä Nestlen puuroja? Mä eilen syötin ja se oli semmosta kamaa mitä ois voinu tuttipullolla syöttää :x pari näyte purkkia on vielä kotona ja jos on samanlaista sontaa ni lähtee kyllä palautetta niistä
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
hei mun piti kysyä et kun A saa huomenna ekaa kertaa kiinteetä ruokaa (perunaa ajattelin) niin että JOS näyttää uppoovan, mikä on sopiva määrä ekalle ruokailulle ettei sit menis maha hirveen kipeeks...? vai onko saletti et ekal maistelukerral ei uppoo? =)
Eka kerralla 1 tl, toka päivänä vähän enemmän jne. Muista, ei uusia perunoita. Meillä ei muutenkaan innostunu itse tehdystä vaan piti ostaa sosetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
hei mun piti kysyä et kun A saa huomenna ekaa kertaa kiinteetä ruokaa (perunaa ajattelin) niin että JOS näyttää uppoovan, mikä on sopiva määrä ekalle ruokailulle ettei sit menis maha hirveen kipeeks...? vai onko saletti et ekal maistelukerral ei uppoo? =)
Eka kerralla 1 tl, toka päivänä vähän enemmän jne. Muista, ei uusia perunoita. Meillä ei muutenkaan innostunu itse tehdystä vaan piti ostaa sosetta.
--tai siis ei pienikokoisia uusia perunoita,isommat ok :wave:

 
Teret :wave:

Täällä on ulkoiltu (sateessa :D ) ja tavattu kaverereita oikein urakalla tänään. :heart: Aloitettiin tänään kiinteät, uudelleen. Tyttö maisteli hyvällä ruokahalulla soseutettua vadelmaa. :p Pikkuista punoitusta tuli suun ympärille, mutta luulen, että se johtuu ihan vaan herkästä ihosta. Hieroskeli nimittäin aika tavalla vadelmaa nassuunsa. Ollaan ajateltu, ettei ihan pienestä lähdetä jättämään pois näitä ruoka-aineita, enempi siedätystä vaan, jottei jää todella suppeaksi ruokavalio. Pienoiset iho-oireet ei haittaa. Tästä se lähtee, huomenna vielä vattua ja ens viikko kasvista, toivottavasti ei tuu enempiä oireita ja saadaan pian liha ja viljakin kuvioihin. Kumpaa olette antaneet ensin, lihaa vai viljaa? :wave: Ja mitä lihaa ja mitä viljaa? :wave: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Ihanan näköinen se lime...

Missä hyötykäytössä teillä ollut ja mistä iästä asti??? :whistle: mä tahtoo tollasen...
Bumbosta... Meillä se ei oo vielä ollut kovinkaan isossa hyötykäytössä. Joskus jos tyttö ei jaksa olla lattialla tai sitterissä, ja on pakko tehdä jokin homma, niin tyttö istua nakottaa siinä ja "lueskelee" kirjaa, seuraa meidän touhuja tai tutkii lelujaan. Suihkutouhuissa se on kätevä, jos käy yksin suihkussa lapsen kanssa, niin lapsi voi istua tuolissa sen aikaa kun pesee itseään. Meillä on tarkoitus ottaa se suihkukäyttöön kun aloitamme vauvauinnin. Siellä kun ei tosiaankaan viitsi lattioille vauvaa laittaa pesemisen ajaksi. =) Eihän tuo tietenkään välttämätön ole, pärjätty on ennen ilmankin. Samanlainen "turhakehan" tuo on kuin tavallinen sitteri. :p :LOL: :LOL: :LOL:

Supoista ja nestemäisistä lääkkeistä olette keskustelleet... Meillä on molempia varalla tuolla lääkekaapissa, mutta eipä olla onneksi vielä tarvittu. =) Nenä-Friida ja niistäjä löytyy täältäkin. Niitäkään ei olla tarvittu, onneksi.

Olikos se Särkänlinna se missä on vino lattia? Tykinkuulat pyörineet paremmin... Me käytiin siellä viime kesänä syömässä, ihanaa ruokaa ja alkotonta viiniäkin oli. :p Silloin oli hattara massussa nääs. :heart:

Anno: Meilläkin tuli Teutonioissa mukana semmoinen typerä kovamuovinen sadesuoja. Lens roskiin käyttämättömänä ja ostettiin hetsillään semmoinen tavallinen suojus. :)

Miesasiaa; onhan sitä välillä tuon kanssa :headwall: , mutta pääosin on kyllä maailman ihanin. :heart: Meillevauvalle iso :hug: Ikävä ja pitkä poissaolo on persiistä! Huomasin sen miehen Lapin lomalla. Yhden ja kahden vuorokauden poissaoloihin oon ihan tottunut jo, kun niitä on viikottain. Aluks tuntui ikävältä, mutta nykyään kun on rutiinit, niin menee enimmäkseen ikävittä.

Liinamari kyseli puhumisesta. Meillä edelleen puhellaan ja pulistaan PALJON. Kahviloissa ja ravintoloissa erityisesti on ilmeisen kivaa kirkua ja huudella. :heart:

Palautteista (joku puhui antavansa palautetta jostain :snotty: ) tuli mieleen, että pitikin antaa palautetta siitä Finnkinon Babybiosta. Ihan peestä, että leffa (tai siis mainokset) alkoi 15 minsaa myöhässä! :kieh:

Tervetuloa takaisin lumianna! :wave: Oli varmasti ihanaa! =) Onnea ekasta hampaasta! Meillä tuli eilen toinen hampuli ja viikko sitten eka! :heart:

:hug: kaikille halauksen tarpeessa oleville ja onnea puolivuotiaille! :flower:

Nukkumaan nyt menee tääkin, huomenna treffiä tiedossa. =)




 
Huomenta!

Oonko aamun eka? Meillä on neiti ilmeisesti nyt sisäistäny ton arkirytmin liiankin hyvin. :x |O Kauhee huuto sängyssä kahdeksan jälkeen. Piti nousta sen kaa kattomaan olympialähetystä. Nyt lähetään kaurapuuronsyöntiin. Saa nähä, miten tänään uppoo. :wave:
 
Meni yö hyvin, kiitos vaan vinkistä laittaa märkä pyyhe pinniksen reunalle. Meillä ois kyllä ihan ilmankostutin mutta oli muka helpompaa kastella pyyhe.. :whistle:
Nukkui tyttö rauhallisesti melkein 10h.
Ukkokin lähetti viestiä kun olin aiemmin viestinny kovaa ikävää. :heart:
Osasin lukea rivien välistä että oli tosi ylpeä ittestään kun ei väsyttäny, kumminki 8h aikaero niin menee unirytmi sit ihan häränpyllyä.. Niin ja on silläkin ikävä :xmas:

Joo, onnittelut hampaista! Ja Lumiannalle tervetuloa takaisin. :wave:
Just eilen haaveilin lämpölomasta. Meillähän oli alunperin tarkoitus mennä joulukuussa Ranskaan ku mies on siellä pari päivää työmatkalla. Mä oisin menny niinkö jäniksenä :D
Mut mietittiin sit sitä josko menis ihan omalle lomalle vaiks pitkäksi viikonlopuksi jonnekin. Tytölle ja koirille ois hoitajat, mummi ja mummu tulevat meille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
NenäFriida meilläkin ja se on ollut kyllä hyvä :)
meillä on kans nenäfriida ja olen tykänny.. neiti alkaa osata vain laittaa sen verran hyvin vastaan, et saa pittää ihan tosissaan kiinni..
*yök yök, mä teen niin et päästä kiinni ja imasen räkää ja sit puhallan sen esim. harson mutkaan ja imasen uudestaan (näin ei tarvi kurruuttaa sitä räkää siinä putkessa), ja jos ei lähe irtoamaan niin NaCl-tippoja nokkaan, ni irtoaa paremmin). mä olen aika "rajustikki/kovatikki" imassu.. jos on tukossa, ettei tartte tk:ssa käyttää**
 
meilki maistettu vattua ja mansikkaa ja hyvin maistuu, tosin mansikkaa ei uskalla antaa ku nuolasta.. tulin siihen tulokseen et ei tuo kovin sihti kurkku voi olla ku vatussa siemenet ei etes haitannu! Viinimarjaa ja tyrniä voitas maitsaa ens viikolla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meilläki jätkällä menee yleensä kokonainen bansku ja ihan haarukalla muussaamalla on tullu ihan hyvin uppoovaa tavaraa :p
Juuri näin meilläkin :wave:

Lihoista ja viljoista alotin viljoilla, kaura eka ja sit ruis. Lihoista neuvolantäti suositteli et ottais eka kanan ja sitä ollaan tällä viikolla popsittu hyvällä halulla :p _Rakeisempikin ruoka uppoaa nykyään hyvin, ei oo nii väliä mitä on kuhan jotain suuhunsa saa :whistle:

Meil oli kans joku purkkipuuro (teen kyl ite mut paria on maistettu ni menee sit jos reissussa ollaan) ni oli kans ihan velliä. Kiva lusikoida sitä suuhuin mikä pyörii ympyrää kauheeta vauhtia :kieh:
 
Kylpylä viikko takana! :D :D Neiti herätti hilpeytta mansikka uikkarissaan porealtaassa! :heart: :heart: :heart: Joka paikkaan otettiin neiti mukaan vaikka lähtiissä epäilin että tuleekohan tuosta reissusta vauvan kanssa mitään! Oli reipas tyttö ja nukkui reissussa 12 tunnin yö unia!! :eek: :eek: Ei koskaan kotona! :headwall: :headwall:
 
Päivää! :wave:

Lumiannalle tervetuloa takaisin kylmään ja kosteaan kotomaahan. Voin vaan kuvitella miten kaipaat lämpöön..mä olen itse niin kironnut tämän kesän, kun ei sitä lämmintä ollut kuin hetkittäin. :kieh: :kieh:

Lihat ja viljat meillä ei ole vielä viljoihin kajottu, kanalla aloitettiin. Meni masu hiukan kovalle, joten olen nyt tehnyt niin, että sekoitan kana-kasvis -sosetta, porkkana-peruna -soseeseen tms. kanssa. Harjoitellaan pikkuhiljaa. Varmaan sit matkan jälkeen, eli 3 viikon päästä aletaan kokeilee puuroa. Ajattelin, että mennään nyt vielä näin että tissimaito se ykkösjuttu, niin on siellä reissussa helpompaa, kun tarvii antaa vaan se yksi soseruoka päivässä. Neiti tosiaan kasvaa edelleen hyvin ja vaikuttaa tyytyväiseltä pelkkään tissiinkin. :heart:

Hyvä "turhake" vinkki..mun äiti osti neidille Bebesistä tällaisen sack' n seat -hommelin http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=2105
onnistuikohan toi linkitys. :whistle: :whistle: Mutta siis, toimii varmaan hiukan isompana tosi hyvinkin kylässä, ravintolassa jne. ja ei varmasti tarvi pelätä että tuoli kaatuu tms.Eikö ollut kalliskaan. Me kokeiltiin neitiä siihen ja siinä oli ja pysyi, ei edes yirttänyt kaatua, kun siinä tuki tulee sivuilta kiinni. Nauroi vaan hulluna ääneen kun me ihasteltiin häntä!! :heart:

Nenäfriida meilläkin ja toimii todella hyvin!

Kipulääkettä....me todettu helpommaksi nestemäinen Panadol, kuin supot. Kävi meinaan monesti niin, että just kun supon sai sisään, niin tuli valtava kakka valtavalla paineella..joten laittaja oli yltäpäältä kakassa ja suppo ihan muualla kuin missä piti olla. :LOL: :LOL: Neiti oli harjoitellut selvästi hyvän torjuntataktiikan!!! :D

Joo, Särkänlinna on just se, missä on vinot lattiat. :wave: Se on kyllä todsi kaunis paikka, Helsinkiä parhaimmillaan.

Onnea Ievan neidin sose-hommeleihin! :heart: Toivotaan, että sietätys tehoaa ja pääsette kunnolla maistelun makuun. =)

Meillevauvalle tsemppiä ja jaksuja pienen kanssa oleiluun ilman miestä! Tiedän, ei ole kivaa!! :hug:

*muoks* olihan taas oikea suomenkielentaidonnäyte tää mun teksti :LOL: :LOL: :LOL:
 
Huomenia! Vai onko nyt päivä? Oon nukkunu viime aikoina taas niin vähän, ettei enää osaa sanoa. :D
Luen basso.fi-foorumilta vessakirjoituksia-topikkia, putoilen. :LOL: Valle nukkuu.

Tykkääkös muiden vauvat kovasti musiikista? Meillä siis musiikki kuului kovasti elämään jo ennen raskautumista, ja sen jälkeenkin kävin paljon keikoilla etc. Nyt Vallen ja mun yhteinen harrastus on ollut, että kävelen ympäri keittiönlattiaa ja laulan UltraBrata, Valle laulaa aina välillä mukana. Rauhottuu tosi helposti tuolloin.
 

Yhteistyössä